Ook zoiets ja... onlangs zat ik eens in de trein en toen ving ik een gesprek op tussen twee blonde doosjes. De ene was reeds kapster en de ander was in opleiding en was net sinds een maand op kamers gaan wonen. "Ja," zei ze, "ik wilde het studentenleven opzoeken!"quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:09 schreef _Qmars_ het volgende:
T is begonnen toen MBO'ers zichzelf studenten mochten gaan noemen ipv scholieren ...![]()
Je voelt je gebeten omdat je MBO hebt gedaan... voel je toch niet zo aangesproken johquote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:12 schreef Armageddon het volgende:
Alsof hoger opgeleiden per definitie slimmer zijn dan een MBO'er.
En alsof mensen met WO geen air hebben.
Ga toch heen man.
Nee maar deze discussie is al zo vaak langsgekomen. Gebed zonder end.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:13 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
Je voelt je gebeten omdat je MBO hebt gedaan... voel je toch niet zo aangesproken joh![]()
![]()
Ik heb er hier nu ook één zitten. Denkt alles beter te weten. Heeft al een dure printer gesloopt. Ik denk dat hij hier niet lang meer zit.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:15 schreef Devlinsect het volgende:
Liever een MBO'er met werkervaring dan een HBO'er zonder en denkt te weten hoe het zal moeten. Die gasten kom ik regelmatig tegen.![]()
ik vind het altijd wel lachen om zo'n hbo-figuur te zien stuntelenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:15 schreef Devlinsect het volgende:
Liever een MBO'er met werkervaring dan een HBO'er zonder en denkt te weten hoe het zal moeten. Die gasten kom ik regelmatig tegen.![]()
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:23 schreef Kreator het volgende:
'ja, maar hbo'ers hebben een heel ander denkniveau, die moet je niet aan printers laten sleutelen, die moet je een uitdaging geven'flikker toch op met je infantiele gedachtenkronkels.
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:23 schreef Kreator het volgende:
'ja, maar hbo'ers hebben een heel ander denkniveau, die moet je niet aan printers laten sleutelen, die moet je een uitdaging geven'flikker toch op met je infantiele gedachtenkronkels.
Uit-je-nek-lul-kundequote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:28 schreef Diego27 het volgende:
Mag ik vragen wat de TS-er als "student" dan wel gestudeerd heeft?
Volledig juist. Vorige maand ook nog iemand van een grondsaneringsbedrijf langs gehad (pas afgestudeerde ingenieur) die een grachtje van 20cm breed en 1m diep ging laten graven door ons graspleintje om buizen voor de mazoutextractie aan te leggen. Daarna het gras terugleggen en je ging dat niet zienquote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:20 schreef teamlead het volgende:
[..]
ik vind het altijd wel lachen om zo'n hbo-figuur te zien stuntelen. Iedere keer weer hetzelfde ook
"ja maar.. ik heb geleerd dat........ ". Yeah.. welcome to the real world
Die laatste zin is magisch.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:27 schreef Kreator het volgende:
Maar goed. Ik heb zowel MBO als HBO gedaan en ik moet zeggen dat ik van het hele HBO gebeuren geen reet heb geleerd en van m'n MBO opleiding nog steeds dingen tegenkom waar ik wat aan heb.
Qua mentale uitdaging was HBO wel leuker. In de praktijk kun je beter iemand hebben die ook nog wat wil leren, ipv denkt alles al geleerd te hebben.
Blijft wel dat er stukkenz ijn die je nooit "zomaar" leert, dus waar je wel degelijk onderwijs voor nodig hebt. Steek mij de laspost in mijn hand om iets wat ik uitgetekend heb ineen te lassen, en het zal me waarschijnlijk niet/amper lukken. Geef een metaalarbeider (dat is toch mbo-niveau) een laptop om vb een rolbrug te ontwerpen, en dat lukt helemaal niet. Dergelijke dingen leer je echt niet door ervaring.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:27 schreef Kreator het volgende:
In de praktijk kun je beter iemand hebben die ook nog wat wil leren, ipv denkt alles al geleerd te hebben.
Metaalarbeider MBO Niveauquote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:36 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Blijft wel dat er stukkenz ijn die je nooit "zomaar" leert, dus waar je wel degelijk onderwijs voor nodig hebt. Steek mij de laspost in mijn hand om iets wat ik uitgetekend heb ineen te lassen, en het zal me waarschijnlijk niet/amper lukken. Geef een metaalarbeider (dat is toch mbo-niveau) een laptop om vb een rolbrug te ontwerpen, en dat lukt helemaal niet. Dergelijke dingen leer je echt niet door ervaring.
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:38 schreef floris.exe het volgende:
Laat ik even duidelijk maken dat ik niets tegen het MBO heb. Natuurlijk heb ik daar niets tegen. Het is toch mooi dat er voor ieder wat wils is. Echter, er zijn ook na het onderwijs rangen en standen en je moet je plaats wel kennen, vind ik. Een beetje denken dat je als MBO'er wel even een academisch geschoolde individu kunt overstijgen is gewoonweg not done.
Ik ken genoeg academisch geschoolden die nog te stom zijn om de eigen reet af te vegen. Dus wat is nu precies je punt?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:38 schreef floris.exe het volgende:
Laat ik even duidelijk maken dat ik niets tegen het MBO heb. Natuurlijk heb ik daar niets tegen. Het is toch mooi dat er voor ieder wat wils is. Echter, er zijn ook na het onderwijs rangen en standen en je moet je plaats wel kennen, vind ik. Een beetje denken dat je als MBO'er wel even een academisch geschoolde individu kunt overstijgen is gewoonweg not done.
Vergeet de uitzonderingen niet. Het is deels afhankelijk van de omgeving waarin je zit. (dat is voor een academicus natuurlijk een stuk makkelijker). Maar het meeste hangt af van je bereidheid nieuwe dingen te leren. En als dat goed is dan kan een MBO'er echt wel boven een academicus uitkomen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:38 schreef floris.exe het volgende:
En als je nou als MBO'er al tientallen jaren in een bepaald bedrijf werkt en d.m.v interne studies allerlei kennis hebt vergaard, schat je diegene dan lager in dan iemand die net van het HBO komt, en nog niks van "de hoed en de rand" weet?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:38 schreef floris.exe het volgende:
Ik vind dat jij een "air" hebtquote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:39 schreef webfreak het volgende:
OK, heb ik een lastige voor je:
Ik heb net een MBO opleiding afgerond (met fucking groot succes overigens, maar dat terzijde...Voor ik het weet heb ik een 'air' over me heen), en begin nu aan een HBO opleiding.
Betekent dit dat ik in één klap slim ben geworden? Hebben mijn hersenen een zekere opvlieger gehad, waardoor ze nu ineens wél capabel zijn om op een hoger niveau te functioneren?
Is het een wonder? Vertel het me TS, ik ben benieuwd naar jouw wijze conclusie in deze!
Dus jij staat automagisch hoger op de ladder, omdat je HBO doet? Maar dan ga je vervolgens wel afgeven op MBO'ers die trots zijn op hun opleiding.... Goh. Pot, ketel.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:38 schreef floris.exe het volgende:
en je moet je plaats wel kennen, vind ik.
Maak er dan een graduaat van, die kunnen dat nog steeds niet. Graduaten zullen al meer in de MBO vallen (in België heb je dat onderscheid allemaal niet, dus het is moeilijk om iets in een bepaalde groep te positioneren). Verder zijn "ons" metaalarbeiders allemaal graduaten / A1's, dus van MBO-niveau. Ze kosten amper meer dan een ongeschoolde, maar qua prestaties heb je er een pak meer aan.quote:
Nee, het zegt vooral iets over het niveau van het HBO òf het feit dat in dit luilekkerland iedereen maar een poging kan wagen om een hoger niveau te bereiken dan eigenlijk voor hem/haar is weggelegd. Dit wordt dan mogelijk gemaakt door allerlei herkansingen, het afwezig zijn van selectie aan de poort enzovoort.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:39 schreef webfreak het volgende:
OK, heb ik een lastige voor je:
Ik heb net een MBO opleiding afgerond (met fucking groot succes overigens, maar dat terzijde...Voor ik het weet heb ik een 'air' over me heen), en begin nu aan een HBO opleiding.
Betekent dit dat ik in één klap slim ben geworden? Hebben mijn hersenen een zekere opvlieger gehad, waardoor ze nu ineens wél capabel zijn om op een hoger niveau te functioneren?
Is het een wonder? Vertel het me TS, ik ben benieuwd naar jouw wijze conclusie in deze!
Primaquote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:38 schreef floris.exe het volgende:
Laat ik even duidelijk maken dat ik niets tegen het MBO heb.
Mwah, misschien in de hierarchie van een bedrijf wel ja, maar op straat is iedereen voor mij hetzelfde.quote:Echter, er zijn ook na het onderwijs rangen en standen en je moet je plaats wel kennen, vind ik.
Misschien qua vocabulaire op dat vakgebied niet. Er zijn ook genoeg academici die voor de rest zo dom als het achtereind van een koe zijn, omdat ze alleen maar stof kunnen reproduceren en het niet in de praktijk kunnen gebruiken.quote:Een beetje denken dat je als MBO'er wel even een academisch geschoolde individu kunt overstijgen is gewoonweg not done.
In de praktijk zal het niet altijd zo zijn ook. Waar ik nu mijn contract liggen heb, ga ik eerst nog 2à3 jaar meedraaien met de huidige baas (die is nu rond de 55, dus pensioenleeftijd; heeft een A1 opleiding) en na die 2à3 jaar mag ik de boel daar overnemen. Blijft natuurlijk dat ik dan aan 26 direct leiding zal hebben over mensen die veel ouder zijn, en véél meer praktijkervaring hebben dan mij (ook met interne cursussen), maar die moeten zich inderdaad "onderwerpen".quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:42 schreef Diego27 het volgende:
Lijkt me een beetje kort door de bocht dat diegen zich moet onderwerpen aan de net afgestudeerde.
![]()
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:47 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Nee, het zegt vooral iets over het niveau van het HBO òf het feit dat in dit luilekkerland iedereen maar een poging kan wagen om een hoger niveau te bereiken dan eigenlijk voor hem/haar is weggelegd. Dit wordt dan mogelijk gemaakt door allerlei herkansingen, het afwezig zijn van selectie aan de poort enzovoort.
Universiteit, niet HBO, maar natuurlijk sta je dan automatisch hoger op de ladder, want:quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:42 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dus jij staat automagisch hoger op de ladder, omdat je HBO doet? Maar dan ga je vervolgens wel afgeven op MBO'ers die trots zijn op hun opleiding.... Goh. Pot, ketel.
Je discussieniveau is trouwens wel behoorlijk VMBO. Heb je dat niet geleerd op school?
Deze hoor ik nu eens zoooooooo vaak. In België zijn er de laatste jaren verschillende versoepelingen geweest. Eerst het IAJ-systeem, waardoor je je programma individueel kon samenstellen. Dan kreeg je een vrijstelling vanaf 10/20 ipv vanaf 12/20. Wat heeft dat allemaal opgeleverd voor de studenten? 0.0 vereenvoudigen van de opleiding. De slaagpercentages zijn gewoon ongewijzigd gebleven, dus het zal niet "makkelijker" geworden zijn.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:47 schreef floris.exe het volgende:
Dit wordt dan mogelijk gemaakt door allerlei herkansingen, het afwezig zijn van selectie aan de poort enzovoort.
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:49 schreef Athmozz het volgende:
dan mij
Dan ik.quote:als ik.
Dat zegt héél veel over je kunnen, jaquote:
Automagisch niet, maar in 90% van de gevallen wel. Van de MBO'ers zullen er maar héél weinig zijn die tegen dat ze 30 zijn al 50man personeel rondlopen hebben waar je baas over bent, bij sommige richtingen uit hogeschool / universiteit is dat zeker geen uitzondering. Als MBO'er kan je er ook raken, maar vb in het bedrijf waar ik kan starten is er nu een ploegleider van bijna 45 jaar, continu bijscholing; als de baas op verlof is neemt hij alles waar... Toch zal hij nooit de plaats van die baas innemen, want ik kom daar als jong snotterke binnengewandeld & steek direct heel de weg van het opklimmen & bijscholing volgen voorbij.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:42 schreef Kreator het volgende:
Dus jij staat automagisch hoger op de ladder, omdat je HBO doet?
Ooooh hij is duurder?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:51 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Universiteit, niet HBO, maar natuurlijk sta je dan automatisch hoger op de ladder, want:
1. Meer geïnvesteerd in je intellectuele vorming
2. Duurdere studie
3. Bewezen meer capaciteit te hebben
4. Het niveaustelsel van het onderwijs weerspiegelt de hiërarchie van het beroepsleven
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:49 schreef Athmozz het volgende:
[..]
In de praktijk zal het niet altijd zo zijn ook. Waar ik nu mijn contract liggen heb, ga ik eerst nog 2à3 jaar meedraaien met de huidige baas (die is nu rond de 55, dus pensioenleeftijd; heeft een A1 opleiding) en na die 2à3 jaar mag ik de boel daar overnemen. Blijft natuurlijk dat ik dan aan 26 direct leiding zal hebben over mensen die veel ouder zijn, en véél meer praktijkervaring hebben dan mij (ook met interne cursussen), maar die moeten zich inderdaad "onderwerpen".
Logisch ook, die mensen zijn op de werkvloer veel beter inzetbaar dan ik door de jarenlange ervaring; terwijl zij op dat moment op het bureau'tje véél minder nuttig zullen zijn als ik. In die studie zal ik de grote basis gekregen hebben + bewezen hebben een bepaald niveau aan te kunnen (want van 80% van wat ik geleerd heb zal ik nooit meer gebruik maken), en daarna een "interne opleiding" van 2à3 jaar als je het zo kan noemen. Meedraaien & geleidelijk meer en meer overnemen vind ik onder een opleiding vallen nl.
Verder moet je als je hoger staat in een bedrijf niet met "standen" aankomen en je hoger positioneren. Ook al heb je meer te zeggen; respect & werkwilligheid van je personeel dwing je niet af door te zeggen dat jij met hbo meer kent dan met mbo, je dwingt het af door redelijke eisen te stellen aan je personeel en vooral te weten waar je mee bezig bent.
En bij de 4e zit je foutquote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:51 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Universiteit, niet HBO, maar natuurlijk sta je dan automatisch hoger op de ladder, want:
2. Duurdere studie
4. Het niveaustelsel van het onderwijs weerspiegelt de hiërarchie van het beroepsleven
Waar lees jij dat ik op ze pis? Ik heb gewoon een totaal ander opleiding. Ik kan de dingen die zij doen niet (of toch bijna niet), terwijl zij wat ik kan niet kunnen. Andere opleiding, dus andere bezigheden. Ik ga zelf een jaartje halftime daar gaan werken, dus als ik op hun piste deed ik wel een ander jobje. Ik doe het niet eens voor wat ik er verdien, ik doe het om er wat ervaring op te doen zodat ik de bedrijfsgeest al ken en me makkelijker in kan werken daarna.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:56 schreef Diego27 het volgende:![]()
Ik ben werkgever en geef mijn personeel de gedachte dat ze goed zijn voor op de werkvloer, maar in indirect pis ik op ze ----> Gedachte !!!
HBO'ers beschouwen als hoger opgeleid...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:15 schreef Devlinsect het volgende:
door de samenleving ja.. niet echt iets om jezelf voor op de borst te gaan lopen kloppenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:51 schreef floris.exe het volgende:
[..]
quote:2. Duurdere studie
nee hoor... bewezen feitjes te kunnen reproduceren tijdens een tentamen. Meer is nog niet bewezenquote:3. Bewezen meer capaciteit te hebben
neequote:4. Het niveaustelsel van het onderwijs weerspiegelt de hiërarchie van het beroepsleven
Leg eens uit, waar staat die H voor?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:59 schreef Bolter het volgende:
[..]
HBO'ers beschouwen als hoger opgeleid...![]()
Flikker op met je MBO-airquote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Die arrogantie dus...
Hangt echt af van de richting. Er zijn inderdaad richtingen waar je gewoon moet kunnen opsommen wat je geblokt hebt, er zijn er anderen waar dat totaal het geval niet is. Sommige van onze docenten vinden het niet eens erg als we ons cursussen erbij nemen op het examen, aangezien de inhoud van de cursus & je notities niet eens genoeg is om geslaagd te zijn; het is de denkwijze van de problemen oplossen die ze interesseert, niet of je je formule'tjes wel kent.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:00 schreef teamlead het volgende:
nee hoor... bewezen feitjes te kunnen reproduceren tijdens een tentamen. Meer is nog niet bewezen
Ah, jij kent het ookquote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:05 schreef osho het volgende:
HBO'ers/WO'ers die zich druk maken om MBO'ers omdat deze MBO'er toch slimmer blijkt dan hij/zijzelf ondanks de jarenlange studie en belofte van een topfunctie
Als swetsenegger 4k/maand binnenhaald met zijn MBO-diploma is dat voor hem toch iets om trots op te zijn? Dat is een teken dat zijn bedrijf hem zéér nuttig vindt (anders gaan ze echt niet naar dergelijke bedragen), of dat hij als zelfstandige veel uurtjes klopt.quote:
De gedachte dat als je net komt kijken, en dat je dan al meteen het baasje/chefke kan spelen, dat gaat op bij bedrijfjes onder de 30 personen misschien, maar probeer dat eens te doen bij een bedrijf waar meer dan 100 mensen werken.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:59 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Waar lees jij dat ik op ze pis? Ik heb gewoon een totaal ander opleiding. Ik kan de dingen die zij doen niet (of toch bijna niet), terwijl zij wat ik kan niet kunnen. Andere opleiding, dus andere bezigheden. Ik ga zelf een jaartje halftime daar gaan werken, dus als ik op hun piste deed ik wel een ander jobje. Ik doe het niet eens voor wat ik er verdien, ik doe het om er wat ervaring op te doen zodat ik de bedrijfsgeest al ken en me makkelijker in kan werken daarna.
Duurdere studie is de grootste zever die er is. Ik ken vrienden die zo zuinig mogelijk hun studie volgen, en die er met 6à700¤ / jaar vanaf zijn (uiteraard zonder kot), anderen (zoals ikzelf) zijn gewoon iets makkelijker ingesteld en gaan rapper over tot de aanschaf van bepaalde dingen en gaan makkelijk naar 2à3000¤ / jaar. Maakt dat mijn opleiding daarom beter? Totaal niet.
Ik ben dan ook 37, heb nog een 'oude stempel' MBO opleiding toen die diploma's nog niet gratis bij 3 pakken fruitontbijt werden weggegeven en inderdaad hard gewerkt. Ik denk ook dat ik in tijden van hoog conjuctuur een HBO opleiding gevolgd zou hebben.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:07 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Als swetsenegger 4k/maand binnenhaald met zijn MBO-diploma is dat voor hem toch iets om trots op te zijn? Dat is een teken dat zijn bedrijf hem zéér nuttig vindt (anders gaan ze echt niet naar dergelijke bedragen), of dat hij als zelfstandige veel uurtjes klopt.
Die heeft dus best wel wat inspanning mogen doen om daar te raken, want als MBO'er (zelfs als HBO'er of als uniefstudent) begin je standaard niet aan 4k/maand.
Leiding over de afdeling in Gent (daar werkt al rond de 40 man intern werkt, zit ook nog wat volk op de buitendienst), en het is bij een bedrijf dat in 38 landen zit en ongeveer 50.000 werknemers. Als je daar op een jonge leeftijd al een mooie functie krijgt zijn er nog best wat doorgroeimogelijkheden toch. (Eerlijkheidshalve moet ik er wel aan toevoegen dat mijn vader wel enige inspraak gehad heeft, waardoor het verkrijgen van het contract voor binnen 2 jaar toch wel iets soepeler verlopen isquote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:07 schreef Diego27 het volgende:
De gedachte dat als je net komt kijken, en dat je dan al meteen het baasje/chefke kan spelen, dat gaat op bij bedrijfjes onder de 30 personen misschien, maar probeer dat eens te doen bij een bedrijf waar meer dan 100 mensen werken.
Sarcasme wordt niet altijd begrepen, Swetsenegger deed dat wel.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:07 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Als swetsenegger 4k/maand binnenhaald met zijn MBO-diploma is dat voor hem toch iets om trots op te zijn? Dat is een teken dat zijn bedrijf hem zéér nuttig vindt (anders gaan ze echt niet naar dergelijke bedragen), of dat hij als zelfstandige veel uurtjes klopt.
Die heeft dus best wel wat inspanning mogen doen om daar te raken, want als MBO'er (zelfs als HBO'er of als uniefstudent) begin je standaard niet aan 4k/maand. Vind ik dus geen air, ik vind een afgestudeerde HBO'er die komt beweren dat hij het beter weet iemand die een air opzet.
daar zit misschien wel wat in. Ik heb ook nog een "ouderwets" mbo-diploma. Misschien is het niveau van het MBO in de loop der tijd ook gedaald?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ben dan ook 37, heb nog een 'oude stempel' MBO opleiding toen die diploma's nog niet gratis bij 3 pakken fruitontbijt werden weggegeven en inderdaad hard gewerkt. Ik denk ook dat ik in tijden van hoog conjuctuur een HBO opleiding gevolgd zou hebben.
Ik ben dan ook zeker niet begonnen met 4K, daar heb ik hard voor moeten werken.
Die 4k is overigens bruto natuurlijk
Jullie gebruiken het argument precies andersom als jullie willen 'aantonen' dat jullie minstens net zo goed zijn als WO-ersquote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:49 schreef floris.exe het volgende:
Praktijk schmijk, het gaat om de theorie in eerste instantie.
O, dat weet ik wel zeker. Als ik de MBO'ers zie die nu bij ons binnen komen, begrijp ik de OP welquote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:14 schreef teamlead het volgende:
[..]
daar zit misschien wel wat in. Ik heb ook nog een "ouderwets" mbo-diploma. Misschien is het niveau van het MBO in de loop der tijd ook gedaald?
Niemand, dan had ik wel 8K gehadquote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:15 schreef Armageddon het volgende:
Wie pijp jij voor 4k per maand Swets?
Bingo! Ik werkte op HBO ook voornamelijk samen met voormalig MBO'ers. Die deden 't daar ook een stuk beter. Sterker nog, ik vrees dat ik bij het afstuderen een van de weinigen was die van het HAVO/VWO kwam ipv MBO...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:06 schreef NeoGenic1982 het volgende:
Ik zelf heb ook MBO gedaan, zelf nu HBO, en wat mij opvalt is dat de mensen die van het atheneum/havo afkomen toch meer moeite hebben met een HBO opleiding dan mensen met een MBO opleiding.
Dat kan allemaal wel zo zijn, maar blijkbaar helpt zo'n dure HBO of WO studie niet tegen een aantal heel vervelende zaken die je vooral ook kunnen hinderen in het leven, zoals daar zijn:quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:51 schreef floris.exe het volgende:
[..]
2. Duurdere studie
Dan is begrijpen lezen niet je sterkste punt.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:18 schreef SuperRogier het volgende:
Toch weer leuk om te zien, al die MBO´ers die zichzelf ervan beschuldigen door middel van hun praktijkervaring veel slimmer zijn geworden dan menig HBO´er / WO´er
Man, ik ken mensen die begonnen zijn met LTS zwakstroom, maar die nu slimmer zijn dan menig HBO-er.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:18 schreef SuperRogier het volgende:
Toch weer leuk om te zien, al die MBO´ers die zichzelf ervan beschuldigen door middel van hun praktijkervaring veel slimmer zijn geworden dan menig HBO´er / WO´er
Ik sluit mij volledig aan bij je laatste zin! Laat mensen in hun waarde en dat betekent dus ook dat een MBO geschoolde de waarde van een WO geschoolde moet kennen en zich nederig daartegenover dient op te stellen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:32 schreef JaZekerZ het volgende:
Ben zelf afstuderend Uni. Maar waar haalt iemand het recht vandaan een opleiding of opleidingsniveau te veroordelen? Zelfs VMBO is niets te min en heeft op bepaalde punten zeker meerwaarde. Bovendien: gelukkig zijn telt, al ben je putjesschepper. Ieder z'n meug dus. Gezeik WO -> MBO is net zo not done als MBO -> WO of welke combinatie dan ook.
Laat mensen in hun waarde.
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:34 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Ik sluit mij volledig aan bij je laatste zin! Laat mensen in hun waarde en dat betekent dus ook dat een MBO geschoolde de waarde van een WO geschoolde moet kennen en zich nederig daartegenover dient op te stellen.
Vent, pleur een eind op wil je. Mafketel.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:34 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Ik sluit mij volledig aan bij je laatste zin! Laat mensen in hun waarde en dat betekent dus ook dat een MBO geschoolde de waarde van een WO geschoolde moet kennen en zich nederig daartegenover dient op te stellen.
Hoe verzin je hetquote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:34 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Echt, ik krijg tranen in mijn ogen als ik zoiets lees. Van MBO naar universiteit, dat is toch te gek voor woorden? Zoals je het ook al zegt: met steun van het bedrijf. Met allerlei hulpmiddelen komen de intellectueel zwakkeren toch aan hun doctorandustitel en staan daarmee op gelijke voet met de van nature intellectueel hoogbegaafden. Erg triestquote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:12 schreef Coencordia het volgende:
[..]
Sarcasme wordt niet altijd begrepen, Swetsenegger deed dat wel.
overigens heb ik zelf ook MBO gedaan, daarna HBO afgerond. Nu aan het werk en volgend jaar begin ik met steun van het bedrijf aan een Academische opleiding.
Maar volgens de TS ken ik dan mijn plaats niet![]()
Lezen lukt me wel, goed Nederlands ook wel en dat jij het anders interpreteerd..quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:30 schreef Coencordia het volgende:
[..]
Dan is begrijpen lezen niet je sterkste punt.
Het punt is dat ze niet minder zijn.
Daar moet ik floris dan wel weer gelijk in geven.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:36 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Echt, ik krijg tranen in mijn ogen als ik zoiets lees. Van MBO naar universiteit, dat is toch te gek voor woorden? Zoals je het ook al zegt: met steun van het bedrijf. Met allerlei hulpmiddelen komen de intellectueel zwakkeren toch aan hun doctorandustitel en staan daarmee op gelijke voet met de van nature intellectueel hoogbegaafden. Erg triest.
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:34 schreef floris.exe het volgende:
[..]
vandaar die jarenlange studiequote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:36 schreef floris.exe het volgende:
van nature intellectueel hoogbegaafden. .
je bedoelt die van nature intellectueel hoogbegaafden die parasiteren op de samenleving teneinde jarenlang zo goedkoop mogelijk bier te kunnen zuipen bij de studentenvereniging (quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:36 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Echt, ik krijg tranen in mijn ogen als ik zoiets lees. Van MBO naar universiteit, dat is toch te gek voor woorden? Zoals je het ook al zegt: met steun van het bedrijf. Met allerlei hulpmiddelen komen de intellectueel zwakkeren toch aan hun doctorandustitel en staan daarmee op gelijke voet met de van nature intellectueel hoogbegaafden. Erg triest.
Zou hij het misschien over financiële steun hebben?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:36 schreef floris.exe het volgende:
Het gaat mij absoluut niet om het geld. Het salaris is afhankelijk van het mechanisme van vraag en aanbod en dus kan ik mij volledig neerleggen bij de mogelijke situatie dat bijvoorbeeld een stratenmaker (bij veel vraag en weinig aanbod) meer verdient dan bijvoorbeeld een HEAO'er (bij veel aanbod en weinig vraag). Het gaat mij zelf echter puur om het intellectuele vlak. De universiteit is niet enkel een onderwijsinstituut waar je een diploma haalt voor de beroepspraktijk. Het is een way of life, een weerspiegeling van een zekere persoonlijkheid en houding. Wetenschappelijk onderwijs draait om het fundament van onze werkelijkheid en hoe deze is opgebouwd en hoe deze wordt onderzocht. Dat is heel wat anders dan even met hulp van je werkgever een academisch papiertje halen. Daarmee wordt het elan van de ware academicus benadeeld.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:36 schreef SuperRogier het volgende:
[..]
Lezen lukt me wel, goed Nederlands ook wel en dat jij het anders interpreteerd..
Verder ben ik het ergens wel eens met de OP, anderzijds ook niet. Bij iedereen is het verschillend dus dit hele topic slaat nergens op. Iedereen kan wel voorbeelden gaan noemen, maar dat is simpelweg belachelijk, kijk eens naar het grote plaatje ipv de uitzonderingen. Leuk dat je met een mbo diploma 4000 euri verdiend, een andere mbo'er krijgt misschien 1500 en een uni gozer 12k.
Wat is daar mis mee? Je moet daarna nog lang genoeg hard werken. Daar mag eerst wel wat ontspanning aan vooraf gaan.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:40 schreef teamlead het volgende:
[..]
je bedoelt die van nature intellectueel hoogbegaafden die parasiteren op de samenleving teneinde jarenlang zo goedkoop mogelijk bier te kunnen zuipen bij de studentenvereniging ()?
Hopelijk is deze opmerking alleen om te provoceren, want als je dit echt denkt, dan leef je minstens 50 jaar te laat.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:34 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Eerst het werk, dan de ontspanning zou een betere levenhouding zijnquote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:43 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Je moet daarna nog lang genoeg hard werken. Daar mag eerst wel wat ontspanning aan vooraf gaan.
Ik heb geen air, ik benader deze kwestie op een exacte wijze. Iemand die hoger opgeleid is, is dus hoger opgeleid. Wat heeft het voor zin om hoger opgeleid te zijn, wanneer je ergens onderaan in de hiërarchie hangt? Daar doe je het toch niet voor?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:42 schreef STING het volgende:
misplaatste arrogantie
Kennelijk voelt TS zich superieur tegenover "MBO'ers", dus is het natuurlijk uit den boze dat ze goed over zichzelf denken, of als te goed over zichzelf denken is dat erger, als een WO'ers te goed over zichzelf denkt
Daarnaast beetje kortzichtig, als "MBO'er" kun je dus niet intelligent worden/zijn en op dezelfde manier hogerop komen als een HBO'er/WO'er?
Conclusie: TS heeft zelf air
Ik ben inderdaad reeds afgestudeerd aan de universiteit.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:45 schreef teamlead het volgende:
[..]
Eerst het werk, dan de ontspanning zou een betere levenhouding zijn.
maar goed.. is TS überhaupt al afgestudeerd? En zo ja, uni of hbo?
In slap ouwehoeren?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:47 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad reeds afgestudeerd aan de universiteit.
en nu gefrustreerd werkeloos terwijl je om je heen MBO'ers wel werk ziet krijgen? Of heb je een mbo'er als leidinggevende en kun je dat met je abstracte denkvermogen niet behappen?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:47 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad reeds afgestudeerd aan de universiteit.
Oooh, heerlijk. Kostelijk!!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:34 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Iemand met een hogere opleiding zou gemiddeld genomen de potentie kunnen hebben om complexere zaken te kunnen oplossen en produceren, dan iemand met MBO. Neemt natuurlijk niet weg, dat opleiding slechts één van de factoren is, die bepaalt hoe hoog je in die 'hiërarchie' (beetje misplaatst begrip, tenzij je in standen en aanzien wil denken).quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:46 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Ik heb geen air, ik benader deze kwestie op een exacte wijze. Iemand die hoger opgeleid is, is dus hoger opgeleid. Wat heeft het voor zin om hoger opgeleid te zijn, wanneer je ergens onderaan in de hiërarchie hangt? Daar doe je het toch niet voor?
Wat je hier doet is het rationaliseren van een gevoel, wat je daarboven ook nog eens ontkent.quote:Ik voel mij absoluut niet superieur; tegenover niemand niet! Ik heb respect voor alles en iedereen, alleen is er ook zoiets als een sociaal construct ten behoeve van de sociale stabiliteit. Noem het ouderwets, maar rangen en standen zorgen voor stabiliteit.
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:46 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Ik heb geen air, ik benader deze kwestie op een exacte wijze. Iemand die hoger opgeleid is, is dus hoger opgeleid. Wat heeft het voor zin om hoger opgeleid te zijn, wanneer je ergens onderaan in de hiërarchie hangt? Daar doe je het toch niet voor?
Ik voel mij absoluut niet superieur; tegenover niemand niet! Ik heb respect voor alles en iedereen, alleen is er ook zoiets als een sociaal construct ten behoeve van de sociale stabiliteit. Noem het ouderwets, maar rangen en standen zorgen voor stabiliteit.
in jouw wereld misschien, maar als ik jou op straat tegenkom, moet jij je nederig tegenover MIJ opstellen. Waarom? Omdat ik groter, gemener en sterker dan jij ben en een veel grotere lul heb. (maar voor de rest respecteer ik alles en iedereen hoor, alleen geldt nou eenmaal het recht van de sterkste)quote:...Laat mensen in hun waarde en dat betekent dus ook dat een MBO geschoolde de waarde van een WO geschoolde moet kennen en zich nederig daartegenover dient op te stellen.
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:56 schreef Kreupelhout het volgende:
[..]
[..]
in jouw wereld misschien, maar als ik jou op straat tegenkom, moet jij je nederig tegenover MIJ opstellen. Waarom? Omdat ik groter, gemener en sterker dan jij ben en een veel grotere lul heb. (maar voor de rest respecteer ik alles en iedereen hoor, alleen geldt nou eenmaal het recht van de sterkste)![]()
![]()
hoe ist nou met Karla tegenwoordig?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:57 schreef _The_General_ het volgende:
Rangen en standen zeggen niets meer. Ik heb MBO gedaan en stond pas op een receptie met Karla Peijs te kletsen
We leven niet meer in de jaren 30 Floris....
Misschien ben ik in het verleden wel met hele andere zaken bezig geweest dan mijn studie. Waardoor ik dat pad bewandeld heb. Dat zegt dus niets over mijn natuurlijke intellect. En de steun is natuurlijk financiele steun, zij worden er immers beter van.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:36 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Dus je bent kwaad omdat hij wel ieder weekend neukt?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:58 schreef floris.exe het volgende:
uiteindelijk de universiteit. Hij gaf zelf aan dat hij dat deed, omdat hij in Nederland alle ruimte krijgt daarvoor en hij tentamens na vele pogingen uiteindelijk wel haalt. Deze jongen was niet te porren voor een goed filosofisch gesprek en hield zich (nog steeds) uitsluitend bezig met de oppervlakkige zaken van het bestaan.
Goed, ze deed nu iets in Zeeland!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:58 schreef teamlead het volgende:
[..]
hoe ist nou met Karla tegenwoordig?
ah.. je vindt dus niet dat alle hogeropgeleiden superieur zijn... je vindt dat jij superieur bent.....quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:58 schreef floris.exe het volgende:
Ik begrijp gewoon deze reacties niet zo. Nou ja, eigenlijk wel, want mensen voelen zich snel beledigd, ook al is dat nergens voor nodig. Neem nu bijvoorbeeld een oude klasgenoot van de middelbare school. Deze jongen is van het MBO doorgegaan tot uiteindelijk de universiteit. Hij gaf zelf aan dat hij dat deed, omdat hij in Nederland alle ruimte krijgt daarvoor en hij tentamens na vele pogingen uiteindelijk wel haalt. Deze jongen was niet te porren voor een goed filosofisch gesprek en hield zich (nog steeds) uitsluitend bezig met de oppervlakkige zaken van het bestaan. Maar bedenk wel, deze jongen is straks doctorandus, maar dan wel eentje met een houding van een onnozele flierefluiter. Ieder zijn meug, maar de arbeidsmarkt waar ik een deel van uit maak, wordt zo wel zeer vervuild. Dat is gewoon jammer.
Dus in feite baseer je je hele verhaal op één persoon.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:58 schreef floris.exe het volgende:
Ik begrijp gewoon deze reacties niet zo. Nou ja, eigenlijk wel, want mensen voelen zich snel beledigd, ook al is dat nergens voor nodig. Neem nu bijvoorbeeld een oude klasgenoot van de middelbare school. Deze jongen is van het MBO doorgegaan tot uiteindelijk de universiteit. Hij gaf zelf aan dat hij dat deed, omdat hij in Nederland alle ruimte krijgt daarvoor en hij tentamens na vele pogingen uiteindelijk wel haalt. Deze jongen was niet te porren voor een goed filosofisch gesprek en hield zich (nog steeds) uitsluitend bezig met de oppervlakkige zaken van het bestaan. Maar bedenk wel, deze jongen is straks doctorandus, maar dan wel eentje met een houding van een onnozele flierefluiter. Ieder zijn meug, maar de arbeidsmarkt waar ik een deel van uit maak, wordt zo wel zeer vervuild. Dat is gewoon jammer.
Je bewijst nu zelf niets te begrijpen van het wetenschappelijke concept van het recht van de sterkstequote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:56 schreef Kreupelhout het volgende:
[..]
[..]
in jouw wereld misschien, maar als ik jou op straat tegenkom, moet jij je nederig tegenover MIJ opstellen. Waarom? Omdat ik groter, gemener en sterker dan jij ben en een veel grotere lul heb. (maar voor de rest respecteer ik alles en iedereen hoor, alleen geldt nou eenmaal het recht van de sterkste)![]()
![]()
Nederig? Zeg niet dat je gelovig bent, of heb je het diploma van god ook al gezienquote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:34 schreef floris.exe het volgende:
Jij bewijst in deze post dat je het concept van sarcasme niet begrijpt. De persoon waar je op reageert maakte een cynische opmerking, en jij vat het hem behoorlijk serieus op.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:00 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Je bewijst nu zelf niets te begrijpen van het wetenschappelijke concept van het recht van de sterkste. In onze huidige maatschappij is de sterkste niet degene met de meeste spierkracht, de grootste lichaamsomvang of de grootte van het geslachtsdeel. In deze samenleving draait het om intelligentie.
Nee hoor, de liefde bedrijven is niet per definitie iets dat behoort tot de oppervlakkige zaken van het bestaan. De liefde bedrijven is, met de juiste intenties, een daad van volkomen spiritualiteit, genegenheid en daarnaast is het natuurlijk gezond.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:59 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Dus je bent kwaad omdat hij wel ieder weekend neukt?
Denkfout, het gaat om aanpassingsvermogen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:00 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Je bewijst nu zelf niets te begrijpen van het wetenschappelijke concept van het recht van de sterkste. In onze huidige maatschappij is de sterkste niet degene met de meeste spierkracht, de grootste lichaamsomvang of de grootte van het geslachtsdeel. In deze samenleving draait het om intelligentie.
Niet alle hogeropgeleiden inderdaad, maar dat komt omdat daaronder zich ook mensen begeven die er dus eigenlijk niet horen. Maar daarnaast sprak ik in zijn algemeenheid: niet alleen over mijzelf, maar over intellectuelen in het algemeen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:00 schreef teamlead het volgende:
[..]
ah.. je vindt dus niet dat alle hogeropgeleiden superieur zijn... je vindt dat jij superieur bent.....
blijkbaar hebben ze wel de door jou zo geroemde capaciteiten ervoor....quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:04 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Niet alle hogeropgeleiden inderdaad, maar dat komt omdat daaronder zich ook mensen begeven die er dus eigenlijk niet horen.
en jouw definitie van een intellectueel?quote:Maar daarnaast sprak ik in zijn algemeenheid: niet alleen over mijzelf, maar over intellectuelen in het algemeen.
Dat klopt en in onze huidige samenleving is dat degene die het meeste hersencapaciteit heeft. Kijk naar de Tweede Kamer en de bedrijventop. Stuk voor stuk zijn dan mensen die je met één hand op de rug zo het ziekenhuis in zou kunnen slaan, maar ze staan in onze samenleving aan de top.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:03 schreef Coencordia het volgende:
[..]
Denkfout, het gaat om aanpassingsvermogen.
Degene die zich het beste aanpast aan veranderende situatie overleeft.
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:49 schreef teamlead het volgende:
[..]
en nu gefrustreerd werkeloos terwijl je om je heen MBO'ers wel werk ziet krijgen? Of heb je een mbo'er als leidinggevende en kun je dat met je abstracte denkvermogen niet behappen?
Ja, daarover gesproken:quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:04 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Niet alle hogeropgeleiden inderdaad, maar dat komt omdat daaronder zich ook mensen begeven die er dus eigenlijk niet horen. Maar daarnaast sprak ik in zijn algemeenheid: niet alleen over mijzelf, maar over intellectuelen in het algemeen.
Nee, het wordt veroorzaakt door een verlaging van de norm en een afzwakking van de kwaliteit van het hoger onderwijs.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:06 schreef teamlead het volgende:
[..]
blijkbaar hebben ze wel de door jou zo geroemde capaciteiten ervoor....
Iemand die op zijn minst op de hoogte is van bijvoorbeeld de ideeën van Sartre en de moeite heeft genomen om zich te verdiepen in dergelijke zaken. Of je het nu wel of niet leuk vindt.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:06 schreef teamlead het volgende:
en jouw definitie van een intellectueel?
Als iemand het heeft op de recht van de sterkste, gaat het over de kracht om te overleven.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:00 schreef floris.exe het volgende:
[..]
En Ome joop niet te vergeten!!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:08 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Iemand die op zijn minst op de hoogte is van bijvoorbeeld de ideeën van Sartre en de moeite heeft genomen om zich te verdiepen in dergelijke zaken. Of je het nu wel of niet leuk vindt.
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:08 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Nee, het wordt veroorzaakt door een verlaging van de norm en een afzwakking van de kwaliteit van het hoger onderwijs.
[..]
waarom zou je je moeten verdiepen in de ideeën van Sartre als je daar helemaal geen interesse in hebt? Om tijdens een receptie leuk te kunnen meebabbelen met mensen die Sartre net zo slecht begrepen hebben als Sartre zichzelf begreep?quote:Iemand die op zijn minst op de hoogte is van bijvoorbeeld de ideeën van Sartre en de moeite heeft genomen om zich te verdiepen in dergelijke zaken. Of je het nu wel of niet leuk vindt.
in·tel·lec·tu·eel1 (de ~ (m.), -elen)quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:08 schreef floris.exe het volgende:
Iemand die op zijn minst op de hoogte is van bijvoorbeeld de ideeën van Sartre en de moeite heeft genomen om zich te verdiepen in dergelijke zaken. Of je het nu wel of niet leuk vindt.
Je neemt het allemaal wel erg letterlijkquote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:07 schreef floris.exe het volgende:
Survival of the fittest moet je inderdaad ook niet uitleggen als het recht van de sterkste (fit als in lichamelijk fit), maar het recht van de best aangepaste (fit als in passend).
Houd je dan ook in achterhoofd dat iemand niet zijn volledige hersencapciteit gebruikt voor studie? Er is namelijk veel meer te doen in de wereld dan studeren.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:07 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Dat klopt en in onze huidige samenleving is dat degene die het meeste hersencapaciteit heeft. Kijk naar de Tweede Kamer en de bedrijventop. Stuk voor stuk zijn dan mensen die je met één hand op de rug zo het ziekenhuis in zou kunnen slaan, maar ze staan in onze samenleving aan de top.
Survival of the fittest moet je inderdaad ook niet uitleggen als het recht van de sterkste (fit als in lichamelijk fit), maar het recht van de best aangepaste (fit als in passend).
Ok, dan ben ik dus een volslagen ongeschoolde, aangezien ik weet dat Sartre een Fransman is en hij filosofisch gezever neergeklad heeft. en dat met een masterdiploma! Ow hell, weer een invasie van de intellectuele klasse!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:08 schreef floris.exe het volgende:
floris.exe is een man van het volk.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:05 schreef Kreupelhout het volgende:
En heb je trouwens geen hele belangrijke zaken te doen dan je bezig te houden met klootjesvolk op een een of ander forum?
Dat klopt, een belabberde EQ is niet bevorderlijk voor je sociale 'overlevingskansen', maar dan noem je de extremen. Overigens komen die mensen vaak wel uit de verf binnen de wetenschappelijke gemeenschap, middels publicaties en dergelijke. Maar toegegeven, het grote publiek zullen ze nooit halen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:09 schreef STING het volgende:
[..]
Als iemand het heeft op de recht van de sterkste, gaat het over de kracht om te overleven.
In onze huidige maatschappij kom je met alleen IQ niet ver. Denk maar aan de geniussen, die niet uit de verf komen omdat ze niet kunnen communiceren en/of het EQ hebben van een diepvriesmaaltijd.
Dat is waar, maar dat staat los van lichamelijke kracht. Eigenlijk heeft dat ook te maken met intelligentie, omdat je daarin strategisch moet handelen. Maar als we het dan toch gaan hebben over ideeën van de jaren 30 en dergelijke... de Vrijmetselarijquote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:09 schreef STING het volgende:
Daarnaast bereik je in veel delen van de maatschappij (helaas) meer door je simpelweg te alliëren met de juiste groepering(en). Dan draait het dus ook in welke mate je andere mensen kunt helpen met overleven. (Vrijmetselarij, enz.)
Ik denk niet dat die mensen daar erg mee zitten. Ze hebben een goed leven hoorquote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:09 schreef Armageddon het volgende:
Ben ik toch liever iets minder slim. Je zal zo'n kop als Melkert of Balkenende hebben.![]()
Naar hun maatstaven ja...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:17 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die mensen daar erg mee zitten. Ze hebben een goed leven hoor.
Ik noem als voorbeeld inderdaad een extreme, maar de statement zelf is geen uitzondering.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:16 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Dat klopt, een belabberde EQ is niet bevorderlijk voor je sociale 'overlevingskansen', maar dan noem je de extremen. Overigens komen die mensen vaak wel uit de verf binnen de wetenschappelijke gemeenschap, middels publicaties en dergelijke. Maar toegegeven, het grote publiek zullen ze nooit halen.
[..]
IQ is maar één van de facetten.quote:Dat is waar, maar dat staat los van lichamelijke kracht. Eigenlijk heeft dat ook te maken met intelligentie, omdat je daarin strategisch moet handelen. Maar als we het dan toch gaan hebben over ideeën van de jaren 30 en dergelijke... de Vrijmetselarij.
Waarom, omdat ze een Bentley rijden?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:17 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Als je van veel vergaderen en naar je lelijke vrouw kijken houdt ja.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:17 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Uit materialistisch oogpunt een goed leven perhaps, maar of ze gelukkig zijn (goed leven in bredere zin), we never know.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:17 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Als jij echt zo geweldig bent als je zelf beweert, dan versla je hem toch met een straatlengte voorsprong bij elke sollicitatie?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:58 schreef floris.exe het volgende:
Ieder zijn meug, maar de arbeidsmarkt waar ik een deel van uit maak, wordt zo wel zeer vervuild. Dat is gewoon jammer.
Nou dan, dan is het toch goed? Of denk je dat ze diep van binnen jaloers zijn op een proletarisch levenquote:
Om hogerop te komen moet je gehaaid zijn en puur uit zijn op je eigen succes. Een goed ontwikkeld EQ staat dat juist in de weg!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:20 schreef STING het volgende:
[..]
Ik noem als voorbeeld inderdaad een extreme, maar de statement zelf is geen uitzondering.
Genoeg mensen die wel een hoog IQ hebben, maar door een te laag EQ, niet "hogerop" komen.
Op de arbeidsmarkt hebben ze dan ook zo goed als niets aan een "goed filosofisch gesprek". Ik houd mij ook enkel bezig met de "oppervlakkige zaken van het bestaan" zoals je zegt, gewoon omdat je de rest toch nooit kan vatten. Er zijn al boeken volgezeverd daarover, en nog steeds weet men niets meer, enkel gedachtengangen van bepaalde personen. Financieel heeft dit amper iets opgeleverd (behalve voor de drukkerij, maar die maakt het niet uit wat in een boek staat), dus op zich is dat juist hetgeen waar een bedrijf niet naar op zoek is.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:58 schreef floris.exe het volgende:
Ieder zijn meug, maar de arbeidsmarkt waar ik een deel van uit maak, wordt zo wel zeer vervuild. Dat is gewoon jammer.
Ik denk dat je dan de betekenis van EQ niet helemaal helder hebtquote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:32 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Om hogerop te komen moet je gehaaid zijn en puur uit zijn op je eigen succes. Een goed ontwikkeld EQ staat dat juist in de weg!
Veel MBO'ers hebben het EQ van een neanderthaler. Deze groep is simpelweg niet tot sympathie, laat staat empathie, in staat. Het zijn poppetjes die worden geregisseerd door groepsdruk en meer niet. Het EQ-argument slaat inderdaad nergens op. Want net zoals mensen met een laag EQ voorkomen op de uni, komen ze ook voor op het MBO... en HBO enzovoort.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:35 schreef ETA het volgende:
Altijd leuk deze discussies![]()
Denken jullie dat het gemiddelde EQ van MBO'ers hoger/lager/gelijk is aan het gemiddelde EQ van een WO'er? Ik zie geen reden om te denken dat er een verschil inzit, dus waarom word dan altijd het argument aangehaald dat WO'ers alsnog kunnen falen door een lager EQ? Exact zelfde argumement kan je toepassen op MBO'ers, dus uiteindelijk schiet je met het EQ argument niks op, toch?
En op basis van die definitie van EQ beweer je dat WO'ers vaak een lagere EQ hebben dan MBO'ersquote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:36 schreef STING het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan de betekenis van EQ niet helemaal helder hebt
Kort door de bocht kun je EQ zien als intra- en interpersoonlijke intelligentie. Jezelf kennen is key.
Mensen met een laag EQ kennen zichzelf meestal slecht en worden onbewust gestuurd door hun emoties, wat nu niet echt bijdraagt aan je road to success.
Ook heb je voor eigen succes heb je andere mensen nodig. Hetzij door ze te steunen en/of te manipuleren.
Als je geen gevoel hebt voor, bijvoorbeeld, de predikaatlogica, dan kun je er ook niet boekjesslim mee doen. Hoeveel je je ook inzet.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:41 schreef het.ismij het volgende:
Opleiding zegt niks.
Iedereen kan boekjes slim doen,.. Als je je maar inzet.![]()
Dude alsjeblieft.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:42 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Als je geen gevoel hebt voor, bijvoorbeeld, de predikaatlogica, dan kun je er ook niet boekjesslim mee doen. Hoeveel je je ook inzet.
Met deze opmerking geef je zelf aan een EQ van ver onder O te bezitten, jij rare arogante hokjesdenkertquote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:38 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Veel MBO'ers hebben het EQ van een neanderthaler. Deze groep is simpelweg niet tot sympathie, laat staat empathie, in staat. Het zijn poppetjes die worden geregisseerd door groepsdruk en meer niet. Het EQ-argument slaat inderdaad nergens op. Want net zoals mensen met een laag EQ voorkomen op de uni, komen ze ook voor op het MBO... en HBO enzovoort.
Wat alsjeblieft? Logica is de basis van de moderne wetenschap. Alles draait om argumentatieleer en daar helpt de propositie- en predikaatlogica bij. Het helpt bij het opsporen van drogredenen bijvoorbeeld en die worden in deze wereld erg veel aangevoerd.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:46 schreef het.ismij het volgende:
[..]
Dude alsjeblieft.
En wanneer krijg je dit soort dingen naar je hoofd geslingerd? Niet op HBO bij de opleidingen die ik ken.
Loop jij maar eens langs zo'n clubje MBO Golf GTI, kettinkje, petje en sportkleding gastjes en ondervindt het niveau van hun EQ.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:46 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Met deze opmerking geef je zelf aan een EQ van ver onder O te bezitten, jij rare arogante hokjesdenkert![]()
Jij komt ook van het MBO gezien dat prachtig stuk grramatykaall gestuntel wat hierboven te lezen valt?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:50 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Loop jij maar eens langs zo'n clubje MBO Golf GTI, kettinkje, petje en sportkleding gastjes en ondervindt het niveau van hun EQ.
Waar baseer je eigenlijk op dat alle of in ieder geval een overgroot deel van de MBO'ers sociaal deëfificent zijn?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:38 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Veel MBO'ers hebben het EQ van een neanderthaler. Deze groep is simpelweg niet tot sympathie, laat staat empathie, in staat. Het zijn poppetjes die worden geregisseerd door groepsdruk en meer niet. Het EQ-argument slaat inderdaad nergens op. Want net zoals mensen met een laag EQ voorkomen op de uni, komen ze ook voor op het MBO... en HBO enzovoort.
Dat heb ik nergens beweerd of bedoeldquote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:39 schreef floris.exe het volgende:
[..]
En op basis van die definitie van EQ beweer je dat WO'ers vaak een lagere EQ hebben dan MBO'ers?
Jij hoort duidelijk bij de bekrompen hokjes denkers.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:50 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Loop jij maar eens langs zo'n clubje MBO Golf GTI, kettinkje, petje en sportkleding gastjes en ondervindt het niveau van hun EQ.
Dat zegt niets.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:50 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Als je zo intelligent bent als je beweerd, had je gelezen dat ik me niet uitgesproken heb over het EQ van MBO-ers, maar dat het me slechts opviel dat die van jouw niet bijster hoog isquote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:50 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Een beetje als:quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:49 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Wat alsjeblieft? Logica is de basis van de moderne wetenschap. Alles draait om argumentatieleer en daar helpt de propositie- en predikaatlogica bij. Het helpt bij het opsporen van drogredenen bijvoorbeeld en die worden in deze wereld erg veel aangevoerd.
Voorbeeld:
1. Een man heeft een vrouw in elkaar geslagen.
2. De man was een gelovige.
3. Dus alle gelovigen zijn in staat een vrouw in elkaar te slaan.
4. Dus afschaffen het geloof.
Pure drogredenatie, maar het doet het goed bij het normale volk.
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:04 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Een beetje als:
1 Ik ken een MBO-er met een air
2 Alle MBO-ers wanen zich van hoge stand
3 Ik open er een KLB topic over
4 Hoewel het nergens op slaat, blijf ik bij mijn mening
![]()
ff m'n primaire reactie: Nice tryquote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:57 schreef floris.exe het volgende:
Ik hoop wel dat mensen hier een beetje de ironie van deze topic hebben ingezien. Ergo: neem het allemaal met een korreltje zout.
en de mbo'ers die makkelijk door der hbo heen lopen ff vergeten?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:04 schreef MetalSonic het volgende:
MBO'rskomt net van de mavo / vmbo en dan MBO omg echt
.
Havo -> Hbo ftw =)
Zo hee, wat ben jij een arrogante klootzak. Wie heeft er hier nu een air? Wie is hier de omhooggevallen penis?quote:en doen net alsof ze op gelijke voet staan met hoger opgeleiden.
Er is geen boodschap, dat is de ironiequote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:06 schreef STING het volgende:
[..]
ff m'n primaire reactie: Nice try
secundaire reactie:
Als je bedoeling ironie was en dit uit je posts had moeten blijken, ben je hier zo te zien niet in geslaagd
Aangezien we kennelijk je ironische boodschap niet hebben begrepen, wat is je boodschap precies?
Ah..... dus dit topic is gewoon eigenlijk bagger?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:11 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Er is geen boodschap, dat is de ironie. Deze topic is representatief voor de bezieling van de mens: die is er niet
.
Bagger is iets, namelijk bagger. Deze topic is niets.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:12 schreef STING het volgende:
[..]
Ah..... dus dit topic is gewoon eigenlijk bagger?
Nee oke, dan zijn we eruit.
Kleine nuancering, in dit topic staan best aardige bijdragen, TS is baggerquote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:12 schreef STING het volgende:
[..]
Ah..... dus dit topic is gewoon eigenlijk bagger?
Nee oke, dan zijn we eruit.
12:17 en je post nog onder je oude accountquote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:17 schreef floris.sp het volgende:
MBO;ers zijn gewoon scholieren, HBOérs komen in de buurt van student zijn.
bagger is iets en niets tegelijk.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:14 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Bagger is iets, namelijk bagger. Deze topic is niets.
wat is het verschil tussen een scholier en een student?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:17 schreef floris.sp het volgende:
Dat zouden die HBO'ers willen. Die zijn heus niet minder scholier dan MBO'ers.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:17 schreef floris.sp het volgende:
Eh, juist jaquote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:04 schreef MetalSonic het volgende:
MBO'rskomt net van de mavo / vmbo en dan MBO omg echt
.
Havo -> Hbo ftw =)
Hmm gezien je onderschrift misschien...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:57 schreef floris.exe het volgende:
Ik hoop wel dat mensen hier een beetje de ironie van deze topic hebben ingezien. Ergo: neem het allemaal met een korreltje zout.
Maargoed, sommige mensen hebben een leven en maken zich niet druk om sociale status enz enz. De meeste mensen genieten gewoon van het leven. Jij kennelijk niet. Sneu persoon ben je.quote:Dit is een lied voor vrijgezellen, Die moet ik effe wat vertellen
Als iemand met je wil gaan trouwen, Dan moet je echt de boot afhouden
- Lied voor vrijgezellen (Ome Joop)
lol, jij bent grappig, net of een dure studie maar iets uitmaakt..quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:51 schreef floris.exe het volgende:
[..]
2. Duurdere studie
Een scholier woont thuis bij paps en mams en een student woont op kamers.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:19 schreef STING het volgende:
[..]
wat is het verschil tussen een scholier en een student?
OH NOES! een iron-maiden-shirt dragende systeembeheerder met paardestaart!!!1quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:10 schreef het.ismij het volgende:
* het.ismij is een proud to be, Hardcore liefhebbende MBo'er![]()
![]()
Owjah ook og is it-er![]()
Goh, wat voor hokje zou ik krijgen?
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:24 schreef immortalsean het volgende:
[..]
OH NOES! een iron-maiden-shirt dragende systeembeheerder met paardestaart!!!1
Neen. Je hebt verschillende niveaus in VMBO.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:18 schreef RickoKun het volgende:
MAVO was toch wel een veel hoger niveau dan het 'VMBO' nu is
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:24 schreef immortalsean het volgende:
[..]
OH NOES! een iron-maiden-shirt dragende systeembeheerder met paardestaart!!!1
Je verraad jezelf.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:28 schreef webfreak het volgende:
[..]
Je hebt verschillende niveaus in VMBO.
'VMBO-Theoretisch, niveau 4' is nét zo hoog als het oude 'MAVO'.
Daarnaast heb je Gemengd en Kader (wat vroeger VBO heette enz.)
Veel meer weet ik er ook niet vanaf
Wat ik nou allemaal zo mooi vindt hier is dat jullie allemaal schoo nievau aan denk niveau/werk niveau koppelen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:04 schreef ETA het volgende:
trouwens, niet om MBO'ers af te zeiken, maar de kosten voor een opleiding zegt wel degelijk iets (ik iets, dus niet alles) over de waarde van een opleiding. Bij een dure opleiding zal je les krijgen van hoger opgeleide docenten, zal je betere faciliteiten tot je beschikking hebben, toegang tot meer professoren, mogelijk van de betere (voordoen dan) mensen uit het bedrijfsleven, etc.
Dat gebeurt bij elk onderwerp hoor.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:15 schreef Skv het volgende:
Heerlijk om te zien hoeveel MBO'ers over de zeik gaan naar aanleiding van zo'n topicje.!
over de zeik gaan is een hobby.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:15 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Dat gebeurt bij elk onderwerp hoor.
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:10 schreef het.ismij het volgende:
[..]
Wat ik nou allemaal zo mooi vindt hier is dat jullie allemaal schoo nievau aan denk niveau/werk niveau koppelen.
Ook dit is een gave.quote:
Waarom zeikt iedereen hier om opleidingen?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:07 schreef floris.exe het volgende:
Al een aantal keer ben ik in aanraking gekomen met een MBO'er met een air. Deze personen hebben het hoogste woord, weten precies hoe de zaken in elkaar zitten (althans, als zodanig profileren zij zich) en doen net alsof ze op gelijke voet staan met hoger opgeleiden. Natuurlijk, tegenwoordig kunnen ook MBO'ers hoog eindigen, als hun mond maar groot genoeg is en ze maar hard genoeg werken, maar toch kan ik dat soort houdingen niet uitstaan.
Waarom komt deze misplaatste arrogantie vandaan?
En dan ook zo van: "mijn tante heeft een hoge functie hier en daar, mijn neef heeft een succesvol bedrijf zus en zo." Kortom: jezelf opkrikken door het succes van een naaste te etaleren.
Doet er niets toe. De inschrijving bij ons kost een goede 500¤ voor een jaar, en wij hebben docenten die echt wel op toplevel meegedraaid hebben in de industrie (in grote bedrijven). Mensen die dus echt wel weten waar ze mee bezig zijn. 500¤ is gewoon 3x niets voor een heel jaar scholing. Verder hebben wij vaak "uitjes" en bedrijfsbezoeken die amper iets kosten. Dit jaar zijn we een week naar Duitsland geweest, en ik denk dat het maar 150¤ oid was, de school betaalt de rest.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:04 schreef ETA het volgende:
trouwens, niet om MBO'ers af te zeiken, maar de kosten voor een opleiding zegt wel degelijk iets (ik iets, dus niet alles) over de waarde van een opleiding. Bij een dure opleiding zal je les krijgen van hoger opgeleide docenten, zal je betere faciliteiten tot je beschikking hebben, toegang tot meer professoren, mogelijk van de betere mensen uit het bedrijfsleven, etc.
uiteraard,quote:
beetje jeuk aan mijn piemm0lquote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:31 schreef JDude het volgende:
[..]
Eh, juist ja. Verder gaat het wel?
gefeliciteerd.quote:
ben je het niet met me eens als je meer geld in onderwijs pompt, kwaliteit ook omhoog gaat?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:47 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Doet er niets toe. De inschrijving bij ons kost een goede 500¤ voor een jaar, en wij hebben docenten die echt wel op toplevel meegedraaid hebben in de industrie (in grote bedrijven). Mensen die dus echt wel weten waar ze mee bezig zijn. 500¤ is gewoon 3x niets voor een heel jaar scholing. Verder hebben wij vaak "uitjes" en bedrijfsbezoeken die amper iets kosten. Dit jaar zijn we een week naar Duitsland geweest, en ik denk dat het maar 150¤ oid was, de school betaalt de rest.
Afhankelijk van de manier waarom je geld pompt in uberhaupt het onderwijs, niet alleen 1 deel/vorm/niveau.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:07 schreef ETA het volgende:
[..]
ben je het niet met me eens als je meer geld in onderwijs pompt, kwaliteit ook omhoog gaat?
ja en hoe zit het met MBOers die aan het promoveren zijnquote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:28 schreef dvs- het volgende:
Staat een MBO-er die hierna een HBO studie heeft afgerond dan ook automatisch hoger op de ladder dan een MBO-er die na het behalen van zijn diploma is gaan werken?
Vraag ik me toch wel af, aangezien ze tot aan hun 20e levensjaar dan dezelfde "intellectuele zwakte" hebben gehad (om het voor TS even duidelijk uit te leggen).
het is eerder respect/neerbuigend.quote:nederig
[bijvoeglijk naamwoord]
je niet op de voorgrond plaatsen
vb:wij groeten u nederig
synoniem: bescheiden
tegenstelling: patserig
niet groot, niet veel
vb:zij hebben een nederige woning
synoniem: bescheiden
precies.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja en hoe zit het met MBOers die aan het promoveren zijn![]()
Uiteraard, maar het is niet omdat het veel kost, dat het voor de student duur hoeft te zijn. De hogeschool waar ik studeer heeft samenwerkingsverbanden met verschillende bedrijven, en krijgt van die bedrijven uit ook best wat steun (onder de vorm van machine's ed die geschonken worden). Verder zijn veel docenten op onze school 50% bezig met onderwijsactiviteit, en 50% met onderzoek voor bedrijven (dus niet gelijk op de universiteit waar het ook onderzoek is, maar waar het niet op vraag van een specifiek bedrijf is). De school recupereert op die manier een heel groot deel van de loonkost van die docent (zelfs halftime werken kan je makkelijk aan een bedrijf doorrekenen als de fulltime loonkost voor de school). Verder is er in Vlaanderen toch wel een (meer dan) behoorlijke subsidiëring van het onderwijs, dus dat kan de opleiding best betaalbaar / goedkoop maken. Kwaliteit daalt daar zeker niet door, want de personen die je les geven zijn zelf nog in contact met de industrie, en dan kom je niet tegen dat je van die types hebt van rond de 50 jaar die denken dat het nog steeds zo is als toen ze zelf afgestudeerd zijn & les begonnen te geven.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:07 schreef ETA het volgende:
ben je het niet met me eens als je meer geld in onderwijs pompt, kwaliteit ook omhoog gaat?
No offense maar weet je zeker dat je je MBO hebt afgemaakt ?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:32 schreef het.ismij het volgende:
[..]
precies.
Ik + 4 jaar werkervaring kan meer dan iemand die net van hbo zelfde functie komt.
Aangezien hbo (zoals eerder gezegt) boekjes slim is, en ja je hebt stage gelopen.
Echter zit de mboér al 2/3/4 jaar in het vak. En wat is een beter leer dan het gewoon doen? Niks! School haald het niet bij praktijk.
dan kunnen ze jou daar meteen opsluitenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:31 schreef Het_Biertje het volgende:
kan er voor dit soort topics een apart subforum in het leven geroepen worden?
Het ' Infantiel " forum ofzo![]()
QFTquote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:32 schreef MetalSonic het volgende:
[..]
dan kunnen ze jou daar meteen opsluiten![]()
Typisch dat er zoveel mensen in zwart-wit denken.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:40 schreef Emimich het volgende:
Typisch om te zien dat al die VMBO/MBO'ertjes nu aan komen zetten met de eeuwige uitzondering dat er slimme mensen zijn die geen zin hebben in school en liever gewoon gaan werken. De uitzondering bevestigt de regel vriendjes en vriendinnetjes.
Ja, zo ken ik ook iemand die Atheneum oude stijl op zijn sloffen (cumlaude) heeft gedaan en nu al jaren vakken staat te vullen omdat ie geen interessante studie kon vinden en geen verantwoordelijkheden wil dragen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:53 schreef harrypiel het volgende:
hmmmz, waar zit ik dan ergens: Atheneum oude stijll beta (wiskunde, natuurkunde, scheikunde, ned/eng/dui en eco 2.... OK OK, opschepmodus staat al uit
), HLO (net niet propedeuse, crap
), en MLO (afgerond, ole
). Ik kan je wel vertellen dat arrogantie zowel bij de "omhooggevallen corpsballen" als bij de "debiele mocro-/suri-/ABC-/Lonsdaple-tokkies" voorkomt; had my fair share of crap from both sides.
Ja, een 2de poging voor de BSc chemistry staat al in de pijplijn, maar eerst die 2 jaar werkervaring volmaken. Hoewel... tegen die tijd heb ik mss wel besloten ICT te gaan doen, al was het enkel en alleen maar om van betekenis te zijn voor het ReactOS project. C here I come...
Waar haal jij overigens het gore lef vandaan om minderwaardig te praten over mensen die geen hoge opleiding hebben? Blijkbaar zie jij het hele plaatje niet.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:40 schreef Emimich het volgende:
Typisch om te zien dat al die VMBO/MBO'ertjes nu aan komen zetten met de eeuwige uitzondering dat er slimme mensen zijn die geen zin hebben in school en liever gewoon gaan werken. De uitzondering bevestigt de regel vriendjes en vriendinnetjes.
Zal het 2e wel zijn.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:33 schreef --- het volgende:
Volgens mij zijn de hoger opgeleiden vergeetachtig? Of ze zijn te autistisch om er maar op door te blijven hameren.
Groet
Hahaha, daar hebben we de eerste dwaas al die in een emotionele opwelling reageert.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:30 schreef Coencordia het volgende:
[..]
Waar haal jij overigens het gore lef vandaan om minderwaardig te praten over mensen die geen hoge opleiding hebben? Blijkbaar zie jij het hele plaatje niet.
Neerbuigend gedrag misschien (om het je duidelijk te maken de extensie tje maakt het compleet).quote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:40 schreef Emimich het volgende:
knip*** al die VMBO/MBO'ertjes***knip
O, wat erg, iemand plakt -tje achter een woord, waar haalt die klootzak het gore lef vandaan!!!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:44 schreef Coencordia het volgende:
[..]
Neerbuigend gedrag misschien (om het je duidelijk te maken de extensie tje maakt het compleet).
En lees het topic eens door, dan zie je de rollen. Dwaas
Jij wilt toch niet beweren dat jij nu aan het promoveren bent voor je doctoraat terwijl je van het MBO komt? Dat zou een schande zijn! Welke malloot op de uni heeft je daarvoor toegelaten? Zeker subsidie te veel ofzoquote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja en hoe zit het met MBOers die aan het promoveren zijn![]()
Jij moet al helemaal je mond houdenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:44 schreef Toeps het volgende:
Ik heb op het HBO een aantal keren samen moeten werken met MBO-doorstromers van het Grafisch Lyceum, en misschien was het toeval, maar de twee waar ik kennis mee heb gemaakt hadden duidelijk op het "Graaaaafies" meegekregen: "Snap je niet waar je over lult? Geeft niet! Doe maar net alsof je weet wat je zegt." En pochen over een "Eigen Bedrijf" schijnt ook hip te zijn, want ja, het is natuurlijk heel wat, die site voor de waterpolovereniging van Bruinisse.Daarnaast wilden ze maar weinig aannemen van de lessen op het HBO, want alles hadden ze al op het "Graaaafies" gehad, en wel beter natuurlijk.
![]()
En dat zegt iemand met zo'n verwerpelijke avatar?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:53 schreef tonks het volgende:
[..]
Jij moet al helemaal je mond houdenverknipt kind.
Iedere klapjostie kan een eigen bedrijf beginnen. Je eigen een baas noemen is niet zo bijzonder meer. Ondernemer is het woord.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:44 schreef Toeps het volgende:
" En pochen over een "Eigen Bedrijf"
Jaja fuifduifquote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:55 schreef floris.exe het volgende:
[..]
En dat zegt iemand met zo'n verwerpelijke avatar?
MY god, nog geeneens de moeite genomen om ondertussen een deeltijd MBO-opleiding te doen zodat hij iig _iets_ om handen heeft?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:29 schreef Coencordia het volgende:
[..]
Ja, zo ken ik ook iemand die Atheneum oude stijl op zijn sloffen (cumlaude) heeft gedaan en nu al jaren vakken staat te vullen omdat ie geen interessante studie kon vinden en geen verantwoordelijkheden wil dragen.
En wanneer ga je nou gefundeerd wat zeggen? Je toont namelijk geen enkele vorm van iets wat we intelligentie noemen. Dwaas.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:46 schreef Emimich het volgende:
[..]
O, wat erg, iemand plakt -tje achter een woord, waar haalt die klootzak het gore lef vandaan!!!
Ja ....die zijn er genoeg. Maar dat is mijn probleem niet.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:22 schreef harrypiel het volgende:
[..]
MY god, nog geeneens de moeite genomen om ondertussen een deeltijd MBO-opleiding te doen zodat hij iig _iets_ om handen heeft?![]()
. Van al dat fakkenfullen kun je geen huishouden onderhouden en een toekomst opbouwen, zeker als Balkie 4 besluit de zorgpremie nog maar eens de verdubbelen in het kader van de vergrijzing.
Dat ben ik met je eens, maar alleen maar omdat je op een HBO zit wil niet zeggen dat je niet zelf wat initiatief kan ontplooien.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:32 schreef het.ismij het volgende:
[..]
precies.
Ik + 4 jaar werkervaring kan meer dan iemand die net van hbo zelfde functie komt.
Aangezien hbo (zoals eerder gezegt) boekjes slim is, en ja je hebt stage gelopen.
Echter zit de mboér al 2/3/4 jaar in het vak. En wat is een beter leer dan het gewoon doen? Niks! School haald het niet bij praktijk.
Zoiets bedoelde ik dusquote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:34 schreef -Jay-20- het volgende:
TS is overigens niet goed wijs... Ambitie is altijd een postieve karaktertrek, of je nou MBO, HBO of WO hebt gedaan...
Zegt de persoon die zich afvroeg waar ik het gore lef vandaan haalde om zo minderwaardig over mensen te praten naar aanleiding van deze quote van mijzelf:quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:29 schreef Coencordia het volgende:
[..]
En wanneer ga je nou gefundeerd wat zeggen? Je toont namelijk geen enkele vorm van iets wat we intelligentie noemen. Dwaas.
Nee, een MBO verdedigingstopic. Ik voel me nu net Robin Hoodquote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:15 schreef dubidub het volgende:
Huh, is dit nou een HBO-verdedigingstopic?
Dus je kijkt neer op jezelfquote:Op donderdag 2 augustus 2007 00:52 schreef Spacehamster het volgende:
Ik kijk neer op mensen die zich verheven voelen boven andere mensen!
Dat is dan inderdaad maar een voorbeeld wat in deze zeer goed opgaat, wat je op school leerd voor in de IT-sector kan je al snel weer vergeten.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:35 schreef Dorkquemada het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar alleen maar omdat je op een HBO zit wil niet zeggen dat je niet zelf wat initiatief kan ontplooien.
Zelf heb ik tijdens de hele opleiding gewoon ook gewerkt in de richting waar ik studeerde (IT) en ik kwam er al snel achter dat ik meer opstak van mijn werk dan school.
Dat maakt ze nou juist ook zo dom.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:26 schreef freud het volgende:
Mijn ervaring is dat domme mensen meestal niet beseffen dat ze dom zijn.
Zo iets heet: onbewust onbekwaam. ( ooit op schoolgehad tijdens psychologie volgens mij was het omnderdeel van Sigmund Freud hoofdstuk)quote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:26 schreef freud het volgende:
Mijn ervaring is dat domme mensen meestal niet beseffen dat ze dom zijn. Misschien zelfbeschermingsmechanisme. Zie het bijna dagelijks bewezen hier op fok...
Het schijnt zelfs zo te zijn dat mensen met weing zelfkennis over het algemeen, gelukkiger zijn dan mensen met veel zelfkennis.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:08 schreef von_manstein het volgende:
[..]
Zo iets heet: onbewust onbekwaam. ( ooit op schoolgehad tijdens psychologie volgens mij was het omnderdeel van Sigmund Freud hoofdstuk)
Opzich zijn deze mensen gelukkiger met zich zelf dan de bewust onbekwame mensen.
Daarom lijkt het me best prima als mensen gewoon een dagje eens beseffen hoe ze _echt_ zijn...quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:08 schreef von_manstein het volgende:
[..]
Zo iets heet: onbewust onbekwaam. ( ooit op schoolgehad tijdens psychologie volgens mij was het omnderdeel van Sigmund Freud hoofdstuk)
Opzich zijn deze mensen gelukkiger met zich zelf dan de bewust onbekwame mensen.
Dat klopt. Mensen zonder of met heel weinig zelfkennis hebben weinig remming, kunnen vaak niet tegen kritiek en lijden aan een soort vorm van Megalomanie. (Overgens hier hebben sommige hoogopgeleiden ook last vanquote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:21 schreef STING het volgende:
[..]
Het schijnt zelfs zo te zijn dat mensen met weing zelfkennis over het algemeen, gelukkiger zijn dan mensen met veel zelfkennis.
Toch vreemd dat depressiviteit dan vaker voorkomt onder mensen die maatschappelijk lager op de ladder staan.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:53 schreef von_manstein het volgende:
[..]
Dat klopt. Mensen zonder of met heel weinig zelfkennis hebben weinig remming, kunnen vaak niet tegen kritiek en lijden aan een soort vorm van Megalomanie. (Overgens hier hebben sommige hoogopgeleiden ook last van)
Dus zo'n persoon zal zich erg gelukkig voelen ten opzichte van iemand met veel zelf kennis die weet waar zijn grenzen liggen.
Niet iedereen die laag op de ladder staat is onbewust onbekwaam.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Toch vreemd dat depressiviteit dan vaker voorkomt onder mensen die maatschappelijk lager op de ladder staan.
Voor wat voor problemen zorgen dan deze bewust onbekwamen?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:03 schreef von_manstein het volgende:
[..]
Niet iedereen die laag op de ladder staat is onbewust onbekwaam.
Er zijn een hoop mensen (meer dan het aantal uniek geregistreerde Fok! users) die onder aan de ladder staan die wel degelijk bewust zijn van hun situatie. En dat veroorzaakt nog al eens wat spanningen bij de socialedienst of het zorgloket bij je gemeente
Bij elkaar wonen en twee uitkeringen opstrijkenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:10 schreef STING het volgende:
[..]
Voor wat voor problemen zorgen dan deze bewust onbekwamen?
Waarom dubbel dan? Ik zie maar één ding waar je trots op kan zijn.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:12 schreef nVincible het volgende:
Ik heb ook een eigen bedrijf. Maar ik heb HBO, dus ik mag terecht dubbel-arrogant zijn.
En onbewust onbekwamen zouden dat niet doenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:21 schreef von_manstein het volgende:
[..]
Bij elkaar wonen en twee uitkeringen opstrijken
Uitkering ontvangen en zwartwerken.
Neen, het is een feit dat depressiviteit vaker voorkomt bij iets minder slimme mensen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:03 schreef von_manstein het volgende:
[..]
Niet iedereen die laag op de ladder staat is onbewust onbekwaam.
Er zijn een hoop mensen (meer dan het aantal uniek geregistreerde Fok! users) die onder aan de ladder staan die wel degelijk bewust zijn van hun situatie. En dat veroorzaakt nog al eens wat spanningen bij de socialedienst of het zorgloket bij je gemeente
Despressiviteit komt ook voort uit het hulpeloos voelen en geen controle hebben over de aspecten in je leven.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Toch vreemd dat depressiviteit dan vaker voorkomt onder mensen die maatschappelijk lager op de ladder staan.
Dus gaat deze quote niet opquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:08 schreef STING het volgende:
[..]
Despressiviteit komt ook voort uit het hulpeloos voelen en geen controle hebben over de aspecten in je leven.
Dommere mensen hebben over het algemeen minder controle, doordat ze minder problemen zelf kunnen oplossen.
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:53 schreef von_manstein het volgende:
[..]
Dat klopt. Mensen zonder of met heel weinig zelfkennis hebben weinig remming, kunnen vaak niet tegen kritiek en lijden aan een soort vorm van Megalomanie. (Overgens hier hebben sommige hoogopgeleiden ook last van)
Dus zo'n persoon zal zich erg gelukkig voelen ten opzichte van iemand met veel zelf kennis die weet waar zijn grenzen liggen.
Nee nee, ik ben slechts MBO'er zoals eerder in dit topic gemeldquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:10 schreef Het_Biertje het volgende:
gut gut gut, de psychologen zijn opgestaan
Deze HBO-er beaamt dat volledig!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:12 schreef teamlead het volgende:
sinds het HBO van een dermate triest niveau is dat de gemiddelde MBO'er inderdaad meer weet als ie z'n diploma heeft mag dat
en daardoor zegt deze mede MBO-er dat jij er ook geen snars van (manische) depressies af weetquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee nee, ik ben slechts MBO'er zoals eerder in dit topic gemeld
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:16 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
en daardoor zegt deze mede MBO-er dat jij er ook geen snars van (manische) depressies af weet![]()
Waarom zou het een het ander uitsluiten dan?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dus gaat deze quote niet op
[..]
Nee, maar wel van statistieken.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:16 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
en daardoor zegt deze mede MBO-er dat jij er ook geen snars van (manische) depressies af weet![]()
We hebben het over 2 verschillende dingen. Von dingus riep dat domme mensen per definitie gelukkiger zijn wegens nonsens redenen. Waarop ik zeg dat het dan toch vreemd is dat depressiviteit meer voorkomt onder bevolkingsgroepen die in de regel wat minder geestelijke bagage hebben.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:22 schreef STING het volgende:
[..]
Waarom zou het een het ander uitsluiten dan?
Iemand kan depressief zijn, maar toch zichzelf niet goed kennen. Zelfkennis en depressie hoeft m.i. niet met elkaar verbonden te zijn.
Ik denk wel dat een tekort aan zelfkennis een persoon kan verhinderen om zichzelf te verbeteren, op welk vlak dan ook.
Dus het zou een depressief persoon kunnen verhinderen om bewust te worden van bepaalde eigen karaktereigenschappen, die weleens belemmerend zouden kunnen zijn om uit de depressie te komen.
Heb je ook een bron van dit "feit"?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Neen, het is een feit dat depressiviteit vaker voorkomt bij iets minder slimme mensen.
We hadden het trouwens over een geluks gevoel, niet over vermeend associaal gedrag bij sociale dienst (mind de spatie) en zorgloket.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:40 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Heb je ook een bron van dit "feit"?
Volgens mij is dat namelijk hlemaal niet zo![]()
Nu kan je twisten over de reden waarom mensen minder hoog zijn opgeleid, maar ik denk dat het een vrij veilige veronderstelling is dat dit in de regel iets met intellect te maken heeft.quote:Naarmate mensen hoger zijn opgeleid, zijn ze minder vaak roker en kampen ze minder vaak met depressiviteit.
bron
In je CBS bron zie ik meer de relatie tussen roken en depressiviteit. En dat was me bekend, dat rokers meer kans op cq hun depressiviteit langer in stand houden door het roken. Gaat het ook op als je roken uitsluit?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[..]
Nu kan je twisten over de reden waarom mensen minder hoog zijn opgeleid, maar ik denk dat het een vrij veilige veronderstelling is dat dit in de regel iets met intellect te maken heeft.
Gefundeerd...quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:06 schreef Rejected het volgende:
Heb alleen de OP gelezen en ben het helemaal met je eens.
Maar nog erger is: Mensen die MBO niet eens hebben afgemaakt en alles beter weten.
Ik denk dat je eerst ff de rest van het topic moet lezen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:06 schreef Rejected het volgende:
Heb alleen de OP gelezen en ben het helemaal met je eens.
Maar nog erger is: Mensen die MBO niet eens hebben afgemaakt en alles beter weten.
Ja zover mij bekend zijn er meerdere statistische onderzoeken die dat aantonen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:03 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
In je CBS bron zie ik meer de relatie tussen roken en depressiviteit. En dat was me bekend, dat rokers meer kans op cq hun depressiviteit langer in stand houden door het roken. Gaat het ook op als je roken uitsluit?
Het betekent natuurlijk sowieso niet dat mensen met een hoger intellect NOOIT depressief zijn of mensen met een lager IQ ALTIJD depressief zijn.quote:Anyway, in mijn omgeving zie ik vooral hoger opgeleiden die met depressieve klachten kampen, maar dat kan er natuurlijk ook aan liggen dat ik eigenlijk niet zoveel laagopgeleiden ken.
Ik vind dat een diploma an sich zowiezo geen flikker zegt. Je kan feitelijk met een diploma nog geen flikker. Ze willen namelijk veel te breed opleiden, omdat iedereen zonodig All-Round moet zijn.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:38 schreef floris.exe het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |