abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 november 2007 @ 10:21:55 #101
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_54644968
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 10:18 schreef WheeleE het volgende:
Stiekem kijk ik als ik ergens een speelgoedafdeling tegenkom bij de V&D ofzo, altijd even bij de Lego-dozen, vooral de grote. Eigenlijk wil ik dan gewoon zo'n doos kopen, maarja, ze kijken me thuis dan zo raar aan .
Ik ook Maar ik doe het wel hoor Ik heb inmiddels heel veel Harry Potterlego, en ik heb nog drie grote dozen staan hier om in elkaar te zetten Waaronder dat leuke witte huis, en inmiddels zag ik hier in DLD ook een stadshuis uit die serie. Die komt er vast ook nog wel
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 16 november 2007 @ 10:26:30 #102
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_54645062
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 10:21 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik ook Maar ik doe het wel hoor Ik heb inmiddels heel veel Harry Potterlego, en ik heb nog drie grote dozen staan hier om in elkaar te zetten Waaronder dat leuke witte huis, en inmiddels zag ik hier in DLD ook een stadshuis uit die serie. Die komt er vast ook nog wel
Hahahaha, dan ben ik dus ook niet de enige . Blijft mooi spul . En altijd maar hopen dat er in een afgelegen speelgoedwinkel een nostalgische doos staat uit 1990 ^^ .
Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 november 2007 @ 10:29:06 #103
13151 crew  Rewimo
pi_54645096
Helaas bouwt mijn zoontje (7) tegenwoordig zelf zijn setjes in elkaar
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_54647068
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 10:29 schreef Rewimo het volgende:
Helaas bouwt mijn zoontje (7) tegenwoordig zelf zijn setjes in elkaar
Dan geef je hem de verkeerde dozen. Je moet altijd setjes geven die wat boven zijn kunnen liggen, dan heb je een legitieme reden om te helpen .
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 november 2007 @ 11:58:52 #105
13151 crew  Rewimo
pi_54647151
Helpen? Niks helpen, ik zette ze in elkaar (bij voorkeur als ie in bed lag )
pi_54984690
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 21:41 schreef Jegorex het volgende:
Mijn opa en oma hadden een hele oude lego trekker
[ afbeelding ]

Zelf had heb ik moderner spul van rond de tijd dat de 9V trein net nieuw was.
Hee, die had ik ook (en heel erg veel van de generatie daarvoor)
Take on the situation, but not the torment ...
pi_54984724
Ik had vroeger een soort ruimtevrachtschip in elkaar geknutseld.In de vrachtruimte kon ik dan mijn snoep verstoppen.Dat waren leuke tijden.
pi_54984769
Deze had ik ook:

En nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer. Al die sets die er na kwamen zijn geen echte lego :-)
Take on the situation, but not the torment ...
pi_55052348
Ik heb ook bakken vol met lego, Hopelijk gaat mijn dochter er ook mee spelen, en ppa wel helpen natuurlijk...haha...Zo geweldig spul....
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 5 december 2007 @ 21:50:01 #110
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55066413
Lego heb me wat afgebouwd, ik bouwde meestal het grootste huis me een enorme muur om mn tuin privacy
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_55155910
Lego heb ook op zolder dozen staan bouwde vroeger ook van die steden zoals 1 pagina hiervoor <3 misschien ook maar eens foto's digitaliseren
  donderdag 13 december 2007 @ 21:14:48 #112
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_55254663
tvp
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_55255051
Voor wie toch heimwee heeft na vroeger, gewoon met lego gaan spelen, je bent niet de enigste
  donderdag 13 december 2007 @ 22:34:49 #114
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_55256756
quote:
Op donderdag 13 december 2007 21:33 schreef iemanss het volgende:
Voor wie toch heimwee heeft naar vroeger, gewoon met Lego gaan spelen, je bent niet de enigste
Ik zie me zelf in de wachtkamer van de tandarts niet zo snel met Lego spelen
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 13 december 2007 @ 23:55:30 #115
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_55258820
Van mijn vader kreeg ik best vaak Lego, met Sinterklaas, verjaardagen en ook tijdens de kermis omdat ik nergens in durfde (Was nog erg jong...) Gingen we naar de speelgoedwinkel en kreeg ik gewoon voor meer dan 200 gulden aan Lego

Een kleine selectie van mijn Lego:

Kreeg ik in de schoen[!!] met Sinterklaas

Voor mijn zwemdiploma

Mijn zus kreeg 'm, maar ik moest 'm in elkaar zetten

En deze twee kreeg ik voor het niet durven ingaan van een kermisattractie, wat was ik er weken zoet mee
\/ \/ \/

Gelukkig is alle Lego bewaard gebleven, heb het al een tijd niet meer aangeraakt, wat eigenlijk best wel zonde is...
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  vrijdag 14 december 2007 @ 11:09:20 #116
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_55264725
Lego!

In de laatste klas van de basisschool heb ik nog een spreekbeurt over Lego gedaan en heb ik van Lego een heel pakket aan informatie en dingetjes gekregen. Mijn ouders hebben me ook meegenomen naar Legoland in Denemarken en hoewel ik nog erg jong was kan ik het me nog goed herinneren! Lego zit in m'n bloed!

Op mijn slaapkamer had ik een plaat van 1.50x2m met mijn Legoland erop. Voor m'n verjaardag kwamen opa en oma langs en opa was vergeten me een kadootje te kopen dus hij trok z'n beurs en gaf me 300 Gulden! Ik had nog nooit zoveel geld gezien! Met dat geld ging ik met m'n vader naar de (onafhankelijke) speelgoedwinkel en bestelde een electrische Lego goederentrein. Ongeduldig als ik was ging ik een paar dagen laten langs de Speelboom en kocht een Lego TGV omdat m'n ouders mij wel vertrouwde met dat geld. M'n vader was te principieel om de bestelling van de onafhankelijke speelgoedwinkel op te zeggen en een paar weken later had ik 2 treinen.

Mijn oom was electronish systeemontwerper en bouwde een stoplichtsysteem voor mijn treinen. In een 2x4 blokje had ie gaatjes geboord met 2 ledjes erin en een kastje met schakelaartjes. Als het licht op rood stond stopte de trein ook omdat hij stukjes uit de tussenrail had geknipt die ook via het schakelkastje ging. Als het donker was zag het er echt mooi uit met alle lampjes in huizen en straatlampen.

De mooiste legotrein ooit:

alleen die van mij had een middenrail voor de stroom...
reset
pi_55265356
Oh fantastisch allemaal. Ook sinds kleine jongen met Lego in de weer geweest. Ik was helemaal gek van de oude ruimte serie, die hierboven ook allemaal stonden. En dat ging maar door in de loop van de jaren. Kwamen steeds meer nieuwe ruimte reeksen.

Al die onderdelen heb ik nog allemaal, welliswaar in een grote doos. Ook heb ik nog een mapje ergens met alle boekjes. Misschien eens leuk om nog eens door te kijken Ik zie dat ook een hoop Fabuland doosjes heb gehad, kon me dat helemaal niet meer herinneren, maar die onderdelen en de figuurtjes kwamen me direct bekend voor

Nadat we verhuist waren kreeg ik een hele zolder voor mij alleen waar een speciale grote tafel werd gemaakt in een L vorm waar ik met een modeltrein en Lego aan de slag kon. Zo prachtig

OMG. Kom nog veel meer spul tegen die ik ooit gehad heb. Waaronder deze F1 wagen Beter dan die moderne Ferrari gesponsorde modellen met kant en klare zijkanten etc.

Een aantal jaar daarna heb ook heel lang gespeeld met de Aquazone/nauts serie:

Nu heb ik nog een drietal dozen vol losse onderdelen en bij familie op zolder heb ik nog tientallen Techno dozen staan. Wegens ruimtegebrek kan ik die helaas niet meer bouwen en ergens neerzetten. Dus dan maar in de doos op zolder

Dit was een van mijn eerste Technic modellen

Nu heeft m'n zus kids en die komen nu in de leeftijd (5-6) dat ze erg geïnteresseerd raken in Lego. Dus als we op bezoek gaan dan is het altijd feest Hele doos ommieteren en dan maar lekker van alles bouwen

Ze hebben ook veel Playmobil, ook prachtig alleen kan je daar weinig aan bouwen.

[ Bericht 3% gewijzigd door DaFrenk op 14-12-2007 11:48:57 ]
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  vrijdag 14 december 2007 @ 12:15:58 #118
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_55266625
GVD, kutLEGO, ik moet een legosteen digitaal modelleren, en ik heb 1 maat niet kunnen vinden. Ik LEGO heel lief aankijken enzo.. zeggen ze dat 't een bedrijfsgeheim is. 't is dat ik geen schuifmaat thuis heb
  † In Memoriam † vrijdag 14 december 2007 @ 19:10:37 #119
25682 2cv
Niet subtiel
pi_55275558
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 12:15 schreef dubidub het volgende:
GVD, kutLEGO, ik moet een legosteen digitaal modelleren, en ik heb 1 maat niet kunnen vinden. Ik LEGO heel lief aankijken enzo.. zeggen ze dat 't een bedrijfsgeheim is. 't is dat ik geen schuifmaat thuis heb
Welke legosteen ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 14 december 2007 @ 19:58:10 #120
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_55276828
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 19:10 schreef 2cv het volgende:

[..]

Welke legosteen ?
2x2 hoog.
  vrijdag 14 december 2007 @ 22:03:54 #121
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_55279698
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 19:58 schreef dubidub het volgende:

[..]

2x2 hoog.
http://ldd.lego.com/
  vrijdag 21 december 2007 @ 14:28:13 #122
81894 godigita
Trollercoaster
pi_55442222
jaaa, lego!
  vrijdag 21 december 2007 @ 16:27:16 #123
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_55444076
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 22:03 schreef donroyco het volgende:

[..]

http://ldd.lego.com/
Dat is dus juist niet de bedoeling. Ik meot het blokje modelleren. Maar het is al gelukt.
  zaterdag 29 december 2007 @ 23:20:56 #124
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_55637903
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 10:18 schreef WheeleE het volgende:
-knip-
Stiekem kijk ik als ik ergens een speelgoedafdeling tegenkom bij de V&D ofzo, altijd even bij de Lego-dozen, vooral de grote. Eigenlijk wil ik dan gewoon zo'n doos kopen, maarja, ze kijken me thuis dan zo raar aan .
Gewoon doen! En als de cassiere dan vraagt of het een cadeautje is, zeg je gewoon dat het voor jezelf is. Ik heb eens in de winkel de inhoud van een doos leeggekiept in mijn rugzak, omdat de doos zo groot was dat ik die in de regen nooit droog zou kunnen vervoeren. Dus rugzak open, doos opgenscheuren, inhoud erin proppen en de doos met een glimlach weer overhandigen, met de mededeling dat ze in de winkel vast een hele mooie papierkliko hebben.

Ik heb mijn hele leven al met Lego gespeeld. Het gros daarvan staat nu nog bij mijn moeder, maar een aantal sets heb ik toch hier in de kast staan. Zoals deze:
, en de .

Ik ben altijd wel met Lego blijven spelen, maar heb een aantal jaar weinig tot geen sets meer gekocht. Totdat ik deze trein kocht. Vroeger wilde ik altijd al een electrische trein, maar deze heb ik zowel van Sinterklaas als van mijn ouders nooit gekregen.

Toen is het kriebelen weer begonnen en inmiddels heb ik mijn schade wel ingehaald.

Ik ben mijn collectie Adventurers aan het compleet maken en dat is inmiddels aardig gelukt. Mijn voorliefde voor oude beschavingen heeft zich ook uitgebreid naar de Vikingen, de Islanders en de Eskimo's. Daarnaast heb ik ook zowat de hele collectie Tiny Turbo's compleet. Tot slot ben ik ook een groot fan van de Creator en Designer series. Bij deze laatste twee zitten geen stickers of poppetjes, gewoon een hoop steentjes waarbij je je eigen fantasie ook kunt laten werken.

Mijn grootste trots zijn onderstaande sets. Voor de Black Cat heb ik maandenlang al mijn zakgeld, oppasgeld en extraatjes opzij gezet en toen ik EINDELIJK genoeg geld had, was hij niet meer in de winkel te krijgen. In heel Tilburg heb ik destijds alle speelgoedwinkels gehad, maar nergens meer aan te komen. Ongeveer een jaar geleden toch via Marktplaats weten te bemachtingen. De monorailsets zijn geweldig. Vooral vriendjes van onze junior vinden ze geweldig. Dat soort Lego maken ze tegenwoordig niet meer. Dan is het geweldig om daarmee te kunnen spelen.
, , en de .

Regelmatig breek ik de wat grotere sets af en komt er een andere voor in de plaats, omdat ik niet genoeg ruimte heb om alles op te kunnen bouwen. Als er dan vriendjes of vriendinnetjes komen spelen, staan ze vaak kwijlend voor de kast met de vraag aan junior of dat allemaal van hem is. Zijn antwoord is standaard dat dit allemaal van Sjeekie_Beekie is, en dat zijn Lego boven op zijn kamer staat. Vriendjes en vriendinnetjes snappen het vaak niet, maar komen wel het liefst bij ons spelen, omdat wij zoveel in de kast hebben staan. Al mogen ze niet met alle sets spelen. Sommige dingen zijn om naar te kijken, maar de Krokante Krab, daar is iedereen dol op. Mijn broer kon er geen genoeg van krijgen.

Onder de kerstboom rijdt deze trein, omgebouwd naar het 9V systeem natuurlijk:

Af en toe komt mijn Mindstorms doos tevoorschijn om een beetje aan te klooien, dat is een geweldige set. De technic serie is mij altijd wel blijven trekken, op de kast liggen de Dune buggy/Tractor en de Combine Harvester nog op me te wachten. Als ik weer heel veel tijd over heb, dan begin ik daar als eerste mee.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_55645382
lego helemaal geen tijd voor! voetbal is het enigste wat ik deed en trainen.
AFC AJAX
  zondag 30 december 2007 @ 20:50:46 #126
170712 Tuinboon
Vers uit de groentetuin
pi_55662749
Ooooooh die monorail! die vond ik vroeger zoo vet. Die wilde ik zo graag hebben. Net als een of andere haven maar toen ik jarig was hadden ze beide uit de collectie geschrapt.. Nergens meer te krijgen. Ik was zo teleurgesteld
pi_55667306
Oooooow, volgens mij had m'n broer ook iets van de ruimtelego!!
Geweldig!! Nostalgie...
  † In Memoriam † maandag 31 december 2007 @ 22:50:56 #128
25682 2cv
Niet subtiel
pi_55693893
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 12:15 schreef dubidub het volgende:
Beetje erg laat, maarruh, hier staat wellicht wat nuttige info tussen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 1 januari 2008 @ 22:43:07 #129
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_55711932
Lego

Ik had echt enorm veel lego, en was er nooit weg te slaan Kijk eigenlijk graag terug naar die tijd
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
pi_55776738
Lego!!

Heb ik meegespeeld tot de 1e klas daarna kon het natuurlijk niet meer (niet stoer), maar wel supergaaf heb alles gelukkig nog. Ik weet nog dat ik in die tijd een keer wat van mijn toenmalige beste vriend heb gejat zodat ik een nog groter piratenschip kon bouwen.
It Never Hurts To Help!
  zaterdag 5 januari 2008 @ 19:24:11 #131
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_55802024
Ik heb gisteren deze gekocht .
Maar hijs wel erg tof! .

Ik weet alleen nog niet of ik em ooit uit elkaar ga halen. Ik ben een dag bezig geweest met dat ding
  zaterdag 5 januari 2008 @ 19:26:56 #132
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_55802125
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 19:32 schreef Dagonet het volgende:
Ik kreeg voor m'n verjaardag iets wat ik wilde hebben als symbool voor m'n jeugd (het star wars en lego tijdperk):

[ afbeelding ]

De linker dus (foto is niet van mij).
Meer dan 1300 stukjes, paar uur ouderwets op de grond zitten knutselen
Omg .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 2 december 2008 @ 16:16:31 #133
189777 zagevent
what's in a name
pi_63698677
*schop*

Zijn er nog mensen die vinden dat de lego van nu bijna niets meer waard is? Qua speelwaarde bedoel ik. De dozen zijn nog altijd gigantisch duur.
pi_63699591
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:16 schreef zagevent het volgende:
*schop*

Zijn er nog mensen die vinden dat de lego van nu bijna niets meer waard is? Qua speelwaarde bedoel ik. De dozen zijn nog altijd gigantisch duur.
Wat ik er van gezien heb is er inderdaad weinig meer aan. Het lijkt wel alsof het meer prefab is. Grotere stukken terwijl wij nog echt met blokjes moesten bouwen.

En met blokjes hoort het ook gewoon.

Mijn broer is dit jaar vader geworden van een zoon en wij hadden al gauw het volgende gesprek:

Ik: "Hij krijgt toch wel Lego, hè?"
Broer:"Ja natuurlijk. Is die Lego van ons nog ergens?"
Ik:"Ja, volgens mij staat die bij ma op zolder."
En toen volgde er een veelbetekende blik, waaruit wel bleek dat broer en ik binnen een paar jaar weer net als vroeger met Lego op de grond zitten.

Echt, wat dat betreft veranderen we nooit dus dat wordt nog wat als Daniël een zandbak krijgt.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 2 december 2008 @ 18:46:44 #135
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_63702876
ik zou ook best weer ff willen bouwen als dit allemaal zo lees
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 5 december 2008 @ 16:21:29 #136
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_63785930
Ik heb gisteren bij een surprise een legoautootje gehad. Nu lekker in elkaar zetten. Zó lang geleden dat ik dat voor 't laatst gedaan heb En het is zo leuk
pi_63812540
LEGO ! Geweldig was/is dat. Jeugsentiment ten top. Op oldlego.com ben ik heel veel tegen gekomen dat nog ergens in dozen moet zitten maar waarvan ik allang vergeten was dat ik het heb.

Je kunt je herinneringen ook ophalen met de opendirviewer:
Bekijk hier de plaatjes op oldlego
  maandag 8 december 2008 @ 22:11:38 #138
2759 Matra
Het kost wat
pi_63862865
Kijk ook eens op http://www.peeron.com; daar hebben ze ook de bouwinstructies van sets ouder dan 3 jaar. (http://www.lego.com/buildinginstructions voor alle instructies sinds 2002.) En natuurlijk http://www.bricklink.com om ontbrekende stukjes te kopen of die ene set die je vroeger nooit gekregen hebt.
pi_64041392
Hadden jullie ook van die platte bomen?

Later kregen we deze:

En nog later kwamen van die nieuwerwetse nep-bomen
  dinsdag 16 december 2008 @ 08:20:35 #140
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_64049269
quote:
Op maandag 15 december 2008 21:23 schreef cafca het volgende:
Later kregen we deze:
[ afbeelding ]
Ik vraag me af hoe ze zoiets machinaal maken. Zouden alle boompjes er hetzelfde uitzien of komt er een zekere willekeurigheid bij kijken?
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_64049327
quote:
[ afbeelding ]

Later kregen we deze:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik had die onderste (mijn ouders hebben alle zooi nog liggen op zolder) heb nog wel die truck van model team (zo heette dat geloof ik)
pi_64049900
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 08:20 schreef Devolution het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe ze zoiets machinaal maken. Zouden alle boompjes er hetzelfde uitzien of komt er een zekere willekeurigheid bij kijken?
Ik denk dat ze wel een beetje willekeurig zijn.

Misschien is het een frame/geraamte waarop lijm komt en dat word gedoopt in die korrels dan even in een oven om het aan elkaar te smelten en je hebt weer een boompje. Zoiets zal het denk ik gaan?
  dinsdag 16 december 2008 @ 09:23:52 #143
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_64050004
Wat een feest der herkenning
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  dinsdag 16 december 2008 @ 09:23:52 #144
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64050005
jaren mee gespeeld. Transformers nabouwen van Lego... en ze konden nog transformeren ook
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 16 december 2008 @ 13:41:58 #145
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_64055985
Ik heb eigenlijk alleen maar deze bomen gehad
DeLuna vindt me dik ;(
pi_64056346
lego, geweldig speelgoed.
Afgelopen jaar brachten mijn ouders mijn oude lego mee, maar moet zeggen dat dat me niet meer trekt, toen toch maar een mindstorms set gekocht en vervolgens was ik helemaal verslaafd, nog een aantal technics set erbij gekocht en nu maar robotjes, auto's tankjes bouwen en programmeren.

technic is wel een mooie nieuwe uitdaging, waar je vroeger alleen maar met uiterlijk bezig was bij het bouwen van een auto, moet je nu ook nog eens plek reserveren voor aandrijving, motoren en ook nog eens rekening houden met gewicht en overbrenging. echt een enorme uitdaging!

hier staan trouwens wel leuke nxt projecten
  dinsdag 16 december 2008 @ 14:02:32 #147
36431 bleiblei
pi_64056542
quote:
[ afbeelding ]

Later kregen we deze:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die bovenste 2 zijn wel echt ancient .
Die komen uit de jaren 50 ofzo.
Ik heb alleen die zgn. nieuwerwetse gehad, en heb vanaf 1987 met Lego gespeeld. Heel erg nieuwerwets is dat dus niet .
pi_64056972
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:02 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Die bovenste 2 zijn wel echt ancient .
Die komen uit de jaren 50 ofzo.
Ik heb alleen die zgn. nieuwerwetse gehad, en heb vanaf 1987 met Lego gespeeld. Heel erg nieuwerwets is dat dus niet .
Hee, dit is Memory Lane, het ouwelullen-hoekje

die bovenste zijn uit de jaren 60, die 2e uit begin jaren 70 volgens mij.....
  dinsdag 16 december 2008 @ 14:17:50 #149
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_64056974
Ik vanaf mid jaren 70 en ik ken ook alleen die 'nieuwste'
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_64219553
Ik ben al die pneumatische pompjes kwijt, weet iemand waar ik op internet losse onderdelen kan kopen??
pi_64220815
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 23:14 schreef Rewimo het volgende:
Ik vroeg ooit voor Sinterklaas Legodoos 8, dat was de allergrootste, kostte 70 gulden! En ik heb hem nog gekregen ook Heel veel steentjes, raampjes, deurtjes en dakpannen.

Edit: deze, hij is uit 1973
Jaaa! Eindelijk eens iemand die echte LEGO post! En niet van die moderne zooi (Ja sorry, voor mij ook dat van TS..).

Die 662 en 886 had ik ook, maar die laatste, en alles vanaf de poppetjes, is voor mij al niet meer de echte LEGO.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  zondag 21 december 2008 @ 21:22:33 #152
36431 bleiblei
pi_64221896
quote:
Op zondag 21 december 2008 20:23 schreef dj_kris het volgende:
Ik ben al die pneumatische pompjes kwijt, weet iemand waar ik op internet losse onderdelen kan kopen??
www.bricklink.com .
soort van Ebay voor losse legoblokjes.
Vergis je alleen niet in de prijs van die krengen.
pi_64222008
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:22 schreef bleiblei het volgende:

[..]

www.bricklink.com .
soort van Ebay voor losse legoblokjes.
Vergis je alleen niet in de prijs van die krengen.
Aha, ik ben binnenkort miljonair!
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
  zondag 21 december 2008 @ 21:42:18 #154
36431 bleiblei
pi_64222702
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:25 schreef charon het volgende:

[..]

Aha, ik ben binnenkort miljonair!
Je moet je lego niet verkopen.
Dat zijn herinneringen joh!
pi_64223051
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:42 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Het was ook maar een grapje
Mijn Lego ligt al 30 jaar op zolder- en daar blijft het.
pi_64225936
Lego

Uuuuurenlang mee gespeeld.

Had een behoorlijk grote kamer dus had altijd vast een hele stad op mijn kamer staan die ik regelmatig sloopte en opnieuw opbouwde dan.

Mijn grote trots was toch wel de Elektrische trein.
Verder natuurlijk de politiebureaus, brandweerkazernes.
Had ook een heel apart deel met vliegtuigjes enzow. Grote wens was nog eens het echte vliegveld te krijgen maar dat is er helaas nooit van gekomen.

Heb ooit nog met oud elektrisch draad een hele bovenleiding voor de spoorrails in elkaar gezet.
  zondag 21 december 2008 @ 23:37:26 #157
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_64227842
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:42 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dat niet alleen, als het het allemaal weer opnieuw moet kopen (nieuw) dan kost dit je beide armen en benen plus je ribbenkast. Die kleine doosjes met een tractor erin bijvoorbeeld kosten al snel 10 euro.... Dit even los van het feit dat je veel van het 'oude' lego gewoon niet meer verkrijgbaar is omdat het tegenwoordig allemaal prefab/voorgevormd is... Deurtjes met ruitjes erin en een ronde handgreep bijvoorbeeld (als een winkeldeur) zie je niet meer en veel van die kleine dingen/blokjes die er in de loop der jaren uit zijn gegaan.

Of je moet iemand vinden die zijn lego voor een habbekrats wegdoet, heiligschennis, ik weet het maar je hebt ze er tussen zitten... Ik zou het zo overkopen iig, want dat zijn meestal de mensen die er gigantisch spijt van krijgen later. Dat zou ik iig wel heel erg hebben gehad als ik in het verleden echt actie bij woord zou hebben gevoegd en het het allemaal weggedaan zou hebben. Nu is het absoluut onbespreekbaar uiteraard.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 22 december 2008 @ 07:23:25 #158
13151 crew  Rewimo
pi_64235024
Ah, dan kan deze er wel even in:

Gisteren in Arcen geweest, daar was een Legotentoonstelling. Ook konden de kinderen er meedoen aan een bouwwedstrijd. Zoonlief heeft een kasteel gebouwd

Ik heb trouwens deze nog staan om in elkaar te zetten, een doos die opnieuw is uitgebracht vanwege 50 jaar Lego:

De man op de foto is het jongetje van de doos van vroeger Zoontje van meneer Lego geloof ik.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 22 december 2008 @ 08:29:18 #159
36431 bleiblei
pi_64235394
Ik heb de Green Grocer besteld .

Hopelijk komt die snel .
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 22 december 2008 @ 09:11:35 #160
13151 crew  Rewimo
pi_64235770
Ja daar loer ik ook op (eBay), en Market Street, die vind ik ook zo mooi
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 22 december 2008 @ 09:20:40 #161
36431 bleiblei
pi_64235946
Ik vind Market Street weer net de minste van de 3.
Café Corner hebben we al .
pi_64247178
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 15:00 schreef RealZeus het volgende:
Lego

Mijn broertje en ik lagen uren op de grond te knutselen met het spul. Complete dorpen werden er gebouwd en die stonden dan dagen in de kamer.

Lego is tof
Herkenbaar
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 22 december 2008 @ 21:06:07 #163
13151 crew  Rewimo
pi_64258491
quote:
Op maandag 22 december 2008 09:20 schreef bleiblei het volgende:
Ik vind Market Street weer net de minste van de 3.
Café Corner hebben we al .
Jouw schuld dat ik nu Market Street heb besteld
  maandag 22 december 2008 @ 21:14:29 #164
36431 bleiblei
pi_64258836
Ik heb net deze besteld :

En deze:

En deze:

En toen was de 13de maand op .
Naja, bij wijze van spreken dan .
  maandag 22 december 2008 @ 21:15:08 #165
36431 bleiblei
pi_64258864
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:06 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Jouw schuld dat ik nu Market Street heb besteld
Volgend jaar zomer komt de volgende modular house heb ik vernomen .
pi_64276784
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:14 schreef bleiblei het volgende:
[ afbeelding ]
En deze:
[ afbeelding ]
En deze:
[ afbeelding ]

En toen was de 13de maand op .
Naja, bij wijze van spreken dan .
2de hands gok ik of niet want ik heb die al zeker 12 jaar
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 23 december 2008 @ 11:24:33 #167
36431 bleiblei
pi_64277273
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 11:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

2de hands gok ik of niet want ik heb die al zeker 12 jaar
Jep, 2de hands in nieuwstaat .
pi_64279979
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 11:24 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Jep, 2de hands in nieuwstaat .
die bovenste is echt leuk kun je ook nog een motortje in schuiven en hem op afstand bestuurbaar maken
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_64291632
Ik heb die rode auto, daar kan ook een motortje in, alleen trekt hij het niet echt als je hem in een hoge versnelling zet.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
  dinsdag 23 december 2008 @ 18:11:12 #170
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_64292322
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 17:49 schreef Jegorex het volgende:
Ik heb die rode auto, daar kan ook een motortje in, alleen trekt hij het niet echt als je hem in een hoge versnelling zet.
Deze? Die zat ik vroeger op 5 december inelkaar te zetten onder het geluid van de nieuwste "Kinderen voor Kinderen" (cassettebandje uiteraard).

"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
pi_64311693
Dit roept weer oude herinneringen op!

Heb uren en dagen met Lego gespeeld en nu de oudste van mijn zus ook aan de Lego is is er weer een legitiem excuus om te bouwen :-)

Heb ook wat sites via dit topic kunnen vinden om de oude collectie die op zolder ligt bij pa en ma weer op te bouwen en missende onderdelen te bestellen. (zodat neefje er mee kan spelen natuurlijk :-)
  woensdag 24 december 2008 @ 16:12:33 #172
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_64328633
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 01:55 schreef Knipoogje het volgende:
Ik had deze vroeger
[ afbeelding ]

Die moest mijn pa in elkaar zetten, al die kleine 'tweetjes'...

En ruimtelogo was ook mijn favoriet. Ik kreeg altijd kadootjes van mijn oma. Zoals deze:

Mijn allereerste:
[ afbeelding ]

En toen
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Met deze was ik ernstig blij
[ afbeelding ]

Maar dit was mijn pronkstuk:
[ afbeelding ]

Maar mijn broer kreeg deze, dus ik was zwaar jaloers
[ afbeelding ]

Aks ik nu terugzie wat er indertijd op de markt was gaven mijn ouders dus niet al teveel geld uit aan lego...
Zo heel van die dingen heb ik ook nog (heb alles nog in een doos op zolder staan)
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_64370311
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 18:11 schreef Mister1977 het volgende:

[..]

Deze? Die zat ik vroeger op 5 december inelkaar te zetten onder het geluid van de nieuwste "Kinderen voor Kinderen" (cassettebandje uiteraard).

[ afbeelding ]
Nee deze, die een paar posts hierboven ook genoemd is.

pi_64370594
Lego! Feest van herkenning!

Ik vond de "originele" steden het mooiste. En de piraten. Voor de rest vond ik het iets minder.
Shell-station en vuilniswagen en eerste piratenschip op de foto's had ik ook Errug gaaf! Staat bij me ouders ook nog een aantal bakken vol met t spul op de zolder

*heimwee krijgt*
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_64370688
Lego Nostalgie! De hele krat omkieperen op de grond en dan urenlang bouwen met mijn broertje, en daarna met blik en handveger alle steentjes weer bij elkaar vegen

Stiekem wil ik nog altijd het Harry Potter kasteel
  vrijdag 26 december 2008 @ 09:51:30 #176
189777 zagevent
what's in a name
pi_64371537
Onlangs dit boek teruggevonden ergens thuis.
pi_64372326
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 09:51 schreef zagevent het volgende:
Onlangs dit boek teruggevonden ergens thuis.
[ afbeelding ]
Dat boek heb ik ook
pi_64375110
Mijn buurjongetje heeft nu enorm veel mooi lego. Een brandweerkazerne, een treinstation enzovoort. Erg leuk om te zien hoe druk hij daarmee kan zijn.

Ik had zelf wel een mand met lego, maar dan de meest simpele blokjes. Het gebouwde uit elkaar halen vond ik wel irritant. Alles zat zo goed aan elkaar vastgeklikt...
That's all folks!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 05:20:03 #179
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_64838699
Ze zouden de oude sets weer moeten uitbrengen. Dat zou zo hard de winkels uitvliegen. Heb zelf nog iets van 26 sets van Ridderlego uit de periode '86-'95.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 9 januari 2009 @ 20:24:34 #180
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_64864891
Lego vliegt sowieso de winkel uit, voor de afgelopen feestdagen konden ze de vraag niet aan

Maar als ik de lege van destijds zie, waar jij het over hebt, zeker die ridderdingen, dan vind ik dat een stuk mooier dan het lego van nu dat kan ook betekenen dat ik een oude lul begin te worden
DeLuna vindt me dik ;(
pi_64887553
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 00:10 schreef Typmuts het volgende:
Wie speelde er vroeger eindeloos lang met de echte Lego? Niet de Lego van de laatste tijd waar je bijna niks meer voor in elkaar hoeft te zetten! Nee, dat je urenlang zelf aan een huis of wat dan ook bouwde. Net een steentje missen en die stiekem uit het huisje van je broer of zus pikte...

[ afbeelding ]

Wie heeft hier nog meer mee gespeeld? En wat had jij van Lego?

Ik weet nog dat we in ieder geval het Politiebureau hadden en de brandweer hadden!

Geweldig; ik heb de folder waar dat plaatje uit komt. Heb al die folders nog ergens liggen, van 1989 tm ongv 2000

hebben jullie ook wel eens wedstrijden gewonnen?
Ik ben een keer via de blokker per vliegtuig naar Legoland in Billund geweest voor 2 personen. Was toen 6

edit; dit is ook vet: je eigen LEGO doos ontwerpen en hem daarna kopen
http://shop.lego.com/Product/Factory/Default.aspx?cn=157

[ Bericht 10% gewijzigd door menesis op 10-01-2009 15:48:46 ]
pi_64888184
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 15:42 schreef menesis het volgende:
edit; dit is ook vet: je eigen LEGO doos ontwerpen en hem daarna kopen
http://shop.lego.com/Product/Factory/Default.aspx?cn=157
Hm, dat brengt me op een idee. Ouwe bouwhandleidingen van internet rippen en dat de oude sets exact namaken!

edit: uiteraard mag dat weer niet als je de voorwaarden leest. Hufters.

Of: je bouwt iets met exact dezelfde steentjes maar dan iets totaal anders en als het bezorgt wordt, gewoon ombouwen!
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_64892491
Ajo hahaha uren mee gespeeld.
Bij mijn oppas hadden ze echte lego uit de jaren 80 die was echt goed.
Hier een deel van mijn lego uit de jaren 90.

Helemaal onder het stof (iets wat je ook nooit weg doet leuk voor later)

zaterdag 10 januari 2009 @ 19:34:28 #184
36431 bleiblei
pi_64894676
De plankjes hangen en de lego staat :

Heb nog een paar grote modellen uit elkaar liggen voor de onderdelen en de batmobiel moet er ook nog aangeloven (lelijk ding ).
pi_64895464
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 19:34 schreef bleiblei het volgende:
De plankjes hangen en de lego staat :
[ afbeelding ]
Heb nog een paar grote modellen uit elkaar liggen voor de onderdelen en de batmobiel moet er ook nog aangeloven (lelijk ding ).
  maandag 12 januari 2009 @ 13:22:36 #186
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_64946608
LEGO men, heb nog een doos vol staan
  maandag 12 januari 2009 @ 15:52:48 #187
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_64952556
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:14 schreef bleiblei het volgende:
[ afbeelding ]
Die kreeg ik toen ik 8 werd
Blijft één van de bruutste dozen imo, 8880
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_65012010
Kennen jullie ook nog Fabuland-lego

[ Bericht 4% gewijzigd door avw1982 op 13-01-2009 23:31:53 ]
  dinsdag 13 januari 2009 @ 23:53:29 #189
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_65013273
* Samael wilt weer jong zijn om met lego te kunnen spelen
Lego beats alles qua speelgoed. Alhoewel ik me vroeger ook eindeloos kon vermaken met GI joe
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
pi_65017089
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 23:24 schreef avw1982 het volgende:
Kennen jullie ook nog Fabuland-lego

[ afbeelding ]

Volgens mij hebben mijn ouders ook nog wel wat van die poppetjes
Die hebben toch zo'n (relatief) flexibele nek?
pi_65020844
Ze gaan ook weer met de piraten lijn beginnen en ook nog een boerderij thema zag ik in de nieuwe Lego Club Magazine. Maar in maart komt dat pas in het Magazine. Ik zag al wel een stuk Piratenboot.
Ajax, That '70s Show, Arsenal
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 januari 2009 @ 11:41:53 #192
13151 crew  Rewimo
pi_65023562
Op Schiphol staat ook ergens een vitrine met allemaal oude Lego. Waaronder Schiphol zelf
  zondag 18 januari 2009 @ 16:17:18 #193
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_65175184
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
  zondag 18 januari 2009 @ 16:23:45 #194
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_65175491
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 20:24 schreef rubbereend het volgende:
Lego vliegt sowieso de winkel uit, voor de afgelopen feestdagen konden ze de vraag niet aan

Maar als ik de lege van destijds zie, waar jij het over hebt, zeker die ridderdingen, dan vind ik dat een stuk mooier dan het lego van nu dat kan ook betekenen dat ik een oude lul begin te worden
De lego-ontwerpen van deze tijd bestaan gewoon uit 10 blokjes en ben je in 2 minuten klaar. Toendertijd moest je urenlang bouwen met 'miljoenen' bouwsteentjes
  zondag 18 januari 2009 @ 16:27:21 #195
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_65175674
quote:
Op zondag 18 januari 2009 16:23 schreef donroyco het volgende:

[..]

De lego-ontwerpen van deze tijd bestaan gewoon uit 10 blokjes en ben je in 2 minuten klaar. Toendertijd moest je urenlang bouwen met 'miljoenen' bouwsteentjes
Ja. tegenwoordig jij het ook veel hele grote onderdelen
  zondag 18 januari 2009 @ 16:57:27 #196
36431 bleiblei
pi_65176911
Valt heel erg mee. Lego bestaat de laatste jaren weer uit ouderwets veel onderdelen .
Al moet je wel weten welke series je moet hebben.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 22 januari 2009 @ 23:58:33 #198
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65335445

uit de Escher door
DeLuna vindt me dik ;(
pi_65336352
Lego is tof
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_65336445
Wie van jullie hebben wel eens de neiging om gewoon maar een doosje Lego te kopen, gewoon omdat je weer aan vroeger moest denken en er zin in had? Heb dat gevoel wel vaak gehad, ook al heb ik sinds 1996 geen Lego meer gekocht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')