quote:'De Rooij stopt als manager Rabobank'
Auteur : Mart van Gemeren . 27 juli 2007 20:34 . 17 Reacties
Theo de Rooij stopt na de Tour de France als manager van de Rabobank-ploeg. Dit weet de Duitse omroep ARD te melden. De Rooij heeft na de dopingperikelen in deze Tour de France geen zin meer.
De Rooij vertelde dit aan zijn collega bij Caisse d'Epargne, Echevarri. De Rooij is al enkele jaren in de wielersport actief. Eerst als renner, waarna De Rooij ploegleider werd bij Rabobank. Nadat Jan Raas weg ging bij de Rabo-ploeg, nam De Rooij het stokje van Raas over.
Overigens krijgen de zeven renners van de Rabobank-ploeg de premies waar ze recht op hadden, als ze met de gele trui Parijs in kwamen. Dit heeft de Rabobank vandaag besloten.
bron: sport1
quote:Overigens krijgen de zeven renners van de Rabobank-ploeg de premies waar ze recht op hadden, als ze met de gele trui Parijs in kwamen. Dit heeft de Rabobank vandaag besloten.
Hij weet iig wel wat Spuiten en Slikken isquote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:25 schreef MichelWuyts het volgende:
Fillemon Wesselink moet zijn opvolger worden, tenminste geen ex-renner
onterecht? Hij overtrad regels....waarom hij dat deed was duidelijk.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:28 schreef Mr.Natural het volgende:
Dus eigenlijk geven ze toe dat Rasmussen onterecht uit de tour gezet is...
hij kan tenminste kritiek slikkenquote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:27 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Hij weet iig wel wat Spuiten en Slikken is![]()
![]()
Zeer schappelijk en dat mocht ook zeker wel. Alleen jammer dat hen de kans dat echt te doen ontnomen is.quote:Overigens krijgen de zeven renners van de Rabobank-ploeg de premies waar ze recht op hadden, als ze met de gele trui Parijs in kwamen. Dit heeft de Rabobank vandaag besloten.
Wel erg simpele conclusie, ook jij weet niet wat er precies is gebeurd.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:29 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
onterecht? Hij overtrad regels....waarom hij dat deed was duidelijk.
Daar wil men niet mee geasocieerd worden.
Goeie beslissing geweest dus. Hoe jammer ook.
Dat dus, dan was de naam van de bank wel zo besmet dat ze de ploeg(en alle opleingstrjacten) wel op konden heffen.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:46 schreef Eduard37 het volgende:
Wat had de rabobank te verliezen als ze gewoon naar Parijs waren gefietst met Rasmussen. Dat ze na de TDF al die ontdekkingen boven water zou komen?
Ik denk ook niet dat hij die beslissing alleen heeft genomen. Ik ga ervan uit dat er wel degelijk een juridisch team achter heeft gestaan Deze beslissing is te groot om door één iemand te laten nemen.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:50 schreef Remzz het volgende:
Ik vind het nog steeds raar dat het nu lijkt alsof hij de beslissing alleen heeft genomen. Dat kan gewoon niet, maar toch moet het haast wel zo gebeurt zijn.
Welke besmetting? Overdrijven is ook een vak. Na de TDF kan de directie van de rabobank ook een besluit nemen als ze meer boven tafel hebben. Niet tijdens de TDF maar even snel handelen om dat je gewoon laf bent. De naam was dan ook niet besmet geraakt. Je bent gewoon slimmer bezig.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:48 schreef Remzz het volgende:
[..]
Dat dus, dan was de naam van de bank wel zo besmet dat ze de ploeg(en alle opleingstrjacten) wel op konden heffen.
Prudhomme had al gezegd dat hij vond dat Rabo zelf ook had moeten melden dat Rasmussen waarschuwigen had gekregen (ethische verantwoordelijkheid en dergelijke bullshit), maar goed, de UCI deed het ook niet.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:46 schreef Eduard37 het volgende:
Wat had de rabobank te verliezen als ze gewoon naar Parijs waren gefietst met Rasmussen. Dat ze na de TDF al die ontdekkingen boven water zou komen?
Precies, het gaat erdus om dat De Rooij de nieuwe feiten inzake die italiaan die hem gezien heeft niet heeft kunnen verkopen waardoor die onder de druk is gezwicht. Begrijpelijk aan de ene kant maar zwak aan de andere kant.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Prudhomme had al gezegd dat hij vond dat Rabo zelf ook had moeten melden dat Rasmussen waarschuwigen had gekregen (ethische verantwoordelijkheid en dergelijke bullshit), maar goed, de UCI deed het ook niet.
Als daar nog eens bij zou komen dat na de Tour blijkt dat ze wisten dat Rasmussen ergens anders was gezien en dat ze dat hadden verzwegen, dan zat Rabo dik in de shit.
Want als je dan nog in het achterhoofd houdt dat de ASO een eigen circuit met Tour/Vuelta/Giro/Parijs-Nice/hoop klassiekers wil opzetten en daarvoor helemaal zelf gaat bepalen wie ze uitnodigen, zou de kans groot zijn geweest dat Rabo een uitnodiging voor die wedstrijden in hun collectieve aarsen kon steken.
Ik denk eerder dat hij het gewoon zat is.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:28 schreef Mr.Natural het volgende:
Dus eigenlijk geven ze toe dat Rasmussen onterecht uit de tour gezet is...
Hoe had hij die feiten dan moeten verkopen?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 22:03 schreef Eduard37 het volgende:
[..]
Precies, het gaat erdus om dat De Rooij de nieuwe feiten inzake die italiaan die hem gezien heeft niet heeft kunnen verkopen waardoor die onder de druk is gezwicht. Begrijpelijk aan de ene kant maar zwak aan de andere kant.
tja, ducrot had het ook over zoeits. Niet in die bewoordingen, maar wel dat een manager verantwoordelijk is als een renner niet te vinden is.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:48 schreef tomttt het volgende:
De Rooij heeft in mijn ogen gefaald, omdat hij niet wist waar Rasmussen in juni was. Om die reden moet hij naar mijn mening ontslagen worden/opstappen.
Ja, dat ben ik eigenlijk wel met Vandeweghe eens.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:23 schreef Bartoli het volgende:
Goede beslissing denk ik![]()
die hans vandeweghe meldde gisteren ook dat ze bij Rabo (en uberhaupt in de sport) managers moeten hebben die geen ex-coureur zijn. Zou het dopingprobleem ook kunnen helpen.
Nee, ik vind het helemaal nergens zwak.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 22:03 schreef Eduard37 het volgende:
[..]
Precies, het gaat erdus om dat De Rooij de nieuwe feiten inzake die italiaan die hem gezien heeft niet heeft kunnen verkopen waardoor die onder de druk is gezwicht. Begrijpelijk aan de ene kant maar zwak aan de andere kant.
Tja, die keuze. ik ben zo benieuwd waarom.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 22:10 schreef Cootz het volgende:
[..]
Ja, dat ben ik eigenlijk wel met Vandeweghe eens.
Over de Rooij verder, ik denk dat hij gewoon in deze Tour des te meer gemerkt heeft dat hij daar niet op zijn plaats is. De manier waarop hij bijna onderdoor ging aan de beslissing die hij moest nemen, zegt al veel.
En ja, zoals ik het zie: het was een beslissing die hij móest nemen, er was geen keuze. Hij had misschien Rasmussen op non-actief kunnen stellen in plaats van ontslaan, maar uit de Tour moest hij sowieso. Of ik het nou wel of niet daar mee eens ben, in de huidige wielerwereld kon hij niet anders.
Zullen we eerst bewijzen gaan laten zien voor we iemand veroordelen?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 22:20 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Geweldiglekker zitten trainen, kom net van de sportschool vandaan.
Beter nieuws had ik niet kunnen wensen, en ik hoop dat hij juridisch geslacht wordt, op de pijnbank jij en nu wel meteen![]()
En netjes van Rabobank om de premies toch uit te keren, niet dat het het leed verlicht. Immers heeft hij de gele trui ontnomen van de ploeg, door Rasmussen eruit te gooien net voordat Parijs in zicht kwam.![]()
Inderdaad, bewijs maar eens dat Rasmussen niet in Mexico wasquote:Op vrijdag 27 juli 2007 22:25 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Zullen we eerst bewijzen gaan laten zien voor we iemand veroordelen?![]()
Oftewel: je veroordeelt iedereen behalve Rasmussen omdat wij als publiek de hele situatie nog niet kennen.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 22:45 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Inderdaad, bewijs maar eens dat Rasmussen niet in Mexico was![]()
Bewijs maar eens of het rechtvaardig is om iemand de tour uit te gooien en te ontslaan voor die reden als hij al een waarschuwing/boete van de UCI heeft gehad.
UCI is zelf ook nalatig geweest door hem toch te laten starten en hebben hun eigen reglementen niet toegepast. Je kan hier dus spreken van een vormfout..
Conclussie Theo is een lul, de UCI zijn josti's en de directeur vam de tour is zoals Smeets al zei, een smerige huichelaar![]()
Ik vind dat er nogal een enorm verschil is tussen de reden van het ontslag en de reden voor de waarschuwing.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 22:45 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Bewijs maar eens of het rechtvaardig is om iemand de tour uit te gooien en te ontslaan voor die reden als hij al een waarschuwing/boete van de UCI heeft gehad.
Vanmorgen in het AD was te lezen dat de beslissing door Theo is genomen na overleg met de raad van commissarissen van de Rabobank. De ploegleiding heeft hier niets mee te maken gehad.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:50 schreef Remzz het volgende:
Ik vind het nog steeds raar dat het nu lijkt alsof hij de beslissing alleen heeft genomen. Dat kan gewoon niet, maar toch moet het haast wel zo gebeurt zijn.
De Rabobank zei nergens vanaf te hebben geweten en Dekker en Breukink ook niet....
Dat kan ik nog wel begrijpen. De ploegleiders zijn werknemers en zijn verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken rond het team (renners en andere mensen).quote:Op vrijdag 27 juli 2007 23:38 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Vanmorgen in het AD was te lezen dat de beslissing door Theo is genomen na overleg met de raad van commissarissen van de Rabobank. De ploegleiding heeft hier niets mee te maken gehad.
meningsverschil met de bank zelfquote:Op vrijdag 27 juli 2007 23:41 schreef LudoSanders het volgende:
Waarom stapte Raas toen plotseling op eigenlijk, is dat ooit nog boven water gekomen?
Ja dat zeiden ze, maar ik als Zeeuw zijnde vroeg het dus ff na bij mijn pa zojuist en die wist te melden dat het meer vanwege het drank misbruik van Raas was.quote:
Ik denk dat hij er gewoon genoeg van heeft. De Rooij en Breukink deden alles goed met de "fabuleuze" Rabobank ploeg voor het Rasmussen incident. En nu willen sommigen hem "slachten" omdat hij een moeilijke beslissing genomen. Inderdaad, hij had Rasmussen nooit moeten laten starten, maar zoals al gezegd wordt: 2 waarschuwingen mag, 3 is te veel. Gedurende de tour blijkt dat er een 3e overtreding is, nl. liegen. De UCI kan niets doen TIJDENS de tour, maar er is grote kans dat de UCI Rasmussen een derde waarschuwing geeft vanwege het liegen. En dan zit je als ploeg met een tourwinnaar waarvan weliswaar niet bewezen is dat deze doping heeft genomen, maar wel reglementair is vastgesteld dat er drie overtredingen waren, hetgeen in deze dope-gevoelige tijden bij de UCI geheel terecht gelijk staat aan dope nemen. Rabo ploeg beschaamd, wielrennen beschaamd, Nederlandse wielrennen beschaamd en dat door de grillen van een Rasmussen. Er was een simpele manier om het allemaal te ontkrachten, nl. de Mexicaanse stempel in het paspoort laten zien. Dit niet willen omdat dit "privacy-gevoelig" is "(zie Deense politiken krant) is zwak. Nu krijgt de Rooij de wind van voren, en ik kan me heel goed voorstellen dat dit gezeik -van mensen die emotie niet van feiten kunnen scheiden- hem te veel wordt.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 22:20 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Geweldiglekker zitten trainen, kom net van de sportschool vandaan.
Beter nieuws had ik niet kunnen wensen, en ik hoop dat hij juridisch geslacht wordt, op de pijnbank jij en nu wel meteen![]()
En netjes van Rabobank om de premies toch uit te keren, niet dat het het leed verlicht. Immers heeft hij de gele trui ontnomen van de ploeg, door Rasmussen eruit te gooien net voordat Parijs in zicht kwam.![]()
Alsof hij een keus had...quote:Op zaterdag 28 juli 2007 01:03 schreef DarkShine het volgende:
Nog bedankt dat je onze Tour verneukt hebt!
Ik ook, en duidelijk een teken van het dubieuze normen- en waardensysteem dat veel Nederlanders hebben. Als je een leugenaar aanpakt, dan wordt de dader al snel slachtoffer en andersom.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 01:02 schreef ErikT het volgende:
De reacties hier vind ik echt bizar...
Ja precies. Hij lijkt wat te willen verzwijgen. Hij heeft nooit een fatsoenlijke, uitgebreide verklaring gegeven en door nu laf op te stappen, hoeft ie dat ook nooit. Ik vermoed het volgende: truc geslaagd, de Rabobank geeft hem een zak geld mee en de ploeg mag blijven meerijden in de Tour de France van de nieuwe wielerorganisatie opgezet door de ASO, wat Rabobank als sponsor zeer belangrijk vindt. Dat je daarbij het leven van een man ruïneert, is kennelijk bijzaak.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 02:11 schreef thaleia het volgende:
Met een handigere aanpak had hij een hoop gezeik kunnen voorkomen. Hij heeft niet duidelijk genoeg gemaakt op basis waarvan hij afgelopen woensdag de beslissing moest nemen en dat dat echt niet anders kon, en ook niet waarom hij dat niet voor de Tour al had gedaan. Tevens brengt hij het als een solo-beslissing, wat speculaties kan oproepen over persoonlijke rancune.
Kom maar met hét bewijs dat hij een leugenaar is. Iets wat De Rooij ook nog steeds niet gedaan heeft en blijkbaar niet van plan is te doen. Ik vind het juist dubieuze normen en waarden als het adagium 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is' hier heel makkelijk in de prullenbak wordt gemieterd. Belachelijk.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 01:12 schreef Tup het volgende:
[..]
Ik ook, en duidelijk een teken van het dubieuze normen- en waardensysteem dat veel Nederlanders hebben. Als je een leugenaar aanpakt, dan wordt de dader al snel slachtoffer en andersom.![]()
zover ik weet heeft hij alleen een huis in megico en italiequote:Op zaterdag 28 juli 2007 10:05 schreef denB het volgende:
Ik vind het toch allemaal maar half.
Gister bij de NOS lieten ze ook beelden zien, dat Rasmussen bij zijn huis in Italie aan kwam.
Nu ligt bij mij de vraag, waarom ga je daar heen? Of zal hij daar wonen? Want dan zal je hem wel altijd tegen komen
Dat verklaard die halve geruchten dus ook. Dan kan hij op een ander tijd stip in de dollemietjes hebben getrained. En toch op zijn aangegeven datums in Meggiko zijn geweest? Of is dat nu weer scheef?quote:
Als ik wordt ontslagen door de directie, dan vind mijn directe leidinggevende het wel aardig dat hij in ieder geval inbreng heeft in de beslissing. De Rabobank gaf constant aan dat men geen druk zette op de beslissing, maar gezien het feit dat Theo heeft overlegd met de raad van commissarissen twijfel ik hier aan.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 23:44 schreef Eduard37 het volgende:
[..]
Dat kan ik nog wel begrijpen. De ploegleiders zijn werknemers en zijn verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken rond het team (renners en andere mensen).
jep, raad van commissarissen van de rabobank zelfquote:Op zaterdag 28 juli 2007 10:13 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Als ik wordt ontslagen door de directie, dan vind mijn directe leidinggevende het wel aardig dat hij in ieder geval inbreng heeft in de beslissing. De Rabobank gaf constant aan dat men geen druk zette op de beslissing, maar gezien het feit dat Theo heeft overlegd met de raad van commissarissen twijfel ik hier aan.![]()
de Raboploeg is een aparte B.V. met eigen management...quote:Op zaterdag 28 juli 2007 10:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
jep, raad van commissarissen van de rabobank zelfen maar rabo maar volhouden dat ze geen vinger in de pap hadden qua besluit. Ze zijn net zulke leugenaars als rasmussen zelf
![]()
lekker speculeren, niemand die even het reisbureau opbelt van Rasmussen om te vragen hoe het zit me de tickets. Er is tot een jaar terug te halen door een reisbureau met een reserveringssysteem of een persoon wel of niet heeft gevlogen op de door hem geboekte vluchten. Ik heb oa. toegang tot sommige van de vluchten van sommige renners, je kan tot op bepaalde hoogte zien of ze wel of niet hebben gevlogen. Een stap verder is de luchtvaartmaatschappij.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 10:09 schreef denB het volgende:
[..]
Dat verklaard die halve geruchten dus ook. Dan kan hij op een ander tijd stip in de dollemietjes hebben getrained. En toch op zijn aangegeven datums in Meggiko zijn geweest? Of is dat nu weer scheef?
btw mooie auto rijd ie![]()
http://www.ad.nl/sport/tour/article1541013.ecequote:De Rooij: ,,Ik heb overleg gehad met de raad van commissarissen van de bank. De ploegleiding is er niet in gekend.’’
Dat ging alleen over het fiet dat Rasmussen mogelijk gelogen zou kunnen hebbenquote:Op zaterdag 28 juli 2007 10:21 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/sport/tour/article1541013.ece
Maar gaat ie wel een laptop kopen? Koopt hij niet iets anders?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 10:27 schreef vw_caddy het volgende:
Euh, volgens mij hadden wij het hier ook over de zaak Rasmussen. 'Even' een laptop kopen zegt ie.![]()
brrr hier kan ik echt niet tegenquote:Op zaterdag 28 juli 2007 10:21 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/sport/tour/article1541013.ece
Er wordt toch gevraagd naar adequater optreden, maw dat hij Rasmussen dus sowieso niet had moeten laten starten.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 10:41 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
brrr hier kan ik echt niet tegen. Wat een verschrikkelijke vent is die kerel
![]()
Op de vraag waarom er niet adequater is opgetreden, blijft het een paar tellen stil. ,,Oh,’’ zegt hij dan, met trillende lip. ,,Je vraagtnu of ik mezelf ook niet schuldig vind.’’ Er komt geen antwoord.Wél een bekentenis. ,,Natuurlijk heb ik ontzettend veel spijt. Maar dat is achteraf praten.’
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, precies. Hij zegt hier NIET dat hij spijt heeft van het ontslag. Alleen dat hij spijt heeft dat het zover gekomen is. Laten we niet nog meer woorden buiten zijn verband trekken...quote:Op zaterdag 28 juli 2007 11:03 schreef wimderon het volgende:
[..]
Er wordt toch gevraagd naar adequater optreden, maw dat hij Rasmussen dus sowieso niet had moeten laten starten.
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:24 schreef Re het volgende:
wat een soap
Wat heb je er nou aan om alvast hiervan uit te gaan, terwijl je weet dat er toch uitsluitsel komt of het terecht was.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 04:12 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja precies. Hij lijkt wat te willen verzwijgen. Hij heeft nooit een fatsoenlijke, uitgebreide verklaring gegeven en door nu laf op te stappen, hoeft ie dat ook nooit. Ik vermoed het volgende: truc geslaagd, de Rabobank geeft hem een zak geld mee en de ploeg mag blijven meerijden in de Tour de France van de nieuwe wielerorganisatie opgezet door de ASO, wat Rabobank als sponsor zeer belangrijk vindt. Dat je daarbij het leven van een man ruïneert, is kennelijk bijzaak.
Waarom was ie bijvoorbeeld überhaupt niet aanwezig op de persconferentie die bewuste avond? Die lachwekkende reden van de woordvoerder accepteer ik niet. Dit is zó belangrijk, daar kun je niet van wegblijven en dan de woordvoerder niets anders laten vertellen dan dat wat al eerder verteld is. Bovendien gaat het inmiddels niet meer op en een verdere verklaring en beschikbaarheid voor de pers blijft nog steeds uit, belachelijk. Of is ie nog steeds overmand door emoties? Kennelijk niet, want hij is wel in staat om een beslissing te nemen op te stappen.
Waarom blijkt uit geen enkele rennersverklaring dat Rasmussen bekend zou hebben, terwijl De Rooij beweerde dat hij tegenover hen huilend bekend heeft, waarom geeft geen enkele renner aan het Rasmussen kwalijk te nemen? Waarom heeft Boogerd aangegeven helemaal geen zin meer te hebben in wielrennen en ook na het stoppen als actieve renner niet meer verder te willen in het wielrennen. Geen vertrouwen meer in de ploeg?
Volgens de PZC had De Rooij al 's middags, toen Rasmussen aan het fietsen was, het besluit genomen om hem uit de tour te mieteren. Dát was dus nog voordat Rasmussen überhaupt bekend zou kunnen hebben. Dat zou dus LOUTER op informatie van derden, lees Cassani, zijn waar helemaal geen waarheid achter zou hoeven te zitten. Geeft aan waar de prioriteiten van De Rooij dan liggen, niet bij zijn eigen renners als de PZC gelijk heeft. Ik vermoed dat hij dan de bekentenis van Rasmussen erbij verzonnen heeft omdat niemand, geen enkele renner, pers, publiek, nog vertrouwen in hem zou hebben als hij een dergelijke beslissing op alleen die informatie zou nemen.
Het hele verhaal stinkt enorm en door het 'tactische' opstappen van De Rooij zullen we waarschijnlijk nooit achter de waarheid komen. Het ergste vind ik nog dat hij ook weinig rekening heeft willen houden met Boogerd, die zowat zijn leven gegeven heeft voor de ploeg.
quote:Op zaterdag 28 juli 2007 14:35 schreef UtrechtSlim het volgende:
Kan iemand mij misschien met goede argumenten ervan overtuigen waarom hij echt geen andere keus had dan ontslag op staande voet. Rasmussen heeft geen overtredingen begaan, die aanleiding zouden geven hem uit de koers te nemen.
http://www.telesport.nl/t(...)_foutloos.html?p=1,1quote:Dit had de Nederlandse formatie in de toekomst zelfs een startbewijs voor de Tour kunnen kosten. De UCI-reglementen leren ook dat het liegen over de verblijfplaats op de 'where-about' een 'recorded warning oplevert. En drie waarschuwingen betekent een schorsing van twee jaar. Voor Rasmussen was deze Tour dan sowieso een dag later geëindigd.
Helder. De conclusie is dat De Rooij hoedanook gefaald heeft. Zodanig dat het goed is dat hij weggaat.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 14:40 schreef tomttt het volgende:
[..]
[..]
http://www.telesport.nl/t(...)_foutloos.html?p=1,1
Ik heb het idee dat hierin wel een realistisch beeld wordt gegeven.
Al heeft de UCI later toegegeven dat Rasmussen wel mocht starten. Zie dit:
http://sport.fok.nl/tour/nieuws/40144
Beetje selectief.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 14:47 schreef UtrechtSlim het volgende:
[..]
Helder. De conclusie is dat De Rooij hoedanook gefaald heeft. Zodanig dat het goed is dat hij weggaat.
quote:De Rooij opgestapt bij Raboploeg
**Theo de Rooij is teruggetreden als
algemeen directeur van de Raboploeg.Na
de affaire rond Michael Rasmussen in de
Tour wil hij "de tijd en de rust nemen
om zich te beraden op zijn toekomst",zo
stelt de ploeg in een persbericht.
Na een actieve wielercarrière van elf
jaar werd De Rooij ploegleider,eerst
bij Peter Post,daarna bij Jan Raas.In
2003 volgde hij Raas op als manager van
de Raboploeg.Een jaar later werd hij
benoemd tot algemeen directeur.
Mede onder verantwoordelijkheid van De
Rooij oogstte Rabo in twaalf jaar tijd
zes wereldtitels,81 nationale titels,
tien WB-zeges en 27 etappezeges in de
drie grote ronden.
Breukink is meer op zijn plaats als ploeglijder.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 21:38 schreef TargaFlorio het volgende:
Geen verrassing.
Breukink zijn opvolger? Of Luuc Eisenga van T-Mobile?
Ik heb ook het gevoel dat het de beslissing van de Rooy alleen was het naar huis sturen van Rasmussen , zonder overleg. dat kon ik ook bijna uit de woorden halen van Boogerd de volgende dag. en in de sportweek.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:50 schreef Remzz het volgende:
De Rabobank zei nergens vanaf te hebben geweten en Dekker en Breukink ook niet....
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 21:54 schreef Pool het volgende:
Ik denk dat de Rooij achter de schermen heeft toegegeven dat hij zelf elf jaar doping heeft gebruikt.
Alsjeblieft gewoon een echte 'manager'. Niet iemand vanuit het wielerwereldje. Gewoon een zakelijk directeur die zich met geld, contracten, personeelsmanagement (niet alleen renners!), sposoring e.d. bezig moet gaan houden. Het liefst iemand die wel snapt wat wielrennen is, maar die geen ervaring in het wereldje heeft.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 21:38 schreef TargaFlorio het volgende:
Geen verrassing.
Breukink zijn opvolger? Of Luuc Eisenga van T-Mobile?
Hij schijnt toch overlegd te hebben met de raad van commisarissen van de Rabobank?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 21:47 schreef maril het volgende:
[..]
Ik heb ook het gevoel dat het de beslissing van de Rooy alleen was het naar huis sturen van Rasmussen , zonder overleg. dat kon ik ook bijna uit de woorden halen van Boogerd de volgende dag. en in de sportweek.
Denk dat de kans een stuk groter is dat de reden van zijn opstappen is dat hij zichzelf verwijt dat hij Rasmussen uberhaupt heeft laten starten en/of dat hij zo slecht op de hoogte was van waar Rasmussen feitelijk uithing.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:42 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat een slappe lul die De Rooij na de fout om rasmussen te ontslaan,zullen er meer koppen vallen .als de heer de rooy zuiver op de graat was dan had hij het onderzoek af gewacht dat wordt gehouden .Waar is jou spierballen taal mr de Rooij! Daarvoor ben je toch algemeen directeur!
Toon Gerbrandsquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 23:03 schreef Cootz het volgende:
[..]
Alsjeblieft gewoon een echte 'manager'. Niet iemand vanuit het wielerwereldje. Gewoon een zakelijk directeur die zich met geld, contracten, personeelsmanagement (niet alleen renners!), sposoring e.d. bezig moet gaan houden. Het liefst iemand die wel snapt wat wielrennen is, maar die geen ervaring in het wereldje heeft.
aan hem moest ik ook meteen denken maar hij zit denk prima bij meneer Scheringaquote:
En ik denk dus Frank Kales.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 00:19 schreef rubbereend het volgende:
[..]
aan hem moest ik ook meteen denken maar hij zit denk prima bij meneer Scheringa
brrrrrrquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |