Je verraad jezelf.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:28 schreef webfreak het volgende:
[..]
Je hebt verschillende niveaus in VMBO.
'VMBO-Theoretisch, niveau 4' is nét zo hoog als het oude 'MAVO'.
Daarnaast heb je Gemengd en Kader (wat vroeger VBO heette enz.)
Veel meer weet ik er ook niet vanaf
Wat ik nou allemaal zo mooi vindt hier is dat jullie allemaal schoo nievau aan denk niveau/werk niveau koppelen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:04 schreef ETA het volgende:
trouwens, niet om MBO'ers af te zeiken, maar de kosten voor een opleiding zegt wel degelijk iets (ik iets, dus niet alles) over de waarde van een opleiding. Bij een dure opleiding zal je les krijgen van hoger opgeleide docenten, zal je betere faciliteiten tot je beschikking hebben, toegang tot meer professoren, mogelijk van de betere (voordoen dan) mensen uit het bedrijfsleven, etc.
Dat gebeurt bij elk onderwerp hoor.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:15 schreef Skv het volgende:
Heerlijk om te zien hoeveel MBO'ers over de zeik gaan naar aanleiding van zo'n topicje.!
over de zeik gaan is een hobby.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:15 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Dat gebeurt bij elk onderwerp hoor.
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:10 schreef het.ismij het volgende:
[..]
Wat ik nou allemaal zo mooi vindt hier is dat jullie allemaal schoo nievau aan denk niveau/werk niveau koppelen.
Ook dit is een gave.quote:
Waarom zeikt iedereen hier om opleidingen?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:07 schreef floris.exe het volgende:
Al een aantal keer ben ik in aanraking gekomen met een MBO'er met een air. Deze personen hebben het hoogste woord, weten precies hoe de zaken in elkaar zitten (althans, als zodanig profileren zij zich) en doen net alsof ze op gelijke voet staan met hoger opgeleiden. Natuurlijk, tegenwoordig kunnen ook MBO'ers hoog eindigen, als hun mond maar groot genoeg is en ze maar hard genoeg werken, maar toch kan ik dat soort houdingen niet uitstaan.
Waarom komt deze misplaatste arrogantie vandaan?
En dan ook zo van: "mijn tante heeft een hoge functie hier en daar, mijn neef heeft een succesvol bedrijf zus en zo." Kortom: jezelf opkrikken door het succes van een naaste te etaleren.
Doet er niets toe. De inschrijving bij ons kost een goede 500¤ voor een jaar, en wij hebben docenten die echt wel op toplevel meegedraaid hebben in de industrie (in grote bedrijven). Mensen die dus echt wel weten waar ze mee bezig zijn. 500¤ is gewoon 3x niets voor een heel jaar scholing. Verder hebben wij vaak "uitjes" en bedrijfsbezoeken die amper iets kosten. Dit jaar zijn we een week naar Duitsland geweest, en ik denk dat het maar 150¤ oid was, de school betaalt de rest.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:04 schreef ETA het volgende:
trouwens, niet om MBO'ers af te zeiken, maar de kosten voor een opleiding zegt wel degelijk iets (ik iets, dus niet alles) over de waarde van een opleiding. Bij een dure opleiding zal je les krijgen van hoger opgeleide docenten, zal je betere faciliteiten tot je beschikking hebben, toegang tot meer professoren, mogelijk van de betere mensen uit het bedrijfsleven, etc.
uiteraard,quote:
beetje jeuk aan mijn piemm0lquote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:31 schreef JDude het volgende:
[..]
Eh, juist ja. Verder gaat het wel?
gefeliciteerd.quote:
ben je het niet met me eens als je meer geld in onderwijs pompt, kwaliteit ook omhoog gaat?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:47 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Doet er niets toe. De inschrijving bij ons kost een goede 500¤ voor een jaar, en wij hebben docenten die echt wel op toplevel meegedraaid hebben in de industrie (in grote bedrijven). Mensen die dus echt wel weten waar ze mee bezig zijn. 500¤ is gewoon 3x niets voor een heel jaar scholing. Verder hebben wij vaak "uitjes" en bedrijfsbezoeken die amper iets kosten. Dit jaar zijn we een week naar Duitsland geweest, en ik denk dat het maar 150¤ oid was, de school betaalt de rest.
Afhankelijk van de manier waarom je geld pompt in uberhaupt het onderwijs, niet alleen 1 deel/vorm/niveau.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:07 schreef ETA het volgende:
[..]
ben je het niet met me eens als je meer geld in onderwijs pompt, kwaliteit ook omhoog gaat?
ja en hoe zit het met MBOers die aan het promoveren zijnquote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:28 schreef dvs- het volgende:
Staat een MBO-er die hierna een HBO studie heeft afgerond dan ook automatisch hoger op de ladder dan een MBO-er die na het behalen van zijn diploma is gaan werken?
Vraag ik me toch wel af, aangezien ze tot aan hun 20e levensjaar dan dezelfde "intellectuele zwakte" hebben gehad (om het voor TS even duidelijk uit te leggen).
het is eerder respect/neerbuigend.quote:nederig
[bijvoeglijk naamwoord]
je niet op de voorgrond plaatsen
vb:wij groeten u nederig
synoniem: bescheiden
tegenstelling: patserig
niet groot, niet veel
vb:zij hebben een nederige woning
synoniem: bescheiden
precies.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja en hoe zit het met MBOers die aan het promoveren zijn![]()
Uiteraard, maar het is niet omdat het veel kost, dat het voor de student duur hoeft te zijn. De hogeschool waar ik studeer heeft samenwerkingsverbanden met verschillende bedrijven, en krijgt van die bedrijven uit ook best wat steun (onder de vorm van machine's ed die geschonken worden). Verder zijn veel docenten op onze school 50% bezig met onderwijsactiviteit, en 50% met onderzoek voor bedrijven (dus niet gelijk op de universiteit waar het ook onderzoek is, maar waar het niet op vraag van een specifiek bedrijf is). De school recupereert op die manier een heel groot deel van de loonkost van die docent (zelfs halftime werken kan je makkelijk aan een bedrijf doorrekenen als de fulltime loonkost voor de school). Verder is er in Vlaanderen toch wel een (meer dan) behoorlijke subsidiëring van het onderwijs, dus dat kan de opleiding best betaalbaar / goedkoop maken. Kwaliteit daalt daar zeker niet door, want de personen die je les geven zijn zelf nog in contact met de industrie, en dan kom je niet tegen dat je van die types hebt van rond de 50 jaar die denken dat het nog steeds zo is als toen ze zelf afgestudeerd zijn & les begonnen te geven.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:07 schreef ETA het volgende:
ben je het niet met me eens als je meer geld in onderwijs pompt, kwaliteit ook omhoog gaat?
No offense maar weet je zeker dat je je MBO hebt afgemaakt ?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:32 schreef het.ismij het volgende:
[..]
precies.
Ik + 4 jaar werkervaring kan meer dan iemand die net van hbo zelfde functie komt.
Aangezien hbo (zoals eerder gezegt) boekjes slim is, en ja je hebt stage gelopen.
Echter zit de mboér al 2/3/4 jaar in het vak. En wat is een beter leer dan het gewoon doen? Niks! School haald het niet bij praktijk.
dan kunnen ze jou daar meteen opsluitenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:31 schreef Het_Biertje het volgende:
kan er voor dit soort topics een apart subforum in het leven geroepen worden?
Het ' Infantiel " forum ofzo![]()
QFTquote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:32 schreef MetalSonic het volgende:
[..]
dan kunnen ze jou daar meteen opsluiten![]()
Typisch dat er zoveel mensen in zwart-wit denken.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:40 schreef Emimich het volgende:
Typisch om te zien dat al die VMBO/MBO'ertjes nu aan komen zetten met de eeuwige uitzondering dat er slimme mensen zijn die geen zin hebben in school en liever gewoon gaan werken. De uitzondering bevestigt de regel vriendjes en vriendinnetjes.
Ja, zo ken ik ook iemand die Atheneum oude stijl op zijn sloffen (cumlaude) heeft gedaan en nu al jaren vakken staat te vullen omdat ie geen interessante studie kon vinden en geen verantwoordelijkheden wil dragen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:53 schreef harrypiel het volgende:
hmmmz, waar zit ik dan ergens: Atheneum oude stijll beta (wiskunde, natuurkunde, scheikunde, ned/eng/dui en eco 2.... OK OK, opschepmodus staat al uit
), HLO (net niet propedeuse, crap
), en MLO (afgerond, ole
). Ik kan je wel vertellen dat arrogantie zowel bij de "omhooggevallen corpsballen" als bij de "debiele mocro-/suri-/ABC-/Lonsdaple-tokkies" voorkomt; had my fair share of crap from both sides.
Ja, een 2de poging voor de BSc chemistry staat al in de pijplijn, maar eerst die 2 jaar werkervaring volmaken. Hoewel... tegen die tijd heb ik mss wel besloten ICT te gaan doen, al was het enkel en alleen maar om van betekenis te zijn voor het ReactOS project. C here I come...
Waar haal jij overigens het gore lef vandaan om minderwaardig te praten over mensen die geen hoge opleiding hebben? Blijkbaar zie jij het hele plaatje niet.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:40 schreef Emimich het volgende:
Typisch om te zien dat al die VMBO/MBO'ertjes nu aan komen zetten met de eeuwige uitzondering dat er slimme mensen zijn die geen zin hebben in school en liever gewoon gaan werken. De uitzondering bevestigt de regel vriendjes en vriendinnetjes.
Zal het 2e wel zijn.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:33 schreef --- het volgende:
Volgens mij zijn de hoger opgeleiden vergeetachtig? Of ze zijn te autistisch om er maar op door te blijven hameren.
Groet
Hahaha, daar hebben we de eerste dwaas al die in een emotionele opwelling reageert.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:30 schreef Coencordia het volgende:
[..]
Waar haal jij overigens het gore lef vandaan om minderwaardig te praten over mensen die geen hoge opleiding hebben? Blijkbaar zie jij het hele plaatje niet.
Neerbuigend gedrag misschien (om het je duidelijk te maken de extensie tje maakt het compleet).quote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:40 schreef Emimich het volgende:
knip*** al die VMBO/MBO'ertjes***knip
O, wat erg, iemand plakt -tje achter een woord, waar haalt die klootzak het gore lef vandaan!!!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:44 schreef Coencordia het volgende:
[..]
Neerbuigend gedrag misschien (om het je duidelijk te maken de extensie tje maakt het compleet).
En lees het topic eens door, dan zie je de rollen. Dwaas
Jij wilt toch niet beweren dat jij nu aan het promoveren bent voor je doctoraat terwijl je van het MBO komt? Dat zou een schande zijn! Welke malloot op de uni heeft je daarvoor toegelaten? Zeker subsidie te veel ofzoquote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja en hoe zit het met MBOers die aan het promoveren zijn![]()
Jij moet al helemaal je mond houdenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:44 schreef Toeps het volgende:
Ik heb op het HBO een aantal keren samen moeten werken met MBO-doorstromers van het Grafisch Lyceum, en misschien was het toeval, maar de twee waar ik kennis mee heb gemaakt hadden duidelijk op het "Graaaaafies" meegekregen: "Snap je niet waar je over lult? Geeft niet! Doe maar net alsof je weet wat je zegt." En pochen over een "Eigen Bedrijf" schijnt ook hip te zijn, want ja, het is natuurlijk heel wat, die site voor de waterpolovereniging van Bruinisse.Daarnaast wilden ze maar weinig aannemen van de lessen op het HBO, want alles hadden ze al op het "Graaaafies" gehad, en wel beter natuurlijk.
![]()
En dat zegt iemand met zo'n verwerpelijke avatar?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:53 schreef tonks het volgende:
[..]
Jij moet al helemaal je mond houdenverknipt kind.
Iedere klapjostie kan een eigen bedrijf beginnen. Je eigen een baas noemen is niet zo bijzonder meer. Ondernemer is het woord.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:44 schreef Toeps het volgende:
" En pochen over een "Eigen Bedrijf"
Jaja fuifduifquote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:55 schreef floris.exe het volgende:
[..]
En dat zegt iemand met zo'n verwerpelijke avatar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |