nouja ze past dan wel in het genre hoorquote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:24 schreef Frollo het volgende:
Oh wacht, moet je artiesten noemen die je later wel tof bent gaan vinden? In dat geval kunt u mijn post als niet geplaatst beschouwen.
nina heeft wel een wtf gehalte ja toch blijft natur träne een erg mooi nummer.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:25 schreef roze-meisje het volgende:
och vergeet ik helemaal nina hagen
smack jack vind ik toch een redelijk bizar nummer, maar wel gaaf
omg wat een grafmuziekquote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:28 schreef Magereheinus het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=utT0lLC6d5Q
Heel converge, eerst had ik zo iets van: DAMN wat een rommel, maar nu vind ik t echt geweldig!
Ik sluit me hier bij aan.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:23 schreef ralfseltje het volgende:
My bloody valentine vind ik ook wel een goeie.
De eerste keer dat ik het hoorde ergerde ik me alleen maar aan het feit dat ik de teksten niet kon verstaan, er te veel gitaren door elkaar heen tetterden en ik het allemaal op elkaar vond lijken.
Paar weken later nog eens geprobeerd en langzaam aan begon ik wat vormen van melodien te herkennen. Nu vind ik het echt tof.
Nee man, t is echt super tof. Maargoed ik hield altijd wel van harde muziek, alleen bij dit had ik zo iets van: WTF die dude zn stem?! Maar na een poosje luisteren bleek t gewoon heel gaaf te zijn, moest dr alleen inkomen. En ik heb geen frustraties hoorquote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:44 schreef roze-meisje het volgende:
[..]
omg wat een grafmuziek
heb je veel frustraties?
Cool deed hij een electronische set, Ik heb wel eens gehoord dat hij het ook analoog maar zelfs acoustisch doet. Daar ben ik heel benieuwd naar.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:41 schreef Panzerfaust87 het volgende:
Merzbow toen ik hem zag op Dour was voor mij het ultieme wtf-moment, maar na een half uurtje vond ik het geniaal, en nu ben ik fan.
http://www.youtube.com/watch?v=QbBBczzDeCAquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Cool deed hij een electronische set, Ik heb wel eens gehoord dat hij het ook analoog maar zelfs acoustisch doet. Daar ben ik heel benieuwd naar.
Was een electronische set, met een paar niet te definieren apparaten erbij waar hij zo nu en dan wat lawaai uit toverdequote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Cool deed hij een electronische set, Ik heb wel eens gehoord dat hij het ook analoog maar zelfs acoustisch doet. Daar ben ik heel benieuwd naar.
ja hoe tof is datquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:27 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=QbBBczzDeCA
Dat had ik dus precies hetzelfde bij Converge. Nu luister ik het regelmatigquote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:28 schreef Magereheinus het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=utT0lLC6d5Q
Heel converge, eerst had ik zo iets van: DAMN wat een rommel, maar nu vind ik t echt geweldig!
Die stem is zo gruwelijk, ik vind curl up and die ook zo vet, jammer dat die gestopt zijn.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:28 schreef Magereheinus het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=utT0lLC6d5Q
Heel converge, eerst had ik zo iets van: DAMN wat een rommel, maar nu vind ik t echt geweldig!
Ook het eerste album? Daarvan zijn de meeste nummers geschreven door Reed en Cale.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 13:02 schreef zwareshag het volgende:
Confield van Autechre, daar begreep ik 2 jaar geleden niets van. Nu staat hij zeker in m'n top 5 electronische albums.
Nico (van The Velvet Underground) solo vind ik nog steeds onbegrijpelijk. Ik vind het zo ziekelijk fout klinken (terwijl het volgens sommige geniaal moet zijn).
Gantz Graf vind ik ook wel een WTF track.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 13:02 schreef zwareshag het volgende:
Confield van Autechre, daar begreep ik 2 jaar geleden niets van. Nu staat hij zeker in m'n top 5 electronische albums.
Nico (van The Velvet Underground) solo vind ik nog steeds onbegrijpelijk. Ik vind het zo ziekelijk fout klinken (terwijl het volgens sommige geniaal moet zijn).
The Velvet Underground & Nico bedoel je? Nee, die vind ik verder wel oke. Ik had het over Nico solo, heb laatst 'The Frozen Borderline' beluisterd.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:47 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Ook het eerste album? Daarvan zijn de meeste nummers geschreven door Reed en Cale.
Die hele EP is WTF en geniaal tegelijk.quote:Op zondag 5 augustus 2007 15:44 schreef kipknots het volgende:
[..]
Gantz Graf vind ik ook wel een WTF track.
De eerste keer dat ik Chelsea Girl hoorde had ik ook zoiets jaquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 13:02 schreef zwareshag het volgende:
Nico (van The Velvet Underground) solo vind ik nog steeds onbegrijpelijk. Ik vind het zo ziekelijk fout klinken (terwijl het volgens sommige geniaal moet zijn).
Ik ben een van de weinigen die de clip niet zo cool vind. Hij is knap gemaakt maar ik hou meestal niet zo van symmetrie (hier in de vorm van audio/video synchronisatie).quote:Op zondag 5 augustus 2007 15:51 schreef HAL9000S het volgende:
Gantz Graf komt pas echt goed tot z'n recht als je bijbehorende clip bekijkt.
http://www.youtube.com/watch?v=EgzVJhAEe-c&mode=related&search=quote:Op zondag 5 augustus 2007 15:49 schreef Elvi het volgende:
En de groep Cartoons: http://www.youtube.com/watch?v=0R3-yURl8tk Op zich wel n leuke act
Nee dan blijft er idd niet zoveel over van de clip Ik vind het echt bizar knap hoe ze elk tikje, geluidje, detail (en dat zijn er nogal wat ) hebben gevisualiseerd.quote:Op zondag 5 augustus 2007 15:55 schreef zwareshag het volgende:
[..]
Ik ben een van de weinigen die de clip niet zo cool vind. Hij is knap gemaakt maar ik hou meestal niet zo van symmetrie (hier in de vorm van audio/video synchronisatie).
quote:Op zondag 5 augustus 2007 15:59 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Nee dan blijft er idd niet zoveel over van de clip Ik vind het echt bizar knap hoe ze elk tikje, geluidje, detail (en dat zijn er nogal wat ) hebben gevisualiseerd.
Voor de mensen die 'm niet kennen:
http://www.youtube.com/watch?v=nfwD05XA2YQ
Helaas is de kwaliteit van het beeld en geluid zo slecht dat het totaal niet tot z'n recht komt.
Ja. Ik heb 'm zelf ook op DVD.quote:Op zondag 5 augustus 2007 16:23 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Is dit ergens op dvd te krijgen dat je weet?
Ja, deze.quote:Op zondag 5 augustus 2007 16:23 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Is dit ergens op dvd te krijgen dat je weet?
Thnx, (jij ook zwareshag), die ga ik zeker even bestellen. Zag m al bij bol.com met een verzendtijd van 4-6 weken, even kijken welke van de bovenstaande linkjes me t beste lijktquote:Op zondag 5 augustus 2007 16:27 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Ja. Ik heb 'm zelf ook op DVD.
http://www.discogs.com/release/36895
http://www.themusicsafe.com/id/3/39201004/
http://www.cdplus.nl/shop(...)061825607-TECHNO.htm
http://www.nlstore.nl/sho(...)061825607-TECHNO.htm
Gewoon ff zoeken, hij is nog makkelijk te krijgen.
quote:Alex Rutterford (die eerder een officieuze video voor had gecreeerd Tri Repetae spoor "Eutow" als deel van a Kanaal 4 muziek programma binnen 2001) eist het idee voor de video van "Gantz Graf" tijdens één van van hem kwam LSD reizen.
http://www.warprecords.com/news/?ti_id=512quote:I can quite firmly say that the genesis of Gantz Graf came from an interesting experience on LSD once, in about 96, 97. If you’ve taken a few trips and seen that kind of geometrical stuff, then the film’s not too dissimilar from [the one I saw] in my head. And the shit I saw was just fucking incredible. I wish I could have one of those virtual film head sets that you could just plug in, have that trip and just record it, cause the material that I had in my head could last me several lifetimes. It’s just bonkers but you forget about it after a while, it becomes a soft memory, just dissipates out and you just can’t remember it anymore.
My original was so much more fucked and complicated, and intense, but the end product was a fairly accurate representation of what I first thought.
Stond inderdaad ook in dat Youtube verhaaltje En wie zegt dat er nooit iets goeds voortkomt uit drugs..quote:Op zondag 5 augustus 2007 16:42 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
[..]
http://www.warprecords.com/news/?ti_id=512
Stones throw shit is gaaf.quote:Op zondag 5 augustus 2007 16:57 schreef Hellrazor het volgende:
Quasimoto
http://www.youtube.com/watch?v=-Q5Bsm4uliY
Zelfde straatje als The Dillinger Escape Plan. Die muziek trek ik nog steeds niet helemaal maar stukken beter dan 2 jaar geleden.quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:23 schreef icebliss het volgende:
http://www.myspace.com/thelocust
The Locust dus.
T is wel hard, maar had niet zo iets van WTF. Bij Dillinger ook niet, vond t gelijk vet(1e nummer dat ik van Dillinger kende was Panasonic Youth).quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:23 schreef icebliss het volgende:
http://www.myspace.com/thelocust
The Locust dus.
Je had al een hardcore/progmetal achtergrond? Dan stroom je daar makkelijker in lijkt me.quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:45 schreef Magereheinus het volgende:
[..]
T is wel hard, maar had niet zo iets van WTF. Bij Dillinger ook niet, vond t gelijk vet(1e nummer dat ik van Dillinger kende was Panasonic Youth).
punkrock en hardcore ja. Maargoed ik Dillinger kwam ik gelijk, bij Converge(die ik ook poste)had ik wel ff zo iets van: WTF is dit voor crap, daar moest ik echt aan wennenquote:Op zondag 5 augustus 2007 19:47 schreef zwareshag het volgende:
[..]
Je had al een hardcore/progmetal achtergrond? Dan stroom je daar makkelijker in lijkt me.
Wat betreft Converge, in die fase zit ik nu .quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:51 schreef Magereheinus het volgende:
[..]
punkrock en hardcore ja. Maargoed ik Dillinger kwam ik gelijk, bij Converge(die ik ook poste)had ik wel ff zo iets van: WTF is dit voor crap, daar moest ik echt aan wennen
Probeer ook eens Confield en dan met name het eerste en het laatste nummer (mijn persoonlijke favorieten).quote:Op zondag 5 augustus 2007 20:50 schreef Faxie het volgende:
Als je Gantz Graf een paar keer luistert, dan ga je op een gegeven moment echt melodie en ritme herkennen, en dan wordt het (naar mijn mening) echt een mooi nummer. Beetje het idee van tussen de regels luisteren.
Da's plain electro/cheesy synth-pop Luister maar eens wat van de labels clone records, creme organisation en nieuwe bunker records platen als je dit kunt waarderen. Alden Tyrell bijvoorbeeld.quote:Op zondag 5 augustus 2007 21:27 schreef Nilith het volgende:
http://www.myspace.com/slagsmalsklubben
dit is dus mijn wtf muziek >_>
echt trippe die muziek >_>
nou ze hebben stomme nummers op hun myspace staan...quote:Op zondag 5 augustus 2007 21:33 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Da's plain electro/cheesy synth-pop Luister maar eens wat van de labels clone records, creme organisation en nieuwe bunker records platen als je dit kunt waarderen. Alden Tyrell bijvoorbeeld.
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=87469781
en dan vooral de laatste 2 tracks; hills of honolulu en odessa theme.
quote:Op zondag 5 augustus 2007 21:27 schreef Nilith het volgende:
http://www.myspace.com/slagsmalsklubben
dit is dus mijn wtf muziek >_>
echt trippe die muziek >_>
Vette shitquote:Op zondag 5 augustus 2007 21:33 schreef HAL9000S het volgende:
Luister maar eens wat van de labels clone records, creme organisation en nieuwe bunker records platen als je dit kunt waarderen. Alden Tyrell bijvoorbeeld.
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=87469781
en dan vooral de laatste 2 tracks; hills of honolulu en odessa theme.
Heb je je wel eens verdiept in chipmuziek? Ik vind bijv. de C64 soundtrack van Outrun door Jeroen Tel wel wat weghebben van die Alden Tyrell. Ik heb zelf vele jaren van m'n leven gewijd aan chipmuziek en ken ook veel muzikanten, velen van hun houden tegenwoordig ook van electro achtig materiaal. Als je geinteresseerd bent kan ik wel wat handige linkjes posten.quote:Op zondag 5 augustus 2007 21:33 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Da's plain electro/cheesy synth-pop Luister maar eens wat van de labels clone records, creme organisation en nieuwe bunker records platen als je dit kunt waarderen. Alden Tyrell bijvoorbeeld.
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=87469781
en dan vooral de laatste 2 tracks; hills of honolulu en odessa theme.
Ik heb me er een tijdje min of meer in verdiept en ik vind chiptunes zijn wel leuk voor af en toe maar ik moet er niet te lang naar luisteren. Firestarter vond ik wel een toffe artiest geloof ik, en andere heel bekende namen.quote:Op zondag 5 augustus 2007 22:42 schreef zwareshag het volgende:
[..]
Heb je je wel eens verdiept in chipmuziek? Ik vind bijv. de C64 soundtrack van Outrun door Jeroen Tel wel wat weghebben van die Alden Tyrell. Ik heb zelf vele jaren van m'n leven gewijd aan chipmuziek en ken ook veel muzikanten, velen van hun houden tegenwoordig ook van electro achtig materiaal. Als je geinteresseerd bent kan ik wel wat handige linkjes posten.
Ik kan het niet echt plaatsen, vandaar waarschijnlijk. Ook is het iets wat ik niet gewend was om onder muziek te scharen, nu zit dat er in ieder geval een stuk dichterbij. Het is nog steeds dat ik er niet voor mijn plezier naar luister maar ik zou ze nog wel een keer willen zien omdat het gewoon zo extreem is. (tenminste...dat denk ik, misschien zijn er nog wel extremere noise acts dan Wolf Eyes)quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:02 schreef HAL9000S het volgende:
Wolf eyes is noise ja, en ik zou niet weten waarom dat geen muziek zou zijn.
Als iets onconventioneel is, betekent dat natuurlijk niet dat het geen muziek is Ik heb ze een tijdje terug nog live op DOUR gezien, leuke show. En idd, er zijn zeker extremere noise acts, zoals Merzbow, eerder genoemd in dit topic.quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:13 schreef Fiama het volgende:
[..]
Ik kan het niet echt plaatsen, vandaar waarschijnlijk. Ook is het iets wat ik niet gewend was om onder muziek te scharen, nu zit dat er in ieder geval een stuk dichterbij. Het is nog steeds dat ik er niet voor mijn plezier naar luister maar ik zou ze nog wel een keer willen zien omdat het gewoon zo extreem is. (tenminste...dat denk ik, misschien zijn er nog wel extremere noise acts dan Wolf Eyes)
Klopt, maar wat valt er dan nog wel onder muziek en wat niet? Is er wel een grens? Of is alles wat mensen voor hun plezier luisteren muziek? Ik heb Wolf Eyes op Motel Mozaique 2006 gezien en ik wist niet wat ik moest verwachten en was compleet blown away, dus voor mij was het op dat moment zeker muziek, maar ik kan me voorstellen dat mensen dat niet vinden.quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:23 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Als iets onconventioneel is, betekent dat natuurlijk niet dat het geen muziek is Ik heb ze een tijdje terug nog live op DOUR gezien, leuke show. En idd, er zijn zeker extremere noise acts, zoals Merzbow, eerder genoemd in dit topic.
Check dan eens Antipop Consortium als je dat nog niet kent.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:16 schreef Steve-O het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=2gNUy00ToiA
Cannibal Ox
Wazige experimentele Hip-hop had in het begin het Wtf gevoel maar nu ligt dit album in mijn kast
Prachtig!quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:10 schreef zwareshag het volgende:
Als je noise al geen muziek meer vind moet je John Cage - 4'33 eens bekijken. Totale stilte .
Dat is dan de beperking van die mensen hun muzikale spectrum, dat zegt niks over de muziek zelf. En hoe kun je grenzen stellen? Wie mag er grenzen stellen aan wat je wel of geen muziek kunt noemen? Er zijn geen regels voor. Zolang mensen een bepaalde emotie of vanuit artistiek oogpunt iets overbrengen dmv botsende moleculen in de lucht is het muziek, het is iets puur technisch. De inhoud is irelevant.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:02 schreef Fiama het volgende:
[..]
maar ik kan me voorstellen dat mensen dat niet vinden.
nee dat heet geluid. Bij muziek moet er wel iets van een ritme, melodie, structuur wat dan ook te herkennen zijn.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:44 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Dat is dan de beperking van die mensen hun muzikale spectrum, dat zegt niks over de muziek zelf. En hoe kun je grenzen stellen? Wie mag er grenzen stellen aan wat je wel of geen muziek kunt noemen? Er zijn geen regels voor. Zolang mensen een bepaalde emotie of vanuit artistiek oogpunt iets overbrengen dmv botsende moleculen in de lucht is het muziek, het is iets puur technisch. De inhoud is irelevant.
Ja tuurlijk is dat kunst, alles wat kunst wordt genoemd is kunst. Maar wat mij betreft is alleen stilte geen muziek.quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:19 schreef zwareshag het volgende:
Net zoals dat stuk als John Cage wat ik poste, daar zit een heel verhaal achter, het is bedoeld als kunst, ook al is het alleen maar stilte die je ook op je slaapkamer kunt horen.
Waar haal je deze concrete regels vandaan? Zolang iemand geluid maakt met de intentie muziek te maken is het muziek.quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:05 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Bij muziek moet er wel iets van een ritme, melodie, structuur wat dan ook te herkennen zijn.
quote:Voor zover bekend, hebben alle culturen in alle tijden muziek gekend, maar omdat deze kunst op verschillende plaatsen en in verschillende tijden steeds weer anders beoefend (en ervaren) werd en wordt, is er geen eensgezindheid omtrent de definitie van muziek: wanneer is iets muziek en wanneer niet? Het uiteindelijke antwoord op deze kernvraag verschilt bij de diverse muziektheoretici en filosofen. Dit verklaart wel de grote verscheidenheid aan muziekstijlen door de tijden heen, in diverse (sub)culturen.
Het is echter wel een onomstreden feit, dat het bij muziek altijd om het hoorbare (of het ontbreken daarvan) gaat, in tegenstelling tot het zichtbare in de beeldende kunsten. Muziek is een tijdskunst, met hoorbare (geluiden, klanken, tonen) of onhoorbare (stiltes, pauzes) elementen in opeenvolging of tegelijkertijd. Daarnaast worden geluiden alleen tot muziek gerekend als iemand de bedoeling heeft muziek te maken. Muziek kan dus niet 'per ongeluk' worden gemaakt. Daarmee is muziek nauw verwant aan poëzie, waarbij de beide elementen van zichtbaar en hoorbaar verenigd worden, hetgeen bij geschreven muziek eveneens het geval is. Een ander woord voor muziek (als creatie) is toonkunst.
Zaal liep dan ook aardig leeg toen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:02 schreef Fiama het volgende:
[..]
Klopt, maar wat valt er dan nog wel onder muziek en wat niet? Is er wel een grens? Of is alles wat mensen voor hun plezier luisteren muziek? Ik heb Wolf Eyes op Motel Mozaique 2006 gezien en ik wist niet wat ik moest verwachten en was compleet blown away, dus voor mij was het op dat moment zeker muziek, maar ik kan me voorstellen dat mensen dat niet vinden.
ATR, hehe ook prachtig ja, al vond ik dat ook niet zo WTF. Had dat meer bij breakcore en vooral bij Where's Bill van Venetian Snares. Dat nummer was echt zo van WTF is dit nou weer, heb sowieso bij breakcore veel meer WTF dan bij Digital Hardcore, maargoed dat ben ikquote:Op maandag 6 augustus 2007 18:13 schreef oddman het volgende:
Ik vind Atari Teenage Riot aardig wtf.
En Usher, 50 cent en wat voor troep dan ook, maar dan om een andere reden.
Link toevallig?quote:Op dinsdag 25 september 2007 22:06 schreef OFfSprngr het volgende:
Crotchduster.
bwhaha die wisseling van stijlen geweldig, vooral de eerste omslag omdat ik die totaal niet zag aankomen!quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:40 schreef OFfSprngr het volgende:
http://www.myspace.com/crotchduster666
Vooral het nummer Mammal Sauce.
wow wat mooi gedaan.. hij klopt helemaalquote:Op donderdag 18 september 2008 18:59 schreef Gehenna het volgende:
en dit soort muziek begrijp ik zelf ook niet helemaal:
Kut youtube, ik wil weten wat ik hier had gepost .quote:Op woensdag 26 september 2007 00:15 schreef Sapstengel het volgende:
Filmpje:
Bekijk deze YouTube-video
NSFW .
Ik kom nu ook net dit topic pas tegen, dus beetje late reactie...quote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:12 schreef Bosbeetle het volgende:
Is dit een opsom topic ja en nee. (zo dat is een mooie start van het topic is het niet)
Okay dan nu de uitleg dit is een topic voor muziek waarbij je in eerste instantie denkt, WTF (of what the fuck, of heh wat is dit nou weer) Maar later toch tot je doordringt. Een schoolvoorbeeld voor dit soort muziek is natuurlijk de meester Frank Zappa. Maar er zijn meer bands die bij mensen een wtf losmaken. Nu is het de bedoeling om naast alleen te zeggen welke band je in het WTF genre plaatst maar ook om een kleine elaboratie te geven, Dus zeg even wat voor soort muziek ze maken of plaats een klein bio-tje
Dan volgt een voorbeeld
Orthrelm
Een band bestaande uit een drummer en een gitarist die muziek maken die je als zeer zenuwachtig kunt omschrijven. De gitarist mick barr speelt hele korte riffjes snel achter elkaar, deze rifjes veranderen langzaam en vormen een langere structuur. De drum dendert hier dan onderdoor. Mick barr's solo projecten vallen ook in het wtf genre en zijn eigenlijk hetzelfde als orthrelm maar dan met een drumcomputer.
Op de site staat ook een filmpje: http://www.millionraces.com/orthrelm.htm
het is niet raar dat de man ooit een tennisarm heeft gekregen van zn gitaarspel. Nog een leuk detail is dat hun cd OV maar 1 track heeft terwijl een oudere release Asristir Vieldriox bestaat uit 99 songs met een totale speelduur van 12 min ( http://www.musicmeter.nl/album/42962/info/
wat is jullie wtf muziek!
Maar wel vet!quote:Op zaterdag 20 september 2008 10:37 schreef Kadafi het volgende:
Voor mij blijft Aphex Twin - Druqks echt zo'n album van WTF!!
hehe ja heerlijke shitquote:Op zaterdag 20 september 2008 19:26 schreef Jabberwocky het volgende:
Estradasphere, ja.
Secret Chiefs 3 kan wat dat betreft bij een eerste keer luisteren dezelfde indruk hebben.
en bij die Les légions noires scene uit frankrijk is het ook wtf wat de klok slaatquote:The vocals done by the mental
patient represent pain and suffering. Their insanity
will infest your soul. Screams of pain and hatred are
much more intense than screaming lyrics. The murderer
killed his mother at the age of 16 with over 30 knife
stab wounds for no apparent reason. He spent four
years in a maximum-security youth prison and after
that, seven years in a prison for delinquents with a
mental disease. He has an extreme aggression disorder
and is very hard to handle. We have been in contact
with him since he was released. After we told him what
:STALAGGH: was all about he was very enthusiastic to
participate. While recording Projekt Nihil he did some
very excessive self-mutilation and he screamed all of
his murderous aggression out of his soul. He has
participated in both Projekt Nihil and Projekt
Terrror. The mental patient was a very sad human being
as he was in constant mental pain. He was a man with
extreme anorexia nervosa and was about 45 kilo in
weight. He also had borderline syndrome and had been
in and out of mental hospitals for many years. It was
very hard to persuade him to participate in the
:STALAGGH: projekt. After the recording he said that
doing some of the vocals was the best therapy he ever
had. He killed himself a few months after the
recording of Projekt Nihil.
Wazig gedoe, al die black metal...quote:Op dinsdag 23 september 2008 18:46 schreef Gehenna het volgende:
haha dat botulistum is wel vrij belachelijk jah
deed me wel een beetje denk aan silencer, maar dan over the top:
een noiseband waarbij het WTF gehalte ook vrij hoog licht is stallagh (van nederlanse/belgische bodem)
ook lekker gezellig clipje:
van een interview met hun: http://magazine.absolutezeromedia.us/stalaggh.htm
[..]
en bij die Les légions noires scene uit frankrijk is het ook wtf wat de klok slaat
dan vind ik el gruppo nuevo de omar rodriguez hier meer passen maar nog niet echt wtfquote:Op woensdag 10 maart 2010 19:38 schreef Xa1pt het volgende:
The Mars Volta natuurlijk.
Heb ik nog ergens een CD van liggen. Adultery. Moet ik zo eens in iTunes stoppen, tijd niet naar geluisterd.quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:08 schreef Nachtraaf het volgende:
Dog Fashion Disco
http://www.myspace.com/dogfashiondisco
(Mix van Metal, Ska, Film Noir en zo'n beetje vanalles wat je kunt bedenken)
Ook leuk. Board Up the House is wat minder grind dan de eerdere releases ligt wat makkelijker in het gehoor, vind ik. Ik vind het wel een tof album, maar zet liever Dead Mountain Mouth op.quote:
Tja, op zo'n manier kun je het volledige oeuvre van Slagsmalsklubben ook wel in dit topic dumpen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 18:12 schreef Grimmson het volgende:
Ik denk dat dit hier wel tussen past...
Hah! het zou zo kunnen...quote:Op donderdag 11 maart 2010 18:25 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Tja, op zo'n manier kun je het volledige oeuvre van Slagsmalsklubben ook wel in dit topic dumpen.
VET!quote:Op donderdag 11 maart 2010 18:36 schreef rijsttafel het volgende:
Volgens mij nog niet gepost, deze twee:
Crystal Castles:
Is zeker super vet. Vooral het nummer Untrust Us vind ik super gaaf. Maar deze is iets WTF-er, dus postte ik deze. De rest is trouwens ook wel redelijk wazig, daar niet van.quote:
Wist niet eens dat die gast in zoveel projecten zat. Zal er eens wat opzoeken.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 00:08 schreef Yorrit het volgende:
Patton staat atlijd wel garant voor een dosis WTF
Als je Frantic Bleep wel tof vind, Textures (NL) zitten beetje in de zelfde hoek kwa abstracte sound.quote:Op donderdag 11 maart 2010 18:36 schreef rijsttafel het volgende:
Volgens mij nog niet gepost, deze twee:
Frantic Bleep:
Crystal Castles:
Er was ook nog een coole band waar ik niet op kon komen. Zie hier
check! Het Mike Patton & Ipecac Records topicquote:Op vrijdag 12 maart 2010 00:15 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Wist niet eens dat die gast in zoveel projecten zat. Zal er eens wat opzoeken.
Textures ken ik al, maar vind ik niet zo WTF.. waarschijnlijk omdat ik Meshuggah al gewend was, wat overigens nog meer op Textures lijkt. Frantic Bleep vind ik aparter en wel een WTF-vermelding waardigquote:Op vrijdag 12 maart 2010 02:13 schreef Nachtraaf het volgende:
[..]
Als je Frantic Bleep wel tof vind, Textures (NL) zitten beetje in de zelfde hoek kwa abstracte sound.
Ook cool!quote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:05 schreef Grimmson het volgende:
65 Days of Static!
Ik vind deze beter..
Zo, anders ik wel!quote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:59 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Ook cool!
ik zou die gasten graag nog een keer live zien
fennesz, mono, godspeed you black emperorquote:Op vrijdag 12 maart 2010 18:16 schreef Grimmson het volgende:
[..]
Zo, anders ik wel!
Ze blijken live ook echt fucking goed te klinken. En het zijn ook nog eens de meest alledaagse gasten die je maar kan bedenken zonder vage danspasjes, maskers, schmink of andere vage poeha. :p
Ken je toevallig artiesten/bands die ook zo klinken als 65DoS?
Ik kan het niet vinden in ieder geval..
is ook wel zo ik vind 65 DoS eigenlijk een combi van die 3quote:Op vrijdag 12 maart 2010 20:36 schreef Yorrit het volgende:
fennesz en godspeed vind ik niet echt klinken als 65dos.. ze lijken alledrie niet op elkaar
Mwah, de combinatie van Son Et Lumiere en Inertiac Esp stonden voor mij de eerste keren toch wel garant voor een hoog WTF-moment. Maar misschien dat de paddo's daar ook een grote rol in speelden.quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:57 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Maar dan meer in de trant van: WTF zijn die nou nog steeds niet gekapt?
WTF...quote:Op zaterdag 13 maart 2010 11:16 schreef Bosbeetle het volgende:
even iets wat beter past bij wtf klinkt nog leuk ook
Dit heeft er wel iets van weg:quote:Op vrijdag 12 maart 2010 18:16 schreef Grimmson het volgende:
[..]
Zo, anders ik wel!
Ze blijken live ook echt fucking goed te klinken. En het zijn ook nog eens de meest alledaagse gasten die je maar kan bedenken zonder vage danspasjes, maskers, schmink of andere vage poeha. :p
Ken je toevallig artiesten/bands die ook zo klinken als 65DoS?
Ik kan het niet vinden in ieder geval..
Juist!quote:
Die heb ik een keer live gezien idiootquote:Op zaterdag 13 maart 2010 11:58 schreef Bosbeetle het volgende:
fckn bstrds uit dedemsvaart is ook wel leuke noise
En laat ik Maybeshewill nou toevallig al kennen..quote:Op zaterdag 13 maart 2010 11:46 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Dit heeft er wel iets van weg:
Verder ken ik ook weinig wat er op lijkt. Veel postrock heeft er natuurlijk wat van weg, maar 65days heeft duidelijk een eigen geluid.
Pfff, ik houd het geen 5 seconden uit om aan te horen, maar WTF...quote:Op zaterdag 13 maart 2010 11:55 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Masonna. Jardste muziek die ik ken Ja dit is echt muziek
Ik had ze laatst op werk alle vier de delen achter elkaar gedraaid, maar je krijgt serieus medelijden met de cassettebandjes die langzaam 'doodgaan'.quote:Loops is based on Basinski's attempts to salvage earlier recordings made on magnetic tape, by transferring them into digital format; however, the tape had physically deteriorated to the point that, as it passed by the read/write head, the ferrite detached from the plastic backing and fell off. Basinki has alleged that he finished the project the morning of the September 11 attacks on the World Trade Center in New York City, and sat on the roof of his apartment building in Brooklyn with friends listening to the project as the WTC towers collapsed.[2]
quote:Op zaterdag 13 maart 2010 17:11 schreef Gehenna het volgende:
William Basinski - Disintegration Loops
[..]
Ik had ze laatst op werk alle vier de delen achter elkaar gedraaid, maar je krijgt serieus medelijden met de cassettebandjes die langzaam 'doodgaan'.
nice!quote:Op zaterdag 13 maart 2010 17:06 schreef Gehenna het volgende:
Pendulum Music (For Microphones, Amplifiers Speakers and Performers) van Steve Reich
ik vind het trouwens serieus erg mooi ook nog, hoe de muziek steeds intenser wordt, terwijl mechanisch gezien alles juist steeds rustiger wordt. Plus is dit natuurlijk ook gewoon (door Steve Reich's uitgevonden) Phasing techniek in z'n puurste vorm.
het is ook niet de bedoeling dat je t rustig op de achtergrond aaq kunt zetten..quote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:40 schreef Grimmson het volgende:
[..]
Pfff, ik houd het geen 5 seconden uit om aan te horen, maar WTF...
Synesthesie.quote:Op donderdag 18 september 2008 18:59 schreef Gehenna het volgende:
en dit soort muziek begrijp ik zelf ook niet helemaal:
WTF!quote:Op zaterdag 13 maart 2010 18:58 schreef Gehenna het volgende:
Het record van langste daadwerkelijk opgenomen nummer staat volgens mij op naam van Bull of Heaven. Deze band brengt op hun site zo'n beetje om de dag een nummer uit van 45 min. die allemaal te luisteren (en te downloaden) op hun site. Waar trouwens ook nog best vaak iets leuks tussen staan (zo is #143 een behoorlijke dikke aanrader voor stoner/doom metal fans). Maar zo sta je wel raar te kijken als een nummer ineens >60 uur duurt. Helemaal "118: The Chosen Priest and Apostle of Infinite Space" die met zijn 1453 uur lang (= +/- 2 maand) toch wel de kroon spant. De mp3 is hier hier te krijgen als 400 opgeknipte mp3's van 300 MB per stuk (120 GB). Let wel op dat oude filesystemen als FAT32, niet over weg kunnen met zulke grote formaten
[ link | afbeelding ]
Sowieso heeft Bull of Heaven wel leuke fratsen met lengte van nummers, hun
[ [url=http://thesaurus.maths.org/mmkb/media/png/thumbnails/Aleph.gif]afbeelding ]10[/url] album bestaat bijvoorbeeld uit 1.000.000 nummers van 0.01 seconde.
En zo bestaat "137: The Meaning of Hysterical Symptoms" alleen uit een album cover, met de informatie dat de muziek 0:00:00.00 duurt.
http://longplayer.org/what/survival/future.phpquote:Op zondag 14 maart 2010 20:15 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Hoe willen ze ervoor zorgen dat dat project tot 2999 doorgaat
quote:About Longplayer's Survival
From its initial conception, a central part of the Longplayer project has been about considering strategies for the future. How does one keep a piece of music playing across generations? How does one prepare for its technological adaptability, knowing how few technologies have remained viable over the last millenium? How does one legislate for its upkeep? And how can one communicate that responsibility to those who might be looking after it some 950 years after its original custodians have perished?
Technological Survival and Possible Solutions
The first question about Longplayer's survival is technological – by what methods will its music be produced, how will it be heard, and how will those technologies have to change in the face of the next thousand years of environmental challenges and unforeseeable circumstances? There are several different alternatives being pursued at the moment, among them:
1. A dedicated global radio frequency, the original and abiding ambition for Longplayer. At present Longplayer is being streamed live on the internet (see here) – a medium which, while at present truly global and virtually instantaneous, depends on both a vast, complex, and somewhat unstable technological network for it broadcast and a high technological “overhead” for its reception. Radio, on the other hand, depends on a relatively simple and stable technology for both broadcasting and receiving, to the extent that it can even be heard on a homemade wind-up device.
2. A mechanical device. At present, the mechanical model being pursued is based on the “record player” analogy for Longplayer. Research is ongoing into the design of a Longplayer device consisting of six two-armed turntables, each of a sufficient size to incorporate controlling mechanisms capable of raising, lowering and advancing the arms with adequate precision. This will probably mean building turntables much bigger than the conventional 12 inch – maybe 6 to 12 feet in diameter. This then begs the question as to how records of that size are to be cut, and from what material.
3. A small computational device that is built to last for a very long time – thinking along the lines of technology used in deep space missions. This device would have one function only, and that would be to play Longplayer. Each could potentially have a small radio transmitter built in, and could be designed to set its time to the international shortwave clock in the same way that self-setting clock-radios do. Small and cheap enough to be made by the thousands, these devices would be scattered far and wide, adopting the biological strategy of survival by excessive multiplication and reproduction.
4. Human performance. If Longplayer is to survive at all, then people will have to want it to. So, ultimately, the best strategy might be for it to be played by humans – as long as they are around. This may mean that an idea of Longplayer as an “intermittent continuum” might, in time, have to be adopted – something like thinking of a partially submerged landscape that is only ever visible as a string of islands. In 2002, Jem Finer developed a graphical score for Longplayer, arranged for 234 Tibetan singing bowls and six players (see here). The score calls for the construction of a vast orchestral installation comprising six concentric rings of bowls, together representing the six simultaneous and differently pitched iterations of the original Longplayer source music from which all versions of the piece are constructed. The first performance of a 1000 minute section of this score took place in London on 12 September 2009. For more information, or to find out how to get involved in future performances, please see the Live Performance page.
Social Survival and the Longplayer Trust
The second and more abstract question about Longplayer's future is social – who will look after Longplayer as its technological, cultural and social environments change? How does one generation of custodians go about establishing a durable chain of succession, down which the responsibility for Longplayer's survival can realistically be expected to pass, even over hundreds of years? How many institutions have survived, with their initial objective intact, over the last thousand years?
It was clear from early in the project's development that for its survival it would be necessary to give the work over to a group of individuals, other than the composer, who would be able to oversee Longplayer's operation as a public artwork, and could be seen to have a collective, non-selfish investment in the project's future.
The establishment of the Longplayer Trust, while not a complete answer to all these questions, begins by placing responsibility in the hands of a group of invested individuals. While members of the trust will change over the years, their work will always have a simple objective: to make the music available to as wide an audience as possible and to research and implement sustainable platforms for Longplayer's future. The Trust includes individuals from the various technical and cultural fields to which Longplayer speaks and from which it has required support – experimental music, engineering, law, fine art, urban planning and regeneration, etc.
The Trust also operates as a non-profit charity on behalf of the project, and this has made it possible for the existing form of Longplayer and the research into possible future forms to be funded through charitable donations. If you are interested in helping Longplayer survive, please consider making a donation on our Support page.
Wat een geweldige TVPquote:
tof he?! In het tijdschrijf 'The Wire' (trouwens een aanrader voor iedereen in dit topique) van vorige maand stond nog een interview met de beste man.quote:
Gaaf ja.quote:Op maandag 15 maart 2010 12:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
tof he?! In het tijdschrijf 'The Wire' (trouwens een aanrader voor iedereen in dit topique) van vorige maand stond nog een interview met de beste man.
quote:Sanders and Ali's contributions come into stronger focus as well on this date, recorded in sometimes uneven, but mostly professional, sound. With his ceaseless motion and ability to never let the tempo flag, plus his ingenuity in marshalling the other percussionists who clustered around the saxophonist -- there's at least one, possibly two more on this date -- Ali may really have been Trane's perfect percussion partner. Elvin Jones, famous for defining the sound of the so-called classic Coltrane quartet, subsequently rigidly stuck to that, for him, comfortable format. Compare his subsequent recordings and bands to Ali's and you'll hear a masterful percussionist content to build variations on the Coltrane sound on one hand, as opposed to someone unafraid of different partners or contexts on the other. That's why Ali's in-your face press rolls and constant thrashing is so necessary here; rather than seeking to nudge the saxophonist back into a comfortable position, he's ready to follow him no matter where the spirit leads.
Sanders, admitted Coltrane in interviews, was there to spell him, during the course of the wrenching performances of music like the compositions on this disc, which clock in at either side of half an hour each. Certainly the second saxophonist's ability to seemingly blow his horn apart while producing what could be cries of a wounded predator every time he set out to make a statement made him one of the most exciting performers of the time.
ah coltranequote:Op zaterdag 20 maart 2010 12:10 schreef wallofdolls het volgende:
Ik had WTF toen ik dit voor het eerst hoorde:
http://www.supload.com/listen?s=OzZEna
als je zo rond 4:50 begint te luisteren hoef je niet al te lang te wachten. De ruigste muziek ever.
Sun Ra is über WTF als je wat over de man leest echt! WTFquote:
Sun Ra is meester.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 12:31 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Sun Ra is über WTF als je wat over de man leest echt! WTF
egyptische alienquote:Op zaterdag 20 maart 2010 12:31 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Sun Ra is über WTF als je wat over de man leest echt! WTF
Seks met de hele band om het creatieve proces te stimulerenquote:Op zaterdag 20 maart 2010 12:31 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Sun Ra is über WTF als je wat over de man leest echt! WTF
jaren 60 WOD moet jij dingen van wetenquote:Op zaterdag 20 maart 2010 13:11 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Seks met de hele band om het creatieve proces te stimuleren
Whaaaaaaaaaaquote:Op zaterdag 20 maart 2010 13:48 schreef Yorrit het volgende:
Justice Yeldham, vorig jaar op TodaysArt.. hij bespeelt n stuk glas
Zou ik niet van uit gaanquote:Op zaterdag 20 maart 2010 13:47 schreef fs180 het volgende:
tvp
Al denk ik jullie wtf hebben bij 60% van mijn muziek..
Wel als ik zie wat hier zoal gepost wordt. Hardcore is voor de meeste al wtf genoegquote:
Er lopen behoorlijk wat gevorderde WTFers rond op fok hoor die niet zo snel gechocked zijn, en wtf hoeft niet persee hard te zijnquote:Op zaterdag 20 maart 2010 13:54 schreef fs180 het volgende:
[..]
Wel als ik zie wat hier zoal gepost wordt. Hardcore is voor de meeste al wtf genoeg
tammo je bent me net voor met moondogquote:
Toch,quote:Op zaterdag 20 maart 2010 13:55 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Er lopen behoorlijk wat gevorderde WTFers rond op fok hoor die niet zo snel gechocked zijn, en wtf hoeft niet persee hard te zijn
.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 13:54 schreef fs180 het volgende:
[..]
Wel als ik zie wat hier zoal gepost wordt. Hardcore is voor de meeste al wtf genoeg
das idd een album die ik nog vaker moet luisteren, ik zit nog in de amateuristische rommel fase , maar ik weet wel beter, dus ik geef hem af en toe wel weer kansje gevenquote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:35 schreef wallofdolls het volgende:
Ik had t erg bij The Microphones.
voorbeeldje:
eerst denk je van, WTF wat een amateuristische rommel. Maar na een tijdje kom je erachter...
Mwah, ja, dan kan je zoveel bands wel WTF noemenquote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:55 schreef nein het volgende:
clap your hands say yeah!
Vage stem..maar na een paar keer luisteren kwam de klik opeens
(tevens tvp)
Die is idd wel heel erg WTF! Ik kende hem al heel goed, maar om m weer terug te zien .quote:
quote:Een theremin is een elektronisch muziekinstrument dat bespeeld wordt door de afstand tussen de handen en twee antennes te variëren. De speler raakt het instrument niet aan. De theremin werd uitgevonden door Léon Theremin in 1919. In 1923 kwam dan de opvolger van de theremin; de Aetherophone, een soortgelijk instrument, dat lang niet zo populair werd als de theremin.
haha deze zingt echt inderdaadquote:Op zaterdag 20 maart 2010 21:42 schreef wallofdolls het volgende:
en in die comments zit de user weirdvideos1 echt enorm te zeiken, maar die vrouwenstem die je lijkt te horen in het volgende filmpje is dus een theremin
http://www.youtube.com/user/weirdvideos1#p/a/u/0/MhnxyEt1ACc
Ja, bovenaan deze pagina.quote:
Omdat hij zo'n gave wtf-muzieksmaak heeftquote:Op zaterdag 20 maart 2010 13:47 schreef fs180 het volgende:
tvp
Al denk ik jullie wtf hebben bij 60% van mijn muziek..
Mischien is dit http://www.post-concrete.com/vinyl/?p=14 wel wat voor je, Chinese soundscapes van pratende chinesen,auto's, vogels enz enz. Is gratis te downloaden, wel apart.quote:Op zondag 21 maart 2010 21:49 schreef Trashcanman het volgende:
Machinefabriek - IJspret
Dat is voor mij nog steeds een van de meest vreemde stukken muziek die ik ooit gehoord heb: Opnames van schaatsende mensen op krakend ijs met daarover een stukje akoestische gitaarmuziek.
En ik wil graag fs180 nog even quoten.
[..]
Omdat hij zo'n gave wtf-muzieksmaak heeft
Thanks, zo even checkenquote:Op zondag 21 maart 2010 21:58 schreef trebremmit het volgende:
[..]
Mischien is dit http://www.post-concrete.com/vinyl/?p=14 wel wat voor je, Chinese soundscapes van pratende chinesen,auto's, vogels enz enz. Is gratis te downloaden, wel apart.
LaserHarp!quote:Op zondag 21 maart 2010 19:42 schreef Gehenna het volgende:
Dit ding ook zó stoer: in de categorie irritante instrumenten uit japan, de Otamatone
deze is wel erg mooi, een glass harmonica, met bijpassende muziek
of de laser-harp van Jarre:
en natuurlijk de flaterfoon
[ afbeelding ]
Machinefabriek. Dan zal je Fennesz en Tim Hecker ook wel tof vinden.quote:Op zondag 21 maart 2010 21:49 schreef Trashcanman het volgende:
Machinefabriek - IJspret
Dat is voor mij nog steeds een van de meest vreemde stukken muziek die ik ooit gehoord heb: Opnames van schaatsende mensen op krakend ijs met daarover een stukje akoestische gitaarmuziek.
En Bad Acid Trip: Grind met hammond orgels... ook wel aardig wtf.
En ik wil graag fs180 nog even quoten.
[..]
Omdat hij zo'n gave wtf-muzieksmaak heeft
Fennesz ken ik wel enigszins. Die andere ga ik ook gelijk even opzoekenquote:Op zondag 21 maart 2010 22:32 schreef leukvoorlater het volgende:
[..]
Machinefabriek. Dan zal je Fennesz en Tim Hecker ook wel tof vinden.
quote:
quote:The two breakcore artists sampled various sexual activities performed with one another while they were touring Europe, and only these samples were used to construct the album. The actual sequencing of each track took only thirteen days from May 1 to May 13, 2002, and was done (along with more sample-acquisition) in Venetian Snares' hometown of Winnipeg.
For musicians who traditionally work with samples of breaks and synthesisers, the self-imposed technical constraint of only using samples of oral sex, anal sex, vaginal sex (recorded internally via microphone insertion as well as externally) and S&M forced novel improvisations in the construction of melodies and percussion. An infamous example is the spank sample used as percussion on the track Blood on the Rope.
Ben er inmiddels ook aan toe gekomen om dat te checken. Erg mooi inderdaad, maar het heeft volgens mij alleen een wtf effect als je nog geen soortgelijke muziek hebt gehoord.quote:Op maandag 22 maart 2010 00:02 schreef IrfieJ het volgende:
[..]
idd maar is niet heel erg raar toch voooral heel erg mooi.
Ik weet niet hoor, maar dat deed Nina Hagen toch een stuk beter?quote:
Niet wtf, maar wel een goede eerste indruk voor mij .quote:Op maandag 22 maart 2010 09:46 schreef Trashcanman het volgende:
Bij de eerste luisterbeurt gaf Thee Maldoror Kollective me ook wel een beetje een wtf gevoel, ze deden me denken aan een kruisbestuiving tussen het latere werk van Ulver en Mister Bungle.
Ik bedoelde eigenlijk die Zafka die wat verder naar onder gratis te downloaden is, maar zhou risheng is inderdaad ook goed.quote:Op maandag 22 maart 2010 00:35 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Ben er inmiddels ook aan toe gekomen om dat te checken. Erg mooi inderdaad, maar het heeft volgens mij alleen een wtf effect als je nog geen soortgelijke muziek hebt gehoord.
Trebremmit, mocht je nog nieuwsgierig zijn naar wat ik van Zhou Risheng vindt: Lekker Noisy, I like Het nummer Pleasuring ligt me net te zwaar op de maag om er relaxed naar te kunnen luisteren.
Die had ik ook in mijn post staanquote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:58 schreef Yorrit het volgende:
in 2008 gebruikte staalplaat Den Haag Centraal als n instrument.. dat was heel vet zo midden in de spits.. gaf iig een goeie WTF bij de nietsvermoedende forensen
ik bediende toen zelf 1 van de treintoeters
This performance does not distinguish between ‘music’ and ’sound’. As a part of the act, in cooperation with NS (=the Dutch railroad company), a whole range of trains and trams will enter the station in a strict choreography called The Tsunami, with all the train and tram engineers working together. Sounds from travellers will also be amplified through microphones as part of the performance, and Achim Wollscheid will use computer-driven magnets that play the bicycles in front of the station like a toposonic typewriter. The performance is formed by a collaboration between Staalplaat Soundsystem, Mike Rijnierse, Achim Wollscheid, Mark Bain and Erik Hobijn.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:58 schreef Yorrit het volgende:
in 2008 gebruikte staalplaat Den Haag Centraal als n instrument.. dat was heel vet zo midden in de spits.. gaf iig een goeie WTF bij de nietsvermoedende forensen
ik bediende toen zelf 1 van de treintoeters
luidende kerkklokken of de kerklokken zelf?quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:35 schreef leukvoorlater het volgende:
Ik ben nog altijd op zoek naar de naam van een Japanner die muziek van o.a. het geluid van kerkklokken maakt. Weet iemand misschien wie ik bedoel?
Luidende.quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:37 schreef Yorrit het volgende:
[..]
luidende kerkklokken of de kerklokken zelf?
Gerrit, ik weet alleen niet meer wat zijn artiestennaam is.quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:35 schreef leukvoorlater het volgende:
Ik ben nog altijd op zoek naar de naam van een Japanner die muziek van o.a. het geluid van kerkklokken maakt. Weet iemand misschien wie ik bedoel?
Gaaf! Wanneer?quote:
Nice!quote:
ja dat was geweldig!quote:Op maandag 12 april 2010 10:31 schreef Bosbeetle het volgende:
Ja dat is al de derde keer dat ze komen ik denk dat ik deze keer oversla. De vorige keer was het beste trouwens toen deden ze 4 verschillende 'bands'
Wat geweldigquote:Op maandag 22 maart 2010 10:42 schreef Bosbeetle het volgende:
gemaakt door de zanger van ZZ en de maskers
check dat dansje
quote:Op maandag 12 april 2010 09:32 schreef picodealion het volgende:
Over wtf-muziek gesproken, ik heb ooit een hardcore-achtig nummer geluisterd waar de voornaamste tonen bestonden uit olifantengetetter. Was een of ander vaag kraakpand met een boel hippies dus ik verwacht dat het niet echt een mainstream artiest is, maar iemand een idee?
je was me net voorquote:
ik wil niet lullig doen, maar ik hoor het niet zo eerlijk gezegdquote:Op maandag 12 april 2010 16:54 schreef Pascallio het volgende:
Frankie
hij maakt expres zn muziek geflipt
in het begin lijkt het nog wel wat, maar na 3 min
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |