Bron: frontpage.fok.nlquote:"Te gek voor woorden!", luidde de reactie van kardinaal Ad Simonis op Geert Wilders' voorstel de [url=Http://frontpage.fok.nl/nieuws/80077]Koran te verbieden[/url]. "Het idee alleen al! Ieder woord dat aan dit soort voorstellen besteed wordt, is er één te veel."
Simonis heeft een schriftelijke reactie gegeven op het pleidooi van Wilders. De kardinaal attendeert erop dat vrijheid van godsdienst een mensenrecht is die niet mag worden afgestoten. Het begrip godsdienstvrijheid is ook diep in de grondwet gebeiteld, dus valt er niet meer aan te tornen.
Ik eet geen varkensvlees, daar heb je een goed punt.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:14 schreef Meki het volgende:
[..]
Als Wilders ongelovigen of katholieken varkens noemden was je ook woedend
Ik niet. Zou me echt NIKS van aantrekken, iedereen weet immers dat het een achterlijke niet serieus te nemen mongool is.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:14 schreef Meki het volgende:
[..]
Als Wilders ongelovigen of katholieken varkens noemden was je ook woedend
Ik vind het maar eng dat zo'n grote groep mensen blijkbaar zo gemakkelijk wil snijden in de grondwet.quote:Is het blinde fanatisme en navolging waarmee de aanhangers van Wilders hun Grote Leider eerbiedigen, ook niet op den duur zeer gevaarlijk?
Een half miljoen mensen die zomaar de westerse grondrechten willen afschaffen, omdat hun partijleider dat zegt? Hun loyaliteit is er in ieder geval wel één om over te schrijven.
ik krijg eerder de indruk dat er met jouw vooroordelen iets mis is eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:27 schreef newsman het volgende:
Wilders zei wel, het boek mag bestudeerd worden.
Wat de koran voorschrijft is echt ziek.
of ik wat gelezen heb: de Koran? De Bijbel? Ja. Je mag niet oordelen over een boek zonder het gelezen te hebben en daarom heb ik een paar jaar geleden een Koran gekocht. De Bijbel kende ik al.quote:Mijn vraag dan is heb je gelezen ?
Eeuuhm.. ik snap er geen ruk van...quote:Ok, mensen in Irak, hebben een andere interpatie van de Moslim, ik drink gewoon een biertje met een protestant, ik zit er niet mee, jullie geloof is vies, vind jij het nou leuk mensen te vermoorden, als dat je hobby is flikker op.
Ja, nou je het zegt....ik vind Wilders ook steeds meer op een gele kikker lijken.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:39 schreef LordNemephis het volgende:
Dit geeft aan wat ik van Wilders vind:
[afbeelding]
[..]
Eeuuhm.. ik snap er geen ruk van...
Leuk verhaal, terug sturen is ook een optie, maar dan, jullie voorouders hebben niks gedaan, ze dachten we moeten hier blijven, trieste laat ik de Romeinen interpeteren, wat zei konden, kunnen we nu niet .quote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:54 schreef columnist het volgende:
Laten we reeel zijn. De islam is de grootste dreiging op deze aarde op het moment. Moslims met hun op de koran gebasseerde leven, die vooral door radicale moslims met een geweldadige agenda worden beinvloed, vatten Wilders opmerking op als belediging. Logisch.
De uitspraak van Wilders is een geweldige scheeuw om de aandacht van 'zijn' mensen te krijgen om hen te waarschuwen dat er iets vreselijks staat gebeuren wanneer we onze ogen voor de gevaren van de islam niet openen.
Wat is de winst voor Wilders nou eigenlijk? Die paar kutzettels in het parlement. Nee, hij denkt aan verworven vrijheden die we hebben. Aan het doorgeven van deze verworvenheden aan onze kinderen en kleinkinderen.
Een Wilders in zijn eentje kan niet op tegen het geweld dat tegenwoordig uitgaat van de islam. Zijn frustratie over de oogkleppen Nederland/Europa/de wereldgemeente ten aanzien van de islam raakt hij niet kwijt bij een uitspraak als 'moslims doen foei' of een wetsvoorstel 'verplichte eed aan de staat'.
De man loopt niet voor niets met beveiliging rond. Niemand vindt dat leuk. Hij doet het niet voor zijn kinderen, want die heeft hij niet. Wilders is een politici en denkers die lef heeft en ons respect verdient voor zijn poging om ons te laten realiseren dat we straks - nu al - moeten vechten voor lijfsbehoud.
Eigen ziekenhuizen, El Hema, moskeeen, islamitische zorg. toegang tot christelijke scholen, randje van toelaatbare opzoeken en burkavrijheid. Allemaal dingen waar we vroeger niets mee van doen hadden. Halal, Haram, Ramadam, Burka, Niqab, Jihad, Hadj, Bismilleh, Hijab, Sharia, Sunna en Oemma, zo uit het blote hoofd. Ik integreer in mijn eigen land beter als een derde generatie nieuwkommer.
Zolang niemand zegt tot hier en nu kappen zitten we morgen allemaal tegen de minaretten van de plaatselijke moskees aan te kijken en een alcohol vrij drankje te drinken. Dit tenminste als we niet worden afgeslacht.
Zeg maar Neurenberg.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 05:37 schreef maartena het volgende:
[afbeelding]
Wilders heeft weer eens wat uit zijn neus gehaald..... Verbieden van de Koran....
Wanneer was het ook alweer de laatste keer dat een religieus boek verboden werd in Europa? Oh ja, 1935, in een mooie stad die Nuremberg heet....
Jenny Goereequote:Op donderdag 9 augustus 2007 06:55 schreef speknek het volgende:
Hoe heette die Nederlandse evangelische vrouw ook alweer die een spreekverbod kreeg en wiens websites uit de lucht werden gehaald wegens opruiende antisemitische teksten?
Het druipt er vanaf inderdaad. Nou vind ik ook niet dat je boeken moet verbieden, maar de hypocrisie van de opiniemakers springt weer alle kanten op. De woordvoerder van de ChristenUnie wist het zelfs te verwoorden dat je "niet de heilige boeken van wereldreligies verbiedt". Met andere woorden, stik er maar in andere kleine geloven, wij hebben meer volgers en dus gelijk.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 07:57 schreef osho het volgende:
Simonis is gewoon bang dat na de koran de bijbel ook verboden gaat worden.
Heb je ook een directe link zodat de rest niet hoeft te zoeken?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 07:48 schreef symphrock001 het volgende:
In plaats van elkaar (en Wilders) voor rotte vis uit te maken, heb ik een goeie raad voor jullie:
op www.pvv.nl staat Wilders' gewraakte tekst. Lees die 's goed door en vergelijk die dan met het verhaaltje dat de media ervan gemaakt hebben. Zie je het verschil?
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 08:48 schreef Gia het volgende:
Ik denk dat Wilders beoogt de discussie open te houden en vooral waakzaam te zijn voor invloedenuitwassen van de islam.
geschiedenis die zich herhaaltquote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:54 schreef Super7fighter het volgende:
Is het blinde fanatisme en navolging waarmee de aanhangers van Wilders hun Grote Leider eerbiedigen, ook niet op den duur zeer gevaarlijk?
Een half miljoen mensen die zomaar de westerse grondrechten willen afschaffen, omdat hun partijleider dat zegt? Hun loyaliteit is er in ieder geval wel één om over te schrijven.
Je had het, op een paar typfoutjes na, niet beter kunnen zeggen!!quote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:54 schreef columnist het volgende:
Laten we reeel zijn. De islam is de grootste dreiging op deze aarde op het moment. Moslims met hun op de koran gebasseerde leven, die vooral door radicale moslims met een geweldadige agenda worden beinvloed, vatten Wilders opmerking op als belediging. Logisch.
De uitspraak van Wilders is een geweldige scheeuw om de aandacht van 'zijn' mensen te krijgen om hen te waarschuwen dat er iets vreselijks staat gebeuren wanneer we onze ogen voor de gevaren van de islam niet openen.
Wat is de winst voor Wilders nou eigenlijk? Die paar kutzettels in het parlement. Nee, hij denkt aan verworven vrijheden die we hebben. Aan het doorgeven van deze verworvenheden aan onze kinderen en kleinkinderen.
Een Wilders in zijn eentje kan niet op tegen het geweld dat tegenwoordig uitgaat van de islam. Zijn frustratie over de oogkleppen Nederland/Europa/de wereldgemeente ten aanzien van de islam raakt hij niet kwijt bij een uitspraak als 'moslims doen foei' of een wetsvoorstel 'verplichte eed aan de staat'.
De man loopt niet voor niets met beveiliging rond. Niemand vindt dat leuk. Hij doet het niet voor zijn kinderen, want die heeft hij niet. Wilders is een politici en denkers die lef heeft en ons respect verdient voor zijn poging om ons te laten realiseren dat we straks - nu al - moeten vechten voor lijfsbehoud.
Eigen ziekenhuizen, El Hema, moskeeen, islamitische zorg. toegang tot christelijke scholen, randje van toelaatbare opzoeken en burkavrijheid. Allemaal dingen waar we vroeger niets mee van doen hadden. Halal, Haram, Ramadam, Burka, Niqab, Jihad, Hadj, Bismilleh, Hijab, Sharia, Sunna en Oemma, zo uit het blote hoofd. Ik integreer in mijn eigen land beter als een derde generatie nieuwkommer.
Zolang niemand zegt tot hier en nu kappen zitten we morgen allemaal tegen de minaretten van de plaatselijke moskees aan te kijken en een alcohol vrij drankje te drinken. Dit tenminste als we niet worden afgeslacht.
Ook eens goed om deze geluiden te horen op fokquote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:54 schreef columnist het volgende:
lap tekst
en niet alleen hij heeft bescherming nodig, iedereen die kritiek op de Islam uit, is niet zeker van zijn leven hier in Nederland.quote:De man loopt niet voor niets met beveiliging rond. Niemand vindt dat leuk. Hij doet het niet voor zijn kinderen, want die heeft hij niet. Wilders is een politici en denkers die lef heeft en ons respect verdient voor zijn poging om ons te laten realiseren dat we straks - nu al - moeten vechten voor lijfsbehoud.
Ja, inderdaad, wel lachen, eigenlijk.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:01 schreef Suko het volgende:
Zal mij benieuwen in welke bochten men zich gaat wringen, die luitjes in Den Haag.
Hij is wel erg lelijk, hè?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:05 schreef venomsnake het volgende:
[afbeelding]
Ik krijg niet eens steun van de kardinaal?? boewhoehoe![]()
![]()
![]()
Heel simpel, vrijheid van meningsuiting. De regering is het niet eens met Wilders maar in Nederland mag je zeggen wat je wil.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:01 schreef Suko het volgende:
Zal mij benieuwen in welke bochten men zich gaat wringen, die luitjes in Den Haag.
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 07:48 schreef symphrock001 het volgende:
In plaats van elkaar (en Wilders) voor rotte vis uit te maken, heb ik een goeie raad voor jullie:
op www.pvv.nl staat Wilders' gewraakte tekst. Lees die 's goed door en vergelijk die dan met het verhaaltje dat de media ervan gemaakt hebben. Zie je het verschil?
Totaal niet, zelfs. En jij?quote:De Koran is een fascistisch boek dat oproept tot geweld, schrijft Geert Wilders. Daarom moet dat boek, net als Mein Kampf, worden verboden.
"Ik roep het al jaren: een gematigde islam bestaat niet."
Ik heb een paar moslims als collega, en ik heb ze eigenlijk nog nooit met een bom in hun hand 'ALLAH AKHBAR!!!' horen schreeuwen. Of zijn mijn collega's de uitzonderingen die de regel bevestigen?quote:"Ik roep het al jaren: een gematigde islam bestaat niet."
dat zijn slapende cellenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:21 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb een paar moslims als collega, en ik heb ze eigenlijk nog nooit met een bom in hun hand 'ALLAH AKHBAR!!!' horen schreeuwen. Of zijn mijn collega's de uitzonderingen die de regel bevestigen?
Bijna alle Duitsers hielden hun bek dicht toen in 1935 de Tora en alle Joodse literatuur verboden werd.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:41 schreef linkeloutje het volgende:
Het is Wilders die dit zegt.Hoeveel mensen vinden dit ook maar houden hun bek dicht.
Prima. Ik geloof ook niet in de Koran, de Tora, of de Bijbel. Maar moeten we alles waar we het niet mee eens zijn dan maar zomaar gaan zitten verbieden?quote:De koran en de bijbel zijn geschriften waar je je reet mee beledigd als je ze gebruikt na het schijten en stammen uit een tijd waar we alles van hebben weggedaan behalve dat domme gelul
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 08:09 schreef speknek het volgende:
De woordvoerder van de ChristenUnie wist het zelfs te verwoorden dat je "niet de heilige boeken van wereldreligies verbiedt". Met andere woorden, stik er maar in andere kleine geloven, wij hebben meer volgers en dus gelijk.
Ah, nazi vergelijking, Godwin, jammer Maarten.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:56 schreef maartena het volgende:
...de bruinjassen van de SA in ....
ware het niet dat Wilders er zelf mee is begonnen door Mein Kampf te vergelijken met de Koran .. dan dringt dat beeld van die boekenverbranding destijds zich bijna opquote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ah, nazi vergelijking, Godwin, jammer Maarten.
Eensch isquote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:17 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Ik krijg een beetje het idee dat Wilders een erg verdraaide realiteitszin heeft
in zijn belevingswereld ligt op elke hoek een "gevaarlijke moslim" te wachten die met een bom in de hand
Misschien is hij zo omdat hij dacht en nacht bewaking bij zich heeft. Zich niet veilig voelt.
Hoe dan ook, ik vind hem niet eerlijk.
In de bijbel staan ook genoeg pasages die nou niet erg vriendelijk zijn. Neemt niet weg dat christenen een eigen verantwoordelijkheid hebben en zelf bepalen wat ze wel en niet uit de bijbel overnemen
Dit lijkt me ook zo met moslims, ook die hebben toch een eigen wil en verstand en bepalen zelf hoe ze de koran interpreteren en willen gebruiken.
Ik ben zelf behoorlijk religieus opgevoed, en ben ondanks dat geen slecht mens geworden ( vind ik) . een slecht boek, maakt nog geen slechte mensen. Wilders moet een beetje meer vertrouwen hebben in mensen en dat die zelf keuzes kunnen maken, ondanks boeken als de koran, bijbel en mein kampf
waar staat het pastafarianisme ?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:01 schreef maartena het volgende:
[..]
[afbeelding]
Volgens mij hebben weinig mensen echt het idee hoe GROOT de Islam nu eigenlijk is. Het religieuze boek verbieden van een religie die door meer dan 1 miljard mensen wordt gevolgd, waaronder ongeveer 1 miljoen mensen in Nederland is niet echt een geweldig idee.
Hoe het theologisch zit boeit me niet, maar alle moslims die ik ken zijn hele fatsoenlijke gematigde mensen, met gematigde liberale opvattingen. En jij?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:19 schreef Buitendam het volgende:
[..]
[..]
Totaal niet, zelfs. En jij?
Ja, de Nazi vergelijking is - zelfs al is het vrijwel gelijk aan een opmerking die in de 21e eeuw wordt gemaakt - natuurlijk helemaal taboe.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:18 schreef ExTec het volgende:
Ah, nazi vergelijking, Godwin, jammer Maarten.
In dezelfde groep als het rastafarisme en schientology: Te klein om te worden opgenoemd.quote:
Stemmingmakerij? Als je dat vindt moet je bij NOVA zijn. Ik geef aleen weer wat ik gisteravond gezien heb en vond dat opvallend genoeg om daar melding van te maken. En ze zijn in de regel in Iran van hun geloof gevallen, niet hier. Boveniden kan het een bijdrage zijn in de verlichting van de Koran, je moet niet alles zo negatief benaderen als anderen een bijdrage kunnen leveren aan deze zij/wij samenleving. Elke relativering van elk geloof/gedachtegoed wordt zeker door mij van harte toegejuigd, men dient zich altijd af te vragen dat wat men leest, ziet en hoort dat wel in de juiste context geplaatst moet worden ipv kritiekloos iedere preekstoelfiguur te volgen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:23 schreef Super7fighter het volgende:
Dat Kader Abdolah ongelovig is, is al jaren bekend. Nu ben jij weer bezig met stemmingmakerij.![]()
90% van de Iraniërs is in Nederland in ongeloof gevallen.
Het is wel een aparte gozer, maar schijnbaar erg geliefd onder Nederlanders vanwege zijn werken.
"Puntje nog, hij is niet gelovig... (ik voel een nieuw gevalletje van persoonlijke beveiliging aankomen, pfff)"quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:48 schreef Suko het volgende:
[..]
Stemmingmakerij? Als je dat vindt moet je bij NOVA zijn.
Simonis is een publieke, bekende figuur in Nederland en een graag geziene gast op christelijke congressen en feestjes. Bovendien is hij een belangrijke woordvoerder van het Vaticaan.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:10 schreef milagro het volgende:
hahahaa, wat een koddig topic, doet het er wat toe wat Simonis vindt dan
iedereen heeft recht van spreken, meneer, zelfs jij.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:15 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Simonis is een publieke, bekende figuur in Nederland en een graag geziene gast op christelijke congressen en feestjes. Bovendien is hij een belangrijke woordvoerder van het Vaticaan.
Daarnaast wordt hij overal gewaardeerd in het katholieke zuiden vanwege zijn charisma en controversie.
Ik denk dus dat Kardinaal Simonis meer recht van spreken heeft dan bijv. Ayaan/Magan.
![]()
Des te meer reden dat het belang van de Islam in Nederland onderstreept wordt, nu de invloed van het katholicisme tanend is. De vrijheden zoals we die in de wet kennen zullen ongemoeid gelaten worden, ik denk dat de grootste overwinning van de Islam de overwinning van het hedonisme in Nederland zal zijn, nu het christendom het laat afweten zoals jij het zegt.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:20 schreef milagro het volgende:
[..]
iedereen heeft recht van spreken, meneer, zelfs jij.
het gros van de katholieken in NL hecht niet veel waarde aan wat de paus vindt, laat staan wat een kardinaal vindt.
dat is voor jou lastig voor te stellen, als niet in staat zijnde vrij te denken en aanhanger van een niet verlicht geloof, maar zo werkt het bij de NLse katholieken over het algemeen wel, men gaat zijn eigen gang, en volgt niet klakkeloos de mening van van bovenaf aangestelden.
ook een paus heeft niet de waarheid in pacht, een kardinaal niet, niemand niet.
het is allemaal een kwestie van interpretatie, eigen inzicht, en gezond verstand.
klakkeloze aanname omdat het "geschreven' staat, die tijd ligt gelukkig hier allang achter ons, en dat is precies de reden waarom het vaak zo botst met de medelanders
quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:27 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Des te meer reden dat het belang van de Islam in Nederland onderstreept wordt, nu de invloed van het katholicisme tanend is. De vrijheden zoals we die in de wet kennen zullen ongemoeid gelaten worden, ik denk dat de grootste overwinning van de Islam de overwinning van het hedonisme in Nederland zal zijn, nu het christendom het laat afweten zoals jij het zegt.
Al hoewel de invloed van de Islam nog marginaal is in Nederland, gezien een bepaalde danceparade in Rotterdam vandaag. Maar een positief grote bijdrage van de Islam in Nederland zal er zeker komen.![]()
Ehh, sinds hoelangquote:Simonis heeft een schriftelijke reactie gegeven op het pleidooi van Wilders. De kardinaal attendeert erop dat vrijheid van godsdienst een mensenrecht is die niet mag worden afgestoten.
oh zo voorspelbaarquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:27 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Des te meer reden dat het belang van de Islam in Nederland onderstreept wordt, nu de invloed van het katholicisme tanend is. De vrijheden zoals we die in de wet kennen zullen ongemoeid gelaten worden, ik denk dat de grootste overwinning van de Islam de overwinning van het hedonisme in Nederland zal zijn, nu het christendom het laat afweten zoals jij het zegt.
Al hoewel de invloed van de Islam nog marginaal is in Nederland, gezien een bepaalde danceparade in Rotterdam vandaag. Maar een positief grote bijdrage van de Islam in Nederland zal er zeker komen.![]()
Helaas snappen mensen niet dat ik alle mensen als gelijkwaardig zie, zoals de Koran dat verklaart.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:37 schreef Suko het volgende:
@ Super7fighter. Wat is er mis met dat gebeuren in Rotterdam? Dus als de invloed van de Islam groter wordt zullen dit soort feesten verboden worden. Nee, jij bent echt vóór integratie hé, maar niet heus. Maar laat maar, wordt zinloos dit. En wat betreft die persoonlijk beveiliging, ik reageerde op het feit dat de schrijver de dood eventueel zou accepteren, dat wordt vast niet door de overheid toegelaten, dat krijg je gewoon, of je wil of niet.
Ik had ook beter moeten weten, ken je verder niet maar jouw standpunt is mij duidelijk.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:51 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Helaas snappen mensen niet dat ik alle mensen als gelijkwaardig zie, zoals de Koran dat verklaart.
Maar mensen kunnen door het hedonisme niet meer helder denken, elke kritiek die zij krijgen wordt weggefuifd, hun zucht naar het eigen genot is meest destructief. Kunstpenissen op praalwagens, en een en al bloot, vulgaire en obscene gebaren en bewegingen? Daarvan zeggen de hedonisten: wat is daar erg aan?
En als je zegt de kinderen die dit aanschouwen? Dan zeggen ze: ja nou en?
De Nederlandse hedonisten hebben geen moraal, nu de invloed van het christendom tanend is.
De Islam als vervanger van die moraal moet het evenwicht in Nederland herstellen.
Het hedonisme is denk ik het grootste gevaar voor Nederland. Alleen de Islam kan bestaanszekerheid bieden aan Nederland, nu het christendom het onderspit delft.
Dit is wel de grootste load of moralistische crap die ik ooit in mijn leven heb gehoord.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:51 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Helaas snappen mensen niet dat ik alle mensen als gelijkwaardig zie, zoals de Koran dat verklaart.
Maar mensen kunnen door het hedonisme niet meer helder denken, elke kritiek die zij krijgen wordt weggefuifd, hun zucht naar het eigen genot is meest destructief. Kunstpenissen op praalwagens, en een en al bloot, vulgaire en obscene gebaren en bewegingen? Daarvan zeggen de hedonisten: wat is daar erg aan?
De Nederlandse hedonisten hebben geen moraal, nu de invloed van het christendom tanend is.
De Islam als vervanger van die moraal moet het evenwicht in Nederland herstellen.
Het hedonisme is denk ik het grootste gevaar voor Nederland. Alleen de Islam kan bestaanszekerheid bieden aan Nederland, nu het christendom het onderspit delft.
Overspel plegen en seksuele losbandigheid is juist niet verlicht, zoals jij wel suggereert. Met deze achtergrond is juist de Islam verlicht die het evenwicht herstelt en de zelfdestructieve neigingen wegneemt.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:40 schreef milagro het volgende:
[..]
oh zo voorspelbaar
gelijk de zaken weer in je eigen voordeel uitleggen, begrijpelijk, hoor, je bent niet anders gewend immers.
het christendom laat het niet afweten, integendeel zelfs, ik kan uitleggen waarom, maar jij zult het niet snappen, omdat je het niet wil snappen, en ook niet kan snappen, daarvoor moet je zelf kunnen nadenken, en dat is uit den boze voor jou, je moet klakkeloos aannemen.
maar goed, los daarvan, gezien je reactie die enkel maar uit provocaties bestaan, de bekende "wacht maar, ooit zullen wij hier... " blabla, en er dingen bijslepend die er totaal niet toe doen, heeft het weinig zin om serieus te reageren verder, je bent gewoon een troll
Als jij tussen het hedonisme (anarchie) en de Islam moet kiezen, wat kies jij dan?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:54 schreef Suko het volgende:
[..]
Ik had ook beter moeten weten, ken je verder niet maar jouw standpunt is mij duidelijk.![]()
Nah vooruit, nog even dan, ik pas in geen enkel vakje (meer), mijn partij bestaat niet (meer), ik ga geheel af op mijn eigen verstand, gevoel af. In de loop der jaren stel je bij, doet iets weg, vult wat aan, onderzoekt, kortom, je ontwikkeling gaat altijd door, want je weet, stilstand is achteruitgang. Ben wars van elk -isme/doctrine.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:00 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Als jij tussen het hedonisme (anarchie) en de Islam moet kiezen, wat kies jij dan?![]()
(hoewel het fascisme van Wilders ook een serieus derde alternatief is)
Ik zou het wel weten, dan maar voor het hedonisme. Je leeft immers maar een keer voor zover bekend, dus dan mag je er toch wel een beetje van genieten.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:00 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Als jij tussen het hedonisme (anarchie) en de Islam moet kiezen, wat kies jij dan?![]()
En er is geen andere keuze?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:00 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/anp/bin(...)schamend_om_met_Jamiquote:Op donderdag 9 augustus 2007 08:43 schreef Burghardt het volgende:
Met 2/3e van z'n achterban die het eens is met Wilders z'n stelling, zie ik de VVD nog wel van standpunt veranderen.
"Het idee erachter is wel goed, maar hij had het anders moeten verwoorden.."
Of iets dergelijks.
Genomineerd voor de meest lachwekkende post van het jaar.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:51 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
anarchie, geen twijfel over mogelijk ..quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:00 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
De wijze waarop de invloed van de islam zich in Nederland openbaart zie ik niet meer dan een correctie in de ontwikkeling van het individualisme en het ongebreidelde consumptisme. De islam wordt een platform geboden bij de gratie van het failliet van een gedeelte van de westerse cultuur; het waardenverval.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:51 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |