abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52227777
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:01 schreef Suko het volgende:
Zal mij benieuwen in welke bochten men zich gaat wringen, die luitjes in Den Haag.
Heel simpel, vrijheid van meningsuiting. De regering is het niet eens met Wilders maar in Nederland mag je zeggen wat je wil.
pi_52227839
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 07:48 schreef symphrock001 het volgende:
In plaats van elkaar (en Wilders) voor rotte vis uit te maken, heb ik een goeie raad voor jullie:
op www.pvv.nl staat Wilders' gewraakte tekst. Lees die 's goed door en vergelijk die dan met het verhaaltje dat de media ervan gemaakt hebben. Zie je het verschil?
quote:
De Koran is een fascistisch boek dat oproept tot geweld, schrijft Geert Wilders. Daarom moet dat boek, net als Mein Kampf, worden verboden.

"Ik roep het al jaren: een gematigde islam bestaat niet."
Totaal niet, zelfs. En jij?
Dit, dus.
pi_52227926
quote:
"Ik roep het al jaren: een gematigde islam bestaat niet."
Ik heb een paar moslims als collega, en ik heb ze eigenlijk nog nooit met een bom in hun hand 'ALLAH AKHBAR!!!' horen schreeuwen. Of zijn mijn collega's de uitzonderingen die de regel bevestigen?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2007 14:21:48 ]
pi_52232167
Van mij mag het.

Het is Wilders die dit zegt.Hoeveel mensen vinden dit ook maar houden hun bek dicht.

De koran en de bijbel zijn geschriften waar je je reet mee beledigd als je ze gebruikt na het schijten en stammen uit een tijd waar we alles van hebben weggedaan behalve dat domme gelul
  Moderator donderdag 9 augustus 2007 @ 17:07:15 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_52232999
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:21 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik heb een paar moslims als collega, en ik heb ze eigenlijk nog nooit met een bom in hun hand 'ALLAH AKHBAR!!!' horen schreeuwen. Of zijn mijn collega's de uitzonderingen die de regel bevestigen?
dat zijn slapende cellen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 19:56:00 #56
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52237228
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:41 schreef linkeloutje het volgende:
Het is Wilders die dit zegt.Hoeveel mensen vinden dit ook maar houden hun bek dicht.
Bijna alle Duitsers hielden hun bek dicht toen in 1935 de Tora en alle Joodse literatuur verboden werd.
Bijna alle Duitsers hielden hun bek dicht toen de bruinjassen van de SA in 1938 massaal Joodse boekwinkels leegplunderden en op straat de boeken verbrandden.

Wilden de Duitsers dat echt allemaal zo graag?
quote:
De koran en de bijbel zijn geschriften waar je je reet mee beledigd als je ze gebruikt na het schijten en stammen uit een tijd waar we alles van hebben weggedaan behalve dat domme gelul
Prima. Ik geloof ook niet in de Koran, de Tora, of de Bijbel. Maar moeten we alles waar we het niet mee eens zijn dan maar zomaar gaan zitten verbieden?

En denk je echt dat de Koran zomaar zou verdwijnen als je het boek verbied? De Katholieke kerk verdween ook niet uit Nederland na de beeldenstorm, overal waren schuilkerken te vinden, en bijna 100 jaar lang werd het katholicisme onder de tafel en in achterkamertjes gevolgd. Het verbod op het katholicisme in Nederland had een enorm averechts effect, want toen het verbod werd opgeheven kwam het alleen maar sterker terug.

Dit zie je trouwens nu ook met de Russisch Orthodoxe kerk: Ze zijn nu veel orthodoxer dan ze 80 jaar geleden waren toen de Communistische partij de kerk officieel verbood in de SovjetUnie.

Een religieus boek verbieden is waarschijnlijk een van de domste dingen die je als maatschappij kan doen. In een open maatschappij als Nederland waar je de Koran over de grens met Belgie gewoon zou kunnen kopen, en waar de Koran gewoon vanaf het Internet te downloaden is, en je met een kleurenlaserprinter en een cursusje boekbinden vanuit je garage Koran's kunt gaan produceren, is zo'n verbod alleen maar vragen om ellende.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 9 augustus 2007 @ 20:01:38 #57
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52237389
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 08:09 schreef speknek het volgende:
De woordvoerder van de ChristenUnie wist het zelfs te verwoorden dat je "niet de heilige boeken van wereldreligies verbiedt". Met andere woorden, stik er maar in andere kleine geloven, wij hebben meer volgers en dus gelijk.

Volgens mij hebben weinig mensen echt het idee hoe GROOT de Islam nu eigenlijk is. Het religieuze boek verbieden van een religie die door meer dan 1 miljard mensen wordt gevolgd, waaronder ongeveer 1 miljoen mensen in Nederland is niet echt een geweldig idee.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 9 augustus 2007 @ 22:18:32 #58
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_52241329
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 19:56 schreef maartena het volgende:

...de bruinjassen van de SA in ....
Ah, nazi vergelijking, Godwin, jammer Maarten.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_52242874
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:18 schreef ExTec het volgende:

[..]

ware het niet dat Wilders er zelf mee is begonnen door Mein Kampf te vergelijken met de Koran .. dan dringt dat beeld van die boekenverbranding destijds zich bijna op
pleased to meet you
pi_52243269
Ik krijg een beetje het idee dat Wilders een erg verdraaide realiteitszin heeft

in zijn belevingswereld ligt op elke hoek een "gevaarlijke moslim" te wachten die met een bom in de hand

Misschien is hij zo omdat hij dacht en nacht bewaking bij zich heeft. Zich niet veilig voelt.

Hoe dan ook, ik vind hem niet eerlijk.

In de bijbel staan ook genoeg pasages die nou niet erg vriendelijk zijn. Neemt niet weg dat christenen een eigen verantwoordelijkheid hebben en zelf bepalen wat ze wel en niet uit de bijbel overnemen

Dit lijkt me ook zo met moslims, ook die hebben toch een eigen wil en verstand en bepalen zelf hoe ze de koran interpreteren en willen gebruiken.

Ik ben zelf behoorlijk religieus opgevoed, en ben ondanks dat geen slecht mens geworden ( vind ik) . een slecht boek, maakt nog geen slechte mensen. Wilders moet een beetje meer vertrouwen hebben in mensen en dat die zelf keuzes kunnen maken, ondanks boeken als de koran, bijbel en mein kampf
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:15:12 #61
181657 LordNemephis
computer says no
pi_52244853
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:17 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Ik krijg een beetje het idee dat Wilders een erg verdraaide realiteitszin heeft

in zijn belevingswereld ligt op elke hoek een "gevaarlijke moslim" te wachten die met een bom in de hand

Misschien is hij zo omdat hij dacht en nacht bewaking bij zich heeft. Zich niet veilig voelt.

Hoe dan ook, ik vind hem niet eerlijk.

In de bijbel staan ook genoeg pasages die nou niet erg vriendelijk zijn. Neemt niet weg dat christenen een eigen verantwoordelijkheid hebben en zelf bepalen wat ze wel en niet uit de bijbel overnemen

Dit lijkt me ook zo met moslims, ook die hebben toch een eigen wil en verstand en bepalen zelf hoe ze de koran interpreteren en willen gebruiken.

Ik ben zelf behoorlijk religieus opgevoed, en ben ondanks dat geen slecht mens geworden ( vind ik) . een slecht boek, maakt nog geen slechte mensen. Wilders moet een beetje meer vertrouwen hebben in mensen en dat die zelf keuzes kunnen maken, ondanks boeken als de koran, bijbel en mein kampf
Eensch is
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  FOK!fotograaf vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:00:41 #62
145146 Andyy
pi_52253199
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 20:01 schreef maartena het volgende:

[..]

[afbeelding]

Volgens mij hebben weinig mensen echt het idee hoe GROOT de Islam nu eigenlijk is. Het religieuze boek verbieden van een religie die door meer dan 1 miljard mensen wordt gevolgd, waaronder ongeveer 1 miljoen mensen in Nederland is niet echt een geweldig idee.
waar staat het pastafarianisme ?

[ Bericht 2% gewijzigd door Andyy op 10-08-2007 12:06:26 ]
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:03:20 #63
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_52253291
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:19 schreef Buitendam het volgende:

[..]

[..]

Totaal niet, zelfs. En jij?
Hoe het theologisch zit boeit me niet, maar alle moslims die ik ken zijn hele fatsoenlijke gematigde mensen, met gematigde liberale opvattingen. En jij?
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:23:39 #64
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52261204
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:18 schreef ExTec het volgende:
Ja, de Nazi vergelijking is - zelfs al is het vrijwel gelijk aan een opmerking die in de 21e eeuw wordt gemaakt - natuurlijk helemaal taboe.

Komop, de laatste twee keer dat een religieus boek verboden werd was inderdaad in 1935, en in de 17e eeuw tijdens de beeldenstorm tijd toen de katholieke versie van de bijbel in Nederland verboden werd. En je voelt je misschien aangesproken als die vergelijking wordt gemaakt, maar het is daardoor niet minder waar.
-
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:24:37 #65
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52261228
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:00 schreef Andyy het volgende:
waar staat het pastafarianisme ?
In dezelfde groep als het rastafarisme en schientology: Te klein om te worden opgenoemd.
-
pi_52278531
Misschien kan Wilders wél leven met de aankomende nieuwe vertaling van de Koran die in een literair jas wordt gestoken door schrijver Kader Abdolah (niet de minste), gezien op NOVA. Hij wil de saaiste stukken schrappen en de grofste passages in die tijd (14 eeuwen geleden) plaatsen in een mooie, zoals gezegd, literaire vorm. Men moet het kunnen lezen met een glas wijn (!) in de linkerhand (onrein). Uit te brengen tijdens de heilige dagen, en wel met de Kerst. Op de vraag van Clairy Polak (volgens mij zat hij daar heftig mee te flirten) of o.a. Moslims zich zouden kunnen storen aan deze versie, zei hij dat als hij daarvoor dit met de dood moet bekopen, dan moet dat maar zo zijn, of woorden van gelijke strekking, bekijk het item zou ik zeggen, duurt maar 11 min. Puntje nog, hij is niet gelovig... (ik voel een nieuw gevalletje van persoonlijke beveiliging aankomen, pfff)
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:23:11 #67
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_52282303
Dat Kader Abdolah ongelovig is, is al jaren bekend. Nu ben jij weer bezig met stemmingmakerij.
90% van de Iraniërs is in Nederland in ongeloof gevallen.

Het is wel een aparte gozer, maar schijnbaar erg geliefd onder Nederlanders vanwege zijn werken.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_52282804
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 13:23 schreef Super7fighter het volgende:
Dat Kader Abdolah ongelovig is, is al jaren bekend. Nu ben jij weer bezig met stemmingmakerij.
90% van de Iraniërs is in Nederland in ongeloof gevallen.

Het is wel een aparte gozer, maar schijnbaar erg geliefd onder Nederlanders vanwege zijn werken.
Stemmingmakerij? Als je dat vindt moet je bij NOVA zijn. Ik geef aleen weer wat ik gisteravond gezien heb en vond dat opvallend genoeg om daar melding van te maken. En ze zijn in de regel in Iran van hun geloof gevallen, niet hier. Boveniden kan het een bijdrage zijn in de verlichting van de Koran, je moet niet alles zo negatief benaderen als anderen een bijdrage kunnen leveren aan deze zij/wij samenleving. Elke relativering van elk geloof/gedachtegoed wordt zeker door mij van harte toegejuigd, men dient zich altijd af te vragen dat wat men leest, ziet en hoort dat wel in de juiste context geplaatst moet worden ipv kritiekloos iedere preekstoelfiguur te volgen.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:09:20 #69
126836 Super7fighter
pi_52283242
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 13:48 schreef Suko het volgende:

[..]

Stemmingmakerij? Als je dat vindt moet je bij NOVA zijn.
"Puntje nog, hij is niet gelovig... (ik voel een nieuw gevalletje van persoonlijke beveiliging aankomen, pfff)"

Pfff, jij suggereert toch dat hij wel eens beveiligd moet worden omdat hij ongelovig is?

"En ze zijn in de regel in Iran van hun geloof gevallen, niet hier"

Grootste flauwekul. De meeste Iraniërs worden in Nederland ongelovig. Jami heeft je ook al te pakken.
Als jij Iraniers kent, dan zou ik niet zo'n onzin roepen.

"Boveniden kan het een bijdrage zijn in de verlichting van de Koran, je moet niet alles zo negatief benaderen als anderen een bijdrage kunnen leveren aan deze zij/wij samenleving"

Kader zegt naast lijpe dingen ook zinnige dingen. Arabisten maken van de Koran een technisch verhaal. Een buitenstaander, zoals bijv. een goddeloze Nederlander, zal de grootste moeite hebben om een groot gedeelte van de Koran-vertaling te begrijpen als hij op een avondje erin zou bladeren. Zonder een exegese en kennis van de omstandigheden ten tijde van Arabie kun je de Koran niet of niet goed doorgronden.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_52283261
hahahaa, wat een koddig topic, doet het er wat toe wat Simonis vindt dan
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:15:53 #71
126836 Super7fighter
pi_52283383
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 14:10 schreef milagro het volgende:
hahahaa, wat een koddig topic, doet het er wat toe wat Simonis vindt dan
Simonis is een publieke, bekende figuur in Nederland en een graag geziene gast op christelijke congressen en feestjes. Bovendien is hij een belangrijke woordvoerder van het Vaticaan.
Daarnaast wordt hij overal gewaardeerd in het katholieke zuiden vanwege zijn charisma en controversie.

Ik denk dus dat Kardinaal Simonis meer recht van spreken heeft dan bijv. Ayaan/Magan.

pi_52283492
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 14:15 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Simonis is een publieke, bekende figuur in Nederland en een graag geziene gast op christelijke congressen en feestjes. Bovendien is hij een belangrijke woordvoerder van het Vaticaan.
Daarnaast wordt hij overal gewaardeerd in het katholieke zuiden vanwege zijn charisma en controversie.

Ik denk dus dat Kardinaal Simonis meer recht van spreken heeft dan bijv. Ayaan/Magan.

iedereen heeft recht van spreken, meneer, zelfs jij.

het gros van de katholieken in NL hecht niet veel waarde aan wat de paus vindt, laat staan wat een kardinaal vindt.
dat is voor jou lastig voor te stellen, als niet in staat zijnde vrij te denken en aanhanger van een niet verlicht geloof, maar zo werkt het bij de NLse katholieken over het algemeen wel, men gaat zijn eigen gang, en volgt niet klakkeloos de mening van van bovenaf aangestelden.

ook een paus heeft niet de waarheid in pacht, een kardinaal niet, niemand niet.
het is allemaal een kwestie van interpretatie, eigen inzicht, en gezond verstand.

klakkeloze aanname omdat het "geschreven' staat, die tijd ligt gelukkig hier allang achter ons, en dat is precies de reden waarom het vaak zo botst met de medelanders
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:27:45 #73
126836 Super7fighter
pi_52283654
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 14:20 schreef milagro het volgende:

[..]

iedereen heeft recht van spreken, meneer, zelfs jij.

het gros van de katholieken in NL hecht niet veel waarde aan wat de paus vindt, laat staan wat een kardinaal vindt.
dat is voor jou lastig voor te stellen, als niet in staat zijnde vrij te denken en aanhanger van een niet verlicht geloof, maar zo werkt het bij de NLse katholieken over het algemeen wel, men gaat zijn eigen gang, en volgt niet klakkeloos de mening van van bovenaf aangestelden.

ook een paus heeft niet de waarheid in pacht, een kardinaal niet, niemand niet.
het is allemaal een kwestie van interpretatie, eigen inzicht, en gezond verstand.

klakkeloze aanname omdat het "geschreven' staat, die tijd ligt gelukkig hier allang achter ons, en dat is precies de reden waarom het vaak zo botst met de medelanders
Des te meer reden dat het belang van de Islam in Nederland onderstreept wordt, nu de invloed van het katholicisme tanend is. De vrijheden zoals we die in de wet kennen zullen ongemoeid gelaten worden, ik denk dat de grootste overwinning van de Islam de overwinning van het hedonisme in Nederland zal zijn, nu het christendom het laat afweten zoals jij het zegt.
Al hoewel de invloed van de Islam nog marginaal is in Nederland, gezien een bepaalde danceparade in Rotterdam vandaag. Maar een positief grote bijdrage van de Islam in Nederland zal er zeker komen.
pi_52283715
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 14:27 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Des te meer reden dat het belang van de Islam in Nederland onderstreept wordt, nu de invloed van het katholicisme tanend is. De vrijheden zoals we die in de wet kennen zullen ongemoeid gelaten worden, ik denk dat de grootste overwinning van de Islam de overwinning van het hedonisme in Nederland zal zijn, nu het christendom het laat afweten zoals jij het zegt.
Al hoewel de invloed van de Islam nog marginaal is in Nederland, gezien een bepaalde danceparade in Rotterdam vandaag. Maar een positief grote bijdrage van de Islam in Nederland zal er zeker komen.
moet ik verdomme weer verhuizen dalijk
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_52283882
@ Super7fighter. Wat is er mis met dat gebeuren in Rotterdam? Dus als de invloed van de Islam groter wordt zullen dit soort feesten verboden worden. Nee, jij bent echt vóór integratie hé, maar niet heus. Maar laat maar, wordt zinloos dit. (En wat betreft die persoonlijk beveiliging, ik reageerde op het feit dat de schrijver de dood eventueel zou accepteren, dat wordt vast niet door de overheid toegelaten, dat krijg je gewoon, of je wil of niet)

[ Bericht 5% gewijzigd door Suko op 11-08-2007 14:44:31 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')