abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 augustus 2007 @ 20:09:32 #161
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52148687
Beterschap Storm!

jellyrose, het zijn niet eens de richtlijnen van de kraamzorginstelling, maar gewoon wettelijke regels. En een kraamverzorgster mag idd niet zelf zulke beslissingen nemen dat mogen alleen vk's en artsen. (een verpleegster in het ziekenhuis mag ook niet uit zichzelf met medicijnen gaan rommelen bijv... een kraamverzorgster is niets meer dan een verpleegster maar dan bij jouw thuis, onder supervisie van een arts (in dit geval vk).

Tijn is ook ziek
Gistermiddag dachten we dat ie gewoon last had van de warmte.. Vannacht en vanmorgen heeft ie nog goed gedronken, maar vanmiddag is het mis. Niet willen slapen, veel huilen, amper eten en drinken (nog wel wat gelukkig) en daarnet weer niet willen slapen en alleen maar huilen. Ik had net besloten dat ik het nog een kwartier zou geven en dan de HAP te bellen, toen ie stil werd en hij slaapt nu.
Wat het nou is? Geen idee.. Veel kwijlen en handen in mond -> tandjes; Veel windjes en boertjes -> krampjes; Niet willen drinken/eten (slikken) -> pijn in oren of keel; Niet willen liggen -> holtes? Wellicht een combi van meerdere dingen? Morgen echt meteen naar de HA en e.e.a. uitsluiten en kijken of hij iets kan vinden waar het wel aan kan liggen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Jubileum moderator maandag 6 augustus 2007 @ 20:16:24 #162
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52148916
Ach ET het blijft ook altijd raden bij zo'n kleintje he? Beterschap voor Tijn!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 6 augustus 2007 @ 20:22:36 #163
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52149104
Acherm, die Storm. Beterschap!
Hallo Jelly en Ethan!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_52149467
Zijn de kloofjes al weg Jellyrose? Anders is Bepanthenzalf echt super. Mijn kolf was ook niks droog, moest ik eerst nat maken. Zaten er al meteen een paar druppels in het flesje. Jammer dat het zo gelopen is met de bv en vervelend dat 'de instanties' zo pushend overkwamen. Dat lijkt me ook wel moeilijk in het werken daar, er zijn natuurlijk veel wettelijke regeltjes en dan zit je met je eigen ideeen en een baby die niet goed groeit en ouders die natuurlijk bezorgd zijn. Fijn dat het voor jullie in ieder geval goed is nu.

Beterschap Storm en Tijn. Altijd vervelend als die kleintjes ziek zijn.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 6 augustus 2007 @ 21:47:23 #165
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52152024
Ach Tijn ook al ziek. Gelukkig slaapt hij nu (nog steeds, hopelijk!). Niets zo zielig als een kindje dat zichzelf in de weg zit..
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_52152823
O ja Moonah, bedankt voor je uitgebreide PM, je krijgt antwoord, maar daar moet ik even goed voor gaat zitten, duurt even dus.

Groetjes aan Thies, ben ik toch nog ontopic.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_52155786
Beterschap Tijn!

Volgens het WHO-protocol waaraan die instanties moeten voloen voor het borstvoedigscertificaat mag bijvoeding alleen op medische indicatie (om bijv al te doortastende kraamverzorgsters te voorkomen, er zit ook een andere kant aan) en 't klinkt alsof dat bij jullie wel het geval was Jellyrose.. vervelend voor jullie. Als jij vindt dat er te laat en te weinig bijgevoed is kun je misschien bij het bureau of de verloskundige daarover om opheldering vragen? Misschien hadden ze er een goede reden voor, of misschien kan het voor hun aanleiding zijn hun protocol nog eens goed te bekijken.

En ET gefeliciteerd met jullie komende baby (las het net in het update-topic, zijn net terug van een korte vakantie)
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 08:51:10 #168
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52159585
Hier moest de kraamverzorgster ook eerst met de verloskundige overleggen of er bijvoeding gegeven moest worden, dat was uiteindelijk maar 1 of twee keer nodig en toen was Julia er weer 'bovenop' eigenlijk. Ze zat in een cirkeltje van moe-niet goed drinken - niet goed slapen - moe - etc. dus dat moest even doorbroken worden.
Maarre, waarom mogen ouders niet zelf beslissen of ze flesvoeding bijgeven ??! Dat vind ik dus echt van de gekke.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 09:59:03 #169
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52160649
ET, hoe is het vandaag met Tijn?
pi_52160695
Oeh, dat klinkt ook rot van Tijn zeg Hopelijk is hij nu wat beter.
Beterschap!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 10:02:53 #171
24188 Belana
kloon van belana
pi_52160718
ach Tijn ook al ziek wat sneu toch!
ezra zelfde symptomen en sinds vandaag helemaal onder de vlekjes, dus ik vermoed dat er een vlekjes virus heerst
beterschap!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 10:35:12 #172
3011 E.T.
pi_52161459
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 10:02 schreef Belana het volgende:
ach Tijn ook al ziek wat sneu toch!
ezra zelfde symptomen en sinds vandaag helemaal onder de vlekjes, dus ik vermoed dat er een vlekjes virus heerst
beterschap!
Net bij de HA geweest en die denkt ook aan zesde ziekte. Nog een paar dagen aankjken dus (en dan zouden idd morgen of overmorgen vlekjes moeten komen).
Nog maar even doortobben qua eten en drinken dus (vannacht wel twee keer goed bij mij gedronken.. sinds 5.30 niet meer dus).
Hij ligt nu lekker te slapen, als hij straks wakker is en niet bij mij wil drinken zal ik eens kijken of hij gepureerd fruit wil, iig vocht.

Ik hoop maar dat 't snel over is, ik ben hier niet zo goed in merk ik
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 10:50:18 #173
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52161810
Beterschap met de zieken.

Hier gaat het goed. Maud is er achter dat stenen hard zijn aan je knietjes. Dus gaat ze nu maar op handen en voeten verder.
Ze wil erg graag staan, maar is er nog niet achter dat ze zichzelf aan iets kan optrekken. Ja, behalve dan de handen van papa, mama, zus of oppas.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 10:57:28 #174
24188 Belana
kloon van belana
pi_52161997
Ezra heeft ook dagen van erg weinig geleefd ET, ik ken het gevoel. gelukkig wilde hij wel wat drinken iedere keer en idd, ook hier fruithapjes en soms een stukje soepstengel e.d.
sinds gisteren eet ie weer beter gelukkig. maar helemaal lekker is ie nog niet, ligt nu alweer een tijd te slapen. 6e ziekte ws dus, zoiets vermoedde ik ook al. tja, ze kunnen het alleen maar uitzieken, beterschap! en ik ken het gevoel van "hier niet zo goed in zijn"
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 11:24:23 #175
3011 E.T.
pi_52162619
Net even een stuk meloen en banaan gepureerd.. als ie straks wakker is nog even een ijsklontje BV erdoor doen.
Hopen dat ie daar wat van wil eten
pi_52162956
ET, als de huisarts aan de zesde ziekte denkt, kun je misschien beter ook om een bloedtest vragen ivm je zwangerschap?
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 11:43:37 #177
3011 E.T.
pi_52163125
Zesde ziekte is niet gevaarlijk icm zwagnerschap .. Dat is de vijfde
pi_52163316
sorry die namen ook
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:04:07 #179
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_52163720
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 08:51 schreef Suzanna het volgende:
Maarre, waarom mogen ouders niet zelf beslissen of ze flesvoeding bijgeven ??! Dat vind ik dus echt van de gekke.
Dat zal wel niet zo zijn denk ik.
En dan nog, knap iemand die mij tegenhoudt m'n kind eten te geven als hij/zij honger heeft.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_52163945
dikke tuut voor alle zieke kinders

Vandaag met Jet naar het cb geweest. Ze heeft haar prikjes gehad, ik wist niet dat ze hard kon gillen
we hebben even lekker geneust en toen ging het wel weer Arm Jetje
Ze ook ontzettend goed gegroeid, 4840 gram en 58 cm lang Spugen doet ze helemaal niet meer!
Ze krijgt bv, Friso en bv / friso gemixt en dat gaat echt super

* Beaker heel trots is op haar Jetje!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:41:00 #181
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52164780
En terecht Beaker! Blij dat alles zo goed gaat met Jetje. Een knuf voor haar, omdat ze zo dapper door haar prikjes in heengekomen!!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:15:29 #182
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52165773
Wat fijn Beaker! En grappig inderdaad, dat ze ineens heeel hard kunnen gillen bij die eerste spuitjes! En rood worden!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_52166015
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:15 schreef PM-girl het volgende:
Wat fijn Beaker! En grappig inderdaad, dat ze ineens heeel hard kunnen gillen bij die eerste spuitjes! En rood worden!
rood roder kon niet inderdaad nu ligt ze verhaaltjes te vertellen in bed tegen haar groene vriend de kikker
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_52166188
Storm en Tijn snel beter worden hoor!

Jet grote meid ben je en gewoon weer lekker eten en even gillen mag best.

Suus hoe is het nu met Julia? Donderdag naar de KA toch?
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 14:07:50 #185
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52167291
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 11:50 schreef poemojn het volgende:
sorry die namen ook
Op zoek naar een andere kinderziekte kwam ik vandaag deze link tegen en die vond ik wel aardig duidelijk eigenlijk:

http://www.gezondiza.nl/%(...)8b1e-a029532162ab%7D

Mooi alles bij elkaar zo.
pi_52167480
Hier tandje zeven overigens sinds gisteren.
pi_52167593
Hee Jet, laat ze maar horen hoor, dat de prikjes niet leuk zijn!!
(schijnt toch te wennen, de eerste keer konden ze Meike in verwegistan nog horen, de laatste keer keek ze niet op of om) Hopelijk blijft ze vrolijk en heeft ze weinig last van de prikjes.

En zieke Tijn, beterschap!

Vandaag ook weer met Meike naar het cb geweest, hier ook een trotse mama hoor.
Meike groeit onwijs goed, 7345 gram en 67 cm. Ze is langer en zwaarder als gemiddeld, maar het is wel in de juiste verhouding. Verder gaat het prima, het etensschema wordt veranderd:
7.00 fles
10.00 uur fruit
12.00 fles
16.00 groente
17.00 fles
21.00/22.00 fles

Ze kreeg al een tijdje fruit, en nu gaan we dus ook groente invoeren. Zal me benieuwen of ze daar net zo enthousiast van wordt als van het fruit.

Maar wat ik me afvroeg:
Mag ze ook wat sap bij het fruit? (diksap ofzo?)
En mag ze evt een ligahapje (liga verkruimeld met sinaasappelsap erdoor)

Vergeten te vragen!! (het gaat ook allemaal zo snel!)

Maar misschien weten hier de experts het wel!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_52167771
XXXKarinXXX hier krijgt Kaith bij haar fruit altijd sap of water en liga met banaan en sinaasappelsap mag vanaf 6 maanden volgens mij. Alleen deed ik het met mandarijn want dat is niet zo scherp als sinaasappel dus perste ik mandarijntjes.
pi_52167897
Ik las ook ergens dat kinderen tot een jaar geen citrusvruchten mochten hebben, maar leek me een beetje raar.

Wat voor sap krijgt Kaith bij het fruit?
pi_52168067
Diksap van Roosevice. De exotische mix is favoriet hier in huis. En ik ben met bloemkool begonnen en courgette dat is zoet en zacht en nog steeds zijn dat de favorieten hier.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 14:40:41 #191
3011 E.T.
pi_52168330
citrusvruchten wordt afgeraden tot 9 maanden. Deze zijn nogal scherp voor de maag en darmen. (hier
vind je een introductieschema. Anders dan de link doet vermoeden geldt dit ook voor flessekindjes)
Vraag me af, waarom zou je liga willen geven? Die zitten stikvol met suiker.
pi_52168432
Er zit best veel tijd tussen vind ik, weet niet of ze dat trekt
Ik zie ook eerst wel eens even hoe dit gaat, moet ook niet alles in een keer gaan veranderen.
Nu de groente maar eens introduceren, zien hoe ze daar op reageert en dan zien we wel verder.

Bedankt voor de link
Zie daar ook staan dat sapjes pas vanaf 9 maanden "mag"
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 14:44:27 #193
24188 Belana
kloon van belana
pi_52168441
wilde Tijn zijn fruit eten ET?
ik heb vanmiddag van ellende een blikje worteltjes open getrokken, omdat ik weet dat ie die erg lekker vind en daar at ie idd van en een beetje pasta.
nou hebben die kindjes rond een jaar altijd eetkuren geloof ik.
stormy waters...
sailin'
pi_52169917
Jellyrose welkom!

Storm en Tijn beterschap.

Jet lekker gillen hoor, die prikjes zijn ook gemeen!

Wat groeit Meike hard.
Ik mag vrijdag weer langs met Damian. Ben echt benieuwd hoeveel hij gegroeid is!
Als ik mensen vertel dat hij 5.5 maanden is dan kijken ze me echt raar aan.
Hij ligt sinds een week of 2 ook in de wandelwagen omdat hij niet meer in zijn bak past. Hij lag helemaal tegen de randen aan.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 16:02:49 #195
3011 E.T.
pi_52170995
Tijn vond z'n fruit heerlijk!
Niet te veel, maar alle beetjes helpen Hij had een uurtje daarvoor bij mij best goed gedronken en hij was vrolijk (vrolijk genoeg om z'n zus hardop uit te lachen iig )

vandaag was het dan om 1.30, 5.30 en 12.30 drinken bij mij en om 14.00 een beetje fruit. Het houdt niet over, maar het is iig wat.

karin, waarom begin je niet met rijstwafels en water? Suikers enzo komen vanzelf wel als ze ouder worden.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 16:28:06 #196
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52171723
Mibos, ik moet donderdag idd naar de KA. Eindelijk. Ik vind het echt superlang duren, vandaag heeft Julia echt héél weinig gegeten, wat erin ging was fruit en een beetje pap, maar het meeste kwam er weer veel sneller uit dan het erin ging (met veel moeite wilde ze wel wat hapjes). Gaat dus echt niet lekker met haar ... (was vóór ik begon met pap geven al heel huilerig, ik vermoed dat ze geen honger had maar juist heel misselijk was ofzo, arme meid ...
Drinken doet ze wel van de diksap maar melk absoluut niet. Wat is er nou toch met haar... ik vraag me af of ik het beste nú de ka kan bellen (ik krijg haar maar moeilijk te pakken) of gewoon wachten tot donderdag...
Het voelt echt niet lekker omdat het nu nog een stuk slechter gaat dan gisteren. Maar ik vraag me ook af of ze niet gewoon 'niet zo lekker' is, omdat ze nu echt bijna geen honger lijkt te hebben.
pi_52171878
Suus ik zou nu gewoon gaan bellen hoor! Bijna einde werktijd of niet en zeker niet tot donderdag wachten. Anders vanavond gewoon in de auto zetten en naar de HAP. Jullie kwakkelen al zo lang en als de KA dan nog geen indruk maakt dan maar naar een ander ziekenhuis ofzo. Ik persoonlijk vind dat dit al lang genoeg geduurd heeft voor Julia en jullie. Ik zou me daar toch een stampij(ei) gaan staan schoppen al zou het midden in de nacht zijn. Andere kindjes anders gewoon ook mee als manlief niet mee kan en als ze vervelend zijn nou pech dan. Het is een kinderarts dus is heus wel iets gewend hoor. Het is dat je niet in de buurt woont anders had ik me spontaan nu nog als oppas aangeboden. Huppakee bellen met die handel. Bedoel dit overigens niet rottig hoor maar meer als eyeopener...

Straks is er echt iets en dan is het spijt dat je gewacht hebt tot donderdag.
pi_52171898
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:28 schreef Suzanna het volgende:
Mibos, ik moet donderdag idd naar de KA. Eindelijk. Ik vind het echt superlang duren, vandaag heeft Julia echt héél weinig gegeten, wat erin ging was fruit en een beetje pap, maar het meeste kwam er weer veel sneller uit dan het erin ging (met veel moeite wilde ze wel wat hapjes). Gaat dus echt niet lekker met haar ... (was vóór ik begon met pap geven al heel huilerig, ik vermoed dat ze geen honger had maar juist heel misselijk was ofzo, arme meid ...
Drinken doet ze wel van de diksap maar melk absoluut niet. Wat is er nou toch met haar... ik vraag me af of ik het beste nú de ka kan bellen (ik krijg haar maar moeilijk te pakken) of gewoon wachten tot donderdag...
Het voelt echt niet lekker omdat het nu nog een stuk slechter gaat dan gisteren. Maar ik vraag me ook af of ze niet gewoon 'niet zo lekker' is, omdat ze nu echt bijna geen honger lijkt te hebben.

BELLEN.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_52171912
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:33 schreef Jarno het volgende:

[..]

BELLEN.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_52171927
O ja en als er wel diksap ingaat dat gewoon blijven aanbieden want dan komt er in ieder geval wel vocht in.

O en dan komt deze KAATMOSSEL (zal het zelf even zeggen) weer en je NIET af laten schepen. Vandaag wil je dat er nog iemand naar kijkt PUNT UIT. Niet morgen over overmorgen want ach ja mevrouw die afspraak staat toch al en het duurt het is nu al dinsdag dus kijkt u het nog even aan. Nou NIET dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')