abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 augustus 2007 @ 15:34:58 #151
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52141481
En hoezo eigenlijk evt wondvocht uit je borsten?
Gewoon nieuwsgierig hoor.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 6 augustus 2007 @ 16:39:14 #152
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_52143064
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 15:33 schreef Moonah het volgende:
Je schrijft dat je het belachelijk vindt (oid ) dat de kraamhulp niet zelf mag beslissen om over te stappen op KV. Ik vind dat eerlijk gezegd niet meer dan terecht.
Nee, nee, zo bedoelde ik het niet - ik kan me er prima in vinden dat kraamzorg instanties die het borstvoedings certificaat (of hoe het ook heet) hebben bepaalde richtlijnen vwb bijvoeden en dergelijken hebben, maar in mijn geval was al op advies van de verloskundige en een lactatiekundige besloten om bij te voeden, dat bleek alleen een dag later lang niet genoeg (om niet te zeggen een druppel op de gloeiende plaat - Ethan had al 5 dagen 0 voeding gekregen, dus die 10cc per voeding was natuurlijk niets) en toen heeft de kraamzorg (wel na telefonisch overleg met de verloskundige overigens) hem die 50cc gegeven. Maar volgens de richtlijnen van de kraamzorginstelling MAG een kraamverzorgster niet eens suggereren om fv te geven of bij te voeden en dat stuit mij behoorlijk tegen de borst, net als dat een kraamverzorgster een boete kan krijgen als ze uberhaupt enige vorm van kunstvoeding bij zich heeft. Al die regeltjes kwamen op mij echt over alsof men liever wil dat je kind uitgedroogd en al in het ziekenhuis beland dan dat hij/zij dan maar wat fv krijgt - alsof het een soort misdaad is ofzo; dat ging mij gewoon iets te ver en ik had daar vantevoren ook niet bij stil gestaan, dus het kwam echt een beetje als een shock / wake-up call over hoe (imo) doorgeslagen de hele bv vs fv situatie is

Over dat wondvocht; was eigenlijk meer een soort grapje tussen mij en m'n moeder toen ik vertelde dat ik welgeteld 3 druppels doorzichtige vloeistof had gekolfd; volgens haar was het dan maar of wondvocht afkomstig uit de kloofjes in m'n tepels (die waren de eerste paar dagen helemaal gaaf/soepel, maar maandag of dinsdag waren ze toch wat rauw geworden en wss door de droogte van de kolf (toch een verschil met zo'n natte slobbermond van een baby ) had ik inmiddels wat kleine kloofjes her en der) of gewoon inpanningszweet (mams heeft mij en m'n zus zonder problemen de borst gegeven, maar bij mijn broertje had ze ook geen melk / geen stuwing dus ze herkende mijn frustratie/teleurstelling)
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  maandag 6 augustus 2007 @ 16:50:39 #153
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52143367
Mijn baby is ziek. Heeft heel erg moeten overgeven net (geheel over mij heen en ik hield hem ook gewoon tegen me aan terwijl hij maar doorging. Moederliefde? ) en is heel witjes. Echt een totaal ander Stormpje dan jullie gisteren hebben gezien. Nu hij net nóg een beetje heeft gespuugd (wéér over mij heen, wéér schone kleren), voelt hij zich ietsjes beter. Maar het is een zielig manneke zo.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 6 augustus 2007 @ 16:54:26 #154
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_52143468
Aw, sneu - beterschap Storm!

Ethan heeft vanmiddag voor het eerst een boer met behoorlijke inhoud over mijn arm heen gedaan.. ik kan me alleen voorstellen dat wat melk toch niet zo erg is als echt braaksel
Red de zeehond!
pi_52143799
jellyrose, welkom hier met Ethan!

Sugar, wat zielig voor Storm. Zou hij last van de warmte hebben denk je?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 6 augustus 2007 @ 17:54:32 #156
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52144994
Nee, ik denk dat hij echt griep heeft. Zielig is het. Hij slaapt alweer, terwijl hij vanmiddag al 2 uur geslapen heeft en dat is uitzonderlijk.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 6 augustus 2007 @ 18:12:40 #157
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52145433
Ach gosh, wat sneu. Wel fijn dat hij lekker slaapt.
  Jubileum moderator maandag 6 augustus 2007 @ 19:19:33 #158
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52147141
Dat zal dan mogelijk hetzelfde griepje zijn wat jou laatst heeft dwarsgezeten Sugar? Zielig!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 6 augustus 2007 @ 19:24:24 #159
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52147288
Ja, daar lijkt het wel op, Lois. Hij is namelijk nu al een beetje opgeknapt ook. Dus hopelijk weer snel helemaal beter.
  maandag 6 augustus 2007 @ 19:55:24 #160
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_52148227
Stormpje beterschap!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 6 augustus 2007 @ 20:09:32 #161
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52148687
Beterschap Storm!

jellyrose, het zijn niet eens de richtlijnen van de kraamzorginstelling, maar gewoon wettelijke regels. En een kraamverzorgster mag idd niet zelf zulke beslissingen nemen dat mogen alleen vk's en artsen. (een verpleegster in het ziekenhuis mag ook niet uit zichzelf met medicijnen gaan rommelen bijv... een kraamverzorgster is niets meer dan een verpleegster maar dan bij jouw thuis, onder supervisie van een arts (in dit geval vk).

Tijn is ook ziek
Gistermiddag dachten we dat ie gewoon last had van de warmte.. Vannacht en vanmorgen heeft ie nog goed gedronken, maar vanmiddag is het mis. Niet willen slapen, veel huilen, amper eten en drinken (nog wel wat gelukkig) en daarnet weer niet willen slapen en alleen maar huilen. Ik had net besloten dat ik het nog een kwartier zou geven en dan de HAP te bellen, toen ie stil werd en hij slaapt nu.
Wat het nou is? Geen idee.. Veel kwijlen en handen in mond -> tandjes; Veel windjes en boertjes -> krampjes; Niet willen drinken/eten (slikken) -> pijn in oren of keel; Niet willen liggen -> holtes? Wellicht een combi van meerdere dingen? Morgen echt meteen naar de HA en e.e.a. uitsluiten en kijken of hij iets kan vinden waar het wel aan kan liggen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Jubileum moderator maandag 6 augustus 2007 @ 20:16:24 #162
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52148916
Ach ET het blijft ook altijd raden bij zo'n kleintje he? Beterschap voor Tijn!
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 6 augustus 2007 @ 20:22:36 #163
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52149104
Acherm, die Storm. Beterschap!
Hallo Jelly en Ethan!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_52149467
Zijn de kloofjes al weg Jellyrose? Anders is Bepanthenzalf echt super. Mijn kolf was ook niks droog, moest ik eerst nat maken. Zaten er al meteen een paar druppels in het flesje. Jammer dat het zo gelopen is met de bv en vervelend dat 'de instanties' zo pushend overkwamen. Dat lijkt me ook wel moeilijk in het werken daar, er zijn natuurlijk veel wettelijke regeltjes en dan zit je met je eigen ideeen en een baby die niet goed groeit en ouders die natuurlijk bezorgd zijn. Fijn dat het voor jullie in ieder geval goed is nu.

Beterschap Storm en Tijn. Altijd vervelend als die kleintjes ziek zijn.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 6 augustus 2007 @ 21:47:23 #165
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52152024
Ach Tijn ook al ziek. Gelukkig slaapt hij nu (nog steeds, hopelijk!). Niets zo zielig als een kindje dat zichzelf in de weg zit..
pi_52152823
O ja Moonah, bedankt voor je uitgebreide PM, je krijgt antwoord, maar daar moet ik even goed voor gaat zitten, duurt even dus.

Groetjes aan Thies, ben ik toch nog ontopic.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_52155786
Beterschap Tijn!

Volgens het WHO-protocol waaraan die instanties moeten voloen voor het borstvoedigscertificaat mag bijvoeding alleen op medische indicatie (om bijv al te doortastende kraamverzorgsters te voorkomen, er zit ook een andere kant aan) en 't klinkt alsof dat bij jullie wel het geval was Jellyrose.. vervelend voor jullie. Als jij vindt dat er te laat en te weinig bijgevoed is kun je misschien bij het bureau of de verloskundige daarover om opheldering vragen? Misschien hadden ze er een goede reden voor, of misschien kan het voor hun aanleiding zijn hun protocol nog eens goed te bekijken.

En ET gefeliciteerd met jullie komende baby (las het net in het update-topic, zijn net terug van een korte vakantie)
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 08:51:10 #168
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52159585
Hier moest de kraamverzorgster ook eerst met de verloskundige overleggen of er bijvoeding gegeven moest worden, dat was uiteindelijk maar 1 of twee keer nodig en toen was Julia er weer 'bovenop' eigenlijk. Ze zat in een cirkeltje van moe-niet goed drinken - niet goed slapen - moe - etc. dus dat moest even doorbroken worden.
Maarre, waarom mogen ouders niet zelf beslissen of ze flesvoeding bijgeven ??! Dat vind ik dus echt van de gekke.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 09:59:03 #169
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52160649
ET, hoe is het vandaag met Tijn?
pi_52160695
Oeh, dat klinkt ook rot van Tijn zeg Hopelijk is hij nu wat beter.
Beterschap!
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 10:02:53 #171
24188 Belana
kloon van belana
pi_52160718
ach Tijn ook al ziek wat sneu toch!
ezra zelfde symptomen en sinds vandaag helemaal onder de vlekjes, dus ik vermoed dat er een vlekjes virus heerst
beterschap!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 10:35:12 #172
3011 E.T.
pi_52161459
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 10:02 schreef Belana het volgende:
ach Tijn ook al ziek wat sneu toch!
ezra zelfde symptomen en sinds vandaag helemaal onder de vlekjes, dus ik vermoed dat er een vlekjes virus heerst
beterschap!
Net bij de HA geweest en die denkt ook aan zesde ziekte. Nog een paar dagen aankjken dus (en dan zouden idd morgen of overmorgen vlekjes moeten komen).
Nog maar even doortobben qua eten en drinken dus (vannacht wel twee keer goed bij mij gedronken.. sinds 5.30 niet meer dus).
Hij ligt nu lekker te slapen, als hij straks wakker is en niet bij mij wil drinken zal ik eens kijken of hij gepureerd fruit wil, iig vocht.

Ik hoop maar dat 't snel over is, ik ben hier niet zo goed in merk ik
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 10:50:18 #173
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52161810
Beterschap met de zieken.

Hier gaat het goed. Maud is er achter dat stenen hard zijn aan je knietjes. Dus gaat ze nu maar op handen en voeten verder.
Ze wil erg graag staan, maar is er nog niet achter dat ze zichzelf aan iets kan optrekken. Ja, behalve dan de handen van papa, mama, zus of oppas.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 10:57:28 #174
24188 Belana
kloon van belana
pi_52161997
Ezra heeft ook dagen van erg weinig geleefd ET, ik ken het gevoel. gelukkig wilde hij wel wat drinken iedere keer en idd, ook hier fruithapjes en soms een stukje soepstengel e.d.
sinds gisteren eet ie weer beter gelukkig. maar helemaal lekker is ie nog niet, ligt nu alweer een tijd te slapen. 6e ziekte ws dus, zoiets vermoedde ik ook al. tja, ze kunnen het alleen maar uitzieken, beterschap! en ik ken het gevoel van "hier niet zo goed in zijn"
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 11:24:23 #175
3011 E.T.
pi_52162619
Net even een stuk meloen en banaan gepureerd.. als ie straks wakker is nog even een ijsklontje BV erdoor doen.
Hopen dat ie daar wat van wil eten
pi_52162956
ET, als de huisarts aan de zesde ziekte denkt, kun je misschien beter ook om een bloedtest vragen ivm je zwangerschap?
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 11:43:37 #177
3011 E.T.
pi_52163125
Zesde ziekte is niet gevaarlijk icm zwagnerschap .. Dat is de vijfde
pi_52163316
sorry die namen ook
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:04:07 #179
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_52163720
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 08:51 schreef Suzanna het volgende:
Maarre, waarom mogen ouders niet zelf beslissen of ze flesvoeding bijgeven ??! Dat vind ik dus echt van de gekke.
Dat zal wel niet zo zijn denk ik.
En dan nog, knap iemand die mij tegenhoudt m'n kind eten te geven als hij/zij honger heeft.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_52163945
dikke tuut voor alle zieke kinders

Vandaag met Jet naar het cb geweest. Ze heeft haar prikjes gehad, ik wist niet dat ze hard kon gillen
we hebben even lekker geneust en toen ging het wel weer Arm Jetje
Ze ook ontzettend goed gegroeid, 4840 gram en 58 cm lang Spugen doet ze helemaal niet meer!
Ze krijgt bv, Friso en bv / friso gemixt en dat gaat echt super

* Beaker heel trots is op haar Jetje!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:41:00 #181
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52164780
En terecht Beaker! Blij dat alles zo goed gaat met Jetje. Een knuf voor haar, omdat ze zo dapper door haar prikjes in heengekomen!!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:15:29 #182
94046 PM-girl
pi_52165773
Wat fijn Beaker! En grappig inderdaad, dat ze ineens heeel hard kunnen gillen bij die eerste spuitjes! En rood worden!
*
pi_52166015
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:15 schreef PM-girl het volgende:
Wat fijn Beaker! En grappig inderdaad, dat ze ineens heeel hard kunnen gillen bij die eerste spuitjes! En rood worden!
rood roder kon niet inderdaad nu ligt ze verhaaltjes te vertellen in bed tegen haar groene vriend de kikker
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_52166188
Storm en Tijn snel beter worden hoor!

Jet grote meid ben je en gewoon weer lekker eten en even gillen mag best.

Suus hoe is het nu met Julia? Donderdag naar de KA toch?
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 14:07:50 #185
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52167291
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 11:50 schreef poemojn het volgende:
sorry die namen ook
Op zoek naar een andere kinderziekte kwam ik vandaag deze link tegen en die vond ik wel aardig duidelijk eigenlijk:

http://www.gezondiza.nl/%(...)8b1e-a029532162ab%7D

Mooi alles bij elkaar zo.
pi_52167480
Hier tandje zeven overigens sinds gisteren.
pi_52167593
Hee Jet, laat ze maar horen hoor, dat de prikjes niet leuk zijn!!
(schijnt toch te wennen, de eerste keer konden ze Meike in verwegistan nog horen, de laatste keer keek ze niet op of om) Hopelijk blijft ze vrolijk en heeft ze weinig last van de prikjes.

En zieke Tijn, beterschap!

Vandaag ook weer met Meike naar het cb geweest, hier ook een trotse mama hoor.
Meike groeit onwijs goed, 7345 gram en 67 cm. Ze is langer en zwaarder als gemiddeld, maar het is wel in de juiste verhouding. Verder gaat het prima, het etensschema wordt veranderd:
7.00 fles
10.00 uur fruit
12.00 fles
16.00 groente
17.00 fles
21.00/22.00 fles

Ze kreeg al een tijdje fruit, en nu gaan we dus ook groente invoeren. Zal me benieuwen of ze daar net zo enthousiast van wordt als van het fruit.

Maar wat ik me afvroeg:
Mag ze ook wat sap bij het fruit? (diksap ofzo?)
En mag ze evt een ligahapje (liga verkruimeld met sinaasappelsap erdoor)

Vergeten te vragen!! (het gaat ook allemaal zo snel!)

Maar misschien weten hier de experts het wel!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_52167771
XXXKarinXXX hier krijgt Kaith bij haar fruit altijd sap of water en liga met banaan en sinaasappelsap mag vanaf 6 maanden volgens mij. Alleen deed ik het met mandarijn want dat is niet zo scherp als sinaasappel dus perste ik mandarijntjes.
pi_52167897
Ik las ook ergens dat kinderen tot een jaar geen citrusvruchten mochten hebben, maar leek me een beetje raar.

Wat voor sap krijgt Kaith bij het fruit?
pi_52168067
Diksap van Roosevice. De exotische mix is favoriet hier in huis. En ik ben met bloemkool begonnen en courgette dat is zoet en zacht en nog steeds zijn dat de favorieten hier.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 14:40:41 #191
3011 E.T.
pi_52168330
citrusvruchten wordt afgeraden tot 9 maanden. Deze zijn nogal scherp voor de maag en darmen. (hier
vind je een introductieschema. Anders dan de link doet vermoeden geldt dit ook voor flessekindjes)
Vraag me af, waarom zou je liga willen geven? Die zitten stikvol met suiker.
pi_52168432
Er zit best veel tijd tussen vind ik, weet niet of ze dat trekt
Ik zie ook eerst wel eens even hoe dit gaat, moet ook niet alles in een keer gaan veranderen.
Nu de groente maar eens introduceren, zien hoe ze daar op reageert en dan zien we wel verder.

Bedankt voor de link
Zie daar ook staan dat sapjes pas vanaf 9 maanden "mag"
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 14:44:27 #193
24188 Belana
kloon van belana
pi_52168441
wilde Tijn zijn fruit eten ET?
ik heb vanmiddag van ellende een blikje worteltjes open getrokken, omdat ik weet dat ie die erg lekker vind en daar at ie idd van en een beetje pasta.
nou hebben die kindjes rond een jaar altijd eetkuren geloof ik.
stormy waters...
sailin'
pi_52169917
Jellyrose welkom!

Storm en Tijn beterschap.

Jet lekker gillen hoor, die prikjes zijn ook gemeen!

Wat groeit Meike hard.
Ik mag vrijdag weer langs met Damian. Ben echt benieuwd hoeveel hij gegroeid is!
Als ik mensen vertel dat hij 5.5 maanden is dan kijken ze me echt raar aan.
Hij ligt sinds een week of 2 ook in de wandelwagen omdat hij niet meer in zijn bak past. Hij lag helemaal tegen de randen aan.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 16:02:49 #195
3011 E.T.
pi_52170995
Tijn vond z'n fruit heerlijk!
Niet te veel, maar alle beetjes helpen Hij had een uurtje daarvoor bij mij best goed gedronken en hij was vrolijk (vrolijk genoeg om z'n zus hardop uit te lachen iig )

vandaag was het dan om 1.30, 5.30 en 12.30 drinken bij mij en om 14.00 een beetje fruit. Het houdt niet over, maar het is iig wat.

karin, waarom begin je niet met rijstwafels en water? Suikers enzo komen vanzelf wel als ze ouder worden.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 16:28:06 #196
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52171723
Mibos, ik moet donderdag idd naar de KA. Eindelijk. Ik vind het echt superlang duren, vandaag heeft Julia echt héél weinig gegeten, wat erin ging was fruit en een beetje pap, maar het meeste kwam er weer veel sneller uit dan het erin ging (met veel moeite wilde ze wel wat hapjes). Gaat dus echt niet lekker met haar ... (was vóór ik begon met pap geven al heel huilerig, ik vermoed dat ze geen honger had maar juist heel misselijk was ofzo, arme meid ...
Drinken doet ze wel van de diksap maar melk absoluut niet. Wat is er nou toch met haar... ik vraag me af of ik het beste nú de ka kan bellen (ik krijg haar maar moeilijk te pakken) of gewoon wachten tot donderdag...
Het voelt echt niet lekker omdat het nu nog een stuk slechter gaat dan gisteren. Maar ik vraag me ook af of ze niet gewoon 'niet zo lekker' is, omdat ze nu echt bijna geen honger lijkt te hebben.
pi_52171878
Suus ik zou nu gewoon gaan bellen hoor! Bijna einde werktijd of niet en zeker niet tot donderdag wachten. Anders vanavond gewoon in de auto zetten en naar de HAP. Jullie kwakkelen al zo lang en als de KA dan nog geen indruk maakt dan maar naar een ander ziekenhuis ofzo. Ik persoonlijk vind dat dit al lang genoeg geduurd heeft voor Julia en jullie. Ik zou me daar toch een stampij(ei) gaan staan schoppen al zou het midden in de nacht zijn. Andere kindjes anders gewoon ook mee als manlief niet mee kan en als ze vervelend zijn nou pech dan. Het is een kinderarts dus is heus wel iets gewend hoor. Het is dat je niet in de buurt woont anders had ik me spontaan nu nog als oppas aangeboden. Huppakee bellen met die handel. Bedoel dit overigens niet rottig hoor maar meer als eyeopener...

Straks is er echt iets en dan is het spijt dat je gewacht hebt tot donderdag.
pi_52171898
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:28 schreef Suzanna het volgende:
Mibos, ik moet donderdag idd naar de KA. Eindelijk. Ik vind het echt superlang duren, vandaag heeft Julia echt héél weinig gegeten, wat erin ging was fruit en een beetje pap, maar het meeste kwam er weer veel sneller uit dan het erin ging (met veel moeite wilde ze wel wat hapjes). Gaat dus echt niet lekker met haar ... (was vóór ik begon met pap geven al heel huilerig, ik vermoed dat ze geen honger had maar juist heel misselijk was ofzo, arme meid ...
Drinken doet ze wel van de diksap maar melk absoluut niet. Wat is er nou toch met haar... ik vraag me af of ik het beste nú de ka kan bellen (ik krijg haar maar moeilijk te pakken) of gewoon wachten tot donderdag...
Het voelt echt niet lekker omdat het nu nog een stuk slechter gaat dan gisteren. Maar ik vraag me ook af of ze niet gewoon 'niet zo lekker' is, omdat ze nu echt bijna geen honger lijkt te hebben.

BELLEN.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_52171912
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:33 schreef Jarno het volgende:

[..]

BELLEN.
pi_52171927
O ja en als er wel diksap ingaat dat gewoon blijven aanbieden want dan komt er in ieder geval wel vocht in.

O en dan komt deze KAATMOSSEL (zal het zelf even zeggen) weer en je NIET af laten schepen. Vandaag wil je dat er nog iemand naar kijkt PUNT UIT. Niet morgen over overmorgen want ach ja mevrouw die afspraak staat toch al en het duurt het is nu al dinsdag dus kijkt u het nog even aan. Nou NIET dus.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 16:35:38 #201
3011 E.T.
pi_52171949
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:33 schreef Jarno het volgende:

[..]

BELLEN.
aansluit
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 16:38:02 #202
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52172025
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:32 schreef Mibos het volgende:
Suus ik zou nu gewoon gaan bellen hoor! Bijna einde werktijd of niet en zeker niet tot donderdag wachten. Anders vanavond gewoon in de auto zetten en naar de HAP. Jullie kwakkelen al zo lang en als de KA dan nog geen indruk maakt dan maar naar een ander ziekenhuis ofzo. Ik persoonlijk vind dat dit al lang genoeg geduurd heeft voor Julia en jullie. Ik zou me daar toch een stampij(ei) gaan staan schoppen al zou het midden in de nacht zijn. Andere kindjes anders gewoon ook mee als manlief niet mee kan en als ze vervelend zijn nou pech dan. Het is een kinderarts dus is heus wel iets gewend hoor. Het is dat je niet in de buurt woont anders had ik me spontaan nu nog als oppas aangeboden. Huppakee bellen met die handel. Bedoel dit overigens niet rottig hoor maar meer als eyeopener...

Straks is er echt iets en dan is het spijt dat je gewacht hebt tot donderdag.
zo heel erg mee eens. Suus, doe wat je gevoel je ingeeft. En dan zonder over eventuele andere praktische dingen na te denken. Puur even aan Julia. Wat vind jij dat moet gebeuren. Mijn gevoel zegt dat ze nu naar het ziekenhuis moet. Het heeft al te lang geduurd.
pi_52172082
Hou in ieder geval goed bij (als je dat nog niet deed) wat ze nu exact eet en drinkt. Dat vinden artsen altijd erg prettig om te weten. Drinken liefst tot op de cc, wees zo nauwkeurig mogelijk. Godzijdank is Anna nog maar weinig echt ziek geweest, maar als we het niet vertrouwen houden we altijd een half logboek bij (ook qua luiers enzo) omdat je 's ochtends echt niet meer weet wat je de vorige nacht allemaal hebt meegemaakt enzo.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 16:58:18 #204
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52172603
Ik ehb een afspraak voor morgen ipv donderdag, bij een andere ka maar dat is beter dan niets. Bedankt voor het over-de streep-trekken! Het is al zo lang aan de gang dat het dan bijna 'normaal' wordt ofzo. Raar. En ik ga gewoon met drie kinderen, pech. Moet gewoon maar.
pi_52172656
Heel goed Suzanna! Jij zegt wel dat je het normaal bent gaan vinden maar uit je posts blijkt heel wat anders. Ik kreeg het er gewoon een beetje benauwd van. Succes morgen!
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 17:02:27 #206
94046 PM-girl
pi_52172703
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:58 schreef Suzanna het volgende:
Ik ehb een afspraak voor morgen ipv donderdag, bij een andere ka maar dat is beter dan niets. Bedankt voor het over-de streep-trekken! Het is al zo lang aan de gang dat het dan bijna 'normaal' wordt ofzo. Raar. En ik ga gewoon met drie kinderen, pech. Moet gewoon maar.
Fijn!

Enneh, goed zo! Gewoon meenemen!
*
pi_52172723
Goedzo Suzanna, dit klinkt echt niet goed. En 3 kinderen, wat maakt jou dat nou uit. Al zijn ze vervelend, als het met Julia slecht gaat moet je dat gewoon doen.
Succes ermee voor morgen.
pi_52172800
Heel erg fijn Suus en hoe laat moet je naar de KA?
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 17:08:46 #209
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52172877
Ik ben ook blij dat je dit zo hebt aangepakt, Suzanna!
Hopelijk wordt er nu eindelijk eens wat duidelijk.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 17:11:41 #210
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52172947
9:30 Mibos ...ben benieuwd hoe het gaat morgenochtend! Flink doorpoten...
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 17:16:48 #211
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52173058
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 17:11 schreef Suzanna het volgende:
9:30 Mibos ...ben benieuwd hoe het gaat morgenochtend! Flink doorpoten...
Wacht even, hoor.....

Even wat beren van de weg gestuurd. Zo. Dat scheelt.
Succes morgen, Suzanna!
pi_52173196
Gaat helemaal goedkomen hoor...
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 17:27:56 #213
24188 Belana
kloon van belana
pi_52173343
och suzanna, dat klinkt niet goed. fijn dat je morgen heen kunt!

ET, gelukkig dat Tijn wat gegeten heeft
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 17:29:35 #214
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52173384
Haha Sugar... nu gaat het vást helemaal goedkomen

en Mibos, wat ben jij lief zeg, ik vond het zo leuk dat je eraan had gedacht dat ik donderdag naar de ka moest met Julia.

Tis wel even aanpoten zo 's ochtends als ik wegmoet met de kinderen, maar het gaat wel lukken hoor. Alleen in de busreis heb ik geen zin. Ze vervelen zich zo snel, en het is toch ruim een half uur. Maar goed, wat moet dat moet. En wie weet valt het allemaal héél erg mee ....
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 17:30:26 #215
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52173402
Pfff, ik heb al een tijdje niet meer zo frequent kunnen lezen hier. Kan er gewoonweg geen tijd en rust voor vinden, elke keer komt er wel iets tussen... Ik was dus effe flink aan het bijlezen en wilde vooral even kwijt dat ik vind dat er echt goed advies gegeven wordt hier nu en dan.

Suzanna, succes morgen.

Met Brent is verder alles ok
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_52173817
Ben altijd lief

Neuk fijn dat het met Brent zo goed gaat maar ik mis je wel hoor!!!
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 17:48:03 #217
94046 PM-girl
pi_52173836
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 17:30 schreef Neuk het volgende:
Met Brent is verder alles ok
Ho ho, zo makkelijk kom je er niet vanaf he
Hoeveel tanden heeft Brent nu? En hoeveel haar?
En wat kan hij allemaal al en wat laat hij zijn ouders nog doen voor hem?
Is ie nog net zo leuk?
*
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 18:01:56 #218
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52174123
Mibos, ik dacht gisteren aan je! Ik sprak telefonisch iemand met dezelfde naam als jij! Geinig he.... Misschien was je het wel?

Hihi PM! Ik had bijna het idee te storen... Anderen hebben het zo moeilijk en ik wil wel reageren en steunen maar denk meestal dat een ander dat beter kan dan ik...

Brent heeft 6 grote melkwitte tandjes. Wat zijn ze mooi en oh zo wit! Zijn haar is bovenop rood en aan de achterkant blond. Het is geen babyhaar meer, maar schattig kleine mensjes haar en meestal heeft ie het in een kuif. Verder is ie nog steeds niet zindelijk Maar hij zegt al wel 'OP!' als ie zijn mond leeg heeft. Af en toe denk ik dat ie me te pakken heeft of dat het toeval is met zijn 'op!' en dan slaat ie heel grappig met al zijn enthousiasme zijn handjes op de tafel en lacht ie zo mooi met stralende oogjes. En elke keer is zijn mondje echt leeg.
Iedere golf van de zee,
pi_52176198
ff snel een vraagje! Jet heeft wat verhoging nav die inenting ( 37.7 ) moet ik haar nou een zetpil geven? Ze wel levendig enzo

Dank!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 19:44:49 #220
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52176901
Wat een knappe Brent! Dat verhaaltje had je ons niet mogen onthouden hoor Neuk ... Hij klinkt schattig.

Julia heeft trouwens ook al 2 tandjes, ze is de vroegste van de drie daarmee! Noa had ze pas met 10 maanden en Emma ook zoiets.

Ik heb trouwens oppas kunnen regelen voor morgenochtend!
  Jubileum moderator dinsdag 7 augustus 2007 @ 19:49:00 #221
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52177034
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 19:23 schreef Beaker het volgende:
ff snel een vraagje! Jet heeft wat verhoging nav die inenting ( 37.7 ) moet ik haar nou een zetpil geven? Ze wel levendig enzo

Dank!
Ik deed het alleen als mijn kindje duidelijk ongemakkelijk was, pijn aangaf, of ongewoon mopperig was. Anders zou ik het lekker laten uitkoortsen Beaker, zolang het niet de spuigaten uitloopt natuurlijk.'

Sugar hoe is het met Storm?
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:12:16 #222
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52177836
Beaker, Anna heeft ook een beetje verhoging gehad en ik heb die pil niet gegeven. Zorg dat ze wel genoeg vocht binnen blijft krijgen. De temp. zou vanavond nog wat kunnen oplopen, dan kun je het voor de nacht altijd nog doen als ze er ziekig van is.

succes!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_52177882
Suzanna, heb je nog wat aan mijn pm gehad? Waarschijnlijk was het al bekend, maar toch.....

dank! Ze eet volop en lacht erg veel, dus het valt wel mee! Ik kijk om 11 uur nog even de temp na en anders krijgt ze er een voor nacht
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_52178166
beaker ik zou zo min mogelijk geven. dus als het niet hoef niet doen.

alle zieke kindjes beterschap!!!
mama van 3 kids!
pi_52179061
Beaker hier geef ik in geval van 38 graden of hoger een zetpil maar nooit lager. Kaith zweet het er eerst uit of ze moet megamopperig zijn.

Fijn Suus dat er oppas is voor de andere twee meiden...

Brent klinkt als een heerlijk jochie...

Marugg of Bos Neuk???
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 21:11:43 #226
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_52179739
Lotte is ziek, en ik vind het zo erg. Ze moest zo huilen, was zo ontroostbaar. Ik ging gewoon met haar meehuilen.
Ze ziet erg witjes, heeft 38.4 koorts. Snot loopt uit haar neusje. Wil maar weinig eten en drinken. Ik heb er gelukkig net wel wat yoghurt ingekregen.
Maar oh wat zielig.

Mibos wat gaat die kleine snel! Al zoveel tanden, bij Lotte zijn het er pas 4, de bovenste twee zijn net door. Misschien is ze daar wel wat ziekjes van.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 22:49:26 #227
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52182793
Mibos ik pm je effe lukte niet

En om nog effe antwoord te geven over Brent. Het is een heerlijk menneke. Ik geniet zo van hem in mijn vrije tijd. Hij zingt, brabbelt, lacht en speelt... Super! Hij had onlangs wel duidelijk een heel lange sprong en kreeg tegelijkertijd tandjes. Kapotte billen, niet willen slapen en maar hangen en janken... Dat was effe rot, zowel voor hem als ons maar nu dat eenmaal voorbij is heb ik er echt geen kind aan. Verder is ie nooit ziek of mopperig. Ideaal voorbeeld dus voor anderen.

[ Bericht 38% gewijzigd door Neuk op 07-08-2007 22:56:27 ]
Iedere golf van de zee,
pi_52188180
Suzanna succes bij de ka en hoop dat ze wat kunnen doen of een oplossing hebben, want klinkt echt niet fijn! En fijn dat je oppas hebt kunnne vinden!
  woensdag 8 augustus 2007 @ 09:17:52 #229
94046 PM-girl
pi_52189268
Neuk, super! Leuk om te lezen hoe goed het gaat!
*
pi_52189311
Ik80 wat vervelend dat Lotte ziek is. Hier ken ik het fenomeen ziek zijn niet echt dus ik kan er nog niet echt over mee praten hooguit over haar tandjes en daardoor een beetje koorts. Hoe gaat het met eten trouwens? Verse prakkies???

Neuk ik heb mijn pm niet aanstaan nee maar ik pm je mijn mail wel effe.

Suus ik ben benieuwd wat de KA ervan zegt of doet en met je andere twee meiden gaat het heus wel goed hoor bij de oppas.
pi_52189355
Fons zijn eerste tandje is toch nog aan het doorkomen!
  woensdag 8 augustus 2007 @ 09:28:29 #232
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52189445
Hoera voor Fons.

Brent klinkt goed, Neuk. Fijn dat jullie zo genieten!
pi_52189468
He Fonske je eerste van vele...
  woensdag 8 augustus 2007 @ 09:33:38 #234
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52189540
Jaaaaahh! Fonske!!!!

Lotte beterschap.
Maud aan het handen-en-voeten kruipen!
En een voor Brent.

Slaapt Storm nu 's ochtends wat langer door Suug, nu hij ziek is? En is hij al wat beterderder?
  woensdag 8 augustus 2007 @ 09:37:18 #235
94046 PM-girl
pi_52189621
Hoera Fons!!

Simon slaapt erg slecht de laatste dagen, veel huilen, meerdere keren wakker. Ik heb het van de week anderhalf uur aangehoord maar toen heb ik hem maar bij ons gelegd. Ik denk dat het komt door het net doorgekomen 5e tandje, ineens kunnen kruipen en staan, warm weer en verkouden.
En nu slaapt hij nog steeds, zonder ochtendvoeding!
*
  woensdag 8 augustus 2007 @ 09:44:23 #236
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52189790
Oh ja, ik moet even over Storm vertellen.
Hij was gisteren alweer beter of in elk geval heeft hij niet meer gespuugd. De laatste week is hij weer wat later wakker dan eerst: rond 6 uur nu steeds. En vannacht is hij tussendoor helemaal niet wakker geweest. Dat is echt nog maar bijna nooit gebeurd!

Wel is hij heel erg aanhankelijk en ook een beetje eenkennig. Maar dat is ook lief, hij knuffelt zóóó graag. Echt schattig. Na zijn middagdut gisteren werd ook Maria wakker en nam ik hem mee naar haar kamertje. Zij nog in bed, hij net wakker bij mij op schoot. Begint ie te wiebelen en piepen, mij duidelijk makend dat hij naast zijn zus wilde liggen. Dus legde ik hem ernaast en hij begon toch te kroelen en knuffelen met haar, joh! Echt "oeh" erbij zeggen, heel lief hoog. Maria vond het ook heel leuk.
pi_52191094
Fons toch nog tanden.

Goed geslapen Simon.

Anna bleef liggen tot 7 uur. Toen heb ik haar maar wakker gemaakt, want slapend drinkt ze wel aan de borst en anders moest ze er toch ook zo uit.

Storm en knuffelen. Doet Anna echt niet. Dat eenkennige hebben we hier nu ook. We proberen haar maar te leren dat ze nu ook papapapapapa gaat zeggen.
*OUD heilige*
  woensdag 8 augustus 2007 @ 10:57:40 #238
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52191467
Wat een lekkere knuffelkont ben jij Storm

Brent lekker jong.
Fons...tandjes...dat is mooi.
En Simon lekker geslapen.

Suzanna, hopelijk heb je straks goed nieuws en weet je wat Julia scheelt.
pi_52192694
Wat Neuk zegt, er wordt hier soms echt goed advies gegeven, zo'n forum kan echt heel waardevol zijn!

Meike vond de groente (worteltjes) maar zo zo, ze heeft er 5 hapjes van gehad
'savonds was het wel een beetje lastig, want volgens mij had ze gewoon honger, maar volgens het schema zou ze pas tegen tienen wat mogen hebben (fles)
Maar ik laat mijn kind geen honger lijden, dus even douchen en om 20.30 uur de fles gegeven. Daarna door naar bed....En vanmorgen om 7.30 uur meldde ze zich weer!! Jeumig!!
Ze kan dus wel goed zonder die laatste fles! (of het moet toeval zijn geweest)
Ik vind het echt zo super van dr!

Suzanna, ik hoop dat je met positieve berichten terug komt van de KA
En goed dat je met de hele kroost heen bent gegaan, dan breken ze de tent maar af daar, Julia wordt in ieder geval geholpen, dat is het belangrijkste!

En Beaker, hoe is Jet de nacht doorgekomen?
pi_52192938
Fons

Suzanna, veel succes bij de KA!

Jet heeft goed geslapen en volgens mij heeft ze er weinig last van! Vanmorgen werd ze tegelijk wakker met de wekker om half 8
Vind het wel heul fijn dat ze doorslaapt nu kom je zelf ook weer een beetje tot rust!

Ben druk bezig met de voorbereidingen voor de vakantie, want jeutje wat moet er veel mee
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_52192952
Karin hier geven we al vanaf het begin geen avondfles meer. Kaith heeft het gewoon nooit nodig gehad en slaapt al vanaf het begin door zodra ik stopte met de bv. Iedere avond rond half acht de laatste fles en dan de andere ochtend pas weer rond 8 uur half 9. Op een gegevens stoppen ze er zelf mee en slapen ze door.

Het is eventjes wennen groente maar hier gaat het (klop af) nog steeds prima maar ik heb hier een dijkwerkertje
pi_52192979
Beaker van doorslapen slaap jij bij althans zo heb ik het ervaren...
pi_52193150
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:48 schreef Mibos het volgende:
Beaker van doorslapen slaap jij bij althans zo heb ik het ervaren...
Ik ook hoor! Ben nog steeds wel moe als ik de volgende ochtend wakker word
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  woensdag 8 augustus 2007 @ 13:33:04 #244
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52195935
Beaker het heeft ongeveer net zo veel tijd nodig om te herstellen als dat het geduurd heeft. Dus heb jij nu 4 maanden gebroken nachten dan zal het ook 4 maanden duren voordat je lichaam weer herstelt is. Pffff, en ik heb er al 9 op zitten en nog slaapt ze niet door. Maar ze is wel zoooooo ontzettend lief.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 13:56:59 #245
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52196678
Karin, ik had gelukkig oppas kunnen regelen!

En dat was maar goed ook, de ka besloot namelijk (als ik het goed vond natuurlijk) om haar daar gelijk maar te houden. Even schrikken vond ik wel, maar het was niet zo dat het erg slecht gaat met Julia, maar er moet gewoon geobserveerd worden en onderzocht wat er nou precies is. Ze ligt nu dus in het ziekenhuis en ik ben weer thuis met mijn uithuizige kinderen... ze zijn ontzettend lief geweest. Gelukkig maar.
Ik weet nog niet hoe lang Julia daar moet blijven, ik ga er vanavond weer heen en blijf dan bij haar slapen. Hopelijk gaat dat een beetje, want ze slaapt tegenwoordig altijd alleen!

En nu ga ik even wat eten, want ik heb een superhonger. Nog niets kunnen eten sinds vanochtend, wat een gestress allemaal. Maar goed, het is voor het goede doel.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 13:58:25 #246
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52196726
Oh ja, Beaker, jouw PM las ik pas net! Helaas dus nog niet aan kunnen geven bij de kinderarts. Maar bedankt! Het klonk wel aannemelijk, behalve dan dat ze fruit en diksap niet uitspuugt, en pap dus wel. Maar ja, who knows..
pi_52196732
Wel even schrikken, maar goed dat er nu serieus naar gekeken word. Maar wat lijkt het me enorm rot om je kind achter te moeten laten zeg! !
pi_52196737
Ik heb aan je gedacht vanochtend Suzanna.

Inderdaad een hoop gestress weer, maar ik vind het wel fijn doortastend van de KA! Hoef je niet alles op jezelf te nemen, de angst en stress enzo
Variety is the spice of life
  woensdag 8 augustus 2007 @ 13:59:43 #249
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52196770
Fijn dat je thuis bent Suzanna. En ook fijn dat ze nu daadwerkelijk gaan onderzoeken wat Julia heeft. Hopelijk komen ze er snel achter en is weer bij jullie thuis. Succes vanavond en vannacht.
pi_52196860
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:58 schreef Suzanna het volgende:
Oh ja, Beaker, jouw PM las ik pas net! Helaas dus nog niet aan kunnen geven bij de kinderarts. Maar bedankt! Het klonk wel aannemelijk, behalve dan dat ze fruit en diksap niet uitspuugt, en pap dus wel. Maar ja, who knows..
Hoi! Geeft niks!

Hebben ze dat bij Julia nog niet nagekeken dan? Bij Jet werd dat vrijwel direct gedaan!

Heel erg vervelend dat ze moet blijven,maar je zal zien het heeft zin! Heel veel sterkte met afwachten en een dikke kus voor Julia
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  woensdag 8 augustus 2007 @ 14:08:57 #251
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52197037
Ik heb even gebeld hoe het met haar is gegaan sinds ik weg was, en blijkt dat ze bij hun goed gegeten heeft, zo'n 125 ml pap! Niet te geloven zeg. Echt vreemd vind ik dat! Ik lijk bijna een hypochonder zo (maar natuurlijk ben ik blij dat ze goed gegeten heeft hoor alleen vind ik het zo typisch dat het dan ineens in het ziekenhuis wel goed gaat, ik heb even gevraagd hoe ze het gegeven had en dat was ook niet iets bijzonders ofzo)...
  woensdag 8 augustus 2007 @ 14:09:42 #252
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_52197064
Breek even in zonder op iedereen te reageren maar wilde even Suus een hart onder de riem steken.
Wat goed dat ze opgenomen is en dat ze weer gaan onderzoeken, ik hoop voor jullie allemaal dat er eindelijk meer bekend word en dat het arme kleine meisje weer beter word!

Heel veel succes en sterkte vannacht en de komende dagen...
  woensdag 8 augustus 2007 @ 14:10:22 #253
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52197085
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 14:03 schreef Beaker het volgende:

[..]

Hebben ze dat bij Julia nog niet nagekeken dan? Bij Jet werd dat vrijwel direct gedaan!

Heel erg vervelend dat ze moet blijven,maar je zal zien het heeft zin! Heel veel sterkte met afwachten en een dikke kus voor Julia
Dank je! Nee, bij Julia hebben ze de eerste keer in het zh alleen bloed afgenomen en urine gecontroleerd. Ze spuugde toen bijna niet, maar wilde alleen weinig tot niets drinken. Dus daar dachten ze natuurlijk niet aan. Nu sinds vier weken spuugt ze dus wel regelmatig haar eten uit, en de laatste dagen dus bijna elke keer als ik pap geef.

Enne, iedereen hier bedankt voor jullie medeleven weer!
pi_52197289
Suus wat fijn dat er nu echt actie lijkt ondernomen te worden en wees blij dat je niet tot donderdag hebt gewacht. Knuffel voor jullie allemaal en wat zegt je man ervan? Kan hij niet een paar daagjes vrij nemen ofzo zodat jij of hij bij Juul is en een van jullie thuis?
  woensdag 8 augustus 2007 @ 14:17:58 #255
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52197321
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 14:08 schreef Suzanna het volgende:
Ik heb even gebeld hoe het met haar is gegaan sinds ik weg was, en blijkt dat ze bij hun goed gegeten heeft, zo'n 125 ml pap! Niet te geloven zeg. Echt vreemd vind ik dat! Ik lijk bijna een hypochonder zo (maar natuurlijk ben ik blij dat ze goed gegeten heeft hoor alleen vind ik het zo typisch dat het dan ineens in het ziekenhuis wel goed gaat, ik heb even gevraagd hoe ze het gegeven had en dat was ook niet iets bijzonders ofzo)...
Suus, wat raar. Zou bijna denken dat er bij jou in huis iets is waar ze op reageert. Hopelijk kunnen ze toch achterhalen wat het is. Verder is de voeding hetzelfde als bij jou thuis neem ik aan.
pi_52197525
Suzanna, Jet at in het ziekenhuis ook heel erg goed en wij dachten echt dat we gewoon de fles niet goed gaven dat is natuurlijk niet zo er is wel degelijk iets aan de hand met Julia!
Julia heeft toch een koemelk allergie? ( als ik het goed heb? ) Krijgt ze speciale pap of gewoon die je in de winkel kan kopen?
Jetje krijgt nu naast de bv ook Friso Allergy-care en dat kun je volgens mij ook klaar maken als pap Misschien kun je vragen in het ziekenhuis of ze haar dat eens willen geven?
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  woensdag 8 augustus 2007 @ 14:31:22 #257
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52197755
Beaker, dat is niet bewezen dat ze KMA heeft, ze dronk in het zh de vorige keer de Nutrilon wél ineens heel goed. Dus sindsdien krijgt ze die gewoon, en geen hypoallergene voeding. Vreemd he. Misschien ligt het echt aan ons huis (maarre eigenlijk kan dat niet, want we komen zondags altijd bij vrienden en daar eet ze ook vreselijk slecht en heeft afgelopen zondag ook zichzelf helemaal ondergespuugd).... geen idee.
pi_52197928
Zou het ook niet zo zijn dat een totale verandering (dus, geen papa en mama, niet thuis, ander eten) opeens doet eten?
  woensdag 8 augustus 2007 @ 14:39:17 #259
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52198009
Ze krijgt hetzelfde te eten, Nutrilon met Nutrix. Ze doen eerst precies hetzelfde als ik thuis...om te kijken hoe dat gaat. Maarreh, geen idee, wie weet...
pi_52198070
Nou dat lijkt me anders hoogst irritant, je denkt het als moeder het allerbeste te kunnen, en dan gaat het bij een ander ineens goed.....
Dat moet toch haast wel toeval zijn...

Hebben ze al enig idee hoe lang Julia moet blijven?
Sterkte hoor Suzanna, het is wel een gedoetje hoor met jullie kleine meisje, zkh in en uit....
Ik hoop dat ze snel weer aansterkt, en goed gaat eten!
  woensdag 8 augustus 2007 @ 14:53:21 #261
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52198396
Jeetje Suus, dat zou mij ook flink aan het twijfelen maken. Vetrouw op dat wat je weet. Je weet dat ze spuugt. Je weet dat het geen verzinsels zijn en het enige wat ik nog kan bedenken. Neem de lepel mee waar ze thuis van eet, misschien raakt die haar tong op een verkeerde manier waardoor het kokhalsreflex wordt getriggerd.... Ik probeer mee te denken.
pi_52198454
Suzanna, bij ons was het de test. Nutrilon geven en kijken hoe ze erop reageerd, spugen dus! Daarna die Friso geprobeerd en niks aan de hand! In het ziekenhuis kunnen ze ook voedingen uitproberen om te kijken waar ze het beste op reageerd
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  † In Memoriam † woensdag 8 augustus 2007 @ 14:55:22 #263
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_52198471
Jeetje Suzanna wat goed dat je toch bent langsgeweest dan bij de KA. Het lijkt me echt hartverscheurend om je kindje te moeten achterlaten in het ziekenhuis, maar wel goed bericht dat ze in ieder geval weer een goede fles heeft gedronken. Nu er nog achter zien te komen wat er met haar aan de hand is. Veel sterkte zo zonder jullie meisje
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_52199114
Suzanna, fijn je vandaag terecht kon en dat er actie wordt ondernomen. Veel sterkte met alles
  woensdag 8 augustus 2007 @ 15:44:38 #265
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_52199854
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 14:55 schreef Slaapmeisje het volgende:
Het lijkt me echt hartverscheurend om je kindje te moeten achterlaten in het ziekenhuis, maar wel goed bericht dat ze in ieder geval weer een goede fles heeft gedronken. Nu er nog achter zien te komen wat er met haar aan de hand is.
Heel veel sterkte Suzanna!!

Ethan heeft vannacht van 22:30 tot 03:00 en van 03:30 tot 08:30 geslapen! (oh.. de dingen waar je opeens enthousiast van wordt.. ) Ik ben helemaal in m'n nopjes en hij lijkt sinds gisteren ook niet echt meer last van krapmjes te hebben gehad, misschien had hij toch ook een beetje last van de warmte ofzo.

Morgen komt de cb-mevrouw op bezoek (is dat eigenlijk een arts of verpleegster of meer een non-medisch persoon?) en ik ben erg benieuwd hoe het nu met z'n gewicht gaat
Red de zeehond!
  woensdag 8 augustus 2007 @ 15:46:56 #266
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52199928
Dat is de wijkverpleegkundige meestal, jellyrose.

Ik vind je sig zo grappig. Dat is echt zo'n mooie oneliner van vroeger.

Suzanna! Bah, Julia achter moeten laten. Maar echt: wel heel goed dat je actie hebt ondernomen en dat ze goed naar haar gaan kijken. Want waar het ook aan ligt, het moet nu maar eens afgelopen zijn, toch? Sterkte.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 15:51:21 #267
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_52200063
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 15:46 schreef Sugar het volgende:
Dat is de wijkverpleegkundige meestal, jellyrose.
Dank je Ik vind dat echt zo jaren 50 klinken.. wijkverpleegkundige - ik zie dan ook echt zo'n zuster Klivia op de fiets voor me ofzo

Hihi.. het is ook zo'n heerlijke film en ik vond die quote wel toepasselijk qua zwangerschap!
Red de zeehond!
pi_52202025
Oh Suus... julia weer in het ziekenhuis lees ik, wat vervelend !!
ongelooflijk zeg, dat ze daar verdorie opeens wel wat binnen houdt!
ik zou ook bang zijn dat mensen denken dat je de boel verzonnen hebt!
Maar, ik kan me niet indenken dat iemand dat denkt hoor!
Dus, niet bang voor zijn.

Sterkte!!
  woensdag 8 augustus 2007 @ 17:14:56 #269
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52202400
Dank jullie wel weer!
Ik zei net tegen m'n moeder dat ik eigenlijk wel over de streep ben getrokken door jullie om de kinderarts gisteren te bellen. Ben blij dat ik het gedaan heb. Bedankt jongens!
  woensdag 8 augustus 2007 @ 18:28:11 #270
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52204184
Suus, heel veel succes met Julia. Kan me voorstellen dat je je machteloos voelt wanneer het in het zkh wel lukt en thuis niet. Sterkte!
  Jubileum moderator woensdag 8 augustus 2007 @ 19:45:04 #271
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52206376
Suzanna heel veel sterkte
Eva ♥ en Iris ♥
pi_52206833
he jeetje Suus, toch weer opgenomen..
sterkte en beterschap met je meisje!!

ennuuh goed dat je gister gebeld hebt!!

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 19:56:23 #273
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52206850
Ik ga nu naar het zh, ik laat jullie morgenmiddag wel weten hoe het gaat. Dag allemaal!
  woensdag 8 augustus 2007 @ 19:59:04 #274
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_52206949
Las in het update topic dat Julia is opgenomen. Suzanna, sterkte. Ik hoop dat je meisje snel weer thuis is.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_52207561
Ja ik ook.. Jeetje Suus was het nu al die tijd niet zo best gegaan??
Veel sterkte en een dikke kus voor je meisje
pi_52207897
Arme Julia, weer in het ziekenhuis Sterkte ermee Suzanna
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  woensdag 8 augustus 2007 @ 20:32:23 #277
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_52208071
Sterkte Suzanna. Hopelijk kunnen jullie Julia snel weer mee naar huis nemen
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  woensdag 8 augustus 2007 @ 21:24:09 #278
94046 PM-girl
pi_52209670
Suzanna, ik hoop echt dat er vlug duidelijkheid is nu!Goed dat je gebeld hebt nog gisteren.

Euhm, ja, Simon sliep goed uit vanmorgen, na drie slaappauzes vannacht, daar was ik niet zo duidelijk in geloof ik
*
pi_52210591
Sterkte Suzanna..
pi_52210611
Ik vind het super dat je naar de KA bent geweest Suzanne. Hoop dat jullie vannacht allebei goed hebben geslapen. Vreemd dat Julia nu wel beter eet, maar ook wel fijn. Sterkte.
*OUD heilige*
  woensdag 8 augustus 2007 @ 21:54:56 #281
103793 kozakken
Living the life
pi_52210671
Sterkte Suzanna!!
  woensdag 8 augustus 2007 @ 21:55:13 #282
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_52210685
Ik hoop dat ze er snel achter zijn wat er met Julia is, hopelijk kan je wel slapen vannacht Suzanna!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 8 augustus 2007 @ 22:21:27 #283
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52211656
Suzanna
Iedere golf van de zee,
  woensdag 8 augustus 2007 @ 22:56:28 #284
24188 Belana
kloon van belana
pi_52212918
lieve suzanna, wat een toestand toch met je meisje. ik hoop heel erg dat ze iets kunnen vinden wat het veroorzaakt en dat er dan iets aan gedaan kan worden. ik wens jou en je man sterkte!
stormy waters...
sailin'
pi_52213027
Je kleine meisje weer het ziekenhuis in Suzanna.
Gelukkig gaat er nu goed naar gekeken worden en hopelijk wordt de oorzaak ook echt gevonden deze keer! Ik wens jullie veel sterkte toe.
pi_52219926
Suus een knuffel voor jullie allebei...
  donderdag 9 augustus 2007 @ 10:57:02 #287
103793 kozakken
Living the life
pi_52221882
Romme is dinsdagmiddag uit de box gekukelt. Recht op zijn hoofd
"Jaaaa", vroeg mijn schoonmoeder, "Had je niet kunnen vertellen dat hij in de box gaat staan".
Eh... Als ik dat had geweten wel
Dus in vliegende vaart de box en zijn bedje laag.
En heel gezellig er 's nachts maar een paar keer uit geweest voor de wekservice

Dus: Hij staat!!! Beide foto's wat onscherp, maar dat koppie
Nadat hij uit de box was gekukelt, maar voordat we de box lager hebben gezet. En de arm voor 't grijpen net buiten beeld

Vanmorgen
  donderdag 9 augustus 2007 @ 12:05:50 #288
24188 Belana
kloon van belana
pi_52223837
Romme wat goed en dat trotse koppie
stormy waters...
sailin'
pi_52224434
Romme, wat goed
Het is net of hij een paars strikje in zijn haar heeft
  Jubileum moderator donderdag 9 augustus 2007 @ 12:34:58 #290
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52224706
Hij kijkt inderdaad helemaal trots! Goed zeg
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 9 augustus 2007 @ 12:37:31 #291
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52224774
Romme wat goehoed.

Suus, al weer thuis?
pi_52226813
Romme wat kijk je er lekker blij bij goed hoor!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  donderdag 9 augustus 2007 @ 13:49:11 #293
103793 kozakken
Living the life
pi_52226884
Nog een foto ervan. Gewoon omdat ik hier zo goed dat ontdekken van de wereld zie.
Je ziet hem gewoon denken en kijken "Goh.. Wat zie ik daar toch allemaal:? "

pi_52227183
Ja, ik ben weer thuis. Mijn moeder gaat nu naar Julia, vanavond ga ik weer en komt mijn man ook later.

Gaat nu wel goed met Julia, ze heeft sinds vanochtend niet gespuugd, maar ook héél weinig gegeten helaas. Ze willen het nog tot morgenochtend aankijken op deze manier en dan gaan kijken wat ze verder doen.
Gisteravond hadden ze haar een heel bord pap gegeven en toen ook nog groentehap geprobeerd en dat kwam er natuurlijk allemaal uit. Dus de hele nacht geteerd op wat diksap...

Verder is de kinderpsychologe geweest, ik dacht eerst van: wat een onzin, maar ze had echt wel wat zinnigs te zeggen. Ik had zelf ook al opgemerkt dat het lijkt alsof Julia een hekel heeft aan eten. Ze is heel vrolijk, en zodra je haar eten gaat geven betrekt dat gezichtje vaak, en ze houdt haar lipjes stijf op elkaar als je begint met etengeven, wat het dan ook is.
Haar verklaring hiervan vond ik wel geloofwaardig klinken, dat ze vanaf het moment dat ze slecht ging drinken (misschien getriggerd door haar waterpokken) slechte ervaringen heeft gehad met eten en drinken, vooral met uit de fles drinken, ook omdat de neocate en Nutramigen vies waren, en daardoor nu eten gaat weigeren. Geen idee of het zo is, maar het zou kunnen meewerken natuurlijk. (En dan niet positief)
Haar advies was dus ook: alleen dingen aanbieden die ze lekker vindt, kleine hoeveelheden tegelijk, en eet ze niet, dan eet ze niet. Dus absoluut geen druk geven, en niets negatiefs laten blijken als ze niet goed eet. Ze moet eigenlijk eten weer leuk en gezellig en lekker gaan vinden.
Nou, daar kan ik me wel in vinden eigenlijk, ik ben benieuwd of dat al gaat helpen. Blijkbaar kunnen baby's ook gaan spugen uit protest.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 14:02:03 #295
103793 kozakken
Living the life
pi_52227279
Wat goed dat ze het vanuit verschillende disciplines bekijken!!
voor kleine Julia en grote mama
pi_52227379
Kozakken, wat een knappe Romme! In twee opzichten wat een mooi jochie en wat knap van hem!
En ja, ik ben idd blij dat ze het in het ziekenhuis niet alleen medisch maar ook psychologisch bekijken. Heel goed!
  donderdag 9 augustus 2007 @ 14:07:23 #297
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52227444
Romme Goed, joh!

Suzanna, goede update, hopelijk gaat die aanpak helpen en lost het probleem zich zo simpel op.
pi_52227487
Suzanna, wat goed dat er ook op die manier naar gekeken wordt. Veel sterkte weer, want het valt niet mee, een kindje in het ziekenhuis
  donderdag 9 augustus 2007 @ 14:32:41 #299
103793 kozakken
Living the life
pi_52228273
Achteraf denk ik dat het met Romme precies hetzelfde is geweest.
Door keel- en oorpijn teveel pijn bij het drinken endaarom gewoon niet willen.
Hij doet het bij tijd en wijle nu nog wel hoor.
Maar ik vind de verklaring heel logisch. Daarom hier ook zo lang 'gewoon met het lepeltje' gegeven. Af en toe aanbieden en dan maar zien.
sterkte! En nogmaals, het lijkt erop dat ze in goede handen is.!!
pi_52230134
Kozakken, heeft Romme ook zoveel gespuugd of was hij meer van het weigeren? Ik vond jouw verhaal toen al best bekend klinken, maar Julia wilde dus eerst ook geen pap van een lepeltje, en óók niet uit een fles. Nu gaat het van een lepeltje best redelijk, maar wil ze maar heel weinig en gaat dan kokhalzen en vaak dus spugen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')