Bron: frontpage.fok.nlquote:"Te gek voor woorden!", luidde de reactie van kardinaal Ad Simonis op Geert Wilders' voorstel de [url=Http://frontpage.fok.nl/nieuws/80077]Koran te verbieden[/url]. "Het idee alleen al! Ieder woord dat aan dit soort voorstellen besteed wordt, is er één te veel."
Simonis heeft een schriftelijke reactie gegeven op het pleidooi van Wilders. De kardinaal attendeert erop dat vrijheid van godsdienst een mensenrecht is die niet mag worden afgestoten. Het begrip godsdienstvrijheid is ook diep in de grondwet gebeiteld, dus valt er niet meer aan te tornen.
Ik eet geen varkensvlees, daar heb je een goed punt.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:14 schreef Meki het volgende:
[..]
Als Wilders ongelovigen of katholieken varkens noemden was je ook woedend
Ik niet. Zou me echt NIKS van aantrekken, iedereen weet immers dat het een achterlijke niet serieus te nemen mongool is.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:14 schreef Meki het volgende:
[..]
Als Wilders ongelovigen of katholieken varkens noemden was je ook woedend
Ik vind het maar eng dat zo'n grote groep mensen blijkbaar zo gemakkelijk wil snijden in de grondwet.quote:Is het blinde fanatisme en navolging waarmee de aanhangers van Wilders hun Grote Leider eerbiedigen, ook niet op den duur zeer gevaarlijk?
Een half miljoen mensen die zomaar de westerse grondrechten willen afschaffen, omdat hun partijleider dat zegt? Hun loyaliteit is er in ieder geval wel één om over te schrijven.
ik krijg eerder de indruk dat er met jouw vooroordelen iets mis is eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:27 schreef newsman het volgende:
Wilders zei wel, het boek mag bestudeerd worden.
Wat de koran voorschrijft is echt ziek.
of ik wat gelezen heb: de Koran? De Bijbel? Ja. Je mag niet oordelen over een boek zonder het gelezen te hebben en daarom heb ik een paar jaar geleden een Koran gekocht. De Bijbel kende ik al.quote:Mijn vraag dan is heb je gelezen ?
Eeuuhm.. ik snap er geen ruk van...quote:Ok, mensen in Irak, hebben een andere interpatie van de Moslim, ik drink gewoon een biertje met een protestant, ik zit er niet mee, jullie geloof is vies, vind jij het nou leuk mensen te vermoorden, als dat je hobby is flikker op.
Ja, nou je het zegt....ik vind Wilders ook steeds meer op een gele kikker lijken.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:39 schreef LordNemephis het volgende:
Dit geeft aan wat ik van Wilders vind:
[afbeelding]
[..]
Eeuuhm.. ik snap er geen ruk van...
Leuk verhaal, terug sturen is ook een optie, maar dan, jullie voorouders hebben niks gedaan, ze dachten we moeten hier blijven, trieste laat ik de Romeinen interpeteren, wat zei konden, kunnen we nu niet .quote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:54 schreef columnist het volgende:
Laten we reeel zijn. De islam is de grootste dreiging op deze aarde op het moment. Moslims met hun op de koran gebasseerde leven, die vooral door radicale moslims met een geweldadige agenda worden beinvloed, vatten Wilders opmerking op als belediging. Logisch.
De uitspraak van Wilders is een geweldige scheeuw om de aandacht van 'zijn' mensen te krijgen om hen te waarschuwen dat er iets vreselijks staat gebeuren wanneer we onze ogen voor de gevaren van de islam niet openen.
Wat is de winst voor Wilders nou eigenlijk? Die paar kutzettels in het parlement. Nee, hij denkt aan verworven vrijheden die we hebben. Aan het doorgeven van deze verworvenheden aan onze kinderen en kleinkinderen.
Een Wilders in zijn eentje kan niet op tegen het geweld dat tegenwoordig uitgaat van de islam. Zijn frustratie over de oogkleppen Nederland/Europa/de wereldgemeente ten aanzien van de islam raakt hij niet kwijt bij een uitspraak als 'moslims doen foei' of een wetsvoorstel 'verplichte eed aan de staat'.
De man loopt niet voor niets met beveiliging rond. Niemand vindt dat leuk. Hij doet het niet voor zijn kinderen, want die heeft hij niet. Wilders is een politici en denkers die lef heeft en ons respect verdient voor zijn poging om ons te laten realiseren dat we straks - nu al - moeten vechten voor lijfsbehoud.
Eigen ziekenhuizen, El Hema, moskeeen, islamitische zorg. toegang tot christelijke scholen, randje van toelaatbare opzoeken en burkavrijheid. Allemaal dingen waar we vroeger niets mee van doen hadden. Halal, Haram, Ramadam, Burka, Niqab, Jihad, Hadj, Bismilleh, Hijab, Sharia, Sunna en Oemma, zo uit het blote hoofd. Ik integreer in mijn eigen land beter als een derde generatie nieuwkommer.
Zolang niemand zegt tot hier en nu kappen zitten we morgen allemaal tegen de minaretten van de plaatselijke moskees aan te kijken en een alcohol vrij drankje te drinken. Dit tenminste als we niet worden afgeslacht.
Zeg maar Neurenberg.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 05:37 schreef maartena het volgende:
[afbeelding]
Wilders heeft weer eens wat uit zijn neus gehaald..... Verbieden van de Koran....
Wanneer was het ook alweer de laatste keer dat een religieus boek verboden werd in Europa? Oh ja, 1935, in een mooie stad die Nuremberg heet....
Jenny Goereequote:Op donderdag 9 augustus 2007 06:55 schreef speknek het volgende:
Hoe heette die Nederlandse evangelische vrouw ook alweer die een spreekverbod kreeg en wiens websites uit de lucht werden gehaald wegens opruiende antisemitische teksten?
Het druipt er vanaf inderdaad. Nou vind ik ook niet dat je boeken moet verbieden, maar de hypocrisie van de opiniemakers springt weer alle kanten op. De woordvoerder van de ChristenUnie wist het zelfs te verwoorden dat je "niet de heilige boeken van wereldreligies verbiedt". Met andere woorden, stik er maar in andere kleine geloven, wij hebben meer volgers en dus gelijk.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 07:57 schreef osho het volgende:
Simonis is gewoon bang dat na de koran de bijbel ook verboden gaat worden.
Heb je ook een directe link zodat de rest niet hoeft te zoeken?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 07:48 schreef symphrock001 het volgende:
In plaats van elkaar (en Wilders) voor rotte vis uit te maken, heb ik een goeie raad voor jullie:
op www.pvv.nl staat Wilders' gewraakte tekst. Lees die 's goed door en vergelijk die dan met het verhaaltje dat de media ervan gemaakt hebben. Zie je het verschil?
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 08:48 schreef Gia het volgende:
Ik denk dat Wilders beoogt de discussie open te houden en vooral waakzaam te zijn voor invloedenuitwassen van de islam.
geschiedenis die zich herhaaltquote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:54 schreef Super7fighter het volgende:
Is het blinde fanatisme en navolging waarmee de aanhangers van Wilders hun Grote Leider eerbiedigen, ook niet op den duur zeer gevaarlijk?
Een half miljoen mensen die zomaar de westerse grondrechten willen afschaffen, omdat hun partijleider dat zegt? Hun loyaliteit is er in ieder geval wel één om over te schrijven.
Je had het, op een paar typfoutjes na, niet beter kunnen zeggen!!quote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:54 schreef columnist het volgende:
Laten we reeel zijn. De islam is de grootste dreiging op deze aarde op het moment. Moslims met hun op de koran gebasseerde leven, die vooral door radicale moslims met een geweldadige agenda worden beinvloed, vatten Wilders opmerking op als belediging. Logisch.
De uitspraak van Wilders is een geweldige scheeuw om de aandacht van 'zijn' mensen te krijgen om hen te waarschuwen dat er iets vreselijks staat gebeuren wanneer we onze ogen voor de gevaren van de islam niet openen.
Wat is de winst voor Wilders nou eigenlijk? Die paar kutzettels in het parlement. Nee, hij denkt aan verworven vrijheden die we hebben. Aan het doorgeven van deze verworvenheden aan onze kinderen en kleinkinderen.
Een Wilders in zijn eentje kan niet op tegen het geweld dat tegenwoordig uitgaat van de islam. Zijn frustratie over de oogkleppen Nederland/Europa/de wereldgemeente ten aanzien van de islam raakt hij niet kwijt bij een uitspraak als 'moslims doen foei' of een wetsvoorstel 'verplichte eed aan de staat'.
De man loopt niet voor niets met beveiliging rond. Niemand vindt dat leuk. Hij doet het niet voor zijn kinderen, want die heeft hij niet. Wilders is een politici en denkers die lef heeft en ons respect verdient voor zijn poging om ons te laten realiseren dat we straks - nu al - moeten vechten voor lijfsbehoud.
Eigen ziekenhuizen, El Hema, moskeeen, islamitische zorg. toegang tot christelijke scholen, randje van toelaatbare opzoeken en burkavrijheid. Allemaal dingen waar we vroeger niets mee van doen hadden. Halal, Haram, Ramadam, Burka, Niqab, Jihad, Hadj, Bismilleh, Hijab, Sharia, Sunna en Oemma, zo uit het blote hoofd. Ik integreer in mijn eigen land beter als een derde generatie nieuwkommer.
Zolang niemand zegt tot hier en nu kappen zitten we morgen allemaal tegen de minaretten van de plaatselijke moskees aan te kijken en een alcohol vrij drankje te drinken. Dit tenminste als we niet worden afgeslacht.
Ook eens goed om deze geluiden te horen op fokquote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:54 schreef columnist het volgende:
lap tekst
en niet alleen hij heeft bescherming nodig, iedereen die kritiek op de Islam uit, is niet zeker van zijn leven hier in Nederland.quote:De man loopt niet voor niets met beveiliging rond. Niemand vindt dat leuk. Hij doet het niet voor zijn kinderen, want die heeft hij niet. Wilders is een politici en denkers die lef heeft en ons respect verdient voor zijn poging om ons te laten realiseren dat we straks - nu al - moeten vechten voor lijfsbehoud.
Ja, inderdaad, wel lachen, eigenlijk.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:01 schreef Suko het volgende:
Zal mij benieuwen in welke bochten men zich gaat wringen, die luitjes in Den Haag.
Hij is wel erg lelijk, hè?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:05 schreef venomsnake het volgende:
[afbeelding]
Ik krijg niet eens steun van de kardinaal?? boewhoehoe![]()
![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |