quote:Op dinsdag 24 juli 2007 10:30 schreef teamlead het volgende:
[..]
Rond de 34 iig wel ja.. lekker: geen idee.. al jaren niet meer gezien. Ik vond haar vroeger wel altijd erg lekker
waar is hier?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 11:08 schreef PushyGurl het volgende:
dat ligt hier niet ver vandaan
Mensen die zich aan Heerlen willen optrekken.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 11:08 schreef PushyGurl het volgende:
dat ligt hier niet ver vandaan
Ik wil me nergens aan optrekkenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 11:16 schreef Burghardt het volgende:
[..]
Mensen die zich aan Heerlen willen optrekken.![]()
wannabee winkbuulquote:
Geboren Winkbuulquote:
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 11:16 schreef Burghardt het volgende:
[..]
Mensen die zich aan Heerlen willen optrekken.![]()
whahaquote:Op woensdag 25 juli 2007 01:02 schreef Kinga het volgende:
Zooo, ik kom terug na 2 weken vakantie, wat lees ik, Hoensbroek half overstroomd?
mwah,.. ik werk op het moment in Helmond... dan kun je toch echt beter heerlen hebben hoorquote:Op woensdag 25 juli 2007 22:02 schreef Mtijn het volgende:
Heerlen: De pauperstad der paupersteden
Herinneringen
quote:Op woensdag 25 juli 2007 01:38 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
[..]
whahaJA bij de aldi
was kei harde regen
hoensbroekquote:Op donderdag 26 juli 2007 14:59 schreef Re_Style het volgende:
Wtf is dat die aldi in heerlerheide?? PWND zou ik zeggen LOL..
quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:02 schreef Mtijn het volgende:
Heerlen: De pauperstad der paupersteden
Herinneringen
Lekkere onderbouwde meningen, vooral mening die 10 jaar geleden misschien actueel waren maar nu niet meer.quote:
Er staat niet voor niets "Herinneringenquote:Op donderdag 26 juli 2007 15:33 schreef DarkShine het volgende:
[..]
[..]
Lekkere onderbouwde meningen, vooral mening die 10 jaar geleden misschien actueel waren maar nu niet meer.
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:25 schreef huize het volgende:
Morgen Corio Tropical en dan de wielerronde
hebben ze het station verbouwd?? ik heb er 4 jaar gestudeerd tot een jaar geleden. altijd een aversie tegen de stad gehad verder maar goed dat doet er niet toequote:Op donderdag 26 juli 2007 15:49 schreef Re_Style het volgende:
Vind dat Heerlen de laatste tijd goed werk aan het verrichten is kwa binnenstad, station ziet er meesterlijk uit mooie stijl ook.. Nu maar wachten op de rest van de evolutie..
ah.. jij gaat mijn biertjes tappen?quote:
haha nee gelukkig zit ik niet in de horeca.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:04 schreef teamlead het volgende:
[..]
ah.. jij gaat mijn biertjes tappen?
Geef mensen even de tijd om te reageren.quote:
nee, kaartje kost 22.. maar met eet-arrangement is het 55;quote:Op zaterdag 8 september 2007 15:08 schreef candygirl het volgende:
ja is een concert en dat orkest heeft alles afgehuurd
je kunt dan bij kaartjes kopen voor op het plein, naat het plein en op het terras
maar geloof op het terras een kaartje is 55 euro
ze hebben gewoon alles afgezet
Volgens aardse normen niet.quote:Op maandag 10 september 2007 11:49 schreef huize het volgende:
Et was wel mooi.
vond ik ook.. al had het programma wel ietsje swingender gemogen...quote:Op maandag 10 september 2007 11:49 schreef huize het volgende:
Et was wel mooi.
Daar wil ik ook gaan wonen. Perfecte ligging qua wegen, je bent snel in Geleen maar ook in Maastricht.quote:Op maandag 19 november 2007 22:37 schreef DarkShine het volgende:
Ben zelf onlangs van Welten naar een flat op Heerlerbaan verhuist. Bevalt me vooralsnog goed.
Wat heb je op het oog op Heerlerbaan?quote:Op dinsdag 20 november 2007 19:22 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Daar wil ik ook gaan wonen. Perfecte ligging qua wegen, je bent snel in Geleen maar ook in Maastricht.
Het valt me in het Eikenderveld op dat het met golven gaat. Toen ik hier 3 jaar geleden kwam wonen stonden huizen lang te koop. Vorig jaar een fase dat bij mij in de straat 4 huizen verkocht zijn die allen niet langer dan 1 a 2 maanden te koop hebben gestaan.quote:Op maandag 19 november 2007 22:26 schreef huize het volgende:
Wat wel is dat huizen erg lang te koop staan. Huis waar ik nu woon stond een dik jaar te koop (ook eikenderveld) en als ik hier in de straten kijk staat er erg veel te koop wat natuurlijk de prijzen ook drukt.
Drieoortsput.quote:Op dinsdag 20 november 2007 23:20 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Wat heb je op het oog op Heerlerbaan?
'quote:Op zondag 9 maart 2008 10:12 schreef DarkShine het volgende:
Stationsomgeving begint er langzaam aan weer goed uit te zien!
vertell, waarom dat dan?quote:Op zondag 9 maart 2008 13:50 schreef DarkShine het volgende:
Die winkel is weg door, wederom, een rechtszaak van Heerlen.
quote:Op vrijdag 18 juli 2008 22:42 schreef DarkShine het volgende:
Daar mochten toch geen auto meer parkeren omdat dat te zwaar was voor de nabije / onderliggende parkeergarage?
Het komt naast die parkeergarage te liggen. Vroeger had je toch 2 trapjes op dat plein waar je omlaag kon om in de parkeergarage te komen en zo door kon lopen naar de promenade te lopen. Was veel mooier dan hoe het nu is met die lift. maar 1 van die 2 trapjes hebben ze dichtgemaakt.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 22:52 schreef teamlead het volgende:
[..]ja precies... dus bouwen we er maar een gigantisch gebouw op
Ik mag hopen van niet.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 10:17 schreef Ixnay het volgende:
Het is ontworpen door een architecte uit Delft. 32 verdiepingen en 101 meter hoog. En het worden woontorens.
Het wordt vernoemd daar de Lange Jan en de Lange Lies. Dat waren vroeger, voor ik er was, 2 koeltorens van de ON-staatsmijnen die uiteindelijk gesloopt werden.
[..]
Het komt naast die parkeergarage te liggen. Vroeger had je toch 2 trapjes op dat plein waar je omlaag kon om in de parkeergarage te komen en zo door kon lopen naar de promenade te lopen. Was veel mooier dan hoe het nu is met die lift. maar 1 van die 2 trapjes hebben ze dichtgemaakt.
Die torens worden gebouwd tussen dat andere trapje en die flats.
Ben benieuwd of er wel plaats is voor dat gebouw. Maar het is nog niet zeker of het doorgaat.
dat mag ook wel eens gebeurenquote:Op maandag 21 juli 2008 11:11 schreef Stupendous76 het volgende:
Ik lees trouwens net in de krant dat het ouderencomplex Douvenrade verbouwd mag worden. De bedoeling is om het bestaande complex te moderniseren, de omgeving opnieuw in te richten (parkje, wandelpaden) en om een 80m hoge flat te bouwen, in de vorm van een koeltoren.
nee niet aan de kant van de watervallen maar aan de andere kant, daar was idd ook nog een ingang naar de parkeergarage maar dat was een trapjequote:Op zaterdag 19 juli 2008 19:54 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ik mag hopen van niet.
-edit-
Je bedoelt toch niet die onderdoorgang met die watervallen van vroeger? Want het is aan de andere kant (de kant van het ING- en belastingkantoor)
Dat artikel bedoelde ik. Volgens mij zijn het toch 2 verschillende bouwplannen hoor; je hebt de prijsvraag voor die flats aan het Van Grunsvenplein en deze bouwplannen van Sevagram.quote:Op maandag 21 juli 2008 18:47 schreef Ynske het volgende:
ik hoor net dat die torens uiteindelijk gepland zijn bij douvenrade[ afbeelding ]
twee torens in mijnschagtvorm bij douvenrade, kijk eens naar de plaatjes ook mijnschachtvormquote:Op maandag 21 juli 2008 18:54 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dat artikel bedoelde ik. Volgens mij zijn het toch 2 verschillende bouwplannen hoor; je hebt de prijsvraag voor die flats aan het Van Grunsvenplein en deze bouwplannen van Sevagram.
Die plannen van Sevagram kende ik tot vandaag nog niet, eens zoeken of daar plaatjes/schetsen van te vinden zijn. An sich is het denk ik niet verkeerd om langs de stadsautobaan een paar flats te bouwen, heb je toch de torenbouw waar iedereen op zit te wachten (?) en kan je het centrum bewaren (tenminste, dat wat er van over is)
Tsja, kan best dat de krant het weer eens door elkaar gooit. Het ontwerp voor het Van Grunsvenplein staat vast (zie ook de afbeeldingen) In het artikel staat dat Sevagram een 80m hoge woontoren gaat bouwen die de vorm heeft van een koeltoren. Of Sevagram bouwt de flat(s)(?) op het Van Grunsvenplein, of het zijn twee afzonderlijke plannen.quote:Op maandag 21 juli 2008 18:56 schreef Ynske het volgende:
[..]
twee torens in mijnschagtvorm bij douvenrade, kijk eens naar de plaatjes ook mijnschachtvorm
en op t vangrunsvenplein zijn nu ook de geruchten over dat er een muziekhut komt, speel gelegenheden voor kinderen
Is wel een apart gebouw. Maar denk dat de mensen in Valkenstaete het minder leuk zullen vinden, die verliezen nu een deel van hun uitzicht...quote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:56 schreef TheYoung1 het volgende:
Zover was ik gisteren ook gekomen, maar mn pc loopt daar vast. Adobe schijnt er een probleem mee te hebben....
Thnx anyway!
hm... blijft Hoensbroek wel een station dan? Er was ooit sprake van dat station Hoensbroek een beetje opgeschoven zou worden..quote:Op zondag 10 augustus 2008 01:37 schreef Ixnay het volgende:
De grootste Woonboulevard van Europa (Heerlen-In De Cramer) krijgt een nieuw eigen treinstation.
Naast Heerlen Centraal en Heerlen-De Kissel dus het derde treinstation.
En als je Hoensbroek meetelt (ook gem. Heerlen) hebben we dus 4 stations!
Oh my ik reageer nu wel op een heel oude postingquote:Op donderdag 21 augustus 2008 01:40 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Dr Martin Luther Kinglaan.
Heb ik in een ver verleden gewoond.
Die steile weg van de Akerstr-Noord naar zwembad Terveurdt is dat toch?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 01:40 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Dr Martin Luther Kinglaan.
Heb ik in een ver verleden gewoond.
Drugsrunnertjes en drugszoekertjesquote:Op donderdag 21 augustus 2008 01:31 schreef DarkSystem het volgende:
Zelf woon in ik nu op Molenberg, in principe geen klachten, een hoop kleine spelende kinderen waar je geen last van hebt, gelukkig woon ik wel een beetje aan de grens waardoor ik niet middenin de wijk zit waar ze vaak met blikken bier voor het huis zitten (al kan dat best gezellig zijn).
Enige minpunt is af en toe wat vreemde types op scooters of in auto's die 10 x door de straat rijden voor 'niks'. Voor de rest ligt alles lekker in de buurt
ik heb jarenlang op de v Maerlantstraat gewoond, daar was het prima te doenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:58 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Drugsrunnertjes en drugszoekertjes
Ik ben geboren op de Molenberg zelfs.. Thuis!! Guido Gezellenstraat 51..
Niet overal even prettig wonen daar
Yep!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:51 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Die steile weg van de Akerstr-Noord naar zwembad Terveurdt is dat toch?
Ik woon nu exact aan die straat (dr schaepmanplein)quote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:58 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Drugsrunnertjes en drugszoekertjes
Ik ben geboren op de Molenberg zelfs.. Thuis!! Guido Gezellenstraat 51..
Niet overal even prettig wonen daar
Waarom zullen ze deze stad uitgezocht hebben denk je? Hier zie je bijna geen politie.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:52 schreef DarkSystem het volgende:
[..]
Ik woon nu exact aan die straat (dr schaepmanplein)![]()
In principe geen last van die drugsdealertjes, zolang ze niet hier stoppen
snap ook niet waarom de politie niet wat vaker 's nachts een rondje rijd hier dan..
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:19 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Waarom zullen ze deze stad uitgezocht hebben denk je? Hier zie je bijna geen politie.
Het enige dat ze doen is in het weekend alcohol controles en wildplassers aanhouden. Of mensen die geen licht op hun fiets hebben irriteren.
Maar die dealers kunnen doen wat ze willen.
En ook in die wijken zijn heel veel normale gebieden te vinden.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:43 schreef Ixnay het volgende:
In Heerlen-Zuid heb je zelfs echt dure wijken met vrijstaande ruime huizen.
Heerlen heeft een slechte naam door het noordelijk deel.
Meezenbroek, Schaesbergerveld, Palemig, Vrieheide, Zeswegen, sommige delen van Hoensbroek enzo.
Alhoewel je dan nog wel langs het Domushuis moet...quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:16 schreef DarkSystem het volgende:
Mee eens, volgens mij zijn het nog maar enkele straten hier in Molenberg, loop je iets tever kom je al in de "elite" wijk met koopwoningen..
Zegt me niks? Klooster voor verslaafde zie ik op Google, binnenkort maar eens gaan kijken daarquote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:05 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Alhoewel je dan nog wel langs het Domushuis moet...
Vanwaar de keuze voor Heerlenquote:Op donderdag 29 januari 2009 20:35 schreef Alltime het volgende:
Ik ga dit weekend naar Heerlen. Het wordt vast fantastisch!
Maar om te zorgen dat het toch niet tegen gaan vallen. Iemand tips?
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:33 schreef huize het volgende:
Onzin. Alleen al qua opgeruimheid van de stad scoort Heerlen beter dan een nabijgelegen Maastricht!
Tsja... ik heb in beide steden op school gezeten en prefereer echt Maastricht. Daar durf ik gewoon over het busstation te lopen, dat was is Heerlen vooral blik op arrogant en hard doorlopenquote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:33 schreef huize het volgende:
Onzin. Alleen al qua opgeruimheid van de stad scoort Heerlen beter dan een nabijgelegen Maastricht!
De klinker, bolero, en de kroniek...quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:19 schreef Professional het volgende:
Laatste jaren valt het mee in Heerlen, stad is er zeer zeker goed op vooruitgegaan.
Daarentegen is het winkelen nog altijd zwaar kut, en het uitgaan word steeds minder leuk.
Keuze is beperkt: Naar Huis, 7, Kromme Toeter (komt daar iemand nog?), Puur, 045 (niet geweest).
Daarentegen is Maastricht ook niet meer wat het geweest is.
qftquote:Op woensdag 11 februari 2009 21:09 schreef the_legend_killer het volgende:
Heerlen...
Sittard the place 2 be
Sittard is laatst uitgeroepen tot de 2de winkelstad van Limburg ( had iets met variatie te maken )quote:Op donderdag 12 februari 2009 09:32 schreef Professional het volgende:
Sittard?
Ook leuk, maar qua winkel- en uitgaanstad is het toch echt vele malen minder dan Maastricht en zelfs Heerlen.
Een paar jaar terug was juist dat de gezelligste avond...quote:Op woensdag 25 februari 2009 21:35 schreef PouwelZ het volgende:
op donderdag is het helaas erg kansloos.
Dan hebben we het echt over eind vorige eeuw.quote:Op woensdag 25 februari 2009 21:58 schreef huize het volgende:
Ha inderdaad op de donderdag in de rij staan om de toeter in te komen of joost..toen de miller time nog bestond en fellini gezellig was (en bestond)... vreuger,,
Hoevaak is die rock tent bij de dumpshop al over de kop gegaan?quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:28 schreef Ixnay het volgende:
Voor het rockend publiek is er gewoon niks. Kun je beter naar Aken gaan.
Ten eerste is de ligging slecht. Te ver van het plein af. Verder bestaat de doelgroep nu uit emo's met een gemiddelde leeftijd van 15. Daar wil de gemiddelde rocker niet tussen staan.quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:33 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Hoevaak is die rock tent bij de dumpshop al over de kop gegaan?
Ik kom eigenlijk niet meer op dat plein, ligt toch nog enigzins afgelegen...quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:50 schreef huize het volgende:
de route 66 bestaat ook al een ruime tijd niet meer. Naast Faust ligt nu Fish..
Dacht er net aan. Jupiler en Hertog Jan van de tap, en niet duurquote:Irish pub wilt nog wel eens een stevig avondje muziek derin knallen.
Dat kan natuurlijk altijd gebeurenquote:Op woensdag 25 februari 2009 21:40 schreef teamlead het volgende:
lekkere wijven in heerlenWij hebben duidelijk niet dezelfde smaak
Volgens mij is dat hele plan geschrapt met het herinrichten van het Van Grunsvenplein.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 11:07 schreef Ixnay het volgende:
http://www.made-in-limbur(...)jan-en-lange-lies-2-
Het gaat om het 2e deel van het filmpje.
Ze hebben het ontwerp van die nieuwe torens aangepast, en de locatie ook.
Maar het gaat wel door is gisteren bevestigd. Wel veruit de hoogste gebouwen van Limburg.
Nee, dat waren die 2 scheve torens die die architect Mecanoo uit Delft ontworpen had.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 12:16 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat hele plan geschrapt met het herinrichten van het Van Grunsvenplein.
Maar goed ook denk ik.
Daar heb ik nog niets van gehoord, bedoel je op het SON-terrein, naast het nieuwe CBS?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 16:01 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Nee, dat waren die 2 scheve torens die die architect Mecanoo uit Delft ontworpen had.
Die zouden op het schouwburgplein/v. Grunsvenplein komen.
Deze komen volgens mij meer richting Maankwartier te liggen.
Echt speciaal is deze subsidie dan weer niet, andere stations/steden krijgen er ook één:quote:15 miljoen rijksgeld voor stationsgebied Heerlen
Minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat is maandagochtend persoonlijk naar Heerlen gekomen om een subsidiebedrag van 15 miljoen euro te overhandigen voor het opknappen van de stationsomgeving.
Met de rijksbijdrage is het uitvoeren van het 160 miljoen euro kostende Maankwartier een stap dichterbij gekomen. Met de vijftien miljoen haalde Heerlen meer dan tien procent binnen van de subsidieregeling van 141 miljoen euro die het ministerie instelt om knelpunten in het spoor op te heffen. In totaal dingden 26 projecten in heel Nederland mee voor dat geld.
Eurlings noemde maandag in Heerlen het Maankwartier 'het mooiste project' dat in Den Haag is ingediend. Het plan voorziet in de bouw van 110 woningen, kantoren, winkels, grootschalige detailhandel, een hotel en een horeca/congresvoorziening.
Gepubliceerd op: 08.06.09 10:54, bijgewerkt op: 08.06.09 13:41
quote:Miljoenen voor betere stationsomgeving
Uitgegeven: 8 juni 2009 13:02
Laatst gewijzigd: 8 juni 2009 13:44
DEN HAAG - Minister Camiel Eurlings (Verkeer) heeft maandag 117 miljoen euro subsidie verstrekt aan gemeenten, die de gevolgen willen aanpakken van het spoor dat hun stad doorsnijdt.
De minister leverde de cheques in Heerlen en Eindhoven persoonlijk af. Eindhoven ontving ruim 12 miljoen euro, Heerlen 15 miljoen euro. In totaal zijn er 29 stationsgebieden die een tegemoetkoming van maximaal 15 miljoen euro in de kosten van het project tegemoet kunnen zien.
Ook gemeenten als Gouda, Tilburg, Nijmegen en Heerhugowaard kunnen nu bijvoorbeeld voetgangersbruggen en fietstunnels realiseren of juist ongebruikte emplacementen verwijderen, waardoor woonwijken beter met elkaar worden verbonden.
Doorslag
Eurlings onderstreepte maandag dat de subsidies veelal net de doorslag geven voor doorgang van een project. ''Dit is net de laatste push.'' Aanpakken van de bestaande barrières loont volgens hem om verscheidene redenen. ''Het is goed voor de aantrekkelijkheid van het openbaar vervoer als je bijvoorbeeld bredere en mooiere voetgangerstunnels maakt.
Ook kan het steden letterlijk dichterbij elkaar brengen. Het vergrijzende Heerlen kan aantrekkelijk worden voor jonge mensen uit het nabijgelegen Aken.''
Moment
De CDA-bewindsman vindt dat het geld op een belangrijk moment komt. ''Alle projecten kunnen op vrij korte termijn beginnen en dat is mooi meegenomen in deze tijden van crisis.'' De afgelopen jaren keerde het ministerie al ruim 240 miljoen euro uit aan 61 van dit soort projecten. Eurlings verwacht voor 1 juli ook de nog resterende 24 miljoen euro te kunnen verdelen.
© ANP
Is dat apres ski?quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:40 schreef Ixnay het volgende:
Ligt er aan. Als je een sjonnie bent die van standaard popi-jopi muziek houdt heb je keuze uit 10 a 15 clubs.
En voor de rest is er niks.
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:30 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Onder andere, eigenlijk alles dat fout is en breezah-achtig.
quote:Op zaterdag 20 juni 2009 15:00 schreef TheYoung1 het volgende:
Ná het sluiten van de klinker, is het echt eenzijdig geworden in het centrum...
Alleen nog van die shitzebreezahzonnebankgastentoestanden als de seven de skihut en zulks. Kroniek is eigenlijk nog de enigste kroeg die te doen is. Alleen het bier daar is al jaren dood als je het krijgt..
Yup, een maand geleden is er een slotje op gegaanquote:Op zaterdag 20 juni 2009 17:02 schreef Ynske het volgende:
[..]is de klinker helemaal dicht
was altijd wel gezellig daar
freaky herrineringen aan de klinkerquote:Op zaterdag 20 juni 2009 17:02 schreef Ynske het volgende:
[..]is de klinker helemaal dicht
was altijd wel gezellig daar
Daar ben ik dan ook wel nieuwsgierig naar jaquote:Op zondag 21 juni 2009 12:08 schreef Ynske het volgende:
dr is een brand/kortsluiting geweest vanmorgen in de Schouwburg in Heerlen
t open podium van vandaag gaat daardoor niet door
ben benieuwd wat de schade is, de brandweer heeft het gebouw nog niet vrijgegeven
oh?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 17:19 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Yup, een maand geleden is er een slotje op gegaan
Paul had er geen trek meer in en het rookverbod was de druppel...Helaasquote:
Ohquote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:30 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Onder andere, eigenlijk alles dat fout is en breezah-achtig.
Zou een aanwinst zijn. De Klinker was de laatste kroeg waar de hele beat/bling/breezah geen voet aan de grond had.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:18 schreef Cydex het volgende:
Stel dat ik morgen een discotheek in Heerlen open met de oude Femina als uitgangspunt. Wat zullen mijn kansen zijn dat ik over 10 jaar nog steeds een topzaak heb?
Ik zie en hoor veel verlangenden naar zo'n tent in Heerlen. Moet toch te doen zijn lijkt me. Een avondje Femina per maand bij cafe Pelt lijkt me niet genoeg.
Dan heb je binnen 2 maanden een goed lopende zaak. Iets als de oude Femina heeft Heerlen namelijk niet.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:18 schreef Cydex het volgende:
Stel dat ik morgen een discotheek in Heerlen open met de oude Femina als uitgangspunt. Wat zullen mijn kansen zijn dat ik over 10 jaar nog steeds een topzaak heb?
Een Femina maar dan voor jonger volk. 16 tot 36 jaar.quote:Ik zie en hoor veel verlangenden naar zo'n tent in Heerlen. Moet toch te doen zijn lijkt me. Een avondje Femina per maand bij cafe Pelt lijkt me niet genoeg.
Ik ben niet Paul van de Klinker :-)quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:51 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Zou een aanwinst zijn. De Klinker was de laatste kroeg waar de hele beat/bling/breezah geen voet aan de grond had.
Succes met de nieuwe Klinker Paul!!
Gasten ouder dan 36 kunnen zich Femina wel het beste herinneren. Dan zal er een zaal voor 40-plussers moeten komen die elke week hun reunie kunnen houden.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:24 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dan heb je binnen 2 maanden een goed lopende zaak. Iets als de oude Femina heeft Heerlen namelijk niet.
[..]
Een Femina maar dan voor jonger volk. 16 tot 36 jaar.
Nee hoor. Je hebt Heerlens bloed dussssquote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:45 schreef Mini_rulez het volgende:
Wow, er is gewoon een Heerlen-topic...
Moet je in Heerlen wonen om hier te posten?Ik ben er alleen geboren.
als ie er maar niet staat als ik ga trouwenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:48 schreef Ynske het volgende:
Piet Paulusma staat nu voor Kasteel Terworm
maar niet alleen hoop ikquote:
whahahahquote:
hoezo pretbederverquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:25 schreef TheYoung1 het volgende:
Ik ben er gelukkig niet bij. Zou de pretbederver zijn omdat ik de paulus pietsema zo in de slotgracht zou knikkeren....
Wat een eikel die vent
whahahahaha heb er nu al zin inquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 11:05 schreef teamlead het volgende:
[..]
hoezo pretbederverklinkt meer als live entertainment
Ik ben 29, en ik kan het me ook nog goed herinneren (val wel buiten de doelgroep, want ik was nog vrij jong in die tijd). Zo'n tent heeft zeker kans van slagen, vooral nu.quote:Op woensdag 1 juli 2009 00:12 schreef Cydex het volgende:
[..]
Gasten ouder dan 36 kunnen zich Femina wel het beste herinneren. Dan zal er een zaal voor 40-plussers moeten komen die elke week hun reunie kunnen houden.
quote:Op maandag 21 september 2009 17:09 schreef Tammymara het volgende:
Oké dank je wel, Kan ik hem dat zo vertellenIk heb geen idee wat Gilgamesj is! En de guido gezellestraat wonen vrienden van ons,Is om de hoek. Grappig!
Eetkamertafel hè!quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:38 schreef Lastlivingsoul het volgende:
op de keukentafel....
Lekkere plek XD
Dat heet volgens mij Caumerveld, maar ik weet ook niet precies waar de grenzen van de Erk en Caumerveld liggen. En wanneer Douve Weien begint.quote:Op maandag 21 september 2009 16:22 schreef Tammymara het volgende:
Overigens had mijn man gisteren een vraag en ik wist het niet, nu ik dit tegenkom kan ik het ook hier vragen.Als je van molenberg de kerkraderweg afrijd,naar beneden, die berg af, (met die flitspaal) zie je links allemaal van die dure huizen,begint onderaan de berg met zo'n huis met allemaal pilaren,en hoe verder je gaat, hoe groter en duurder die huizen worden.Nu vroeg mijn man hoe het daar heet, Is dat ook nog molenberg of stopt molenberg bovenaan die berg?
Het leek ons zo lullig, als je namelijk iemand zegt "ik woon op molenberg"krijg je van die blikken en opmerkingen als "oh wat erg"Toen zei hij, Je zal daar maar wonen in zo'n huis en dan die blik krijgen!Maar volgens mij is dat niet meer molenberg. Wie weet wat het wel is? Hoe het wel heet?
Caumervel en De Erk is hetzelfde, als ik internet mag geloven. Daar liggen geen kinderachtige huisjes, heb er afgelopen donderdag gecollecteerd, nu nog spierpijn van het traplopenquote:Op dinsdag 22 september 2009 21:49 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dat heet volgens mij Caumerveld, maar ik weet ook niet precies waar de grenzen van de Erk en Caumerveld liggen. En wanneer Douve Weien begint.
is idd de ERKquote:Op dinsdag 29 september 2009 10:35 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Caumervel en De Erk is hetzelfde, als ik internet mag geloven. Daar liggen geen kinderachtige huisjes, heb er afgelopen donderdag gecollecteerd, nu nog spierpijn van het traplopen
http://heerlen.straatinfo(...)+-+Gemeente+Heerlen/
Ja is goed ...Als je naar valkenburg moest was het idd niet slim nee.quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:41 schreef Sjeen het volgende:
Doe ik de volgende keerNu moest ik diezelfde avond ook nog door naar Valkenburg, druk genoeg
Ik zie er weinig veranderen.quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:04 schreef Toffe_Ellende het volgende:
hoe gaat het eigenlijk met het Maankwartier?
Dat gaat nog steeds door, alhoewel ik dacht dat ze nu weer ergens geld voor zochten.quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:04 schreef Toffe_Ellende het volgende:
hoe gaat het eigenlijk met het Maankwartier?
Volgens mij is dat witte huis waar je het over hebt, juist een van de duurste huizen uit die straatquote:Op maandag 21 september 2009 16:22 schreef Tammymara het volgende:
Dat heb je snel gedaan TheYoung
Ik heb tien jaar in Kerkrade gewoond, vond ik ook niet zo denderend,Ben blij dat ik weer terug ben in Heerlen, Ook al heeft Heerlen ook wijken waar je nog niet dood gevonden wil worden.
Overigens had mijn man gisteren een vraag en ik wist het niet, nu ik dit tegenkom kan ik het ook hier vragen.Als je van molenberg de kerkraderweg afrijd,naar beneden, die berg af, (met die flitspaal) zie je links allemaal van die dure huizen,begint onderaan de berg met zo'n huis met allemaal pilaren,en hoe verder je gaat, hoe groter en duurder die huizen worden.Nu vroeg mijn man hoe het daar heet, Is dat ook nog molenberg of stopt molenberg bovenaan die berg?
Het leek ons zo lullig, als je namelijk iemand zegt "ik woon op molenberg"krijg je van die blikken en opmerkingen als "oh wat erg"Toen zei hij, Je zal daar maar wonen in zo'n huis en dan die blik krijgen!Maar volgens mij is dat niet meer molenberg. Wie weet wat het wel is? Hoe het wel heet?
Bij de dierenarts die wijk?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:46 schreef Tammymara het volgende:
Als je in hoensbroek woont moet je dat toch wel weten waar dat ligt, vooral na vandaag hahahaha.
Maar goed, vanuit het centrum loop je richting kasteel (Goh) en dan voorbij,oversteken en dáár is het al .Als ik me niet vergis ligt daar een kapper en een snackbar op de hoek, dat wijkje daar.Heb ik me laten vertellen,ik wist het namelijk ook niet.maar vanaf het centrum is het vijf minuten lopen of zo.
Wat is er dan gebeurd?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:14 schreef Tammymara het volgende:
Ik heb echt geen idee, Toevallig vertelde iemand mij het vanmiddag n.a.v. wat er daar gebeurd is.Gewoon vanuit het centrum (dat plein) richting kasteel lopen, blijven lopen tot je moet oversteken en daar is het.Meer weet ik ook niet, Ik kom er niet vandaan
Ja.quote:
Small world, ik ga achter die Albert Heijn wonenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:41 schreef Neo-Mullen het volgende:
Geweldig topicIedereen kent de buurt waar ik dagelijks ben. Ik fiets regelmatig langs de Guido Gezellenstraat (TheYoung) en heb in de Erk folders bezorgd 3kwart jaar
Ik werk trouwens in de Albert Heijn op de Schandelerboord
Dan zul je me nog wel eens kunnen horen schreeuwen als ik zat na het stappen naar een vriend toe gaquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:49 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Small world, ik ga achter die Albert Heijn wonen
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:31 schreef Tammymara het volgende:
Ik woon een straat verder dan de Guido gezellestraatEn ik kom ook wel eens in die AH.
http://www.nu.nl/algemeen(...)-bij-drugsactie.html
Dat is dan minder dan 1 uur of je moet op dat nieuwe onverharde stukje parkeren of je staat geparkeerd op het verharde stukje voor de slagbomen of je parkeert er na sluitingstijdquote:
En dan is het al een stuk beter dan een aantal jaren geleden. Als je op Google Earth de satellietbeelden aanzet, dan zie je die open stukken tussen die woningen in. Destijds was dat allemaal bebouwd met die mijnwerkerswoningen; dat ging goed zolang de mijnen er waren, maar na de sluiting zijn zo'n beetje al die kolonies verpauperd.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:02 schreef Ixnay het volgende:
En dat met die drugsinval vandaag was in de zogenaamde Kasteelkolonie. Achter die kapper en snackbar inderdaad.
Echt zo'n mijnwerkersbuurtje. De Markgravenstraat ligt daar o.a. Op nog geen 100 m afstand van het huis van burgemeester Gresel.
Over welke straat heb je hetquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:06 schreef Tammymara het volgende:
Als je nou nog een keer door die straat heenfietst dan moet je even een straat verder fietsen, Even flink hard bellen dan kom ik zwaaien
Ja.quote:
Dat die Gresel daar woont wist ik niet maar de 'duurste' en 'goedkoopste' wijk van Hoensbroek liggen daar idd precies naast elkaar.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:02 schreef Ixnay het volgende:
En dat met die drugsinval vandaag was in de zogenaamde Kasteelkolonie. Achter die kapper en snackbar inderdaad.
Echt zo'n mijnwerkersbuurtje. De Markgravenstraat ligt daar o.a. Op nog geen 100 m afstand van het huis van burgemeester Gresel.
Duurste en goedkoopste wijk van Parkstad liggen daar naast elkaar.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:26 schreef ZoneKill het volgende:
[..]
Dat die Gresel daar woont wist ik niet maar de 'duurste' en 'goedkoopste' wijk van Hoensbroek liggen daar idd precies naast elkaar. HIER dus.
Van Parkstad weet ik niet maar als jij het zegt geloof ik het.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:56 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Duurste en goedkoopste wijk van Parkstad liggen daar naast elkaar.
De miljonairswijk ja. Je bedoelt de pegasuslaan?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:24 schreef TheYoung1 het volgende:
Ik schat zo dat de duurste parkstadwijk de nog nieuwe wijk langs de oude vullingsweg is geworden.
Stuk tussen de Heerlerbaan en Schaesberg.
Daar staan echt kapitale woningen op rij.
Vertel mij watquote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:54 schreef TheYoung1 het volgende:
Ja dat stuk naast de Kaldeborn.
Sjezus daar staan miljoenen naast elkaar....
Hoogveld.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:32 schreef Ixnay het volgende:
Die wijk tussen het Imstenraderbos en het Roda stadion wordt ook duur. Tussen Heerlerbaan en de autoweg. Dat wordt ook meer zoiets als die villawijk Terschuren in Hoensbroek denk ik.
Ik vermoed dat die huizen dan ook met een jaar of 10 ofzo er niet meer zijn.quote:Die wijk in Vrieheide met die honderden T-vormige woningen met witte regelwerk gevels mogen ze van mij best platgooien en opnieuw beginnen. Dat is gewoon zo snel en goedkoop mogelijk gebouwd om de groei van Heerlen bij te houden.
Dan zie ik liever Eikenderveld. Ook niet de allerbeste buurt, maar wel sfeer.
dat vind ik nog altijd zonde dat die watervalletjes weg zijnquote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:38 schreef Ixnay het volgende:
De oude promenade... remember.
[ afbeelding ]
Wtf da's mooi man, waarom hebben ze dat weg gedaanquote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:38 schreef Ixnay het volgende:
[ afbeelding ]
Ze worden nog verkocht als huurders eruit gaan. En dat doen ze ook met Meezenbroek, maar die wijk vind ik eigenlijk minder lelijk dan de bovengenoemde.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:47 schreef Stupendous76 het volgende:
Ik vermoed dat die huizen dan ook met een jaar of 10 ofzo er niet meer zijn.
je liep daar naar beneden onder de weg door, en aan de kant van de schouwburg naar boven, daar was ook de voetgangersingang van de parkeergaragequote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:49 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Wtf da's mooi man, waarom hebben ze dat weg gedaan
(ben pas 19 en kan me dit dus niet herinneren)
Volgens mij is het ergens rond 1998/1999 dichtgegooid. Ik ken ze me nog herinneren. Dan loop je zo de garage van de stadschouwburg in waar die junkies toen altijd zaten.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:49 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Wtf da's mooi man, waarom hebben ze dat weg gedaan
(ben pas 19 en kan me dit dus niet herinneren)
Je kon idd onder de Geerstraat doorlopen. Nu moet je oversteken.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:50 schreef Ynske het volgende:
[..]
je liep daar naar beneden onder de weg door, en aan de kant van de schouwburg naar boven, daar was ook de voetgangersingang van de parkeergarage
later is van dat ondergrondse stuk nog een tijd fietsenstalling geweest
waarom weggedaan? daar lagen junks in t overdekte gedeelte
ja en daar waar dat hek staat nu, daar is nog een tijd de ingang naar de fietsenstalling geweestquote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:57 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Je kon idd onder de Geerstraat doorlopen. Nu moet je oversteken.
Dat weggetje omhoog naar het Schouwburgplein is er nog maar die hebben ze met een hek op slot gemaakt.
Bedoel je die speelhal Superlativo? Die ligt er nog gewoon.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:01 schreef Ynske het volgende:
[..]
ja en daar waar dat hek staat nu, daar is nog een tijd de ingang naar de fietsenstalling geweest
overigens zijn die volgens mij ook allemaal weg nu
daar issie geweest, naast t glaspaleis, maar das ook weg, en later nog op de akerstraat, aan de kant van waar die speelhal gezeten heeft/zit
dan was hij dicht laatstquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:09 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Bedoel je die speelhal Superlativo? Die ligt er nog gewoon.
En bij het glaspaleis staan nog steeds fietsen.
Heel veel lol gehad met een fles dubro afwasmiddel.....Schuimen dat dat doet joh!!!!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:38 schreef Ixnay het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:00 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Heel veel lol gehad met een fles dubro afwasmiddel.....Schuimen dat dat doet joh!!!!![]()
k kan t nergens vinden maar volgens mij is dat eerder rond 96 geweest, dat was t laatste jaar van mn middelbare school.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:52 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Volgens mij is het ergens rond 1998/1999 dichtgegooid. Ik ken ze me nog herinneren. Dan loop je zo de garage van de stadschouwburg in waar die junkies toen altijd zaten.
Dat zou ook best de reden kunnen zijn dat ze het hebben dichtgegooid.
Als je daar nu langsloopt, bij die fiets hokjes, zie je dat ze die blauw/geel/oranje tegels nog hebben laten zitten.
Hou het op '97quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:55 schreef Ynske het volgende:
[..]
k kan t nergens vinden maar volgens mij is dat eerder rond 96 geweest, dat was t laatste jaar van mn middelbare school.
dat was een turk, met heerlijke turkse thee, maar die is ook weer wegquote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:40 schreef Tammymara het volgende:
Die bazaar is alweer dicht (Heel jammer want ik vond het best leuk!) en waar die wibra heeft gezeten zit idd nu nog een kapper en een kledingwinkeltje.Volgens mij ook nog een of andere buitenlandse delicatessenzaak maar ik kom er nu niet meer.
echt wel!quote:Die watervalletjes kan ik me nog herrinneren, VEEL leuker dan hoe het nu is!
die bij t spoor? die zit er ook al een eeuwigheidquote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:08 schreef Neo-Mullen het volgende:
Die bazaar is voor mij niet echt een gemis. Vond het een beetje een raar gebeuren.
Natuurlijk wel jammer voor diegenen die het wel graag hadden gehouden, want er zat wmb geen nadeel aan.
Die indische toko bij de dumpshop is geweldig
Mja meer richting de bazaar. Wel in de buurt van het spoor inderdaadquote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:14 schreef Ynske het volgende:
[..]
die bij t spoor? die zit er ook al een eeuwigheid
zo kwam gister een fokker uit t land, vertellen dat zij vroeger bij de Gekroonde Haan gegeten had, Dat ding bestaat gewoon nog
de man van juffrouw Juliëtte, mn kleuterjuf, werkte daar toendertijd als chefkok
Heb je daar nog meer foto`s van? Dit herken ik helemaal niet/quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:38 schreef Ixnay het volgende:
[ afbeelding ]
dat liep naar beneden, daar ging je onder de geerstraat doorquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:08 schreef thefreakje het volgende:
[..]
Heb je daar nog meer foto`s van? Dit herken ik helemaal niet/
Ik neem aan dat dit bij de shouwburg/geerstraat is, bij de abn en het winkelcentrum de plu?
Die hoge muur naast het waterspel hoe sloot die dan aan op de straat?
nu je het zeg komen er vage dingen boven drijven.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:09 schreef Ynske het volgende:
[..]
dat liep naar beneden, daar ging je onder de geerstraat door
Bedoel je die hele kleine t.o. het politieburo? Die is er ook niet meer iig.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:14 schreef Ynske het volgende:
[..]
die bij t spoor? die zit er ook al een eeuwigheid
zo kwam gister een fokker uit t land, vertellen dat zij vroeger bij de Gekroonde Haan gegeten had, Dat ding bestaat gewoon nog
de man van juffrouw Juliëtte, mn kleuterjuf, werkte daar toendertijd als chefkok
nee die op de hoek bij de spoorwegovergangquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:24 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Bedoel je die hele kleine t.o. het politieburo? Die is er ook niet meer iig.
Vroeger had je daar toko baroe en toko san gelli.(eentje onder aan de oranje nassau).
Maar die ene bij de spoorwegovergang, ligt er idd ook al weer heel wat jaartjes.
Die zit er nog ja. Iig 2 jaar geleden wel (toen was ik er voor het laatstequote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:25 schreef Ynske het volgende:
[..]
nee die op de hoek bij de spoorwegovergang
die zat er al toen ik op de Driestraat op t economisch college zat, 93-97quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:54 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Die zit er nog ja. Iig 2 jaar geleden wel (toen was ik er voor het laatste)
Tell me more. Lange Jan en Lange Lies project ligt al maanden stil? En wat is dat Maankwartier dan?quote:Op maandag 2 november 2009 23:04 schreef Ixnay het volgende:
De junks zijn weg dat vind ik al een pluspunt.
Er staan mooie projecten op het programma. Binnenring, Buitenring, Maankwartier, van Grunsvenplein (Schouwburgplein), hoogbouwprojecten.
Het enige dat er moet gebeuren is dat er meer bedrijven komen zodat de vergrijzing wordt tegengegaan.
Een echte universiteit zou ook welkom zijn. Verder vind ik dat ze Roda maar eens moeten overkopen. Kerkrade is namelijk te klein voor zo'n club en Heerlen heeft er wel het geld en de mogelijkheden voor.
En ik hoop dat er een hele progressieve nieuwe burgemeester komt. Geen CDA.
maankwartier is station en omgevingquote:Op maandag 2 november 2009 23:08 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Tell me more. Lange Jan en Lange Lies project ligt al maanden stil? En wat is dat Maankwartier dan?
en dan te bedenken dat Roda eigenlijk in t stadion bij kaldeborn had moeten komen vroeger...quote:Op maandag 2 november 2009 23:04 schreef Ixnay het volgende:
De junks zijn weg dat vind ik al een pluspunt.
Er staan mooie projecten op het programma. Binnenring, Buitenring, Maankwartier, van Grunsvenplein (Schouwburgplein), hoogbouwprojecten.
Het enige dat er moet gebeuren is dat er meer bedrijven komen zodat de vergrijzing wordt tegengegaan.
Een echte universiteit zou ook welkom zijn. Verder vind ik dat ze Roda maar eens moeten overkopen. Kerkrade is namelijk te klein voor zo'n club en Heerlen heeft er wel het geld en de mogelijkheden voor.
En ik hoop dat er een hele progressieve nieuwe burgemeester komt. Geen CDA.
Wtf dat is een ziekelijk groot gebouw. Waar gaan ze dat plaatsen? Gaat dit lelijke gebouw van een station dan weg?quote:Op maandag 2 november 2009 23:11 schreef Ynske het volgende:
[..]
maankwartier is station en omgeving
[ afbeelding ]
Maankwartier is wat je ziet op het plaatje van Ynske. Is een winkelcentrum en station in een.quote:Op maandag 2 november 2009 23:08 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Tell me more. Lange Jan en Lange Lies project ligt al maanden stil? En wat is dat Maankwartier dan?
Als ik dat zo zie is dat een woon/werk complex voor honderden mensen en +- 50 winkels ofzo?quote:Op maandag 2 november 2009 23:11 schreef Ynske het volgende:
[..]
maankwartier is station en omgeving
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |