abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 juli 2007 @ 22:46:40 #126
24188 Belana
kloon van belana
pi_51924097
Ive lekker ventje
jammer dat ie nu echt geen BV meer wil cattie, maar het was mooi zolang het duurde toch?
Ezra drinkt trouwens nog steeds 3 glessen op een dag waarvan 2 pap (net nog gehad, hij heeft nog steeds zijn late fles nodig)
Iris wat goed en snel!
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 28 juli 2007 @ 23:23:16 #127
108648 cattie
lieve moeder
pi_51924965
Iris! Goed joh!

Dank jullie voor de complimenten! Kozakken, laat het nog maar lekker groeien bij Romme, wij vinden achteraf dat we er wat teveel vanaf hebben gehaald. Alleen achterop heeft hij nog echte krullen. Nou ja, groeit wel weer aan.

Belana, het is geweldig dat ik Ive zo lang borstvoeding heb kunnen geven! Ik kijk er met veel plezier op terug. Het is voor mij echt een overgang naar een volgende fase, mijn schatje is echt geen baby meer. Ive loopt nu trouwens achter alles dat beweegt! Zijn loopwagen, loopfietsje, stoel, stofzuiger , erg grappig.

Wat een verschil dat Ezra nog 3 flessen drinkt. Nou is het natuurlijk wel zo dat Ive asociaal veel eet voor een kindje van 12 en een halve maand.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 23:34:59 #128
24188 Belana
kloon van belana
pi_51925221
Ezra eet ook niet slecht, maar heeft wel nog behoefte aan die flessen. 'smorgens om 6 uur een papfles, 's avonds voor het slapen gaan een fles melk en om half 11 een papfles. tussendoor gaat er ook genoeg naar binnen, verdeeld over de dag 2 boterhammen, fruit, flink avondeten met de pot mee, magoe, ze eten nu eenmaal allemaal anders

Ja, je hebt heerlijk lang kunnen genieten van de borstvoeding, zalig toch! maar het is idd wel een fase die je afsluit, dat gevoel kan ik me wel voorstellen

Ik heb toevallig Ezra gisteren ook weer geknipt, dat korte staat hem zo leuk en het groeit als een tierelier! wel lastig knippen zo'n ukkie, maar het hoeft nog geen geweldig flitsend model te hebben
stormy waters...
sailin'
pi_51925571
Ik blijf me er over verbazen en ga het nu toch eens vragen ook...!
Hoe doen jullie dat met papflessen? Wat voor pap gebruik je dan en hoeveel pap gaat er in zo'n fles? Raakt de speen dan niet verstopt of vergt het een speciale speen?
Ik heb mijn kinders altijd pap met een lepel gegeven en dan ook wel zo dik dat het niet van de lepel afdroop zeg maar, dus kan me niets bij die flessen voorstellen. Maar aangezien Tinka geen melk lust, is het misschien wel een idee om te proberen?!
  zondag 29 juli 2007 @ 07:42:00 #130
105850 Fuente
mamamuts
pi_51928892
Wij hebben het ook altijd met een lepel gedaan, dus geen idee Mammietje.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 29 juli 2007 @ 07:55:18 #131
24188 Belana
kloon van belana
pi_51928908
ik geef pap in een aventfles met een papspeen (3 standenspeen) 220 cc melk en 4 eetlepels pap. tussendoor nog eens schudden en dat gaat best
stormy waters...
sailin'
pi_51928985
Ik geef Amber 's ochtends en 's avonds nog een fles pap. 180 cc waer, 7 schepjes, meestal 3 lepels pap erdoor en dan een Difraxfles met een L speen en dat gaat goed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 29 juli 2007 @ 10:29:41 #133
108648 cattie
lieve moeder
pi_51929481
Belana, wat fijn dat Ezra zo goed eet. Ik zie nu trouwens dat het niet zo verschilt als ik dacht, Ive krijgt 's ochtends namelijk een bord pap als Ezra een fles pap krijgt en dat is natuurlijk gelijk.
Ik ben benieuwd hoe Ezra er met een kort koppie uit ziet. Hopelijk is het volgende week zondag wel goed weer.
  zondag 29 juli 2007 @ 11:16:17 #134
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_51929933
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 21:56 schreef Fuente het volgende:

Da's echt een verschil, merk het ook in mijn omgeving. Sara plast en poept regelmatig op de WC (is nog lang niet zindelijk, maar sommige dagen ineens wel). Terwijl de jochies echt later zijn! Grappig eigenlijk, ik vraag me wel eens af hoe dat kan, iemand die het weet?
Ik denk dat het niet zo veel met ondernemendheid te maken heeft zoals pinquit zegt, maar eerder met gemakzucht. Juul weet echt prima wanneer hij moet plassen en poepen, hij gaat er zelfs voor op de gang staan. Hij is alleen gewoon een koppige peuter die het op zijn manier wil, en bovendien vindt ie het maar gedoe, dat hele luier uit en op de wc gaan zitten principe. Wat feitelijk ook zo is natuurlijk, gegeven het feit dat ie het al ruim 2 jaar zonder wc doet.
  zondag 29 juli 2007 @ 12:26:43 #135
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51930976
quote:
Op zondag 29 juli 2007 07:55 schreef Belana het volgende:
ik geef pap in een aventfles met een papspeen (3 standenspeen) 220 cc melk en 4 eetlepels pap. tussendoor nog eens schudden en dat gaat best
Zo doe ik het ook. Alleen gooi ik het er gewoon bij, schattend...

Tip: als je het met een lepel wilt geven en niet wilt dat het gauw koud wordt, geef het dan vanuit de fles want dan blijft het langer warm.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_51931882
Kun je zien hoe verschillend kindjes zijn. Mikael krijgt alleen smorgens pap en dan tussen door brood en fruit en koekje enzo en dan nog avond eten met toetje en meer niet. Dus die eet om half 6 voor het laatst iets en dan pas om half 8 's ochtends weer.
Mikael kan in eens weer zoveel. Hij durfd heel veel. Los stappen en dus geregeld heel hard vallen Maar hij laat zich nu eens niet uit het veld slaan als iets niet lukt. Hij blijft proberen en dan is ook wel te merken.
Nog een paar dagen en dan mag ik echt hier. Maar Mikael is geen baby meer en die hoort niet mee in dat andere topic
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zondag 29 juli 2007 @ 20:23:08 #137
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51941652
Anna heeft nog nooit pap op.

Nu heb ik de Ive foto's mist. Mag ik ze nog zien Cattie?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_51946485
Kim krijgt allang geen pap meer. Ze heeft liever een fles melk en daarna een boterham.
pi_51946629
quote:
Op zondag 29 juli 2007 20:23 schreef YPPY het volgende:
Anna heeft nog nooit pap op.

Nu heb ik de Ive foto's mist. Mag ik ze nog zien Cattie?
onze anna heeft ook nooit pap gehad, was gewoon nooit nodig. en laatst wilde ze wel een keer pap proberen, maar ze vond het echt uitspuugmateriaal. (dat lag denk ik vooral aan de structuur, dat is ze zo niet gewend).

ive foto's? die heb ik ook gemist dan.
pi_51948782
Nou, ik wil eigenlijk graag pap (blijven) geven omdat ik het zo makkelijk vind, 2 in 1 (melk en granen). Tinka vertikt het namelijk om gewone melk (of aanverwanten) te drinken en brood doet ze ook al zo moeilijk over. Randy wilde weer een tijdje omdat Tinka het ook kreeg maar nu niet meer en 'blieft' ook alleen maar melk uit een Tinka's flesje hoewel de nieuwigheid daar ook weer afgaat. Maar ja... pap eet ze ook hooguit 80 ml. van op een hele goede dag. Maakt het nog wat uit wat voor pap je in zo'n fles doet? Ik geef tot nu toe altijd Molenaar.
  maandag 30 juli 2007 @ 06:03:43 #141
24188 Belana
kloon van belana
pi_51951597
Ezra eist een papfles 's morgens
(zou natuurlijk ook gewone melk kunnen zijn, maar het heeft bij Ezra een geschiedenis van slecht eten door ziekte en dan ben je blij als er voedzame dingen in gaan. heb altijd nog het idee dat hij het wel kan gebruiken ofzo)
we geven overigens bambix, 12 maanden pap inmiddels.

De beide Anna's krijgen/kregen borstvoeding toch? dan is pap toch ook niet eens nodig? kwa voedzaamheid zit er veel meer in borstvoeding geloof ik?
stormy waters...
sailin'
pi_51954850
Hoe leg je een bijna dreumes uit dt ie geen sultana in een cd rom laatje mag proppen
Liefde
  maandag 30 juli 2007 @ 11:46:13 #143
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_51955430
MeNicole Voordoen hoe hij er een dvdtje in moet stoppen?
Robin kan trouwens al helemaal zelf een dvdtje verwisselen en weer in het goede doosje opbergen
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  maandag 30 juli 2007 @ 12:59:01 #144
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51957352
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:24 schreef MeNicole het volgende:
Hoe leg je een bijna dreumes uit dt ie geen sultana in een cd rom laatje mag proppen
voorlopig nog niet. Ik zou het cd-rom laadje onbereikbaar maken.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 30 juli 2007 @ 20:18:26 #145
108648 cattie
lieve moeder
pi_51969099
Belana, pap 's ochtends is toch prima? Mijn man ontbijt zelfs nog regelmatig met pap! Ive krijgt ook de bambix. Soms eet hij het helemaal op, en soms heeft hij toch liever een boterham.

MeNicole, ik sluit me aan bij PV. Sommige dingen kun je beter even onbereikbaar maken.
  maandag 30 juli 2007 @ 20:22:29 #146
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51969223
grijpgrage handjes

en pap, elk kindje is anders, andere behoeftes.

Arwen snapt potjes nog niet zo goed , ze riep bah, toen ik op de wc zat en ik zei wil je ook? dus luier uit op het potje ( is zon stoeltjes potje)
staat ze op, gaat ze IN het potje staan en plassen.
Intussen klappen in de handjes , om vervolgens er uit te stappen en all in der nakie rondrennend de vloer het tapijt de bank te voorzien van plasjes
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 30 juli 2007 @ 20:25:25 #147
56471 pinquit
oh my lama!
pi_51969314
arwen hahaha humor hoor, dat kleine ding
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 30 juli 2007 @ 20:25:46 #148
105850 Fuente
mamamuts
pi_51969325
Zo zeg, de peuterpubertijd slaat er hier ineens hard in!
Ik haalde Sara op van het kdv, waar ze meteen begon te gillen om Nijn (zit in haar rugzakje). Ik wil niet dat ze nijn overdag heeft, want bij nijn hoort speen (die wil ze dan samen).
Gillen, schoppen, op de grond liggen en keihard (nep)huilen. In de auto worstelen en schoppen, hele weg naar huis brullen. Eenmaal thuis haalde ik haar uit de auto waarna ze weer dramatisch op de grond ging liggen gillen, toen ik naar binnenliep kwam ze me toch maar (huilend) achterna.
Toen eten: uit d'r mond laten lopen, flink zeuren, keihard nee roepen als ik haar iets vroeg enz. Uiteindelijk heeft ze in de hoek gestaan, waarna ze 5 minuten normaal deed en toen weer begon te gillen. Ze roept dan heel hard nee en ' aapt me na', als ik wat zeg gaat ze gekke bekken trekken. Aan de ene kant heel vermakelijk, maar na een paar minuten heb je er wel genoeg van!
Peuterpubertijd, here i come! (of nou ja, eigen Sara).
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 30 juli 2007 @ 20:26:08 #149
105850 Fuente
mamamuts
pi_51969336
quote:
Op maandag 30 juli 2007 20:22 schreef _evenstar_ het volgende:
grijpgrage handjes

en pap, elk kindje is anders, andere behoeftes.

Arwen snapt potjes nog niet zo goed , ze riep bah, toen ik op de wc zat en ik zei wil je ook? dus luier uit op het potje ( is zon stoeltjes potje)
staat ze op, gaat ze IN het potje staan en plassen.
Intussen klappen in de handjes , om vervolgens er uit te stappen en all in der nakie rondrennend de vloer het tapijt de bank te voorzien van plasjes
Sara
Merel
Ukje
pi_51969819
quote:
Op maandag 30 juli 2007 12:59 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

voorlopig nog niet. Ik zou het cd-rom laadje onbereikbaar maken.
Hier in huis word niks onbereikbaar gemaakt voor grijpgrage handje Afblijven moet ie
Hij kreeg zijn hand ertussen en was er meteen klaar mee
Liefde
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')