abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52220317
Toch maar even een TVP hier
En even het gebagger weg gehaald.

[ Bericht 18% gewijzigd door paddy op 09-08-2007 09:44:12 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_52222902
En natuurlijk weet Wilders ook wel dat de Koran niet verboden wordt, hij wilde alleen een politiek signaal geven. Interessante uitzending van NOVA (uitzending terugzien) gisteravond. Met de gasten; advocate én PvdA-volger Els Lucas (heeft aanklacht ingediend tegen Wilders), Opinio-hoofdredacteur Jaffe Vink, Arabist en Korankenner Hans Jansen en Umar Mirza van de website wijblijvenhier.nl. Jansen en Vink waren best duidelijk in hun verhaal, vooral tegen die Lucas die een aanklacht tegen Wilders heeft ingediend terwijl ze eigenlijk niet weet wát er in de Koran staat én gepredikt wordt. Vertaler van de Koran Jansen én Vink verbaasden zich erover dat Lucas wel Wilders wil aanklagen omdat 1 miljoen moslims pijn wordt gedaan maar de PvdA de door fundi's mishandelde Ehsan Jami vet in de kou laat staan. Eigenlijk wist ze op al die kritische noten niet echt een antwoord, flapdrolgedrag. Wat ik uit deze discussie peurde (en ook is geopperd) was het feit dat er inderdaad door de Haagse Politici geen standpunt wordt ingenomen ten aanzien van de Islam en de uitingen daarvan. En dáár haalt Wilders z'n suksessen vandaan. Allemaal grote bekken als er ook maar iets tegen de Islam wordt gezegd, maar er is niemand daadwerkelijk thuis om een goed doordacht standpunt in te nemen wat betreft de fundi-uitingen daarvan. Wel stellen ze vragen als die achterlijk partij de SGP e.d. vrouwonvriendelijk standpunten inneemt, dan is de kamer nog te klein, maar afvallige moslims aftuigen, homo-bashen en iedereen van enige naam die ook maar iets tegen de Islam publiceert in any vorm en na verloop van tijd persoonlijke bewaking moet krijgen, dat is allemaal geaccepteerd, althans, we doen er lekker niks mee. Het is hun eigen stomme schuld dat Wilders de aandacht vraagt én krijgt met een issue die expres door de politiek wordt genegeerd, want het zijn onze toekomstige kiezers, wat een ongelofelijke lafbekken. Of zou ook een rol kunnen spelen dát ze gewoon bang zijn en zich daarom in allerlei bochten wringen om maar vooral moslims niet in het harnas te jagen????Zou het echt al zover zijn???? Heel makkelijk Vogelaar om te protesteren tegen de uitspraken van Wilders, maar echte standpunten over wát er in de Koran staat en de verhouding daarmee aangaande de (grond)wet? Nul komma nul nada, niets. Opperlafbek dus. Nee, dit is veel aangenamer én veiliger om uit de dragen: Vogelaar: islam onderdeel samenleving En wat Simonis betreft, die lul alleen vanuit z'n eigen straat, want dan zou de Bijbel ook zomaar eens kritisch tegen het licht worden gehouden ondanks dat er wel in de loop der eeuwen wat verlichting is te bespeuren, maar dan nog...

Ik geef ze deze AH-variant mee: Wel lekker blijven plakken knuffelen hé!

[ Bericht 3% gewijzigd door Suko op 09-08-2007 12:07:23 ]
pi_52223908
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 20:54 schreef Super7fighter het volgende:
Is het blinde fanatisme en navolging waarmee de aanhangers van Wilders hun Grote Leider eerbiedigen, ook niet op den duur zeer gevaarlijk?
Een half miljoen mensen die zomaar de westerse grondrechten willen afschaffen, omdat hun partijleider dat zegt? Hun loyaliteit is er in ieder geval wel één om over te schrijven.
geschiedenis die zich herhaalt

en het absurde in deze is dat de Koran vergeleken word met Mein Kampf terwijl zowel de retoriek als ook de handelswijze van Wilders beangstigend veel lijkt op de aanloop naar wo2 .. incluis blinde volgelingen die hem blijven steunen, no matter what
pleased to meet you
pi_52226164
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 01:54 schreef columnist het volgende:
Laten we reeel zijn. De islam is de grootste dreiging op deze aarde op het moment. Moslims met hun op de koran gebasseerde leven, die vooral door radicale moslims met een geweldadige agenda worden beinvloed, vatten Wilders opmerking op als belediging. Logisch.

De uitspraak van Wilders is een geweldige scheeuw om de aandacht van 'zijn' mensen te krijgen om hen te waarschuwen dat er iets vreselijks staat gebeuren wanneer we onze ogen voor de gevaren van de islam niet openen.

Wat is de winst voor Wilders nou eigenlijk? Die paar kutzettels in het parlement. Nee, hij denkt aan verworven vrijheden die we hebben. Aan het doorgeven van deze verworvenheden aan onze kinderen en kleinkinderen.

Een Wilders in zijn eentje kan niet op tegen het geweld dat tegenwoordig uitgaat van de islam. Zijn frustratie over de oogkleppen Nederland/Europa/de wereldgemeente ten aanzien van de islam raakt hij niet kwijt bij een uitspraak als 'moslims doen foei' of een wetsvoorstel 'verplichte eed aan de staat'.

De man loopt niet voor niets met beveiliging rond. Niemand vindt dat leuk. Hij doet het niet voor zijn kinderen, want die heeft hij niet. Wilders is een politici en denkers die lef heeft en ons respect verdient voor zijn poging om ons te laten realiseren dat we straks - nu al - moeten vechten voor lijfsbehoud.

Eigen ziekenhuizen, El Hema, moskeeen, islamitische zorg. toegang tot christelijke scholen, randje van toelaatbare opzoeken en burkavrijheid. Allemaal dingen waar we vroeger niets mee van doen hadden. Halal, Haram, Ramadam, Burka, Niqab, Jihad, Hadj, Bismilleh, Hijab, Sharia, Sunna en Oemma, zo uit het blote hoofd. Ik integreer in mijn eigen land beter als een derde generatie nieuwkommer.

Zolang niemand zegt tot hier en nu kappen zitten we morgen allemaal tegen de minaretten van de plaatselijke moskees aan te kijken en een alcohol vrij drankje te drinken. Dit tenminste als we niet worden afgeslacht.
Je had het, op een paar typfoutjes na, niet beter kunnen zeggen!!
pi_52226727
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 01:54 schreef columnist het volgende:
lap tekst
Ook eens goed om deze geluiden te horen op fok
quote:
De man loopt niet voor niets met beveiliging rond. Niemand vindt dat leuk. Hij doet het niet voor zijn kinderen, want die heeft hij niet. Wilders is een politici en denkers die lef heeft en ons respect verdient voor zijn poging om ons te laten realiseren dat we straks - nu al - moeten vechten voor lijfsbehoud.
en niet alleen hij heeft bescherming nodig, iedereen die kritiek op de Islam uit, is niet zeker van zijn leven hier in Nederland.

en dan zijn er nog mensen die zeggen dat ze het verdient hebben, en het ergste is, het zijn niet eens moslims!
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_52227260
Iran doet beklag over uitspraken Wilders

Gepubliceerd op donderdag 09 augustus 2007

DEN HAAG (ANP) - Iran veroordeelt het standpunt van politicus Geert Wilders dat de Koran in Nederland verboden moet worden. De uitspraken over de Koran zijn niet constructief en in niemands belang. Dat schijft de Iraanse ambassade in Den Haag in een verklaring die donderdag is gepubliceerd.

De ambassade roept de Nederlandse politiek en maatschappij op om stelling te nemen tegen krachten die de samenleving verdelen. De wereld heeft op dit ogenblik juist behoefte aan een oproep tot begrip, dialoog en verdraagzaamheid, aldus de Iraanse vertegenwoordiging in Nederland. Zij zegt dat de uitspraken van Wilders afbreuk kunnen doen aan de inspanningen van de Nederlandse overheid om de culturele diversiteit en de eensgezindheid in het land te beschermen. planet.nl

Zal mij benieuwen in welke bochten men zich gaat wringen, die luitjes in Den Haag.

donderdag 9 augustus 2007 @ 14:04:37 #47
3542 Gia
User under construction
pi_52227355
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:01 schreef Suko het volgende:

Zal mij benieuwen in welke bochten men zich gaat wringen, die luitjes in Den Haag.
Ja, inderdaad, wel lachen, eigenlijk.
Aan de andere kant natuurlijk ook wel triest dat het nodig is.
pi_52227389

Ik krijg niet eens steun van de kardinaal?? boewhoehoe
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_52227421
Oh, op de FP: Ambassades krijgen brief over Wilders

Stukje: "De regering is zo geschrokken van de uitlatingen van Geert Wilders over de Koran, dat minister Maxime Verhagen van Buitenlandse Zaken de Nederlandse ambassades een brief heeft gestuurd waarin het kabinet afstand neemt van Wilders' uitspraken. Het is vrij opmerkelijk dat de regering actie onderneemt na uitspraken van iemand van de oppositie.

Het NOS Journaal meldde dat de brief antwoorden bevat voor het geval de ambassades opnieuw vragen krijgen over Wilders. Dat gebeurde eerder na het de 'helft uit de Koran-verscheur'interview met de PVV-leider."
  donderdag 9 augustus 2007 @ 14:06:38 #50
3542 Gia
User under construction
pi_52227425
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:05 schreef venomsnake het volgende:
[afbeelding]
Ik krijg niet eens steun van de kardinaal?? boewhoehoe
Hij is wel erg lelijk, hè?

Zie ik Jami toch liever, eigenlijk.
pi_52227777
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:01 schreef Suko het volgende:
Heel simpel, vrijheid van meningsuiting. De regering is het niet eens met Wilders maar in Nederland mag je zeggen wat je wil.
pi_52227839
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 07:48 schreef symphrock001 het volgende:
In plaats van elkaar (en Wilders) voor rotte vis uit te maken, heb ik een goeie raad voor jullie:
op www.pvv.nl staat Wilders' gewraakte tekst. Lees die 's goed door en vergelijk die dan met het verhaaltje dat de media ervan gemaakt hebben. Zie je het verschil?
quote:
De Koran is een fascistisch boek dat oproept tot geweld, schrijft Geert Wilders. Daarom moet dat boek, net als Mein Kampf, worden verboden.

"Ik roep het al jaren: een gematigde islam bestaat niet."
Totaal niet, zelfs. En jij?
Dit, dus.
pi_52227926
quote:
"Ik roep het al jaren: een gematigde islam bestaat niet."
Ik heb een paar moslims als collega, en ik heb ze eigenlijk nog nooit met een bom in hun hand 'ALLAH AKHBAR!!!' horen schreeuwen. Of zijn mijn collega's de uitzonderingen die de regel bevestigen?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2007 14:21:48 ]
pi_52232167
Van mij mag het.

Het is Wilders die dit zegt.Hoeveel mensen vinden dit ook maar houden hun bek dicht.

De koran en de bijbel zijn geschriften waar je je reet mee beledigd als je ze gebruikt na het schijten en stammen uit een tijd waar we alles van hebben weggedaan behalve dat domme gelul
  Moderator donderdag 9 augustus 2007 @ 17:07:15 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_52232999
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:21 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik heb een paar moslims als collega, en ik heb ze eigenlijk nog nooit met een bom in hun hand 'ALLAH AKHBAR!!!' horen schreeuwen. Of zijn mijn collega's de uitzonderingen die de regel bevestigen?
dat zijn slapende cellen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 19:56:00 #56
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52237228
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:41 schreef linkeloutje het volgende:
Het is Wilders die dit zegt.Hoeveel mensen vinden dit ook maar houden hun bek dicht.
Bijna alle Duitsers hielden hun bek dicht toen in 1935 de Tora en alle Joodse literatuur verboden werd.
Bijna alle Duitsers hielden hun bek dicht toen de bruinjassen van de SA in 1938 massaal Joodse boekwinkels leegplunderden en op straat de boeken verbrandden.

Wilden de Duitsers dat echt allemaal zo graag?
quote:
De koran en de bijbel zijn geschriften waar je je reet mee beledigd als je ze gebruikt na het schijten en stammen uit een tijd waar we alles van hebben weggedaan behalve dat domme gelul
Prima. Ik geloof ook niet in de Koran, de Tora, of de Bijbel. Maar moeten we alles waar we het niet mee eens zijn dan maar zomaar gaan zitten verbieden?

En denk je echt dat de Koran zomaar zou verdwijnen als je het boek verbied? De Katholieke kerk verdween ook niet uit Nederland na de beeldenstorm, overal waren schuilkerken te vinden, en bijna 100 jaar lang werd het katholicisme onder de tafel en in achterkamertjes gevolgd. Het verbod op het katholicisme in Nederland had een enorm averechts effect, want toen het verbod werd opgeheven kwam het alleen maar sterker terug.

Dit zie je trouwens nu ook met de Russisch Orthodoxe kerk: Ze zijn nu veel orthodoxer dan ze 80 jaar geleden waren toen de Communistische partij de kerk officieel verbood in de SovjetUnie.

Een religieus boek verbieden is waarschijnlijk een van de domste dingen die je als maatschappij kan doen. In een open maatschappij als Nederland waar je de Koran over de grens met Belgie gewoon zou kunnen kopen, en waar de Koran gewoon vanaf het Internet te downloaden is, en je met een kleurenlaserprinter en een cursusje boekbinden vanuit je garage Koran's kunt gaan produceren, is zo'n verbod alleen maar vragen om ellende.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 9 augustus 2007 @ 20:01:38 #57
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52237389
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 08:09 schreef speknek het volgende:
De woordvoerder van de ChristenUnie wist het zelfs te verwoorden dat je "niet de heilige boeken van wereldreligies verbiedt". Met andere woorden, stik er maar in andere kleine geloven, wij hebben meer volgers en dus gelijk.

Volgens mij hebben weinig mensen echt het idee hoe GROOT de Islam nu eigenlijk is. Het religieuze boek verbieden van een religie die door meer dan 1 miljard mensen wordt gevolgd, waaronder ongeveer 1 miljoen mensen in Nederland is niet echt een geweldig idee.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 9 augustus 2007 @ 22:18:32 #58
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_52241329
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 19:56 schreef maartena het volgende:

...de bruinjassen van de SA in ....
Ah, nazi vergelijking, Godwin, jammer Maarten.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_52242874
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:18 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ah, nazi vergelijking, Godwin, jammer Maarten.
ware het niet dat Wilders er zelf mee is begonnen door Mein Kampf te vergelijken met de Koran .. dan dringt dat beeld van die boekenverbranding destijds zich bijna op
pleased to meet you
pi_52243269
Ik krijg een beetje het idee dat Wilders een erg verdraaide realiteitszin heeft

in zijn belevingswereld ligt op elke hoek een "gevaarlijke moslim" te wachten die met een bom in de hand

Misschien is hij zo omdat hij dacht en nacht bewaking bij zich heeft. Zich niet veilig voelt.

Hoe dan ook, ik vind hem niet eerlijk.

In de bijbel staan ook genoeg pasages die nou niet erg vriendelijk zijn. Neemt niet weg dat christenen een eigen verantwoordelijkheid hebben en zelf bepalen wat ze wel en niet uit de bijbel overnemen

Dit lijkt me ook zo met moslims, ook die hebben toch een eigen wil en verstand en bepalen zelf hoe ze de koran interpreteren en willen gebruiken.

Ik ben zelf behoorlijk religieus opgevoed, en ben ondanks dat geen slecht mens geworden ( vind ik) . een slecht boek, maakt nog geen slechte mensen. Wilders moet een beetje meer vertrouwen hebben in mensen en dat die zelf keuzes kunnen maken, ondanks boeken als de koran, bijbel en mein kampf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')