In slap ouwehoeren?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:47 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad reeds afgestudeerd aan de universiteit.
en nu gefrustreerd werkeloos terwijl je om je heen MBO'ers wel werk ziet krijgen? Of heb je een mbo'er als leidinggevende en kun je dat met je abstracte denkvermogen niet behappen?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:47 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad reeds afgestudeerd aan de universiteit.
Oooh, heerlijk. Kostelijk!!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:34 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Ik sluit mij volledig aan bij je laatste zin! Laat mensen in hun waarde en dat betekent dus ook dat een MBO geschoolde de waarde van een WO geschoolde moet kennen en zich nederig daartegenover dient op te stellen.
Iemand met een hogere opleiding zou gemiddeld genomen de potentie kunnen hebben om complexere zaken te kunnen oplossen en produceren, dan iemand met MBO. Neemt natuurlijk niet weg, dat opleiding slechts één van de factoren is, die bepaalt hoe hoog je in die 'hiërarchie' (beetje misplaatst begrip, tenzij je in standen en aanzien wil denken).quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:46 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Ik heb geen air, ik benader deze kwestie op een exacte wijze. Iemand die hoger opgeleid is, is dus hoger opgeleid. Wat heeft het voor zin om hoger opgeleid te zijn, wanneer je ergens onderaan in de hiërarchie hangt? Daar doe je het toch niet voor?
Wat je hier doet is het rationaliseren van een gevoel, wat je daarboven ook nog eens ontkent.quote:Ik voel mij absoluut niet superieur; tegenover niemand niet! Ik heb respect voor alles en iedereen, alleen is er ook zoiets als een sociaal construct ten behoeve van de sociale stabiliteit. Noem het ouderwets, maar rangen en standen zorgen voor stabiliteit.
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:46 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Ik heb geen air, ik benader deze kwestie op een exacte wijze. Iemand die hoger opgeleid is, is dus hoger opgeleid. Wat heeft het voor zin om hoger opgeleid te zijn, wanneer je ergens onderaan in de hiërarchie hangt? Daar doe je het toch niet voor?
Ik voel mij absoluut niet superieur; tegenover niemand niet! Ik heb respect voor alles en iedereen, alleen is er ook zoiets als een sociaal construct ten behoeve van de sociale stabiliteit. Noem het ouderwets, maar rangen en standen zorgen voor stabiliteit.
in jouw wereld misschien, maar als ik jou op straat tegenkom, moet jij je nederig tegenover MIJ opstellen. Waarom? Omdat ik groter, gemener en sterker dan jij ben en een veel grotere lul heb. (maar voor de rest respecteer ik alles en iedereen hoor, alleen geldt nou eenmaal het recht van de sterkste)quote:...Laat mensen in hun waarde en dat betekent dus ook dat een MBO geschoolde de waarde van een WO geschoolde moet kennen en zich nederig daartegenover dient op te stellen.
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:56 schreef Kreupelhout het volgende:
[..]
[..]
in jouw wereld misschien, maar als ik jou op straat tegenkom, moet jij je nederig tegenover MIJ opstellen. Waarom? Omdat ik groter, gemener en sterker dan jij ben en een veel grotere lul heb. (maar voor de rest respecteer ik alles en iedereen hoor, alleen geldt nou eenmaal het recht van de sterkste)![]()
![]()
hoe ist nou met Karla tegenwoordig?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:57 schreef _The_General_ het volgende:
Rangen en standen zeggen niets meer. Ik heb MBO gedaan en stond pas op een receptie met Karla Peijs te kletsen
We leven niet meer in de jaren 30 Floris....
Misschien ben ik in het verleden wel met hele andere zaken bezig geweest dan mijn studie. Waardoor ik dat pad bewandeld heb. Dat zegt dus niets over mijn natuurlijke intellect. En de steun is natuurlijk financiele steun, zij worden er immers beter van.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:36 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Echt, ik krijg tranen in mijn ogen als ik zoiets lees. Van MBO naar universiteit, dat is toch te gek voor woorden? Zoals je het ook al zegt: met steun van het bedrijf. Met allerlei hulpmiddelen komen de intellectueel zwakkeren toch aan hun doctorandustitel en staan daarmee op gelijke voet met de van nature intellectueel hoogbegaafden. Erg triest.
Dus je bent kwaad omdat hij wel ieder weekend neukt?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:58 schreef floris.exe het volgende:
uiteindelijk de universiteit. Hij gaf zelf aan dat hij dat deed, omdat hij in Nederland alle ruimte krijgt daarvoor en hij tentamens na vele pogingen uiteindelijk wel haalt. Deze jongen was niet te porren voor een goed filosofisch gesprek en hield zich (nog steeds) uitsluitend bezig met de oppervlakkige zaken van het bestaan.
Goed, ze deed nu iets in Zeeland!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:58 schreef teamlead het volgende:
[..]
hoe ist nou met Karla tegenwoordig?
ah.. je vindt dus niet dat alle hogeropgeleiden superieur zijn... je vindt dat jij superieur bent.....quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:58 schreef floris.exe het volgende:
Ik begrijp gewoon deze reacties niet zo. Nou ja, eigenlijk wel, want mensen voelen zich snel beledigd, ook al is dat nergens voor nodig. Neem nu bijvoorbeeld een oude klasgenoot van de middelbare school. Deze jongen is van het MBO doorgegaan tot uiteindelijk de universiteit. Hij gaf zelf aan dat hij dat deed, omdat hij in Nederland alle ruimte krijgt daarvoor en hij tentamens na vele pogingen uiteindelijk wel haalt. Deze jongen was niet te porren voor een goed filosofisch gesprek en hield zich (nog steeds) uitsluitend bezig met de oppervlakkige zaken van het bestaan. Maar bedenk wel, deze jongen is straks doctorandus, maar dan wel eentje met een houding van een onnozele flierefluiter. Ieder zijn meug, maar de arbeidsmarkt waar ik een deel van uit maak, wordt zo wel zeer vervuild. Dat is gewoon jammer.
Dus in feite baseer je je hele verhaal op één persoon.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:58 schreef floris.exe het volgende:
Ik begrijp gewoon deze reacties niet zo. Nou ja, eigenlijk wel, want mensen voelen zich snel beledigd, ook al is dat nergens voor nodig. Neem nu bijvoorbeeld een oude klasgenoot van de middelbare school. Deze jongen is van het MBO doorgegaan tot uiteindelijk de universiteit. Hij gaf zelf aan dat hij dat deed, omdat hij in Nederland alle ruimte krijgt daarvoor en hij tentamens na vele pogingen uiteindelijk wel haalt. Deze jongen was niet te porren voor een goed filosofisch gesprek en hield zich (nog steeds) uitsluitend bezig met de oppervlakkige zaken van het bestaan. Maar bedenk wel, deze jongen is straks doctorandus, maar dan wel eentje met een houding van een onnozele flierefluiter. Ieder zijn meug, maar de arbeidsmarkt waar ik een deel van uit maak, wordt zo wel zeer vervuild. Dat is gewoon jammer.
Je bewijst nu zelf niets te begrijpen van het wetenschappelijke concept van het recht van de sterkstequote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:56 schreef Kreupelhout het volgende:
[..]
[..]
in jouw wereld misschien, maar als ik jou op straat tegenkom, moet jij je nederig tegenover MIJ opstellen. Waarom? Omdat ik groter, gemener en sterker dan jij ben en een veel grotere lul heb. (maar voor de rest respecteer ik alles en iedereen hoor, alleen geldt nou eenmaal het recht van de sterkste)![]()
![]()
Nederig? Zeg niet dat je gelovig bent, of heb je het diploma van god ook al gezienquote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:34 schreef floris.exe het volgende:
Ik sluit mij volledig aan bij je laatste zin! Laat mensen in hun waarde en dat betekent dus ook dat een MBO geschoolde de waarde van een WO geschoolde moet kennen en zich nederig daartegenover dient op te stellen.
Jij bewijst in deze post dat je het concept van sarcasme niet begrijpt. De persoon waar je op reageert maakte een cynische opmerking, en jij vat het hem behoorlijk serieus op.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:00 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Je bewijst nu zelf niets te begrijpen van het wetenschappelijke concept van het recht van de sterkste. In onze huidige maatschappij is de sterkste niet degene met de meeste spierkracht, de grootste lichaamsomvang of de grootte van het geslachtsdeel. In deze samenleving draait het om intelligentie.
Nee hoor, de liefde bedrijven is niet per definitie iets dat behoort tot de oppervlakkige zaken van het bestaan. De liefde bedrijven is, met de juiste intenties, een daad van volkomen spiritualiteit, genegenheid en daarnaast is het natuurlijk gezond.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:59 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Dus je bent kwaad omdat hij wel ieder weekend neukt?
Denkfout, het gaat om aanpassingsvermogen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:00 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Je bewijst nu zelf niets te begrijpen van het wetenschappelijke concept van het recht van de sterkste. In onze huidige maatschappij is de sterkste niet degene met de meeste spierkracht, de grootste lichaamsomvang of de grootte van het geslachtsdeel. In deze samenleving draait het om intelligentie.
Niet alle hogeropgeleiden inderdaad, maar dat komt omdat daaronder zich ook mensen begeven die er dus eigenlijk niet horen. Maar daarnaast sprak ik in zijn algemeenheid: niet alleen over mijzelf, maar over intellectuelen in het algemeen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:00 schreef teamlead het volgende:
[..]
ah.. je vindt dus niet dat alle hogeropgeleiden superieur zijn... je vindt dat jij superieur bent.....
blijkbaar hebben ze wel de door jou zo geroemde capaciteiten ervoor....quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:04 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Niet alle hogeropgeleiden inderdaad, maar dat komt omdat daaronder zich ook mensen begeven die er dus eigenlijk niet horen.
en jouw definitie van een intellectueel?quote:Maar daarnaast sprak ik in zijn algemeenheid: niet alleen over mijzelf, maar over intellectuelen in het algemeen.
Dat klopt en in onze huidige samenleving is dat degene die het meeste hersencapaciteit heeft. Kijk naar de Tweede Kamer en de bedrijventop. Stuk voor stuk zijn dan mensen die je met één hand op de rug zo het ziekenhuis in zou kunnen slaan, maar ze staan in onze samenleving aan de top.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:03 schreef Coencordia het volgende:
[..]
Denkfout, het gaat om aanpassingsvermogen.
Degene die zich het beste aanpast aan veranderende situatie overleeft.
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:49 schreef teamlead het volgende:
[..]
en nu gefrustreerd werkeloos terwijl je om je heen MBO'ers wel werk ziet krijgen? Of heb je een mbo'er als leidinggevende en kun je dat met je abstracte denkvermogen niet behappen?
Ja, daarover gesproken:quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:04 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Niet alle hogeropgeleiden inderdaad, maar dat komt omdat daaronder zich ook mensen begeven die er dus eigenlijk niet horen. Maar daarnaast sprak ik in zijn algemeenheid: niet alleen over mijzelf, maar over intellectuelen in het algemeen.
Nee, het wordt veroorzaakt door een verlaging van de norm en een afzwakking van de kwaliteit van het hoger onderwijs.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:06 schreef teamlead het volgende:
[..]
blijkbaar hebben ze wel de door jou zo geroemde capaciteiten ervoor....
Iemand die op zijn minst op de hoogte is van bijvoorbeeld de ideeën van Sartre en de moeite heeft genomen om zich te verdiepen in dergelijke zaken. Of je het nu wel of niet leuk vindt.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:06 schreef teamlead het volgende:
en jouw definitie van een intellectueel?
Als iemand het heeft op de recht van de sterkste, gaat het over de kracht om te overleven.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:00 schreef floris.exe het volgende:
[..]
En Ome joop niet te vergeten!!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:08 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Iemand die op zijn minst op de hoogte is van bijvoorbeeld de ideeën van Sartre en de moeite heeft genomen om zich te verdiepen in dergelijke zaken. Of je het nu wel of niet leuk vindt.
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:08 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Nee, het wordt veroorzaakt door een verlaging van de norm en een afzwakking van de kwaliteit van het hoger onderwijs.
[..]
waarom zou je je moeten verdiepen in de ideeën van Sartre als je daar helemaal geen interesse in hebt? Om tijdens een receptie leuk te kunnen meebabbelen met mensen die Sartre net zo slecht begrepen hebben als Sartre zichzelf begreep?quote:Iemand die op zijn minst op de hoogte is van bijvoorbeeld de ideeën van Sartre en de moeite heeft genomen om zich te verdiepen in dergelijke zaken. Of je het nu wel of niet leuk vindt.
in·tel·lec·tu·eel1 (de ~ (m.), -elen)quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:08 schreef floris.exe het volgende:
Iemand die op zijn minst op de hoogte is van bijvoorbeeld de ideeën van Sartre en de moeite heeft genomen om zich te verdiepen in dergelijke zaken. Of je het nu wel of niet leuk vindt.
Je neemt het allemaal wel erg letterlijkquote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:07 schreef floris.exe het volgende:
Survival of the fittest moet je inderdaad ook niet uitleggen als het recht van de sterkste (fit als in lichamelijk fit), maar het recht van de best aangepaste (fit als in passend).
Houd je dan ook in achterhoofd dat iemand niet zijn volledige hersencapciteit gebruikt voor studie? Er is namelijk veel meer te doen in de wereld dan studeren.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:07 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Dat klopt en in onze huidige samenleving is dat degene die het meeste hersencapaciteit heeft. Kijk naar de Tweede Kamer en de bedrijventop. Stuk voor stuk zijn dan mensen die je met één hand op de rug zo het ziekenhuis in zou kunnen slaan, maar ze staan in onze samenleving aan de top.
Survival of the fittest moet je inderdaad ook niet uitleggen als het recht van de sterkste (fit als in lichamelijk fit), maar het recht van de best aangepaste (fit als in passend).
Ok, dan ben ik dus een volslagen ongeschoolde, aangezien ik weet dat Sartre een Fransman is en hij filosofisch gezever neergeklad heeft. en dat met een masterdiploma! Ow hell, weer een invasie van de intellectuele klasse!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:08 schreef floris.exe het volgende:
floris.exe is een man van het volk.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:05 schreef Kreupelhout het volgende:
En heb je trouwens geen hele belangrijke zaken te doen dan je bezig te houden met klootjesvolk op een een of ander forum?
Dat klopt, een belabberde EQ is niet bevorderlijk voor je sociale 'overlevingskansen', maar dan noem je de extremen. Overigens komen die mensen vaak wel uit de verf binnen de wetenschappelijke gemeenschap, middels publicaties en dergelijke. Maar toegegeven, het grote publiek zullen ze nooit halen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:09 schreef STING het volgende:
[..]
Als iemand het heeft op de recht van de sterkste, gaat het over de kracht om te overleven.
In onze huidige maatschappij kom je met alleen IQ niet ver. Denk maar aan de geniussen, die niet uit de verf komen omdat ze niet kunnen communiceren en/of het EQ hebben van een diepvriesmaaltijd.
Dat is waar, maar dat staat los van lichamelijke kracht. Eigenlijk heeft dat ook te maken met intelligentie, omdat je daarin strategisch moet handelen. Maar als we het dan toch gaan hebben over ideeën van de jaren 30 en dergelijke... de Vrijmetselarijquote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:09 schreef STING het volgende:
Daarnaast bereik je in veel delen van de maatschappij (helaas) meer door je simpelweg te alliëren met de juiste groepering(en). Dan draait het dus ook in welke mate je andere mensen kunt helpen met overleven. (Vrijmetselarij, enz.)
Ik denk niet dat die mensen daar erg mee zitten. Ze hebben een goed leven hoorquote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:09 schreef Armageddon het volgende:
Ben ik toch liever iets minder slim. Je zal zo'n kop als Melkert of Balkenende hebben.![]()
Naar hun maatstaven ja...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:17 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die mensen daar erg mee zitten. Ze hebben een goed leven hoor.
Ik noem als voorbeeld inderdaad een extreme, maar de statement zelf is geen uitzondering.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:16 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Dat klopt, een belabberde EQ is niet bevorderlijk voor je sociale 'overlevingskansen', maar dan noem je de extremen. Overigens komen die mensen vaak wel uit de verf binnen de wetenschappelijke gemeenschap, middels publicaties en dergelijke. Maar toegegeven, het grote publiek zullen ze nooit halen.
[..]
IQ is maar één van de facetten.quote:Dat is waar, maar dat staat los van lichamelijke kracht. Eigenlijk heeft dat ook te maken met intelligentie, omdat je daarin strategisch moet handelen. Maar als we het dan toch gaan hebben over ideeën van de jaren 30 en dergelijke... de Vrijmetselarij.
Waarom, omdat ze een Bentley rijden?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:17 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Als je van veel vergaderen en naar je lelijke vrouw kijken houdt ja.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:17 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Uit materialistisch oogpunt een goed leven perhaps, maar of ze gelukkig zijn (goed leven in bredere zin), we never know.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:17 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Als jij echt zo geweldig bent als je zelf beweert, dan versla je hem toch met een straatlengte voorsprong bij elke sollicitatie?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:58 schreef floris.exe het volgende:
Ieder zijn meug, maar de arbeidsmarkt waar ik een deel van uit maak, wordt zo wel zeer vervuild. Dat is gewoon jammer.
Nou dan, dan is het toch goed? Of denk je dat ze diep van binnen jaloers zijn op een proletarisch levenquote:
Om hogerop te komen moet je gehaaid zijn en puur uit zijn op je eigen succes. Een goed ontwikkeld EQ staat dat juist in de weg!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:20 schreef STING het volgende:
[..]
Ik noem als voorbeeld inderdaad een extreme, maar de statement zelf is geen uitzondering.
Genoeg mensen die wel een hoog IQ hebben, maar door een te laag EQ, niet "hogerop" komen.
Op de arbeidsmarkt hebben ze dan ook zo goed als niets aan een "goed filosofisch gesprek". Ik houd mij ook enkel bezig met de "oppervlakkige zaken van het bestaan" zoals je zegt, gewoon omdat je de rest toch nooit kan vatten. Er zijn al boeken volgezeverd daarover, en nog steeds weet men niets meer, enkel gedachtengangen van bepaalde personen. Financieel heeft dit amper iets opgeleverd (behalve voor de drukkerij, maar die maakt het niet uit wat in een boek staat), dus op zich is dat juist hetgeen waar een bedrijf niet naar op zoek is.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:58 schreef floris.exe het volgende:
Ieder zijn meug, maar de arbeidsmarkt waar ik een deel van uit maak, wordt zo wel zeer vervuild. Dat is gewoon jammer.
Ik denk dat je dan de betekenis van EQ niet helemaal helder hebtquote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:32 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Om hogerop te komen moet je gehaaid zijn en puur uit zijn op je eigen succes. Een goed ontwikkeld EQ staat dat juist in de weg!
Veel MBO'ers hebben het EQ van een neanderthaler. Deze groep is simpelweg niet tot sympathie, laat staat empathie, in staat. Het zijn poppetjes die worden geregisseerd door groepsdruk en meer niet. Het EQ-argument slaat inderdaad nergens op. Want net zoals mensen met een laag EQ voorkomen op de uni, komen ze ook voor op het MBO... en HBO enzovoort.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:35 schreef ETA het volgende:
Altijd leuk deze discussies![]()
Denken jullie dat het gemiddelde EQ van MBO'ers hoger/lager/gelijk is aan het gemiddelde EQ van een WO'er? Ik zie geen reden om te denken dat er een verschil inzit, dus waarom word dan altijd het argument aangehaald dat WO'ers alsnog kunnen falen door een lager EQ? Exact zelfde argumement kan je toepassen op MBO'ers, dus uiteindelijk schiet je met het EQ argument niks op, toch?
En op basis van die definitie van EQ beweer je dat WO'ers vaak een lagere EQ hebben dan MBO'ersquote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:36 schreef STING het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan de betekenis van EQ niet helemaal helder hebt
Kort door de bocht kun je EQ zien als intra- en interpersoonlijke intelligentie. Jezelf kennen is key.
Mensen met een laag EQ kennen zichzelf meestal slecht en worden onbewust gestuurd door hun emoties, wat nu niet echt bijdraagt aan je road to success.
Ook heb je voor eigen succes heb je andere mensen nodig. Hetzij door ze te steunen en/of te manipuleren.
Als je geen gevoel hebt voor, bijvoorbeeld, de predikaatlogica, dan kun je er ook niet boekjesslim mee doen. Hoeveel je je ook inzet.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:41 schreef het.ismij het volgende:
Opleiding zegt niks.
Iedereen kan boekjes slim doen,.. Als je je maar inzet.![]()
Dude alsjeblieft.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:42 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Als je geen gevoel hebt voor, bijvoorbeeld, de predikaatlogica, dan kun je er ook niet boekjesslim mee doen. Hoeveel je je ook inzet.
Met deze opmerking geef je zelf aan een EQ van ver onder O te bezitten, jij rare arogante hokjesdenkertquote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:38 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Veel MBO'ers hebben het EQ van een neanderthaler. Deze groep is simpelweg niet tot sympathie, laat staat empathie, in staat. Het zijn poppetjes die worden geregisseerd door groepsdruk en meer niet. Het EQ-argument slaat inderdaad nergens op. Want net zoals mensen met een laag EQ voorkomen op de uni, komen ze ook voor op het MBO... en HBO enzovoort.
Wat alsjeblieft? Logica is de basis van de moderne wetenschap. Alles draait om argumentatieleer en daar helpt de propositie- en predikaatlogica bij. Het helpt bij het opsporen van drogredenen bijvoorbeeld en die worden in deze wereld erg veel aangevoerd.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:46 schreef het.ismij het volgende:
[..]
Dude alsjeblieft.
En wanneer krijg je dit soort dingen naar je hoofd geslingerd? Niet op HBO bij de opleidingen die ik ken.
Loop jij maar eens langs zo'n clubje MBO Golf GTI, kettinkje, petje en sportkleding gastjes en ondervindt het niveau van hun EQ.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:46 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Met deze opmerking geef je zelf aan een EQ van ver onder O te bezitten, jij rare arogante hokjesdenkert![]()
Jij komt ook van het MBO gezien dat prachtig stuk grramatykaall gestuntel wat hierboven te lezen valt?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:50 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Loop jij maar eens langs zo'n clubje MBO Golf GTI, kettinkje, petje en sportkleding gastjes en ondervindt het niveau van hun EQ.
Waar baseer je eigenlijk op dat alle of in ieder geval een overgroot deel van de MBO'ers sociaal deëfificent zijn?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:38 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Veel MBO'ers hebben het EQ van een neanderthaler. Deze groep is simpelweg niet tot sympathie, laat staat empathie, in staat. Het zijn poppetjes die worden geregisseerd door groepsdruk en meer niet. Het EQ-argument slaat inderdaad nergens op. Want net zoals mensen met een laag EQ voorkomen op de uni, komen ze ook voor op het MBO... en HBO enzovoort.
Dat heb ik nergens beweerd of bedoeldquote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:39 schreef floris.exe het volgende:
[..]
En op basis van die definitie van EQ beweer je dat WO'ers vaak een lagere EQ hebben dan MBO'ers?
Jij hoort duidelijk bij de bekrompen hokjes denkers.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:50 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Loop jij maar eens langs zo'n clubje MBO Golf GTI, kettinkje, petje en sportkleding gastjes en ondervindt het niveau van hun EQ.
Dat zegt niets.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:50 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Als je zo intelligent bent als je beweerd, had je gelezen dat ik me niet uitgesproken heb over het EQ van MBO-ers, maar dat het me slechts opviel dat die van jouw niet bijster hoog isquote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:50 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Een beetje als:quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:49 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Wat alsjeblieft? Logica is de basis van de moderne wetenschap. Alles draait om argumentatieleer en daar helpt de propositie- en predikaatlogica bij. Het helpt bij het opsporen van drogredenen bijvoorbeeld en die worden in deze wereld erg veel aangevoerd.
Voorbeeld:
1. Een man heeft een vrouw in elkaar geslagen.
2. De man was een gelovige.
3. Dus alle gelovigen zijn in staat een vrouw in elkaar te slaan.
4. Dus afschaffen het geloof.
Pure drogredenatie, maar het doet het goed bij het normale volk.
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:04 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Een beetje als:
1 Ik ken een MBO-er met een air
2 Alle MBO-ers wanen zich van hoge stand
3 Ik open er een KLB topic over
4 Hoewel het nergens op slaat, blijf ik bij mijn mening
![]()
ff m'n primaire reactie: Nice tryquote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:57 schreef floris.exe het volgende:
Ik hoop wel dat mensen hier een beetje de ironie van deze topic hebben ingezien. Ergo: neem het allemaal met een korreltje zout.
en de mbo'ers die makkelijk door der hbo heen lopen ff vergeten?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:04 schreef MetalSonic het volgende:
MBO'rskomt net van de mavo / vmbo en dan MBO omg echt
.
Havo -> Hbo ftw =)
Zo hee, wat ben jij een arrogante klootzak. Wie heeft er hier nu een air? Wie is hier de omhooggevallen penis?quote:en doen net alsof ze op gelijke voet staan met hoger opgeleiden.
Er is geen boodschap, dat is de ironiequote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:06 schreef STING het volgende:
[..]
ff m'n primaire reactie: Nice try
secundaire reactie:
Als je bedoeling ironie was en dit uit je posts had moeten blijken, ben je hier zo te zien niet in geslaagd
Aangezien we kennelijk je ironische boodschap niet hebben begrepen, wat is je boodschap precies?
Ah..... dus dit topic is gewoon eigenlijk bagger?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:11 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Er is geen boodschap, dat is de ironie. Deze topic is representatief voor de bezieling van de mens: die is er niet
.
Bagger is iets, namelijk bagger. Deze topic is niets.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:12 schreef STING het volgende:
[..]
Ah..... dus dit topic is gewoon eigenlijk bagger?
Nee oke, dan zijn we eruit.
Kleine nuancering, in dit topic staan best aardige bijdragen, TS is baggerquote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:12 schreef STING het volgende:
[..]
Ah..... dus dit topic is gewoon eigenlijk bagger?
Nee oke, dan zijn we eruit.
12:17 en je post nog onder je oude accountquote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:17 schreef floris.sp het volgende:
MBO;ers zijn gewoon scholieren, HBOérs komen in de buurt van student zijn.
bagger is iets en niets tegelijk.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:14 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Bagger is iets, namelijk bagger. Deze topic is niets.
wat is het verschil tussen een scholier en een student?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:17 schreef floris.sp het volgende:
Dat zouden die HBO'ers willen. Die zijn heus niet minder scholier dan MBO'ers.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:17 schreef floris.sp het volgende:
Eh, juist jaquote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:04 schreef MetalSonic het volgende:
MBO'rskomt net van de mavo / vmbo en dan MBO omg echt
.
Havo -> Hbo ftw =)
Hmm gezien je onderschrift misschien...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:57 schreef floris.exe het volgende:
Ik hoop wel dat mensen hier een beetje de ironie van deze topic hebben ingezien. Ergo: neem het allemaal met een korreltje zout.
Maargoed, sommige mensen hebben een leven en maken zich niet druk om sociale status enz enz. De meeste mensen genieten gewoon van het leven. Jij kennelijk niet. Sneu persoon ben je.quote:Dit is een lied voor vrijgezellen, Die moet ik effe wat vertellen
Als iemand met je wil gaan trouwen, Dan moet je echt de boot afhouden
- Lied voor vrijgezellen (Ome Joop)
lol, jij bent grappig, net of een dure studie maar iets uitmaakt..quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:51 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Universiteit, niet HBO, maar natuurlijk sta je dan automatisch hoger op de ladder, want:
1. Meer geïnvesteerd in je intellectuele vorming
2. Duurdere studie
3. Bewezen meer capaciteit te hebben
4. Het niveaustelsel van het onderwijs weerspiegelt de hiërarchie van het beroepsleven
Een scholier woont thuis bij paps en mams en een student woont op kamers.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:19 schreef STING het volgende:
[..]
wat is het verschil tussen een scholier en een student?
OH NOES! een iron-maiden-shirt dragende systeembeheerder met paardestaart!!!1quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:10 schreef het.ismij het volgende:
* het.ismij is een proud to be, Hardcore liefhebbende MBo'er![]()
![]()
Owjah ook og is it-er![]()
Goh, wat voor hokje zou ik krijgen?
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:24 schreef immortalsean het volgende:
[..]
OH NOES! een iron-maiden-shirt dragende systeembeheerder met paardestaart!!!1
Neen. Je hebt verschillende niveaus in VMBO.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:18 schreef RickoKun het volgende:
MAVO was toch wel een veel hoger niveau dan het 'VMBO' nu is
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:24 schreef immortalsean het volgende:
[..]
OH NOES! een iron-maiden-shirt dragende systeembeheerder met paardestaart!!!1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |