quote:
Op maandag 6 augustus 2007 15:33 schreef Moonah het volgende:Je schrijft dat je het belachelijk vindt (oid
![]()
) dat de kraamhulp niet zelf mag beslissen om over te stappen op KV. Ik vind dat eerlijk gezegd niet meer dan terecht.
Nee, nee, zo bedoelde ik het niet - ik kan me er prima in vinden dat kraamzorg instanties die het borstvoedings certificaat (of hoe het ook heet) hebben bepaalde richtlijnen vwb bijvoeden en dergelijken hebben, maar in mijn geval was al op advies van de verloskundige en een lactatiekundige besloten om bij te voeden, dat bleek alleen een dag later lang niet genoeg (om niet te zeggen een druppel op de gloeiende plaat - Ethan had al 5 dagen 0 voeding gekregen, dus die 10cc per voeding was natuurlijk niets) en toen heeft de kraamzorg (wel na telefonisch overleg met de verloskundige overigens) hem die 50cc gegeven. Maar volgens de richtlijnen van de kraamzorginstelling MAG een kraamverzorgster niet eens suggereren om fv te geven of bij te voeden en dat stuit mij behoorlijk tegen de borst, net als dat een kraamverzorgster een boete kan krijgen als ze uberhaupt enige vorm van kunstvoeding bij zich heeft. Al die regeltjes kwamen op mij echt over alsof men liever wil dat je kind uitgedroogd en al in het ziekenhuis beland dan dat hij/zij dan maar wat fv krijgt - alsof het een soort misdaad is ofzo; dat ging mij gewoon iets te ver en ik had daar vantevoren ook niet bij stil gestaan, dus het kwam echt een beetje als een shock / wake-up call over hoe (imo) doorgeslagen de hele bv vs fv situatie is
Over dat wondvocht; was eigenlijk meer een soort grapje tussen mij en m'n moeder toen ik vertelde dat ik welgeteld 3 druppels doorzichtige vloeistof had gekolfd; volgens haar was het dan maar of wondvocht afkomstig uit de kloofjes in m'n tepels (die waren de eerste paar dagen helemaal gaaf/soepel, maar maandag of dinsdag waren ze toch wat rauw geworden en wss door de droogte van de kolf (toch een verschil met zo'n natte slobbermond van een baby
![]()
) had ik inmiddels wat kleine kloofjes her en der) of gewoon inpanningszweet
![]()
(mams heeft mij en m'n zus zonder problemen de borst gegeven, maar bij mijn broertje had ze ook geen melk / geen stuwing dus ze herkende mijn frustratie/teleurstelling)
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!