abonnement Unibet Coolblue
pi_52139230
Masonna is aardig wtf. Venetian Snares ook wel soms.
pi_52139438
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 13:23 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Als iets onconventioneel is, betekent dat natuurlijk niet dat het geen muziek is Ik heb ze een tijdje terug nog live op DOUR gezien, leuke show. En idd, er zijn zeker extremere noise acts, zoals Merzbow, eerder genoemd in dit topic.
Klopt, maar wat valt er dan nog wel onder muziek en wat niet? Is er wel een grens? Of is alles wat mensen voor hun plezier luisteren muziek? Ik heb Wolf Eyes op Motel Mozaique 2006 gezien en ik wist niet wat ik moest verwachten en was compleet blown away, dus voor mij was het op dat moment zeker muziek, maar ik kan me voorstellen dat mensen dat niet vinden.
  maandag 6 augustus 2007 @ 14:10:27 #78
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_52139611
Als je noise al geen muziek meer vind moet je John Cage - 4'33 eens bekijken. Totale stilte .
  maandag 6 augustus 2007 @ 14:13:03 #79
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_52139662
Ik heb trouwens een 12" van Merzbow, ik heb het al tot 2x toe gepresteerd om te denken dat m'n platenspeler kapot was .
pi_52139734
http://www.youtube.com/watch?v=2gNUy00ToiA

Cannibal Ox

Wazige experimentele Hip-hop had in het begin het Wtf gevoel maar nu ligt dit album in mijn kast
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_52139793
http://www.myspace.com/seeyounexttuesday

nummer 3.

:| ik bedoel heee??
  maandag 6 augustus 2007 @ 14:21:13 #82
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_52139827
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 14:16 schreef Steve-O het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=2gNUy00ToiA

Cannibal Ox

Wazige experimentele Hip-hop had in het begin het Wtf gevoel maar nu ligt dit album in mijn kast
Check dan eens Antipop Consortium als je dat nog niet kent.
pi_52140007
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 14:10 schreef zwareshag het volgende:
Als je noise al geen muziek meer vind moet je John Cage - 4'33 eens bekijken. Totale stilte .
Prachtig!
  maandag 6 augustus 2007 @ 14:44:30 #84
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_52140310
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 14:02 schreef Fiama het volgende:

[..]

maar ik kan me voorstellen dat mensen dat niet vinden.
Dat is dan de beperking van die mensen hun muzikale spectrum, dat zegt niks over de muziek zelf. En hoe kun je grenzen stellen? Wie mag er grenzen stellen aan wat je wel of geen muziek kunt noemen? Er zijn geen regels voor. Zolang mensen een bepaalde emotie of vanuit artistiek oogpunt iets overbrengen dmv botsende moleculen in de lucht is het muziek, het is iets puur technisch. De inhoud is irelevant.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_52140809
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 14:44 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Dat is dan de beperking van die mensen hun muzikale spectrum, dat zegt niks over de muziek zelf. En hoe kun je grenzen stellen? Wie mag er grenzen stellen aan wat je wel of geen muziek kunt noemen? Er zijn geen regels voor. Zolang mensen een bepaalde emotie of vanuit artistiek oogpunt iets overbrengen dmv botsende moleculen in de lucht is het muziek, het is iets puur technisch. De inhoud is irelevant.
nee dat heet geluid. Bij muziek moet er wel iets van een ritme, melodie, structuur wat dan ook te herkennen zijn.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  maandag 6 augustus 2007 @ 15:18:19 #86
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_52141100
Als je een knikker laat vallen is het geluid, als je een knikker laat vallen en je zegt dat het bedoeld is als muziek is het muziek IMO, wat HAL zegt.
  maandag 6 augustus 2007 @ 15:19:51 #87
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_52141131
Net zoals dat stuk als John Cage wat ik poste, daar zit een heel verhaal achter, het is bedoeld als kunst, ook al is het alleen maar stilte die je ook op je slaapkamer kunt horen.
pi_52141472
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 15:19 schreef zwareshag het volgende:
Net zoals dat stuk als John Cage wat ik poste, daar zit een heel verhaal achter, het is bedoeld als kunst, ook al is het alleen maar stilte die je ook op je slaapkamer kunt horen.
Ja tuurlijk is dat kunst, alles wat kunst wordt genoemd is kunst. Maar wat mij betreft is alleen stilte geen muziek.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_52141641
Muziek hoeft geen melodie/structuur/ritme te hebben.

Je moet het anders zeggen:

JIJ vind iets muziek als er melodie/structuur/ritme in zit.

Dat is iets anders dan de definitie van muziek zelf.

Dat nummer van John Cage is geen muziek, er is immers geen geluid.
  maandag 6 augustus 2007 @ 16:20:57 #90
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_52142610
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 15:05 schreef spacemangraig het volgende:

[..]
Bij muziek moet er wel iets van een ritme, melodie, structuur wat dan ook te herkennen zijn.
Waar haal je deze concrete regels vandaan? Zolang iemand geluid maakt met de intentie muziek te maken is het muziek.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  maandag 6 augustus 2007 @ 16:24:35 #91
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_52142694
quote:
Voor zover bekend, hebben alle culturen in alle tijden muziek gekend, maar omdat deze kunst op verschillende plaatsen en in verschillende tijden steeds weer anders beoefend (en ervaren) werd en wordt, is er geen eensgezindheid omtrent de definitie van muziek: wanneer is iets muziek en wanneer niet? Het uiteindelijke antwoord op deze kernvraag verschilt bij de diverse muziektheoretici en filosofen. Dit verklaart wel de grote verscheidenheid aan muziekstijlen door de tijden heen, in diverse (sub)culturen.

Het is echter wel een onomstreden feit, dat het bij muziek altijd om het hoorbare (of het ontbreken daarvan) gaat, in tegenstelling tot het zichtbare in de beeldende kunsten. Muziek is een tijdskunst, met hoorbare (geluiden, klanken, tonen) of onhoorbare (stiltes, pauzes) elementen in opeenvolging of tegelijkertijd. Daarnaast worden geluiden alleen tot muziek gerekend als iemand de bedoeling heeft muziek te maken. Muziek kan dus niet 'per ongeluk' worden gemaakt. Daarmee is muziek nauw verwant aan poëzie, waarbij de beide elementen van zichtbaar en hoorbaar verenigd worden, hetgeen bij geschreven muziek eveneens het geval is. Een ander woord voor muziek (als creatie) is toonkunst.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  maandag 6 augustus 2007 @ 18:13:58 #92
172358 oddman
Introspecteur
pi_52145465
Ik vind Atari Teenage Riot aardig wtf.


En Usher, 50 cent en wat voor troep dan ook, maar dan om een andere reden.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
pi_52145530
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 14:02 schreef Fiama het volgende:

[..]

Klopt, maar wat valt er dan nog wel onder muziek en wat niet? Is er wel een grens? Of is alles wat mensen voor hun plezier luisteren muziek? Ik heb Wolf Eyes op Motel Mozaique 2006 gezien en ik wist niet wat ik moest verwachten en was compleet blown away, dus voor mij was het op dat moment zeker muziek, maar ik kan me voorstellen dat mensen dat niet vinden.
Zaal liep dan ook aardig leeg toen.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_52145613
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 18:13 schreef oddman het volgende:
Ik vind Atari Teenage Riot aardig wtf.


En Usher, 50 cent en wat voor troep dan ook, maar dan om een andere reden.
ATR, hehe ook prachtig ja, al vond ik dat ook niet zo WTF. Had dat meer bij breakcore en vooral bij Where's Bill van Venetian Snares. Dat nummer was echt zo van WTF is dit nou weer, heb sowieso bij breakcore veel meer WTF dan bij Digital Hardcore, maargoed dat ben ik
Vind breakcore nu overigens wel tof, maar heb dr wel ff aan moeten wennen.
  dinsdag 25 september 2007 @ 22:06:49 #96
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_53472409
Crotchduster.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_53472819
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 22:06 schreef OFfSprngr het volgende:
Crotchduster.
Link toevallig?
  dinsdag 25 september 2007 @ 23:40:16 #98
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_53475675
http://www.myspace.com/crotchduster666

Vooral het nummer Mammal Sauce.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_53475753
Suicidal Rap Orgy.

De muziek is al aardig wtf, maar de podiumact was te gaar voor woorden.
pi_53476253
Ik moest bij de topictitel meteen aan dit denken:

http://lads.myspace.com/videos/vplayer.swf?m=17543089&v=2&type=video
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')