abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 juli 2007 @ 10:33:02 #1
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51740993
Vorige deel: Het dreumestopic [1-2 jaar] deel 11

Dreumesjes:

25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
***18 november 2005 Lucas, zoontje van FoN en Bierie ***
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
20 januari 2006: Randall, zoon van ladylike
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
10 maart 2006: Joey Luciano Miquel, zoon van Girly
18 april 2006: Tinka, dochter van Mammietje
8 mei 2006: Nienke, dochter van kwipsel
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Leentje2907 en Tazz
31 mei 2006: Romijn, zoon van Martineke
3 juni 2006: Finn, zoon van JoJogirl( Tamea)
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Dirk Daniel Fransiscus, zoon van nanalune en jojoja
30 juni 2006: Lucie Catharina Elisabeth, dochter van Macka66
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
13 juli 2006: Ezra Sebastian, zoon van Belana en Kbot2000
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
04 augustus 2006: Mikael, zoon van MeNicole en ke2v2in
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet

[ Bericht 1% gewijzigd door Lois op 09-08-2007 16:01:16 ]
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 23 juli 2007 @ 10:35:03 #2
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51741033
Nog even verder

Het feit dat ze aardappel kan, scheelt zoveel

Dit voelt zo fijn
  maandag 23 juli 2007 @ 10:44:55 #3
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51741235
hier dus ook een jompel
pi_51741321
Echt super voor jullie Evenstar! Ik vroeg me af hoe dat met fruit zit. Mag je dat ook proberen? Of moet je daar juist nog mee wachten?
  maandag 23 juli 2007 @ 10:54:27 #5
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51741410
_ingrid_ we proberen echt heeeeeel voorzichtig nu, dus ze blijft eerst nog wel even kleine beetjes aardappel krijgen.
Lees dus van 2 kleine chipjes wat uitbreiden, dan een kwart aardappeltje enzovoorts.
  maandag 23 juli 2007 @ 10:56:07 #6
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_51741443
Wat goed evenstar!
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  maandag 23 juli 2007 @ 10:56:35 #7
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_51741457
Fijn voor jullie, Evenstar.

Ik snap trouwens heel weinig van het hele allergie-gebeuren , want ik begrijp dan niet waarom jullie nu pas ontdekken dat ze aardappel kan hebben. Hebben jullie dat nooit eerder geprobeerd of niet eerder mogen proberen of zo? En wat kan Arwen nu eten? Ik begreep dat sperziebonen ook goed ging? Mag ze dan nu binnenkort niet ook een andere groente proberen?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 23 juli 2007 @ 11:07:45 #8
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51741695
Livelink, aardappel ging voorheen iedere keer fout/mis, zelfs zoverre dat ze in december helemaal opzwelde.
Ze reageerde echt op alles tot maart toen gingen spercieboon tomaten saus ( rauwe tomaat niet)
rundergehakten champignons goed. ze kreeg gewone maccaroni, maar dat is verandert na een poosje omdat ze echt last kreeg ( glutenintollerantie/tarwe intollerantie)
De arts in maastricht wil dat we tot oktober alleen maar spercieboon geven, en maccaroni en de fles.
Ook wilde hij perse dat ze de normale maccaroni at terwijl ze er echt pijn van had en last van had.
Toen naar utrecht eggaan.
Die had medicatie gegeven en pro biotica.
Sinds ze de probiotica gebruikt is ze energieker, en dus zo af en toe proberen we iets.
Druifjes hadden we laatst geprobeerd, maar na 2 dagen een half druifje gehad te hebben ging het weer mis.
Nu dus aardappelchipjes geprobeerd. want die vorm kent ze beetje van de cornflakes. Dus weinig gevecht weinig paniek omdat ze het niet kent.

Het is dus heel langzaam aan weer dingen proberen die voorheen mis gegaan zijn.

Voor nu over een week of 2 wil ik fruit gaan proberen, dan heeft ze iig van elk schijfje iets wat ze kan hebben.
  maandag 23 juli 2007 @ 11:11:08 #9
37150 livelink
pi_51741779
Ok, ze kan er dus ook overheen groeien, begrijp ik?

Wel heel fijn dat ze nu steeds wat meer kan hebben en dat ze energieker is. Zou meloen een fruit zijn die goed gaat? Watermeloen wellicht? Je kunt je nauwelijks voorstellen dat daar iets geks in zit.
  maandag 23 juli 2007 @ 11:16:32 #10
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51741900
meloen of banaan wil ik proberen ja
lastige is meloen is echt seizoensfruit..

En over de mneeste zal ze overheen groeien ja.
Al zegt allergoloog dat ze wel altijd gevoelig blijft, en dus wel een of meerdere allergie-en overhoudt.

Maar zolang ze wat meer kan eten als nu vind ik het prima.
pi_51741999
Oh wat super!!!
Ben helemaal happy!! geef Arwen dikke kus en jezelf en je man ook
pi_51742041
Evenstar duidelijk uitgelegd. Ben er dus gewoon benieuwd naar. Gelukkig dat de aardappel iig goed gaat!
Weet jij toevallig iets van pinda/noten allergie af? Of het erfelijk is.
  maandag 23 juli 2007 @ 13:14:33 #13
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51745335
quote:
Op maandag 23 juli 2007 11:24 schreef _Ingrid_ het volgende:
Evenstar duidelijk uitgelegd. Ben er dus gewoon benieuwd naar. Gelukkig dat de aardappel iig goed gaat!
Weet jij toevallig iets van pinda/noten allergie af? Of het erfelijk is.
Kan erfelijk zijn.
Ik zou iigm wel voorzichtig zijn en geen producten met noten/pinda aanbieden voor de 3 jaar
  maandag 23 juli 2007 @ 15:28:40 #14
186407 milo07
Esto laetus et carpe diem
pi_51749506
Ik ben oom geworden van een dreumes genaamd.. Vieira! Nee, tis geen neger of Portugees gewoon een Hollands jongetje met een mooie naam! en een trotse oom
pi_51752227
Wat super de puper geweldig Evenstar
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_51753289
quote:
Op maandag 23 juli 2007 13:14 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Kan erfelijk zijn.
Ik zou iigm wel voorzichtig zijn en geen producten met noten/pinda aanbieden voor de 3 jaar
Ok. tnx. Was het ook nog lang niet van plan hoor. Maar Djeez heeft dus een pinda en noten allergie. Vandaar.
pi_51757103
quote:
Op maandag 23 juli 2007 15:28 schreef milo07 het volgende:
Ik ben oom geworden van een dreumes genaamd.. Vieira! Nee, tis geen neger of Portugees gewoon een Hollands jongetje met een mooie naam! en een trotse oom
Dat is een achternaam. MIjn man zijn overgrootmoeder is bij de burgelijke stand in Suriname (dus way way back in time) vergeten de eerste letter I in de naam Vieira door te geven.

[ Bericht 8% gewijzigd door Faja-Lobi op 23-07-2007 19:43:14 ]
  maandag 23 juli 2007 @ 19:55:25 #18
37150 livelink
pi_51758310
Hoe komt het dat je oom bent geworden van een dreumes, Milo07? Is het kindje geadopteerd of heb je de zus/schoonzus/broer/zwager in kwestie pas net ontmoet?
  maandag 23 juli 2007 @ 21:57:23 #19
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_51763716
Wat fijn dat aardappel nu goed gaat _evenstar_. En wat zou het fijn zijn als de meloen/banaan ook goed gaat binnenkort.
pi_51763891
quote:
Op maandag 23 juli 2007 19:20 schreef Faja-Lobi het volgende:
Dat is een achternaam.
en blijkbaar nu dus ook een voornaam. gefeliciteerd ome Milo07!
pi_51773913
Wat fijn voor Arwen!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 09:35:06 #22
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_51774845
Ik zeg net tegen Robin: We gaan zo lekker zwemmen! Zegt hij: Amba!! (Amber) Dus ik: Ja, en met Vicky. Hij: Ikkie
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_51774956
whahahaha die Robin
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 10:32:47 #24
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_51776175
Evenstar, wat super zeg!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_51779235
evenstar, wat super zeg dat aardappel goed gaat!!
milo07, gefeliciteerd!!
Robin, wat lief 'ikkie'

zow, Sarah ligt weer op bed. Ze is me de laatste tijd goed aan het uittesten hihi
Probeer op sommige dingen weinig te reageren.
De laatste tijd heeft ze iets nieuws ontdekt.. vinger achter in dr keel steken. Moet ze kokhalzen en hoesten en als ik dan iets ervan zeg, moet ze lachen.. aandachttrekkerij misschien?
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_51784911
had vandaag geen autostoel dus Amber zat bij mij op schoot in de auto (Met een gordel om) en dat ging hartstikke goed! De heenweg heeft ze lekker gek gedaan met Robin en Wendy en na het zwemmen was ze doodop en viel ze bijna bij me op schoot in slaap
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_51785883
In het kinderdagopvangtopic had ik het er al even over gehad, maar hier misschien wat meer response.

Ik zoek voor mn dochtertje zoiets als een peuterspeelzaal, maar deze zijn bij ons vanaf 2,5 jaar.
M'n dochtertje is bijna 16 maanden.

Ze heeft ontzettend veel energie en kan ontzettend lang rondrennen, klimmen zonder moe te worden.
En hoe ouder ze wordt (ze loopt al vanaf 10 maanden) hoe meer energie ze heeft.
Heerlijk natuurlijk, maar ik heb het gevoel dat het voor haar wel leuk zou zijn wat meer met andere kleintjes te ravotten (voor hoever dat gaat op deze leeftijd).
Ik heb het over een ochtendje, zodat ze wat andere kindjes ziet.

Nu is de psz dus voor oudere kindjes. Toen ben ik gaan kijken naar kinderdagopvang. Dit is helaas bij ons of 2 volledige dagen en bij de vestiging halve dagopvang 2 ochtenden. Dit zijn dan ochtenden
van 8 tot 13.

Dat vind ik dan weer erg lang. Later halen en eerder brengen mag volgens mij wel, maar je betaalt toch wel voor die uren.

Een peuterinloopochtend zoals je bij sommige wijkcentra ziet zie ik dan niet zo zitten. Dat is dan met ouders erbij.

Eigenlijk denk ik dus dat het niet bestaat, maar misschien heeft iemand nog een idee?

Een ochtend op de peuterspeelzaal is hier van 09.00 tot 12.00
pi_51786639
Ik heb er nog niet van gehoord Pixels.. hier ook pas vanaf 2,5 jaar naar de psz!

Ik zie dat Saartje bovenaan staat, nog een maand, dan wordt ze 2
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 24 juli 2007 @ 19:59:30 #29
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_51793661
Hoe gaat ut met Sara en het slapen Fuente ?!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  dinsdag 24 juli 2007 @ 20:18:15 #30
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51794396
Wat super voor Arwem dat ze aardappels kan eten.

Hier is de peuterspeelzaal vanaf 2 jaar. Dat vind ik al vrij jong om zonder ouders bij vreemden te zijn.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 24 juli 2007 @ 20:50:31 #31
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51795703
Arwen aardappels *applaus*

En Pixels: is de kinderopvang dan geen optie? Of is dat echt gewoon baby's en andere koek? Ik heb er geen ervaring in, mijn zoontje is nog nooit op de kinderopvang geweest.

Vraagje: als jullie je kind in een opblaasbaar badje in de tuin doen, klimt hij of zij er dan niet steeds uit? Of zal dat gewoon per kind verschillen? ( wij hebben het nog niet geprobeerd )
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 20:53:03 #32
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51795783
Anna vindt dat zo leuk, dat ze er niet eens uit wil klimmen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_51796828
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 19:59 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Hoe gaat ut met Sara en het slapen Fuente ?!
Het gaat nu al een tijdje goed! Vorige week heeft ze de hele week bij mijn vader en zijn vriendin geslapen. Manlief was op kamp en ik draaide 7 vroege diensten, dus dan ben ik al weg voor ik d'r naar de opvang kan brengen. Ik ging dan na mijn werk naar mijn paps en verzorgde haar lekker zelf, zelf in bedje doen. Ze sliep daar hele nachten, tot half 9 's morgens!
De laatste dagen thuis gaat het gelukkig zo door, ze slaapt 's morgens tot een uurtje of 8 en de hele nacht gewoon door, echt super dus!
Sara
Merel
Ukje
pi_51796990
dat is toch ook niet zo erg, dat ze er uit klimmen?

kinderopvang is wel een duur geintje, als je 't niet echt nodig hebt. pixels, bij ons kdv zijn ze er niet zo happig op dat je ze standaard later brengt of eerder komt halen (buiten de standaard marges uiteraard). dat gooit 't dagritme van de groep in de war. er zijn ook wel eens groepen van ouders die met elkaar afspreken regelmatig bij elkaar te komen zodat hun kinderen samen kunnen spelen. maar dat heeft wel wat weg van die peuterinloopochtend oid waar jij het over had. waarom vind je dat niks? lijkt me juist ideaal dat je er zelf nog bij kunt zijn (afgezien van dat je misschien juist zin hebt in wat tijd voor jezelf). maar vanuit 't kind gezien: 16 mnd vind ik ook nog wel jong. of heb je misschien mensen in de buurt met kinderen van ongeveer dezelfde leeftijd, waar je mee zou kunnen afspreken om je kind af en toe een uurtje te brengen (en vice versa)? succes ermee in elk geval.
pi_51798591
Pixels, ik ga dus wel naar de inloopochtend in het wijkgebouw. Waarom lijkt je dat niks? Het is erg leuk juist. Precies goed voor een kindje van 16 maanden. Ze kunnen spelen, er worden liedjes gezongen of een eenvoudig spelletje gedaan of een eenvoudig knutseltje en jij kan even met een bakje koffie of thee met wat andere ouders kletsen.

Ik doe dat omdat ik maar weinig moeders met kleine kindjes ken. Mijn vrienden hebben of al pubers of geen kinderen. Hier in de straat is het ook niet zo rijk vertegenwoordig met kinderen en familie woont ver weg.

PV, mijn dochter klimt er wel steeds in en uit. Net als in en uit de zandbak trouwens. De combinatie van deze twee is (voor mij als moeder en opgezadeld met de was) minder leuk, maar ach tis feest elke dag . Is het erg als Kendahl er uit zou klimmen?
Variety is the spice of life
pi_51799516
Amber klimt er ook uit hoor..

Hier mogen ze met 2 naar een PSZ.. nog even wachten dus. Ligt er ook een beetje aan hoe duur het allemaal is want ik geloof dat het iets van 90 euro per maand is voor 2 ochtendjes.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_51799789
Hier pas met 2,5 en wat je betalen moet gaat naar je netto-inkomen (en ook of je ochtend of middagen neemt, middagen zijn goedkoper).

Ik rekende vanochtend toevallig uit dat het dan voor ons op 80 euro komt per maand (voor een ochtend en een middag)
pi_51800073
ze doen hier niet aan middagen, alleen ochtenden.

e hebben hier wer een eetdrame. Vandaag had ik doperwtjes, aardappeltjes en een kipkrokantschnitzeltje. Aangezien Amber alleen het vlees eet als er iets voor haar neus staat en niet de groente, heb ik het door de staafmixer gegooid.. maar mevrouw eet het gewoon niet op... zucht...
Uiteindelijk heeft ze maar een halve tomaat, paar stukjes van Michel zijn schnitzel, een paar doppers en een half toetje gegeten... Ik ga maar weer terug naar de potjes...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_51800291
Maar wat is het drama dan?
pi_51800534
Bedankt voor alle reacties en het meedenken alvast

@ paradijsvogeltje; kinderdagopvang is dus niet echt een optie. De minimale afname is 2 volledige dagen of bij de halve dagopvang 2 volledige ochtenden per week.
2 ochtenden per week kosten al 250 euro per maand. Dus wat bixister zegt, als het niet nodig is een dure grap.

@ Yppy; ja als je de leeftijd vergelijkt met de peuterleeftijd op de speelzaal dan is ze wel jong ja. Maar er zijn natuurlijkj zat kinderen die al vanaf baby af aan naar de creche gaan. Een ochtendje zonder mij zou haar juist goed doen denk ik..

Over het later brengen en eerder halen; ja ik vermoed ook dat ze daarom een minimale afname hebben. Dat je kleintje went aan de groep en ze hebben natuurlijk hun activiteitenschema.

Over de peuterinloopochtend; ik ben nu zelf 28 weken zwanger en als ik haar toch zou brengen dan zou het voor mij gelijk lekker even uitrusten zijnn. Daarnaast heb ik veel familie met kleintjes, dus ik klets genoeg over de kleintjes zeg maar. Het leek me dan juist lekker om dan even wat voor mezelf te doen.

Met andere moeders afspreken doe ik dus wel, ik zie bijv mijn zus regelmatig met haar kleintje, maar een vaste ochtend leek me wel prettig. En haar even wegbrengen naar iemand in de familie met een kleintje gaat eigenlijk niet omdat ze allemaal werken (en de kindjes allemaal bij de dagopvang zitten of bij een oppas).

Meer dan 1 ochtend vond ik dus eigenlijk al wat teveel worden. Ook omdat het niet hoeft (omdat ik niet werk zeg maar).
pi_51800656
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:36 schreef nebelung het volgende:
Maar wat is het drama dan?
dat ze alleen tomaat en vlees eet, maar aardappels en groente niet..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_51800728
Misschien valt er dan wat af te spreken met een kennis/vriendin/andere moeder? Jouw meisje daar een ochtendje en je doet ook hetzelfde terug?
  dinsdag 24 juli 2007 @ 22:46:22 #43
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51800794
ik snap best je zorgen, maar lieve vicky wees blij dat ze IETS eet..
pi_51800856
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:46 schreef _evenstar_ het volgende:
ik snap best je zorgen, maar lieve vicky wees blij dat ze IETS eet..
daar heb je gelijk in
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_51800995
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:43 schreef Vicky het volgende:

[..]

Is toch niet zo gek? Op deze leeftijd eten ze toch al niet zo geweldig over het algemeen. Ik zou er geen drama van maken, denk ik (maar volgens mij ben jij niet degene die het echt vervelend vindt of niet?).

Dochterlief hier eet als het aan haar lag momenteel alleen bloemkool of komkommer, maar dat hebben we niet elke dag natuurlijk (nou ja komkommer wel eigenlijk ).
Als ze niet eet, dan krijgt ze honger, jammer dan. Ik laat het bord wel gewoon staan tot we gaan afruimen (en vaak eet ze dan tijdens het opruimen toch nog gauw een aardappeltje stiekem )
  dinsdag 24 juli 2007 @ 22:53:06 #46
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51801088
Geloof me ik zou dolgraag met je ruilen. niet elke avond maar proberen en proberen.. je kind een uur na de hand nog 2 van de drie sperciebonen die ze gegegen heeft, of een lepel maccaroni van de 2 die ze gegeten heeft , eruit vissen.
Kindje dat in een maand een pond afvalt.. gebeurt dat klaag dan.. maar nu .. wees verdommese blij!

bedoel het niet rot, maar schiet gewoon even verkeerd, ze eet kleine beetjes iets, ze is een dreumes die zijn koppig. en een halve tomaat, wat stikjes vlees wat doppers en een halve toetje is heel wat.
pi_51801373
Evenstar gewoon even een dikke
pi_51802341
Evenstar, niet iedereen kan zijn problemen in jouw kader plaatsen.

Ik ben het met nebelung eens dat het helemaal niet zo slecht is wat Amber wel eet, maar kan me best voorstellen dat Vicky het niet altijd leuk vindt. Als je gewend bent dat je kindje wel 'normaal' eet, dan kan het ook tegenvallen als ze ineens heel weinig gaan eten. Ook al weet je dat het op die leeftijd vaker gebeurt.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_51804354
Tinka vindt warm eten juist heerlijk. Het duurt verschrikkelijk lang voordat het er allemaal in zit, maar ze eet traag maar gestaag door! In tegenstelling tot Randy, die je tegenwoordig alleen met vissticks en patat met toebehoren kunt vullen! Een groter probleem geeft het met brood, melk(producten) en pap, wat eigenlijk betekent dat ze overdag dus nauwelijks eet. Ik blijf het gewoon proberen en zorg dat ze nog wat tussendoortjes met het liefst die ingredienten krijgt, zoals ontbijtkoek of een koekje met een melklaagje, stukkie fruit of toch weer eens een pakje fruitmelk proberen. Alle beetjes helpen en ik probeer me er niet al te druk over te maken, ondanks dat ze met 15 maanden weegt wat een 'gemiddeld' kind met 9 maanden weegt (9 kilo). Ze doet het goed, ontwikkelt goed, groeit -al is het weinig- en is een vrolijk kind over het algemeen genomen. Dat is het belangrijkste.
Vicky, kan je niet proberen om haar gewoon te negeren onder het eten? Zet haar een bord voor -met niet teveel vlees zodat ze nog trek houdt- en laat haar lekker haar gang gaan. Geef gevarieerde dingetjes op haar bord (ook fruitstukjes bijvoorbeeld of probeer eens koude groente als mais, huzarensalade) zodat het er aantrekkelijk uitziet, maar bemoei je er verder niet mee. Niet lullig bedoeld: maar meestal is niet het kind dat een drama van het eten maakt, maar de ouders. Die gaan pushen waardoor een kind zich alleen maar gaat verzetten en er een machtstrijd van maakt. En die win je nooit, je maakt het er alleen maar erger mee. Tomaat is toch ook groente?! Geef haar een complimentje als ze die wel op eet. Of leg een paar dagen alleen maar de dingen die ze echt lekker vindt op haar bord, zodat ze haar bordje helemaal leeg eet en maak er een groot feest van als ze dat ook doet. Zo maak je het leuk om 'goed' te eten.

Evenstar, ik kan me goed voorstellen dat dit soort 'problemen' je af en toe ff in het verkeerde keelgat schieten. (Onbedoelde woordgrap mijnerzijds! ) Ik prijs me af en toe ook erg gelukkig als ik aan jouw problemen denk. Dat helpt me wel eens om te relativeren dat Tinka niet alle voedingsproducten binnen krijgt. Wat een zorg moet jij iedere dag weer hebben. Dikke van mij.
pi_51804471
Ow... trouwens... de vlekken zijn weg! Had even het CB gebeld gistermorgen en ze dachten dat ze toch wel 1 van de zeldzame gevallen was die dus echt de mazelen opliep na de prik. Kon wel tot 2 weken duren in het slechtste geval volgens hun, maar ze zijn dus weg nu! Nu de prikkelbaarheid nog!
pi_51808982
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:18 schreef Fuente het volgende:

[..]

Het gaat nu al een tijdje goed! Vorige week heeft ze de hele week bij mijn vader en zijn vriendin geslapen. Manlief was op kamp en ik draaide 7 vroege diensten, dus dan ben ik al weg voor ik d'r naar de opvang kan brengen. Ik ging dan na mijn werk naar mijn paps en verzorgde haar lekker zelf, zelf in bedje doen. Ze sliep daar hele nachten, tot half 9 's morgens!
De laatste dagen thuis gaat het gelukkig zo door, ze slaapt 's morgens tot een uurtje of 8 en de hele nacht gewoon door, echt super dus!
Grrrrr Vannacht was het alweer raak, madam was om half 4 wakker en ging niet meer slapen, wat we ook probeerden.

Vicky, Sara eet ook slecht bij vlagen. Ik zou het een tijdje proberen door te zetten (zonder potjes). Misschien dat ze dan toch ineens besluit dat het wel lekker is? Ikzelf ben (bijna) altijd heel relaxed met eten, wil ze niet, dan eet ze niet. Ze krijgt wel altijd een toetje, maar ik maak er never nooit een drama van. Het komt dus best voor dat ze een week geen avondeten wil, soms wel 2 weken, maar uiteindelijk zitten er dan ook weer perioden in dat ze wel goed eet.

Mammietje, fijn dat de vlekjes wegzijn Ik wist helemaal niet dat ze dan echt de mazelen kunnen krijgen joh, wat raar eigenlijk. Fijn dat het weer over is
Sara
Merel
Ukje
pi_51809111
Mikael wil de laatste paar dagen ook niet meer eten. Ja als het maar vla of kwark ofzo is Broodjes gaan op de grond, aardappelen wil ie wel maar niet van harte. Leg nu gewoon de hele meute op zijn stoel en laat het hem lekker zelf uitzoeken. Op die manier krijgt ie toch nog voldoende binnen.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  woensdag 25 juli 2007 @ 10:12:07 #53
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51809497
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:22 schreef bixister het volgende:
dat is toch ook niet zo erg, dat ze er uit klimmen?
Nou, ik vind het niet stout ofzo... Maar de tegels in de tuin zijn niet bepaald zacht en dan zo'n naakt babyhuidje.... Misschien wel een idee om er badlakens omheen te leggen...
  woensdag 25 juli 2007 @ 10:15:47 #54
62233 Jelief
ikke lief!
pi_51809590
quote:

[..]

Schrijf voor jezelf eens op wat ze over een week verdeeld eet. Meestal valt het dan reuze mee en blijkt dat ze ongemerkt nog best veel binnenkrijgt. Waarom ben je er zo opgebrand dat ze ook van de aardappels en groente eet (in mijn ogen is tomaat ook groente trouwens). En als ze maar een half toetje heeft gegeten had ze misschien gewoon niet zo'n honger?
Hoe minder jij er een probleem van maakt hoe gezelliger het blijft aan tafel en hoe minder Amber er een probleem van maakt.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 25 juli 2007 @ 10:17:07 #55
62233 Jelief
ikke lief!
pi_51809625
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 10:12 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Nou, ik vind het niet stout ofzo... Maar de tegels in de tuin zijn niet bepaald zacht en dan zo'n naakt babyhuidje.... Misschien wel een idee om er badlakens omheen te leggen...
Dat merkt hij dan vanzelf wel toch? Als het niet prettig voelt aan zijn knieën zal hij er waarschijnlijkniet een tweede keer uitkruipen...
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 25 juli 2007 @ 10:22:20 #56
94046 PM-girl
pi_51809754
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 10:17 schreef Jelief het volgende:

[..]

Dat merkt hij dan vanzelf wel toch? Als het niet prettig voelt aan zijn knieën zal hij er waarschijnlijkniet een tweede keer uitkruipen...
Mijn idee! Zo passen we het hier ook toe. Alleen lijkt meneer wat dat betreft geen pijngrens te hebben...
*
  woensdag 25 juli 2007 @ 10:23:32 #57
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51809788
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 10:17 schreef Jelief het volgende:

[..]

Misschien wel... hij zal nu toch idd wel oorzaak-gevolg weten hé?

Oh, hij is nu heerlijk lief bezig!!! Brabbelen, zonder gillen en knabbelend op zijn crackertje
  woensdag 25 juli 2007 @ 10:39:26 #58
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51810208
PV lekker laten proberen.
En vallen, knietje schaven oid hoort er toch allemaal wel bij hoor.

Mammietje lekekr dat de vlekjes weg zijn

Fuente murphy's law he

Al hadden we hier vannacht ook een spookje, ze droomde naar arm schaapje

ingrid

en igraine, ik stel nergens dat men zijn problemen in mijn kader moet plaatsen.
Ik snap als geen ander hoe het is als je kind niets wil eten.
Daarom mag ik nog wel vinden dat ze blij mag zijn dat ze iets eet.

En geloof ook dat ik best wel eens mag zeggen dat zoiets me kwetst, dat ik verdriet heb, maar he ik moet me maar in ieders kader plaatsen, maar daar arwen wat uitzondering is kan dat niet andersom
pi_51810490
Maar waarom kwetst het jou als een andere moeder zich zorgen maakt omdat haar kind, naar haar mening, te weinig eet? Dat heeft toch niets met Arwen te maken? Of mag zij zich daarover geen zorgen maken omdat Arwen nog minder eet?
  woensdag 25 juli 2007 @ 10:54:20 #60
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51810656
Sombie, het kwetst mij niet dat andere moeders zich zorgen maken. NOGMAALS ik snap het heel goed. je hoort mij niet zeggen dat ze zich geen zorgen mogen maken.
Maar vind dat als ze nog "zoveel" eet je best een reality check mag hebben en je daar ook gewoon blij mee kunt zijn als er een probleem van te maken.

Is het zo moeilijk voor te stellen dat zoiets verdriet kan doen?
pi_51810765
Het is hartstikke naar dat eten zo'n probleem is bij Arwen. Natuurlijk doet dat je verdriet.
Maar juist omdat het bij haar zo'n speciale situatie is, is het geen reality check om een vergelijking te maken met hoeveel Arwen eet.
Je opmerking kwam nu op mij over alsof Vicky niet mag zeggen dat ze zich zorgen maakt als Amber weinig eet omdat Arwen nog minder eet.
pi_51810904
vicky, ik vind het ook nog redelijk klinken wat amber naar binnen heeft gewerkt. niet teruggaan naar potjes hoor, dat is volgens mij niet echt de oplossing. gewoon zo doorgaan, ze kunnen deze periode met ontzettend weinig toe is mij verzekerd.
  woensdag 25 juli 2007 @ 11:03:02 #63
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51810913
En dat is helemaal niet zo bedoelt, en vicky weet dat ook wel.
pi_51810937
Oke, dan vat ik het verkeerd op. In dat geval, excuses.
pi_51812439
quote:

[..]

Heb je weleens geprobeerd brood te geven als ze zo slecht eet Vicky? Hier was dat een uitkomst met het warme weer en toen ze koorts had.
Ze had toen gewoon geen trek in warm eten, maar een broodje banaan ging er prima in. Ik weet niet of ze ngo een beker warme melk krijgt s'avonds? Je kunt daar ook wat pap doorheen doen. Doe ik ook weleens als ze hier wat slechter gegeten heeft.

@ nebelung; ja dat zou ik ook een kunnen bekijken. Alleen werkt iedereen 4/5 dagen, dus als ze een dagje niet werken zijn ze blij hun kind te kunnen zien. Die zullen ze dan niet zo snel bij mij brengen of er zin in hebben een kleintje erbij op bezoek te hebben.
Maar ik denk inderdaad dat ik het daar voorlopig van moet hebben. En misschien dan toch maar zo'n peuterinloop. Bedankt voor het meedenken in elk geval!
  woensdag 25 juli 2007 @ 12:18:07 #66
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_51813065
CM, die kleintjes hebben idd snel door hoe ze je moeten bespelen Robin heeft dat ook gedaan, z'n vinger in z'n keel steken. Ik trok gewoon elke keer z'n vinger uit z'n mond en probeerde er niet teveel aandacht aan te geven. Toen is het vanzelf weer over gegaan.

PV, Robin is nog nooit uit het badje geklommen, die geniet ook veel te veel van het water zelf!

Pixels, een psz-achtig iets voor kinderen jonger dan 2 zul je idd niet snel vinden, denk ik! En kinderopvang is, wat bix al zei, een duur grapje om je kind een paar uurtjes te laten spelen.. Bij ons vinden ze 1 dag per week eigenlijk al te weinig. Is baby/peuterzwemmen geen optie? Kun je zelf ook een beetje rustig aan doen

Hier zouden we ook het max moeten betalen voor de psz en Robin gaat ook al 1 dag per week naar het kdv, dus wij moeten nog bedenken wat we gaan doen. In mijn omgeving hebben we ook niet zoveel kleine kindjes en ik merk dat Robin er wel heel erg van geniet om met kindjes te spelen.

Vicky, Robin is ook vooral gek op zijn vlees hoor. Wij zijn daarom ietsjes minder vlees gaan geven (kleiner stukje), in de hoop dat hij eerder naar de rest grijpt, maar dat maakt ook geen verschil. Als Robin niet wil eten, eet hij gewoon niet. En dan eet hij, zoals gisteravond (spinazie en aardappels met jus (hij spreekt het letterlijk zo uit ) en hamburgertje), bij vlagen zijn hele bordje leeg en nog toetje na, maar vaker niet dan wel. We maken er geen drama van, als hij honger krijgt, gaat ie vanzelf wel weer eten Ik zou ook niet terug gaan naar de potjes En als ik het zo lees, had ze toch nog wel aardig wat op! Robin laat het soms zelf na 1 stukje vlees al staan, schuift z'n bordje weg en zegt "nie meer" Maar het is idd af en toe wel frustrerend dat ze ineens (omdat dat blijkbaar bij de leeftijd hoort) slecht gaan eten

Mammietje, fijn dat de vlekken weg zijn

Fuente, hopelijk is het een eenmalige actie
Mijn afvalstrijd!
pi_51814585
Mikael wilde net zijn brood niet dus heb ik het door de fruit gemengt Hij had het niet eens door
Liefde
  woensdag 25 juli 2007 @ 13:54:08 #68
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_51816359
Slim, MeNicole Leuk dat je ze op deze leeftijd altijd nog kan belazeren
Mijn afvalstrijd!
pi_51817114
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 09:48 schreef Fuente het volgende:

Mammietje, fijn dat de vlekjes wegzijn Ik wist helemaal niet dat ze dan echt de mazelen kunnen krijgen joh, wat raar eigenlijk. Fijn dat het weer over is
In principe maakt ieder ingeent kind de ziekte in lichte vorm door, meestal hebben ze daar geen last van. De inentingen bevatten dode vaccins, behalve de BMR-prik, deze bevat levende afgezwakte virussen (van bof, rode hond en mazelen dus). Ze maken dan de ziekte (met name de mazelen geloof ik) in lichte vorm door om zo antistoffen aan te maken. Tinka maakte het dus wat heftiger door, wat ik stom genoeg al wel verwacht had. Ze reageert altijd behoorlijk op inentingen, ook op die met de dode vaccins. Aan de ene kant vind ik dat doodeng, aan de andere kant maar goed dat ze dan gevaccineerd is. Want hoe zou ze wel niet reageren als ze een niet-afgezwakt-virus op zou lopen?!
Vanmorgen was Tinka ook eindelijk haar eigen vrolijke zelfie weer!
pi_51817329
Mijn dochter was heel ziek van de BMR en zat ook onder de vlekken. Ze reageert net als Tinka heel erg sterk op de vaccinaties. Ik zou er ook niet aan moeten denken als ze een echt virus zou oplopen nee
pi_51829796
jullie zeggen dat kinderopvang duur is, maar dat klopt helemaal niet.
Jullie werkgevers moeten beiden 1/6 deel betalen en de overheid betaald ook nog eens 1/3 deel van de kosten.
Een dag kinderopvang kost 13 euro met een inkomen van beven modaal.
Andres kost het zelfs minder per dag!
pi_51829815
beven moet zijn : boven
  woensdag 25 juli 2007 @ 20:20:30 #73
108648 cattie
lieve moeder
pi_51830008
Voor 2 dagen in de week betaal ik netto (dus kosten opvang - teruggaaf) ¤ 139. En bij veel kinderdagverblijven is 2 dagen per week het minimum. Ik vind het nogal veel als je het enkel wilt gebruiken als speelzaal.
Daarbij komt dat Pixels volgens mij niet werkt, dus dan krijgt ze niets retour van de belastingdienst en kost het dus al snel ¤ 484 per maand voor 2 dagen in de week.
pi_51830222
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 20:20 schreef cattie het volgende:
Voor 2 dagen in de week betaal ik netto (dus kosten opvang - teruggaaf) ¤ 139. En bij veel kinderdagverblijven is 2 dagen per week het minimum. Ik vind het nogal veel als je het enkel wilt gebruiken als speelzaal.
Daarbij komt dat Pixels volgens mij niet werkt, dus dan krijgt ze niets retour van de belastingdienst en kost het dus al snel ¤ 484 per maand voor 2 dagen in de week.
Juist Cattie, ik bekeek het als optie voor een ochtend omdat de psz nog niet kan ivm leeftijd. En inderdaad moet ik het dan zelf betalen (ik werk niet) en dan kom ik zo op jouw bedrag uit.
  woensdag 25 juli 2007 @ 21:36:57 #75
4177 Jojogirl
pi_51832399
Ook geen man/partner aanwezig die werkt? Je hoeft niet allebei te werken volgens mij

Finn heeft trouwens sinds hij 1 is ook dagen dat ie ineens niet wil eten of alle stukjes uit zijn eten vist. Hij lust in principe alles en eet meestal ook vrij grote stukjes met gemak op, maar sommige dagen heeft ie daar absoluut geen zin in of is de drang om ons te testen groter en weigert hij ze of haalt ie ze weer uit z'n mond om ze fijn op z'n kinderstoel tot moes te pletten. Manlief kan er soms niet zo goed tegen ("Ja, maar hij kan het wel"), maarja je doet er niks aan. "Het is een fase"denk ik dan maar weer. Het negeren helpt trouwens hier wel tot op zekere hoogte. En als ie het echt te bont maakt (alles met op zet op de grond gooien) zeggen we er dus wel wat van.
Maar ik vind het soms wel lastig om te bepalen wat ie met opzet doet en wat niet en wat hij begrijpt van "straffen" en wat niet. Wat dat betreft zou het makkelijk zijn als hij al kon praten
pi_51835180
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 21:36 schreef Jojogirl het volgende:
Ook geen man/partner aanwezig die werkt? Je hoeft niet allebei te werken volgens mij
jawel, anders heb je het officieel niet nodig dus vergoedt de overheid 't niet.
  donderdag 26 juli 2007 @ 10:42:30 #77
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51847217
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:07 schreef MeNicole het volgende:
Mikael wilde net zijn brood niet dus heb ik het door de fruit gemengt Hij had het niet eens door
Dat soort dingen doe ik ook altijd Brood door de pap heen, fruit door de pap heen. Laatst zelfs vleesvervangers omdat hij niet wilde eten. Zéér voedzame pap dus hier...

Ik denk trouwens ook dat je kinderen niet kunt vergelijken in wat ze eten. Ieder kind ontwikkelt zich en groeit anders. Je kunt het beste vertrouwen op je eigen gevoel.
maar'tje 1: evenstar bedoelde het, denk ik, goed
maar'tje 2: zoals al eerder gezegd, die kleintjes kunnen veel hebben.
pi_51847338
Ik snap de reactie van evenstar ook wel hoor... en ik weet ook wel dat ze het niet "slecht" bedoeld. Kan me haar reactie ook wel goed voorstellen. Ik denk dat zij een gat in de lucht zou springen als Arwen zou kunnen eten wat Amber gegeten heeft.
En misschien ben ik wel een zeur en maak ik me te druk over het eten.
Giste was Amber bij mijn schoonmoeder en daar eet ze dus wel bijna een bord groente en aardappels leeg.
Het is ws weer een fase waar we doorheen moeten...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 26 juli 2007 @ 11:28:47 #79
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51848555
vicky andere ogen dwingen meer he.
Voorbeelde is de prelogpediste krijgt vbeel meer bereikt als wij. alles wat zij doet hebben wij onbewust al geprobeerd. Maar ze asocieren de ouders toch met ook niet leuke dingen snap je?
Wat ik hier doe is wat eten op een bordje en laat haar maar doen, is de enige manier dat ze hier iets eet.
Ik heb zoiets ze zijn nog zo jong, belangrijkste is dat ze iets eten denk ik maar.
De manier hoe komt later wel. Eerst dit vertrouwd maken.
Arwen krijgt trouwens wel alles in stukjes niks geprakt.

grrr de koekjesn die arwen mag worden uit den handel genomen
zucht.. nieuwe zoektocht.
Voor de meet mag ze lekker chipjes
pi_51849882
WAt flauw zeg Evenstar, van de koekjes.

Kim heeft iets mafs. De rechterschoen past ineens niet meer. De linker wel normaal.
Nou viel me laatst al op dat ze met haar rechtervoet naar binnen loopt zeg maar. De kinderarts gaat er volgende week naar kijken. Ze gaat dan toch nog 1 keer op controle.
  donderdag 26 juli 2007 @ 13:09:33 #81
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51851406
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:28 schreef _evenstar_ het volgende:
.

grrr de koekjesn die arwen mag worden uit den handel genomen
zucht.. nieuwe zoektocht.
Voor de meet mag ze lekker chipjes
Oh wat vervelend en onhandig Ben je trouwens op de hoogte van de speciale lijsten die je bij voedingscentrum kun bestellen? Lijsten waarop producten staan waarvan ze zeker zijn dat de stoffen waar jij ( in dit geval Arwen) niet tegen kunt, er niet in zitten.
  donderdag 26 juli 2007 @ 14:56:59 #82
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51855065
ja PV
pi_51872252
Evenstar, is het niet een idee om de fabriek van de koekjes aan te schrijven met je verhaal? Misschien kan je nog een laatste voorraad kopen/krijgen?

Ingrid, dat is raar zeg... Randy loopt ook ongelooflijk naar 'binnen' met zijn voeten (ik neem aan dat je de bedoeld dat ze meer op de binnenkant staat) maar dat geeft toch geen verschil in de pasvorm van de voeten? Heel vreemd. Zijn Kim's voetjes wel ongeveer even groot, en ook de wreef even hoog?

Over de tegels buiten:
Randy heeft zichzelf tot 1,5 jaar op zijn knieen verplaatst -kon dat net zo snel als zijn leeftijdsgenootjes lopend, erg komisch gezicht- en had daardoor een flinke eeltlaag op zijn knieen! Hij had geen last van de tegels. Tinka daarentegen had ik tot voor een maand terug steeds een lange spijkerbroek aangedaan voor buiten om haar knietjes te sparen. Toen ik haar een maandje terug toch een korte broek aan deed, vond ze het duidelijk heeeeeelemaal niets en ging ze op handen en voeten lopen! Vanaf dat moment liep ze ook binnen no-time los en het lijkt nu alsof ze nooit anders gedaan heeft! Ze sjokt de hele dag door het huis heen en je mag haar alleen een handje geven als je haar ergens mee naar toe neemt! En als ze nu achter haar poppenbuggy loopt en even omdraait en lachend met die 2 grappige staartjes naar me zwaait, ben ik ernstig flieft! Echt, ze is zo schattig ondanks het zeer duidelijke eigen willetje! Ze wijst nu trouwens van alles aan wat je aan haar vraagt. Ze praat nog niet tot nauwelijks, ze kan wel mama en papa zeggen en wijst ook de goede aan als we vragen 'waar is mama' maar roept ons niet bewust. (Tenzij in bed met dorst! ) Ook Randy kan ze aanwijzen en die vindt het hoog tijd dat ze zijn naam leert zeggen terwijl hij het zelf nog steeds uitspreekt als Nennie! Pfff... kan nog wel een paar pagina's volkletsen over haar... ze is zo leuk!
  donderdag 26 juli 2007 @ 23:55:32 #84
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51872750
mammietje ben opzoek geweest naar het telefoon nummer maar nergens kunnen vinden
pi_51873274
Staat er geen info op de verpakking dan Evenstar?
pi_51877515
Ik zit in beetje in twijfel hier. Mikael heeft in bed nog een speentje. alleen als ie slaapt. Maar nu duimt ie de laatste paar dagen als ie moe begint te worden. Nu weet ik niet zo heel goed wat ik moet doen. Ik wilde eigenlijk die speen zo snel mogelijk weg hebben omdat hij er niet zoveel meer mee doet (waarschijnlijk door die duim), maar wil hem denk ik ook niet aan het duimen hebben. Speen kan ik hem afpakken, duim niet. Zal ik hem dan nu als ie wil gaan duimen de speen geven of zodra ie gaat duimen hem in bed leggen met de boodschap dat dat alleen in bed mag
Mijn voorkeur gaat uit naar dat speentje, dat ie dus niet gaat duimen. Maa wat kan ik het beste doen?
Liefde
pi_51878832
misschien een combinatie: zodra hij gaat duimen: speentje geven en naar bed brengen.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:28:50 #88
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51879806
Volgens mij als ze graag duimen kun je dat toch nog niet echt tegen houden. maar misschien werkt het wel.

Arwen heft weer wat nieuws, ze loopt de laatste tijd graag rond met de speen van de fles tussen haar tanden geklemd. dure grapjes kom telkens nieuwe spenen te kopen.
Maar ze is ook wel heel lief hoor lekker kusmonstertje
pi_51880654
Nou Sara heeft het niet slapen weer opnieuw uitgevonden, derde nacht dat ze niet wil slapen Echt weer helemaal terug bij af, de halve nacht heeft ze liggen krijsen.
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:01:55 #90
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51880682
jammer
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:44:21 #91
56471 pinquit
oh my lama!
pi_51883603
ik ben vanochtend met max naar de HA geweest voor zn vlek!!

hij heeft een middelgrote congenitale naevus.
vertaald: een middelgrote erfelijke/genetische moedervlek.

de HA heeft alleen met het blote oog gekeken en even gevoeld. Toen pakte hij het grote boek der dermatologie erbij en heeft er even in staan bladeren en lezen. leuk van die huisartsen die alleen maar een beetje lezen/kijken en "ja... mja... ja" zeggen

daarna zei ie dat er bij aangeboren grote moedervlekken altijd een groot/groter risico is op aandoening op latere leeftijd en dat hij het toch wel nodig vond dat we even langs de dermatoloog zouden gaan.
en dan niet nu, want de bezettting in ons o zo geweldige ziekenhuis is te laag, dwz er is maar 1 dermatoloog. maar als ik nou na de zomer even bel, is de bezetting weer beter 1tje erbij....

wel "grappig"; de vorige arts die er was (er zijn er zegmaar 2, die wisselen) die ging helemaal kijken met zo'n blauwe lamp en zei dat het een rustige moedervlek was en deze kijkt met het blote oog en verwijst me door maarja. heb voor de jeuk een lidocaïne creme mogen halen, dat verdooft.

eigenlijk ben ik wel blij dat ik langs de derm. 'mag'! klinkt misschien stom, maar ik weet steeds niet wat ik met die plek aanmoet..
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_51884839
Het is toch ook fijn dat je langs de dermatoloog mag? Zo weet je in ieder geval zeker dat er iemand naar kijkt die er echt verstand van heeft
Sara
Merel
Ukje
pi_51885155
Pinquit.. hartstikke goed dat je er even mee heen bent geweest en nog beter dat die arts je -zonder haast- even doorstuurt. Zo kan je er door een specialist naar laten kijken en krijg je tenminste ook gedegen informatie. Ik maak mezelf niet zo druk over de vlek van Tinka (hoewel ik wel een beetje door je aangestoken ben en zodra we een nieuwe camera hebben, wil ik even een foto maken) maar als dat wel zo zou zijn, zou ik ook blij zijn als ik langs een dermatoloog mocht, dus ik snap je wel.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 13:57:53 #94
56471 pinquit
oh my lama!
pi_51885562
ik wilde je niet aansteken hoor mammietje
maar het is wel écht zo dat ik een stuk rustiger ben nu
pi_51885598
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 09:47 schreef bixister het volgende:
misschien een combinatie: zodra hij gaat duimen: speentje geven en naar bed brengen.
nee das geen optie. Hij heeft gewoon een slaappatroon en die wil ik niet weer gaan veranderen omdat ie gaat duimen. Maar we puzzelen gewoon even met wat het beste is.
Liefde
pi_51885694
Wel fijn voor je dat je doorverwezen bent pinquit.
Je bent trouwens niet verplicht naar 'jullie' ziekenhuis te gaan he? Als je dat om een of andere reden prettiger vindt (bijv eerder aan de beurt ) kun je ook naar een andere dermatoloog gaan.
pi_51889674
* _Ingrid_ breekt ff in, zonder alles te lezen.

Een (spoed) vraag.
Kim heeft dus over haar voorhoofd een pleister. Nouja, eingenlijk zijn het 2 brede, lange stukken hansaplast. Hoe kunnen we die zo pijnloos mogelijk verwijderen? In 1 keer araf rukken lukt niet, mag ook niet. We hebben een klein stukje los gekregen, dat deed al megazeer.
Het zit er nu trouwens bijna een week op.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:55:14 #98
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51889712
weet niet ofdat het mag, maar met medicinale badolie de pleister natdeppen, dan laat het misschien los?
pi_51889793
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 15:54 schreef _Ingrid_ het volgende:
* _Ingrid_ breekt ff in, zonder alles te lezen.

Een (spoed) vraag.
Kim heeft dus over haar voorhoofd een pleister. Nouja, eingenlijk zijn het 2 brede, lange stukken hansaplast. Hoe kunnen we die zo pijnloos mogelijk verwijderen? In 1 keer araf rukken lukt niet, mag ook niet. We hebben een klein stukje los gekregen, dat deed al megazeer.
Het zit er nu trouwens bijna een week op.
Dan hier ook nog maar een keer. Als ze al onder de douche mag daar ff lekker laten staan. Dan weekt het misschien wel iets losser.
Liefde
pi_51892810
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 15:55 schreef _evenstar_ het volgende:
weet niet ofdat het mag, maar met medicinale badolie de pleister natdeppen, dan laat het misschien los?
Medicinale badolie? Nooit van gehoord.
Maar ik kreeg de tip van babyolie en dan 10 min intrekken. En anders idd goed natmaken. pfff, wordt nog wat. (heb het ook in speeltuinbankje gevraagd nml)
Bedankt voor het meedenken! We gaan het iig morgen proberen. Als ze een tijdje wakker is. Nu is ze moe en dan wil het helemaal niet.
pi_51897346
Amber heeft op de wc gepoept
Ze zat in badje, wees naar haar billen en zei bah. Dus ik zei, moet je poepen. Ja zei ze. Zette ik haar op de wc, hoor een kreun en toen viel er een hele berg in de pot!! Ik ben echt zoooooo trots!

Als ik eennuhh tweejuhh zeg dan zegt Amber HUPPEEJ

's Avonds voordat ze naar bed gaat zitten we altijd even saampjes op de bank en kijken dan nog even tv terwijl Amber een flesje drinkt. Ze gaat dan altijd heeeerlijk tegen me aanliggen en me knuffelen. Soms draait ze zich ineens om en slaat dan haar armpjes om me heen en legt dan heelrijk haar hoofdje in mijn nek. Zoooo lief!

Amber was vannacht bij mijn ouders blijven slapen omdat we gister naar HP5 geweest zijn. Vanmorgen moest ik de fiets hebben moest ik dus even naar mijn ouders om de fiets te halen. Ik stond binnen en hoorde dat mijn vader haar net uit bed haalde en nog even meenam naar het grote bed. Ze zat heelrijk te kletsen met mijn moeder. Ik ging ff om het hoekje kijken en ze had me niet in de gaten. Toen ik in de kamer stond zei ze heel enthousiast HEEJ en toen kreeg ik een dikke kus. Maar daarna had ze veel meer aandacht voor de tv en de poes en zei ze DAHAG tegen me Ik moest gewoon weer weg..... Kreeg nog een kus en daarna een handkus...
Toen ik weer van mijn werk af kwam en ze me zag riep ze heel hard MAMMA

Oohhh wat ben ik toch gek op dat kleine grietje!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 27 juli 2007 @ 20:57:42 #102
105850 Fuente
mamamuts
pi_51898155
Wat goed van Amber
Sara
Merel
Ukje
pi_51898251
oh ennuhh ik vergeet nog helemaal te vermelden dat Amber tot 10 kan tellen
ee tee tie ier ij ses eve ach neuh tien
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 27 juli 2007 @ 21:34:46 #104
103793 kozakken
Living the life
pi_51899052
Ingrid, van wie mag het niet dan? (Dat eraf trekken)
Als het alleen niet van Kim mag, zou ik toch gaan voor de snelle optie.
Douche, natmaken (of met warm washandje) en dan:
Vasthouden, trekken en troosten.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 21:41:21 #105
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_51899185
Wat knap Vicky! Wat een heldin, die kleine van jou. Juul heeft nog NOOIT op het potje of op de wc geplast of gepoept. Ha, nou, da's het verschil tussen meiden en jongens zullen we maar zeggen.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 21:56:12 #106
105850 Fuente
mamamuts
pi_51899601
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 21:41 schreef renzell het volgende:
Wat knap Vicky! Wat een heldin, die kleine van jou. Juul heeft nog NOOIT op het potje of op de wc geplast of gepoept. Ha, nou, da's het verschil tussen meiden en jongens zullen we maar zeggen.
Da's echt een verschil, merk het ook in mijn omgeving. Sara plast en poept regelmatig op de WC (is nog lang niet zindelijk, maar sommige dagen ineens wel). Terwijl de jochies echt later zijn! Grappig eigenlijk, ik vraag me wel eens af hoe dat kan, iemand die het weet?
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 27 juli 2007 @ 23:12:13 #107
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51901727
knapperd amber

Arwen kan dat allemaal nog niet joh
  vrijdag 27 juli 2007 @ 23:36:33 #108
56471 pinquit
oh my lama!
pi_51902457
meisjes zijn zowiezo ondernemender enzo.
moet je maar eens opletten; jongens laten zich (meestal dan he!) nog veel langer aankleden door mama, terwijl madammekes het al heel snel zelf willen doen!

en poemojn, ik weet het, ik kan naar een ander ZH, maar ik heb geen auto, en de dichtstbijzijnde zou dan breda ofzo zijn. das niet echt handig voor mij! en wachten kan opzich geen kwaad
  vrijdag 27 juli 2007 @ 23:37:05 #109
56471 pinquit
oh my lama!
pi_51902471
en amber wat goehoed!! en dat tellen ook knap hoor vicky!!
pi_51902908
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 21:34 schreef kozakken het volgende:
Ingrid, van wie mag het niet dan? (Dat eraf trekken)
Als het alleen niet van Kim mag, zou ik toch gaan voor de snelle optie.
Douche, natmaken (of met warm washandje) en dan:
Vasthouden, trekken en troosten.
De dokter zei dat het voorzichtig moet. Maar we gaan eerst proberen om het met babyolie in te smeren enzo, als het dan niet wil, goed natmaken.
In de houdgreep zal sowieso wel moeten.
pi_51902925
Wat knap van Amber!
pi_51903672
Wowwwww... Amber al op de wc gepoept!!! Das knap zeg! En voor de rest lijkt ze me BIJNA net zo leuk als Tinka!

Ingrid... Ik heb zoiets eens aan de hand gehad met Randy toen die met 3 maanden oud aan een liesbreuk geholpen werd. Toen zaten er een stuk of 3, 4 stickers op zijn buik waar de hartdraadjes (euh...? ) aan vast hadden gezeten. Die krengen zaten werkelijk muurvast en met zo'n jong teer huidje zou ik zelfs zonder waarschuwing wel voorzichtig zijn geweest. Het hielp toen om een puntje los te peuteren en in plaats van aan de pleister te trekken, juist het vel ervan af te duwen. Dus sticker niet bewegen maar met je vingers op de huid eronder duwen, steeds een stukje verder, zodat het er van los komt. Ging eigenlijk heel goed. Nou weet ik natuurlijk niet hoeveel geduld Kim heeft, want het duurt wel wat langer. De babyolie en natmaken kan natuurlijk sowieso geen kwaad, maar misschien kan het zo zonder houdgreep! Ow... en het schoot me te binnen dat ze het misschien voor een spiegel wel minder eng zou vinden omdat ze dan mee kan kijken en ziet dat het een stukje verder gaat en hoever het nog moet? Heeft ze er nog last van trouwens?
pi_51905862
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 00:17 schreef Mammietje het volgende:
Wowwwww... Amber al op de wc gepoept!!! Das knap zeg! En voor de rest lijkt ze me BIJNA net zo leuk als Tinka!

Ingrid... Ik heb zoiets eens aan de hand gehad met Randy toen die met 3 maanden oud aan een liesbreuk geholpen werd. Toen zaten er een stuk of 3, 4 stickers op zijn buik waar de hartdraadjes (euh...? ) aan vast hadden gezeten. Die krengen zaten werkelijk muurvast en met zo'n jong teer huidje zou ik zelfs zonder waarschuwing wel voorzichtig zijn geweest. Het hielp toen om een puntje los te peuteren en in plaats van aan de pleister te trekken, juist het vel ervan af te duwen. Dus sticker niet bewegen maar met je vingers op de huid eronder duwen, steeds een stukje verder, zodat het er van los komt. Ging eigenlijk heel goed. Nou weet ik natuurlijk niet hoeveel geduld Kim heeft, want het duurt wel wat langer. De babyolie en natmaken kan natuurlijk sowieso geen kwaad, maar misschien kan het zo zonder houdgreep! Ow... en het schoot me te binnen dat ze het misschien voor een spiegel wel minder eng zou vinden omdat ze dan mee kan kijken en ziet dat het een stukje verder gaat en hoever het nog moet? Heeft ze er nog last van trouwens?
Er is al een puntje los, dat scheelt! Dacht misschien als ze slaapt voorzichtig proberen. Mooi niet dus.
Kim heeft absoluut geen geduld! we gaan alle tips proberen. Niet achter elkaar hoor!
  zaterdag 28 juli 2007 @ 15:40:21 #114
108648 cattie
lieve moeder
pi_51913809
Amber, wat ben jij al een grote meid.
Ingrid, heb je de pleister al los bij Kim?

Met Ive gaat het prima. Hij heeft deze week zelf besloten geen borstvoeding meer te willen. Stiekem vind ik dat een beetje jammer, maar hij kiest er zelf voor, dus dat is wel fijn. Nu krijgt hij 's ochtends pap. Helaas drinkt Ive geen geitenmelk. Wel als ik het in de pap gebruik, maar niet "puur". Ook niet als ik het met water meng en ook niet als ik het door de kunstmelk doe. Hij heeft nu nog 1 fles op een dag en die zou ik toch graag willen inruilen voor een beker melk. Ik doe het rustig aan, misschien moet hij gewoon aan de smaak wennen. (Hij drinkt wel gewoon water en diksap gedurende de dag.)
Ive heeft al een heleboel krullen. Erg leuk, maar ze werden wel erg lang, dus ik hem heb vandaag geknipt. Hij ziet er nu heel anders uit! Dat is wel even wennen.
pi_51914073
Cattie, wat gaat dat snel he
Sara
Merel
Ukje
pi_51917525
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 15:40 schreef cattie het volgende:

Ingrid, heb je de pleister al los bij Kim?
Ja! De gouden tip is babyolie erop smeren! 10 minuten in laten trekken. En dan voorzichtig eraf trekken. Ging redeljk snel. Wel in de houdgreep. Ziet er best raar uit nu, maar volgens mij geneest het goed. Zal wel een litteken worden. Maarja.

Ze is nu weer vrolijk aan het spelen. Wil niet eten, maar daar doen we vandaag maar niet moeilijk over.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 19:22:40 #117
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51919458
Cattie foto
wel fijn dat het op en natuurlijke manier gegaan is.
Qua melk misschien eens rijstemelk proberen anders?

mevrouw heeft een plekje bij haar lip, en ik nu ook wat verdacht veel lijkt op een koortslip maar ze laat me niet kijken uiteraard.
Heb mijn vinger ingesmeerd met nertsenolie, helpt hier nl. meestal wel en ook bij haar ( wel schone vinger uiteraard) ook gedaan.
Weet niet of iemand van jullie er ervaring mee heeft maar moet je met zon ukkie naar de huisarts daarvoor
  zaterdag 28 juli 2007 @ 20:30:03 #118
108648 cattie
lieve moeder
pi_51921223
Evenstar, geen idee of je daarmee naar de huisarts moet... Als het een klein plekje is zou ik het eerst even aankijken.
Even een voor en na foto van Ive's kapsel:
(Ik haal ze later weer weg, aangezien ik nu Ive ouder wordt minder foto's van hem op internet wil hebben)
voor: (Zie vooral de krullen aan de zijkant)
[en weg!]
De foto's zijn niet heel duidelijk, maar in het echt is het verschil best groot.

[ Bericht 17% gewijzigd door cattie op 28-07-2007 23:17:32 ]
pi_51921741
Lekker ventje, die Ive
  zaterdag 28 juli 2007 @ 20:53:14 #120
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51921816
Ive knap koppie
  zaterdag 28 juli 2007 @ 20:55:14 #121
103793 kozakken
Living the life
pi_51921866
Ive
En zo zal het strakjes dus ook bij Romme eruit gaan zien
Ik laat het nog wel heeeel even wat langer dus (vind het nog zo heerlijk baby)

Maar wat een mooi mannetje is hij toch zeg! Ook al zo vrolijk
  zaterdag 28 juli 2007 @ 21:29:10 #122
56471 pinquit
oh my lama!
pi_51922571
jaa ive!! wat een knapperd ben jij zeg

evenstar: koortslip is erg gevaarlijk bij kleintjes. dus als je echt denkt dat je blaasjes oid ziet, even langsgaan!
pi_51923099
wow Ive, mooie vent!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 28 juli 2007 @ 22:30:21 #124
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_51923783
Ive, wat ben je leuk

Iris heeft vanavond haar eerste echte pasje gezet!
In de Ikea (of all places ) Het waren wel 4 pasjes ofzo
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_51924001
Wat goed van Iris!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 28 juli 2007 @ 22:46:40 #126
24188 Belana
kloon van belana
pi_51924097
Ive lekker ventje
jammer dat ie nu echt geen BV meer wil cattie, maar het was mooi zolang het duurde toch?
Ezra drinkt trouwens nog steeds 3 glessen op een dag waarvan 2 pap (net nog gehad, hij heeft nog steeds zijn late fles nodig)
Iris wat goed en snel!
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 28 juli 2007 @ 23:23:16 #127
108648 cattie
lieve moeder
pi_51924965
Iris! Goed joh!

Dank jullie voor de complimenten! Kozakken, laat het nog maar lekker groeien bij Romme, wij vinden achteraf dat we er wat teveel vanaf hebben gehaald. Alleen achterop heeft hij nog echte krullen. Nou ja, groeit wel weer aan.

Belana, het is geweldig dat ik Ive zo lang borstvoeding heb kunnen geven! Ik kijk er met veel plezier op terug. Het is voor mij echt een overgang naar een volgende fase, mijn schatje is echt geen baby meer. Ive loopt nu trouwens achter alles dat beweegt! Zijn loopwagen, loopfietsje, stoel, stofzuiger , erg grappig.

Wat een verschil dat Ezra nog 3 flessen drinkt. Nou is het natuurlijk wel zo dat Ive asociaal veel eet voor een kindje van 12 en een halve maand.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 23:34:59 #128
24188 Belana
kloon van belana
pi_51925221
Ezra eet ook niet slecht, maar heeft wel nog behoefte aan die flessen. 'smorgens om 6 uur een papfles, 's avonds voor het slapen gaan een fles melk en om half 11 een papfles. tussendoor gaat er ook genoeg naar binnen, verdeeld over de dag 2 boterhammen, fruit, flink avondeten met de pot mee, magoe, ze eten nu eenmaal allemaal anders

Ja, je hebt heerlijk lang kunnen genieten van de borstvoeding, zalig toch! maar het is idd wel een fase die je afsluit, dat gevoel kan ik me wel voorstellen

Ik heb toevallig Ezra gisteren ook weer geknipt, dat korte staat hem zo leuk en het groeit als een tierelier! wel lastig knippen zo'n ukkie, maar het hoeft nog geen geweldig flitsend model te hebben
stormy waters...
sailin'
pi_51925571
Ik blijf me er over verbazen en ga het nu toch eens vragen ook...!
Hoe doen jullie dat met papflessen? Wat voor pap gebruik je dan en hoeveel pap gaat er in zo'n fles? Raakt de speen dan niet verstopt of vergt het een speciale speen?
Ik heb mijn kinders altijd pap met een lepel gegeven en dan ook wel zo dik dat het niet van de lepel afdroop zeg maar, dus kan me niets bij die flessen voorstellen. Maar aangezien Tinka geen melk lust, is het misschien wel een idee om te proberen?!
  zondag 29 juli 2007 @ 07:42:00 #130
105850 Fuente
mamamuts
pi_51928892
Wij hebben het ook altijd met een lepel gedaan, dus geen idee Mammietje.
Sara
Merel
Ukje
  zondag 29 juli 2007 @ 07:55:18 #131
24188 Belana
kloon van belana
pi_51928908
ik geef pap in een aventfles met een papspeen (3 standenspeen) 220 cc melk en 4 eetlepels pap. tussendoor nog eens schudden en dat gaat best
stormy waters...
sailin'
pi_51928985
Ik geef Amber 's ochtends en 's avonds nog een fles pap. 180 cc waer, 7 schepjes, meestal 3 lepels pap erdoor en dan een Difraxfles met een L speen en dat gaat goed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 29 juli 2007 @ 10:29:41 #133
108648 cattie
lieve moeder
pi_51929481
Belana, wat fijn dat Ezra zo goed eet. Ik zie nu trouwens dat het niet zo verschilt als ik dacht, Ive krijgt 's ochtends namelijk een bord pap als Ezra een fles pap krijgt en dat is natuurlijk gelijk.
Ik ben benieuwd hoe Ezra er met een kort koppie uit ziet. Hopelijk is het volgende week zondag wel goed weer.
  zondag 29 juli 2007 @ 11:16:17 #134
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_51929933
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 21:56 schreef Fuente het volgende:

Da's echt een verschil, merk het ook in mijn omgeving. Sara plast en poept regelmatig op de WC (is nog lang niet zindelijk, maar sommige dagen ineens wel). Terwijl de jochies echt later zijn! Grappig eigenlijk, ik vraag me wel eens af hoe dat kan, iemand die het weet?
Ik denk dat het niet zo veel met ondernemendheid te maken heeft zoals pinquit zegt, maar eerder met gemakzucht. Juul weet echt prima wanneer hij moet plassen en poepen, hij gaat er zelfs voor op de gang staan. Hij is alleen gewoon een koppige peuter die het op zijn manier wil, en bovendien vindt ie het maar gedoe, dat hele luier uit en op de wc gaan zitten principe. Wat feitelijk ook zo is natuurlijk, gegeven het feit dat ie het al ruim 2 jaar zonder wc doet.
  zondag 29 juli 2007 @ 12:26:43 #135
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51930976
quote:
Op zondag 29 juli 2007 07:55 schreef Belana het volgende:
ik geef pap in een aventfles met een papspeen (3 standenspeen) 220 cc melk en 4 eetlepels pap. tussendoor nog eens schudden en dat gaat best
Zo doe ik het ook. Alleen gooi ik het er gewoon bij, schattend...

Tip: als je het met een lepel wilt geven en niet wilt dat het gauw koud wordt, geef het dan vanuit de fles want dan blijft het langer warm.
pi_51931882
Kun je zien hoe verschillend kindjes zijn. Mikael krijgt alleen smorgens pap en dan tussen door brood en fruit en koekje enzo en dan nog avond eten met toetje en meer niet. Dus die eet om half 6 voor het laatst iets en dan pas om half 8 's ochtends weer.
Mikael kan in eens weer zoveel. Hij durfd heel veel. Los stappen en dus geregeld heel hard vallen Maar hij laat zich nu eens niet uit het veld slaan als iets niet lukt. Hij blijft proberen en dan is ook wel te merken.
Nog een paar dagen en dan mag ik echt hier. Maar Mikael is geen baby meer en die hoort niet mee in dat andere topic
Liefde
  zondag 29 juli 2007 @ 20:23:08 #137
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51941652
Anna heeft nog nooit pap op.

Nu heb ik de Ive foto's mist. Mag ik ze nog zien Cattie?
*OUD heilige*
pi_51946485
Kim krijgt allang geen pap meer. Ze heeft liever een fles melk en daarna een boterham.
pi_51946629
quote:
Op zondag 29 juli 2007 20:23 schreef YPPY het volgende:
Anna heeft nog nooit pap op.

Nu heb ik de Ive foto's mist. Mag ik ze nog zien Cattie?
onze anna heeft ook nooit pap gehad, was gewoon nooit nodig. en laatst wilde ze wel een keer pap proberen, maar ze vond het echt uitspuugmateriaal. (dat lag denk ik vooral aan de structuur, dat is ze zo niet gewend).

ive foto's? die heb ik ook gemist dan.
pi_51948782
Nou, ik wil eigenlijk graag pap (blijven) geven omdat ik het zo makkelijk vind, 2 in 1 (melk en granen). Tinka vertikt het namelijk om gewone melk (of aanverwanten) te drinken en brood doet ze ook al zo moeilijk over. Randy wilde weer een tijdje omdat Tinka het ook kreeg maar nu niet meer en 'blieft' ook alleen maar melk uit een Tinka's flesje hoewel de nieuwigheid daar ook weer afgaat. Maar ja... pap eet ze ook hooguit 80 ml. van op een hele goede dag. Maakt het nog wat uit wat voor pap je in zo'n fles doet? Ik geef tot nu toe altijd Molenaar.
  maandag 30 juli 2007 @ 06:03:43 #141
24188 Belana
kloon van belana
pi_51951597
Ezra eist een papfles 's morgens
(zou natuurlijk ook gewone melk kunnen zijn, maar het heeft bij Ezra een geschiedenis van slecht eten door ziekte en dan ben je blij als er voedzame dingen in gaan. heb altijd nog het idee dat hij het wel kan gebruiken ofzo)
we geven overigens bambix, 12 maanden pap inmiddels.

De beide Anna's krijgen/kregen borstvoeding toch? dan is pap toch ook niet eens nodig? kwa voedzaamheid zit er veel meer in borstvoeding geloof ik?
stormy waters...
sailin'
pi_51954850
Hoe leg je een bijna dreumes uit dt ie geen sultana in een cd rom laatje mag proppen
Liefde
  maandag 30 juli 2007 @ 11:46:13 #143
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_51955430
MeNicole Voordoen hoe hij er een dvdtje in moet stoppen?
Robin kan trouwens al helemaal zelf een dvdtje verwisselen en weer in het goede doosje opbergen
Mijn afvalstrijd!
  maandag 30 juli 2007 @ 12:59:01 #144
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51957352
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:24 schreef MeNicole het volgende:
Hoe leg je een bijna dreumes uit dt ie geen sultana in een cd rom laatje mag proppen
voorlopig nog niet. Ik zou het cd-rom laadje onbereikbaar maken.
  maandag 30 juli 2007 @ 20:18:26 #145
108648 cattie
lieve moeder
pi_51969099
Belana, pap 's ochtends is toch prima? Mijn man ontbijt zelfs nog regelmatig met pap! Ive krijgt ook de bambix. Soms eet hij het helemaal op, en soms heeft hij toch liever een boterham.

MeNicole, ik sluit me aan bij PV. Sommige dingen kun je beter even onbereikbaar maken.
  maandag 30 juli 2007 @ 20:22:29 #146
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51969223
grijpgrage handjes

en pap, elk kindje is anders, andere behoeftes.

Arwen snapt potjes nog niet zo goed , ze riep bah, toen ik op de wc zat en ik zei wil je ook? dus luier uit op het potje ( is zon stoeltjes potje)
staat ze op, gaat ze IN het potje staan en plassen.
Intussen klappen in de handjes , om vervolgens er uit te stappen en all in der nakie rondrennend de vloer het tapijt de bank te voorzien van plasjes
  maandag 30 juli 2007 @ 20:25:25 #147
56471 pinquit
oh my lama!
pi_51969314
arwen hahaha humor hoor, dat kleine ding
  maandag 30 juli 2007 @ 20:25:46 #148
105850 Fuente
mamamuts
pi_51969325
Zo zeg, de peuterpubertijd slaat er hier ineens hard in!
Ik haalde Sara op van het kdv, waar ze meteen begon te gillen om Nijn (zit in haar rugzakje). Ik wil niet dat ze nijn overdag heeft, want bij nijn hoort speen (die wil ze dan samen).
Gillen, schoppen, op de grond liggen en keihard (nep)huilen. In de auto worstelen en schoppen, hele weg naar huis brullen. Eenmaal thuis haalde ik haar uit de auto waarna ze weer dramatisch op de grond ging liggen gillen, toen ik naar binnenliep kwam ze me toch maar (huilend) achterna.
Toen eten: uit d'r mond laten lopen, flink zeuren, keihard nee roepen als ik haar iets vroeg enz. Uiteindelijk heeft ze in de hoek gestaan, waarna ze 5 minuten normaal deed en toen weer begon te gillen. Ze roept dan heel hard nee en ' aapt me na', als ik wat zeg gaat ze gekke bekken trekken. Aan de ene kant heel vermakelijk, maar na een paar minuten heb je er wel genoeg van!
Peuterpubertijd, here i come! (of nou ja, eigen Sara).
Sara
Merel
Ukje
  maandag 30 juli 2007 @ 20:26:08 #149
105850 Fuente
mamamuts
pi_51969336
quote:
Op maandag 30 juli 2007 20:22 schreef _evenstar_ het volgende:
grijpgrage handjes

en pap, elk kindje is anders, andere behoeftes.

Arwen snapt potjes nog niet zo goed , ze riep bah, toen ik op de wc zat en ik zei wil je ook? dus luier uit op het potje ( is zon stoeltjes potje)
staat ze op, gaat ze IN het potje staan en plassen.
Intussen klappen in de handjes , om vervolgens er uit te stappen en all in der nakie rondrennend de vloer het tapijt de bank te voorzien van plasjes
Sara
Merel
Ukje
pi_51969819
quote:
Op maandag 30 juli 2007 12:59 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

voorlopig nog niet. Ik zou het cd-rom laadje onbereikbaar maken.
Hier in huis word niks onbereikbaar gemaakt voor grijpgrage handje Afblijven moet ie
Hij kreeg zijn hand ertussen en was er meteen klaar mee
Liefde
  maandag 30 juli 2007 @ 20:45:12 #151
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51970036
quote:
Op maandag 30 juli 2007 20:38 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Hier in huis word niks onbereikbaar gemaakt voor grijpgrage handje Afblijven moet ie
Hij kreeg zijn hand ertussen en was er meteen klaar mee
Dat principe hanteerden wij ook een tijdje.... nu niet meer... Maar sommige dingen zijn nu eenmaal niet weg te stoppen. Zo zit ik hier nog regelmatig op fok midden in een zin en dan ... zoem... Kennemans heeft het knopje van de pc ontdekt. Leuk zo'n afsluitmelodietje van windows!
  maandag 30 juli 2007 @ 20:46:45 #152
108648 cattie
lieve moeder
pi_51970092
Succes MeNicole, met die tactiek! Wij leren Ive ook wel dat hij aan bepaalde dingen niet mag komen, maar alles dat of erg waardevol of gevaarlijk is, hebben we weggehaald.

Fuente, Sara is een kleine dramaqueen.

Hmmm, Arwen heeft goede intenties, maar de uitwerking is nog niet ideaal.

Het is weer mis met het slapen van Ive. Hij heeft een soort verlatingsangst ofzo. Als hij merkt dat we er niet zijn, gaat hij huilen. Zijn we bij hem dan is het oke, maar als we weggaan terwijl hij nog niet 100% slaapt, dan gaat hij weer huilen. Het is een fase, het is een fase, het is een fase...
pi_51970103
quote:
Op maandag 30 juli 2007 20:45 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Dat principe hanteerden wij ook een tijdje.... nu niet meer... Maar sommige dingen zijn nu eenmaal niet weg te stoppen. Zo zit ik hier nog regelmatig op fok midden in een zin en dan ... zoem... Kennemans heeft het knopje van de pc ontdekt. Leuk zo'n afsluitmelodietje van windows!
Ja dat gebeurd hier ook geregeld. Maar dat vind ik allemaal niet zo erg. Hij moet toch allemaal leren wat wel en wat niet mag. Maar hij heeft wel heel vaak dat als ie iets doet wat niet mag dat ie door zijn stiekeme gedoe zichzelf pijn doet en dan doet ie dat niet meer
Liefde
pi_51970765
Ja, het is een fase hoor cattie, echt! Je hebt er niks aan nu op het moment, maar het gaat over. en het komt weer terug ook

Wij hanteren ook dat principe van 'ze moet maar leren van dingen af te blijven'. Maar daar zit ook een grens aan hoor, Voor cd-spelersgleuven, dvd-spelergleuven en videorecordergleuven heb je voor maar een paar euro een hele handige afsluiter (met sleutel). Ze kan er gewoon NIKS meer in doen, geen boterhammen, geen puzzelstukken, geen duplo, geen lego, geen kaas, geen appel, geen druiven . Kost me een hoop minder gedoe geld
pi_51970889
Ik heb Mikael normaal als ie iets eet in de kinderstoel dus kan ie nergens iets in proppen. Maar heel soms word hij zo blij als ie een koekje op de grond mag eten
Wij hebben hier ook alles wat gevaarlijk is tijdelijk verbannen. Maar bij de meeste dingen laat ik hem zijn gang gaan. Wa met de dvds hetzelfde. Telkens naar die kast en telkens haalde ik hem erbij weg. Toen liet ik hem een keer zijn gang gaan en was ie er zo klaar mee. Nu is het niet meer leuk. Hij weet wat ie ermee kan en dan is het goed.
Liefde
  maandag 30 juli 2007 @ 21:38:04 #156
108648 cattie
lieve moeder
pi_51971717
Dank je nebelung voor de bemoedigende woorden. Behalve dat het weer terug komt, maar ik doe net alsof ik dat niet heb gelezen!

Ive slaapt nog steeds niet. Om half 8 (normale tijd voor hem) lag hij in bed, tot kwart over 8 sliep hij/ was hij stil en sindsdien huilt hij of zit ik bij hem.

Edit: het is nu stil op zijn kamertje!

[ Bericht 13% gewijzigd door cattie op 30-07-2007 21:44:36 ]
pi_51974858
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:24 schreef MeNicole het volgende:
Advies: geef de dreumes geen banaan in de buurt van een videorecorder...
  dinsdag 31 juli 2007 @ 06:29:00 #158
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51979827
Cattie, heb je weleens geprobeerd om een tijdje de 5-10-15-minutenmethode te doen? Ik heb er (uiteindelijk) best goede ervaringen mee. Wie weet helpt het Ive en jullie ook om het gaan slapen wat te verbeteren. Sterkte ermee.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 31 juli 2007 @ 17:17:58 #159
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51994050
Kendahl is lieffff
pi_51994214
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 17:17 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Kendahl is lieffff
Kim ook!
Bij de kinderarts op controle geweest. Alles is goed. Ze ziet er goed uit en doet alles goed.
Tis een echt charmeurtje. Kinderarts was helemaal weg van haar. Ze is nu 82 cm en weegt 10 kilo en geloof 50 gram.

Heeft hij nog iets leuks gedaan vandaag?
  dinsdag 31 juli 2007 @ 17:51:39 #161
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51994891
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 17:24 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Kim ook!
Bij de kinderarts op controle geweest. Alles is goed. Ze ziet er goed uit en doet alles goed.
Tis een echt charmeurtje. Kinderarts was helemaal weg van haar. Ze is nu 82 cm en weegt 10 kilo en geloof 50 gram.

Heeft hij nog iets leuks gedaan vandaag?
Ja, Kendahl doet elke dag wat leuks
Dat charmeren komt ons bekend voor.

edit: Volgens mij komen er weer tandjes aan.... en Ken kennende hah hah duurt het nog wel zes weken na deze sypmtomen, voor er iets gebeurt in dat kwekkebekkie van hem.
We hebben zure, natte poep, verhoging, bloedrode billen.
Maar verder gewoon lekker ventje, hoor

[ Bericht 21% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 31-07-2007 18:26:48 ]
pi_51996423
Op hoeveel slaapjes zitten jullie kindjes nu?

Merlijn is naar 1 slaapje aan het gaan. De ene dag lukt het wel de andere dag niet. Op het KDV houdt hij het stug tot de lunch vol, alleen valt hij dan meestal tijdens de lunch in slaap.
Thuis lukt het nu ook wel om aan dat ene slaapje te komen en dan meteen na de lunch. Meestal hem 's morgens in bed leggen werkt niet want het wordt dan een hazeslaapje. De keren dat hij 's ochtends nog slaapt komt het omdat hij vroeg wakker was.
Vandaag had hij thuis 's ochtends niet meer geslapen en viel hij in slaap in de auto toen ik het naar het KDV bracht om 12.25. Hij is daar vrijwel meteen in bed gelegd en ze hebben hem om 15.45 met moeite wakker gekregen.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 19:15:27 #163
105850 Fuente
mamamuts
pi_51996796
Sara zit op 1 slaapje, al sinds ze een maand of 16 is geloof ik!
Sara
Merel
Ukje
pi_51996944
Amber zit ook al een hele tijd op 1 slaapje. Ze wordt 's ochtends rond 7.30 wakker en gaat er rond 10.30 weer in om dan 3 tot 3,5 uur te slapen. Daarna redt ze het tot 20.00 uur.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 31 juli 2007 @ 19:40:07 #165
108648 cattie
lieve moeder
pi_51997514
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 06:29 schreef Sugar het volgende:
Cattie, heb je weleens geprobeerd om een tijdje de 5-10-15-minutenmethode te doen? Ik heb er (uiteindelijk) best goede ervaringen mee. Wie weet helpt het Ive en jullie ook om het gaan slapen wat te verbeteren. Sterkte ermee.
Daar zat ik ook al aan te denken. Dat is toch instoppen en weg gaan. Als hij dan huilt na 5 minuten terug gaan en instoppen, dan weg gaan en 10 minuten wachten enz?

Ive slaapt nu al regelmatig maar 1x op een dag. En dan ook maar 1,5 a 2 uur. Overdag is het slapen trouwens geen probleem, hij valt dan zo in slaap.
pi_51997971
Merlijn slaapt nu al iets meer dan een maand 1 keer overdag. Hij heeft gewoon lange tijd meer nodig gehad. Leuk om te lezen dat het zo per kind kan verschillen.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:02:46 #167
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51998165
Ja, zo gaat dat, cattie.
Zodat hij weet dat jullie terugkomen en er zijn, maar dat hij wel zelf moet gaan slapen. Dat is het idee.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:05:06 #168
108648 cattie
lieve moeder
pi_51998249
Fijn om te weten Sugar. Nu ligt hij heerlijk te slapen , maar als het weer mis is gaan we dat proberen!
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:09:01 #169
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52000217
cattie succes

Hier vanochtend mevrouw om half zes wakker dan ga je toch om zes uur verven, en tijdens het badje de stop eruit trekken.

morgen gaan we naar toverland ben benieuwd spannend hoor
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:17:13 #170
56471 pinquit
oh my lama!
pi_52000478
max zit al zo'n beetje op nul slaapjes. af en toe een slaapje.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:43:51 #171
4177 Jojogirl
pi_52001326
Finn slaapt nog twee keer op een dag. Af en toe is het maar 1 keer, maar dat is meestal omdat het dan raar uitkomt (als we ergens heen gaan ofzo). Dat houdt ie dan wel vol, maar dat kan geen 2 dagen achter elkaar. Hij slaapt nu trouwens meer overdag dan toen ie een half jaar was, want toen was 3 keer een half uur vaak lang zat, terwijl ie nu rustig twee keer anderhalf uur slaapt.
pi_52006450
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 21:43 schreef Jojogirl het volgende:
Finn slaapt nog twee keer op een dag. Af en toe is het maar 1 keer, maar dat is meestal omdat het dan raar uitkomt (als we ergens heen gaan ofzo). Dat houdt ie dan wel vol, maar dat kan geen 2 dagen achter elkaar. Hij slaapt nu trouwens meer overdag dan toen ie een half jaar was, want toen was 3 keer een half uur vaak lang zat, terwijl ie nu rustig twee keer anderhalf uur slaapt.
Herkenbaar. Tinka sliep als baby ook nauwelijks, 2 keer een half uurtje. Ik ben haar toen een 'rustmomentje' in de wipstoel gaan geven (lees: opdringen!) in plaats van tukkie doen en haar wakker houden tot Randy naar bed ging voor zijn middagtukkie om 13 uur. In het begin was ze na 1,5 uur weer wakker, maar ze is eigenlijk steeds langer gaan slapen. Ze slaapt tegenwoordig van 13 tot 15.30 / 16 uur. Rond 11.30 heeft ze wel altijd even een dipje, maar dan zet ik haar in de kinderwagen en ga even boodschappen doen, dan trekt ze het wel weer. (Dus eigenlijk heeft dat het wipstoeltje vervangen! )
pi_52009231
Alles is een fase cattie. Gewoon 100 x tegen jezelf zeggen. Ging het vannacht beter?
Anna heeft nu ook een fase van slecht slapen. Gemiddeld twee keer per nacht is ze wakker. Gelukkig is het maar een fase.
*OUD heilige*
  woensdag 1 augustus 2007 @ 07:30:53 #174
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52009311
Hihi. Storm heeft nog haast nooit een fase gehad van doorslapen. Gemiddeld twee keer per nacht wakker is hier een heel erg goede nacht! En Storm kent al helemaal niet de fase van "normale-tijd-wakker-worden".
pi_52009349
Ik denk dat straks hier de buren aan de deur staan Jemig wat kan zo´n kleintje een geluid uitbrengen als er iets gebeurd wat hem niet aan staat
Liefde
pi_52016455
Gister deed papa Mikael in bad. Papa lette even niet op en toen ik Mikael eruit gevallen Er was gelukkig niks aan de hand.
Net zag Mikael het badje in de badkamer staan. Mama die auw (wijzend op het badje), ja schat daar was je gisteren uitgevallen he? Ja papa auw Nou duidelijk lijkt me. Haha.

En snappen die kleintjes van jullie ook al waar alle kleding stukken horen. Als ie een sok vind probeert ie hem aan zijn voeten te doen, net zo met de schoenen, luier en broek (maar dan op de plekken waar ze horen). Trui snapt ie helemaal niks van. En dan pakt ie de tube gel en gaat daarmee over zijn haren Ik vind het allemaal zo knap dat ie dat allemaal weet
Liefde
  woensdag 1 augustus 2007 @ 13:43:02 #177
56471 pinquit
oh my lama!
pi_52016576
mika is gewoon een knapperd
pi_52023113
Liefde
  woensdag 1 augustus 2007 @ 19:07:52 #179
108648 cattie
lieve moeder
pi_52024450
Yppy, afgelopen nacht is het goed gegaan! Nu hopen dat het vannacht ook goed gaat.

MeNicole, Mika is er snel bij! Ive probeert ook wel eens zijn slofjes aan te doen.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 19:50:45 #180
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52025391
Arwen kan niets van dat alles, hooguit schoenen linken aan dat ze mee (naar buiten) mag
ze heeft zo'n godsgruwelijke hekel aan alles wat maar met aankleden te maken heeft.
Ze is sowieso eentje die niet van teveel aanraking houdt.

Vandaag naar toverland geweest, wat een shitpark, zeker voor dat geld. ze adverteren mooi dat ook voor de allerkleinsten hele dag vermaak is, nou nee hoor

Wel heeft ze enorme lol gehad met de waterfonteintjes, ze was zeiknat gekke toepes
  donderdag 2 augustus 2007 @ 09:04:22 #181
4177 Jojogirl
pi_52036890
Knap hoor van Mika. Finn probeert het alleen met z'n sokken. Oja en met z'n borsteltje (of die van mij). Dan gaat ie z'n eigen haartjes kammen of die van ons. Echt lief

Finn is trouwens een beetje ziekig. 39 graden koorts, een buikje dat hele enge geluiden maakt af en toe en hij heeft amper geslapen vannacht. Hij ligt dus nu ook alweer in bed.
Eigenlijk wilde ik naar Blijdorp met hem straks, maar dat doen we nu dus maar niet.
pi_52036945
ah jeetje.. wordt maar snel beter Finn!

Wij mogen d deurkrukken omhoog gaan zetten.. Amber maakt alle deuren open....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_52042588
Hihi ik had net "ruzie" met mijn slimme zoon Kleine betweter
Ik had hem toen ie naar bed ging een schone luier aan gedaan. Toen ie weer uit bed kwam was die nog droog dus wil ik hem de broek aan doen. Boos dat ie werd en ik blond als ik ben snapte er niks van Pakt ie een luier, die da, en houdt hem bij zijn piemeltje Met mijn uitleg dat het niet hoefde nam ie geen genoegen
Liefde
pi_52046787
Is Mika er gewoon vroeg bij met communiceren of doen andere dreumesjes dit ook al?
pi_52047018
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:31 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Is Mika er gewoon vroeg bij met communiceren of doen andere dreumesjes dit ook al?
Volgens het cb is Mikael heel vroeg. Kinderen kunnen of het een of het ander heel goed. Mikael was qau omrollen, kruipen (schuiven op billen), staan enzo heel laat maar met praten heel vroeg. Nu ie meer begint met lopen word het praten even weer wat minder.
Liefde
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 17:49:21 #186
4177 Jojogirl
pi_52079241
Finn is nog steeds ziek Omdat hij gisteren rond een uur of 5-6 echt ontzettende maagkrampen leek te hebben en alleen maar huilde van de pijn en ook amper te troosten was zijn we maar naar de huisartsenpost gegaan. Daar konden ze niets bijzonders vinden, op opgezette amandelen na. Waarschijnlijk een griepje, dus gewoon laten uitzieken: veel laten drinken en eventueel paracetamol geven .Vannacht wel goed geslapen en vanochtend leek het beter te gaan en was z'n temperatuur al een stuk gezakt maar nu het weer tegen het einde van de dag loopt, heeft ie weer 40 graden koorts. Gelukkig drinkt ie nog wel goed. Hij is wel erg lief en knuffelig nu maar ik heb toch liever gauw m'n rondstruinende onderzoekende mannetje weer terug.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 18:39:28 #187
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52080423
Wat sneu dat hij zo ziek was/is Jojo. En naar dan dat je idd niet goed weet wat het dan is.
Hopelijk is hij snel weer beter.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 19:53:28 #188
108648 cattie
lieve moeder
pi_52082134
Veel beterschap voor Finn!

PV, volgens mij is Mikael met praten heel vlug, ik heb dat nog nooit eerder gehoord over of gezien bij een kind van 1. Ive brabbelt met veel plezier en langzamerhand komen er meer echte woordjes bij, maar echt doelgericht dingen zeggen doet hij nog niet (behalve papa tegen papa en poes tegen poes).

Ive heeft trouwens al twee nachten achter elkaar van half 8 tot 7 aan 1 stuk door geslapen!
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 22:29:57 #189
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_52086199
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 19:53 schreef cattie het volgende:
Veel beterschap voor Finn!

PV, volgens mij is Mikael met praten heel vlug, ik heb dat nog nooit eerder gehoord over of gezien bij een kind van 1. Ive brabbelt met veel plezier en langzamerhand komen er meer echte woordjes bij, maar echt doelgericht dingen zeggen doet hij nog niet (behalve papa tegen papa en poes tegen poes).

Ive heeft trouwens al twee nachten achter elkaar van half 8 tot 7 aan 1 stuk door geslapen!
Soms ben ik ineens heel onzeker over de ontwikkelingen van Ken. 't Komt ook wel een beetje door mensen die op straat verbaasd reageren wanneer ik zeg dat hij 1 jaar is. 'Hij is zo klein..'
Mja.... ach. Hij is wel lief

En Ive ook al zo gek op poezen, hihihi! Die zijn ook rustiger dan honden, ik kan me ineens mijn eigen angst van vroeger voor honden heel goed voorstellen. Goed dat hij zo lekker slaapt, hopen dat hij dit vol blijft houden
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 22:40:12 #190
24188 Belana
kloon van belana
pi_52086501
PV, niet onzeker zijn hoor, Ezra zegt eigenlijk alleen "ja" heel duidelijk en "eh eh" (als in "nee, mag niet") Mika is echt heel snel met praten en wat MeNicole zelf al zegt, de 1 is hier snel in en de ander daar in en sommigen zijn gewoon lekker lang baby

cattie, wat lekker dat Ive zo goed slaapt! Ezra is nog steeds geen superslaper. Hij gaat om half 7/ 7 uur naar bed en ligt dan rustig nog 1,5 uur te spoken, op zich is ie dan lief aan het spelen in bed. dan wil ie een fles. en later op de avond wil ie er nog 1 en dan slaapt ie tot een uur of 5/6 (wisselt nog steeds) daarna slaapt ie dan wel verder tot 8 uur/ half 9, maar het is nog steeds niet optimaal

beterschap voor Finn
Ezra is ook ziekig. al een paar avonden koorts, vanmiddag ook ineens. enorm snotterig (gaat dus net als vorig jaar snotterig naar de meet) en vanavond zag ik ineens dat er een kies door is
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 22:54:21 #191
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_52086906
Finn beterschap ja!

Belaan, je hebt ook gelijk. Nu ik erbij nadenk... Ken zegt ook wel bepaalde dingen. Alleen is het bij hem een soort gestotter en brei aan elkaar. Je ligt zondag in een deuk: Ne-ne-ne-ne-ni-ni-ni-ni-ni = (meestal)'ben niet tevreden, ik wil ....' 'pa-pa-pa-pa-pa-pa'= (meestal) ik ben blij. 'mee-me-me-me-ma-ma-ma-ma-ma-ma..'= 'ik wil getroost worden.'
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 23:04:56 #192
24188 Belana
kloon van belana
pi_52087194
Liam ging pas echter praten rond de 1,5 jaar. en daarna ging het snel
dat "me me ma ma ma" dat herken ik! dat doet Ezra ook als ie zielig is
stormy waters...
sailin'
pi_52087230
Tinka is al 15-en-een-halve maand en die zegt ook nog niets. Alleen papa op een enthousiaste toon als ze hem smorgens in bed ziet liggen en mama op een dwingende toon als ze iets moet (meestal bv!) Maak ik me ook wel eens zorgen over. Ze is sowieso heel stil, brabbelt ook zelden, als ze al geluid maakt, is het gillen of tong- en lippengeluid. Waren we vanmiddag in de winkel en is ze eindelijk eens aan het brabbelen, loopt mama per ongeluk achter haar voorganger aan na de zelfscankassa's (zonder onze eigen bon te scannen) en klapt het deurtje vol in haar gezicht! Weg vrolijke mood en gebrabbel!

Beterschap voor Finn en Ezra.
Wat slapen betreft, herken ik veel van Tinka in Ezra! Die gaat om 19.30 naar bed en daarna hoor ik haar meestal niet weer. Tegenwoordig geef ik haar voordat ik haar in bed leg een fles ranja en zing ik liedjes en maak grapjes terwijl ze in mijn armen ligt te drinken. Dat werkt erg goed, want zo drinkt ze nog flink voor ze gaat slapen en wil ze pas rond middernacht weer bv. Dan komt ze tegenwoordig vaak pas rond 5 uur weer (soms om 2 uur nog tussendoor maar dat wordt steeds minder vaak) en ze drinkt rond 8 uur nog eens om de dag in te gaan. Heerlijk... eindelijk maar 2 onderbrekingen meer in de nacht!
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 23:11:00 #194
24188 Belana
kloon van belana
pi_52087352
Wat ezra nog wel eens heeft is gezellig een feestje bouwen nadat ie zijn late fles heeft gehad dan liggen wij nog wat te lezen en meneer vind dat leuk en gaat lekker spelen en kletsen (op zijn manier dan he ) maar wat wat minder is, is dat ie gaat piepen als we dan het licht uit doen.
nahja, nog ff, dan is Liam's kamer af (het ontbreekt weer eens aan tijd...) en dan kan ie lekker naar zijn eigen kamertje.
stormy waters...
sailin'
pi_52088069
Tinka heeft heel soms die neiging ook, maar dan rond 4 uur! Ik negeer haar dan maar en ga met de rug naar haar toe liggen (hoe grappig ze soms ook is! ). Papa heeft een contactverbod met haar snachts, want dat vindt ze veel te leuk als hij op haar reageert! Maar meestal staat ze rechtop in haar bed dramatisch 'mamaaaaah' te roepen/huilen en zodra ik haar naast me leg om te voeden, valt ze meteen weer in slaap. Ik leg haar dan ook slapend terug in haar eigen bed en de nacht kan weer doorgaan!
Dat is ook het dubbele aan haar op een eigen kamer leggen. Ik ben bang dat zij -en ik!!! - klaarwakker is als ik haar daar moet voeden. Dat belemmert me ook in het stoppen met de bv, want dit is zo makkelijk. Nahja... ze zal zelf wel aangeven wanneer ze daarmee stoppen wil en ze zal toch ooit wel hele nachten door gaan slapen? Voorlopig richt ik me op na onze vakantie, dan zijn we alweer goed een maand verder en misschien doet die verandering van situatie ook wel wat (ten gunste hoop ik! ) veranderen aan haar nachtritme en/of borstvoeding.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 00:36:38 #196
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_52089597
Uitzonderingen zijn er altijd qua slapen..... Op een verjaardag laatst was er een meisje van 2,5 jaar... dat werd nog elke nacht standaard 3 keer wakker. Ik zei nog tegen die ouders: 'jullie zien er dan nog aardig fit uit!'
over slapen en fit gesproken... ik ga ook maar eens pitten
pi_52089670
He! PV! Is dit bemoedigend toespreken?!
pi_52092306
Pfff, slapen is hier weer/nog steeds prut. Standaard voor half 5 wakker is niet meer leuk nu En als ze niet om half 5 wakker is wordt ze midden in de nacht wel wakker, of gaat ze 's avonds voor 22:00 niet slapen.
Sara
Merel
Ukje
pi_52092410
Jeah nu mag ik hier echt
Alsof ie het wist was Mikael vandaag al om 6 uur wakker, en dat is voor hem heel vroeg moet ik er dan even bij zeggen. Toen we de kamer in kwamen wist ie niet wat ie zag, alllemaal slingers enzo. Maar de hond was toch net iets belangrijker Kado's vond ie ook niet helemaal nuttig want hij had een ballon Hij heeft een blokkenkar gekregen en dat vind ie helemaal geweldig. Helemaal te glimmen loopt ie erachter Nu ligt ie weer lekker in bed en duik ik er ook nog ff in. Om 11 uur komt de eerste visite dus vanavond horen jullie de rest
Liefde
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 07:41:50 #200
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52092421
Veel plezier vandaag, MeNicole en feestvarken Mikael!
pi_52092497
Welkom MeNicole en Mika
Fijne verjaardag!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 09:13:08 #202
24188 Belana
kloon van belana
pi_52092794
fijne dag MeNicole en Mika

ow mammietje, tinka is er 1 he
ach ja, dat slapen... ik "lig er maar niet wakker van"
Ezra is dus nu weer strontverkouden en heeft tanden en kiezen die doorkomen en dat helpt ook niet is wel sneu. door verstopte neus kan ie slecht drinken, door pijn in zijn mond kan ie slecht eten. (en ja we zijn in de weer met tandenspullie en neusspray, maarja, dat helpt ook maar een beetje) nou ja, gaat wel weer over
stormy waters...
sailin'
pi_52092954
Iemand stukje taart
Liefde
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 10:21:22 #204
94046 PM-girl
pi_52093235
Jeuj, Mikael 1 jaar!! Gefeliciteerd!
*
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 11:15:03 #205
108648 cattie
lieve moeder
pi_52093884
Hartelijk gefeliciteerd Mikael en MeNicole!

Belana, ik had weer te vroeg gejuigd qua slapen, vannacht werd Ive weer een paar keer wakker, maar hij viel gelukkig wel weer snel in slaap. (Tenminste, dat zegt mijn man, ik was zo kapot dat ik er doorheen ben geslapen.. ) Ik heb me maar bij het slaappatroon neergelegd, zolang Ive niet heel erg gaat spoken (zoals vorige week) ben ik blij. Wat zielig dat Ezra zich niet lekker voelt! En ook nog nieuwe tanden en kiezen. Hopelijk kunnen jullie morgen wel komen, dan geef ik hem een extra dikke knuffel.

PV, ik vraag me ook wel eens af of Ive zich wel goed ontwikkelt, als ik zie hoe snel andere kindjes zijn. Ik had het er gisteren nog even op de creche over en volgens hen gaat het heel goed met de ontwikkeling van Ive. Niet snel, maar zeker ook niet langzaam. En ergens weet ik dat ook wel, maar het is toch fijn om die bevestiging te krijgen.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 11:33:41 #206
4177 Jojogirl
pi_52094180
1 jaar alweer, gefeliciteerd Mikael en MeNicole!
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 11:37:54 #207
24188 Belana
kloon van belana
pi_52094262
even mezelf quoten vanuit het meeting topic:
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 11:24 schreef Belana het volgende:
ow we komen wel hoor, wat dat betreft maakt het met die kleintjes niet zo veel uit wat je doet, maar hij wil dus de hele dag al niet slapen terwijl ie doodmoe is. eten en drinken gaat ook slecht. maar gelukkig net een fles erin weten te krijgen en ik hoop dat ie nu in slaap valt... helaas hoor ik nog steeds geklets van boven...
nou ja, we zien wel, maar komen doen we hoor
Hij slaapt eindelijk

cattie, jammer dat Ive toch weer aan het spoken was
ik leg me er ook bij nee hoor, maar soms....
vandaag is zo'n dag...slecht geslapen vannacht weer door het kleinste meneertje. Liam te vroeg wakker en stront chagerijnig. Ian zou naar huis vandaag en liep ook alleen nog maar te vervelen...
mijn lontje is een beetje kort
magoe, nick is nu Ian naar huis aan het brengen, Liam is even mee, Ezra slaapt dus er is nog hoop voor vandaag
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 12:09:46 #208
108648 cattie
lieve moeder
pi_52094904
Wat fijn dat Ezra nu slaapt! Hopelijk kunnen jullie dan straks een nieuwe start maken. Ive heeft dat wel eens, dan is hij erg chagerijnig, maar na zijn ochtendslaapje gaat het dan allemaal wel weer.
Ik hoop/denk dat het beter gaat als Ezra op zijn eigen kamertje ligt.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 13:50:10 #209
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52096676
wat lastig en zwaar lijkt me dat moeilijke slapers, hier nog geen echte drama's gehad gelukkig.
Jojo beterschap voor finn.

PV ik herken je gedachten wel, ook ik maak me soms best wel zorgen als ik dingen zo lees/hoor.
Maar dan denk ik wat ze allemaal wel kan en dan denk ik ze is gewoon hartstikke slim en knap.
En ook hier wordt ze vaak jonger geschat. Lekker genieten van je manneke hij is goed zoals hij is meis

Hier helaas geen doorzettende trend qua eten.
Vandaag banaan geprobeerd, kind stond al onder de uitslag door de banaan alleen in de hand te houden maar we hebben nog steeds goede moed en blijven positief want die aardappel is nog steeds zo fijn
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 13:52:50 #210
24188 Belana
kloon van belana
pi_52096725
Ezra heeft daar straks een half uur geslpen
nu doen we weer een poging

jammer van de banaan evenstar, maar gelukkig gaat de aardappel goed, dat geeft moed
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 13:57:52 #211
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52096839
precies geniet er elke dag van.
donderdga bij mijn ouders bleek wel hoe gevoelig ze is. ongezien toch wat broodkruimels binnen en ze zat onder de uitslag en wat rood en iets benauwder niks erg gelukkig.
Tis gewoon ontzettend oppassen geblazen. maar morgen bijv. is wel fijn dat eigenlijk iedereen wel weet dat ze niks mag hebben. Maakt het wat minder beladener

Wel grappig, ze kan nu chipjes eten, dus krijgt ze sochtends en smiddags wat chipjes ( ja je meot toch wat als ze geen fruit kan of andere snackjes voor haar geschikt zijn rijstewafels blieft ze niet ) vanochtend pakt ze haar bekertje wat we voor haar alleen gebruiken. loopt naar de la, trekt lade open. pakt zak chips legt de chips op tafel.
Haalt chiipjes eruit doet ze in het bekertje.
Zak weer in de la en gaat ze snoepen zo grappig haha
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 14:00:49 #212
24188 Belana
kloon van belana
pi_52096880
lekker bijdehand wat dat betreft is er niks mis met haar
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 14:02:00 #213
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52096900
precies daar ligt ze dan eerder voor als achter in ieder kindje heeft zo zijn dingetjes komt vanzelf allemaal wel. lekekr genieten van al dta moois toch
pi_52097521
Mika gefeliciteerd!
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 15:16:37 #215
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_52098053
Mika, het is dan nu eindelijk zover! Mama mag hier legaal posten
gefelicitaaart jongen!
pi_52099421
Gefeliciteerd MeNicole en Mikael
Sara
Merel
Ukje
  Jubileum moderator zaterdag 4 augustus 2007 @ 16:50:19 #217
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52099616
Eh dames, voor felicitaties hebben we niet voor niks een verjaardagstopic he? Hartstikke leuk als je iemand wilt feliciteren maar nu staan er en in het babietjestopic en hier felicitaties.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_52106514
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 09:13 schreef Belana het volgende:
ow mammietje, tinka is er 1 he
ach ja, dat slapen... ik "lig er maar niet wakker van"
Ezra is dus nu weer strontverkouden en heeft tanden en kiezen die doorkomen en dat helpt ook niet is wel sneu. door verstopte neus kan ie slecht drinken, door pijn in zijn mond kan ie slecht eten. (en ja we zijn in de weer met tandenspullie en neusspray, maarja, dat helpt ook maar een beetje) nou ja, gaat wel weer over
Ze heeft vannacht om 0.30 en daarna pas weer om 7 uur gedronken!!!
Gottt... daar zou ik best aan kunnen wennen zeg!

Belana, zet eens een doorgesneden ui naast zijn bed. Dan blijft zijn neus vrij en dus slaapt en drinkt hij beter. Het is even doorkomen met de stank (tja... houden jullie zelf ook de neusgaatjes vrij! ) maar het werkt wel geweldig. Voor de tandjes die doorkomen heb ik weinig goede tips, behalve wat hardere / taaiere dingetjes te eten geven zodat het 'doorkomen' wat sneller gaat. Even op de 'zere' plekken drukken helpt hier ook wel eens, maar misschien is dat ook omdat je dan aangeeft dat je begrijpt waar de pijn zit. Als er al een puntje kies/tand zit laat je dat ook wel uit je hoofd trouwens, want die krengen zijn vlijmscherp!

Heerlijk, Evenstar, Arwen die zelf op chippiesjacht gaat!

Nah... dan maar officieel welkom hier MeNicole en Mika! *verkapte felicitatie om de mazen te zoeken in Lois strengheid* Leuke dag gehad?
  zondag 5 augustus 2007 @ 10:57:20 #219
4177 Jojogirl
pi_52114384
Wat heerlijk Mammietje dat ze zo lang tussen d'r voedingen liet zitten.

Belana, beterschap voor Ezra.

Evenstar, Arwen klinkt bijdehand zat hoor Volgensmij pikken kindjes gewoon hun eigen dingen eruit en daarlopen ze dan voor in en in andere voor hun oninteressante dingen zijn ze dan weer wat langzamer.
Maar vergelijken is maar al te makkelijk. Bij Finn op de creche hebben ze ook zo'n snel dametje dat met 10 maanden al kon lopen en op de stoelen klom en ook al heel snel praatte, maar dat zijn echt uitzonderingen, houd ik mezelf dan ook maar voor.
pi_52121458
Zo daar zijn we dan eindelijk weer
Mikael heeft een hele leuke verjaardag gehad. Hij is echt onwijs verwend en vind alles wat ie gekregen heeft even leuk De taart vond ie ook heel mooi en lekker. We hadden voor hem gewoon een heel klein slagroomtaartje gekocht. Eerst ging ie heel voorzichtig met 1 vingertje proeven maar later gingen er hele stukken naar binnen Hij heeft afgelopen nacht wel heel slecht geslapen maar dat hadden we wel verwacht omdat ie na een drukke dag 's nachts altijd heel onrustig is.
Ik ga nu even de foto's uitzoeken en dan zal ik er een paar in het daarvoor bestemde topic plaatsen

Ohja nog even over ontwikkelingen bij die kindjes.
Mikael heeft een achternichtje van 1o maand. Die kan al lopen maar das ook het enige wat ze kan. Spelen kan ze helemaal niet. Speelgoed snapt ze gewoon niet was ze daar mee moet. Dus tis allemaal zo verschillend.
Liefde
  zondag 5 augustus 2007 @ 23:30:58 #221
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_52130745
Vicky: grote kans dat de temperatuur van Amber omhoog schoot doordat:
- het zo warm is geweest
- ze zo moe was
- ze zo actief is geweest
Hopelijk is de koorts weer gezakt. Ze is niet verbrand ofzo?
pi_52133862
Hoe is het nu met Amber dan Vicky?

Sara was zo moe van het buitenspelen gisteren dat ze de hele nacht geslapen heeft, tot 7:30 vanmorgen
Sara
Merel
Ukje
  maandag 6 augustus 2007 @ 10:46:40 #223
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_52134493
Robin maakt ook de deuren overal open, dus onze rommelstudeerkamer moet ook een beetje aan kant.

Wat was het toch een prachtig weekend! Zaterdag heeft Robin lekker in een badje in de tuin van mijn ouders gelegen (met mij erbij ) en gister zijn we naar Delft gefietst, even naar de bloemencorso gekeken (Robin zat naar elke boot enthousiast te zwaaien ) en lekker ijs bij Beaarts gaan halen. Dat laatste was niet zo'n succes. We gingen het ijs bij mijn ouders thuis eten en Robin werd helemaal verdrietig omdat hij zonder ijs weer op de fiets moest Eenmaal bij mijn ouders thuis heeft hij wel heerlijk zitten smullen

Beterschap trouwens voor alle zieke kindjes Dat zou toch verboden moeten zijn als het eindelijk eens lekker weer is!
Mijn afvalstrijd!
  maandag 6 augustus 2007 @ 10:48:15 #224
4177 Jojogirl
pi_52134532
Pff dachten we dat Finn weer beter was (de koorts was weg en hij begon weer te eten), kreeg ie gisteren ineens allemaal vlekjes over z'n hele lichaam en op z'n gezicht een hele rare uitslag. Vanochtend is dus maar met hem naar de dokter geweest en het bleek zesde ziekte te zijn. Als het goed is trekken de vlekjes dus snel weer weg en dan zou het helemaal over moeten zijn.
pi_52137328
We zijn net terug met Sara van de dokter. Manlief was met Sara aan het stoeien, tilde haar aan haar handjes op en toen was het huilen...
Op zich niets raars te zien, geen arm uit de schouderkom ofzo, maar haar polsje gebruikte ze niet meer en ze moest flink huilen. Dus toen de HA maar gebeld. Eenmaal daar was ze alweer lief aan het spelen, ook wel iets met haar rechterhand, maar ze tilde 'm niet hoog op. De HA kwam naar de wachtkamer, waar Sara lekker aan het spelen was. Nam d'r op schoot, draaide d'r arm bijna om en toen hoorde hij *pats* en zat het weer goed! Het bleek dat d'r botje in d'r elleboog uit de kom was! Sara gaf geen kik, ook niet tijdens de *pats* en meteen erna begon ze enthousiast te zwaaien met haar rechterarm!

Manlief voelt zich mega schuldig, nou ja, het is gebeurt en gelukkig weer helemaal goed.
Sara
Merel
Ukje
  maandag 6 augustus 2007 @ 13:40:57 #226
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_52138904
Jakkes, dat lijkt me eng zeg! Mja, die dingen gebeuren nu eenmaal. En vaak ook, hoor!
Dus zeg dat maar tegen die arme papa van Sara
  FOK!fotograaf maandag 6 augustus 2007 @ 16:46:39 #227
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_52143258
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 13:40 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Jakkes, dat lijkt me eng zeg! Mja, die dingen gebeuren nu eenmaal. En vaak ook, hoor!
Dus zeg dat maar tegen die arme papa van Sara

Dat zei de dokter ook al maar toch....
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
  maandag 6 augustus 2007 @ 17:36:25 #228
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52144561
voor dappere saar en dappere papa en mama
pi_52144563
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 16:46 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:

[..]

Sara
Merel
Ukje
  maandag 6 augustus 2007 @ 17:46:14 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52144799
Iek, wat schrikken zeg...
Kusje voor Sara en ook een voor de schrik voor papa.
  maandag 6 augustus 2007 @ 17:46:47 #231
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_52144818
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 16:46 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:

[..]

Het bekende zondagmiddagarmpje, maar dan op maandag.
pi_52152017
a gossie Fuente, dat is ff schrikken zeg!!
dikke voor Saartje

Met Amber gaat het op en af. Ze had gister toen we thuis kwamen dus 40,3 koorts. Zetpilletje gegeven en in bedje gelegd. Na ongeveer 1,5 uur werd ze helemaal overstuur wakker. Ze was helemaal nat van het zweet. Temperatuur was toen 38.6. Ze heeft niet veel gegeten, wel wat gedronken. Toen even onder de douche en dat vond ze wel lekker. Fles met pap gemaakt en die ging in een keer leeg. Toen weer naar bed gebracht en is ze gaan slapen. Rond uurtje of half 10 geloof ik werd ze weer in paniek wakker. Hebben haar getroost en ze heeft nog wat gedronken. Uiteindleijk is ze gaan slapen tot 7.30 uur. Heb haar voor het slapen nog wel een zetpilletje gegeven.
Vanmorgen was ze best gezellig, maar heel aanhankelijk. Ze dronk wel haar fles in 1 teug leeg. Daarna nog een half flesje drinken. Overdag heeft ze niet veel gegeten, wel gedronken. Ze heeft vanmorgen 2 uur geslapen. Vanmiddag had ze ineens weer ruim 39 graden koorts. Michel heeft haar een zetpilletje gegeven en ze wilde naar bed. Heeft niet geslapen. Toen ik thuis kwam en Michel mij wilde helpen met de boodschappen raakte ze weer helemala van slag. Ze wilde niet even alleen zijn. Ik kwam boven en kreeg steeds een kus en mocht niet meer bij haar weg. Vanavond heeft ze bijna 3/4 bord groente op en daarna nog wat slokken drinken. Toen onder de douche en een halve fles melk met pap. Ze lag er iets voor 8en in en was net (10 minuten geleden) weer helemaal in paniek. Ze was weer helemaal klam van het zweet. Kijk het nog ff aan anders bel ik morgen de HA even.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_52152143
Fijn dat ze in ieder geval wel wil drinken! Hopelijk knapt ze voor morgen weer lekker op meis. Ze was nog wel zo vrolijk tijdens de meet! Dikke voor Amber
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 08:24:32 #234
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_52159335
Jeee Fuente, wat moeten jullie geschrokken zijn! Wat een grote meid van jullie zeg, geen kick geven bij het zetten!

Vicky, beterschap met je meisje

Jojo, fijn dat je nu weet wat het is. Gat het al wat beter met Finn?
Mijn afvalstrijd!
pi_52159344
Amber heeft de hele nacht doorgeslapen gelukkig. Ze had vanmorgen ook geen koorts meer. Ben beniewud hoe het zich de rest van de dag gaat ontwikkelen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 08:35:02 #236
24188 Belana
kloon van belana
pi_52159425
voor Amber

ik weet ook dat ezra dus een virusje had/heeft, want hij zit nu van top tot teen onder de vlekjes, een virus met vlekjes dus 5e, 6e, 100e ziekte, zoiets denk ik.

buurvrouw rietman, wat moet je geschrokken zijn! maar je deed het niet expres he!
gelukkig was het snel verholpen!
stormy waters...
sailin'
pi_52159449
Ik zie nog geen vlekjes. Vriendin "waarschuwde" me ook al voor de 6e ziekte. De 5e heeft ze al gehad.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 08:50:58 #238
24188 Belana
kloon van belana
pi_52159583
Ezra heeft wel 3 dagen koorts gehad denk ik en gisteren geen koorts meer en ik dacht gisteravond al wat vlekjes te zien, maar Ezra's huidje is altijd wat vlekkerig, dus ik lette er niet op, maar nu zit echt zijn hele lijfje onder de vlekjes. nou ja, dan hoop ik maar dat we nu het ergste gehad hebben eigenlijk want we willen wel weer eens een nacht doorslapen en bovendien is het zo sneu.

Ezra slaapt nu in zijn eiegen kamertje trouwens, Liam's oude kamer.
het was best gek gisteravond zo zonder babykindje bij ons op de slaapkamer. Ezra's bedje was al verhuist en ik gaf hem een fles en hij zat daarna naar de plek te kijken waar zijn bedje stond en je zag hem echt denken: huh? issie nou?
Op zich is het zonder problemen gegaan de verhuizing gelukkig. nick en ik hebben samen even een traantje weg gepinkt vanwege de afsluiting van een fase het is heel bijzonder geweest hem zo lang bij ons te hebben, dat voelde goed. maar nu was het tijd.
stormy waters...
sailin'
pi_52160730
Vicky, fijn dat het wat beter gaat!

Belana, ik kan me indenken dat dat even slikken is
En hopelijk is Ezra snel vlekjes-vrij
Sara
Merel
Ukje
pi_52161950
Wij moeten vanmiddag met Mikael op nacontrole bij de ka ivm zijn hartruisje nog. De laatste keer bij het cb hoorde ze het nog wel iets dus ben benieuwd. We gaan dan meteen even vragen naar zijn bijoortje, of ze die kunnen weg halen. Ik wilde dat eerst niet want het hoort bij Mikael, maar nu zit ie er telkens aan te trekken Dus nu wil ik toch eens vragen binnen welke periode ze dat kunnen doen.

Maar verder is ie weer helemaal bij gekomen van zijn verjaardag en heeft al 2 nachten schandalig lang geslapen (van 19:00 tot 08:00). Hij vind zijn loopkar helemaal te gek want nu kan ie echt overal komen waar ie maar wil. Hij zit wel helemaal onder de blauwe plekken van al het vallen en stoten ( zal de ka wel niet denken straks ) maar ja hoort erbij, toch
Liefde
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 10:58:27 #241
24188 Belana
kloon van belana
pi_52162014
wat is een bijoortje MeNicole?
stormy waters...
sailin'
pi_52162045
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 10:58 schreef Belana het volgende:
wat is een bijoortje MeNicole?

Zit bij zijn linkeroor. Tis een stuk huid wat voor zijn oortje is gegroeid tijdens de zwangerschap.

[ Bericht 33% gewijzigd door MeNicole op 07-08-2007 11:05:24 ]
Liefde
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 11:17:24 #243
24188 Belana
kloon van belana
pi_52162440
ow! is me nooit opgevallen zeg! misschien wel makkelijker om het weg te laten halen nu hij nog zo klein is ja
stormy waters...
sailin'
pi_52162583
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 11:17 schreef Belana het volgende:
ow! is me nooit opgevallen zeg! misschien wel makkelijker om het weg te laten halen nu hij nog zo klein is ja
Ja daarom willen we nu ook even vragen. We zijn er dan toch. Maar het word nu wel steeds groter en ik ben ook bang dat als we er niks aan doen dat het straks voor anderen wel op gaat vallen en dat ze hem er later misschien mee gaan pesten
Liefde
pi_52162738
buurmeisje hier heeft ook een bijoortje.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:57:12 #246
24188 Belana
kloon van belana
pi_52165264
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 11:22 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Ja daarom willen we nu ook even vragen. We zijn er dan toch. Maar het word nu wel steeds groter en ik ben ook bang dat als we er niks aan doen dat het straks voor anderen wel op gaat vallen en dat ze hem er later misschien mee gaan pesten
daar zou ik ook bang voor zijn denk ik, en misschien is het wel iets heel makkelijks om weg te halen.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:02:04 #247
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_52165370
Beterschap voor Ezra en een voor jou Belana.

Succes bij de ka MeNicole. Wat apart dat bijoortje, had er nog nooit van gehoord.
Mijn afvalstrijd!
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 17:23:07 #248
108648 cattie
lieve moeder
pi_52173223
Oef, dat klinkt naar, het armpje van Sara. Gelukkig dat het goed zetten zo goed ging!

Ezra, beterschap.

MeNicole, hoe was het bij de controle?
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:07:26 #249
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_52177668
Ezra beterschap
pi_52177863
Ik had ook nog nooit van een bijoortje gehoord, maar het was me ook nooit opgevallen moet ik eerlijk bekennen.

Als je het weg wil laten halen is nu de beste tijd daarvoor. Myhron had bij haar geboorte een cyste boven haar wenkbrauw en de plastisch chirurg wilde deze verwijderen na haar eerste verjaardag. Eerder doen ze het niet als het geen spoedeisende dingen zijn en het kans op trauma's wordt groter naarmate ze ouder worden.

Het is wel zielig, maar die kleintjes merken er zelf weinig van.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 21:48:50 #251
4177 Jojogirl
pi_52180892
voor Saartje. Fijn dat ze het snel konden rechtzetten.

Beterschap voor Amber en Ezra

Wat apart MeNicole. Het was mij ook nog niet opgevallen. Ik kan me voorstellen dat jullie het toch willen laten weghalen. Hij is nu nog zo klein dat ie er weinig van meekrijgt en erom gepest worden zou zonde zijn.

Hier hebben we ons vrolijke ondernemende vlekjesvrije Finnetje weer terug. Hij is weer lekker boevig en eet weer heerlijk alles mee. Vandaag had ie op het kinderdagverblijf fijn de boel op stelten gezet met de tienjarige zoon van één van de leidsters (die is deze week voor het laatst en had hem voor een keertje meegenomen). Vanavond was ie hierdoor helemaal op, dus om kwart over 7 lag ie al prinsheerlijk te tukken
pi_52181398
Heftige dingen allemaal zeg... Het armpje van Sara , Mikael morgen naar de ka... Lijkt me ook goed om het bijoortje nu weg te laten halen MeNicole, hij weet er nu nog weinig van, herstelt veel sneller en littekens genezen ook veel sneller (en blijven kleiner).
En Belana.... wat stoer van jullie... Ook van Ezra natuurlijk... Kan me voorstellen dat je een traantje moest wegpinken. Wel goed geslapen of meer met je gedachten op Ezra's kamer gezeten? Wij stellen het nog even uit tot na onze vakantie.
pi_52181722
Het gaat heel goed met Sara's armpje! Ze heeft er totaal geen last meer van zo te zien.

MeNicole, ik heb er wel vaker van gehoord idd, een bijoortje. Ik zou het ook liever zo vroeg mogelijk weghalen
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 8 augustus 2007 @ 10:07:32 #254
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_52190307
Jojo, fijn dat Finn weer opgeknapt is Robin is ook zo gek op met oudere kinderen spelen, hij voelt zich dan al een hele grote vent

MeNicole, hoe was 't bij de ka?

Fuente, fijn dat Saartje nergens last van heeft. Met papa ook alles weer ok?

Kunnen dreumesjes ook iets van spruw krijgen? Robin heeft wat vlekjes rond zijn mondje en zijn lippen zijn wat rood en gevlekt. Op de tong niks te zien en hij lijkt er geen last van te hebben, maar het ziet er niet fris uit..
Mijn afvalstrijd!
pi_52191213
Volgende week dinsdag moeten we voor controle bij de plastiche chirurg. Die wil hem eerst even zien voordat het weg gaat halen. Het gaatje in het hart is helemaal dicht dus nu mag het ook. Als het ruisje nog niet weg was mocht ie namelijk ook niet onnodig geoppereerd worden.
En dat bijoortje valt op foto's ook bijna niet op, maar in het echt wel. Vooral de laatste tijd omdat ie in een keer best groot is geworden. Maar ja het hoort wel bij Mikael dus tis beetje raar.

* MeNicole heeft flashback van toen Mikael net geboren was en de vlos zei: Oh hij heeft en bijoortje maar die kunnen ze heel makkelijk weghalen hoor . Was al blij dat mijn kind gezond was. Schijt aan zo'n oortje dacht ik
Liefde
pi_52191447
Papa voelt zich ook weer ok

Ik weet eigenlijk niet of dreumesjes dat ook kunnen krijgen. Waarom niet eigenlijk? Denk alleen dat het minder vaak voorkomt.
Sara
Merel
Ukje
pi_52192548
Spruw is een schimmelinfectie in de mond en die kan iedereen krijgen, ook dreumesjes en ook grote mensen. Ik zou even naar de huisarts gaan.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 13:12:33 #258
56471 pinquit
oh my lama!
pi_52195384
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:36 schreef nebelung het volgende:

en ook grote mensen.
pi_52205263
ws heeft AMber de 6e ziekte. Ze heeft wat donkere vlekjes op haar buik. Ben of er nog meer komen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Jubileum moderator woensdag 8 augustus 2007 @ 19:47:11 #260
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52206488
Dat gaat lekker in de rondte zeg, die 6e ziekte! Beterschap voor Amber
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 8 augustus 2007 @ 20:04:46 #261
24188 Belana
kloon van belana
pi_52207165
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 22:04 schreef Mammietje het volgende:
En Belana.... wat stoer van jullie... Ook van Ezra natuurlijk... Kan me voorstellen dat je een traantje moest wegpinken. Wel goed geslapen of meer met je gedachten op Ezra's kamer gezeten? Wij stellen het nog even uit tot na onze vakantie.
nou, het was ff slikken en weer doorgaan. ik ben dan ook weer een nuchter mens en weer eens rustig kunnen slapen en niet meer zo stil hoeven doen is ook wel fijn, dat weegt op
nou is Ezra evengoed wel vroeg wakker, en vanwege het ziekig zijn nog wat meer, maar afgelopen nacht ging het alweer beter 's middags heeft hij ook beter geslapen, het is lekker donker op het kamertje en ik denk dat dat scheelt.
ik moet zeggen dat ik er rust in had meteen dat ie nu daar slaapt. het is goed zo
nog steeds vlekjes hier ook, maar het gaat wel beter met hem. eet weer beter ook gelukkig.
Amber dus ook 6e ziekte, ik vermoed dat ook bij Ezra, ik ben er niet mee naar de huisarts geweest.
van Lois heb ik geleerd: virus met vlekjes, gaat weer over
stormy waters...
sailin'
  woensdag 8 augustus 2007 @ 20:13:23 #262
108648 cattie
lieve moeder
pi_52207480
Beterschap Amber!

Belana, wat fijn dat het goed voelt dat Ezra zijn eigen kamertje heeft! Fijn dat hij beter slaapt nu en dat hij ook weer wat beter eet.

Was je nog naar dat bed in de kringloopwinkel gaan kijken?
pi_52207511
Ach Ambertje, snel beter worden hoor

Belana, fijn dat goed gaat op z'n eigen kamertje!
Sara
Merel
Ukje
pi_52207558
Belana, hoe zien de vlekjes er bij Ezra uit?

BIj Amber zijn ze neit echt rood. Het lijken meer op pigmentvlekjes.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 8 augustus 2007 @ 22:43:40 #265
24188 Belana
kloon van belana
pi_52212405
vicky, het zijn idd meer pigmentvlekjes, maar dan rozig. en voornamelijk zijn borst, buik en rug en onderop zijn gezicht en achter de oren richting nek.
kusje voor Amber ook

het zou te groot worden voor het zolderkamertje cattie, daar is niet genoeg ruimte, we moeten er ook nog een kast kwijt, maar lois en jeroen hadden er wel ideeen over, dus daar ga ik nog eens mee babbelen
stormy waters...
sailin'
pi_52221477
Krijgt Mika nou geen enorm litteken dan? Je weet toch niet hoe dat geneest? Dan heeft hij straks een groot litteken in zijn gelaat. Niet als kritiek bedoeld, maar meer als vraag. Heeft de dokter je verzekerd dat dit niet zal gebeuren?
pi_52221837
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 10:39 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Krijgt Mika nou geen enorm litteken dan? Je weet toch niet hoe dat geneest? Dan heeft hij straks een groot litteken in zijn gelaat. Niet als kritiek bedoeld, maar meer als vraag. Heeft de dokter je verzekerd dat dit niet zal gebeuren?
hij kan er wle een littekentje van krijgen. Maar het is nu ook weer niet zo'n heel groot ding. Ze snijden het eraf en dan 1 hechting erin. Of ze gaan het plakken dat gaan ze ter plekke beijken. En ik vind een klein litteken bij zijn oor (wat precies in de richel valt) dan niet zo heel erg.
Liefde
pi_52221896
Ik zat ook een beetje te googlen, maar ik word er weinig wijs uit. Wat heeft het te maken met de nieren?
pi_52221919
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 10:57 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik zat ook een beetje te googlen, maar ik word er weinig wijs uit. Wat heeft het te maken met de nieren?
Nieren
Liefde
pi_52221983
pi_52222120
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 11:01 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
hier staat het
Ik denk dat dat van de nieren gewoon stom toeval is. Maar mischien bedoelt ze dt als de nieren net goed waren dat de kleine dan niet onder narcose mag ofzo
Liefde
  donderdag 9 augustus 2007 @ 11:27:30 #272
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_52222697
Merlijn is gister geknipt door een meisje vane en paar deuren verderop die net de kappersopleiding heeft gedaan Hij hield zich echt super, hij zat bij zijn favo buurmeisje op schoot en met zijn fles in de hand dus het was helemaal vertrouwd. Hij deed alleen af en toe met zijn hoofd draaien en meer niet

na :
pi_52223037
Lekker kort koppie

Ik ben vorige week naar een echte kapper geweest. Ik knipte het zelf, maar het zag er niet meer uit eigenlijk

Mijn dochter is ineens helemaal 'into' legpuzzels en 'tekenen'. Zo leuk
  donderdag 9 augustus 2007 @ 11:43:39 #274
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_52223151
Robin is toevallig gister ook geknipt Voor de derde keer al en hij gedroeg zich weer perfect
Mijn afvalstrijd!
  donderdag 9 augustus 2007 @ 12:31:07 #275
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52224587
kort koppie merlijn Sr.
Icicle hoest met merlijn Jr.
does een foto wennie
Ambertje en ezra beterschap, lijkt me trouwens wel moeilijk na een jaar belana.. !
Nebelung knappe dochter dan
Mammietje hoe gaat het met Tinka?
en hoe is het met Ivee, finn, saartje o en ik mis de emma verhaaltjes ook wel

Arwen begint echt steeds meer te praten, en volgens mij ook bessef te krijgen, als ik vraag wie is ikke dan is het mama en als ik vraag wie is arwen zegt ze aaaju en wijst ze zichzelf aan
  donderdag 9 augustus 2007 @ 12:41:55 #276
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52224882
[spuit 11]

Hee wat grappig MeNicole dat Mikael ook een bij oortje heeft. (minder grappig dat ie er dan weer aan gaat zitten trekken )
Wilyan en Hanne hebben ook een bijoortje alleen niet in de mate als bij Mikael. Bij hun zijn het alleen hele kleine bobbeltjes. Hanne heeft links een klein streepje-bobbeltje en bij Wilyan lijkt het trouwens of hij twee bij oor-bobbeltjes heeft. Bij hem zit(ten) het rechts.
Als je het kent zie je het bij die twee van mij wel.. Kijk maar: Wilyan, nog eentje van Wilyan maar wat dichterbij en Hanne.

[ Bericht 18% gewijzigd door Noli. op 09-08-2007 13:00:57 ]
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  donderdag 9 augustus 2007 @ 13:38:29 #277
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_52226561
Ik heb Tobias 2 dagen geleden voor het eerst geknipt! Wat grappig dat we dat zo tegelijk hebben gedaan allemaal.
Noli, dat is nauwelijks te zien bij ze!
Tobias leert nu ongeveer 1 a 2 woordjes per week erbij. lekkere kletsmajoor van me, de nieuwste aanwinst is trouwens 'hijskraan'
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_52227468
Noli zoals die van jou dat hebben heeft Mikael aan zijn rechteroortje. Maar das idd meer een bultje. Links is echt dit. Niet hele duidelijk foto maar ff voor de duidelijkheid.
Liefde
  donderdag 9 augustus 2007 @ 14:31:00 #279
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52228241
Klopt wel hoor Saffier.
Je ziet het bijna niet. Wat ik ook al zei; als je het weet wat het is/op let, dan zie je het. En het is op de foto toch minder goed te zien dan in het echt. Die tweede foto van Wilyan is het duidelijkst.

Ik wist dus ook niet wat het was tot de kraamverpleegster bij Hanne meteen op merkte "Hee, ze heeft een derde oortje!" Haar zus had het ook, die had meer een richeltje een beetje tussen dat van W&H en Mikael in. Ze was het in de tijd dat ze kraam was nog geen één keer tegengekomen. Ze vond het dus ook wel grappig dat Wilyan het ook had/heeft.

Maar de aanzet van het bijoortje van Mikael is op zich zó klein dat ze dat toch best makkelijk en mooi weg kunnen halen? Tenminste zo ziet het er wel uit.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  donderdag 9 augustus 2007 @ 21:15:36 #280
108648 cattie
lieve moeder
pi_52239425
MeNicole, het was mij ook nog niet opgevallen. Het is ook best klein. Als je het wilt laten weghalen denk ik dat het wel handig is om het nu te doen. Minder ingrijpend voor Mikael en het litteken is dan denk ik al helemaal niet meer zichtbaar als hij naar school toe gaat.
Volgens mij krijg je (zeker met de technieken van tegenwoordig) maar een heel klein, nauwelijks opvallend litteken. Toen ik twee was heb ik een ongelukje gehad, waardoor er een stuk uit mijn neus was. De artsen hebben toen een stukje uit mijn oor gehaald en in mijn neus gezet. Op mijn neus zit wel een litteken, maar op mijn oor is het onzichtbaar. Ik weet niet eens uit welk oor ze het gehaald hebben.
pi_52239577
Ik denk ook niet eens dat er een litteken van komt. Tis zo'n klein sneetje wat er komt.
Ik had het er eerder toch over dat Mikael zo onder de blauwe plekken enzo zit. En wat de ka daar wel niet van moest denken . Valt Mikael vlak voordat we naar de ka moesten. En niet zo zuinig ook. Tand door de lip Bloedden joh niet normaal. Dikke lip van hier tot aan een end weg Bleh dat was helemaal niet leuk. Hij was de hele dag nog beetje zielig. Als ie moest lachen liet ie de bovenlip heel raar staan. En fruit eten kon ie niet. En kwijlen niet normaal. Gelukkig was het de volgende dag weer weg.
Liefde
  donderdag 9 augustus 2007 @ 21:54:19 #282
24188 Belana
kloon van belana
pi_52240508
Noli, ik zie het nog steeds niet bij wilyan en hanne, ik snap niet wat er anders is aan hun oortjes? kun je die foto's soepen en er een pijltje bijzetten?

want als die uitstulpinkjes bijoortjes zijn, dan heb ik dat ook en Nick ook namelijk. ik vind dat heel gewoon
stormy waters...
sailin'
pi_52240706
Die uitstulping is je tragus, die zit er altijd. Volgens mij zit er bij hen een heel klein bultje op of net voor de tragus.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 22:01:20 #284
24188 Belana
kloon van belana
pi_52240790
ja zie je, ok
ik zie op de foto's helemaal geen extra bultjes, maar noli zei al dat het niet heel erg was.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 9 augustus 2007 @ 22:16:03 #285
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_52241248
Hallo allemaal!

Dit wordt volgens mij mijn eerste Cas-post hier. Maar hij heeft zich ook zo enorm ontwikkelt tijdens de vakantie. Dus even proberen samen te vatten:
Cas zegt eten, Cas zegt happen, Cas zegt poesje/beestje/of de voornaam van zijn leidster maar daar gebruikt hij gewoon 1 woord voor , Cas papaat/mamaat/opaat en omaat, Cas weet zijn speelgoed voor zijn broer af te bakenen en als die toch te dichtbij komt dan duwt Cas hem gewoon weg inclusief eigenwijs geluidje. Cas likt naaktslakken, Cas kan gillen als een meid (nog een...) Cas loopt ( ), Cas is eigenzinnig, eigenwijs maar vooral mijn kleine hartendiefje.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_52241296
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 10:39 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Randy is met 3 maanden oud aan een (ernstige, anders doen ze het nog niet op die leeftijd) liesbreuk geholpen. Het litteken hebben ze in de 'bikini'plooi (bovenrand dan!) gemaakt. Dat kunnen (zullen) ze bij het oortje ook doen en ze zullen het ongetwijfeld plakken. Na ruim een jaar toen een dokter hem onderzocht en vroeg naar het litteken, kon papa hem niet eens meer aanwijzen en riep mij bij de onderzoekstafel! Ik weet waar hij precies zit en kan hem daarom nog aanwijzen, maar je moet wel heel goed kijken, wil je hem nog zien. Kinderhuid geneest gewoon heel erg snel en goed.
En als ik de foto zo bekijk -en ik begrijp dat het groeit- zou ik het ook zo snel mogelijk laten weghalen, ook al zou het een klein streepje kunnen achterlaten.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 22:17:31 #287
108648 cattie
lieve moeder
pi_52241297
Wat gaat Cas snel! Goed zeg!
Fijn dat het zo goed gaat.
pi_52242103
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:31 schreef _evenstar_ het volgende:
Mammietje hoe gaat het met Tinka?

Arwen begint echt steeds meer te praten, en volgens mij ook bessef te krijgen, als ik vraag wie is ikke dan is het mama en als ik vraag wie is arwen zegt ze aaaju en wijst ze zichzelf aan
Lief dat je even informeert naar Tinka!
Tinka is op het moment een stralend middelpuntje! Ze heeft duidelijk een groeistuipje doorgemaakt, is een stuk bijdehanter dan ze al was. Ze kan -als ze de kans krijgt- erg leuk alleen spelen en als ze iets nieuws uitprobeert, trekt ze altijd even mijn aandacht om te laten zien wat ze doet zoals: pop haar kaasstengel geven met smakgeluidjes, giraf laten lopen, ze stopt iedere meter die ze met de poppenbuggy loopt even om te zwaaien naar me, etc. Ze loopt bewonderingswaardig goed los in korte tijd maar ze oefent dan ook de hele dag! Ze vindt het geweldig als je achter haar aanzit of als je in 1 van haar 'grapjes' meegaat. Ze wil alles benoemd hebben wat ze aanwijst, klapt als ze klappen op de tv hoort en gooit haar armpjes in de lucht als ze gejuich hoort of als Ome Willem vraagt of er nog meisjes in de zaal zijn! Ze is dus duidelijk het leukste meisje dat er bestaat (sorry dames ) en toch... ben ik een beetje jaloers als ik lees dat Arwen al praat!
Owja... ook niet onbelangrijk, ze heeft gisteren om 23.00 gedronken en vervolgens pas weer om..... 7.45! Hallelujah!
Gutt... wat vind ik het toch rot om over mijn kinderen te praten...
  donderdag 9 augustus 2007 @ 23:14:04 #289
593 sjak
Juffie Bloem
pi_52243178
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:16 schreef dutchie het volgende:
Cas likt naaktslakken,
Ieuwwwww, dat is vies (of had hij ze eerst in de knoflook gedoopt )
Fijn om te horen dat het zo goed is gegaan allemaal.

Hoe gaat het met de zieke kindjes hier? Is Amber al weer wat aan het opknappen?
Wij zijn gisteren ook teruggekomen van vakantie, het was heerlijk! we waren in Frankrijk, snoopy
Ook Jet is flink aan het babbelen geslapen: haphap, wafwaf, dagdag, die, dit, eten en dan nog erg veel onverstaanbaars (zoooo lief als ze aan het brabbelen is aan haar telefoontje). Lopen doet ze inmiddels prima tussen ons in en een van haar favoriete spelletjes is staan, zitten, staan, zitten, dus ze krijgt voldoende oefening. Het was wel wennen zo'n eerste vakantie met kind maar vooral erg genieten. Ik ga nu eerst lekker bijlezen en binnenkort weer meekletsen
Lekker douchen!
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:11:40 #290
56471 pinquit
oh my lama!
pi_52244768
max zegt nogsteeds geen drol
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:18:02 #291
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_52244930
Cas loopt? Cas loopt??? Jeetje Dutch, tijd voor een nieuwe baby als we koffie drinken...
Wat gaat íe hard!!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_52248395
Wat leuk om te lezen wat al die dreumesjes kunnen.

Dat wisselt zo pinquit, we krijgen regelmatig peuters die maar een paar woordjes zeggen (en dan zijn ze twee) op die leeftijd ligt het nog zover uit elkaar. Degenen die wel kunnen praten, zijn vaak slecht in lopen/rennen of de fijne motoriek. Wisselt zo ontzettend.

En Ronja ook al hier Houden jullie wel een plekje bij? Nog een paar dagen en wij verhuizen ook.
*OUD heilige*
pi_52248415
Iedere dreumes ineens een ontwikkelingsspurt ofzo ?
Sara ook! Ze begint nu 2 woordjes te brabbelen: sokkuh uit, soene (schoenen) aan

En ze slaapt inmiddels al 3 nachten goed
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:48:53 #294
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_52249832
Kendahl staat nu heel zoet en geïntrigeerd naar de Teletubbies te kijken
pi_52250108
Mikael heeft weer een nieuw woordje Sok. Mama kok met de sok in zijn hand. Ik helemaal blij. Waar moet de sok dan. Daar (wijzend naar zijn voeten.) En als ik hem vraag waar zijn neus zit wijst ie die ook aan. En dan gaat ie zo lief lachen

Hijl ligt al 10 minuten achter me op zijn buik te spelen Hij leert het wel

Ben net zo blij met een nieuw woordje als met dat ie op zijn buik speelt
Liefde
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:18:28 #296
94046 PM-girl
pi_52252003
Wat knap van Mikael!

Paradijsvogeltje, wat lief, ook gewoon blijven staan he! Ik vond het erg leuk jullie even te hebben ontmoet afgelopen zondag!
*
pi_52252114
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 09:48 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Kendahl staat nu heel zoet en geïntrigeerd naar de Teletubbies te kijken

Ja, dat is zo grappig! Mijn dochter is sinds ze kon staan altijd staand blijven kijken naar de teletubbies

En Pinquit, maak je niet druk hoor over dat praten. Mijn dochter praat al vlot, maar los staan en lopen kan ze nog maar net en dan nog niet eens erg goed
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:42:45 #298
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_52256308
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:18 schreef PM-girl het volgende:
Wat knap van Mikael!

Paradijsvogeltje, wat lief, ook gewoon blijven staan he! Ik vond het erg leuk jullie even te hebben ontmoet afgelopen zondag!
Idd knap van Mika, ik sta er iedere keer weer van te kijken!

En dan af en toe even omdraaien naar ons
Ik vond het ook super om jullie even gesproken en gezien te hebben. Al heb ik het idee dat ik nog veel meer mensen gesproken had kunnen hebben. Mja... 't was echt een soort kennismaking met iedereen. Dus het komt wel de volgende keer
pi_52256904
Ik vind het wel leuk dat jullie het allemaal zo knap vinden van Mikael. Want dat praten is ook zo'n beetje het enige wat ie doet hoor. Ok hij begint nu met langs de tafel lopen enzo maar soms dan denk ik ook och wat is Mikael langzaam vergeleken bij sommige. Maar ja hij kan natuurlijk niet alles tegelijk.
Maar hij is zo vreselijk ondeugend Het liefst zou ik hem de hele dat filmen en dat aan jullie laten zien zodat jullie allemaal zien dat ik het aller- alles leukste kind heb van allemaal
Liefde
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:33:51 #300
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_52257917
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:04 schreef MeNicole het volgende:
Ik vind het wel leuk dat jullie het allemaal zo knap vinden van Mikael. Want dat praten is ook zo'n beetje het enige wat ie doet hoor. Ok hij begint nu met langs de tafel lopen enzo maar soms dan denk ik ook och wat is Mikael langzaam vergeleken bij sommige. Maar ja hij kan natuurlijk niet alles tegelijk.
Maar hij is zo vreselijk ondeugend Het liefst zou ik hem de hele dat filmen en dat aan jullie laten zien zodat jullie allemaal zien dat ik het aller- alles leukste kind heb van allemaal
Dat ondeugende loopt hier ook de spuigaten uit
belsen zegt trouwens ook altijd dat kinderen uit twee soorten probleemoplossers bestaan:
* soort één lost het op door te gaan praten en te vragen om dingen.
* soort twee lost het op door er zelf op uit te gaan.
pi_52259797
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:33 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

belsen zegt trouwens ook altijd dat kinderen uit twee soorten probleemoplossers bestaan:
* soort één lost het op door te gaan praten en te vragen om dingen.
* soort twee lost het op door er zelf op uit te gaan.
Nee hoor
Mikael heeft hele verhalen terwijl ie van alles uit probeert. Als hem iets niet wil lukken gooit ie zijn hele woordenschat in de strijd maar dat slaat vaak helemaal nergens op omdat ie helemaal met iets anders bezig is. Soms klopt het wel want als ie iets wil (sokken uit bv) dan zegt ie wel mama koks. En dan snap ik hem wel en probeert ie niet zelf. Tis dus beetje van allebei iets.
Liefde
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')