Nee, nee, zo bedoelde ik het niet - ik kan me er prima in vinden dat kraamzorg instanties die het borstvoedings certificaat (of hoe het ook heet) hebben bepaalde richtlijnen vwb bijvoeden en dergelijken hebben, maar in mijn geval was al op advies van de verloskundige en een lactatiekundige besloten om bij te voeden, dat bleek alleen een dag later lang niet genoeg (om niet te zeggen een druppel op de gloeiende plaat - Ethan had al 5 dagen 0 voeding gekregen, dus die 10cc per voeding was natuurlijk niets) en toen heeft de kraamzorg (wel na telefonisch overleg met de verloskundige overigens) hem die 50cc gegeven. Maar volgens de richtlijnen van de kraamzorginstelling MAG een kraamverzorgster niet eens suggereren om fv te geven of bij te voeden en dat stuit mij behoorlijk tegen de borst, net als dat een kraamverzorgster een boete kan krijgen als ze uberhaupt enige vorm van kunstvoeding bij zich heeft. Al die regeltjes kwamen op mij echt over alsof men liever wil dat je kind uitgedroogd en al in het ziekenhuis beland dan dat hij/zij dan maar wat fv krijgt - alsof het een soort misdaad is ofzo; dat ging mij gewoon iets te ver en ik had daar vantevoren ook niet bij stil gestaan, dus het kwam echt een beetje als een shock / wake-up call over hoe (imo) doorgeslagen de hele bv vs fv situatie isquote:Op maandag 6 augustus 2007 15:33 schreef Moonah het volgende:
Je schrijft dat je het belachelijk vindt (oid) dat de kraamhulp niet zelf mag beslissen om over te stappen op KV. Ik vind dat eerlijk gezegd niet meer dan terecht.
Net bij de HA geweest en die denkt ook aan zesde ziekte. Nog een paar dagen aankjken dus (en dan zouden idd morgen of overmorgen vlekjes moeten komen).quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 10:02 schreef Belana het volgende:
ach Tijn ook al ziekwat sneu toch!
ezra zelfde symptomen en sinds vandaag helemaal onder de vlekjes, dus ik vermoed dat er een vlekjes virus heerst
beterschap!
Dat zal wel niet zo zijn denk ik.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 08:51 schreef Suzanna het volgende:
Maarre, waarom mogen ouders niet zelf beslissen of ze flesvoeding bijgeven??! Dat vind ik dus echt van de gekke.
roodquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:15 schreef PM-girl het volgende:
Wat fijn Beaker! En grappig inderdaad, dat ze ineens heeel hard kunnen gillen bij die eerste spuitjes! En rood worden!
Op zoek naar een andere kinderziekte kwam ik vandaag deze link tegen en die vond ik wel aardig duidelijk eigenlijk:quote:
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:28 schreef Suzanna het volgende:
Mibos, ik moet donderdag idd naar de KA. Eindelijk. Ik vind het echt superlang duren, vandaag heeft Julia echt héél weinig gegeten, wat erin ging was fruit en een beetje pap, maar het meeste kwam er weer veel sneller uit dan het erin ging (met veel moeite wilde ze wel wat hapjes). Gaat dus echt niet lekker met haar... (was vóór ik begon met pap geven al heel huilerig, ik vermoed dat ze geen honger had maar juist heel misselijk was ofzo, arme meid
...
Drinken doet ze wel van de diksap maar melk absoluut niet. Wat is er nou toch met haar... ik vraag me af of ik het beste nú de ka kan bellen (ik krijg haar maar moeilijk te pakken) of gewoon wachten tot donderdag...
Het voelt echt niet lekker omdat het nu nog een stuk slechter gaat dan gisteren. Maar ik vraag me ook af of ze niet gewoon 'niet zo lekker' is, omdat ze nu echt bijna geen honger lijkt te hebben.
aansluitquote:
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:32 schreef Mibos het volgende:
Suus ik zou nu gewoon gaan bellen hoor! Bijna einde werktijd of niet en zeker niet tot donderdag wachten. Anders vanavond gewoon in de auto zetten en naar de HAP. Jullie kwakkelen al zo lang en als de KA dan nog geen indruk maakt dan maar naar een ander ziekenhuis ofzo. Ik persoonlijk vind dat dit al lang genoeg geduurd heeft voor Julia en jullie. Ik zou me daar toch een stampij(ei) gaan staan schoppen al zou het midden in de nacht zijn. Andere kindjes anders gewoon ook mee als manlief niet mee kan en als ze vervelend zijn nou pech dan. Het is een kinderarts dus is heus wel iets gewend hoor. Het is dat je niet in de buurt woont anders had ik me spontaan nu nog als oppas aangeboden. Huppakee bellen met die handel. Bedoel dit overigens niet rottig hoor maar meer als eyeopener...
Straks is er echt iets en dan is het spijt dat je gewacht hebt tot donderdag.
Fijn!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:58 schreef Suzanna het volgende:
Ik ehb een afspraak voor morgen ipv donderdag, bij een andere ka maar dat is beter dan niets. Bedankt voor het over-de streep-trekken! Het is al zo lang aan de gang dat het dan bijna 'normaal' wordt ofzo. Raar. En ik ga gewoon met drie kinderen, pech. Moet gewoon maar.
Wacht even, hoor.....quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 17:11 schreef Suzanna het volgende:
9:30 Mibos...ben benieuwd hoe het gaat morgenochtend! Flink doorpoten...
Ho ho, zo makkelijk kom je er niet vanaf hequote:
Ik deed het alleen als mijn kindje duidelijk ongemakkelijk was, pijn aangaf, of ongewoon mopperig was. Anders zou ik het lekker laten uitkoortsen Beaker, zolang het niet de spuigaten uitloopt natuurlijk.'quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:23 schreef Beaker het volgende:
ff snel een vraagje! Jet heeft wat verhoging nav die inenting ( 37.7 ) moet ik haar nou een zetpil geven? Ze wel levendig enzo![]()
Dank!
Ik ook hoor! Ben nog steeds wel moe als ik de volgende ochtend wakker wordquote:Op woensdag 8 augustus 2007 11:48 schreef Mibos het volgende:
Beaker van doorslapen slaap jij bij althans zo heb ik het ervaren...
Hoi! Geeft niks!quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:58 schreef Suzanna het volgende:
Oh ja, Beaker, jouw PM las ik pas net! Helaas dus nog niet aan kunnen geven bij de kinderarts. Maar bedankt! Het klonk wel aannemelijk, behalve dan dat ze fruit en diksap niet uitspuugt, en pap dus wel. Maar ja, who knows..
Dank je! Nee, bij Julia hebben ze de eerste keer in het zh alleen bloed afgenomen en urine gecontroleerd. Ze spuugde toen bijna niet, maar wilde alleen weinig tot niets drinken. Dus daar dachten ze natuurlijk niet aan. Nu sinds vier weken spuugt ze dus wel regelmatig haar eten uit, en de laatste dagen dus bijna elke keer als ik pap geef.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 14:03 schreef Beaker het volgende:
[..]
Hebben ze dat bij Julia nog niet nagekeken dan? Bij Jet werd dat vrijwel direct gedaan!
Heel erg vervelend dat ze moet blijven,maar je zal zien het heeft zin! Heel veel sterkte met afwachten en een dikke kus voor Julia![]()
Suus, wat raar. Zou bijna denken dat er bij jou in huis iets is waar ze op reageert. Hopelijk kunnen ze toch achterhalen wat het is. Verder is de voeding hetzelfde als bij jou thuis neem ik aan.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 14:08 schreef Suzanna het volgende:
Ik heb even gebeld hoe het met haar is gegaan sinds ik weg was, en blijkt dat ze bij hun goed gegeten heeft, zo'n 125 ml pap! Niet te geloven zeg. Echt vreemd vind ik dat! Ik lijk bijna een hypochonder zo(maar natuurlijk ben ik blij dat ze goed gegeten heeft hoor
alleen vind ik het zo typisch dat het dan ineens in het ziekenhuis wel goed gaat, ik heb even gevraagd hoe ze het gegeven had en dat was ook niet iets bijzonders ofzo)...
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 14:55 schreef Slaapmeisje het volgende:
Het lijkt me echt hartverscheurend om je kindje te moeten achterlaten in het ziekenhuis, maar wel goed bericht dat ze in ieder geval weer een goede fles heeft gedronken. Nu er nog achter zien te komen wat er met haar aan de hand is.
Dank jequote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:46 schreef Sugar het volgende:
Dat is de wijkverpleegkundige meestal, jellyrose.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |