SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
Je weettoch, als je bij de selectie niet tot het meest eigenwijze percentiel van de bevolking behoort kom je er überhaupt niet doorquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:11 schreef YellowLedbetter het volgende:
gaat wel weer lekker hier he!
Zonder enige kennis van zake, die Engelsman die Neil Lawson het leven heeft gekost was een van de oudste deelnemers van de wedstrijd en Neil is zelf al een paar keer gewaarschuwd voor zijn gedrag, vergelijk het met voor de bandenstapels gaan staan in de formule 1...quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:05 schreef SnowBite het volgende:
Die eeuwige discussies over zweefvliegen weer...
Waar het op neerkomt is dat de meeste zweefvliegers jochies van 16 zijn die levensgevaarlijke dingen uithalen.
2 meter over een auto heen bijv. Herinner je die vent die op een auto stond te fotograferen en door een zweefvlieger vol werd geraakt en op slag dood was?
Er is dan ook geen hond die dat doet. 250 km/h over de duiden kan niet eensquote:Ik denk dat je van geluk kan spreken dat het zo vaak nog goed gaat.
Met 250km/h over de duinen scheuren of op 30cm boven de grond een zoemer maken is allemaal wel gaaf, maar wel spelen met je leven (en dat van anderen).
Da's z'n zus, niet z'n moederquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:07 schreef YellowLedbetter het volgende:
Mojave, geen foto´s van je moeder hier! Die post je maar in het Keldertje ofzo
quote:
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 02:15 schreef Autoreply het volgende:
Anywayz, ik ga nog een liefdesbrief aftikken, slaap (of studeer) lekker![]()
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:31 schreef YellowLedbetter het volgende:
Gadverdamme, dat is smerig!
Thank you for making my point.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:46 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Er is dan ook geen hond die dat doet. 250 km/h over de duiden kan niet eens![]()
De grond raken doe je overigens niet boven vlak terrein, wel 's gehoord van grondeffect![]()
Die Mirage heeft schokgolven (ook bij subsoon vliegen). De krijgt het dus zéker niet voor elkaarquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 23:32 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Thank you for making my point.De Mirage heeft het dus toch moeilijker met die korte vleugeltjes op hoge snelheid.
Ach, vandaar dat er geen CFIT incidenten in de jachtvliegerij plaatsvonden toen er nog echt laag gevlogen werdquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 23:54 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Die Mirage heeft schokgolven (ook bij subsoon vliegen). De krijgt het dus zéker niet voor elkaar![]()
Ik had 't niet voor niets over vlak terreinquote:Op woensdag 8 augustus 2007 00:08 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ach, vandaar dat er geen CFIT incidenten in de jachtvliegerij plaatsvonden toen er nog echt laag gevlogen werd
![]()
Een van de oudste bij de Junior Championships is nog steeds jongquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:46 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Zonder enige kennis van zake, die Engelsman die Neil Lawson het leven heeft gekost was een van de oudste deelnemers van de wedstrijd en Neil is zelf al een paar keer gewaarschuwd voor zijn gedrag, vergelijk het met voor de bandenstapels gaan staan in de formule 1...
Bron?quote:Er is 10 jaar geleden een groot onderzoek gedaan naar zweefvliegen en veiligheid en als je kijkt naar het aantal piloten per leeftijdscategorie dan hebben de 50 plussers een paar keer zoveel kans op een dodelijk ongeluk of zware schade en is de categorie 16-25 en 25-35 de veiligste...
Of dat voor motorvliegen ook geldt betwijfel ik overigens.
Hellingvliegen heet zoiets. Ik heb filmpjes op telefoons van mensen gezien waarbij de 250km/h werd gehaald ja. En dan filmen ze het tijdens het vliegen.quote:Er is dan ook geen hond die dat doet. 250 km/h over de duiden kan niet eens![]()
De grond raken doe je overigens niet boven vlak terrein, wel 's gehoord van grondeffect![]()
zus was het tochquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:40 schreef Fillipe het volgende:
Pfff wat een geil moedertje.
Lightning_nl komt anders ook dicht in de buurt heur!!!11!quote:Op woensdag 8 augustus 2007 00:23 schreef Koploperkopper het volgende:
Ja maar Autoreply is zeh bestest pilot!111
Vergeet mij niet man, ik pwn jullie al met FSX!!!1!einz!quote:Op woensdag 8 augustus 2007 09:27 schreef cheukert het volgende:
[..]
Lightning_nl komt anders ook dicht in de buurt heur!!!11!
Je moet niet proberen de beste piloot te zijn. Je moet wel altijd proberen de oudste piloot te wordenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:09 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Vergeet mij niet man, ik pwn jullie al met FSX!!!1!einz!![]()
Any landing you can walk away from is a good landing!quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:34 schreef nsfw het volgende:
[..]
Je moet niet proberen de beste piloot te zijn. Je moet wel altijd proberen de oudste piloot te worden
Hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaar?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 17:27 schreef SnowBite het volgende:
Van de week wel een leuke; zat in de sim, en hadden een (uiteraard simulated) engine fire.
Engine nr. 2 stond in de fik. Na de memory items netjes de magnetos van Engine nr.1 uit gezet.![]()
Dan zweeft zo'n Baron toch niet heel goed
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:34 schreef nsfw het volgende:
[..]
Je moet niet proberen de beste piloot te zijn. Je moet wel altijd proberen de oudste piloot te worden
Naja, kandie iig niet ook in de fik vliegenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 17:27 schreef SnowBite het volgende:
Van de week wel een leuke; zat in de sim, en hadden een (uiteraard simulated) engine fire.
Engine nr. 2 stond in de fik. Na de memory items netjes de magnetos van Engine nr.1 uit gezet.![]()
Dan zweeft zo'n Baron toch niet heel goed
Je bent toegetreden tot de zweefnurts clan alhier geloof ikquote:Op woensdag 8 augustus 2007 17:27 schreef SnowBite het volgende:
Dan zweeft zo'n Baron toch niet heel goed
Hahaha... Dat liedje, waarin gevraagd word om respect... En dan de titel: Sailplane outraces a jet. Terwijl die jet juist moeite moet doen om even langzaam als die glider te gaan.quote:
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 00:04 schreef Alternate het volgende:
Zweefvliegen is veruit het moeilijkste, daarom verdienen die zweefvliegers ook zo gruwelijk veel.
Tosties enzo en bier.
Overigens krijg ik hem bij die 250 km/h, waar hier overal mee gepatst wordt, meestal niet eens omhoog (lees va de grond af).
Zelfde reden waarschijnlijk waarom je niet met je leeslampje in de auto aan rijd. Je ziet gewoon een stuk minder buiten.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 07:00 schreef arrebar het volgende:
Kan iemand mij trouwens vertellen waarom de lichten van een vliegtuig gedimt worden tijdens het opstijgen?
Ah dus hij gebruikt ook al doping!quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:59 schreef Koploperkopper het volgende:
Om de fabel voor eens en altijd de wereld uit te krijgen, fietsen is moeilijker dan vliegen! Dus eigenlijk is Autoreply een goeie wielrennert.
Klopt, maar het verschil tussen een 16-jarig jochie of iemand van 23 24 die al 10 jaar vliegt is nogal groot. Bovendien wist Neil exact wat hij deed en was hij al vaak gewaarschuwd. De ongevalsvlucht was een opzetje tussen piloot en fotograaf, geen solo-actie.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 02:12 schreef SnowBite het volgende:
Een van de oudste bij de Junior Championships is nog steeds jong
Neil stond op een auto foto's te maken, de zweefvlieger overtrad de regels. Daarnaast stonden er vele anderen op busjes en wagens.
Hierquote:Bron?
Klopt. In theorie. In Nederland kom je maximaal tot zo'n 100 meter hoogte op helling en als je dan aanduikt zal je maximaal 170 km/h oid halen. In de bergen kán je wel harder, maar meestal is het zo turbulent dat je niet over je Vra heen gaat, bij de meeste kisten zo rond de 180 km/h.quote:Hellingvliegen heet zoiets. Ik heb filmpjes op telefoons van mensen gezien waarbij de 250km/h werd gehaald ja. En dan filmen ze het tijdens het vliegen.
Uiteraard, maar bij vlak terrein is het vrijwel altijd afdoende. CFIT, zowel bij de "grote" als bij de kleine luchtvaart is vrijwel altijd een obstakel en niet gewoon de vlakke grond in zolang er sprake is van VFR-conditiesquote:Dus door het grondeffect kun je niet de grond raken wil je zeggen? Het mag dan wel een buffer zijn, maar lang niet altijd even effectief.
![]()
Nope, slechts bier. Wielrennen doe ik welquote:Op donderdag 9 augustus 2007 11:03 schreef Fillipe het volgende:
Ah dus hij gebruikt ook al doping!
Neem aan dat hij in de cabine bedoelt. Zelfde antwoord maar iets meer uitleg: Als je de start afgebroken wordt en er een evacuatie volgt, of je crashed en moet evacueren, dan heb je al meer nachtzicht en zie je eventuele exit signs beter dan wanneer de lichten volop branden....quote:Op donderdag 9 augustus 2007 09:28 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Zelfde reden waarschijnlijk waarom je niet met je leeslampje in de auto aan rijd. Je ziet gewoon een stuk minder buiten.
Maak je geen zorgen, ik fiets gewoon met afgeknipte spijkerbroek en klompenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:09 schreef cheukert het volgende:
ja maar ja maar ja maar wielrenners hebben strakke broekjes
Dat was m'n 2e gok!quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:45 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Neem aan dat hij in de cabine bedoelt. Zelfde antwoord maar iets meer uitleg: Als je de start afgebroken wordt en er een evacuatie volgt, of je crashed en moet evacueren, dan heb je al meer nachtzicht en zie je eventuele exit signs beter dan wanneer de lichten volop branden....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |