bedankt voor jullie antwoorden en geruststellingen.
Lief kwam gistermiddag thuis (had halve dag genomen
![]()
) en we hebben zitten praten en uiteraard kwam meteen de oplossing die zo ontzettend simpel was in ons op:
Waarom bellen we haar niet gewoon nu meteen?
Ze is een particulier en door ons ingehuurd (onze ziektenkostenverzekering dekt thuisbevalling en vroedvrouw niet)
en we betalen haar gewoon een smak geld om ons te begeleide, dag of nacht moet ze gewoon klaarstaan. Ze kon meteen aan mijn stem horen dat er wat mis was, maar was nog in een vergadering dus belde me 10 minuten later meteen terug.
heel fijn.
Het bleek dat de arts die de echo had gemaakt ook die ochtend contact met haar had opgenomen en ook alles had besproken.
Ze gaf meteen aan dat als ik me niet helemaal gerust erbij voelde op dit moment dat ze de zorg best wilde overdragen aan een andere arts, en gaf me zelfs een naam en rechtstreeks nummer van een arts die nogal hoog in deze omgeving staat aangeschreven mbt dit soort emotionele zwangerschappen, laat ik het maar even zo noemen, risicovol vind ik zo'n lelijk woord nu ik erover nadenk!
Ik mag alleen niet noemen tegen de zusters, receptionisten en eventuele studenten die hij mee heeft lopen dat ik een thuisbevalling plan of heb gepland en of hij mij tijdelijk onder zijn zorg wil nemen want dan brengen we zijn baan in gevaar, zoals ik al zei, een vroedvrouw is hier niet welkom in de medische wereld, zelfs niet als een "support" vrouw tijdens de zwangerschap (gebeurd veel hier in de omgeving, doula's heten deze vrouwen)
Ik moet gewoon net doen alsof ik in NL medische zorg heb gehad tussen het eerste gyneacologisch onderzoek en de echo omdat ik daar was voor "iets met de familie" was en toen ik terugkwam heb ik een bloeding gehad en naar het ziekenhuis ben gegaan.
Als we dan onder 4 ogen zijn mag ik hem het "echte" verhaal vertellen
Het klinkt wel een geheime missie, maar zo gaat het hier kennelijk, superspannend!
Dus het plan is nog steeds dinsdag naar haar toe te gaan en tevens meerdere check-ups tijdens deze komende 6 weken te plannen, puur om het feit dat als er wel wat zal gebeuren en ik moet naar het ziekenhuis onze verzekering zal weigeren te betalen (omdat ik nu op de hoogte ben en niet over ben gestapt van vroedvrouw naar gyneacoloog) en deze kosten dus door ons cash moeten worden voldaan.
Ja, de ziektenkostenverzekering zit raar in elkaar
Ja, de medische wereld hier zit raar in elkaar (vandaar ook mijn paniek)
Ja, de medische wereld kijkt hier niet naar een persoon
Ja, Janice is wel officieel gecertificeerd, dus ze is niet een of andere kwakzalver uit de tropen
Als het dan over 6 weken bij de echo gewoon alles goed lijkt te zijn, en ik geen harde buiken enzo meer heb, dan gaan we gewoon lekker terug naar Janice in de zorg en dan gaat de thuisbevalling gewoon door
Ik ben dus al een stuk rustiger, straalt er vast ook vanaf
had gewoon even een uitlaadklepje nodig en vanaf gistermiddag met
![]()
erover praten en gewoon even huilen omdat je bang bent helpt ook wel.
bedankt voor het luisterend (nou ja, lezend) oor (nou ja, ogen) vind ik heel lief van jullie allemaal! Ik hou jullie op de hoogte als er veranderingen zijn, gaan jullie nou maar verder kleppen enzo, en ik ga weer meegenieten van jullie leuke berichtjes
Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family