Koploperkopper | zaterdag 28 juli 2007 @ 15:30 |
![]() ![]() Vorig deel: Vliegeniers topic deel 12: f r spotters verboten! Jetslets: nsfw, Mojave, Alternate Turbopulp: The_stranger Basisscholieren: Snowbite, YellowBedWetter, Domai Lollercopter: ChopperMick, Lightning_NL Joyriders: Zweefnurts: cheukert, McDavid, MutZ, Autoreply, YellowLedBetter ![]() Overige deelnemers zijn neukbare stewardessjes, of homofiele stewards. ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Koploperkopper op 29-07-2007 10:50:38 ] | |
Koploperkopper | zaterdag 28 juli 2007 @ 15:30 |
Laatste 2 zinvolle posts uit het vorige topic:quote: quote: | |
Autoreply | zaterdag 28 juli 2007 @ 15:38 |
TT ![]() | |
The_stranger | zaterdag 28 juli 2007 @ 16:11 |
tvp | |
Public_NME | zaterdag 28 juli 2007 @ 16:28 |
Trouwens vandeweek die kist van Abramovich langs zien vliegen. Zat met 3 man in een 763 ![]() | |
Lightning_NL | zaterdag 28 juli 2007 @ 16:34 |
Vanwaar trouwens al die stomme woordjes, als jetslets, turbopulp en lollercopter. Hoe verzin je het? | |
Koploperkopper | zaterdag 28 juli 2007 @ 16:36 |
Komt zuurpruim ook weer aan.![]() Tering, die crash in Phoenix ziet er niet goed uit zeg. ![]() | |
Public_NME | zaterdag 28 juli 2007 @ 16:37 |
quote:Die wilde ik net posten, echt een schokkende pic. | |
Mojave | zaterdag 28 juli 2007 @ 17:03 |
poing | |
Lightning_NL | zaterdag 28 juli 2007 @ 17:07 |
Wat en hoe is daar precies gebeurd in Phoenix dan? | |
The_stranger | zaterdag 28 juli 2007 @ 17:29 |
quote:http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=21322 quote: | |
nsfw | zaterdag 28 juli 2007 @ 17:58 |
Dag kindjes! ![]() | |
cheukert | zaterdag 28 juli 2007 @ 18:36 |
Ik ben tot 7 generaties spottersvrij ![]() | |
SnowBite | zaterdag 28 juli 2007 @ 21:32 |
Zonde zeg. Die helikopters heb ik in mijn tijd in Phoenix dagelijks gezien. | |
nsfw | zaterdag 28 juli 2007 @ 23:53 |
Hoi ![]() ![]() | |
mcDavid | zondag 29 juli 2007 @ 00:25 |
Nou hehe, ik heb ook een PL. | |
Koploperkopper | zondag 29 juli 2007 @ 10:27 |
Einz zwei polizei. | |
cheukert | zondag 29 juli 2007 @ 11:25 |
quote:you're dangerous! ![]() | |
sebabje | maandag 30 juli 2007 @ 12:00 |
![]() ![]() ![]() ![]() Op me werk gemaakt | |
Mojave | maandag 30 juli 2007 @ 13:02 |
Dash-8? | |
sebabje | maandag 30 juli 2007 @ 14:40 |
Ja een 400 van FlyBe ![]() | |
Mojave | maandag 30 juli 2007 @ 15:50 |
leuk voor 'n prop! | |
Koploperkopper | maandag 30 juli 2007 @ 16:45 |
quote:Leuk. ![]() Enneuh, net even in je profiel gekeken, wat houdt Aviation Operations Officer in? ![]() | |
sebabje | maandag 30 juli 2007 @ 17:13 |
quote:Correct ![]() Werk daar bij een bedrijf als oproepkracht en is dus een bijbaantje.. Het beroep Voordat een toestel met passagiers en vracht de lucht in kan, zijn er heel wat voorbereidingen getroffen. Als aviation operations officer, in dienst van een luchtvaartmaatschappij, speel je daarbij een belangrijke rol. Je bereidt de vlucht voor, maakt het vliegplan en verzorgt de briefing van de bemanning. Daarin betrek je een groot aantal zaken: vanzelfsprekend de route, maar ook de nationale en internationale regels die van toepassing zijn op het vervoeren van passagiers en vracht naar de vluchtbestemming. Heel belangrijk zijn aan de ene kant de strenge veiligheidseisen van de luchtvaart, en aan de andere kant de economische belangen van luchtvaartmaatschappij en expediteur. Competenties Enkele belangrijke beroepscompetenties waar je over moet beschikken zijn: * Regelen van het grondafhandelingsproces * Maken van een vliegplan * Vaststellen van vliegtuigperformance * Beladingsplannen maken * Afhandelen van dangerous goods en special cargo * Regisseren van verstoringen * Leiding geven De opleiding Tijdens de opleiding leer je competenties over de volgende kerntaken en kernopgaven: Kerntaken: * Coördineert het groundoperations proces * Verzorgt het flight operations proces * Verzorgt het load control proces * Voert managementtaken uit Na deze opleiding wil ik doorstuderen tot luchtverkeersleider ![]() | |
Koploperkopper | maandag 30 juli 2007 @ 17:33 |
quote:Ah ja, leuk. Misschien zie ik je over een maandje of 2 nog wel op AMS dan, ik ga lekker scheur'n in zo'n knalgele oto. ![]() | |
sebabje | maandag 30 juli 2007 @ 17:39 |
Ow de koffie drinken.. Die zijn vaak nog erger dan de beveiliging ![]() | |
Koploperkopper | maandag 30 juli 2007 @ 17:44 |
Ik zie het probleem niet als er geilige wijven aanwezig zijn. | |
Alternate | maandag 30 juli 2007 @ 17:45 |
Welke maatschappij werk je voor? | |
Mojave | maandag 30 juli 2007 @ 17:49 |
En dat allemaal op 17 jarige leeftijd ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door Mojave op 30-07-2007 18:00:26 ] | |
nsfw | maandag 30 juli 2007 @ 17:52 |
quote:Flybe zei die net! ![]() | |
sebabje | maandag 30 juli 2007 @ 17:55 |
Bij een Afhandelingsmaatschappij... Maar in me vrijetijd fladder ik ook rond | |
Mojave | maandag 30 juli 2007 @ 17:59 |
quote:Waar dan? | |
sebabje | maandag 30 juli 2007 @ 19:46 |
quote:Op Schiphol | |
Koploperkopper | maandag 30 juli 2007 @ 19:50 |
quote:Iets zegt mij dat dat niet is wat-ie bedoelde. | |
Oom_Agent | maandag 30 juli 2007 @ 21:45 |
Haha, heb net ff wat oud Kopspijkers beeldmateriaal bekeken. (sommigen zullen dit filmpje ooit wel gezien hebben) Net buiten Brussel staat een heel mooi rustiek boerderijtje, maar ze willen een TGV traject aanleggen. Weg rust ! ![]() http://variatee.vara.nl/mediaplayer/player.jsp?filmID=115971&playerName=kopspijkers.player# (de player begint op het juiste moment) | |
Koploperkopper | maandag 30 juli 2007 @ 22:15 |
quote: ![]() Vet man die A340 op het laatst, die komt echt keilaag over. ![]() | |
Lucifer_Doosje | maandag 30 juli 2007 @ 22:24 |
quote:Ah, je werkt bij Servisair? | |
Oom_Agent | maandag 30 juli 2007 @ 22:37 |
quote:Amaai, he ge da gesien !! da sin mar 5 meters van da dak he!! ![]() Haha, je zal er maar wonen. | |
mcDavid | maandag 30 juli 2007 @ 22:40 |
Ikwildaarwonehhh! ![]() | |
Alternate | maandag 30 juli 2007 @ 22:58 |
Of aviapartner | |
Public_NME | dinsdag 31 juli 2007 @ 00:43 |
quote:Nah, valt mee. Heb nog wel wat privé filmpjes van SXM, dat is echt niet normaal. | |
Geqxon | dinsdag 31 juli 2007 @ 01:38 |
Mag ik de homofiele steward zijn? | |
Koploperkopper | dinsdag 31 juli 2007 @ 01:49 |
quote:Nee, verdwijn. | |
Koploperkopper | dinsdag 31 juli 2007 @ 01:49 |
quote:Mag ik daar wat van zien? ![]() | |
VjenneKloetn | dinsdag 31 juli 2007 @ 02:44 |
quote:Even zitten kijken met Google Earth en volgens mij woont die gast der niet meer. Wou de coordinaten hier ook ingooien maar Fok maakt der wat anders van ![]() | |
Mojave | dinsdag 31 juli 2007 @ 03:15 |
Smarthandling is het!!11!!einz!11 | |
Koploperkopper | dinsdag 31 juli 2007 @ 03:20 |
Eerst je pas laten zien! ![]() Wat zijn uw werkzaamheden zo vroeg in de ochtend meneer? ![]() | |
Armageddon | dinsdag 31 juli 2007 @ 10:19 |
Ja goedemorgen! | |
sebabje | dinsdag 31 juli 2007 @ 10:27 |
quote:Goed zo ![]() | |
nsfw | dinsdag 31 juli 2007 @ 11:36 |
quote:Die spijkerman kijkt ook ekle keer alsof ie het helemaal geweldig vind zo'n vliegtuig ![]() Ouwe spotter ![]() | |
nsfw | dinsdag 31 juli 2007 @ 11:37 |
Oja! De voertaal in de luchtvaart is trouwens engels! Ik vind dat we haar naar frankrijk moeten sturen om ze engels te leren! ![]() | |
cheukert | dinsdag 31 juli 2007 @ 12:42 |
you're dangerous! | |
cheukert | dinsdag 31 juli 2007 @ 12:43 |
quote:Alleen of neemt ze Muzzie ook mee? ![]() | |
nsfw | dinsdag 31 juli 2007 @ 13:09 |
Muzzie komt niet door de security heen! | |
cheukert | dinsdag 31 juli 2007 @ 13:22 |
Muzzie, you're dangerous! | |
Lucifer_Doosje | dinsdag 31 juli 2007 @ 15:39 |
quote:Ow trouwens. Het zou leuk zijn als de mensen op het platform hier ook eens enige kennis van zouden krijgen. Vaak worden er gevaarlijke stoffen niet geladen omdat het volgens de voorman niet in orde zou zijn (bijv. labels of de NOTOC). In 99% van de gevallen heeft de voorman daarin helaas geen gelijk... | |
Mojave | dinsdag 31 juli 2007 @ 15:55 |
bier | |
Koploperkopper | dinsdag 31 juli 2007 @ 15:57 |
koffie | |
sebabje | dinsdag 31 juli 2007 @ 17:07 |
quote:Tjah wat je soms wel niet voorbij ziet komen.. niet normaal | |
Koploperkopper | dinsdag 31 juli 2007 @ 17:20 |
quote:Vertel. ![]() | |
cheukert | dinsdag 31 juli 2007 @ 18:26 |
you're dangerous | |
sebabje | dinsdag 31 juli 2007 @ 18:45 |
Laatst van die hoogspringstokken als odd-size... paste amper via het systeem, dat soort dingen moeten ze als vracht inklaren niet normaal ging maar net goed | |
Lucifer_Doosje | dinsdag 31 juli 2007 @ 21:16 |
quote:Er zitten soms leuke stukken vracht bij, dat klopt ![]() | |
sebabje | dinsdag 31 juli 2007 @ 21:59 |
quote: ![]() | |
nsfw | dinsdag 31 juli 2007 @ 23:07 |
![]() Muzzy is watching you! ![]() | |
Mojave | woensdag 1 augustus 2007 @ 03:30 |
sebabje | woensdag 1 augustus 2007 @ 10:08 |
![]() | |
cheukert | woensdag 1 augustus 2007 @ 11:03 |
quote:Muzzy can be my wingman anytime! ![]() ![]() | |
The_stranger | woensdag 1 augustus 2007 @ 13:29 |
quote:Toch niet bij aviapartner? ![]() | |
sebabje | woensdag 1 augustus 2007 @ 16:46 |
quote:Blader eens een pagina terug ![]() | |
cheukert | woensdag 1 augustus 2007 @ 17:50 |
nsfw, de man van de kale poesjes en katers is jarig ![]() | |
nsfw | woensdag 1 augustus 2007 @ 22:47 |
Danku! Feliciteer mij hier en trakteer mij op bier! ![]() | |
Mojave | woensdag 1 augustus 2007 @ 22:58 |
en op 4 sept weer? | |
Koploperkopper | woensdag 1 augustus 2007 @ 23:51 |
Ik trakteer mijzelf een bier op nsfw's verjaardag! | |
Armageddon | donderdag 2 augustus 2007 @ 00:12 |
Ja bier en gefeli!!!! ![]() | |
nsfw | donderdag 2 augustus 2007 @ 00:48 |
quote:Muzzie rulless! | |
The_stranger | donderdag 2 augustus 2007 @ 07:57 |
quote:Ah zie het nu ja... Doen jullie nog steeds de BA? En zo ja, is Sjaak daar nog? ![]() | |
sebabje | donderdag 2 augustus 2007 @ 11:06 |
quote:De BA doet GG ![]() | |
Jarold | donderdag 2 augustus 2007 @ 12:35 |
Hallo Als ik met CTRL-E de motoren start van mijn B737 in FS2004 dan gaan ze tegelijkertijd aan maar ik hoorde dat dat niet kan, klopt dat? Verder weet ik dat als je in FS2004 een boing kan vliegen dat je het dan in het echt ook kunt, dus lijkt mij zweefvliegen veel moeilijker, is dat ook zo? | |
Snorbeest | donderdag 2 augustus 2007 @ 13:20 |
quote:Dit lijkt mij niet. Vliegen in het echt is nog echt anders dan vliegen met een simulator zoals FS2004. Met vliegen in het echt heb je te maken met g-krachten, gyrodriften en de echte regelgeving. Dan moet alles gewoon goed zitten en goed gaan. Je kan je niet echt een foutje permitteren. Dat is waar piloten ook op getraind worden en veel training voor krijgen. Dit is denk ik een algemeen misverstand wat veel voorkomt... ![]() Zweefvliegen is ook moeilijker... je bent ongemotoriseerd. Een go-around gaat je niet lukken met een zweefvliegtuig. ![]() | |
Jarold | donderdag 2 augustus 2007 @ 14:56 |
quote:Aha oke ![]() Weet jij ook hoe dat zit met CTRL-E ? | |
sebabje | donderdag 2 augustus 2007 @ 16:14 |
Bij een 737-(maakt niet uit welke serie) starten ze altijd maar 1 engine tegelijk, anders kan de APU de gevraagde power niet aan. Ook bij een Airstarter gebruiken ze maar 1 engine tegelijk | |
Lightning_NL | donderdag 2 augustus 2007 @ 16:46 |
quote:Elke aap kan vliegen, een grote Boeing lijkt me helemaal makkelijk. Landen/procedures volgen/slechte weersomstandigheden/noodprocedures lijken mij een heel ander verhaal. Maakt niet uit hoeveel ervaring je hebt met FS2004, dat gaat je hoogstwaarschijnlijk niet lukken. FS2004 is naar mijn mening ook totaal niet realistisch. Het lijkt in de verste verte niet op het echte werk, het ziet er alleen leuk uit (als je een belachelijk snelle computer tot je beschikking hebt). Wil je een wat betere flightsim met wat meer realisme, neem dan X-Plane ofzo. | |
Lightning_NL | donderdag 2 augustus 2007 @ 16:59 |
Ik vind zweefvliegen veel makkelijker. Je hoeft met bijna niks en niemand rekening te houden en je plempt dat ding gewoon tegen de grond aan. Het gaat ook nog eens langzaam dus je hebt tijd zat, en je kunt je landingsplek mooi uitzoeken met behulp van je kleppen. | |
cheukert | donderdag 2 augustus 2007 @ 17:49 |
quote:Dan doe je iets fout ![]() ![]() | |
Koploperkopper | donderdag 2 augustus 2007 @ 19:22 |
Het FS topic zit in GAM. | |
Lightning_NL | donderdag 2 augustus 2007 @ 19:36 |
@cheukert: Je bent het hopelijk toch wel met me eens dat er heel wat minder systemen in een zweefvliegtuig zitten dan in een normaal vliegtuig, dat het verkeer vaak rustiger is, en dat je vrijwel geen ATC hebt, en heel wat minder (nood)procedures? Dat bedoelde ik dus te zeggen. Als je het vergelijkt met gemotoriseerd vliegen, hoef je met zweefvliegen dus relatief met bijna niks en niemand rekening te houden, omdat er gewoon niet zoveel is. | |
cheukert | donderdag 2 augustus 2007 @ 19:59 |
Je hoeft met minder technische shit als in de fik vliegende motoren bezig te zijn ja. Verder> zweefvliegen is gewoon netzo vfr-vliegen of zelfs meer dan bromvliegjes | |
Lightning_NL | donderdag 2 augustus 2007 @ 20:06 |
Tja, echte bromvliegjes heb ik niet zoveel ervaring mee. Behalve 1x in een Diamond DA-40 TDI, en ja, dat is inderdaad ontzettend makkelijk vliegen. Toch heb je met gemotoriseerd vliegen nog steeds veel meer regels en procedures, en is het met een zweefert gewoon goed rondkijken en aan het eind neerkwakken. Heel veel makkelijker dan een gemotoriseerd vliegtuig, waarbij je veel meer variabelen hebt, en welke veel minder vergevingsgezind is. Uit jouw verhaal begreep ik dus dat je zei dat zweefvliegen moeilijker is dan een grote Boeing vliegen. | |
cheukert | donderdag 2 augustus 2007 @ 20:23 |
Ik zeg alleen maar dat je dik kort door de bocht gaat, als je zegt dat je bij zweefvliegen met niemand rekening hoeft te houden. Reken maar dat je rekening houdt met anderen als je met 10+ in een bel zit, waar af en toe ook andere (zweef)idioten door heen crossen. Zo'n landingsveld kan toch aardig krap weurden als idereen opeens doorzakt en een go around met een zwevert erg lastig is. VFR=VFR geldt voor brommers maar ook voor zwevers. brommen is ook goed rondkijken en aan het eind neerkwakken als je het zo bekijkt. Of het makkelijker is laat ik ook buiten beschouwing, moet iedereen voor zichzelf weten. Verder vind ik jou heel knap vanwege het feit dat jij uit mijn post kan halen dat ik zeg dat zweefvliegen moeilijker is dan een Boeing of wat dan ook. | |
Lightning_NL | donderdag 2 augustus 2007 @ 20:38 |
quote:Sorry, iemand anders zei dat, niet goed naar de poster's naam gekeken. En zoals ik al een paar keer eerder zei, is het zweefvliegen relatief gezien, vergeleken met gemotoriseerde kisten (en dan niet per se zo'n klein brommertje) een heel stuk makkelijker dan gemotoriseerd vliegen. Is mijn eigen ervaring in ieder geval. Ik heb in zweefvliegtuigen gevlogen en in een Pilatus PC7. Bij de laatste kom je met 180kts het circuit in, maak je een decelererende 45 graden bank bocht terwijl je configureert en je call naar toren maakt, moet je nog effe snel je before landing check uitvoeren en dan is het al tijd om base te draaien en je call naar de toren te maken dit alles terwijl je je glijpad moet behouden, ATC moet monitoren, ander verkeer moet checken, rekening houden met evt. wake turbulence, weersomstandigheden, groundtrack, final checks etc. | |
mcDavid | donderdag 2 augustus 2007 @ 21:21 |
quote:heb je het nou over vliegen of over procedures uit je hoofd stampen? | |
Koploperkopper | donderdag 2 augustus 2007 @ 21:31 |
Altijd dat oeverloze gezeik over wat nou moeilijker is en wat nou makkelijker is. ![]() Ga eens koffie of bier drinken. | |
mcDavid | donderdag 2 augustus 2007 @ 21:31 |
Fietsen dát is pas moeilijk ![]() | |
Koploperkopper | donderdag 2 augustus 2007 @ 21:33 |
Ik heb pas op m'n 11e leren fietsen, dat was verdomt moeilijk hoor! | |
Koploperkopper | donderdag 2 augustus 2007 @ 21:35 |
![]() | |
sebabje | donderdag 2 augustus 2007 @ 21:48 |
quote: ![]() | |
Koploperkopper | donderdag 2 augustus 2007 @ 22:04 |
![]() ![]() | |
Autoreply | donderdag 2 augustus 2007 @ 22:48 |
quote:Ah; again ![]() Goed, mijn een na laatste vlucht. Binnen een uur 6 ATCs opgeroepen, twee keer een noodveld moeten zoeken (2000 fpm rate of descend gemiddeld is wat veel) en reken maar dat 27 meter spanwijdte niets voorstelt. De rollrate is 2/3e van een B52 tijdens de landing... Dus. Je kan een vlucht op een rustige avond in NL niet vergelijken met een wedstrijdvlucht met lastig weer in de bergen. De verkeers- en militaire vliegers die ik ken zijn in een ding unaniem; zweefvliegen is stukken pittiger als met een Airbus of Mirage rondfietsen. De uitnodiging staat nog steeds ![]() | |
Koploperkopper | donderdag 2 augustus 2007 @ 23:18 |
Anders dan u misschien verteld is jongens en meisjes, het type vliegtuig waar u op vliegt is niet van invloed op uwe penislengte! | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 2 augustus 2007 @ 23:29 |
quote:Ik dacht dat alleen "auto knaapjes" daar last van hadden ![]() | |
Alternate | vrijdag 3 augustus 2007 @ 00:18 |
Het verschil is alleen nog steeds dat je voor zweefvliegen moet betalen... | |
errorken | vrijdag 3 augustus 2007 @ 07:50 |
Ik had hier net een discutie met iemand dat het huren van een klein vliegtuigje best betaalbaar is. Het gaat hier over een instap cescna model voor 4 man ofzo op één of ander klein club grasveld. Wat kost het nu om zo'n ding te huren per uur ? Wat kost het nieuw ? Verder; wat kost gemiddeld een PPL om ermee te kunnen vliegen ? | |
cheukert | vrijdag 3 augustus 2007 @ 08:54 |
you're dangerous | |
Alternate | vrijdag 3 augustus 2007 @ 09:28 |
PPL kost zo rond de 14000 euro, afhankelijk van hoe goed je bent. Daarna kun je bij de meeste clubs wel een cessna krijgen voor gemiddeld ¤150 per uur. Exclusief start en landingsgeld. Lelystad kost geloof ik 15 euro per landing in het weekend. | |
Mojave | vrijdag 3 augustus 2007 @ 12:15 |
ja reken maar op zo'n 200e per uur, dus tripje Teuge - Ameland - Teuge kost je een dikke 400e, dan ga ik wel lekker met de auto. | |
mcDavid | vrijdag 3 augustus 2007 @ 13:10 |
quote:Andersom gelukkig wel. | |
mcDavid | vrijdag 3 augustus 2007 @ 13:11 |
quote:...en dat je het voor de lol doet. | |
Mojave | vrijdag 3 augustus 2007 @ 13:35 |
quote:Ja, want alle verkeersvliegers gaan met tegenzin naar hun werk. | |
mcDavid | vrijdag 3 augustus 2007 @ 13:40 |
quote:Dat zeg ik niet. Maar als het een hobby was had je het geen "werk" genoemd. ![]() | |
Mojave | vrijdag 3 augustus 2007 @ 13:47 |
quote: ![]() ![]() Ga je nog zweven dit weekend? | |
mcDavid | vrijdag 3 augustus 2007 @ 14:16 |
quote:joah ben al 2 weken op kamp, nog een week te gaan. Heb even een dagje pauze. En waarom staan er net op die dag dat je thuis bent zulke gigantisch mooie cumultjes? ![]() | |
sebabje | vrijdag 3 augustus 2007 @ 16:43 |
Die kwam ik weer eens tegen ![]() http://nl.youtube.com/watch?v=okdbNyfYsHw | |
cheukert | vrijdag 3 augustus 2007 @ 18:00 |
quote:http://nl.youtube.com/watch?v=qMKxOo2_ro0 hihi | |
Koploperkopper | vrijdag 3 augustus 2007 @ 18:38 |
quote: ![]() | |
mcDavid | vrijdag 3 augustus 2007 @ 19:17 |
quote:Betekent dit dat ze nu een nieuw eerstejaars project moeten verzinnen voor de eerstejaars Luchtvaarttechnologie studenten? ![]() -edit- bron? | |
Alternate | vrijdag 3 augustus 2007 @ 20:01 |
Leuk! Ik hoop dat de Junglejets de 'verre' bestemmingen gaan vliegen, dan hoeven wij Fokker boys minder hard te werken ![]() | |
Autoreply | vrijdag 3 augustus 2007 @ 20:31 |
quote:Ik krijg er geregeld voor betaald anders. Al dan niet in natura (avondeten, kost, inwoning, bier, cash) ![]() | |
mcDavid | vrijdag 3 augustus 2007 @ 22:58 |
kaaptopic ![]() | |
mcDavid | vrijdag 3 augustus 2007 @ 22:59 |
quote:Wedden dat je er geen winst op maakt? ![]() | |
Autoreply | zaterdag 4 augustus 2007 @ 01:03 |
quote:Als ik stop met drinken wel gok ik zo. Vanmorgen de drankrekening van drie weken betaald, maar toen kreeg ik toch het schaamrood op m'n kaken ![]() | |
SnowBite | zaterdag 4 augustus 2007 @ 04:30 |
dat zal een flinke kater geweest zijn... | |
Mojave | zondag 5 augustus 2007 @ 02:27 |
doei | |
Koploperkopper | zondag 5 augustus 2007 @ 02:29 |
Heuj! | |
Mojave | zondag 5 augustus 2007 @ 02:31 |
zo terug hoor | |
RonaldV | zondag 5 augustus 2007 @ 22:57 |
Scary landings... Zulke stunts ken ik nog wel uit de tijd dat ik in de luchtmacht zat (ja, ook de KLu doet dingen zoals deze), maar dan met een fighter (al is een A-10 geen fighter natuurlijk). Maar ik wist niet dat AAL ook aan laagvliegen deed, laat staan met een 757! ![]() Mijn vraag: waar is (al dan niet routinematig) jullie engste nadering? | |
Autoreply | maandag 6 augustus 2007 @ 10:53 |
quote:Die is al een paar keer voorbijgekomen. quote:La Motte du Caire met mistral. 30 knopen dalwind vertaalt zich naar een knoop of 50 aan gusts. Tevens ligt final vol in de rotor, een soort wasmachine achter een bergrug, je vario knalt van -8 tot +8 in seconden (1600 fpm plus en min) Heb er al meerdere mensen zien landen om daarna kotsend uit hun kist te komen ![]() Link [ Bericht 4% gewijzigd door Autoreply op 06-08-2007 11:00:50 ] | |
Koploperkopper | maandag 6 augustus 2007 @ 11:01 |
Ik heb nooit enge landingen, want ik heb een motor. | |
Autoreply | maandag 6 augustus 2007 @ 11:02 |
"Le Mirage en Tchad" is overigens ook buitengewoon gaaf. Die Fransen stunten sowieso graag, een paar dagen op Epernay Plivot kwam er ook nog een Harvard over en die zat écht niet hoger als een meter of twee ![]() | |
cheukert | maandag 6 augustus 2007 @ 11:31 |
quote:altijd raak ![]() | |
Koploperkopper | maandag 6 augustus 2007 @ 11:34 |
http://www.nu.nl/news/118(...)randen_op_Aruba.html | |
RonaldV | maandag 6 augustus 2007 @ 12:01 |
quote:Als je die mirage filmpjes doorkijkt (en er zijn er nogal wat) dan zie je minstens twee gevaarlijke stunts: éénmaal missen ze maar net een vrachtwagen, en éénmaal vliegen ze op truckhoogte (misschien wel lager) langs een fruitstalletje langs de weg. Toegegeven, het ziet er spectaculair uit, maar ik vraag me af hoeveel kamelen ze inmiddels al hebben geraakt. | |
YellowLedbetter | maandag 6 augustus 2007 @ 12:17 |
Tvp | |
Autoreply | maandag 6 augustus 2007 @ 14:57 |
quote:Ach, wat is maar net. Ik ben ook wel 's op twee meter hoogte over een auto heen gejakkerd en behalve erg spectaculair valt dat best mee. Tevens verkijk je je gauw op de hoogte, in "le Mirage en Tchad" komen ze niet lager als een meter of 3. | |
Mojave | maandag 6 augustus 2007 @ 15:37 |
Weinig verschil ook of je dat met een zwever of een Mirage doet idd. | |
Autoreply | maandag 6 augustus 2007 @ 15:50 |
quote:Die Mirage is een stuk makkelijker gok ik. Veel hogere vleugelbelasting plus delta dus je dcl/dalpha is stukken lager (stabieler), qua snelheid zal het grofweg het dubbele zijn. Bovendien heeft die Mirage electronische stabilisatie... | |
RonaldV | maandag 6 augustus 2007 @ 15:52 |
quote:Ik denk dat er nogal een verschil zit tussen een jager van ruim 11 ton met 700-800KM/u (zo niet harder) en een glider van een paar honderd kilo op een kwart van de snelheid. Om het over het verschil in pure omvang van de romp maar niet te hebben. Jij zit in je glider in een plastic bubbeltje met 3 wijzertjes op je dashboard en met je kont (vrijwel) op de bodem. Een Mirage F-1 is ietsje omvangrijker dan dat. Bovendien doe jij het hooguit enkele seconden met vleugels die je op grondeffect al behoorlijk van de grond houden. De kans op ongelukken is dan relatief beperkt. 3 meter "hoogte" in een snelle jet als een Mirage is gewoon ontzettend laag, en met die snelheden is de reactietijd ook nog eens heel erg kort. Spectaculair? Zeker, en ik vind die filmpjes ook zeker leuk om te zien. En ik heb dit werk ook in het echt gezien, die jongens weten best waar ze mee bezig zijn. Maar dat neemt niet weg dat het wel "very high risk flying" is. On a lighter note: ![]() | |
RonaldV | maandag 6 augustus 2007 @ 15:53 |
quote:Het is een Mirage F-1, en dus geen delta. | |
Fillipe | maandag 6 augustus 2007 @ 22:25 |
Curacao, geweldig. Leuke approach daar ook btw. | |
Lightning_NL | dinsdag 7 augustus 2007 @ 00:27 |
Jongens, iedereen weet toch dat vliegen in een zweefvliegtuig het allermoeilijkst is. Veel moeilijker dan een Mirage F-1 man!!! Je moet als een god zijn om dat ook in een zweefkist te kunnen. | |
Autoreply | dinsdag 7 augustus 2007 @ 01:03 |
quote:Hoeveel uur als pic heb je nou eigenlijk al op die Apache van je ![]() En dan tellen we sim-uren niet mee ![]() | |
Lightning_NL | dinsdag 7 augustus 2007 @ 01:30 |
Waarom begin je daar nou weer over? En ik ga Chinook vliegen en daar heb ik 0 uren op inderdaad. Heb ik nu een kleine? Anyway, daar ging het hier helemaal niet om. Ik vind het gewoon fucking idioot dat jij zegt dat laag zweefvliegen moeilijker is dan laag Mirage F1 vliegen. En dan met een natuurkundige verklaring proberen te komen ![]() | |
Autoreply | dinsdag 7 augustus 2007 @ 01:51 |
quote:Lees 's: quote:Nou jij weer ![]() | |
Koploperkopper | dinsdag 7 augustus 2007 @ 02:00 |
Ja maar, dat zeggen die lui, volgens jou. Lekker betrouwbaar! Probeer zo maar eens een zaak te winnen in de rechtbank! | |
Autoreply | dinsdag 7 augustus 2007 @ 02:02 |
quote:Dan roep je ze op als getuige schat ![]() | |
Lightning_NL | dinsdag 7 augustus 2007 @ 02:06 |
ten eerste is het niet 'als', maar 'dan'. Ik ben bijna militair vlieger (6.8 uur pic ![]() Kijk, dat een grote Airbus of Boeing rondvliegen op 3m hoogte moeilijker is dan een Mirage F1 wil ik wel geloven. Maar een zweefvliegtuig... Nee ![]() | |
Autoreply | dinsdag 7 augustus 2007 @ 02:15 |
quote:Gast, je hebt een keer een rondvluchtje gemaakt ![]() quote:Twee keer zo laag, helft van de snelheid lijkt me vergelijkbaar, maar goed, da's discutabel. quote:Zoals ik al zei, oordeel nou 's niet zonder enig idee te hebben waar je het over hebt. Een wedstrijdkist op VNE is verre van stabiel en je hebt geen enkele electronische stabilisatie of demping, itt tot al het heavy metal. quote:Zoals iedere kist... Trim is nog niet voorbijgekomen in de opleiding? ![]() quote:Die heb je dus niet. Nogmaals, rustig een rondvluchtje maken op een lieravond is niet te vergelijken met waar we het hier over hebben, je vergelijkt een rondvluchtje in een jetranger ook niet met een nachtvlucht in een chinook... De uitnodiging om eens mee te vliegen staat, ik garandeer je dat je er compleet anders over denkt na een vluchtje in de bergen ![]() ![]() Anywayz, ik ga nog een liefdesbrief aftikken, slaap (of studeer) lekker ![]() | |
Lightning_NL | dinsdag 7 augustus 2007 @ 02:24 |
quote:1 rondvluchtje? Ik heb 22 starts gedaan, ik weet het, niet veel, maar genoeg om te weten hoe het enigszins werkt. Nooit een rondvluchtje gehad. quote:Helft van de snelheid? Bij lange na niet lijkt mij. quote:Denk eens na... Ik neem aan dat om met je zweefvliegtuig wat langer laag boven de grond te vliegen dat je effe flink moet aanduiken om ook nog na het laagvliegen omhoog te kunnen, dus ineens veel meer nose down trim nodig. Maar goed, ik neem aan dat je dus tijd zat hebt om met je zweefkist op luttele meters op je dooie gemakkie effe uit te trimmen. Zou ik trouwens niet doen op zo'n lage hoogte. Wat ik wilde zeggen is dat een zweefvliegtuig volgens mij veel vergevingsgezinder is op zo'n lage hoogte dan een jet. quote:I know, en daar heb ik nog lang geen tijd voor. quote:Hehe, ik moest lachen ![]() | |
YellowLedbetter | dinsdag 7 augustus 2007 @ 11:11 |
gaat wel weer lekker hier he! | |
Koploperkopper | dinsdag 7 augustus 2007 @ 11:11 |
ZWEEFVLIEGEN IS HET GANST MOEILIJK VAN ALLEUH!!11 Weten we dat ook weer. | |
Public_NME | dinsdag 7 augustus 2007 @ 11:19 |
Jongens, hou eens op! ![]() SPOILER | |
Autoreply | dinsdag 7 augustus 2007 @ 11:39 |
quote:Je weettoch, als je bij de selectie niet tot het meest eigenwijze percentiel van de bevolking behoort kom je er überhaupt niet door ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Autoreply op 07-08-2007 11:48:18 ] | |
SnowBite | dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:05 |
Die eeuwige discussies over zweefvliegen weer... Waar het op neerkomt is dat de meeste zweefvliegers jochies van 16 zijn die levensgevaarlijke dingen uithalen. 2 meter over een auto heen bijv. Herinner je die vent die op een auto stond te fotograferen en door een zweefvlieger vol werd geraakt en op slag dood was? Ik denk dat je van geluk kan spreken dat het zo vaak nog goed gaat. Met 250km/h over de duinen scheuren of op 30cm boven de grond een zoemer maken is allemaal wel gaaf, maar wel spelen met je leven (en dat van anderen). | |
YellowLedbetter | dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:27 |
Dat ongeluk werd niet veroorzaakt door een jochie van 16.... | |
cheukert | dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:40 |
zo heee, we gaan weer eens lekker kort door de bocht tieten? | |
Autoreply | dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:46 |
quote:Zonder enige kennis van zake, die Engelsman die Neil Lawson het leven heeft gekost was een van de oudste deelnemers van de wedstrijd en Neil is zelf al een paar keer gewaarschuwd voor zijn gedrag, vergelijk het met voor de bandenstapels gaan staan in de formule 1... Er is 10 jaar geleden een groot onderzoek gedaan naar zweefvliegen en veiligheid en als je kijkt naar het aantal piloten per leeftijdscategorie dan hebben de 50 plussers een paar keer zoveel kans op een dodelijk ongeluk of zware schade en is de categorie 16-25 en 25-35 de veiligste... Of dat voor motorvliegen ook geldt betwijfel ik overigens. quote:Er is dan ook geen hond die dat doet. 250 km/h over de duiden kan niet eens ![]() De grond raken doe je overigens niet boven vlak terrein, wel 's gehoord van grondeffect ![]() | |
Mojave | dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:57 |
![]() | |
Autoreply | dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:00 |
quote: ![]() ![]() | |
cheukert | dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:34 |
zweefvliegers zijn de allochtonen van de luchtvaart hoorde ik vele topics geleden al vallen ![]() ![]() | |
Koploperkopper | dinsdag 7 augustus 2007 @ 18:43 |
He bah. ![]() | |
YellowLedbetter | dinsdag 7 augustus 2007 @ 19:07 |
Mojave, geen foto´s van je moeder hier! Die post je maar in het Keldertje ofzo | |
Autoreply | dinsdag 7 augustus 2007 @ 19:17 |
quote:Da's z'n zus, niet z'n moeder ![]() | |
cheukert | dinsdag 7 augustus 2007 @ 19:33 |
quote:Ken je haar ![]() | |
Autoreply | dinsdag 7 augustus 2007 @ 19:59 |
quote: quote: ![]() | |
YellowLedbetter | dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:31 |
Gadverdamme, dat is smerig! | |
Autoreply | dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:39 |
quote: ![]() | |
Fillipe | dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:40 |
Pfff wat een geil moedertje. | |
RonaldV | dinsdag 7 augustus 2007 @ 23:32 |
quote:Thank you for making my point. ![]() | |
Autoreply | dinsdag 7 augustus 2007 @ 23:54 |
quote:Die Mirage heeft schokgolven (ook bij subsoon vliegen). De krijgt het dus zéker niet voor elkaar ![]() | |
RonaldV | woensdag 8 augustus 2007 @ 00:08 |
quote:Ach, vandaar dat er geen CFIT incidenten in de jachtvliegerij plaatsvonden toen er nog echt laag gevlogen werd ![]() ![]() | |
Koploperkopper | woensdag 8 augustus 2007 @ 00:23 |
Ja maar Autoreply is zeh bestest pilot!111 | |
Autoreply | woensdag 8 augustus 2007 @ 00:26 |
quote:Ik had 't niet voor niets over vlak terrein ![]() | |
SnowBite | woensdag 8 augustus 2007 @ 02:12 |
quote:Een van de oudste bij de Junior Championships is nog steeds jong ![]() Neil stond op een auto foto's te maken, de zweefvlieger overtrad de regels. Daarnaast stonden er vele anderen op busjes en wagens. quote:Bron? quote:Hellingvliegen heet zoiets. Ik heb filmpjes op telefoons van mensen gezien waarbij de 250km/h werd gehaald ja. En dan filmen ze het tijdens het vliegen. Dus door het grondeffect kun je niet de grond raken wil je zeggen? Het mag dan wel een buffer zijn, maar lang niet altijd even effectief. ![]() | |
Lightning_NL | woensdag 8 augustus 2007 @ 07:02 |
Best een lekker ding trouwens Mojave, zeker voor een 50+er ![]() | |
cheukert | woensdag 8 augustus 2007 @ 09:26 |
quote:zus was het toch | |
cheukert | woensdag 8 augustus 2007 @ 09:27 |
quote:Lightning_nl komt anders ook dicht in de buurt heur!!!11! | |
Public_NME | woensdag 8 augustus 2007 @ 10:09 |
quote:Vergeet mij niet man, ik pwn jullie al met FSX!!!1!einz! ![]() | |
nsfw | woensdag 8 augustus 2007 @ 12:34 |
quote:Je moet niet proberen de beste piloot te zijn. Je moet wel altijd proberen de oudste piloot te worden ![]() | |
RonaldV | woensdag 8 augustus 2007 @ 13:31 |
quote:Any landing you can walk away from is a good landing! ![]() | |
SnowBite | woensdag 8 augustus 2007 @ 17:27 |
Van de week wel een leuke; zat in de sim, en hadden een (uiteraard simulated) engine fire. Engine nr. 2 stond in de fik. Na de memory items netjes de magnetos van Engine nr.1 uit gezet. ![]() Dan zweeft zo'n Baron toch niet heel goed ![]() | |
Fillipe | woensdag 8 augustus 2007 @ 17:29 |
quote:Ah vandaar dat ze me bekend voor kwam. | |
Lightning_NL | woensdag 8 augustus 2007 @ 17:37 |
quote:Hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaar? ![]() | |
cheukert | woensdag 8 augustus 2007 @ 17:49 |
quote: ![]() | |
Mojave | woensdag 8 augustus 2007 @ 19:47 |
quote:Naja, kandie iig niet ook in de fik vliegen ![]() | |
Koploperkopper | woensdag 8 augustus 2007 @ 22:59 |
Om de fabel voor eens en altijd de wereld uit te krijgen, fietsen is moeilijker dan vliegen! Dus eigenlijk is Autoreply een goeie wielrennert. | |
Alternate | donderdag 9 augustus 2007 @ 00:04 |
Zweefvliegen is veruit het moeilijkste, daarom verdienen die zweefvliegers ook zo gruwelijk veel. Tosties enzo en bier. Overigens krijg ik hem bij die 250 km/h, waar hier overal mee gepatst wordt, meestal niet eens omhoog (lees va de grond af). [ Bericht 35% gewijzigd door Alternate op 09-08-2007 00:10:34 ] | |
Public_NME | donderdag 9 augustus 2007 @ 00:13 |
quote:Je bent toegetreden tot de zweefnurts clan alhier geloof ik ![]() | |
beertema | donderdag 9 augustus 2007 @ 00:39 |
nou niet meer zeuren jongens het gaat allebei even hard en laag http://nl.youtube.com/watch?v=G0icOICQLTc http://nl.youtube.com/watch?v=O-O_PvdYfWU en natuurlijk best of both http://nl.youtube.com/watch?v=R9bzQQl8Y_w&NR=1 hopelijk vrijdag weer vliegen ![]() | |
Lightning_NL | donderdag 9 augustus 2007 @ 03:07 |
quote:Hahaha... Dat liedje, waarin gevraagd word om respect... En dan de titel: Sailplane outraces a jet. Terwijl die jet juist moeite moet doen om even langzaam als die glider te gaan. ![]() Waarom zijn zweefvliegers zo? Waarom vinden ze zichzelf net zo stoer als een jetvlieger, of zelfs nog veel stoerder? | |
Mojave | donderdag 9 augustus 2007 @ 03:14 |
quote: ![]() | |
Lightning_NL | donderdag 9 augustus 2007 @ 03:15 |
Die glider met turbine-motortjes op z'n rug is trouwens wel grappig. Daar kun je tenminste wat mee. Deze is cool: http://nl.youtube.com/watch?v=G6LXQQKN0hQ En deze is zeer extreem ![]() http://nl.youtube.com/watch?v=c0SMB5q2_ic | |
arrebar | donderdag 9 augustus 2007 @ 07:00 |
Kan iemand mij trouwens vertellen waarom de lichten van een vliegtuig gedimt worden tijdens het opstijgen? | |
Koploperkopper | donderdag 9 augustus 2007 @ 09:28 |
quote:Zelfde reden waarschijnlijk waarom je niet met je leeslampje in de auto aan rijd. Je ziet gewoon een stuk minder buiten. ![]() | |
Fillipe | donderdag 9 augustus 2007 @ 11:03 |
quote:Ah dus hij gebruikt ook al doping! | |
Autoreply | donderdag 9 augustus 2007 @ 11:45 |
quote:Klopt, maar het verschil tussen een 16-jarig jochie of iemand van Rapport quote:Hier quote:Klopt. In theorie. In Nederland kom je maximaal tot zo'n 100 meter hoogte op helling en als je dan aanduikt zal je maximaal 170 km/h oid halen. In de bergen kán je wel harder, maar meestal is het zo turbulent dat je niet over je Vra heen gaat, bij de meeste kisten zo rond de 180 km/h. quote:Uiteraard, maar bij vlak terrein is het vrijwel altijd afdoende. CFIT, zowel bij de "grote" als bij de kleine luchtvaart is vrijwel altijd een obstakel en niet gewoon de vlakke grond in zolang er sprake is van VFR-condities ![]() quote:Nope, slechts bier. Wielrennen doe ik wel ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Autoreply op 09-08-2007 11:53:51 ] | |
cheukert | donderdag 9 augustus 2007 @ 12:09 |
ja maar ja maar ja maar wielrenners hebben strakke broekjes ![]() | |
The_stranger | donderdag 9 augustus 2007 @ 12:45 |
quote:Neem aan dat hij in de cabine bedoelt. Zelfde antwoord maar iets meer uitleg: Als je de start afgebroken wordt en er een evacuatie volgt, of je crashed en moet evacueren, dan heb je al meer nachtzicht en zie je eventuele exit signs beter dan wanneer de lichten volop branden.... | |
Autoreply | donderdag 9 augustus 2007 @ 13:56 |
quote:Maak je geen zorgen, ik fiets gewoon met afgeknipte spijkerbroek en klompen ![]() | |
Koploperkopper | donderdag 9 augustus 2007 @ 14:42 |
quote:Dat was m'n 2e gok! | |
Public_NME | donderdag 9 augustus 2007 @ 18:03 |
http://www.youtube.com/watch?v=Wzidphcp6N8&mode=related&search= om maar even ontopic te blijven ![]() | |
YellowLedbetter | donderdag 9 augustus 2007 @ 18:31 |
keuwl men | |
cheukert | donderdag 9 augustus 2007 @ 18:43 |
gvd ik las weer je signature ![]() ![]() | |
YellowLedbetter | donderdag 9 augustus 2007 @ 18:54 |
Whaha, je bent knettersgek!! En schiet eens op met in Eelde komen men, straks ben ik al weg als je hier bent!! Kunnen we geen bier drinken samen! | |
Autoreply | vrijdag 10 augustus 2007 @ 01:49 |
![]() Ook ik moest ff denken... | |
Lightning_NL | vrijdag 10 augustus 2007 @ 02:22 |
Je moet wel héél erg stom zijn om zo'n stunt uit te halen... Mongolen. Zelden zulk dom onverantwoordelijk gedrag vastgelegd zien worden. Dat zoiets dan goed afloopt is volgens mij gewoon een kwestie van dom geluk. Je laat wel mooi bewijs zien voor de bewering van Snowbite dat zweefvliegers vaak 16 jarige jochies zijn die levensgevaarlijke dingen doen. [ Bericht 67% gewijzigd door Lightning_NL op 10-08-2007 02:58:36 ] | |
Fillipe | vrijdag 10 augustus 2007 @ 05:09 |
Bier en tietemn +1 . | |
Alternate | vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:04 |
quote:Aan de hoogtemeter om z'n pols en het springpak te zien zal hij ook wel een parachute hebben. | |
Mojave | vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:40 |
lekker voor z'n CG en oja, vergeet niet het vliegtuig NIET te raken als je toch springt | |
RonaldV | vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:41 |
quote:Dat maakt de actie er niet slimmer van natuurlijk. ![]() En zowel piloot als parachitist weten dat best. Als dit misgaat dan straalt het af op de hele para- en glidercommunity. | |
Koploperkopper | vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:48 |
Boobs? | |
cheukert | vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:23 |
quote:Mongolen heb je overal ![]() ![]() gvd hoor net op 538 grappen over tieten van zwangere vrouwen ![]() | |
cheukert | vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:27 |
quote:http://youtube.com/watch?v=aqGrgaQsIIE | |
Koploperkopper | vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:33 |
Sorry, zal het niet meer doen! Boobs! | |
Autoreply | vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:25 |
quote:Niet geheel. Dit soort dingen wordt vaker gedaan op de opening van WK's en airshows e.d. Het zijn ervaren mensen met een goede voorbereiding alhoewel het natuurlijk linker blijft als een normale vlucht. quote:Zelden zo'n belachelijke conclusie gezien. De laatste die ik uit een kist heb zien stappen was een wereldkampioen parachutespringen, achter in de twintig. | |
Lightning_NL | vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:50 |
quote:Ja. ik zag ook wel meteen dat het hier om een parachutist gaat, maar dan nog. Inderdaad de CG is helemaal fucked up, moeilijk te voorspellen hoe de kist zal reageren. Kans dat de parachutist tijdens het klimmen valt en bewusteloos raakt/delen van het zweefvliegtuig meeneemt is groot. Of een parachute die te vroeg open gaat. Of het gaat niet goed bij het wegspringen. Een piloot die niks kan zien, etc etc etc. Hele domme mensen... ![]() | |
Autoreply | vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:57 |
quote:Dat valt reuze mee. De cg range voor de voorste zitplaats is behoorlijk ruim, dus als je hem zo achterlijk mogelijk legt met ballast (een normale en legale methode) kan daar makkelijk nog 70 kilo bovenop... quote:Tsjah, wat denk je van een Cressna dan? Springen net voor het stabilo? Ook dat gaat nog wel 's fout. Bovendien is je snelheid vrij laag, bij 100 km/h kost het niet al te veel moeite om fatsoenlijk te blijven zitten. Vergeet niet dat er steunen e.d. op die kist worden gezet, dus het is waarschijnlijk veiliger als uit een cessna springen ![]() | |
Koploperkopper | vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:01 |
Ja, want zweefvliegtuigen zijn invincible!111![]() | |
mcDavid | vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:04 |
quote:Ja huuu stel je voor dat we eens iets zouden doen wat niet 100% veilig is! Sluit jij jezelf nu maar op in je kamer, dan weet je zeker dat je nooit een ongeluk krijgt! ![]() oh en denk je niet dat zweefvliegtuigen gebouwd zijn om ook solo in te kunnen vliegen? en die 10 seconden dat er iemand op de neus zit overleef je ook wel. Misschien dat je even wat snelheid oppikt. Als je er geen verstand van hebt, hou dan je bek. | |
mcDavid | vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:07 |
quote:dat slaat ook nergens op. Maar huilen dat iemand gek is omdat die persoon een stunt uithaalt die ongetwijfeld zeer goed doordacht is, en waarvan hij de gevaren gewoon voor lief neemt, is sneu. | |
Koploperkopper | vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:08 |
Je hoort dan ook gewoon normaal te doen, ik heb dan ook absoluut geen medelijden met een parachutist die zich doodspringt. | |
Autoreply | vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:11 |
quote:Je hoort niets, maar de algehele consensus dat er bij paria's een steekje los zit deel ik. Boeie, ik word ook voor gek verklaard omdat ik motorrijdt... quote:U leeft nog ![]() | |
Lightning_NL | vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:20 |
Wordt er vaak uit kleine Cessna's gesprongen dan? Ik dacht dat ze dat uit andere kisten deden, zoals een Pilatus PC-6 ofzo. Zowiezo zullen deze kisten er speciaal voor uitgerust zijn. @Autoreply: Voor iemand die zo'n peppie opleiding als Aerospace Engineering doet maak je btw wel ontzettend veel grammatica fouten in het Nederlands en Engels (website). | |
mcDavid | vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:21 |
quote:Ik ook niet. Je weet waar je aan begint. Ongelukken horen bij het vak en als je daar niet tegenkunt wordt je maar bibliotheekbalie medewerker ofzo! quote:Ik haal adem en beweeg. Ga zo maar eens naar de strip om de cursisten hun lunch te bregen. Een hele week anderen helpen en zelf niet vliegen is best frusty soms. Maar gelukkig mag ik morgen weer ![]() [ Bericht 22% gewijzigd door mcDavid op 10-08-2007 14:26:57 ] | |
mcDavid | vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:22 |
quote:...aldus iemand die 'sowieso' als "zowiezo" typt ![]() | |
Lightning_NL | vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:25 |
Tja, je hebt gelijk. Nooit geweten hoe je dat woord spelt, altijd gedacht dat het met een Z is. Maar dat is een spellingsfoutje, en wat minder erg er telkens grammaticaal naast te zitten. | |
Fillipe | vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:26 |
quote:poe poe, nou nou. | |
Lightning_NL | vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:27 |
Maar ik vind het wel grappig hoe Autoreply nu weer zegt dat het beter is om parachute te springen vanaf een zweefvliegtuig dan vanuit een Cessna. Waar zouden we zijn, zonder zweefvliegtuigen en de fantastische goden die deze dingen besturen??? ![]() | |
mcDavid | vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:30 |
quote:jaja, jij wint. Een grammaticaal foutje is inderdaad HET bewijs dat iemand totaal geen praktische kennis heeft. Mag ik u erop wijzen dat Nederlands geen benodigd vak is voor het behalen van de papieren voor zweefvliegtechnicus die AR heeft? | |
Autoreply | vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:37 |
quote:De kleinere veldjes waar ik kom springen ze meestal met een 182 of 206. Simpelweg niet genoeg leden (of klanten) om een turboprop te financieren denk ik. Bovendien kan je veel makkelijker piloten met een PPL vinden die dan "alleen" maar hun CPL hoeven te halen ipv ook nog een single turbine aantekening :-) quote:Ik spelde het tot voor kort ook altijd als zo wie so ![]() quote:Ach, tis vergelijkbaar. In beide gevallen een slecht idee, maar bloedlink is het geen van beiden ![]() quote:Yepz, ik weet 't. Die site is drie jaar out en toen was men engels nog nied zo goet. Serieus, ik ben al tijden bezig om het om te zetten naar een fatsoenlijk CMS, maar dat wil nog niet echt lukken ![]() | |
Koploperkopper | vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:40 |
TAALPURISTEN CHAT111 | |
Autoreply | vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:56 |
quote: ![]() ![]() | |
Mojave | vrijdag 10 augustus 2007 @ 18:48 |
bier | |
Koploperkopper | vrijdag 10 augustus 2007 @ 18:55 |
http://www.nu.nl/news/1190806/122/Hond_voorkomt_vliegramp.html | |
Fillipe | vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:43 |
quote:Ehr, dat ziet de toren of ander traffic toch ook wel neem ik aan? | |
sebabje | vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:45 |
Dan zat het hok van het beest ook niet goed dicht ![]() (hmm nu ook op radia 538) | |
sebabje | vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:46 |
quote:Tjah normaal wel.. Heb het zelf wel een paar keer meegemaakt in Italie dat er af en toe toch wel simpel wordt gedaan ![]() | |
Fillipe | vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:50 |
Hoe zit dat in een B737 dan (Mojave) ? Geen warning sign in de cockpit dat zo'n luik nog open staat? edit: nou ja, blijkbaar niet dus ![]() | |
Alternate | vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:43 |
Er moet toch in de cockpit een indicatie te zien zijn dat er nog vrachtdeuren openstaan. De geile Fokker heeft dat iig wel. | |
Fillipe | vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:58 |
quote:Fokker ![]() ![]() | |
Autoreply | zaterdag 11 augustus 2007 @ 00:11 |
quote:NIETHOTLINKENVANAIRLINERS.NET | |
Tommy_Kuklinski | zaterdag 11 augustus 2007 @ 00:18 |
http://www.youtube.com/watch?v=4I-vckU3lmk&mode=related&search= FSX!!!111111`11 ![]() ![]() | |
Public_NME | zaterdag 11 augustus 2007 @ 00:26 |
quote:http://www.youtube.com/watch?v=6lxONw9mHIc F100 ![]() | |
sebabje | zaterdag 11 augustus 2007 @ 09:31 |
quote:Zonde van die Airbus ![]() | |
Mojave | zaterdag 11 augustus 2007 @ 11:25 |
quote:Jawel hoor, Master Caution gaat ook branden dus het is een bullshit verhaal. ![]() Boven de cabine druk indicators zit een paneeltje voor deuren/ramen/luiken. En kom zeg, een vliegramp omdat een luik niet goed dicht is ![]() | |
The_stranger | zaterdag 11 augustus 2007 @ 11:36 |
quote:Zal Anton Burlage wel weer een handje in hebben... | |
Mojave | zaterdag 11 augustus 2007 @ 11:37 |
quote:haha ja vast en zeker, de enige echte ![]() | |
The_stranger | zaterdag 11 augustus 2007 @ 11:38 |
quote:Stinkt er iig wel naar ![]() | |
Alternate | zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:55 |
Het is Arnold. En hij zet er over het algemeen z'n naam wel boven. Wat een ongelofelijke onoverzichtelijke chaos is dat overhead panel zeg ![]() | |
Mooi_boy | zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:58 |
Een goede vriend van mij heeft van de week te horen gekregen dat hij opgeleid gaat worden tot F16 piloot. Er waren 10 plekken te verdelen. 5 opleidingen tot F16 piloot en 5 tot helicopter piloot. Zijn 1e keuze was ook om F16 piloot te worden, dus hij was helemaal door het dolle heen. In Januari vertrekt hij voor 2 jaar naar Amerika. Hij heeft ook een klein filmpje gemaakt over zijn opleiding, die zal ik zo even posten. | |
cheukert | zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:10 |
quote:Kids-Burlage-bash-topic ![]() ![]() ![]() | |
Koploperkopper | zaterdag 11 augustus 2007 @ 22:38 |
Sensasie! | |
sebabje | zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:52 |
http://nl.youtube.com/watch?v=GdVWoL_WHMI low level ![]() | |
nsfw | zondag 12 augustus 2007 @ 15:17 |
Gaaf filmpje wel! Ik heb ook ooit eens zo'n filmpje gezien van de Nederlandse chinooks! Maar ik kan em niet on-line vinden ![]() | |
mcDavid | zondag 12 augustus 2007 @ 18:28 |
Dr kwam hier zo'n laffe flikker over met zijn turbo'tje onder de wolken door ![]() | |
sebabje | zondag 12 augustus 2007 @ 18:29 |
Hier in Soest komt het met bakken uit de lucht ![]() | |
mcDavid | zondag 12 augustus 2007 @ 18:38 |
quote:Mooi daar mag hij nog doorheen dan ![]() | |
cheukert | zondag 12 augustus 2007 @ 19:22 |
quote:niet meer altijd raak ![]() ![]() | |
Koploperkopper | zondag 12 augustus 2007 @ 19:54 |
quote:Hammerzeit is zeh new age! | |
nsfw | zondag 12 augustus 2007 @ 22:02 |
Kann nicht dieses stoppen HALT... HAMMERZEIT ![]() | |
YellowLedbetter | maandag 13 augustus 2007 @ 00:01 |
bier zeit! | |
YellowLedbetter | maandag 13 augustus 2007 @ 08:59 |
te veel bier op zeit!! | |
Koploperkopper | maandag 13 augustus 2007 @ 10:02 |
Er bestaat niet zoiets als teveel bier! | |
mcDavid | maandag 13 augustus 2007 @ 16:11 |
![]() | |
The_stranger | maandag 13 augustus 2007 @ 16:21 |
quote:nice.... ![]() | |
Public_NME | maandag 13 augustus 2007 @ 16:27 |
quote:Gefeliciteerd! Niet al te handig om je naam en toenaam +handtekening op internet te zetten imo... | |
mcDavid | maandag 13 augustus 2007 @ 16:30 |
quote:had je dan 3 jaar eerder moeten zeggen ![]() | |
Koploperkopper | maandag 13 augustus 2007 @ 16:33 |
Dus nu ben je bevoegd om bier te drinken? | |
YellowLedbetter | maandag 13 augustus 2007 @ 16:35 |
quote:goh, zo een heb ik ook | |
sebabje | maandag 13 augustus 2007 @ 16:40 |
Welcome to the club ![]() | |
mcDavid | maandag 13 augustus 2007 @ 16:50 |
quote:En onbeperkt lekkere wijven te neuken! | |
sebabje | maandag 13 augustus 2007 @ 16:56 |
quote: ![]() | |
Mojave | maandag 13 augustus 2007 @ 17:37 |
Gefeliciteerd ouwe! | |
YellowLedbetter | maandag 13 augustus 2007 @ 19:03 |
quote:Maar bevoegd wil nog niet zeggen dat je dat ooit gaat lukken. | |
Fillipe | maandag 13 augustus 2007 @ 19:57 |
Zo van hé lekker knor kom eens hier, nuhaha | |
Alternate | dinsdag 14 augustus 2007 @ 00:35 |
quote:Soest is niet in het Gooi. Het heerscht wel trouwens, want ik heb gehoord dat er echte piloten wonen. | |
mcDavid | dinsdag 14 augustus 2007 @ 00:50 |
quote:Och, het helpt in ieder geval wel, om zo'n papiertje te hebben ![]() | |
Lightning_NL | dinsdag 14 augustus 2007 @ 06:07 |
Ik denk dat het vooral dat hoedje is dat 't 'm doet. ![]() ![]() | |
sebabje | dinsdag 14 augustus 2007 @ 09:43 |
quote:Het gooi en eemland ![]() Dat klopt ja ![]() | |
Mojave | dinsdag 14 augustus 2007 @ 09:49 |
quote:wow! kun je die daar ook aanraken? | |
The_stranger | dinsdag 14 augustus 2007 @ 09:58 |
quote:Alleen tijdens bezoek uren. Meestal tussen 1700-1800 op donderdag avond, net voor het bezoek van de derde maitresse en net na het dreigende telefoontje dat de vlieger in kwestie nog alimentatie moet betalen... | |
Mojave | dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:45 |
quote: ![]() | |
Koploperkopper | dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:35 |
Kaapgevaar! KLM: Stoel bij nooduitgang wordt duurder | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:44 |
Is, zweefvliegtuigjes v.s. vliegtuigen een beetje hetzelfde als Opel v.s. VW e.d.? Of lijkt dat maar zo? ![]() | |
Fillipe | dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:01 |
quote:Nee, Bier v.s. Ranja | |
sebabje | dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:08 |
quote:Wat lief ![]() ![]() ![]() | |
Koploperkopper | dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:40 |
Waarom zou je naar Amerika willen. ![]() ![]() ![]() | |
sebabje | dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:58 |
quote:Hmm jaloers ![]() | |
Lightning_NL | dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:59 |
Misschien omdat het een geweldig land is? ![]() Lekker weer, geile wijven, goedkoop, mooie auto's, mooie natuur, ruimte, aardige mensen etc. | |
Koploperkopper | dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:01 |
Dat is allemaal een mening, behalve het weer dan, gezien Amerika zo groot is dat het alle klimaten kent. Maar persoonlijk vind ik bolle wijven niet zo aantrekkelijk, goedkoop is duurkoop, ik heb liever geen V8 met 180pk, die natuur kun je hier ook vinden, en de ruimte, al eens in Siberie geweest? Oh ja, en jaloers zijn op iemand die naar Amerika gaat. ![]() | |
nsfw | dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:02 |
quote:Gefeliciteerd man! | |
Lightning_NL | dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:07 |
quote:Tja, ik woon in het zuiden van Amerika, daar is het klimaat lekker. Hoewel het nu al een tijdje elke dag 38 graden is met een hoge luchtvochtigheid. Maar gelukkig heeft alles airco ![]() Bolle wijven? Vooral hun tieten zijn hier bol! Ja er lopen ook dikke vrouwen tussen, soms extreem, maar sowieso is het helemaal niet zo erg als de stereotypes dat doen lijken, plus de hoeveelheid lekkere meiden maakt dat helemaal goed. Goedkoop is duurkoop.... ![]() Welke man wil er nou geen V8? Het rijdt superrrrrrrr. Veel beter dan zo'n kut 4 cylindertje die maar voortjakkert. Natuur in Nederland... Hahaha, effe serieus. Siberie boeit me niet. Is me ook te koud. | |
Koploperkopper | dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:09 |
Eindelijk eens weer leven in de brouwerij. Doe ik toch goed. En oh ja, ik zou best een V8 willen, alleen geen amerikaanse. Groetjes. | |
Public_NME | dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:11 |
quote:Amerikaanse auto's hebben een dramatische vering, bekleding en weggedrag. En zien er van binnen ook nog cheap-ass plastic uit. Nee, doe mij dan maar een lekker comfortabele Europese auto met een kleinere motor die zuiniger is voor het milieu. | |
Koploperkopper | dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:17 |
Oei, goeie nieuwe avatar voor nsfw: | |
Lightning_NL | dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:22 |
quote:Dramatische vering? Da's juist geweldig. Je zweeft als een boot over het asfalt, supercomfortabel. Bekleding? Harstikke mooi en van leer, niks mis mee. Beter dan dat goedkope standaard zwartgrijze spul. Binnenkant is vaak wat minder, ligt er helemaal aan wat voor auto je precies hebt. Ik kan ook heel veel europese/japanse auto's noemen met lelijk plastic interieur. Is allemaal zo tegenwoordig, niet? Weggedrag? Hier in de VS rijdt je toch vooral op rechte wegen, daar zijn de auto's ook voor gemaakt. Who cares dat je niet als Schumacher door de bocht kan. Moet dat per se kunnen? En je weet niet wat een comfortabele auto is totdat je hebt gereden in een Cadillac of zoiets als een Lincol Town Car. Echt niet. | |
sebabje | dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:25 |
Ach ik ga alleen maar even de vakantieganger uithangen... Want de reis naar ijsland is ook al geboekt sinds vandaag ![]() | |
nsfw | dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:35 |
quote:Goeie! Ik zet deze ![]() ![]() | |
sebabje | dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:41 |
![]() ![]() | |
Koploperkopper | dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:51 |
quote:Doei. | |
sebabje | dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:10 |
![]() | |
Public_NME | dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:32 |
quote:Mwa, ik vind de vering dramatisch, vooral als je achterin zit. Ik heb ook met die vering en weglegging door de bergen en dunbevolkte staten gereden. Hadden een grote Buick bak (paar jaar geleden). Verder vind ik wegligging gewoon belangrijk, en dat konden die Amerikaanse auto's mijn inziens echt niet bieden. Een Ford Explorer V8 4,8 was wel oke hoor, maar die grote motoren slaan totaal ergens op. We hadden ook een keer een camper met een 5.7 v8 erin liggen, nou een camper zou ik sowieso al met diesel nemen, maar dit sloeg echt alles. Een keer gas geven en alles lag door de camper heen... ![]() Ik ben trouwens persoonlijk meer van de degelijke auto's zoals Audi, Volvo en Saab. |