abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 18:14:18 #151
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_52101137
bedankt voor jullie antwoorden en geruststellingen.

Lief kwam gistermiddag thuis (had halve dag genomen ) en we hebben zitten praten en uiteraard kwam meteen de oplossing die zo ontzettend simpel was in ons op:
Waarom bellen we haar niet gewoon nu meteen?
Ze is een particulier en door ons ingehuurd (onze ziektenkostenverzekering dekt thuisbevalling en vroedvrouw niet)
en we betalen haar gewoon een smak geld om ons te begeleide, dag of nacht moet ze gewoon klaarstaan. Ze kon meteen aan mijn stem horen dat er wat mis was, maar was nog in een vergadering dus belde me 10 minuten later meteen terug.
heel fijn.
Het bleek dat de arts die de echo had gemaakt ook die ochtend contact met haar had opgenomen en ook alles had besproken.
Ze gaf meteen aan dat als ik me niet helemaal gerust erbij voelde op dit moment dat ze de zorg best wilde overdragen aan een andere arts, en gaf me zelfs een naam en rechtstreeks nummer van een arts die nogal hoog in deze omgeving staat aangeschreven mbt dit soort emotionele zwangerschappen, laat ik het maar even zo noemen, risicovol vind ik zo'n lelijk woord nu ik erover nadenk!

Ik mag alleen niet noemen tegen de zusters, receptionisten en eventuele studenten die hij mee heeft lopen dat ik een thuisbevalling plan of heb gepland en of hij mij tijdelijk onder zijn zorg wil nemen want dan brengen we zijn baan in gevaar, zoals ik al zei, een vroedvrouw is hier niet welkom in de medische wereld, zelfs niet als een "support" vrouw tijdens de zwangerschap (gebeurd veel hier in de omgeving, doula's heten deze vrouwen)
Ik moet gewoon net doen alsof ik in NL medische zorg heb gehad tussen het eerste gyneacologisch onderzoek en de echo omdat ik daar was voor "iets met de familie" was en toen ik terugkwam heb ik een bloeding gehad en naar het ziekenhuis ben gegaan.
Als we dan onder 4 ogen zijn mag ik hem het "echte" verhaal vertellen
Het klinkt wel een geheime missie, maar zo gaat het hier kennelijk, superspannend!

Dus het plan is nog steeds dinsdag naar haar toe te gaan en tevens meerdere check-ups tijdens deze komende 6 weken te plannen, puur om het feit dat als er wel wat zal gebeuren en ik moet naar het ziekenhuis onze verzekering zal weigeren te betalen (omdat ik nu op de hoogte ben en niet over ben gestapt van vroedvrouw naar gyneacoloog) en deze kosten dus door ons cash moeten worden voldaan.

Ja, de ziektenkostenverzekering zit raar in elkaar
Ja, de medische wereld hier zit raar in elkaar (vandaar ook mijn paniek)
Ja, de medische wereld kijkt hier niet naar een persoon
Ja, Janice is wel officieel gecertificeerd, dus ze is niet een of andere kwakzalver uit de tropen

Als het dan over 6 weken bij de echo gewoon alles goed lijkt te zijn, en ik geen harde buiken enzo meer heb, dan gaan we gewoon lekker terug naar Janice in de zorg en dan gaat de thuisbevalling gewoon door

Ik ben dus al een stuk rustiger, straalt er vast ook vanaf
had gewoon even een uitlaadklepje nodig en vanaf gistermiddag met erover praten en gewoon even huilen omdat je bang bent helpt ook wel.

bedankt voor het luisterend (nou ja, lezend) oor (nou ja, ogen) vind ik heel lief van jullie allemaal! Ik hou jullie op de hoogte als er veranderingen zijn, gaan jullie nou maar verder kleppen enzo, en ik ga weer meegenieten van jullie leuke berichtjes

Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 18:17:54 #152
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_52101214
Deepfreeze, gewoon ananas eten en touwtje springen! Bitter Lemon en pannekoeken helpen niets

Nijna! Wat heb je verklapt? Het geslacht van Frummel? Tegen wie?

Freudie, raar is dat he, dat katten zo goed dingen kunnen aanvoelen, en je signalen geven. Je leest nog wel de verkeerde signalen af hoor. Iets aan de hand klinkt als "mauw mauw" en eten klinkt als "miaaaaaaaaaaaaaaaaaaauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuw" met bijbehoorende klauwen in je benen hoor! (ik had er wel zo 1 )
Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
pi_52102096
Renda, wat fijn dat je vroedvrouw je meteen terugbelde (nu ja, ze wordt er ook voor betaald, maar toch hè!).
Ik hoop dat je geheime missie bij de arts en de check-ups goed verlopen en dat je daarna gewoon kan gaan genieten van je zwangerschap...
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 19:51:33 #154
108648 cattie
lieve moeder
pi_52103033
Renda, wat fijn dat je wat gerustgesteld bent! Hopelijk kun je over 6 weken terug naar Janice.
Wat een bizarre omstandigheden zeg, qua medische zorg en verzekering!
pi_52104908
Mijn vrouw had net heel kort wat steken, en ze heeft last van ongesteldheidskrampjes. Zou het?
pi_52105152
Dag dames,

We zijn er weer. Na een weekje vakante zitten we weer thuis. We zaten helaas op een plek waar we geen inet hadden dus ik heb net even alles een beetje bijgelezen voor zover dat snel gaat.

Randa, ik stuur alle positiefs je kant uit.

BE een knul, geweldig. Nu nog een mooie naam uitzoeken.

Ik voel ukkie inmiddels al behoorlijk bewegen. Een paar weken geleden dat gevoel al gehad, maar niet bij stil gestaan dat het de kleine zou kunnen zijn.
Gelukkig is de misselijkheid bijna helemaal weg en voel ik me best ok.
Alleen veel rugpijn, maar ik denk eerder dat dat door het "plank"achtige bed op vakantie gekomen is dan door iets anders.
pi_52105308
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 21:33 schreef wenneke1 het volgende:
Dag dames,
En heren!
pi_52105492
Sorry,

en heren.

Ik zal aan jullie mannen denken de volgende keer.
pi_52105979
Freudie, ik hoop het voor jullie.. Misschien dat die kat 2 dagen vooruit kan kijken ofzo

Renda, fijn dat je gerustgesteld bent. Die zorg in Amerika blijft typisch, maar dat je dingen zo stiekum moet doen slaat toch wel alles.. En dan ook nog eens geen vergoeding.

Wenneke, leuk dat je de kleine voelt bewegen. Hopelijk trekt je rug snel bij. En anders misschien toch maar rustig aan gaan doen..
pi_52106257
Renda, waar woon jij dan eigenlijk (gewoon ff uit nieuwsgierigheid...) edit: uit de reactie van Deepfreeze maak ik op dat je in Amerika zit...
Wat een gedoe zeg met de verzekering en alles. Ik hoop dat de thuisbevalling gewoon door zal kunnen gaan! Fijn dat je in elk geval een stuk rustiger bent .
Vanmiddag heb ik me nogal versproken over het geslacht van Frummel, of eigenlijk maakte ik een opmerking die eigenlijk maar op 1 manier opgevat kan worden. We hadden vrienden op bezoek, ik denk dat zij het wel doorhad, alleen van hem weet ik het niet zeker. Feit is wel dat beide buren buiten zaten en ik vermoed dat die het ook wel gehoord hebben (die hadden toch ook al beide hun vermoeden in die richting uitgesproken, dus helemaal nieuw is het geloof ik niet voor ze... haha). Maar potverdorie, het lukte zo goed om mn mond te houden... *zucht*.

Hoe is het daar inmiddels Freudie?
En Deepfreeze nog altijd rustig daar, edit: zo te lezen vast anders had je het wel gezegd in je reactie... ?
Wenneke, lekker weer thuis! Mooi dat je je best ok voelt! Hopelijk is die rugpijn gauw weg!
Fake it till you make it...
pi_52106899
Weer rustig hier geloof ik. Ze heeft net een boterham gegeten
pi_52113368
Het is nog steeds rustig hoor Nijna, we zijn weer een dag verder...
Vriendlief zijn gegokte datum (de 4e) zijn we vrolijk voorbij gegaan. De volgende gegokte datum is door mijn vader op de 12e. Dus 7 daagjes wachten om te kijken of hij gelijk gaat krijgen.
ik denk zelf nog steeds 13 of 14, en mijn moeder en zusje de 16e..
Ik heb wel last van de warmte, heb gisteren amper iets gedaan. Zal vandaag nog wel erger worden. Maar gelukkig hoef ik vandaag ook niks te doen..
pi_52114155
Sterkte in de warmte allemaal, ik heb nog maar nauwelijks iets gedaan en het gutst nu al aan alle kanten van me af... . Ook deze warme dag gaat wel weer voorbij (of krijgen we er nog meer?!)
Fake it till you make it...
pi_52115107
Ik hoop dat deze warme dag de enige is (nu ja, warm weekend)... zo onaangenaam zo'n zweterig weer. En ik krijg er ballonvoetjes van.

Hier is alles heel rustig, fysiek dan. Mentaal heb ik steeds het gevoel alsof het op een dag plots zal inzetten, nu ik in verlof ben. Heel gek want ik heb altijd geroepen dat ik makkelijk over datum zal gaan.

Freudie, hopelijk schiet er toch snel wat in gang bij je vrouw...
En ook bij Deepfreeze niks?
Ik wil verse baby'tjes zien!
  zondag 5 augustus 2007 @ 12:31:41 #165
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_52115981
Ja verse baby's dat zou leuk zijn, meiden ik leef met jullie mee zo in deze warme dagen.
Wat ben ik blij dat onze Isa er al is *marlieske denkt aan het vocht in de voetjes auw*, hoop dat jullie er niet te veel last van hebben. Anders veel bleekselderij eten en brandnetelthee drinken.... jakkes.

Freudie, krampen hmm zou kunnen maar het kan net zo goed het indalen zijn das ook geen pretje.

Renda, fijn dat je een beetje gerustgesteld bent, en volgende keer niet tobben maar bellen hé ze vinden je echt geen zeurkous ofzo!
Mama van Isa en Ties
pi_52117196
Hier ook van dat warme weer, ga vandaag gewoon helemaal niks doen.. En vanavond lekker BBQ-en..
Misschien zo nog even naar een park, of even snel naar de stad. Maar ik denk dat het gewoon bij lekker thuis hangen blijft.

@ Iksje, Heb heb mentaal helemaal niet het idee dat het binnenkort gaat gebeuren..En fysiek valt het ook allemaal nog wel mee. Ok, het weer is wat warm, maar ik heb weinig last van vocht. Eigenlijk alleen wat een dwars bekken..

Maar ik vind het ook wel zo netjes om Mevr. Freudie voor te laten gaan
pi_52119792
Kijk eens, ons springboontje

kijken wie het ziet
om bestwil
pi_52120251
Wat een mooie echo onder je linkje, uhm wat ziet? Dat je een kloon bent of iets anders???
pi_52122013
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 15:41 schreef lotusparel het volgende:

kijken wie het ziet
Je bent nog maar 9 weken en 3 dagen ipv 10 weken en 6 dagen Gokje
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_52122743
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 17:42 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Je bent nog maar 9 weken en 3 dagen ipv 10 weken en 6 dagen Gokje
Datum op de echo is van 26 juli 2007 dus dat zal wel kloppen ongeveer die 10 weken en 6 dagen.
  zondag 5 augustus 2007 @ 18:23:27 #171
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52122776
Eh... Ik zie er volgens mij maar 1, is dat ook de bedoeling? Of moet er meer te zien zijn?
  Jubileum moderator zondag 5 augustus 2007 @ 18:28:57 #172
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52122920
Hij maakt een lange neus?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_52123668
quote:

kijken wie het ziet
Nou hou ons niet langer is spanning
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zondag 5 augustus 2007 @ 19:26:59 #174
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_52124184
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 16:06 schreef Randa_v het volgende:
Dat je een kloon bent of iets anders???
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  † In Memoriam † zondag 5 augustus 2007 @ 19:28:38 #175
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_52124218
quote:

kijken wie het ziet
Ik weet het ik weet het ik weet het

Voor 10 euro zeg ik het nenenene .
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  zondag 5 augustus 2007 @ 19:29:26 #176
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_52124234
quote:

kijken wie het ziet
het is een jongetje?
-Een echte vriend weet al je geheimen en is dan nog steeds je vriend-
"In the quiet words of the Virgin Mary... come again?"
pi_52124266
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:28 schreef Skaai het volgende:

[..]

Ik weet het ik weet het ik weet het

Voor 10 euro zeg ik het nenenene .
zeg het dan! anders mag je niet op kraamvisite komen
om bestwil
  † In Memoriam † zondag 5 augustus 2007 @ 19:32:21 #178
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_52124291
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:31 schreef lotusparel het volgende:

[..]

zeg het dan! anders mag je niet op kraamvisite komen
Eerst betalen mwuahahaha!
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_52124322
Ik wacht wel op BE dan, of easy-going
om bestwil
pi_52124332
Mij viel het adres op waar de echo staat of zeg ik dan teveel.
  † In Memoriam † zondag 5 augustus 2007 @ 19:35:42 #181
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_52124355
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:33 schreef lotusparel het volgende:
Ik wacht wel op BE dan, of easy-going
Niet zo cool doen he, babe. .
pi_52124384
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:35 schreef Skaai het volgende:

[..]

Niet zo cool doen he, babe. .
  zondag 5 augustus 2007 @ 19:37:08 #183
3142 m@x
pi_52124386
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:34 schreef Randa_v het volgende:
Mij viel het adres op waar de echo staat of zeg ik dan teveel.
  zondag 5 augustus 2007 @ 19:37:35 #184
3142 m@x
pi_52124393
ik weet het, ik weet het
pi_52124407
zeg het dan, zeg het dan
Saartje
  zondag 5 augustus 2007 @ 19:39:24 #186
3142 m@x
pi_52124427
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:38 schreef Maneki.Neko het volgende:
zeg het dan, zeg het dan
jij eerst
pi_52124431
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:38 schreef Maneki.Neko het volgende:
zeg het dan, zeg het dan
Gefeliciteerd Kan iedereen het nog wel volgen eigenlijk.
pi_52124442
tadaaaa ghehe
Saartje
  zondag 5 augustus 2007 @ 19:41:16 #189
3142 m@x
pi_52124455
Jij stiekemerd Gefeliciteerd
  Jubileum moderator zondag 5 augustus 2007 @ 19:41:54 #190
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52124460
Ik wist het al ik wist het al Gefeliciteerd
Eva ♥ en Iris ♥
pi_52124488
Ik zag het dus aan het adres. En toen ik ging nadenken klopte het ook meteen, de geschiedenissen/verhalen kwamen overeen. Leuk joh!
pi_52124503
Coolbabe zwanger? Meid van harte
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_52124533
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:41 schreef Lois het volgende:
Ik wist het al ik wist het al Gefeliciteerd
jij kan zeker IPs kijken of niet?
En bedankt allemaal
Saartje
  zondag 5 augustus 2007 @ 19:51:04 #194
103793 kozakken
Living the life
pi_52124668
Oh... wat leuk!! Gefeliciteed Maneki
  Jubileum moderator zondag 5 augustus 2007 @ 19:55:09 #195
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52124777
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:45 schreef Maneki.Neko het volgende:

[..]

jij kan zeker IPs kijken of niet?
En bedankt allemaal
Nee helaas dat kan ik niet. Ik zal je nog weleens uitleggen hoe lang en wanneer ik het al wist
Eva ♥ en Iris ♥
pi_52124801
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:55 schreef Lois het volgende:

[..]

Nee helaas dat kan ik niet. Ik zal je nog weleens uitleggen hoe lang en wanneer ik het al wist
pm het eens, anders kan ik vannacht niet slapen
Saartje
  zondag 5 augustus 2007 @ 20:13:01 #197
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_52125138
Maneki...

Wat een aangename verrassing!!!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zondag 5 augustus 2007 @ 20:17:03 #198
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_52125216
Maneki gefeliciteerd!!!!
Mama van Isa en Ties
  zondag 5 augustus 2007 @ 20:31:14 #199
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_52125514
Gefeliciteerd Wat leuk
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zondag 5 augustus 2007 @ 20:34:32 #200
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52125589
Maneki gefeliciteerd
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')