abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 5 augustus 2007 @ 00:49:59 #51
18653 crew  D.
pi_52110078
Gerechtigheid
pi_52110258
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 00:49 schreef D.Rose het volgende:
Gerechtigheid
En toch voelt het voor mij niet zo .. ondanks dat ik het een kutactie vond...
  zondag 5 augustus 2007 @ 01:00:13 #53
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_52110310
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 00:47 schreef roelofjan het volgende:
Mclaren is in beroep gegaan.

Beroep wordt behandeld in een zitting die pas na de GP zal plaatsvinden.
Verstandig, met name de straf voor het team zelf vind ik zeer vreemd en vraagt absoluut om een goede verklaring. De straf van Alonso is lang niet zo heftig want die heeft zo'n goede wagen dat hij de schade wel beperkt zal weten te houden.
pi_52110365
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 01:00 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Verstandig, met name de straf voor het team zelf vind ik zeer vreemd en vraagt absoluut om een goede verklaring. De straf van Alonso is lang niet zo heftig want die heeft zo'n goede wagen dat hij de schade wel beperkt zal weten te houden.
Daar is meteen wel iets wat in de F1 ook jammer is imo. Winnen geeft maar 2 punten meer dan een 2e plaats. Met de huidige puntentelling consolideren mensen te veel. Een leuke extra zou toch wel zijn pole en snelste ronde bijvoorbeeld ( 1 puntje dan ).
  zondag 5 augustus 2007 @ 01:10:35 #55
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_52110511
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 01:03 schreef Tommeh het volgende:

Daar is meteen wel iets wat in de F1 ook jammer is imo. Winnen geeft maar 2 punten meer dan een 2e plaats. Met de huidige puntentelling consolideren mensen te veel. Een leuke extra zou toch wel zijn pole en snelste ronde bijvoorbeeld ( 1 puntje dan ).
Jup, helemaal mee eens. Het is iets wat ook al jaren speelt, maar waar nog altijd geen verandering in is gekomen. 2 punten verschil tussen winst en verlies is wel erg mager, imo. Nadeel voor Alonso is dat hij nu wel moet starten vanaf het vuile gedeelte en inhalen op het circuit is erg lastig.

De volledige verklaring van de FIA Stewards staat *hier*
quote:
The explanation given by the team as to why they kept Alonso stationary for 20 seconds after completion of his tyre change and therefore delayed Hamilton's own pit stop is not accepted.
En daarom is het team bestraft. Tsja, ik blijf erbij dat het wel een erg zware straf is.
  zondag 5 augustus 2007 @ 01:14:04 #56
798 voyeur
bemoeit zich
pi_52110551
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 01:00 schreef -Hans- het volgende:

[..]

"Because of the delay caused by Alonso, Hamilton was unable to complete his pit stop in time sufficient to enable him also to complete a flying lap.

The team were asked to explain why having indicated to Hamilton that he must stop at his pit on the next lap, they then informed Alonso whilst he was still on the track that when he also pitted on the next lap he would be held for 20 seconds.

The team stated that they frequently give estimates as to duration of pit stop to their drivers before they pit and that the reason the car was in fact held for 20 seconds was that it was being counted down prior to release at a beneficial time regard being given to other cars on the track.

Alonso was asked why he waited for some 10 seconds before leaving the pits after being given the signal to leave. His response was that he was enquiring as to whether the correct set of tyres had been fitted to his car. When asked why this conversation did not take place during the 20 second period when his car sat stationary all work on it having been completed, it was stated that it was not possible to communicate by radio because of the countdown being given to him.

Reference to the circuit map shows that at the time Alonso was told he would be held for 20 seconds there were but 4 cars on the circuit, his own and those of Fisichella, Hamilton and Raikkonen. All but Raikkonen entered the pits such that there can have been no necessity to keep Alonso in the pits for 20 seconds waiting for a convenient gap in traffic in which to leave.

The explanation given by Alonso as to why at the expiration of the 20 second period he remained in his pit stop position for a further 10 seconds is not accepted. The Stewards find that he unnecessarily impeded another driver, Hamilton, and as a result he will be penalised by a loss of 5 grid positions.

The explanation given by the team as to why they kept Alonso stationary for 20 seconds after completion of his tyre change and therefore delayed Hamilton's own pit stop is not accepted.

The actions of the team in the final minutes of Qualifying are considered prejudicial to the interests of the competition and to the interests of motor sport generally. The penalty to be applied is that such points (if any) in the 2007 Formula One Constructors Championship as accrue to the team as a result of their participation in the 2007 Hungarian Grand Prix wilt be withdrawn."

Het relevante gedeelte van de uitspraak van de stewards. Alonso stond tien seconden te leuteren of hij wel de goede banden had (wou hij niet eerder over beginnen want zijn raceengineer was zo mooi twintig seconden aan het terugtellen en hij wou hem niet in de rede vallen). Straf: vijf plaatsen.

Het team liet Alonso 20 seconden staan (als waarschuwing aan Hamilton dat teamorders belangrijk zijn?) zonder dat dit zinvol was voor de kwalificatie. Straf: geen constructeurspunten.

Niet genoemd, maar wel gevoeld door de stewards: McLaren wilde laten zien dat teamorders belangrijker waren dan rijdersbelangen en deed dat dom opzichtig door een wraakactie.
Straf: bovenstaande straffen.
Here we are now, entertain us.
pi_52110576
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 01:10 schreef -Hans- het volgende:
Jup, helemaal mee eens. Het is iets wat ook al jaren speelt, maar waar nog altijd geen verandering in is gekomen. 2 punten verschil tussen winst en verlies is wel erg mager, imo.
Ja precies, er wordt mede door dit gewoon te weinig risico genomen.
quote:
En daarom is het team bestraft. Tsja, ik blijf erbij dat het wel een erg zware straf is.
Vind ik ook, ik vind het een kutactie maar vind ook dat de FIA zich hier buiten moet houden en dit binnen het team moet regelen. Had stiekem ook gehoopt dat het zo bleef en dan Hamilton zich op een eerlijke manier lang Alonso zou weten te vechten.
  zondag 5 augustus 2007 @ 01:29:28 #58
6941 APK
Factual, I think.
pi_52110736
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 01:14 schreef voyeur het volgende:

Niet genoemd, maar wel gevoeld door de stewards: McLaren wilde laten zien dat teamorders belangrijker waren dan rijdersbelangen en deed dat dom opzichtig door een wraakactie.
Als het waar is dan is het natuurlijk ook een achterlijke actie van Ron Dennis.
Zoiets moet je na de kwalificatie uitpraten, geef Hamilton een flinke uitbrander oid, maar dit soort acties schiet je helemaal niets mee op en zijn emotionele beslissingen ipv tactische.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_52113165
Alonso vijf plaatsen teruggezet
quote:
Fernando Alonso is zijn poleposition
bij de Grand Prix van Hongarije kwijt.
De Internationale Autosportbond FIA
zette de Spaanse McLaren-rijder vijf
plaatsen terug.

De Spanjaard hinderde tegen het einde
van de kwalificatietraining zijn Britse
stalgenoot Lewis Hamilton.Die kreeg zo
geen kans meer om met 'vliegende start'
nog een ronde te rijden.Hamilton reed
uiteindelijk de tweede tijd,die hem nu
dus de poleposition oplevert.

De FIA bepaalde verder dat McLaren in
Hongarije geen punten toegekend krijgt
voor het constructeurs-klassement.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  zondag 5 augustus 2007 @ 08:47:05 #60
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_52113293
quote:
Het relevante gedeelte van de uitspraak van de stewards. Alonso stond tien seconden te leuteren of hij wel de goede banden had (wou hij niet eerder over beginnen want zijn raceengineer was zo mooi twintig seconden aan het terugtellen en hij wou hem niet in de rede vallen). Straf: vijf plaatsen.

Het team liet Alonso 20 seconden staan (als waarschuwing aan Hamilton dat teamorders belangrijk zijn?) zonder dat dit zinvol was voor de kwalificatie. Straf: geen constructeurspunten.

Zo bekeken ben ik het er wel mee eens eigenlijk

Wat voor consequenties heeft dit voor de manager??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_52113473
tis toch een teamsport? Als Alonso 5 plekken straf krijgt heeft dat ook een effect op het team. Team constructeurspunten afpakken (die verdiend zijn met andere races) is weer zoooo oneerlijk.

edit: m.a.w. Dit is zo misschien wel hard maar wel gerechtigheid. Alleen had Hamilton wellicht imo wel constructeurspunten moeten kunnen pakken, maargoed.

edit2: Lijkt trouwens wel of het kampioenschap zo nu en dan kunstmatig spannend wordt gehouden

[ Bericht 41% gewijzigd door Googolplexian op 05-08-2007 09:38:13 ]
Calm down, please!
pi_52113581
quote:

Dennis&Alonso wilden Hamilton piepelen. Begrijp ik de reactie van Dennis achteraf nog niet helemaal, of was dat toneelspel.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_52113595
Keek Alonso trouwens in z'n spiegels toen Ham achter 'm stond?
Calm down, please!
  zondag 5 augustus 2007 @ 10:02:48 #64
798 voyeur
bemoeit zich
pi_52113806
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 09:37 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Dennis&Alonso wilden Hamilton piepelen. Begrijp ik de reactie van Dennis achteraf nog niet helemaal, of was dat toneelspel.
De eerste twintig seconden waren door Dennis gepland. De laatste tien niet en daarmee pakte de 'who is boss' demonstratie veel ernstiger uit dan hij gewild had.
Here we are now, entertain us.
pi_52113928
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 09:25 schreef Googolplexian het volgende:
tis toch een teamsport? Als Alonso 5 plekken straf krijgt heeft dat ook een effect op het team. Team constructeurspunten afpakken (die verdiend zijn met andere races) is weer zoooo oneerlijk.

edit: m.a.w. Dit is zo misschien wel hard maar wel gerechtigheid. Alleen had Hamilton wellicht imo wel constructeurspunten moeten kunnen pakken, maargoed.

edit2: Lijkt trouwens wel of het kampioenschap zo nu en dan kunstmatig spannend wordt gehouden
Alleen punten die vandaag worden behaald tellen niet mee voor de constructeurstitel

Verder chappeau voor de mensen daarzo, terechte straf. Gelukkig zijn ze niet in dat lulpraatje achteraf van Dennis getrapt.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  zondag 5 augustus 2007 @ 10:43:16 #66
131800 Tarado
capô de fusca
pi_52114232
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 10:02 schreef voyeur het volgende:

[..]

De eerste twintig seconden waren door Dennis gepland. De laatste tien niet en daarmee pakte de 'who is boss' demonstratie veel ernstiger uit dan hij gewild had.
Ik denk inderdaad ook dat Alonsa dacht laten we nu maar goed doen en dat broekie laten zien wie er de baas is, ik kan me niet voorstellen dat het team express een van de twee rijders zijn snelle ronde niet laat rijden.

Hoeveel seconden was Hamilton eigenlijk te laat voor het sluiten van de sessie?
  zondag 5 augustus 2007 @ 10:49:16 #67
131800 Tarado
capô de fusca
pi_52114287
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 10:43 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad ook dat Alonsa dacht laten we nu maar goed doen en dat broekie laten zien wie er de baas is, ik kan me niet voorstellen dat het team express een van de twee rijders zijn snelle ronde niet laat rijden.

Hoeveel seconden was Hamilton eigenlijk te laat voor het sluiten van de sessie?
Ik vind trouwens wel dat als je een team laat racen, je ze wel de punten moet geven als ze die krijgen.
pi_52114295
Hop....hd-recorder aan en naar het strand.

Oh, en mooi van die vijf plekken voor Alonso. Hopelijk wordt ie er in de eerste bocht vol afgeramd.
Calmer than you are
  zondag 5 augustus 2007 @ 10:56:29 #69
102466 cappp
Ondertitel
pi_52114376
Ik begrijp de straf wel, het is gewoon de reinste competitievervalsing
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
pi_52114436
Krijg de hik: ook Fisichella vijf plekken teruggezet vanwege Yamamoto
Calmer than you are
pi_52114643
Whehehe:
quote:
The British newspaper Sunday Mirror, meanwhile, published details of the heated radio argument Hamilton had with boss Ron Dennis after the incident.

Hamilton: "Don't ever f---ing do that to me again."

Dennis: "Don't f---ing talk to me like that."

Hamilton: "You can go and f---ing swivel."
http://www.f1-live.com/f1(...)l/070805105554.shtml

Tis de Suday Mirror, maar toch
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_52114678
quote:

[..]

Jup, helemaal mee eens. Het is iets wat ook al jaren speelt, maar waar nog altijd geen verandering in is gekomen. 2 punten verschil tussen winst en verlies is wel erg mager, imo.
Dat speelt sinds 2003, daarvoor was het verschil 4 punten. 10 punten voor de nummer 1, 6 voor de nummer 2 (en 4 voor de nummer 3, daarna met 1 punt naar beneden).

Over een heel seizoen vallen de verschillen best mee trouwens. Barrichello had er vorig jaar wel voordeel bij, hij is 7e overall geworden, 4 punten voor Montoya, terwijl hij met de puntentelling van 1991 8e zou zijn. En Montoya had in 2005 vast ook graag de puntenverding van 1991 gehad, dan was hij 3e geworden ipv 4e.

Zo zijn er nog wel meer verschillen te vinden. Meest opvallende zijn dat in 1999 Mika Häkkinen kampioen werd terwijl dat met de puntentelling van 2003 Eddie Ervine zou zijn. En in 1994 had Hill de titel gepakt ipv Schumacher, als de puntentelling van 2003 was gebruikt.
pi_52114780
Dat puntenargument vergeet m.i. altijd dat de noodzaak om van 2e naar 1e te rijden wegvalt (ik verlies toch maar 2 punten), prima te zien in de rijstijl van Alonso.

Van mij mag het terug naar weleer: vier punten meer voor de nr. 1 dan voor de nr. 2.

En nu echt naar het strand
Calmer than you are
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 augustus 2007 @ 11:28:45 #74
862 Arcee
Look closer
pi_52114781
Pittig. Krijgen Hamilton en Alonso wel individuele punten? Nou ja, dat zal wel, anders stond het er wel bij.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_52114828
Kut alfonso

Net goed dat die hufter terug gezet is!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_52115063
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 11:28 schreef Arcee het volgende:
Pittig. Krijgen Hamilton en Alonso wel individuele punten? Nou ja, dat zal wel, anders stond het er wel bij.
Ja, ze krijgen wel gewoon de punten voor de strijd om de titel bij de coureurs. Alleen voor de constructeurs kan McLaren geen punten verzamelen.
  zondag 5 augustus 2007 @ 11:48:23 #77
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52115091
rare dingen die weer gebeuren

jammer dat ik naa rhet strand ga want ik wil de race wel graag zien
  zondag 5 augustus 2007 @ 12:04:10 #78
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_52115375
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 11:48 schreef Fugie het volgende:
rare dingen die weer gebeuren

jammer dat ik naa rhet strand ga want ik wil de race wel graag zien
Ga dan niet naar het strand.
Nulla Tenaci Invia Est Via
  zondag 5 augustus 2007 @ 12:05:06 #79
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52115394
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 12:04 schreef Bernard0s het volgende:

[..]

Ga dan niet naar het strand.
mooie dagen zijn schaars in nederland
pi_52115418
Dat ken mij niks verrekken. Ik kijk altijd F1, ongeacht of het een mooie dag is.
Bovendien ben ik al keibruin, dus daarvoor hoef ik het al niet te doen
vosss is de naam,
pi_52116695
Jammer dat Alonso is teruggezet.
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueño en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
  zondag 5 augustus 2007 @ 13:16:24 #82
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_52116985
Waar is die live stream ook alweer te zien?
Burnt to the core but not broken
pi_52117064
Livetiming op www.f1.com en wellicht dat wheels tv het live streamt met beeld.

Even googlen op TVU player en dan kanaal 53060, wheelsTV
vosss is de naam,
  zondag 5 augustus 2007 @ 13:24:28 #84
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_52117149
tnx.
Ik ga ff op zoek
Burnt to the core but not broken
pi_52117623
de eerste race in tijden die ik gewoon kan kijken ipv opnemen en een paar dagen later kijken (en je best doen om niet de uitslag vantevoren te horen )
pi_52117907
Zo, laat het maar komen.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 5 augustus 2007 @ 14:01:44 #87
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_52117938
Nou even de start kieken zo
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_52117997
Probleempje voor Alonso

Edit: Dus niet.
pi_52118008
ging gewoon te wijd, op het vuil, weinig grip
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
pi_52118014
Rijd anders behoorlijk normaal door.
pi_52118026
Alonso gaat hem gewoon winnen
pi_52118052
juist de mensen van wie je het niet verwacht maken meteen stomme fouten
pi_52118097
Yamamoto
  zondag 5 augustus 2007 @ 14:11:19 #94
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52118103
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 14:10 schreef ElmarO het volgende:
Yamamoto
Spijker
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_52118113
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 14:10 schreef ElmarO het volgende:
Yamamoto
verassend
blablablablablablablablablablablablablabla
  zondag 5 augustus 2007 @ 14:14:58 #96
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_52118172
Sutil wel sneller dan Barrichello
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_52118181
Honda

19 en 21
pi_52118225
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 14:15 schreef WeebI het volgende:
Honda

19 en 21
Te treurig voor woorden inderdaad.
  zondag 5 augustus 2007 @ 14:18:18 #99
67174 Dos37
Come on Twente
pi_52118229
Terecht dat die hufter is terug gezet.

Verder nog weinig aan zoals we gewend zijn van de Hongaroring
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zondag 5 augustus 2007 @ 14:21:43 #100
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_52118291
Heidfeld wel strak hoor
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')