Verstandig, met name de straf voor het team zelf vind ik zeer vreemd en vraagt absoluut om een goede verklaring. De straf van Alonso is lang niet zo heftig want die heeft zo'n goede wagen dat hij de schade wel beperkt zal weten te houden.quote:Op zondag 5 augustus 2007 00:47 schreef roelofjan het volgende:
Mclaren is in beroep gegaan.
Beroep wordt behandeld in een zitting die pas na de GP zal plaatsvinden.
Daar is meteen wel iets wat in de F1 ook jammer is imo. Winnen geeft maar 2 punten meer dan een 2e plaats. Met de huidige puntentelling consolideren mensen te veel. Een leuke extra zou toch wel zijn pole en snelste ronde bijvoorbeeld ( 1 puntje dan ).quote:Op zondag 5 augustus 2007 01:00 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Verstandig, met name de straf voor het team zelf vind ik zeer vreemd en vraagt absoluut om een goede verklaring. De straf van Alonso is lang niet zo heftig want die heeft zo'n goede wagen dat hij de schade wel beperkt zal weten te houden.
Jup, helemaal mee eens. Het is iets wat ook al jaren speelt, maar waar nog altijd geen verandering in is gekomen. 2 punten verschil tussen winst en verlies is wel erg mager, imo. Nadeel voor Alonso is dat hij nu wel moet starten vanaf het vuile gedeelte en inhalen op het circuit is erg lastig.quote:Op zondag 5 augustus 2007 01:03 schreef Tommeh het volgende:
Daar is meteen wel iets wat in de F1 ook jammer is imo. Winnen geeft maar 2 punten meer dan een 2e plaats. Met de huidige puntentelling consolideren mensen te veel. Een leuke extra zou toch wel zijn pole en snelste ronde bijvoorbeeld ( 1 puntje dan ).
En daarom is het team bestraft. Tsja, ik blijf erbij dat het wel een erg zware straf is.quote:The explanation given by the team as to why they kept Alonso stationary for 20 seconds after completion of his tyre change and therefore delayed Hamilton's own pit stop is not accepted.
"Because of the delay caused by Alonso, Hamilton was unable to complete his pit stop in time sufficient to enable him also to complete a flying lap.quote:Op zondag 5 augustus 2007 01:00 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Verstandig, met name de straf voor het team zelf vind ik zeer vreemd en vraagt absoluut om een goede verklaring. De straf van Alonso is lang niet zo heftig want die heeft zo'n goede wagen dat hij de schade wel beperkt zal weten te houden.
Ja precies, er wordt mede door dit gewoon te weinig risico genomen.quote:Op zondag 5 augustus 2007 01:10 schreef -Hans- het volgende:
Jup, helemaal mee eens. Het is iets wat ook al jaren speelt, maar waar nog altijd geen verandering in is gekomen. 2 punten verschil tussen winst en verlies is wel erg mager, imo.
Vind ik ook, ik vind het een kutactie maar vind ook dat de FIA zich hier buiten moet houden en dit binnen het team moet regelen. Had stiekem ook gehoopt dat het zo bleef en dan Hamilton zich op een eerlijke manier lang Alonso zou weten te vechten.quote:Op zondag 5 augustus 2007 01:10 schreef -Hans- het volgende:
En daarom is het team bestraft. Tsja, ik blijf erbij dat het wel een erg zware straf is.
Als het waar is dan is het natuurlijk ook een achterlijke actie van Ron Dennis.quote:Op zondag 5 augustus 2007 01:14 schreef voyeur het volgende:
Niet genoemd, maar wel gevoeld door de stewards: McLaren wilde laten zien dat teamorders belangrijker waren dan rijdersbelangen en deed dat dom opzichtig door een wraakactie.
Straf: bovenstaande straffen.
quote:Fernando Alonso is zijn poleposition
bij de Grand Prix van Hongarije kwijt.
De Internationale Autosportbond FIA
zette de Spaanse McLaren-rijder vijf
plaatsen terug.
De Spanjaard hinderde tegen het einde
van de kwalificatietraining zijn Britse
stalgenoot Lewis Hamilton.Die kreeg zo
geen kans meer om met 'vliegende start'
nog een ronde te rijden.Hamilton reed
uiteindelijk de tweede tijd,die hem nu
dus de poleposition oplevert.
De FIA bepaalde verder dat McLaren in
Hongarije geen punten toegekend krijgt
voor het constructeurs-klassement.
Zo bekeken ben ik het er wel mee eens eigenlijkquote:Op zondag 5 augustus 2007 01:14 schreef voyeur het volgende:
Het relevante gedeelte van de uitspraak van de stewards. Alonso stond tien seconden te leuteren of hij wel de goede banden had (wou hij niet eerder over beginnen want zijn raceengineer was zo mooi twintig seconden aan het terugtellen en hij wou hem niet in de rede vallen). Straf: vijf plaatsen.
Het team liet Alonso 20 seconden staan (als waarschuwing aan Hamilton dat teamorders belangrijk zijn?) zonder dat dit zinvol was voor de kwalificatie. Straf: geen constructeurspunten.
Niet genoemd, maar wel gevoeld door de stewards: McLaren wilde laten zien dat teamorders belangrijker waren dan rijdersbelangen en deed dat dom opzichtig door een wraakactie.
Dennis&Alonso wilden Hamilton piepelen. Begrijp ik de reactie van Dennis achteraf nog niet helemaal, of was dat toneelspel.quote:Op zondag 5 augustus 2007 01:14 schreef voyeur het volgende:
Het team liet Alonso 20 seconden staan (als waarschuwing aan Hamilton dat teamorders belangrijk zijn?) zonder dat dit zinvol was voor de kwalificatie. Straf: geen constructeurspunten.
De eerste twintig seconden waren door Dennis gepland. De laatste tien niet en daarmee pakte de 'who is boss' demonstratie veel ernstiger uit dan hij gewild had.quote:Op zondag 5 augustus 2007 09:37 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Dennis&Alonso wilden Hamilton piepelen. Begrijp ik de reactie van Dennis achteraf nog niet helemaal, of was dat toneelspel.![]()
Alleen punten die vandaag worden behaald tellen niet mee voor de constructeurstitelquote:Op zondag 5 augustus 2007 09:25 schreef Googolplexian het volgende:
tis toch een teamsport? Als Alonso 5 plekken straf krijgt heeft dat ook een effect op het team. Team constructeurspunten afpakken (die verdiend zijn met andere races) is weer zoooo oneerlijk.
edit: m.a.w. Dit is zo misschien wel hard maar wel gerechtigheid. Alleen had Hamilton wellicht imo wel constructeurspunten moeten kunnen pakken, maargoed.
edit2: Lijkt trouwens wel of het kampioenschap zo nu en dan kunstmatig spannend wordt gehouden
Ik denk inderdaad ook dat Alonsa dacht laten we nu maar goed doen en dat broekie laten zien wie er de baas is, ik kan me niet voorstellen dat het team express een van de twee rijders zijn snelle ronde niet laat rijden.quote:Op zondag 5 augustus 2007 10:02 schreef voyeur het volgende:
[..]
De eerste twintig seconden waren door Dennis gepland. De laatste tien niet en daarmee pakte de 'who is boss' demonstratie veel ernstiger uit dan hij gewild had.
Ik vind trouwens wel dat als je een team laat racen, je ze wel de punten moet geven als ze die krijgen.quote:Op zondag 5 augustus 2007 10:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad ook dat Alonsa dacht laten we nu maar goed doen en dat broekie laten zien wie er de baas is, ik kan me niet voorstellen dat het team express een van de twee rijders zijn snelle ronde niet laat rijden.
Hoeveel seconden was Hamilton eigenlijk te laat voor het sluiten van de sessie?
http://www.f1-live.com/f1(...)l/070805105554.shtmlquote:The British newspaper Sunday Mirror, meanwhile, published details of the heated radio argument Hamilton had with boss Ron Dennis after the incident.
Hamilton: "Don't ever f---ing do that to me again."
Dennis: "Don't f---ing talk to me like that."
Hamilton: "You can go and f---ing swivel."
Dat speelt sinds 2003, daarvoor was het verschil 4 punten. 10 punten voor de nummer 1, 6 voor de nummer 2 (en 4 voor de nummer 3, daarna met 1 punt naar beneden).quote:Op zondag 5 augustus 2007 01:10 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Jup, helemaal mee eens. Het is iets wat ook al jaren speelt, maar waar nog altijd geen verandering in is gekomen. 2 punten verschil tussen winst en verlies is wel erg mager, imo.
Ja, ze krijgen wel gewoon de punten voor de strijd om de titel bij de coureurs. Alleen voor de constructeurs kan McLaren geen punten verzamelen.quote:Op zondag 5 augustus 2007 11:28 schreef Arcee het volgende:
Pittig. Krijgen Hamilton en Alonso wel individuele punten? Nou ja, dat zal wel, anders stond het er wel bij.
Ga dan niet naar het strand.quote:Op zondag 5 augustus 2007 11:48 schreef Fugie het volgende:
rare dingen die weer gebeuren
jammer dat ik naa rhet strand ga want ik wil de race wel graag zien
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |