quote:Op zaterdag 28 juli 2007 15:24 schreef Autoreply het volgende:
[..]
![]()
Spotters... zelfs een fatsoenlijk gesprek is er niet mee te voeren...![]()
[..]
Tinypic?
Kent iemand trouwens Innsbruck apt? Kwam er laatst langs en dat zag er buitengewoon relaxt uit. Take-off van een lichte jet terwijl er gewoon zwevers en een parapent startte![]()
quote:Op zaterdag 28 juli 2007 15:26 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Heb gisteren dat wrak van die Nederlander en die twee Duitsers die op elkaar zijn geklapt in de Alpen nog gezien. Die duitse kist lag compleet aan gruzelementen, die eenzitter zag er nog puntgaaf uit.
Die wilde ik net posten, echt een schokkende pic.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 16:36 schreef Koploperkopper het volgende:
Komt zuurpruim ook weer aan.
Tering, die crash in Phoenix ziet er niet goed uit zeg.
[afbeelding]
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=21322quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:07 schreef Lightning_NL het volgende:
Wat en hoe is daar precies gebeurd in Phoenix dan?
quote:LOS ANGELES - Helikopters van twee concurrerende tv-zenders zijn vrijdag (27 juli) tegen elkaar gebotst tijdens het filmen van een wilde achtervolging bij de Amerikaanse stad Phoenix. De vier inzittenden van beide toestellen, twee cameramannen en twee piloten, kwamen om toen de helikopters neerstortten en explodeerden, meldde Amerikaanse media.
Tijdens de politieachtervolging van een gestolen pick-up truck kwamen de helikopters te dicht bij elkaar in de buurt en raakten de rotoren van het ene toestel de staart van het andere toestel. De helikopters verloren de controle en stortten kort achter elkaar neer. Op de grond volgden meerdere explosies.
Het ongeluk was niet op tv te zien omdat de beelden wegvielen. De man in de gestolen truck werd later gearresteerd door de politie.
Leuk.quote:Op maandag 30 juli 2007 12:00 schreef sebabje het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Op me werk gemaakt
Correctquote:Op maandag 30 juli 2007 16:45 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Leuk.AMS?
Enneuh, net even in je profiel gekeken, wat houdt Aviation Operations Officer in?
Ah ja, leuk.quote:Op maandag 30 juli 2007 17:13 schreef sebabje het volgende:
[..]
Correct![]()
Werk daar bij een bedrijf als oproepkracht en is dus een bijbaantje..
Het beroep
Voordat een toestel met passagiers en vracht de lucht in kan, zijn er heel wat voorbereidingen getroffen. Als aviation operations officer, in dienst van een luchtvaartmaatschappij, speel je daarbij een belangrijke rol. Je bereidt de vlucht voor, maakt het vliegplan en verzorgt de briefing van de bemanning. Daarin betrek je een groot aantal zaken: vanzelfsprekend de route, maar ook de nationale en internationale regels die van toepassing zijn op het vervoeren van passagiers en vracht naar de vluchtbestemming. Heel belangrijk zijn aan de ene kant de strenge veiligheidseisen van de luchtvaart, en aan de andere kant de economische belangen van luchtvaartmaatschappij en expediteur.
Competenties
Enkele belangrijke beroepscompetenties waar je over moet beschikken zijn:
* Regelen van het grondafhandelingsproces
* Maken van een vliegplan
* Vaststellen van vliegtuigperformance
* Beladingsplannen maken
* Afhandelen van dangerous goods en special cargo
* Regisseren van verstoringen
* Leiding geven
De opleiding
Tijdens de opleiding leer je competenties over de volgende kerntaken en kernopgaven:
Kerntaken:
* Coördineert het groundoperations proces
* Verzorgt het flight operations proces
* Verzorgt het load control proces
* Voert managementtaken uit
Na deze opleiding wil ik doorstuderen tot luchtverkeersleider![]()
Flybe zei die net!quote:Op maandag 30 juli 2007 17:45 schreef Alternate het volgende:
Welke maatschappij werk je voor?
Waar dan?quote:Op maandag 30 juli 2007 17:55 schreef sebabje het volgende:
Bij een Afhandelingsmaatschappij... Maar in me vrijetijd fladder ik ook rond
Op Schipholquote:
Iets zegt mij dat dat niet is wat-ie bedoelde.quote:
quote:Op maandag 30 juli 2007 21:45 schreef Oom_Agent het volgende:
Haha, heb net ff wat oud Kopspijkers beeldmateriaal bekeken. (sommigen zullen dit filmpje ooit wel gezien hebben) Net buiten Brussel staat een heel mooi rustiek boerderijtje, maar ze willen een TGV traject aanleggen. Weg rust !![]()
http://variatee.vara.nl/mediaplayer/player.jsp?filmID=115971&playerName=kopspijkers.player#
(de player begint op het juiste moment)
Ah, je werkt bij Servisair?quote:Op maandag 30 juli 2007 17:55 schreef sebabje het volgende:
Bij een Afhandelingsmaatschappij
Amaai, he ge da gesien !! da sin mar 5 meters van da dak he!!quote:Op maandag 30 juli 2007 22:15 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Vet man die A340 op het laatst, die komt echt keilaag over.
Nah, valt mee. Heb nog wel wat privé filmpjes van SXM, dat is echt niet normaal.quote:Op maandag 30 juli 2007 22:15 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Vet man die A340 op het laatst, die komt echt keilaag over.
Nee, verdwijn.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 01:38 schreef Geqxon het volgende:
Mag ik de homofiele steward zijn?
Mag ik daar wat van zien?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:43 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Nah, valt mee. Heb nog wel wat privé filmpjes van SXM, dat is echt niet normaal.
Even zitten kijken met Google Earth en volgens mij woont die gast der niet meer.quote:Op maandag 30 juli 2007 21:45 schreef Oom_Agent het volgende:
Haha, heb net ff wat oud Kopspijkers beeldmateriaal bekeken. (sommigen zullen dit filmpje ooit wel gezien hebben) Net buiten Brussel staat een heel mooi rustiek boerderijtje, maar ze willen een TGV traject aanleggen. Weg rust !![]()
http://variatee.vara.nl/mediaplayer/player.jsp?filmID=115971&playerName=kopspijkers.player#
(de player begint op het juiste moment)
Goed zoquote:Op dinsdag 31 juli 2007 03:15 schreef Mojave het volgende:
Smarthandling is het!!11!!einz!11
Die spijkerman kijkt ook ekle keer alsof ie het helemaal geweldig vind zo'n vliegtuigquote:Op maandag 30 juli 2007 21:45 schreef Oom_Agent het volgende:
Haha, heb net ff wat oud Kopspijkers beeldmateriaal bekeken. (sommigen zullen dit filmpje ooit wel gezien hebben) Net buiten Brussel staat een heel mooi rustiek boerderijtje, maar ze willen een TGV traject aanleggen. Weg rust !![]()
http://variatee.vara.nl/mediaplayer/player.jsp?filmID=115971&playerName=kopspijkers.player#
(de player begint op het juiste moment)
Alleen of neemt ze Muzzie ook mee?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:37 schreef nsfw het volgende:
Oja! De voertaal in de luchtvaart is trouwens engels!
Ik vind dat we haar naar frankrijk moeten sturen om ze engels te leren!
[afbeelding]
Ow trouwens. Het zou leuk zijn als de mensen op het platform hier ook eens enige kennis van zouden krijgen. Vaak worden er gevaarlijke stoffen niet geladen omdat het volgens de voorman niet in orde zou zijn (bijv. labels of de NOTOC). In 99% van de gevallen heeft de voorman daarin helaas geen gelijk...quote:Op maandag 30 juli 2007 17:13 schreef sebabje het volgende:
Competenties
Enkele belangrijke beroepscompetenties waar je over moet beschikken zijn:
* Afhandelen van dangerous goods en special cargo
Tjah wat je soms wel niet voorbij ziet komen.. niet normaalquote:Op dinsdag 31 juli 2007 15:39 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Ow trouwens. Het zou leuk zijn als de mensen op het platform hier ook eens enige kennis van zouden krijgen. Vaak worden er gevaarlijke stoffen niet geladen omdat het volgens de voorman niet in orde zou zijn (bijv. labels of de NOTOC). In 99% van de gevallen heeft de voorman daarin helaas geen gelijk...
Vertel.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:07 schreef sebabje het volgende:
[..]
Tjah wat je soms wel niet voorbij ziet komen.. niet normaal
Er zitten soms leuke stukken vracht bij, dat kloptquote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:07 schreef sebabje het volgende:
[..]
Tjah wat je soms wel niet voorbij ziet komen.. niet normaal
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:16 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Er zitten soms leuke stukken vracht bij, dat klopt![]()
Toch niet bij aviapartner?quote:
Blader eens een pagina terugquote:
Muzzie rulless!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:03 schreef cheukert het volgende:
[..]
Muzzy can be my wingman anytime!
[afbeelding]![]()
Ah zie het nu ja... Doen jullie nog steeds de BA? En zo ja, is Sjaak daar nog?quote:
De BA doet GGquote:Op donderdag 2 augustus 2007 07:57 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ah zie het nu ja... Doen jullie nog steeds de BA? En zo ja, is Sjaak daar nog?![]()
Dit lijkt mij niet. Vliegen in het echt is nog echt anders dan vliegen met een simulator zoals FS2004. Met vliegen in het echt heb je te maken met g-krachten, gyrodriften en de echte regelgeving. Dan moet alles gewoon goed zitten en goed gaan. Je kan je niet echt een foutje permitteren. Dat is waar piloten ook op getraind worden en veel training voor krijgen. Dit is denk ik een algemeen misverstand wat veel voorkomt...quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:35 schreef Jarold het volgende:
Verder weet ik dat als je in FS2004 een boing kan vliegen dat je het dan in het echt ook kunt, dus lijkt mij zweefvliegen veel moeilijker, is dat ook zo?
Aha okequote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:20 schreef Snorbeest het volgende:
[..]
Dit lijkt mij niet. Vliegen in het echt is nog echt anders dan vliegen met een simulator zoals FS2004. Met vliegen in het echt heb je te maken met g-krachten, gyrodriften en de echte regelgeving. Dan moet alles gewoon goed zitten en goed gaan. Je kan je niet echt een foutje permitteren. Dat is waar piloten ook op getraind worden en veel training voor krijgen. Dit is denk ik een algemeen misverstand wat veel voorkomt...
Zweefvliegen is ook moeilijker... je bent ongemotoriseerd. Een go-around gaat je niet lukken met een zweefvliegtuig.
Elke aap kan vliegen, een grote Boeing lijkt me helemaal makkelijk. Landen/procedures volgen/slechte weersomstandigheden/noodprocedures lijken mij een heel ander verhaal. Maakt niet uit hoeveel ervaring je hebt met FS2004, dat gaat je hoogstwaarschijnlijk niet lukken. FS2004 is naar mijn mening ook totaal niet realistisch. Het lijkt in de verste verte niet op het echte werk, het ziet er alleen leuk uit (als je een belachelijk snelle computer tot je beschikking hebt). Wil je een wat betere flightsim met wat meer realisme, neem dan X-Plane ofzo.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:35 schreef Jarold het volgende:
Verder weet ik dat als je in FS2004 een boing kan vliegen dat je het dan in het echt ook kunt, dus lijkt mij zweefvliegen veel moeilijker, is dat ook zo?
Dan doe je iets foutquote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:59 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik vind zweefvliegen veel makkelijker. Je hoeft met bijna niks en niemand rekening te houden en je plempt dat ding gewoon tegen de grond aan. Het gaat ook nog eens langzaam dus je hebt tijd zat, en je kunt je landingsplek mooi uitzoeken met behulp van je kleppen.
Sorry, iemand anders zei dat, niet goed naar de poster's naam gekeken.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:23 schreef cheukert het volgende:
Verder vind ik jou heel knap vanwege het feit dat jij uit mijn post kan halen dat ik zeg dat zweefvliegen moeilijker is dan een Boeing of wat dan ook.
heb je het nou over vliegen of over procedures uit je hoofd stampen?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 19:36 schreef Lightning_NL het volgende:
@cheukert: Je bent het hopelijk toch wel met me eens dat er heel wat minder systemen in een zweefvliegtuig zitten dan in een normaal vliegtuig, dat het verkeer vaak rustiger is, en dat je vrijwel geen ATC hebt, en heel wat minder (nood)procedures?
Dat bedoelde ik dus te zeggen. Als je het vergelijkt met gemotoriseerd vliegen, hoef je met zweefvliegen dus relatief met bijna niks en niemand rekening te houden, omdat er gewoon niet zoveel is.
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:33 schreef Koploperkopper het volgende:
Ik heb pas op m'n 11e leren fietsen, dat was verdomt moeilijk hoor!
Ah; againquote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:38 schreef Lightning_NL het volgende:
En zoals ik al een paar keer eerder zei, is het zweefvliegen relatief gezien, vergeleken met gemotoriseerde kisten (en dan niet per se zo'n klein brommertje) een heel stuk makkelijker dan gemotoriseerd vliegen. Is mijn eigen ervaring in ieder geval.
Ik dacht dat alleen "auto knaapjes" daar last van haddenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:18 schreef Koploperkopper het volgende:
Anders dan u misschien verteld is jongens en meisjes, het type vliegtuig waar u op vliegt is niet van invloed op uwe penislengte!
Andersom gelukkig wel.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:18 schreef Koploperkopper het volgende:
Anders dan u misschien verteld is jongens en meisjes, het type vliegtuig waar u op vliegt is niet van invloed op uwe penislengte!
...en dat je het voor de lol doet.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 00:18 schreef Alternate het volgende:
Het verschil is alleen nog steeds dat je voor zweefvliegen moet betalen...
Ja, want alle verkeersvliegers gaan met tegenzin naar hun werk.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:11 schreef mcDavid het volgende:
[..]
...en dat je het voor de lol doet.
Dat zeg ik niet. Maar als het een hobby was had je het geen "werk" genoemd.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:35 schreef Mojave het volgende:
[..]
Ja, want alle verkeersvliegers gaan met tegenzin naar hun werk.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:40 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Maar als het een hobby was had je het geen "werk" genoemd. [afbeelding]
joah ben al 2 weken op kamp, nog een week te gaan. Heb even een dagje pauze.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:47 schreef Mojave het volgende:
[..]
was ook grapje om de al oude discussie weer op te laaien
![]()
Ga je nog zweven dit weekend?
http://nl.youtube.com/watch?v=qMKxOo2_ro0 hihiquote:Op zaterdag 28 juli 2007 15:30 schreef Koploperkopper het volgende:
[afbeelding] Disclaimer:
Overige deelnemers zijn neukbare stewardessjes,
quote:Air France-KLM bestelt twintig E-Jets, tien E-190's voor KLM cityhopper
AMSTELVEEN - Air France-KLM heeft bij de Braziliaanse vliegtuigbouwer Embraer een order geplaatst voor twintig Embraer E-Jets die bestemd zijn voor de regionale dochterbedrijven Régional en KLM cityhopper. Daarnaast werd een optie genomen op nog eens achttien E170/175’s en E190/195’s. Voor KLM cityhopper betreft het een vaste order voor tien E-190’s en negen opties, zo meldt Air France-KLM vrijdag (3 augustus).
Tussen eind 2008 en begin 2010 zal KLM cityhopper haar vijftien oudste Fokker 100’s uit dienst nemen en vervangen door tien Embraer 190’s en vijf Fokker 70’s, die van Régional afkomstig zijn. De E-190 biedt plaats aan honderd passagiers en biedt daarbij ongeveer dezelfde capaciteit als de verouderde Fokker 100.
Ook de Canadese vliegtuigbouwer Bombardier was in de race voor een order van Air France-KLM. Het gaat om de eerste gezamenlijke order voor hetzelfde vliegtuigtype van de Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij. Het Franse Régional, dat al met E-190's vliegt, krijgt volgens de deal nog eens zes E-170's en vier E-190's erbij.
Fokkers
De huidige vloot van KLM cityhopper omvat twintig Fokker 100's, 21 kleinere Fokker 70's en veertien Fokker 50 turboprops. Vijftien Fokker 100's worden vervangen door tien E-190's en vijf Fokker 70's, terwijl de bestaande Fokker 70's ook nog een aantal jaar in gebruik zullen blijven. Over de vervanging van de Fokker 50 turbopropvloot is nog geen besluit genomen, meldt KLM-woordvoerder Bart Koster aan Luchtvaartnieuws.nl / Zakenreisnieuws.nl.
Junglejet
Bij de keuze voor de Braziliaanse ‘junglejet’ boven andere vliegtuigtypen is volgens de zegsman rekening gehouden met een combinatie van factoren, zoals prijs, prestaties, werkmethodieken en ook passagierservaring. Ook het feit dat Régional al met de E-190 vliegt speelde hierbij een rol.
Doordat het vlootvernieuwingprogramma van KLM cityhopper in nauwe coördinatie is uitgevoerd met Régional rekent Air France-KLM op aanzienlijke synergievoordelen. De nieuwe vliegtuigen zorgen volgens de onderneming voor een verlaging van de kosten per eenheid en een kleinere belasting van milieu en klimaat.
Betekent dit dat ze nu een nieuw eerstejaars project moeten verzinnen voor de eerstejaars Luchtvaarttechnologie studenten?quote:
Ik krijg er geregeld voor betaald anders. Al dan niet in natura (avondeten, kost, inwoning, bier, cash)quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 00:18 schreef Alternate het volgende:
Het verschil is alleen nog steeds dat je voor zweefvliegen moet betalen...
Wedden dat je er geen winst op maakt?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 20:31 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Ik krijg er geregeld voor betaald anders. Al dan niet in natura (avondeten, kost, inwoning, bier, cash)![]()
Als ik stop met drinken wel gok ik zo. Vanmorgen de drankrekening van drie weken betaald, maar toen kreeg ik toch het schaamrood op m'n kakenquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:59 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Wedden dat je er geen winst op maakt?
Die is al een paar keer voorbijgekomen.quote:Op zondag 5 augustus 2007 22:57 schreef RonaldV het volgende:
Scary landings... Zulke stunts ken ik nog wel uit de tijd dat ik in de luchtmacht zat (ja, ook de KLu doet dingen zoals deze), maar dan met een fighter (al is een A-10 geen fighter natuurlijk). Maar ik wist niet dat AAL ook aan laagvliegen deed, laat staan met een 757!
La Motte du Caire met mistral. 30 knopen dalwind vertaalt zich naar een knoop of 50 aan gusts. Tevens ligt final vol in de rotor, een soort wasmachine achter een bergrug, je vario knalt van -8 tot +8 in seconden (1600 fpm plus en min)quote:Mijn vraag: waar is (al dan niet routinematig) jullie engste nadering?
altijd raakquote:Op maandag 6 augustus 2007 11:01 schreef Koploperkopper het volgende:
Ik heb nooit enge landingen, want ik heb een motor.
Als je die mirage filmpjes doorkijkt (en er zijn er nogal wat) dan zie je minstens twee gevaarlijke stunts: éénmaal missen ze maar net een vrachtwagen, en éénmaal vliegen ze op truckhoogte (misschien wel lager) langs een fruitstalletje langs de weg. Toegegeven, het ziet er spectaculair uit, maar ik vraag me af hoeveel kamelen ze inmiddels al hebben geraakt.quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:02 schreef Autoreply het volgende:
"Le Mirage en Tchad" is overigens ook buitengewoon gaaf. Die Fransen stunten sowieso graag, een paar dagen op Epernay Plivot kwam er ook nog een Harvard over en die zat écht niet hoger als een meter of twee![]()
Ach, wat is maar net. Ik ben ook wel 's op twee meter hoogte over een auto heen gejakkerd en behalve erg spectaculair valt dat best mee. Tevens verkijk je je gauw op de hoogte, in "le Mirage en Tchad" komen ze niet lager als een meter of 3.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:01 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Als je die mirage filmpjes doorkijkt (en er zijn er nogal wat) dan zie je minstens twee gevaarlijke stunts: éénmaal missen ze maar net een vrachtwagen, en éénmaal vliegen ze op truckhoogte (misschien wel lager) langs een fruitstalletje langs de weg. Toegegeven, het ziet er spectaculair uit, maar ik vraag me af hoeveel kamelen ze inmiddels al hebben geraakt.
Die Mirage is een stuk makkelijker gok ik. Veel hogere vleugelbelasting plus delta dus je dcl/dalpha is stukken lager (stabieler), qua snelheid zal het grofweg het dubbele zijn. Bovendien heeft die Mirage electronische stabilisatie...quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:37 schreef Mojave het volgende:
Weinig verschil ook of je dat met een zwever of een Mirage doet idd.
Ik denk dat er nogal een verschil zit tussen een jager van ruim 11 ton met 700-800KM/u (zo niet harder) en een glider van een paar honderd kilo op een kwart van de snelheid. Om het over het verschil in pure omvang van de romp maar niet te hebben. Jij zit in je glider in een plastic bubbeltje met 3 wijzertjes op je dashboard en met je kont (vrijwel) op de bodem. Een Mirage F-1 is ietsje omvangrijker dan dat.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:57 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Ach, wat is maar net. Ik ben ook wel 's op twee meter hoogte over een auto heen gejakkerd en behalve erg spectaculair valt dat best mee. Tevens verkijk je je gauw op de hoogte, in "le Mirage en Tchad" komen ze niet lager als een meter of 3.
Het is een Mirage F-1, en dus geen delta.quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:50 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Die Mirage is een stuk makkelijker gok ik. Veel hogere vleugelbelasting plus delta dus je dcl/dalpha is stukken lager (stabieler), qua snelheid zal het grofweg het dubbele zijn. Bovendien heeft die Mirage electronische stabilisatie...
Hoeveel uur als pic heb je nou eigenlijk al op die Apache van jequote:Op dinsdag 7 augustus 2007 00:27 schreef Lightning_NL het volgende:
Jongens, iedereen weet toch dat vliegen in een zweefvliegtuig het allermoeilijkst is. Veel moeilijker dan een Mirage F-1 man!!! Je moet als een god zijn om dat ook in een zweefkist te kunnen.
Lees 's:quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 01:30 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik vind het gewoon fucking idioot dat jij zegt dat laag zweefvliegen moeilijker is dan laag Mirage F1 vliegen. En dan met een natuurkundige verklaring proberen te komen
Nou jij weerquote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:48 schreef Autoreply het volgende:
De verkeers- en militaire vliegers die ik ken zijn in een ding unaniem; zweefvliegen is stukken pittiger als met een Airbus of Mirage rondfietsen. De uitnodiging staat nog steeds
Dan roep je ze op als getuige schatquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 02:00 schreef Koploperkopper het volgende:
Ja maar, dat zeggen die lui, volgens jou.
Lekker betrouwbaar!
Probeer zo maar eens een zaak te winnen in de rechtbank!
Gast, je hebt een keer een rondvluchtje gemaaktquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 02:06 schreef Lightning_NL het volgende:
ten eerste is het niet 'als', maar 'dan'.
Ik ben bijna militair vlieger (6.8 uur pic), en ik ben het er totaal niet mee eens.
Twee keer zo laag, helft van de snelheid lijkt me vergelijkbaar, maar goed, da's discutabel.quote:En kan me ook echt niet voorstellen dat hard en laag met een grote straaljager makkelijker is dan laag en veel langzamer
Zoals ik al zei, oordeel nou 's niet zonder enig idee te hebben waar je het over hebt. Een wedstrijdkist op VNE is verre van stabiel en je hebt geen enkele electronische stabilisatie of demping, itt tot al het heavy metal.quote:met een superstabiele zwever
Zoals iedere kist... Trim is nog niet voorbijgekomen in de opleiding?quote:waarbij je volgens mij volop de neus naar beneden moet drukken omdat ie alleen maar omhoog wil,
Die heb je dus niet.quote:en waarbij je veel meer reactietijd hebt, en ook veel meer overzicht.
1 rondvluchtje?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 02:15 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Gast, je hebt een keer een rondvluchtje gemaaktIk oordeel toch ook niet over een Chinook omdat ik er een keer naar heb gekeken? Dat doe ik na een nachtvlucht met goggles oid.
[..]
Helft van de snelheid? Bij lange na niet lijkt mij.quote:Twee keer zo laag, helft van de snelheid lijkt me vergelijkbaar, maar goed, da's discutabel.
[..]
Denk eens na... Ik neem aan dat om met je zweefvliegtuig wat langer laag boven de grond te vliegen dat je effe flink moet aanduiken om ook nog na het laagvliegen omhoog te kunnen, dus ineens veel meer nose down trim nodig.quote:Zoals iedere kist... Trim is nog niet voorbijgekomen in de opleiding?![]()
[..]
I know, en daar heb ik nog lang geen tijd voor.quote:De uitnodiging om eens mee te vliegen staat, ik garandeer je dat je er compleet anders over denkt na een vluchtje in de bergen![]()
![]()
Hehe, ik moest lachenquote:Anywayz, ik ga nog een liefdesbrief aftikken, slaap (of studeer) lekker![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |