Tnx, ook @ soepstengel.quote:Op woensdag 25 juli 2007 14:17 schreef Suerte het volgende:
Milou is een hele leuke naam.Die onthou ik![]()
Ik vond Wouter een leuke naam, maar dat kan niet met de achternaam![]()
Kwa meisjesnamen zijn er 3 die we allebei leuk en mooi vinden, en kwa jongensnamen vinden we allebei niets leuk![]()
![]()
Nou ja, wat ik mooi vind, vind hij niets en andersom![]()
Ik ken ook een Ies, zijn volledige naam is Isidorus, roepnaam Ies dus.quote:Op woensdag 25 juli 2007 20:03 schreef cattie het volgende:
Soepstengel, wat leuk dat je een naam hebt gevonden!
Suerte, tja, mannen... Mijn man zei gisteren dat hij voor een volgende de eerste naam niet met een I wil laten beginnen. Grrrr, daar gaan de leukste namen. Dus ik ben maar weer eens wat verder gaan kijken. Wat denken jullie van Simme voor een jongen en Sinne voor een meisje? Qua vernoemnaam (dus niet eerste naam) zit ik nu aan Ies te denken voor een jongen. Afgeleid van Aries, mijn man's opa.
Ik snap het ook niet, maar volgens mij proberen ouders gewoon zo debiel mogelijke namen te verzinnen die ze dan nog redelijk rechttrekken met een roepnaam ofzo.quote:Op woensdag 25 juli 2007 20:31 schreef Libel het volgende:
Ik begrijp niet goed waarom je een kind een naam geeft wat niet de roepnaam wordt?
Moet ik dat zien als: op zijn paspoort staat 'Jan Steven Peeters' maar je noemt hem 'Steven' of zie ik dat verkeerd.
En als het wel zo is, waarom doe je dat dan en geef je niet gewoon 'Steven' als eerste naam?
Ik vraag het mij gewoon af hè.
quote:Op woensdag 25 juli 2007 20:44 schreef S_oepstengel het volgende:
Ik vind zelf Roos ook wel een tijdloze naam die overal wel bij past of niet?
En Yvonne vind ik zooo lastig, maar ik wil wel met die naam vernoemen als het enigszins kan
Quirinus hoef ik niet perse mee te vernoemen, dan zou ik gaan vernoemen met Arie, dus als iemand daar opties voor heeft mag ook![]()
Bij Joseph kom ik ook niet verder dan Sepp of Seppe inderdaad, maar die namen vind ik wel leuk!![]()
quote:Yvonne: Iefje, Ijfke
Toch nog een week of 22 geduld hebben.quote:Op woensdag 25 juli 2007 20:50 schreef S_oepstengel het volgende:
BE, ik ben zeeer nieuwsgierig![]()
Vonne dacht ik zelf ook al aan en is wel een optie ja, maar of het echt past bij de roepnaam..![]()
Niemand weet de jongensnaam sowieso, dus dat is een grote verrassing voor iedereen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 20:51 schreef cattie het volgende:
BE, ik ben ook erg nieuwsgierig (en volgens mij een van de enigen die het niet weet..)
Dat mag je ook gerust!quote:Op woensdag 25 juli 2007 20:55 schreef S_oepstengel het volgende:
Lishe ik ben naar de namen die jij hebt bedacht ook wel ernstig nieuwsgierig als ik eerlijk moet zijn![]()
![]()
Toch waren er meer mensen verbaasd dat we voor het "simpel" waren gegaan hoor. Die hadden iets veel hippers verwacht, geloof ikquote:Op woensdag 25 juli 2007 21:17 schreef Brighteyes het volgende:Leah! En dan ook nog Nikky! Dat vind ik nou echt geen naam voor jou!
quote:Op woensdag 25 juli 2007 21:11 schreef S_oepstengel het volgende:
IvessaJe bent een schat
En als vriendlief dit niks vind dan sla ik 'm
Nu komt een van mijn favoriete jongensnamen (jaja, Ive
) ook nog eens in de naam voor, wat wil ik nog meer
![]()
Nou, ik heb me wel geconcentreerd op de laatste pagina's, want daar was je enthousiast aan het meedoen. Maar ik kon het ook niet laten om ook de eerste pagina's even snel door te kijken. Ik ben er trouwens niet achter gekomenquote:Op woensdag 25 juli 2007 21:23 schreef S_oepstengel het volgende:
Sugar.. jij jij
Nee hoor, ik wacht wel
Livelink Echt waar? Het hele topic?![]()
Roslin is leuk, of Roslyn of Roisin, ook leuk.quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:05 schreef S_oepstengel het volgende:
Dankje Cattie! Rosalin & Roslin vind ik wel leuk passen, of wat denken jullie van Rose? Of is dat te ver gezocht?![]()
Simme zit te simmenquote:Op woensdag 25 juli 2007 20:33 schreef cattie het volgende:
Ive heet voluit Ive Lucas Tone. Ive is zijn roepnaam, de andere twee vernoemnamen. Bij een tweede zou het dan bijvoorbeeld Simme Mart Ies worden, roepnaam Simme.
Wat is de meisjesnaam dan? Of wil je die hier niet noemen?quote:Op donderdag 26 juli 2007 13:03 schreef S_oepstengel het volgende:
En we twijfelen over de schrijfwijze van de meisjesnaam..![]()
ik vind Noam wel kunnen hoor. (naar Noam Chomsky wellicht?) Noa(h) is zo'n modenaam momenteel.quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:28 schreef Brighteyes het volgende:
Vind ik een beetje gezocht. Doe dan gewoon Noah, denk ik dan.
Vooral ook omdat je Noam volgens mij constant uit moet leggen en spellen.
Maar om in die stijl te blijven, wat vind hij (en jij) van Joram? Rowan?
quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:08 schreef Igraine het volgende:
Haha Leah, Nikky dat vind ik nou helemaal niet bij je passen.
Ik belde mijn schoonzus, na de bevalling:
Ik: Hoi met mij, ze is d'r!
Schoonzus: Ooooh, super! bla die bla, hoe heet ze??
Ik: Myhron Page
Schoonzus: Hoe? "Iron Maiden??"
![]()
Nou ja, ik kon er later wel om lachen![]()
Mathisquote:Op woensdag 25 juli 2007 22:59 schreef Suerte het volgende:
Rozemarijn vind ik ook heel mooi.Die gaat ook op de lijst![]()
Nu nog een leuke jongensnaam...![]()
Ik vind zelf Tijmen, Timo, Thijs, Maarten mooie namen.Van de naam Jonas ben ik helemaal weg, maar me man vind het niks![]()
![]()
quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:06 schreef cattie het volgende:
Ik zit nog een beetje naar jongensnamen te zoeken, ik kom de meest vreemde tegen! Wat te denken van: Jurk, Dode, Wiet. Ik hoop toch niet dat er nog mensen zijn die hun zoon zo noemen!
Proberenquote:Op donderdag 26 juli 2007 21:17 schreef Suerte het volgende:
Ga je het geboortekaartje zelf ontwerpen?
Gaat die namenteller op roepnamen of doopnamen? Want iemand met de roepnaam Wiet zal ongetwijfeld een andere doopnaam hebben (al weet ik zo snel niet welke).quote:Op donderdag 26 juli 2007 21:41 schreef cattie het volgende:
Ik heb die rare namen uit namenlijsten. Volgens de namenteller zijn er de laatste 17 jaar geen kinderen meer genoemd. Maar het zijn echte ouderwetse namen...
Als ik ze snel achter elkaar zeg "rolt" Roan Seppe beter dan Noam Seppe.quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:45 schreef S_oepstengel het volgende:
Wat klinkt leuker?
Noam Seppe Quirijn
Roan Seppe Quirijn
Of totaaal iets anders?
Dat je dat nog weetquote:Op donderdag 26 juli 2007 21:58 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Die kan mooi trouwen met Slettinavolgens mij viste LadyS die naam ooit uit een namenboekje
![]()
Wat leuk Soepstengel!quote:Op vrijdag 27 juli 2007 10:48 schreef S_oepstengel het volgende:
We hoeven niet meer te denken over een jongensnaam.. we krijgen een meisje met staartjes.. met tien vingertjes en teentjes..![]()
Ik kan me nog wel een docu op tv herinneren over een barbie-tweeling, maat dat was hun achternaam, maar die deden hun naam wel eer aanquote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:23 schreef Sonnetje85 het volgende:
In die namenboekjes staan sowieso vreemde namen
Althans Bambi en Barbi als echte meisjesnamen vind ik ook een beetje vreemd (de rest is niet eens blijven hangen. is wel handig om te weten als je een bepaalde carriere voor je dochter in gedachten heb)
Vraag me trouwens af of er ook echt mensen zijn met namen als Slettina, Bambi en Barbi enz.
S_oepstengel: Leuk een meisjeKan je gelukkig je meisjesnaam gebruiken
Ach welnee, dan spreken die buitenlanders haar naam gewoon uit, zij het mogelijk met een verneukte uitspraak.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 09:25 schreef Iksje het volgende:
Als onze dochter (als ik een meisje krijg, dat weet ik dus niet) naar Frankrijk of Engeland ofzo wil, op reis, studeren of emigreren (ja, zwangere vrouwen hebben al eens ambitieuze vooruitzichten bij hun kinderen) dan zal ze haar naam moeten verbasteren of afkorten. Wat vinden jullie daarvan?
Uhuhquote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:01 schreef DeLiedje het volgende:
[..]
Is dat nou een tamponnetje waar je mee slingert Vivi?
![]()
quote:
Ja, lijkt me wel het beste (en je zegt het toch niet ookal raden we het goedquote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:09 schreef Brighteyes het volgende:
Jullie raden het nooit liefjens, geef het nou maar gewoon op!
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 23:17 schreef Vicky het volgende:
psstt BE, isset uit de serie films waar stinkie zo'n fan van is????![]()
I J? Ik bedoelde SW qua film danquote:Op donderdag 2 augustus 2007 08:40 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Als je op I J doelt... Nope...
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:33 schreef Vivi het volgende:
Eh, acteur, blond... blauwe ogen..Thorne Forrester!
Engie Bengie!quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:33 schreef Vivi het volgende:
Eh, acteur, blond... blauwe ogen..Thorne Forrester!
Neenee, het is iets wat je op meerdere manieren kan schrijven!quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:34 schreef bixister het volgende:
Floris!
Oh wacht... ik had natuurlijk moeten zeggen 'Damn...quote:
dat was idd de eerste film waar ik aan moest denkenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:40 schreef Vivi het volgende:
Joe Black?
Tristan is overigens wel een heel mooie naam (alleen niet anders te spellenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:09 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, dan was ik wel voor Tristan gegaan!
[afbeelding]
hahaaaaa toch nog een NEE weten te ontlokkenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:09 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, dan was ik wel voor Tristan gegaan!
[afbeelding]
quote:Op maandag 6 augustus 2007 21:41 schreef livelink het volgende:
En, heeft BE nog iets verklapt op de meet? Bij een acteur met blond haar en blauwe ogen moet ik meteen aan Dolf Lundgren denken![]()
[afbeelding]
Ik heb even gekeken en als naam van een personage dat hij speelt zou dan Xander kunnen zijn.
Terence Hill is toch een Italiaan?quote:Op maandag 6 augustus 2007 23:51 schreef texelonia het volgende:
Italianen met blond haar?
Dat weet je niet zeker of het de eerste isquote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:58 schreef lcicle het volgende:
Onze vrienden hebben zondag een dochtertje gekregen, Myrddin(de oorsprong van 'Merlijn')
Volgens de namenteller van Babyinfo is die naam in 2006 maar 2x aan een meisje gegeven, de dochter van Mysticle_lighting heet zo, en nu ken ik alvast de eerste van 2007 hihi
Ja hoor, ik begrijp het wel.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:03 schreef lcicle het volgende:
Igraine, ik heb ze nog niet gesprokenDus ik weet nog niet hoe ze het uitspreken, maar ik verwacht Mir-din.
Ik ben ook zo hilarisch over de naam omdat hij per-fect bij de ouders past! Maar dat komt op een forum natuurlijk niet over als ik dat zeg
Oh nou 't viel me de laatste jaren al wat op toen veel vrienden ook kinderen kregen, ik haal 't dus niet alleen uit deze lijst.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:22 schreef lcicle het volgende:
Maar 'oud hollandse namen' zijn toch ook haske in de mode?
Olavquote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:28 schreef Maneki.Neko het volgende:
Jasper en Tom
Jasper, Tom en Willemquote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:28 schreef Maneki.Neko het volgende:
Jasper en Tom
Ja zo lust ik er nog wel een paar.quote:
Casquote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:28 schreef Maneki.Neko het volgende:
Jasper en Tom
Plas?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:46 schreef Maneki.Neko het volgende:
Cas is geen optie door liefs achternaam
Die vind ik erg leuk!quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:55 schreef Ireth het volgende:
Jasper, Tom & Daan
Ik ken een Tim, Tom en Tedquote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:58 schreef Maneki.Neko het volgende:
Jasper Tom en Tim lijkt me wel wat ja
Daan mag ook op het lijstje, Niels bij misschien door die laatste s
je hebt al twee van mijn jongens in je lijst, en één bij de afvallers...quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:58 schreef Maneki.Neko het volgende:
Jasper Tom en Tim lijkt me wel wat ja
Daan mag ook op het lijstje, Niels bij misschien door die laatste s
Volgens Re is dat een blonde acteur met blauwe ogen.quote:
Maar gokken blijft leuk hoor, het was niet als aanval bedoeldquote:
Je hebt de smaak flink te pakken he?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:55 schreef Brighteyes het volgende:
Ehm... nee.Die hou ik 'geheim' voor diegenen die hem nog niet weten.
Heel stiekem hoop ik namelijk dat stinkie zo smelt als hij zijn eerstgeborene in zijn armen sluit dat hij acuut besluit nog een 2e te willen.![]()
Nee, deze wonen in Ohio. (US)quote:Op donderdag 9 augustus 2007 02:06 schreef _evenstar_ het volgende:
@vivi met een broertje eduard?
vroeger op school hadden we nl. vier broers tim tom ted en eduard
Dat zei ik eerderquote:Op donderdag 9 augustus 2007 02:11 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Volgens Re is dat een blonde acteur met blauwe ogen.
Zeg, wat is er met "Vivi" gebeurd?!quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:01 schreef Smoezie het volgende:
Ik vind Jette zo'n leuke naam
Aangezien ik Lila er toch niet door ga krijgen als het ooit zover is
En ik droomde dat Et en Swets de kleine Ruben noemdequote:Op maandag 13 augustus 2007 13:39 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik droomde dat Maneki haar kindje Olivier ging noemen.
Hoe spreken jullie het dan uit? Loeke?quote:Op maandag 13 augustus 2007 14:59 schreef Lishe het volgende:
Jette...![]()
Wij kregen gisteren een mailtje van de vader van nog een Luuke. Zo leuk vond ik! Zij hadden de naam van het Deense Lykke, wat geluk betekent, en de uitspraak letterlijk genomen.... Luuke dus. Vind het een mooie extra betekenis!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |