quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 19:48 schreef Sally het volgende:
[..]
Hmz... tis toch "under investigation by the stewards"?
http://sport.fok.nl/f1/nieuws/40468
Door wie moet Alonso gestraft worden?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 19:50 schreef Bernard0s het volgende:
Ze moeten gewoon Alonso straffen, hij zat fout.
En @ Light: Geen ernstig letsel.
Het verhaal van Alonso zal daarin wel worden meegenomen, afwachten wat de uitkomst zal zijn. Ik zie trouwens liever een uitgebreid antwoord van Dennis.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 19:48 schreef Sally het volgende:
[..]
Hmz... tis toch "under investigation by the stewards"?
http://sport.fok.nl/f1/nieuws/40468
Door de FIA.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 19:52 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Door wie moet Alonso gestraft worden?
De FIA?
Welke regel heeft hij overtreden dan?
quote:Dennis says Hamilton to blame for incident
Fernando Alonso and Lewis Hamilton in the pits during qualifying in HungaryMcLaren team boss Ron Dennis has confirmed Lewis Hamilton was to blame for the qualifying incident involving the Briton and teammate Fernando Alonso, after the rookie driver ignored team orders earlier in the session.
Alonso has been widely criticised after he waited for some ten seconds before leaving the pitlane during his final stop for tyres. The delay meant that Hamilton had to sit behind Alonso and was then unable to complete his final flying lap. The incident is under investigation by the race stewards.
Although the Spaniard had been waved by his "lolly pop" mechanic to leave the pitlane, Dennis revealed Alonso's engineer had instructed him to wait as a consequence of Hamilton disobeying the team's orders earlier on. "He was being counted down by his engineer," Dennis told reporters after qualifying. "He's under the control of his engineer. He determined when he goes. That's the sequence.
"And if you think that was a deliberate thing, then you can think what you want. I have given you exactly what happened." Dennis said Hamilton's decision to disobey the team's orders had compromised the team's plans during qualifying.
"They were out of sequence because Lewis should have slowed and let Fernando past. And he didn't. He charged off. That's how we got out of sequence," Dennis added. He further explained: "We have various procedures within the team and prior to practice we determine how it is going to be run, what our strategy is, and how that's going to be enacted on the circuit.
"There are some procedural issues there on qualifying. One of the things that you'll have seen several times over the course of this season is long periods of time where the car has gone down to the end of pitlane and sat for a long time. "In this situation, we are timed to when we can dispatch the car based on when the car reaches a given temperature, and then we know how long we can hold it at the pitlane.
"The cars are dispatched as soon as possible. In this instance, Lewis's car got up to that temperature first, we went Lewis, we sent Fernando, and the fuel burn characteristics [mean that] there is a small advantage which we play from driver to driver according to the nature of the circuit.
"In this instance, it was Fernando's time to get the advantage of the longer fuel burn. The arrangement was, OK, we're down at the end of the pitlane, we reverse positions in the first lap. That didn't occur as arranged. That was somewhat disappointing and caused some tensions on the pitwall.
"We were, from that moment on, out of sequence because the cars were in the wrong place on the circuit and that unfolded into the pitstops. It complicated the situation into the result, which was Lewis not getting his final timed lap.
"So this really started from that position, and from our drivers not swapping position to get the right fuel burn in order to arrive at the point where we cut the end result to the end.
"Now, as you have often asked the question, and let me make it a very honest answer, it is extremely difficult to deal with two such competitive drivers. There are definite pressures within the team. We make no secret of it. They are both very competitive, and they both want to win, and we are trying our very hardest to balance those pressures.
"Today we were part of a process where it didn't work, and the end result is more pressure on the team. But what you hear is the exact truth of what happened, and we will manage it inside the team through the balance of the season.
"Obviously Lewis feels more uncomfortable with the situation than Fernando. That's life, that's the way it is, and if he feels too hot to talk about it then that's the way it is.
"But what I've done is, I have given you an exact understanding of what took place today. And it's just pressure, competitiveness, and that's the way it is. We've just got to get on and deal with it, but we're not hiding from it.
"We're sat on the front row of the most difficult Grand Prix to win as regards to overtaking, and therefore we want to get on with the race.
"Fernando is here. Have I explained it accurately? [Alonso gives a thumbs-up]. OK. That's the way it is."
quote:In a separate incident, stewards are also investigating Renault's Giancarlo Fisichella and Spyker's Sakon Yamamoto after Fisichella appeared to block Yamamoto whilst on a flying lap during Q1.
Het is niet zo dat ze elkaar tijdens de race aan het blokkeren waren ofzo.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 19:55 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Door de FIA.
Onsportief gedrag. Waarom wordt M. Schumacher wel gestrafd vorig jaar in Monaco?
Lijkt me duidelijk waarom he, kom op, ook al ben je fan van Alonso, dit kan niet door de beugel.
Wat een onzin. Stel je voor dat Hamilton niet tweede werd, maar vierde? Of vijfde..? Alsof ze dat risico willen lopen door LH 10 seconden stil te laten staan in de pits.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 19:56 schreef vw_caddy het volgende:
Hopla, volgende update. Wie heeft het nog over spionage?
[..]
Bron?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 19:56 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Lekker professioneel van Dennis.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 19:56 schreef vw_caddy het volgende:
Neuh. De lollipop was omhoog. Alonso kon en mocht weg terwijl Lewis achter hem stond te wachten.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 19:58 schreef Light het volgende:
Duidelijk verhaal dus. Alonso moest wachten van z'n engineer, dan kun je hem niet kwalijk nemen dat'ie blijft staan.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/61368quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 20:04 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Bron?
Lijkt me een groot lulverhaal en als het wel waar is is het een manier van Ron Dennis om zijn duurbetaalde coureur te beschermen. Zijn reactie nadat Hamilton over de finishlijn kwam zei toch echt genoeg?
OK, 2e optie dus. Dennis beschermt Alonso.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 20:13 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/61368
http://www.f1-live.com/f1(...)l/070804200238.shtmlquote:After Hamilton's radio order refusal, Alonso said the pit stop delay was to rectify the fact that he had lost a lap in the crucial 'fuel burn' phase.
Zou best wel eens kunnen. Ze kunnen nu natuurlijk weer behoorlijk uitlopen op Ferrari. En Dennis zou wel gek zijn om zo'n kans te laten liggen door zo'n incident.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 20:42 schreef vingerplant het volgende:
Ik bedenk me net wat: zou Dennis deze verklaring niet hebben afgegeven omdat de FIA een onderzoek is gestart en hij bang is voor straf? Een leugentje om bestwil dus?
Alonso probeert zich eruit te kletsen maar Hamilton geeft hem niet de kans.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 20:13 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/61368
Absoluut wel, beide geven een andere mening. Daar is Hamilton het niet mee eens of oneens, het zijn twee verschillende meningen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:38 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Alonso probeert zich eruit te kletsen maar Hamilton geeft hem niet de kans.
Moet Lewis op de baan iets meer van zich afbijten, dan gaat Hamilton-Alonso over 10 jaar mee in het rijtjequote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:52 schreef 4-elements het volgende:
Ze zijn wel een lekker sfeer aan het creeren bij McLaren. Terug naar de tijden met Senna en Prost of Mansell en Piquet in 1 team.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:38 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Alonso probeert zich eruit te kletsen maar Hamilton geeft hem niet de kans.
Morgen wordt een mooie grand prix.
quote:Alonso cleared by stewards
Fernando Alonso will start from pole for Sunday's Hungarian Grand Prix after being cleared of any wrongdoing during qualifying.
Race stewards at the Hungaroring delivered their verdict following submissions from McLaren team principal Ron Dennis, drivers Alonso and Lewis Hamilton, as well as reviewing television footage and listening to excerpts from the team radio.
The hearing concerned an incident in which Alonso appeared to hold up Hamilton late in qualifying, denying him a final crack at a hot lap.
Alonso is naar de 6e plek teruggezet.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 23:08 schreef -Hans- het volgende:
Vers van de pers: Alonso cleared by stewards
[..]
Huh??? meerdere sites (o.a. ITV-F1) geven aan dat hij om 23:00 is vrijgesproken en nu is hij teruggezetquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 23:56 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Alonso is naar de 6e plek teruggezet.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/61370
quote:Op zondag 5 augustus 2007 00:03 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Huh??? meerdere sites (o.a. ITV-F1) geven aan dat hij om 23:00 is vrijgesproken en nu is hij teruggezet?! wtf..
http://www.grandprix.com/ns/ns19506.htmlquote:Alonso drops five places
The FIA Stewards announced at closse to midnight that Fernando Alonso would be penalised five grid positions after a controversial qualifying session for the Hungarian GP.
They delivered their verdict following submissions from McLaren team principal Ron Dennis, drivers Fernando Alonso and Lewis Hamilton, in addition to reviewing television footage and listening to excerpts from the team radio.
Gunstig voor Hamilton want hij start nu vanaf pole-position en zal met 2 vingers in de neus de race gaan winnen!quote:Op zondag 5 augustus 2007 00:05 schreef roelofjan het volgende:
http://www.grandprix.com/ns/ns19506.html
Teamorders? Dacht dat hier 1 iemand de boel zat te fucken, maar schijnbaar niet.quote:Op zondag 5 augustus 2007 00:22 schreef voyeur het volgende:
Schijnt te kloppen. De FIA toont zich weer eens ferm tegenover teamorders. Prima.
quote:The FIA also decided that McLaren-Mercedes will not earn any points from the race for the constructers world championship.
Klopt :quote:Op zondag 5 augustus 2007 00:22 schreef voyeur het volgende:
Schijnt te kloppen. De FIA toont zich weer eens ferm tegenover teamorders. Prima.
Staat op de site van de BBC.quote:Op zondag 5 augustus 2007 00:19 schreef voyeur het volgende:
Ik hoorde dat McLaren ook geen constructeurspunten krijgt dit weekend. Nog niet zeker of dit correct is.
Godsamme zeg.quote:McLaren stripped of potential points
By Biranit Goren Saturday, August 4th 2007, 22:21 GMT
The stewards of the Hungarian Grand Prix have also penalised the McLaren team, saying the outfit will not be awarded any constructors points in tomorrow's race.
This comes along with a five-place demotion for Fernando Alonso, who has lost his pole position and will start tomorrow's race in sixth place.
The stewards said they did not accept the team's explanations nor Alonso's for the incident in today's qualifying, which saw the Spaniard hold up his teammate Lewis Hamilton, causing the Briton to lose the opportunity to run another flying lap.
McLaren have the right ot appeal the stewards' decision.
Verstandig, met name de straf voor het team zelf vind ik zeer vreemd en vraagt absoluut om een goede verklaring. De straf van Alonso is lang niet zo heftig want die heeft zo'n goede wagen dat hij de schade wel beperkt zal weten te houden.quote:Op zondag 5 augustus 2007 00:47 schreef roelofjan het volgende:
Mclaren is in beroep gegaan.
Beroep wordt behandeld in een zitting die pas na de GP zal plaatsvinden.
Daar is meteen wel iets wat in de F1 ook jammer is imo. Winnen geeft maar 2 punten meer dan een 2e plaats. Met de huidige puntentelling consolideren mensen te veel. Een leuke extra zou toch wel zijn pole en snelste ronde bijvoorbeeld ( 1 puntje dan ).quote:Op zondag 5 augustus 2007 01:00 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Verstandig, met name de straf voor het team zelf vind ik zeer vreemd en vraagt absoluut om een goede verklaring. De straf van Alonso is lang niet zo heftig want die heeft zo'n goede wagen dat hij de schade wel beperkt zal weten te houden.
Jup, helemaal mee eens. Het is iets wat ook al jaren speelt, maar waar nog altijd geen verandering in is gekomen. 2 punten verschil tussen winst en verlies is wel erg mager, imo. Nadeel voor Alonso is dat hij nu wel moet starten vanaf het vuile gedeelte en inhalen op het circuit is erg lastig.quote:Op zondag 5 augustus 2007 01:03 schreef Tommeh het volgende:
Daar is meteen wel iets wat in de F1 ook jammer is imo. Winnen geeft maar 2 punten meer dan een 2e plaats. Met de huidige puntentelling consolideren mensen te veel. Een leuke extra zou toch wel zijn pole en snelste ronde bijvoorbeeld ( 1 puntje dan ).
En daarom is het team bestraft. Tsja, ik blijf erbij dat het wel een erg zware straf is.quote:The explanation given by the team as to why they kept Alonso stationary for 20 seconds after completion of his tyre change and therefore delayed Hamilton's own pit stop is not accepted.
"Because of the delay caused by Alonso, Hamilton was unable to complete his pit stop in time sufficient to enable him also to complete a flying lap.quote:Op zondag 5 augustus 2007 01:00 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Verstandig, met name de straf voor het team zelf vind ik zeer vreemd en vraagt absoluut om een goede verklaring. De straf van Alonso is lang niet zo heftig want die heeft zo'n goede wagen dat hij de schade wel beperkt zal weten te houden.
Ja precies, er wordt mede door dit gewoon te weinig risico genomen.quote:Op zondag 5 augustus 2007 01:10 schreef -Hans- het volgende:
Jup, helemaal mee eens. Het is iets wat ook al jaren speelt, maar waar nog altijd geen verandering in is gekomen. 2 punten verschil tussen winst en verlies is wel erg mager, imo.
Vind ik ook, ik vind het een kutactie maar vind ook dat de FIA zich hier buiten moet houden en dit binnen het team moet regelen. Had stiekem ook gehoopt dat het zo bleef en dan Hamilton zich op een eerlijke manier lang Alonso zou weten te vechten.quote:Op zondag 5 augustus 2007 01:10 schreef -Hans- het volgende:
En daarom is het team bestraft. Tsja, ik blijf erbij dat het wel een erg zware straf is.
Als het waar is dan is het natuurlijk ook een achterlijke actie van Ron Dennis.quote:Op zondag 5 augustus 2007 01:14 schreef voyeur het volgende:
Niet genoemd, maar wel gevoeld door de stewards: McLaren wilde laten zien dat teamorders belangrijker waren dan rijdersbelangen en deed dat dom opzichtig door een wraakactie.
Straf: bovenstaande straffen.
quote:Fernando Alonso is zijn poleposition
bij de Grand Prix van Hongarije kwijt.
De Internationale Autosportbond FIA
zette de Spaanse McLaren-rijder vijf
plaatsen terug.
De Spanjaard hinderde tegen het einde
van de kwalificatietraining zijn Britse
stalgenoot Lewis Hamilton.Die kreeg zo
geen kans meer om met 'vliegende start'
nog een ronde te rijden.Hamilton reed
uiteindelijk de tweede tijd,die hem nu
dus de poleposition oplevert.
De FIA bepaalde verder dat McLaren in
Hongarije geen punten toegekend krijgt
voor het constructeurs-klassement.
Zo bekeken ben ik het er wel mee eens eigenlijkquote:Op zondag 5 augustus 2007 01:14 schreef voyeur het volgende:
Het relevante gedeelte van de uitspraak van de stewards. Alonso stond tien seconden te leuteren of hij wel de goede banden had (wou hij niet eerder over beginnen want zijn raceengineer was zo mooi twintig seconden aan het terugtellen en hij wou hem niet in de rede vallen). Straf: vijf plaatsen.
Het team liet Alonso 20 seconden staan (als waarschuwing aan Hamilton dat teamorders belangrijk zijn?) zonder dat dit zinvol was voor de kwalificatie. Straf: geen constructeurspunten.
Niet genoemd, maar wel gevoeld door de stewards: McLaren wilde laten zien dat teamorders belangrijker waren dan rijdersbelangen en deed dat dom opzichtig door een wraakactie.
Dennis&Alonso wilden Hamilton piepelen. Begrijp ik de reactie van Dennis achteraf nog niet helemaal, of was dat toneelspel.quote:Op zondag 5 augustus 2007 01:14 schreef voyeur het volgende:
Het team liet Alonso 20 seconden staan (als waarschuwing aan Hamilton dat teamorders belangrijk zijn?) zonder dat dit zinvol was voor de kwalificatie. Straf: geen constructeurspunten.
De eerste twintig seconden waren door Dennis gepland. De laatste tien niet en daarmee pakte de 'who is boss' demonstratie veel ernstiger uit dan hij gewild had.quote:Op zondag 5 augustus 2007 09:37 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Dennis&Alonso wilden Hamilton piepelen. Begrijp ik de reactie van Dennis achteraf nog niet helemaal, of was dat toneelspel.![]()
Alleen punten die vandaag worden behaald tellen niet mee voor de constructeurstitelquote:Op zondag 5 augustus 2007 09:25 schreef Googolplexian het volgende:
tis toch een teamsport? Als Alonso 5 plekken straf krijgt heeft dat ook een effect op het team. Team constructeurspunten afpakken (die verdiend zijn met andere races) is weer zoooo oneerlijk.
edit: m.a.w. Dit is zo misschien wel hard maar wel gerechtigheid. Alleen had Hamilton wellicht imo wel constructeurspunten moeten kunnen pakken, maargoed.
edit2: Lijkt trouwens wel of het kampioenschap zo nu en dan kunstmatig spannend wordt gehouden
Ik denk inderdaad ook dat Alonsa dacht laten we nu maar goed doen en dat broekie laten zien wie er de baas is, ik kan me niet voorstellen dat het team express een van de twee rijders zijn snelle ronde niet laat rijden.quote:Op zondag 5 augustus 2007 10:02 schreef voyeur het volgende:
[..]
De eerste twintig seconden waren door Dennis gepland. De laatste tien niet en daarmee pakte de 'who is boss' demonstratie veel ernstiger uit dan hij gewild had.
Ik vind trouwens wel dat als je een team laat racen, je ze wel de punten moet geven als ze die krijgen.quote:Op zondag 5 augustus 2007 10:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad ook dat Alonsa dacht laten we nu maar goed doen en dat broekie laten zien wie er de baas is, ik kan me niet voorstellen dat het team express een van de twee rijders zijn snelle ronde niet laat rijden.
Hoeveel seconden was Hamilton eigenlijk te laat voor het sluiten van de sessie?
http://www.f1-live.com/f1(...)l/070805105554.shtmlquote:The British newspaper Sunday Mirror, meanwhile, published details of the heated radio argument Hamilton had with boss Ron Dennis after the incident.
Hamilton: "Don't ever f---ing do that to me again."
Dennis: "Don't f---ing talk to me like that."
Hamilton: "You can go and f---ing swivel."
Dat speelt sinds 2003, daarvoor was het verschil 4 punten. 10 punten voor de nummer 1, 6 voor de nummer 2 (en 4 voor de nummer 3, daarna met 1 punt naar beneden).quote:Op zondag 5 augustus 2007 01:10 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Jup, helemaal mee eens. Het is iets wat ook al jaren speelt, maar waar nog altijd geen verandering in is gekomen. 2 punten verschil tussen winst en verlies is wel erg mager, imo.
Ja, ze krijgen wel gewoon de punten voor de strijd om de titel bij de coureurs. Alleen voor de constructeurs kan McLaren geen punten verzamelen.quote:Op zondag 5 augustus 2007 11:28 schreef Arcee het volgende:
Pittig. Krijgen Hamilton en Alonso wel individuele punten? Nou ja, dat zal wel, anders stond het er wel bij.
Ga dan niet naar het strand.quote:Op zondag 5 augustus 2007 11:48 schreef Fugie het volgende:
rare dingen die weer gebeuren
jammer dat ik naa rhet strand ga want ik wil de race wel graag zien
Wordt dus afwachten.quote:Op zondag 5 augustus 2007 15:18 schreef sanger het volgende:
Moet Kubica nu ook nog?
Maar ja, je moet er nog wel voorbij zien te komenquote:Op zondag 5 augustus 2007 15:21 schreef sanger het volgende:
Kimi is een stuk sneller dan Hamilton
Jup, maar dat weet je als het droog blijft. Geloof dat we nog tot ergens in 2011 aan dit circuit vast zitten.quote:Op zondag 5 augustus 2007 15:26 schreef Sidekick het volgende:
Saaie kutrace.
Heb het even voor je opgezocht. Hongarije zeker tot 2011 op de F1-kalenderquote:Op zondag 5 augustus 2007 15:35 schreef Kleffe_Dop het volgende:
OMG, 2011?!?!?!??
Zo'n circuit is toch geen reclame voor de sport.
Volgens mij valt dat nog wel mee, hij heeft alleen een auto waar hij mee uit de voeten kan.quote:Op zondag 5 augustus 2007 15:40 schreef Dos37 het volgende:
Hiedfeld die man heeft toch een top seizoen zeg
Sutil heeft Barrichello air-and-squar verslagenquote:Op zondag 5 augustus 2007 15:47 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik had Davidson in m'n team, en die ging zo goed dit weekend..., tot dat Fisi op bezoek kwam
En natuurlijk ook dit weekend laat ik weer tranen om Honda![]()
![]()
Verslagen worden door een Spyker. Pijnlijker kun je niet met je neus op de feiten worden gedrukt.quote:Op zondag 5 augustus 2007 15:48 schreef sanger het volgende:
[..]
Sutil heeft Barrichello air-and-squar verslagen
En door SA.quote:Op zondag 5 augustus 2007 15:49 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Verslagen worden door een Spyker. Pijnlijker kun je niet met je neus op de feiten worden gedrukt.
Froukje moet gewoon met haar benen uit elkaar in de Hustler en zich niet bezig houden met F1quote:Op zondag 5 augustus 2007 16:46 schreef cappp het volgende:
Froukje moet sowieso weg daar.
Ze heeft altijd wallen onder haar ogen als ze bij RTL GP aan tafel zit.quote:Op zondag 5 augustus 2007 17:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Froukje had ook verdacht zware wallen onder haar ogen vanmiddag...
Je duikt liever bij Huub tussen de benen??quote:Op zondag 5 augustus 2007 17:42 schreef Yabadab het volgende:
[..]
Ze heeft altijd wallen onder haar ogen als ze bij RTL GP aan tafel zit.![]()
Wat was ik blij dat Huub de sidekick / cohost was toen ik daar in de studio zat.![]()
quote:Op zondag 5 augustus 2007 17:43 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Je duikt liever bij Huub tussen de benen??
Dan heeft Jacques weer een dikke pluim ontwikkelings hulp geleverd in 2006quote:Op zondag 5 augustus 2007 18:38 schreef Vitalogy het volgende:
Right
en wat als BMW nu al de beste auto heeft?
Wowie, wat heeft Anthony uitgespookt??? Mooie kunstrijfiguren staan op t asfaltquote:
Ow, dan heb ik iig geen strafpuntenquote:Op maandag 6 augustus 2007 00:05 schreef vosss het volgende:
Die lamlul van een fisico ramde hem bekans van de baan!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |