Ik dacht dat alleen "auto knaapjes" daar last van haddenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:18 schreef Koploperkopper het volgende:
Anders dan u misschien verteld is jongens en meisjes, het type vliegtuig waar u op vliegt is niet van invloed op uwe penislengte!
Andersom gelukkig wel.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:18 schreef Koploperkopper het volgende:
Anders dan u misschien verteld is jongens en meisjes, het type vliegtuig waar u op vliegt is niet van invloed op uwe penislengte!
...en dat je het voor de lol doet.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 00:18 schreef Alternate het volgende:
Het verschil is alleen nog steeds dat je voor zweefvliegen moet betalen...
Ja, want alle verkeersvliegers gaan met tegenzin naar hun werk.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:11 schreef mcDavid het volgende:
[..]
...en dat je het voor de lol doet.
Dat zeg ik niet. Maar als het een hobby was had je het geen "werk" genoemd.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:35 schreef Mojave het volgende:
[..]
Ja, want alle verkeersvliegers gaan met tegenzin naar hun werk.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:40 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Maar als het een hobby was had je het geen "werk" genoemd. [afbeelding]
joah ben al 2 weken op kamp, nog een week te gaan. Heb even een dagje pauze.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:47 schreef Mojave het volgende:
[..]
was ook grapje om de al oude discussie weer op te laaien
![]()
Ga je nog zweven dit weekend?
http://nl.youtube.com/watch?v=qMKxOo2_ro0 hihiquote:Op zaterdag 28 juli 2007 15:30 schreef Koploperkopper het volgende:
[afbeelding] Disclaimer:
Overige deelnemers zijn neukbare stewardessjes,
quote:Air France-KLM bestelt twintig E-Jets, tien E-190's voor KLM cityhopper
AMSTELVEEN - Air France-KLM heeft bij de Braziliaanse vliegtuigbouwer Embraer een order geplaatst voor twintig Embraer E-Jets die bestemd zijn voor de regionale dochterbedrijven Régional en KLM cityhopper. Daarnaast werd een optie genomen op nog eens achttien E170/175’s en E190/195’s. Voor KLM cityhopper betreft het een vaste order voor tien E-190’s en negen opties, zo meldt Air France-KLM vrijdag (3 augustus).
Tussen eind 2008 en begin 2010 zal KLM cityhopper haar vijftien oudste Fokker 100’s uit dienst nemen en vervangen door tien Embraer 190’s en vijf Fokker 70’s, die van Régional afkomstig zijn. De E-190 biedt plaats aan honderd passagiers en biedt daarbij ongeveer dezelfde capaciteit als de verouderde Fokker 100.
Ook de Canadese vliegtuigbouwer Bombardier was in de race voor een order van Air France-KLM. Het gaat om de eerste gezamenlijke order voor hetzelfde vliegtuigtype van de Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij. Het Franse Régional, dat al met E-190's vliegt, krijgt volgens de deal nog eens zes E-170's en vier E-190's erbij.
Fokkers
De huidige vloot van KLM cityhopper omvat twintig Fokker 100's, 21 kleinere Fokker 70's en veertien Fokker 50 turboprops. Vijftien Fokker 100's worden vervangen door tien E-190's en vijf Fokker 70's, terwijl de bestaande Fokker 70's ook nog een aantal jaar in gebruik zullen blijven. Over de vervanging van de Fokker 50 turbopropvloot is nog geen besluit genomen, meldt KLM-woordvoerder Bart Koster aan Luchtvaartnieuws.nl / Zakenreisnieuws.nl.
Junglejet
Bij de keuze voor de Braziliaanse ‘junglejet’ boven andere vliegtuigtypen is volgens de zegsman rekening gehouden met een combinatie van factoren, zoals prijs, prestaties, werkmethodieken en ook passagierservaring. Ook het feit dat Régional al met de E-190 vliegt speelde hierbij een rol.
Doordat het vlootvernieuwingprogramma van KLM cityhopper in nauwe coördinatie is uitgevoerd met Régional rekent Air France-KLM op aanzienlijke synergievoordelen. De nieuwe vliegtuigen zorgen volgens de onderneming voor een verlaging van de kosten per eenheid en een kleinere belasting van milieu en klimaat.
Betekent dit dat ze nu een nieuw eerstejaars project moeten verzinnen voor de eerstejaars Luchtvaarttechnologie studenten?quote:
Ik krijg er geregeld voor betaald anders. Al dan niet in natura (avondeten, kost, inwoning, bier, cash)quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 00:18 schreef Alternate het volgende:
Het verschil is alleen nog steeds dat je voor zweefvliegen moet betalen...
Wedden dat je er geen winst op maakt?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 20:31 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Ik krijg er geregeld voor betaald anders. Al dan niet in natura (avondeten, kost, inwoning, bier, cash)![]()
Als ik stop met drinken wel gok ik zo. Vanmorgen de drankrekening van drie weken betaald, maar toen kreeg ik toch het schaamrood op m'n kakenquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:59 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Wedden dat je er geen winst op maakt?
Die is al een paar keer voorbijgekomen.quote:Op zondag 5 augustus 2007 22:57 schreef RonaldV het volgende:
Scary landings... Zulke stunts ken ik nog wel uit de tijd dat ik in de luchtmacht zat (ja, ook de KLu doet dingen zoals deze), maar dan met een fighter (al is een A-10 geen fighter natuurlijk). Maar ik wist niet dat AAL ook aan laagvliegen deed, laat staan met een 757!
La Motte du Caire met mistral. 30 knopen dalwind vertaalt zich naar een knoop of 50 aan gusts. Tevens ligt final vol in de rotor, een soort wasmachine achter een bergrug, je vario knalt van -8 tot +8 in seconden (1600 fpm plus en min)quote:Mijn vraag: waar is (al dan niet routinematig) jullie engste nadering?
altijd raakquote:Op maandag 6 augustus 2007 11:01 schreef Koploperkopper het volgende:
Ik heb nooit enge landingen, want ik heb een motor.
Als je die mirage filmpjes doorkijkt (en er zijn er nogal wat) dan zie je minstens twee gevaarlijke stunts: éénmaal missen ze maar net een vrachtwagen, en éénmaal vliegen ze op truckhoogte (misschien wel lager) langs een fruitstalletje langs de weg. Toegegeven, het ziet er spectaculair uit, maar ik vraag me af hoeveel kamelen ze inmiddels al hebben geraakt.quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:02 schreef Autoreply het volgende:
"Le Mirage en Tchad" is overigens ook buitengewoon gaaf. Die Fransen stunten sowieso graag, een paar dagen op Epernay Plivot kwam er ook nog een Harvard over en die zat écht niet hoger als een meter of twee![]()
Ach, wat is maar net. Ik ben ook wel 's op twee meter hoogte over een auto heen gejakkerd en behalve erg spectaculair valt dat best mee. Tevens verkijk je je gauw op de hoogte, in "le Mirage en Tchad" komen ze niet lager als een meter of 3.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:01 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Als je die mirage filmpjes doorkijkt (en er zijn er nogal wat) dan zie je minstens twee gevaarlijke stunts: éénmaal missen ze maar net een vrachtwagen, en éénmaal vliegen ze op truckhoogte (misschien wel lager) langs een fruitstalletje langs de weg. Toegegeven, het ziet er spectaculair uit, maar ik vraag me af hoeveel kamelen ze inmiddels al hebben geraakt.
Die Mirage is een stuk makkelijker gok ik. Veel hogere vleugelbelasting plus delta dus je dcl/dalpha is stukken lager (stabieler), qua snelheid zal het grofweg het dubbele zijn. Bovendien heeft die Mirage electronische stabilisatie...quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:37 schreef Mojave het volgende:
Weinig verschil ook of je dat met een zwever of een Mirage doet idd.
Ik denk dat er nogal een verschil zit tussen een jager van ruim 11 ton met 700-800KM/u (zo niet harder) en een glider van een paar honderd kilo op een kwart van de snelheid. Om het over het verschil in pure omvang van de romp maar niet te hebben. Jij zit in je glider in een plastic bubbeltje met 3 wijzertjes op je dashboard en met je kont (vrijwel) op de bodem. Een Mirage F-1 is ietsje omvangrijker dan dat.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:57 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Ach, wat is maar net. Ik ben ook wel 's op twee meter hoogte over een auto heen gejakkerd en behalve erg spectaculair valt dat best mee. Tevens verkijk je je gauw op de hoogte, in "le Mirage en Tchad" komen ze niet lager als een meter of 3.
Het is een Mirage F-1, en dus geen delta.quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:50 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Die Mirage is een stuk makkelijker gok ik. Veel hogere vleugelbelasting plus delta dus je dcl/dalpha is stukken lager (stabieler), qua snelheid zal het grofweg het dubbele zijn. Bovendien heeft die Mirage electronische stabilisatie...
Hoeveel uur als pic heb je nou eigenlijk al op die Apache van jequote:Op dinsdag 7 augustus 2007 00:27 schreef Lightning_NL het volgende:
Jongens, iedereen weet toch dat vliegen in een zweefvliegtuig het allermoeilijkst is. Veel moeilijker dan een Mirage F-1 man!!! Je moet als een god zijn om dat ook in een zweefkist te kunnen.
Lees 's:quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 01:30 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik vind het gewoon fucking idioot dat jij zegt dat laag zweefvliegen moeilijker is dan laag Mirage F1 vliegen. En dan met een natuurkundige verklaring proberen te komen
Nou jij weerquote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:48 schreef Autoreply het volgende:
De verkeers- en militaire vliegers die ik ken zijn in een ding unaniem; zweefvliegen is stukken pittiger als met een Airbus of Mirage rondfietsen. De uitnodiging staat nog steeds
Dan roep je ze op als getuige schatquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 02:00 schreef Koploperkopper het volgende:
Ja maar, dat zeggen die lui, volgens jou.
Lekker betrouwbaar!
Probeer zo maar eens een zaak te winnen in de rechtbank!
Gast, je hebt een keer een rondvluchtje gemaaktquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 02:06 schreef Lightning_NL het volgende:
ten eerste is het niet 'als', maar 'dan'.
Ik ben bijna militair vlieger (6.8 uur pic), en ik ben het er totaal niet mee eens.
Twee keer zo laag, helft van de snelheid lijkt me vergelijkbaar, maar goed, da's discutabel.quote:En kan me ook echt niet voorstellen dat hard en laag met een grote straaljager makkelijker is dan laag en veel langzamer
Zoals ik al zei, oordeel nou 's niet zonder enig idee te hebben waar je het over hebt. Een wedstrijdkist op VNE is verre van stabiel en je hebt geen enkele electronische stabilisatie of demping, itt tot al het heavy metal.quote:met een superstabiele zwever
Zoals iedere kist... Trim is nog niet voorbijgekomen in de opleiding?quote:waarbij je volgens mij volop de neus naar beneden moet drukken omdat ie alleen maar omhoog wil,
Die heb je dus niet.quote:en waarbij je veel meer reactietijd hebt, en ook veel meer overzicht.
1 rondvluchtje?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 02:15 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Gast, je hebt een keer een rondvluchtje gemaaktIk oordeel toch ook niet over een Chinook omdat ik er een keer naar heb gekeken? Dat doe ik na een nachtvlucht met goggles oid.
[..]
Helft van de snelheid? Bij lange na niet lijkt mij.quote:Twee keer zo laag, helft van de snelheid lijkt me vergelijkbaar, maar goed, da's discutabel.
[..]
Denk eens na... Ik neem aan dat om met je zweefvliegtuig wat langer laag boven de grond te vliegen dat je effe flink moet aanduiken om ook nog na het laagvliegen omhoog te kunnen, dus ineens veel meer nose down trim nodig.quote:Zoals iedere kist... Trim is nog niet voorbijgekomen in de opleiding?![]()
[..]
I know, en daar heb ik nog lang geen tijd voor.quote:De uitnodiging om eens mee te vliegen staat, ik garandeer je dat je er compleet anders over denkt na een vluchtje in de bergen![]()
![]()
Hehe, ik moest lachenquote:Anywayz, ik ga nog een liefdesbrief aftikken, slaap (of studeer) lekker![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |