abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 12:31:12 #101
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_52070453
ik ben inderdaad blij dat er toe nu toe iig nog niet zoveel extra bij is gekomen, maar ik ga ook niet uit van een wonder hoor ... De komende weken gaat het kindje zelf natuurlijk ook pas echt in gewicht toenemen, en daar verander je nix aan....
Als ik straks in december 'gewoon' die 10-12 kilo heb, dan vind ik dat ook goed ...
pi_52070473
Ppffff gewicht ik ben best wel veel aangekomen in mijn zwangerschap, op het einde woog ik 70kg en ik begon met 53kg ofzo. De laatste weken was het alleen maar vocht dat bleef hangen, dat ben ik nu allemaal al kwijt, ik ken mezelf niet meer terug. Geen idee wat ik nu weeg heb geen weegschaal, maar de broeken gaan al redelijk dicht, alleen doet de wond dan pijn. Veel wandelen strakjes en weer wat sporten en dan zal het vast goed komen

BE als je honger hebt moet je eten (hoeft niet voor 2 hé zoals ze vroeger beweerden ) , maak je over de kg's niet te druk.
Mama van Isa en Ties
pi_52070793
Ik ben hier heel erg blij met maar 7 kilo extra..
Ik heb ook al een behoorlijk startgewicht (BMI was net geen 30). En ben in de eerste 13 weken 1 kilo kwijtgeraakt. En daarna dus weer 8 erbij. En veel meer zal er nu niet meer bijkomen..
Maar ik heb weinig last van extra baby-vet rond heupen/gezicht, of vocht.

Normaal komt dit erbij:
quote:
Vlak voor de bevalling weegt je baby zo'n 3.5 kilo, extra bloed 1 kilo, je baarmoeder 1 kilo, het vruchtwater 1 kilo, de placenta en vliezen en de vliezen 0,5 kilo, extra vetreserves 2,5 kilo, je gegroeide borsten 0,5 kilo en vastgehouden vocht 2 a 3 kilo.
Bij mij mis ik straks 3,5 baby, 1 kilo vruchtwater, 1 kilo baarmoeder, 1 kilo bloed, 0,5kg aan placenta.
Dus dan zit ik al op die 7 kilo.
En dan ook nog eventueel vet, vocht en extra borsten. Dus ik ga waarschijnlijk wel onder mijn startgewicht belanden. En misschien verdwijnt er door de borstvoeding straks nog wel wat extra kilo's.
Zwangerschap: de ideale afslankingsmethode
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 12:54:07 #104
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_52071000
Ik zit nu op +11 kg, dus volgens jouw telling blijft er dan nog 4 kg over. Wel drie cupmaten gegroeid en ietwat vervormde enkels, dat is toch echt wel die 2 kg die ze zeggen, hou je 2 kg over. Ok, zeg 2,5 kg, want ik zit op 37 wk, dus kind is nig 3,5 kg. Prima, toch?

Ik was ook erg bang om teveel aan te komen, maar vooral omdat je sommige vrouwen echt volledig ziet opzwellen, niet omdat ik te zwaar ben of zo. Maar idd gewoon eten naar behoefte (soms wel een zakje M&M's of chips, maar niet vaker dan normaal) en dan blijf je netjes binnen de marge. (Mits je idd geen lopende waterballon wordt, maar dat ben je sowieso binnen een paar dagen/week weer kwijt)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 13:08:37 #105
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52071378
Er is geen peil op te trekken en bij iedereen gaat het gewichtsverloop anders.
Ik ben twee keer heel erg hard van start gegaan, zat op dik 10 kilo extra bij 13 weken en bij beide kinderen was de uiteindelijke schade +16 kilo en 6 weken na de bevalling zat ik al weer redelijk op gewicht.
Er zijn ook genoeg mensen die bij 15 weken nog niks zijn aangekomen en die hun eigen kleding nog passen, maar die uiteindelijk wel de 20 kilo te boven gaan en veel langer nog last hebben van 'bagage'
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 13:16:29 #106
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52071627
En dus hou ik de boel liever nog maar gewoon even goed in de gaten.
Ik begon met een BMI van over de 35.

Natuurlijk doe ik niet aan de lijn, en als ik honger heb eet ik gewoon, en ik snoep zelfs ook nog zo af en toe, maar een beetje extra opletten zo af en toe kan geen kwaad.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 13:35:15 #107
3011 E.T.
pi_52072154
idd BE, gewoon gewoon gewoon is prima
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52073569
Ik ben in mijn eerste zwangerschap een kilo of 12 aangekomen en nooit helemaal meer op mijn oude gewicht geweest daarna. Ik woog voor deze zwangerschap 63 kilo en na een aantal weken woog ik 59 kilo door het vele overgeven maar nu weeg ik weer 63.5 dus 3.5 kilo erbij. En die zitten echt aan de voorkant, buik is een stuk dikker dan bij mijn eerste zwangerschap en ik ben ook van een C naar een D gegaan al.
pi_52074045
Nou, inmiddels week 41. We blijven dus maar afwachten Maandag weer een afspraak met de verloskundige, en als die afspraak doorgaat (we blijven hoop houden!), dan moet ze daarna voor controle naar het ziekenhuis e.d. Wachten ze tegenwoordig 2 of 3 weken met het opwekken van de weeen?
pi_52074428
Freudie, alweer 41 weken.. Gaat de goede kant op
Hier zitten we met 42 weken bij de gyn op de stoel.

Wij moeten eerst nog naar de VK met 41 weken een afspraak, dan met 41,5 weken, eventueel gaan ze die 2 afspraken ook strippen. En daarna dus naar de gyn.
Opwekken hangt af van het beleid, maar na 14 dagen schijnt dat de placenta soms achteruit gaat. Dus dan hangt het van de voortekenen en onderzoeken (CTG, bloeddruk, etc) af hoe snel ze ingrijpen. Maar ik denk niet dat je die 3 weken gaat halen zonder ingrijpen..
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 14:51:58 #111
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_52074579
Geboortekaartjes.... geboortekaartjes... wat is dat moeilijk zeg!

Ik wil zo graag iets zelf verzinnen! Heb toch niet voor niets een 'creatief beroep' (mijn toko-tje staat in de 'ouders van nu' deze maand ) Alleen een geboortekaartje verzinnen lukt me niet ...

Verdórie!
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 15:02:12 #112
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_52074924
DeLiedje; ik zou zeggen: niet proberen geforceerd iets creatiefs te verzinnen maar richt je meer op het verwoorden van je gevoel.

Wij hebben in een ochtendje een eigen zoetsappig rijmpje voor op het kaartje bedacht
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 15:15:26 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52075200
Freudie, het ene ziekenhuis gaat met 42 weken inleiden, het andere wacht het nog een paar dagen af, afhankelijk van de conditie van moeder en kind natuurlijk.

Lastig DeLiedje!
Ik heb hier wel wat dingetjes in mijn hoofd (met hetzelfde patroontje als ik op de babykamer ga gebruiken) maar ik geef die ideetjes aan mijn design vriendinnetje en die mag ermee aan de slag. Zij doet web-sites, huisstijlen, logo's etc.
Overigens weet ik niet hoeveel van haar eigen creativiteit ze er nog in kwijt kan, want we hebben wel al heel veel in ons hoofd.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 15:18:06 #114
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_52075259
Ik heb zoveel ideeën, maar ik kan niet kiezen wat ik nou precies wil... En dat ik dan op internet prachtige kant en klare kaartjes tegen kom, dat helpt ook niet echt .

Daarbij ben ik de laatste tijd erg aan het piekeren over hoé ik eigenlijk met verlof (voor en na de bevalling) moet, en dat komt de creativiteit ook niet ten goede natuurlijk... Lastig...

Komt vast wel goed..... ooit.....
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 15:32:14 #115
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_52075634
be wat een schattig vestje.
En probeer je om je gewicht niet zo druk te maken. Ik snap het wel mijn bmi is 31 veel te veel Maar ja kan er ook niets aan doen dat ik te kort ben voor mijn gewicht.

Ach ik ben nu 22 wk morgen en ben 14 kilo afgevallen en er nu 2 bijgekomen. Dat is toch best prettig.

Deliedje wat leuk dat je zelf iets gaat verzinnen. Wij hebben gister de proefdruk binnen gekregen van ons kaartje en hij is zoooo schattig. De tekst is ook al klaar uit naam van Mara geschreven. En ook het kaartje verwijst naar de grote zus.
Maar pfoe wat moeilijk en wat een prijzen kom je tegen.

Heeft iemand misschien een idee voor een leuk wiegje. Thijs heeft Mara haar wiegje zelf gemaakt en nu wil hij er ook 1 voor de tweede maken. Maar ik weet niet zo goed wat ik wil. Dus ideeen welkom.

Morgen ga ik lekker met man en kind al vroeg op pad. Vrienden van ons hebben een blokhut gehuurd op de sprookjescamping (daar hebben we ze vorig jaar leren kennen( en vroegen of we zin hadden om te komen. Dus dat word voor Mara een super leuke verrassing want haar vriendinnetje heeft ze sinds januari al niet meer gezien.
Dus wij gaan genieten van de zon, het warme weer, het zwembad en nog meer.

Gaan jullie nog op vakantie?
Wij gaan heerlijk 3 weekenden kamperen.
Dus hoop op mooi weer.

En dan nog de laatste vraag zijn jullie al uit de namen.

alvast een fijn weekend

ps vandaag een brief van de arbo arts ik moet me 10-8 daar gaan melden word een drukke tijd.
9-8 cb, 10-8 arbo, 13-8 tandarts gaatje vullen (mag ik eigelijk een verdoving) 17-8 vk.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 15:43:35 #116
3011 E.T.
pi_52075899
volgens mij mag je gewoon verdoving hoor
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 15:47:02 #117
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52075983
Oh ja, dat is voor jou helemaal lastig DeLiedje, dat verlof.

Ik heb niet meer gekeken naar bestaande kaartjes eigenlijk. Heel even nog gedacht 'dat is wel lekker makkelijk', maar ja... iets helemaal zelf (of door Eva) verzonnen vinden wij eig. wel zo leuk. Geen kans ook dus om in de verleiding te komen van een bestaand kaartje.

Ik heb geen tips voor een wiegje spookje, helaasch.
Wat leuk van die blokhut morgen! Klinkt erg leuk.

Wij zijn al op vakantie geweest, ik ga zelf nog wel over anderhalve week voor 10-11 dagen naar Zuid-Afrika voor mijn werk. En daar is het niet zo heel erg heet gelukkig, rond de 20 graden. Is wmb prima.
Hopelijk hebben jullie idd lekker weer in die weekenden.

De namen, ja, daar waren wij al lang voor ik zwanger werd uit.
Manlief ging afgelopen week wel ineens nog even twijfelen over de schrijfwijze. En na wat zoekwerk op internet hebben we het idd nog aangepast. Inmiddels heb ik een lamp met de naam van de baby erop besteld, dus nu kunnen we niet meer terug.

Zijn jullie er al uit?
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 15:56:21 #118
82727 klein_spookje
pi_52076223
E.T dank je. De tandarts was al aan het gaatje begonnen maar omdat het behoorlijk pijnlijk was vond hij het beter als ik een andere keer terug kwam zodat hij kon verdoven. En toen ik eigelijk buiten stond wist ik niet of het wel mocht duh.

De namen zijn we wel uit. Eerst wilde we Yana maar dat vonden we iets minder leuk bij Mara passen dus dat hebben we toch maar veranderd. En nu zijn we helemaal verliefd op de naam die we nu hebben lekker kort en ik ben het op mijn werk nog niet tegen gekomen want dat wil ik liever niet een naam van het kdv. Heel raar maar dat voelt beter. En dat is best lastig met een kdv van 9 groepen.
En de lamp toch wel besteld je twijfelde toch.

Zuid afrika wauw als ik geen vent en kind(eren) had gehad dan was ik daar nog eens heen gegaan. Maar ik leerde Thijs kennen op mijn zestiende en die wilde daar helemaal niet heen brrr veel te eng al die spinnen en torren enz. Is geen held die vent van mij. En ja toen wilde we toch wel redelijk vroeg kinderen was 24 toen Mara kwam. En dan misschien als alles het huis uit is en we lekker nog jong zijn kunnen we dat ooit nog eens doen.
Maar wat voor een werk doe jij eigelijk dat je zo vaak reist en overal komt. En 20 graden is idd prima te doen.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 16:00:09 #119
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_52076337
Ja BE, dat verlof is echt lastig... Kan me daar uren/dagen druk om maken... maar goed... druk maken is niet goed voor het kindje, en ik wil ook gewoon wél verlof om van ons Punkie te genieten als die er eenmaal is ...
Ik zou bijna zeggen: "begin nooit voor jezelf..." Maar je hebt plannen in die richting toch? Dan hou ik mn mond maar .

Ik heb wel wat dingetjes uitbesteed, maar ik doe ook nog zóveel in mijn eentje... Hoe kan ik dat ooit uitbesteden? En de websites gewoon dichtdoen voor zeg 3 maanden is ook niet echt een goede optie lijkt me... Ik wil wel gewoon weer verder na die tijd....

Spookje, je mag gewoon een verdoving hoor!
Ik heb het ook nog even nagevraagd paar weken geleden, maar is helemaal geen probleem zei de tandarts...
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 16:00:40 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52076346
Het klinkt spannender dan het is hoor, altans, deze keer zeker. Ik werk bij een internationale organisatie en we hebben 1 keer per jaar een conferentie en daar ben ik zeg maar de tussenpersoon voor. Tussen onze organisatie, de lokale mensen en het bedrijf in Glasgow dat de logistieke boel allemaal regelt. En het congres is dus in Z-A dit jaar. Dat houdt in dat we daarheen gaan, inchecken in het hotel, ons 10 dagen helemaal een slag in de rondte werken en weer terug naar huis gaan. Normaal gesproken had ik er mss nog wel een tour naar park aan vast geplakt, maar nu gaan we alleen 1 dag de tafelberg op (als het weer het toe laat) en dan weer naar huis. Geen enge dingen of rimboe dus voor mij deze keer.

We beginnen ongeveer 3 jaar van te voren aan de voorbereidingen voor zo'n congres, en dus mag ik er in de tussentijd ook heen, vandaar die reizen zeg maar.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 16:03:14 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52076429
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 16:00 schreef DeLiedje het volgende:
Ja BE, dat verlof is echt lastig... Kan me daar uren/dagen druk om maken... maar goed... druk maken is niet goed voor het kindje, en ik wil ook gewoon wél verlof om van ons Punkie te genieten als die er eenmaal is ...
Ik zou bijna zeggen: "begin nooit voor jezelf..." Maar je hebt plannen in die richting toch? Dan hou ik mn mond maar .
Ehm ja, die vage plannen zijn er wel. En dan ook nog eens met een bedrijf met een 24/7 beschikbaarheid!
quote:
Ik heb wel wat dingetjes uitbesteed, maar ik doe ook nog zóveel in mijn eentje... Hoe kan ik dat ooit uitbesteden? En de websites gewoon dichtdoen voor zeg 3 maanden is ook niet echt een goede optie lijkt me... Ik wil wel gewoon weer verder na die tijd....
Mijn vriendinnetje van dat design gebeuren heeft gewoon haar klanten verteld dat ze een bepaalde periode met verlof was, maar ja... die heeft bedrijven als klanten etc. dat is dan makkelijker even on-hold te zetten dan jouw toko denk ik. Dat is toch veel meer losse klanten of niet?
quote:
Spookje, je mag gewoon een verdoving hoor!
Ik heb het ook nog even nagevraagd paar weken geleden, maar is helemaal geen probleem zei de tandarts...
Hmmm, dan moet ik toch ook maar eens een afspraak maken. Gewoon voor controle hoor, maar ik ben dan bang dat ze iets vinden en dat het onverdoofd moet. Dit is goed nieuws.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 16:14:03 #122
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_52076718
Nog een half uurtje en ik kan weer naar huis
Ben heel benieuwd of het P&T-plan van vanavond invloed gaat hebben op frutseltje

Dames, voor een gaatje vullen bij de tandarts hoef je toch niet te verdoven??
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 16:20:58 #123
82727 klein_spookje
pi_52076902
Be, het klinkt altijd zo leuk he werken in het buitenland. Terwijl het natuurlijk helemaal geen vakantie is. Maar gewoon werk. Maar het lijkt me wel super leuk om zo je werk te doen.
Ga je straks ook blijven reizen als de kleine knul er is.
En reis je veel per jaar?

Deliedje ik kan me voorstellen dat je wel stress hebt hoor. Alles gerregeld hebben als je voor jezelf werkt is natuurlijk een stuk moeilijker. Ook al heb je er gewoon recht op. Toch loop je natuurlijk inkomsten mis als je niet werkt.

Flach een verdoving hoeft idd niet. Normaal heb ik ook nooit een verdoving. Maar nu deed het wel meer pijn en was of is het een pijnlijk gaatje en Mara is er bij en ik heb liever niet dat die denkt dat ik pijn heb bij de tandarts ze moet nog zo vaak zelf. Dus maar ff een spuit er in en vullen maar.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 16:22:40 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52076948
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 16:14 schreef _Flash_ het volgende:
Nog een half uurtje en ik kan weer naar huis
Ben heel benieuwd of het P&T-plan van vanavond invloed gaat hebben op frutseltje

Dames, voor een gaatje vullen bij de tandarts hoef je toch niet te verdoven??
Echt wel dus. Ik heb ooit eens een tandvleesbehandeling gehad bij het Academisch Tandheelkundig Instituut in Amsterdam en daar warmden ze het spoelwater voor mij nog even iets extra op omdat ik door de grond ging van de pijn. De boel is best heel gevoelig daar zeg maar.
Ik heb 1 keer een gaatje onverdoofd laten vullen en die vulling flikkerde er een dag later weer uit.
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 16:20 schreef klein_spookje het volgende:
Be, het klinkt altijd zo leuk he werken in het buitenland. Terwijl het natuurlijk helemaal geen vakantie is. Maar gewoon werk. Maar het lijkt me wel super leuk om zo je werk te doen.
Ga je straks ook blijven reizen als de kleine knul er is.
En reis je veel per jaar?
Het verschilt, maar het is toch wel een paar keer per jaar.
In Januari gaan mijn collega's naar Canada ter voorbereiding van het congres in Quebec volgend jaar, die reis loop ik mis, maar als ik daar nog gewoon werk ga ik volgend jaar Augustus zeker weer meer, en in mei/juni is er dan nog de reis naar de steden die meedingen voor het congress in 2011, de selectie-reisjes.
En ja, ik ben wel van plan die te blijven doen, het is echt mijn werk zeg maar, dus niet gaan is geen optie, dan kan ik net zo goed een andere baan zoeken. Zal wel slikken zijn gok ik hoor!
pi_52077119
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 16:22 schreef Brighteyes het volgende:

Het verschilt, maar het is toch wel een paar keer per jaar.
In Januari gaan mijn collega's naar Canada ter voorbereiding van het congres in Quebec volgend jaar, die reis loop ik mis, maar als ik daar nog gewoon werk ga ik volgend jaar Augustus zeker weer meer, en in mei/juni is er dan nog de reis naar de steden die meedingen voor het congress in 2011, de selectie-reisjes.
En ja, ik ben wel van plan die te blijven doen, het is echt mijn werk zeg maar, dus niet gaan is geen optie, dan kan ik net zo goed een andere baan zoeken. Zal wel slikken zijn gok ik hoor!
Vreselijk off-topic maar ik heb wel een vraagje wat ik al zo lang wil weten ... Wat doe jij dan precies BE?
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 16:34:25 #126
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52077229
Ehm... tussen het FOK!ken door bedoel je?

*verhaaltje over afwisselend werk met buitenlandse reisjes*

Ik haal dit straks wel weer weg, het is zo vreselijk off-topic.

[ Bericht 33% gewijzigd door BE op 03-08-2007 16:44:35 ]
pi_52077334
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 16:34 schreef Brighteyes het volgende:
Ehm... tussen het FOK!ken door bedoel je?
Hehe jah, maar klinkt wel leuk en afwisselend

[ Bericht 55% gewijzigd door BE op 03-08-2007 16:44:07 ]
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 16:43:50 #128
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52077471
Is het ook.
En als mijn baas akkoord gaat met 20 uur denk ik dat ik toch echt wel een superleuke part-time baan heb. Het is superafwisselend.
In 2005 was het Oslo, vorig jaar Seoul, nu Durban, volgend jaar Quebec, daarna Milan... Je kan het slechter treffen.

En om weer on-topic te gaan, steeds als ik de baby voel in mijn buik heb ik de neiging om 'hoi' te zeggen. Om nu al een beetje tegen die buik te gaan kirren enzo.

Oh, en... ik heb eindelijk de fysio gebeld. Had het er met de vk over vanmorgen en die zei idd ook dat het een beetje als Ischias-achtige klachten klonk en dat ik idd maar even bij de fysio langs moest gaan. gebeld dus, en uitgelegd dat ik over anderhalve week voor anderhalve week weg gaa, of het dan nog nut had. En nu mag ik om 17.40 even langs komen, dan kijkt hij even en dan gelijk of ik volgende week terug moet/mag komen, of dat het even kan wachten nog.

[ Bericht 25% gewijzigd door BE op 03-08-2007 16:54:23 ]
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 17:01:06 #129
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_52077968
Even een vraagje voor de ervaren moeders, want ben toch wel nieuwsgierig. Ik had vandaag wat last van gevoelige harde buiken en zo nu en dan terugkerende rugpijn (zal dan wel rugkramp heten, mar het voelt hetzelfde als "normale" rugpijn onderin de rug), en toen ik mijn boodschapjes naar boven had gesluerd, begon ik helemaal te trillen. Echt shaken, zeg maar.

Ben ik nou vuil aan het voordringen op het lijstje, of wil dit helemaal niets zeggen?
Niet om nou een heel jompel-arsenaal over me af te roepen, maar vind het zo spannend allemaal!

En de nesteldrang wordt al ietjes minder. (Lijstje is ook korter )
pi_52078602
Ik wil je jompelbui niet verstoren, en ik ben nog geen ervaren moeder, maar:
Ik had vorige week ook zo'n ril moment(handen, lichaam, klappertanden). Toen was ik helemaal op van het opruimen, boodschappen doen, gewoon een druk dagje. En in verhouding net iets te weinig gegeten. En die dag had ik ook harde buiken door het druk doen. En rugpijn krijg ik ook als ik teveel doe...
Dus misschien ben je gewoon wat te druk geweest, en zegt je lichaam dat je even rustig aan moet gaan doen. Je bent nu toch echt hoogzwanger

Maar je weet maar nooit, het zal toch echt wel beginnen in de komende weken
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 17:49:42 #131
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_52079251
Goed, de giebel van de echo is er af en we hebben online de medische term opgezocht wat de dokter op het formulier voor mijn vroedvrouw geschreven had.

Internet is een hel, uiteraard ga je googelen en uiteraard schrik je je de apelazerus. Helemaal als je nagaat dat het aangeboren en misschien wel erfelijk kan zijn, veel kan ik er niet over vinden en dat is nog enger. De verhalen die ik zie van andere vrouwen die dit zo vroeg en zonder aanleiding al hebben zijn vaak horrorverhalen over een horrorzwangerschap met bloeding na bloeding na bloeding en weeenremmers en longversterkers en nog meer dingen. Ja ik ben bang nu.

Hebben meer vrouwen zo vroeg in de zwangerschap (14 week 5 dagen was ik) al een zware bloeding gehad die te wijten was aan een totale placenta previa? Zonder enige aanleiding tot bloeden???
En hoe is je rest van je zwangerschap en de bevalling gelopen??? Is je kindje gezond ter wereld gekomen?

Uiteraard mag je me pm'en,

Nu lees ik net dit:
http://news.yahoo.com/s/ap/20070803/ap_on_fe_st/17_kids
En als die vrouw 17 kinderen kan baren zonder problemen in 10,5 jaar tijd, kan voeden, kleden, scholen, manieren bijbrengen, liefde voor muziek, oprechte interresse voor andere mensen, culturen en voor de natuur, dan moet dit voor ons een eitje zijn!

*positieve karma deze kant op voor een tijdje graag*
Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 17:57:11 #132
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_52079434
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 17:24 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik wil je jompelbui niet verstoren, en ik ben nog geen ervaren moeder, maar:
Ik had vorige week ook zo'n ril moment(handen, lichaam, klappertanden). Toen was ik helemaal op van het opruimen, boodschappen doen, gewoon een druk dagje. En in verhouding net iets te weinig gegeten. En die dag had ik ook harde buiken door het druk doen. En rugpijn krijg ik ook als ik teveel doe...
Dus misschien ben je gewoon wat te druk geweest, en zegt je lichaam dat je even rustig aan moet gaan doen. Je bent nu toch echt hoogzwanger

Maar je weet maar nooit, het zal toch echt wel beginnen in de komende weken
Jamaar, jamaar!! Ik had stilletjes gehoopt dat iemand zou zeggen "ja, dat had ik ook, en 2 dagen later was mijn kind er!" Ach, 37w2d vind ik nog een klein beetje vroeg. En de bank moet nog verder mijn hormonale nestelwoede ondergaan Ben al bijna op de helft (met schoonmaken, en dan nog verzorgingslaag erover heen)
pi_52080129
1 van onze twee katten doet vreemd. Blijft de hele tijd in de buurt....Zou het?
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 18:31:13 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52080233
Zou het? Katten kunnen vaker dingen voorvoelen. Enneh... als het nu een beetje begint is het vannacht om 2 uur wel een mooie tijd om geboren te worden, op de 16e zoals jij zei.

Renda, internet is wat dat betreft echt zo eng, beter kan je maar gewoon niks lezen, want al die angst heb je ook helemaal niks aan.

Ben net bij de fysio geweest. Hij heeft alles even bevoelt en bewogen en hij denkt idd aan ischias. Hij heeft wel mijn si gewrichtje nog een zetje gegeven en als ik nou verbetering opmerk dit weekend moet ik volgende week even bellen en dan doet hij het nog een keer. Zo niet kan ik de huisarts bellen voor evt. pijnbestrijding want dan is er niet veel aan te doen. Maar ja... dat heb ik niet echt nodig nog. Het is pijnlijk en irritant, maar niet dat ik er echt niks meer door kan verder.
pi_52080366
Nou DavinaHR dat rillerige herken ik niet, maar mijn to do lijstje was af (laatste was hier foto's van ons trouwen ophangen) en de ochtend er op braken de vliezen met 37w en 3dgn Zeg dus nooit nooit.
Maar ik hoop voor jullie dat de kleine frummel nog even blijft zitten, elke gram die je kindje meer weegt is mooi meegenomen.

Renda een placenta previa (voorliggend toch?) kan toch met je baarmoeder nog omhoog groeien? Of ligt hij echt voor de uitgang?
Bij mij lag ook de placenta namelijk over de voorkant heen, enige dat ik er van merkte was dat ik Isa niet zo goed voelde. En tja dat het een reden was voor de gyn om Isa niet uit de stuitligging te draaien.
Mama van Isa en Ties
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 19:13:08 #136
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_52081172
Bij mij ligt hij totaal voor de baarmoedermond en heel erg laag. Niet erg gunstig dus. En alle klachten die ik onderbewust had en weg heb geschoven als "aanstelleritus, je moet niet zo zeuren" vallen wel een klein beetje op hun plek.
Marlieske, heb jij geen zware bloedingen gehad in het begin van je zwangerschap? Is jullie kleintje normaal geboren of via keizersnede? Is ze gezond? Heb je bedrust moeten houden?
Het spijt me, ik weet niet of je er eerder eens over gepost hebt en misschien is het wel ongepast om het zo te vragen, maar ik vind het vrij moeilijk om over dit soort dingen in het Engels te praten met artsen en andere vrouwen, misschien moet ik gewoon even een lijst maken met mijn vragen voor de vroedvrouw dinsdag?
Is dat raar?
Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
  Jubileum moderator vrijdag 3 augustus 2007 @ 19:26:20 #137
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52081470
Nee dat is helemaal niet raar Renda, daar is de vroedvrouw toch voor? Ik heb er zelf geen ervaring mee maar misschien is er hier iemand die hetzelfde had, dus stel je vragen gerust zou ik zeggen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 20:03:20 #138
108648 cattie
lieve moeder
pi_52082402
BE, hopelijk helpt het zetje tegen je SI gewricht!

Renda, ik het er geen ervaring mee, maar hou er rekening mee dat je vooral de rampverhalen leest op internet. (Dat is namelijk mijn ervaring met internet, de mensen met slechte verhalen moeten het kwijt en degene met goede verhalen vinden het de moeite niet om het erover te hebben.) Vraag je vroedvrouw het hemd van het lijf en ik duim voor je dat het helemaal goed is/komt/blijft.
pi_52083913
He Renda, ik ben het helemaal eens met Cattie..
Mensen spuwen op internet wel hun vervelende ervaring, en veel minder de goede ervaringen. En de goede ervaringen zijn ook vaak maar in een enkele zin, terwijl die vervelende verhalen vaak een heel stuk tekst met nare details zijn. Daardoor komen die vervelende verhalen wat harder aan op je gevoel..

Ik neem ook vaak een briefje mee naar de VK met steekwoorden. Zodat ik weet wat ik moet vragen. En zij zijn er toch ook voor om jou van informatie te voorzien!

Hier verder nog geen effect van de pannenkoeken en 2 glazen Bitterlemon te merken.. Maar misschien dat het even een nachtje in moet werken. Ik ga nu nog even lekker buiten zitten met een glaasje en een tijdschrift..
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 21:14:24 #140
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_52084293
Ik weet dat er veel rampverhalen op het internet staan en ik had ook zoiets in het begin van "ach, nou ja, komt wel goed"
Er zit een heel verhaal achter, waarom ik me nu opeens zoveel zorgen maak,

We hebben nu wel de beslissing genomen dat als ik me na dinsdag nog steeds niet geruster voel na het gesprek met haar dat we naar het ziekenhuis gaan en met iemand gaan praten die gespecialiseerd is in "risicovolle zwangerschappen"
Iemand die heel duidelijk en heel eerlijk me met mijn hele medische (niets aan de hand) en/of genetische achtergrond (dit is dus in de familie veel vaker gebeurd en niet zonder gevolgen en daarom ben ik zo bang) in zijn hoofd kan vertellen of hij/zij het verstandig vind om een thuisbevalling en een normaal check-up schema bij te houden of het toch iets drastischer aan te pakken en elke week op controle te komen en opname wanneer dreigt (de harde buiken waar ik al zolang last van heb en die afgedaan worden als "voedingspatroon").
De arts die mijn echo nu heeft gemaakt heeft nu de bevoegdheid niet om in te grijpen, hij maakte alleen mijn echo en gaf me de medische term voor Janice, hij heeft me geadviseerd om zsm mijn vroedvrouw weer te bezoeken om dit serieus te bespreken.

Dus ik ben behoorlijk zenuwachtig (nu al) voor dinsdag.
*gaat weer in bed*

Bedankt voor jullie advies hoor, het is echt echt echt gewaardeerd!
Sorry voor de zware donkere storm over dit topic dames, ik ben gewoon heel bezorgd nu denk ik.. Gelukkig komt mannetje zo thuis en is het weekend!
pi_52084667
Frummel is vandaag weer aan het proberen om een voetje door mn buik heen te trappen lijkt wel . Voelt heel maf en het doet soms ook wel een klein beetje zeer.

Ik had besloten even te gaan puzzelen, maar mn puzzel is alweer af... .
Fake it till you make it...
pi_52084716
Renda, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Schrijf al je vragen op en probeer het voor jezelf duidelijk te krijgen wat er aan de hand is en wat de gevolgen (kunnen) zijn. Ik sluit me aan bij diegenen die zeggen dat je op internet veel horrorverhalen leest.
Pas goed op jezelf!
pi_52085725
Renda mijn nichtje had dat ook. Eerst was er sprake van dat ze niet gewoon mocht bevallen. Was onmogelijk. Met 7 maand bleek toch dat het wel op een normale manier kon. Moet er wel bij zeggen dat de kleine ook met 7 maand is geboren. Maar is wel helemaal gezond en goed gegaan. Wel een tijdje in het ziekenhuis gelegen maar ja dat namen ze maar voor lief. Alles was goed en dat is het belangrijkste.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 23:06:28 #144
82727 klein_spookje
pi_52087235
Renda,
is het niet zo dat de placenta met de groei van de baarmoeder nog kan verschuiven zodat hij niet voor de uitgang ligt.

Bij Mara haar zwangerschap lag hij bij mij vrij dicht bji de uitgang en dat werd toen in de gaten gehouden of hij met het groeien van de baarmoeder de goede kant op zou gaan dus niet voor de uitgang kwam te liggen.

Bij deze zwangerschap ligt hij helemaal voor aan op de buik.

Vervelend hoor meid en wat duurt wachten dan lang he. Ik zou alles op schrijven wat je wilt weten voor de vk. Maar niet te veel op internet surven.daar word je denk ik alleen maar ongeruster van.
pi_52092866
Goedemorgen allemaal..
Iedereen weer lekker geslapen?

Freudie, heeft die kat nog iets gedaan? Want dan moeten wij ook op zoek naar een rare kat...

Hier nog steeds geen actie door de pannenkoeken en bitterlemon.. Had vannacht even het idee, eerst wat steekjes en daarna 1 lange kramp (eerste 20 seconden steeds erger, daarna in 10 seconden naar niks) maar dat bleef bij 1 keer. En nu is alles dus nog hetzelfde als gisteren. Dit hummeltje gaat nog wel een paar daagjes blijven zitten zo..
  Jubileum moderator zaterdag 4 augustus 2007 @ 09:30:05 #146
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52092879
Jouw hummeltje vind het vast te warm, als hij iets weg heeft van je username, icon en ondertitel Sterkte Deepfreeze, het valt niet mee hoogzwanger en zo warm!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_52093042
Helaas helaas, de kat wilde alleen lekker eten...Niet geholpen dus.
pi_52093211
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 19:13 schreef Renda het volgende:
Bij mij ligt hij totaal voor de baarmoedermond en heel erg laag. Niet erg gunstig dus. En alle klachten die ik onderbewust had en weg heb geschoven als "aanstelleritus, je moet niet zo zeuren" vallen wel een klein beetje op hun plek.
Marlieske, heb jij geen zware bloedingen gehad in het begin van je zwangerschap? Is jullie kleintje normaal geboren of via keizersnede? Is ze gezond? Heb je bedrust moeten houden?
Het spijt me, ik weet niet of je er eerder eens over gepost hebt en misschien is het wel ongepast om het zo te vragen, maar ik vind het vrij moeilijk om over dit soort dingen in het Engels te praten met artsen en andere vrouwen, misschien moet ik gewoon even een lijst maken met mijn vragen voor de vroedvrouw dinsdag?
Is dat raar?
Nee totaal niet vreemd dat je vragen hebt alles vragen wat in je opkomt daar is de vroedvrouw voor!
Ik heb rond week 9 een zware bloeding gehad en daarom ook een vroege echo, ik meende zelf dat het een miskraam zou worden in al mijn paniek.
Onze kleine is geboren via een keizersnede maar dat was alleen omdat ze in een stuit bleef liggen de placenta was met de baarmoeder mee omhoog gegroeid dus die gaf geen problemen. Hopelijk gbeurt dit bij jou ook.
Onze Isa is wat vroeg geboren maar verder hartstikke gezond. (de longen doen het iig erg goed want ze ligt nu te huilen )

En vragen staat vrij hoor Renda, hoop dat de vroedvrouw je een beetje gerust kan stellen van de week, blijf iig niet met je vragen rondlopen.
Mama van Isa en Ties
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 10:36:50 #149
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52093394
Renda, wat akelig, die zorgen. Ik heb een soortgelijk iets gehad, maar meer aan het eind van de zwangerschap. Ik kon daardoor niet genieten en huilde alleen nog maar. Ik heb dit toen bij een extra afspraak bij de vk aangekaart, zij stuurde me ter geruststelling naar het zkh voor een consult. Het gaf me geen zekerheid, maar wel rust.
Sterkte!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_52098608
Ik heb me net zo ontzettend versproken . Ik hoop dat ze t niet doorhebben .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')