Helemaal voor!quote:
Film of boek??quote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:20 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Helemaal voor!
De nieuwe Harry Potter zat vandaag bij de post.![]()
Micha moest ook huilen bij Noah's geboortequote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:03 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben ook zo onwijs benieuwd hoe stinkie gaat reageren.
Gezien het feit dat hij en zijn vader allebei een soort van emotioneel werden bij ons trouwen gok ik dat hij het nu ook niet droog zal kunnen houden.![]()
Ik heb haar er niet over gehoord. Bij mijn zusje liep ze ook al snel weer in het dorp rond. De 4e dag ofzo al. Maar ze heeft toen wel vooraf 2 weken gerommeld. Bij mij heeft ze een dagje gerommeld en dezelfde avond werd ik geboren.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:08 schreef Tan het volgende:
@Deepfreeze, had ze niet heel erg last van naweeën dan? Dat zijn immers mijn ervaringen met snelle bevallingen
Boekquote:
Ze hebben wel idd echt heel erg leuk spul. Maar ik weet nog niet of ik 'lief en schattig' wil of juist 'stoer en jongensachtig', of het een pakje uit 1 stuk moet gaan worden voor de eerste keer, of gewoon losse kleertjes. Etc. etc.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:28 schreef pinquit het volgende:
ik zou alles wel willen hebben van hema kleiner-dan-klein!!![]()
![]()
Gaaf is dat hèquote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:25 schreef Brighteyes het volgende:
Vanavond even bij de Hema naar binnen geschoten. Ik heb in mijn hoofd dat ik op zoek moet naar de 'eerste kleertjes' maar ik zie niets wat me leuk genoeg lijkt. Maar van mini-sokjes kopen kan je ook heel lyrisch worden.![]()
En nu op de bank met zo af en toe die mini-klopjes en schopjes... Dat is echt zo super! *zwijmel*
Dat zou wel èrg leuk zijn. De eerste kleertjes zelf gemaakt door Mamaquote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:50 schreef Brighteyes het volgende:
Maar ik zou het natuurlijk ook zelf kunnen maken... Hmmm... mss binnenkort eens naar de markt in Utrecht op zaterdagochtend.
Ze noemen het ook wel oefenweeenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:57 schreef Gwennert het volgende:
oke, dat wist ik niet, dankjewel leah.
er zit geen regelmaat in, en het was eenmaal thuis weer over... denk gewoon even teveel geweest... en ik vind het meer vervelend dan dat het zeer doet, daarom maak ik me er ook eigenlijk totaal geen zorgen over, hou het alleen in de gaten... al hoeft t dus nu al niet meer... maar dit was 1 van de eerste keren dat ik ze had, dus dat zet je dan wel een beetje aan het denken...
Oh ja!quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:58 schreef Leah het volgende:
[..]
Dat zou wel èrg leuk zijn. De eerste kleertjes zelf gemaakt door Mama. Het is dat ik nog geen knoop kan aannaaien
, maar ik vond het wel heel leuk dat mijn moeder die pakjes gemaakt had.
Sowieso heeft ze erg lang voor de kinderen kleding (en jassen!) gemaakt. Patroontje voor de puntmutstrui ligt hier trouwens nog steeds. Ik ga hem opsturen
![]()
In mijn Hema? Was ik ook nog vandaag, maar ik heb er een muffin bakblik gekochtquote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:20 schreef piglet het volgende:
Ik was vandaag ook bij de Hema, en ik heb een t-shirtje, vestje en broekje gekocht. Allemaal met 70% korting, dus dat was erg leuk inkopen doenEigenlijk mocht ik niks meer kopen van mezelf, want ik heb zat. Maar dit kon ik toch echt niet laten liggen
![]()
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:44 schreef beefcake het volgende:
[..]
In mijn Hema? Was ik ook nog vandaag, maar ik heb er een muffin bakblik gekocht
Hoezo, waren de kleertjes roze?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:50 schreef piglet het volgende:
[..]
![]()
En ik heb eerst even gekeken of jij er niet was natuurlijk![]()
En toch denk ik dat je een meisje krijgtquote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:57 schreef piglet het volgende:
Ze hebben bij de Hema weinig unisex kleertjes, dus ze hadden je waarschijnlijk een hint gegeven inderdaad. Of ze nou roze en roezelig zijn of blauw en stoer
Oh, be ik bedoel niet dat je je zorgen hoeft te maken. Maar dat het gewicht er straks iets sneller aan gaat komen. En ja dat zeg ik wel uit aanmoediging. Want het is toch fantastisch om met je buik te pronken?!?!quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:39 schreef Brighteyes het volgende:
Nou ja, de vk was erg goed te spreken hierover, dus ik maak me niet al te veel zorgen.![]()
Bedankt voor de aanmoediging trouwens.![]()
1,5 kilo in de eerste 16 weken, nu een spurtje inclusief vocht vast houden, ik zie mezelf iig niet 20 kilo in totaal aankomen ofzo, en daar was het me om te doen. Als ik bij de 10-12 kilo uit kom ben ik dik tevreden.
Be ik denk dat je je gewicht ook voor een groot deel zelf bepaald. Zolang je gewoon gezond blijft eten blijf je meer in proporsie als dat je opeens op een dieet van pizza, patat, cake, koek en andere zoetigheden gaat. Sommige vrouwen vinden dat ze mogen eten wat ze willen "omdat ze zwanger zijn". Ik blijf gewoon normaal eten zoals ik al deed, dan gaat het best wel meevallen denk ik.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:47 schreef Brighteyes het volgende:
Ehm ja, maar die buik die is er wel al hoor.Er zitten genoeg vetjes op om die imposant te maken.
Doordat ik al veel te zwaar ben wil ik toch liever echt niet meer aankomen dan normaal, en ik weet wel dat het nu hard kan gaan, maar gezien het begin loop ik niet heel veel risico om heel veel meer dan nodig aan te komen.
Gezien het normale gemiddelde van 10-12 kilo heb ik dus nog evt. 8 kilo te gaan voor de komende 20 weken. Lijkt mij best mogelijk om daarbinnen te blijven.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:47 schreef Brighteyes het volgende:
.....
Lijkt mij best mogelijk om daarbinnen te blijven.
Ik ben in mijn zwangerschappen weinig aangekomen en heb gewoon gegeten zoals ik altijd al deed. Ik kan me niet voorstellen dat BE opeens aan de pizza, patat, cake en andere zoetigheden gaatquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Be ik denk dat je je gewicht ook voor een groot deel zelf bepaald. Zolang je gewoon gezond blijft eten blijf je meer in proporsie als dat je opeens op een dieet van pizza, patat, cake, koek en andere zoetigheden gaat. Sommige vrouwen vinden dat ze mogen eten wat ze willen "omdat ze zwanger zijn". Ik blijf gewoon normaal eten zoals ik al deed, dan gaat het best wel meevallen denk ik.
Ja, maar liefje... hoe denk je dat ik aan die 100+ gekomen ben.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Be ik denk dat je je gewicht ook voor een groot deel zelf bepaald. Zolang je gewoon gezond blijft eten blijf je meer in proporsie als dat je opeens op een dieet van pizza, patat, cake, koek en andere zoetigheden gaat. Sommige vrouwen vinden dat ze mogen eten wat ze willen "omdat ze zwanger zijn". Ik blijf gewoon normaal eten zoals ik al deed, dan gaat het best wel meevallen denk ik.
Bij mij mis ik straks 3,5 baby, 1 kilo vruchtwater, 1 kilo baarmoeder, 1 kilo bloed, 0,5kg aan placenta.quote:Vlak voor de bevalling weegt je baby zo'n 3.5 kilo, extra bloed 1 kilo, je baarmoeder 1 kilo, het vruchtwater 1 kilo, de placenta en vliezen en de vliezen 0,5 kilo, extra vetreserves 2,5 kilo, je gegroeide borsten 0,5 kilo en vastgehouden vocht 2 a 3 kilo.
Ehm ja, die vage plannen zijn er wel. En dan ook nog eens met een bedrijf met een 24/7 beschikbaarheid!quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:00 schreef DeLiedje het volgende:
Ja BE, dat verlof is echt lastig... Kan me daar uren/dagen druk om maken... maar goed... druk maken is niet goed voor het kindje, en ik wil ook gewoon wél verlof om van ons Punkie te genieten als die er eenmaal is...
Ik zou bijna zeggen: "begin nooit voor jezelf..." Maar je hebt plannen in die richting toch?Dan hou ik mn mond maar
.
Mijn vriendinnetje van dat design gebeuren heeft gewoon haar klanten verteld dat ze een bepaalde periode met verlof was, maar ja... die heeft bedrijven als klanten etc. dat is dan makkelijker even on-hold te zetten dan jouw toko denk ik. Dat is toch veel meer losse klanten of niet?quote:Ik heb wel wat dingetjes uitbesteed, maar ik doe ook nog zóveel in mijn eentje... Hoe kan ik dat ooit uitbesteden? En de websites gewoon dichtdoen voor zeg 3 maanden is ook niet echt een goede optie lijkt me... Ik wil wel gewoon weer verder na die tijd....![]()
Hmmm, dan moet ik toch ook maar eens een afspraak maken. Gewoon voor controle hoor, maar ik ben dan bang dat ze iets vinden en dat het onverdoofd moet. Dit is goed nieuws.quote:Spookje, je mag gewoon een verdoving hoor!
Ik heb het ook nog even nagevraagd paar weken geleden, maar is helemaal geen probleem zei de tandarts...
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:14 schreef _Flash_ het volgende:
Nog een half uurtje en ik kan weer naar huis![]()
Ben heel benieuwd of het P&T-plan van vanavond invloed gaat hebben op frutseltje![]()
Dames, voor een gaatje vullen bij de tandarts hoef je toch niet te verdoven??
Het verschilt, maar het is toch wel een paar keer per jaar.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:20 schreef klein_spookje het volgende:
Be, het klinkt altijd zo leuk he werken in het buitenland. Terwijl het natuurlijk helemaal geen vakantie is. Maar gewoon werk. Maar het lijkt me wel super leuk om zo je werk te doen.
Ga je straks ook blijven reizen als de kleine knul er is.
En reis je veel per jaar?
Vreselijk off-topic maar ik heb wel een vraagje wat ik al zo lang wil wetenquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:22 schreef Brighteyes het volgende:
Het verschilt, maar het is toch wel een paar keer per jaar.
In Januari gaan mijn collega's naar Canada ter voorbereiding van het congres in Quebec volgend jaar, die reis loop ik mis, maar als ik daar nog gewoon werk ga ik volgend jaar Augustus zeker weer meer, en in mei/juni is er dan nog de reis naar de steden die meedingen voor het congress in 2011, de selectie-reisjes.
En ja, ik ben wel van plan die te blijven doen, het is echt mijn werk zeg maar, dus niet gaan is geen optie, dan kan ik net zo goed een andere baan zoeken. Zal wel slikken zijn gok ik hoor!
Hehe jah, maar klinkt wel leuk en afwisselendquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:34 schreef Brighteyes het volgende:
Ehm... tussen het FOK!ken door bedoel je?![]()
![]()
Jamaar, jamaar!! Ik had stilletjes gehoopt dat iemand zou zeggen "ja, dat had ik ook, en 2 dagen later was mijn kind er!" Ach, 37w2d vind ik nog een klein beetje vroeg. En de bank moet nog verder mijn hormonale nestelwoede ondergaanquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:24 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik wil je jompelbui niet verstoren, en ik ben nog geen ervaren moeder, maar:
Ik had vorige week ook zo'n ril moment(handen, lichaam, klappertanden). Toen was ik helemaal op van het opruimen, boodschappen doen, gewoon een druk dagje. En in verhouding net iets te weinig gegeten. En die dag had ik ook harde buiken door het druk doen. En rugpijn krijg ik ook als ik teveel doe...
Dus misschien ben je gewoon wat te druk geweest, en zegt je lichaam dat je even rustig aan moet gaan doen. Je bent nu toch echt hoogzwanger
Maar je weet maar nooit, het zal toch echt wel beginnen in de komende weken
Nee totaal niet vreemd dat je vragen hebt alles vragen wat in je opkomt daar is de vroedvrouw voor!quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 19:13 schreef Renda het volgende:
Bij mij ligt hij totaal voor de baarmoedermond en heel erg laag. Niet erg gunstig dus. En alle klachten die ik onderbewust had en weg heb geschoven als "aanstelleritus, je moet niet zo zeuren" vallen wel een klein beetje op hun plek.
Marlieske, heb jij geen zware bloedingen gehad in het begin van je zwangerschap? Is jullie kleintje normaal geboren of via keizersnede? Is ze gezond? Heb je bedrust moeten houden?
Het spijt me, ik weet niet of je er eerder eens over gepost hebt en misschien is het wel ongepast om het zo te vragen, maar ik vind het vrij moeilijk om over dit soort dingen in het Engels te praten met artsen en andere vrouwen, misschien moet ik gewoon even een lijst maken met mijn vragen voor de vroedvrouw dinsdag?
Is dat raar?![]()
Je bent nog maar 9 weken en 3 dagen ipv 10 weken en 6 dagenquote:Op zondag 5 augustus 2007 15:41 schreef lotusparel het volgende:
Kijk eens, ons springboontje
kijken wie het ziet
quote:Op zondag 5 augustus 2007 17:42 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Je bent nog maar 9 weken en 3 dagen ipv 10 weken en 6 dagenGokje
![]()
Nou hou ons niet langer is spanningquote:Op zondag 5 augustus 2007 15:41 schreef lotusparel het volgende:
kijken wie het ziet
quote:Op zondag 5 augustus 2007 16:06 schreef Randa_v het volgende:
Dat je een kloon bent of iets anders???
Ik weet het ik weet het ik weet hetquote:Op zondag 5 augustus 2007 15:41 schreef lotusparel het volgende:
kijken wie het ziet
het is een jongetje?quote:Op zondag 5 augustus 2007 15:41 schreef lotusparel het volgende:
kijken wie het ziet
zeg het dan! anders mag je niet op kraamvisite komenquote:Op zondag 5 augustus 2007 19:28 schreef Skaai het volgende:
[..]
Ik weet het ik weet het ik weet het![]()
![]()
Voor 10 euro zeg ik het nenenene![]()
.
Eerst betalen mwuahahaha!quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:31 schreef lotusparel het volgende:
[..]
zeg het dan! anders mag je niet op kraamvisite komen![]()
Niet zo cool doen he, babe.quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:33 schreef lotusparel het volgende:
Ik wacht wel op BE dan, of easy-going![]()
quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:34 schreef Randa_v het volgende:
Mij viel het adres op waar de echo staat of zeg ik dan teveel.
quote:
jij kan zeker IPs kijken of niet?quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:41 schreef Lois het volgende:Ik wist het al
ik wist het al
Gefeliciteerd
Nee helaas dat kan ik niet. Ik zal je nog weleens uitleggen hoe lang en wanneer ik het al wistquote:Op zondag 5 augustus 2007 19:45 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
jij kan zeker IPs kijken of niet?
En bedankt allemaal![]()
pm het eens, anders kan ik vannacht niet slapenquote:Op zondag 5 augustus 2007 19:55 schreef Lois het volgende:
[..]
Nee helaas dat kan ik niet. Ik zal je nog weleens uitleggen hoe lang en wanneer ik het al wist
Dit snap ik even niet?quote:
Dat ben ikquote:Op maandag 6 augustus 2007 09:09 schreef _Flash_ het volgende:
Gefeliciteerd!
Ben ik de enige die niet weet wie Maneki is?
same herequote:Op maandag 6 augustus 2007 11:34 schreef livelink het volgende:
Het wordt hier wel ingewikkeld hoor, met al die klonen. Ik weet ook nog steeds niet wie kloon Dolly is. En van Lotusparel had ik geen idee dat ze uberhaupt een kloon was.
Nee hoor, is niet verboden.quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:46 schreef _Flash_ het volgende:
Is het gebruik van klonen eigenlijk niet verboden ofzo?
quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:45 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
jij kan zeker IPs kijken of niet?
En bedankt allemaal![]()
Ja, en je kan er 3 weken celstraf voor krijgenquote:Op maandag 6 augustus 2007 11:46 schreef _Flash_ het volgende:
Zo weinigquote:Op maandag 6 augustus 2007 12:03 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ja, en je kan er 3 weken celstraf voor krijgen
Nope, het is alleen verboden door te posten met een kloon nadat je originele account gebant is, maar zolang dat niet het geval is mag je net zoveel klonen als je wilt.quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:46 schreef _Flash_ het volgende:
Het gaat alweer beter. In het ziekenhuis heb ik een broodje gegeten en net nog 1. Lekker een fruitsapje. En verder doe ik gewoon rustig.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:55 schreef Deepfreeze het volgende:
Ticootje, fijn dat alles ok is.. En ook fijn dat je naar de VK mag.
En voel je je al wat lekkerder?
Nibbits chipsquote:Op maandag 6 augustus 2007 13:35 schreef Popples het volgende:
droeke wat een vreselijk verhaal zeg. hopelijk kun je toch snel tot rust komen.
ik weet dat het weer een vraag is die al duizende keren voorbij is gekomen.
maar heeft iemand tips tegen misselijkheid?
ik ben het de hele dag door. nog erger dan toen met de kleine meid. de ha wil niks geven en eten voor dat ik op sta en en kleine poties eten heb ik al geprobeert maar niks helpt.
dus als iemand een andere oplossing heeft graag.
straks maar weer eens naar de winkel, alles valt te proberen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:36 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Nibbits chipsIk heb de eerste 17 weken geleefd op Nibbit chips. Is makkelijk te verteren enzo dus ideaal
![]()
quote:Op maandag 6 augustus 2007 17:03 schreef DaviniaHR het volgende:
Hij heeft erin gezeten, dus dan past het gewoon toch? Niet dat ik met 10cm ontsluiting en een uur persen te horen krijg dat hij eigenlijk een te groot hoofd heeft of zo, en dan alsnog een ks. Daar heb ik dus helemaal geen zin in.
Eh ja, hoewel er wel wat standaard dingen zijn die je kunt proberen. Maar die zijn al wel genoemd.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:48 schreef k_i_m het volgende:
Dus eigenlijk moet je bij toeval iets vinden wat je wel kan eten zodat je niet meer misselijk bent?.
Meen je dat nou? Gewoon ziekmelden een dagje omdat je toe bent aan rust?quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:53 schreef Renda het volgende:
*knip*
Wat mij altijd helpt te ontspannen is "opdracht"te geven aan mijn man om het bed te verschonen terwijl ik gewoon even onder de douche ga staan.
De douchekop op standje massage, leunend tegen de muur en gewoon het warme water mijn nek en rug laat masseren door het water. Gewoon even 10minuten, dan snel haartjes en lichaam wassen en dan een lekkere hangpyama aan (flanellen ofzo) om in het schone bed, onder de schone lakens en in de gigantische stapel kussen te duiken en een lekker lichte familiefilm of gigantische zwijmelfilm op te zetten.
En dan gewoon een bordje met allemaal kleine verschillende hapjes erbij (fruit) , een flesje water en een glaasje melk. Heerlijk die uurtjes zeg!
Goed voor jezelf zorgen, jij ook Droeke! neem rustig eens een extra dagje ziek door de week als je fulltime werkt. Ik heb gelukkig nu even geen krampen en harde buiken meer. Maar echt waar, zodra je een steek voelt. Zitten gaan en even bijtanken, echt superbelangrijk!![]()
*knip
Ahhhhhhhhhhhhhhh.. sorry, ik las dat je kleine nu beweeglijk in bekkeningang lag ipv vast. Ethan heeft al die tijd dus idd beweeglijk in bi gelegen, maar lag pas vast op het moment van bevallen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 17:21 schreef DaviniaHR het volgende:
bibi is toch IN bekkeningang? heb je dan moeten bellen toen je vliezen braken en plat liggn en zo?
Kan er wel chagrijnig van worden. Was zo blij dat hij was ingedaald...
Ah! je leest hier dus wél mee.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:48 schreef k_i_m het volgende:
Dus eigenlijk moet je bij toeval iets vinden wat je wel kan eten zodat je niet meer misselijk bent?.
quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:07 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
Oh en kloon Dolly heeft zo haar redenen om nog niet uit de kast te komen, dat komt vanzelf wel.
Hier idem... maar ik hoop eigenlijk dat ik gewoon door mag en kan tot 4 weken voor... Heb de laatste 2 weken sowieso ondersteuning op de groep van degene die gaat waarnemen voor mij, dus dat scheelt een hoop denk ik. En ik werk 4 x 4 uur, dus dat scheelt ook nog wel denk ik.quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:06 schreef Brighteyes het volgende:
Meld mezelf al niet snel ziek als ik me echt niet lekker voel dus zou dit ook alleen doen als de vk zou zeggen dat ik het rustig aan moet doen geloof ik.
quote:Op maandag 6 augustus 2007 21:02 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja hoi... Als het allemaal goed en voorspoedig gaat enzo, komt er ergens eind Maart 2008 nog een klein Swetsje bij
Wat gaaaaaaaaaaaaaaaaaaf!!! *jumpt jumpt jumpt*quote:Op maandag 6 augustus 2007 21:02 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja hoi... Als het allemaal goed en voorspoedig gaat enzo, komt er ergens eind Maart 2008 nog een klein Swetsje bij
Ja vandaag zijn wij, mede wegens het exceptioneel expanderen van E.T., in het openbaar getredenquote:Op maandag 6 augustus 2007 21:04 schreef Lois het volgende:
[..]Gefeliciteerd nogmaals
Wat leuk dat jij het bekent maakt
![]()
Dat vraagt dan natuurlijk wel gelijk om een foto van het expansievat eh... haar buik!quote:Op maandag 6 augustus 2007 21:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja vandaag zijn wij, mede wegens het exceptioneel expanderen van E.T., in het openbaar getreden. En ik ben ook wel erg verheugt dat er nog een komt als wonderbaarlijke apotheose.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |