Ik ookquote:Op vrijdag 16 november 2007 10:18 schreef WheeleE het volgende:
Stiekem kijk ik als ik ergens een speelgoedafdeling tegenkom bij de V&D ofzo, altijd even bij de Lego-dozen, vooral de grote. Eigenlijk wil ik dan gewoon zo'n doos kopen, maarja, ze kijken me thuis dan zo raar aan.
Hahahaha, dan ben ik dus ook niet de enigequote:Op vrijdag 16 november 2007 10:21 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik ookMaar ik doe het wel hoor
Ik heb inmiddels heel veel Harry Potterlego, en ik heb nog drie grote dozen staan hier om in elkaar te zetten
Waaronder dat leuke witte huis, en inmiddels zag ik hier in DLD ook een stadshuis uit die serie. Die komt er vast ook nog wel
Dan geef je hem de verkeerde dozen. Je moet altijd setjes geven die wat boven zijn kunnen liggen, dan heb je een legitieme reden om te helpenquote:Op vrijdag 16 november 2007 10:29 schreef Rewimo het volgende:
Helaas bouwt mijn zoontje (7) tegenwoordig zelf zijn setjes in elkaar
Hee, die had ik ook (en heel erg veel van de generatie daarvoor)quote:Op zondag 12 augustus 2007 21:41 schreef Jegorex het volgende:
Mijn opa en oma hadden een hele oude lego trekker
[ afbeelding ]
Zelf had heb ik moderner spul van rond de tijd dat de 9V trein net nieuw was.
Ik zie me zelf in de wachtkamer van de tandarts niet zo snel met Lego spelenquote:Op donderdag 13 december 2007 21:33 schreef iemanss het volgende:
Voor wie toch heimwee heeft naar vroeger, gewoon met Lego gaan spelen, je bent niet de enigste
Welke legosteen ?quote:Op vrijdag 14 december 2007 12:15 schreef dubidub het volgende:
GVD, kutLEGO, ik moet een legosteen digitaal modelleren, en ik heb 1 maat niet kunnen vinden. Ik LEGO heel lief aankijken enzo.. zeggen ze dat 't een bedrijfsgeheim is.'t is dat ik geen schuifmaat thuis heb
http://ldd.lego.com/quote:
Gewoon doen! En als de cassiere dan vraagt of het een cadeautje is, zeg je gewoon dat het voor jezelf is. Ik heb eens in de winkel de inhoud van een doos leeggekiept in mijn rugzak, omdat de doos zo groot was dat ik die in de regen nooit droog zou kunnen vervoeren. Dus rugzak open, doos opgenscheuren, inhoud erin proppen en de doos met een glimlach weer overhandigen, met de mededeling dat ze in de winkel vast een hele mooie papierkliko hebben.quote:Op vrijdag 16 november 2007 10:18 schreef WheeleE het volgende:
-knip-
Stiekem kijk ik als ik ergens een speelgoedafdeling tegenkom bij de V&D ofzo, altijd even bij de Lego-dozen, vooral de grote. Eigenlijk wil ik dan gewoon zo'n doos kopen, maarja, ze kijken me thuis dan zo raar aan.
Beetje erg laat, maarruh, hier staat wellicht wat nuttige info tussen.quote:Op vrijdag 14 december 2007 12:15 schreef dubidub het volgende:
GVD, kutLEGO, ik moet een legosteen digitaal modelleren, en ik heb 1 maat niet kunnen vinden. Ik LEGO heel lief aankijken enzo.. zeggen ze dat 't een bedrijfsgeheim is.'t is dat ik geen schuifmaat thuis heb
Omgquote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:32 schreef Dagonet het volgende:
Ik kreeg voor m'n verjaardag iets wat ik wilde hebben als symbool voor m'n jeugd (het star wars en lego tijdperk):
[ afbeelding ]
De linker dus (foto is niet van mij).
Meer dan 1300 stukjes, paar uur ouderwets op de grond zitten knutselen![]()
Wat ik er van gezien heb is er inderdaad weinig meer aan. Het lijkt wel alsof het meer prefab is. Grotere stukken terwijl wij nog echt met blokjes moesten bouwen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:16 schreef zagevent het volgende:
*schop*
Zijn er nog mensen die vinden dat de lego van nu bijna niets meer waard is? Qua speelwaarde bedoel ik. De dozen zijn nog altijd gigantisch duur.
Ik vraag me af hoe ze zoiets machinaal maken. Zouden alle boompjes er hetzelfde uitzien of komt er een zekere willekeurigheid bij kijken?quote:
Ik had die onderstequote:Op maandag 15 december 2008 21:23 schreef cafca het volgende:
Hadden jullie ook van die platte bomen?
[ afbeelding ]
Later kregen we deze:
[ afbeelding ]
En nog later kwamen van die nieuwerwetse nep-bomen![]()
[ afbeelding ]
Ik denk dat ze wel een beetje willekeurig zijn.quote:Op dinsdag 16 december 2008 08:20 schreef Devolution het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe ze zoiets machinaal maken. Zouden alle boompjes er hetzelfde uitzien of komt er een zekere willekeurigheid bij kijken?
Die bovenste 2 zijn wel echt ancientquote:Op maandag 15 december 2008 21:23 schreef cafca het volgende:
Hadden jullie ook van die platte bomen?
[ afbeelding ]
Later kregen we deze:
[ afbeelding ]
En nog later kwamen van die nieuwerwetse nep-bomen![]()
[ afbeelding ]
Hee, dit is Memory Lane, het ouwelullen-hoekjequote:Op dinsdag 16 december 2008 14:02 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Die bovenste 2 zijn wel echt ancient.
Die komen uit de jaren 50 ofzo.
Ik heb alleen die zgn. nieuwerwetse gehad, en heb vanaf 1987 met Lego gespeeld. Heel erg nieuwerwets is dat dus niet.
Jaaa! Eindelijk eens iemand die echte LEGO post! En niet van die moderne zooi (Ja sorry, voor mij ook dat van TS..).quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 23:14 schreef Rewimo het volgende:
Ik vroeg ooit voor Sinterklaas Legodoos 8, dat was de allergrootste, kostte 70 gulden! En ik heb hem nog gekregen ookHeel veel steentjes, raampjes, deurtjes en dakpannen.
Edit: deze, hij is uit 1973
www.bricklink.comquote:Op zondag 21 december 2008 20:23 schreef dj_kris het volgende:
Ik ben al die pneumatische pompjes kwijt, weet iemand waar ik op internet losse onderdelen kan kopen??
Aha, ik ben binnenkort miljonair!quote:Op zondag 21 december 2008 21:22 schreef bleiblei het volgende:
[..]
www.bricklink.com.
soort van Ebay voor losse legoblokjes.
Vergis je alleen niet in de prijs van die krengen.
Het was ook maar een grapjequote:Op zondag 21 december 2008 21:42 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Je moet je lego niet verkopen.
Dat zijn herinneringen joh!![]()
Dat niet alleen, als het het allemaal weer opnieuw moet kopen (nieuw) dan kost dit je beide armen en benen plus je ribbenkast. Die kleine doosjes met een tractor erin bijvoorbeeld kosten al snel 10 euro....quote:Op zondag 21 december 2008 21:42 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Je moet je lego niet verkopen.
Dat zijn herinneringen joh!![]()
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:00 schreef RealZeus het volgende:
Lego
![]()
Mijn broertje en ik lagen uren op de grond te knutselen met het spul. Complete dorpen werden er gebouwd en die stonden dan dagen in de kamer.![]()
Lego is tof![]()
Jouw schuld dat ik nu Market Street heb besteldquote:Op maandag 22 december 2008 09:20 schreef bleiblei het volgende:
Ik vind Market Street weer net de minste van de 3.
Café Corner hebben we al.
Volgend jaar zomer komt de volgende modular house heb ik vernomenquote:Op maandag 22 december 2008 21:06 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Jouw schuld dat ik nu Market Street heb besteld
2de hands gok ik of niet want ik heb die al zeker 12 jaarquote:Op maandag 22 december 2008 21:14 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb net deze besteld:
[ afbeelding ]
En deze:
[ afbeelding ]
En deze:
[ afbeelding ]
En toen was de 13de maand op.
Naja, bij wijze van spreken dan.
Jep, 2de hands in nieuwstaatquote:Op dinsdag 23 december 2008 11:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
2de hands gok ik of niet want ik heb die al zeker 12 jaar
die bovenste is echt leuk kun je ook nog een motortje in schuiven en hem op afstand bestuurbaar makenquote:
Deze? Die zat ik vroeger op 5 december inelkaar te zetten onder het geluid van de nieuwste "Kinderen voor Kinderen" (cassettebandje uiteraard).quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:49 schreef Jegorex het volgende:
Ik heb die rode auto, daar kan ook een motortje in, alleen trekt hij het niet echt als je hem in een hoge versnelling zet.
Zo heel van die dingen heb ik ook nog (heb alles nog in een doos op zolder staan)quote:Op zaterdag 10 november 2007 01:55 schreef Knipoogje het volgende:
Ik had deze vroeger
[ afbeelding ]
Die moest mijn pa in elkaar zetten, al die kleine 'tweetjes'...
En ruimtelogo was ook mijn favoriet. Ik kreeg altijd kadootjes van mijn oma. Zoals deze:
Mijn allereerste:
[ afbeelding ]
En toen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met deze was ik ernstig blij
[ afbeelding ]
Maar dit was mijn pronkstuk:
[ afbeelding ]
Maar mijn broer kreeg deze, dus ik was zwaar jaloers
[ afbeelding ]
Aks ik nu terugzie wat er indertijd op de markt was gaven mijn ouders dus niet al teveel geld uit aan lego...
Nee deze, die een paar posts hierboven ook genoemd is.quote:Op dinsdag 23 december 2008 18:11 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Deze? Die zat ik vroeger op 5 december inelkaar te zetten onder het geluid van de nieuwste "Kinderen voor Kinderen" (cassettebandje uiteraard).
[ afbeelding ]
Dat boek heb ik ookquote:Op vrijdag 26 december 2008 09:51 schreef zagevent het volgende:
Onlangs dit boek teruggevonden ergens thuis.![]()
[ afbeelding ]
Geweldig; ik heb de folder waar dat plaatje uit komt. Heb al die folders nog ergens liggen, van 1989 tm ongv 2000quote:Op dinsdag 24 juli 2007 00:10 schreef Typmuts het volgende:
Wie speelde er vroeger eindeloos lang met de echte Lego? Niet de Lego van de laatste tijd waar je bijna niks meer voor in elkaar hoeft te zetten! Nee, dat je urenlang zelf aan een huis of wat dan ook bouwde. Net een steentje missen en die stiekem uit het huisje van je broer of zus pikte...
[ afbeelding ]
Wie heeft hier nog meer mee gespeeld? En wat had jij van Lego?
Ik weet nog dat we in ieder geval het Politiebureau hadden en de brandweer hadden!![]()
Hm, dat brengt me op een idee. Ouwe bouwhandleidingen van internet rippen en dat de oude sets exact namaken!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:42 schreef menesis het volgende:
edit; dit is ook vet: je eigen LEGO doos ontwerpen en hem daarna kopen
http://shop.lego.com/Product/Factory/Default.aspx?cn=157
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:34 schreef bleiblei het volgende:
De plankjes hangen en de lego staat:
[ afbeelding ]
Heb nog een paar grote modellen uit elkaar liggen voor de onderdelen en de batmobiel moet er ook nog aangeloven (lelijk ding).
Die kreeg ik toen ik 8 werdquote:Op maandag 22 december 2008 21:14 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb net deze besteld:
[ afbeelding ]
Volgens mij hebben mijn ouders ook nog wel wat van die poppetjesquote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:24 schreef avw1982 het volgende:
Kennen jullie ook nog Fabuland-lego
[ afbeelding ]
De lego-ontwerpen van deze tijd bestaan gewoon uit 10 blokjes en ben je in 2 minuten klaar. Toendertijd moest je urenlang bouwen met 'miljoenen' bouwsteentjesquote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:24 schreef rubbereend het volgende:
Lego vliegt sowieso de winkel uit, voor de afgelopen feestdagen konden ze de vraag niet aan
Maar als ik de lege van destijds zie, waar jij het over hebt, zeker die ridderdingen, dan vind ik dat een stuk mooier dan het lego van nudat kan ook betekenen dat ik een oude lul begin te worden
Ja. tegenwoordig jij het ook veel hele grote onderdelenquote:Op zondag 18 januari 2009 16:23 schreef donroyco het volgende:
[..]
De lego-ontwerpen van deze tijd bestaan gewoon uit 10 blokjes en ben je in 2 minuten klaar. Toendertijd moest je urenlang bouwen met 'miljoenen' bouwsteentjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |