abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51808982
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:18 schreef Fuente het volgende:

[..]

Het gaat nu al een tijdje goed! Vorige week heeft ze de hele week bij mijn vader en zijn vriendin geslapen. Manlief was op kamp en ik draaide 7 vroege diensten, dus dan ben ik al weg voor ik d'r naar de opvang kan brengen. Ik ging dan na mijn werk naar mijn paps en verzorgde haar lekker zelf, zelf in bedje doen. Ze sliep daar hele nachten, tot half 9 's morgens!
De laatste dagen thuis gaat het gelukkig zo door, ze slaapt 's morgens tot een uurtje of 8 en de hele nacht gewoon door, echt super dus!
Grrrrr Vannacht was het alweer raak, madam was om half 4 wakker en ging niet meer slapen, wat we ook probeerden.

Vicky, Sara eet ook slecht bij vlagen. Ik zou het een tijdje proberen door te zetten (zonder potjes). Misschien dat ze dan toch ineens besluit dat het wel lekker is? Ikzelf ben (bijna) altijd heel relaxed met eten, wil ze niet, dan eet ze niet. Ze krijgt wel altijd een toetje, maar ik maak er never nooit een drama van. Het komt dus best voor dat ze een week geen avondeten wil, soms wel 2 weken, maar uiteindelijk zitten er dan ook weer perioden in dat ze wel goed eet.

Mammietje, fijn dat de vlekjes wegzijn Ik wist helemaal niet dat ze dan echt de mazelen kunnen krijgen joh, wat raar eigenlijk. Fijn dat het weer over is
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_51809111
Mikael wil de laatste paar dagen ook niet meer eten. Ja als het maar vla of kwark ofzo is Broodjes gaan op de grond, aardappelen wil ie wel maar niet van harte. Leg nu gewoon de hele meute op zijn stoel en laat het hem lekker zelf uitzoeken. Op die manier krijgt ie toch nog voldoende binnen.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  woensdag 25 juli 2007 @ 10:12:07 #53
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51809497
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:22 schreef bixister het volgende:
dat is toch ook niet zo erg, dat ze er uit klimmen?
Nou, ik vind het niet stout ofzo... Maar de tegels in de tuin zijn niet bepaald zacht en dan zo'n naakt babyhuidje.... Misschien wel een idee om er badlakens omheen te leggen...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 25 juli 2007 @ 10:15:47 #54
62233 Jelief
ikke lief!
pi_51809590
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:43 schreef Vicky het volgende:

[..]

dat ze alleen tomaat en vlees eet, maar aardappels en groente niet..
Schrijf voor jezelf eens op wat ze over een week verdeeld eet. Meestal valt het dan reuze mee en blijkt dat ze ongemerkt nog best veel binnenkrijgt. Waarom ben je er zo opgebrand dat ze ook van de aardappels en groente eet (in mijn ogen is tomaat ook groente trouwens). En als ze maar een half toetje heeft gegeten had ze misschien gewoon niet zo'n honger?
Hoe minder jij er een probleem van maakt hoe gezelliger het blijft aan tafel en hoe minder Amber er een probleem van maakt.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 25 juli 2007 @ 10:17:07 #55
62233 Jelief
ikke lief!
pi_51809625
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 10:12 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Nou, ik vind het niet stout ofzo... Maar de tegels in de tuin zijn niet bepaald zacht en dan zo'n naakt babyhuidje.... Misschien wel een idee om er badlakens omheen te leggen...
Dat merkt hij dan vanzelf wel toch? Als het niet prettig voelt aan zijn knieën zal hij er waarschijnlijkniet een tweede keer uitkruipen...
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 25 juli 2007 @ 10:22:20 #56
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_51809754
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 10:17 schreef Jelief het volgende:

[..]

Dat merkt hij dan vanzelf wel toch? Als het niet prettig voelt aan zijn knieën zal hij er waarschijnlijkniet een tweede keer uitkruipen...
Mijn idee! Zo passen we het hier ook toe. Alleen lijkt meneer wat dat betreft geen pijngrens te hebben...
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 25 juli 2007 @ 10:23:32 #57
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51809788
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 10:17 schreef Jelief het volgende:

[..]

Misschien wel... hij zal nu toch idd wel oorzaak-gevolg weten hé?

Oh, hij is nu heerlijk lief bezig!!! Brabbelen, zonder gillen en knabbelend op zijn crackertje
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 25 juli 2007 @ 10:39:26 #58
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51810208
PV lekker laten proberen.
En vallen, knietje schaven oid hoort er toch allemaal wel bij hoor.

Mammietje lekekr dat de vlekjes weg zijn

Fuente murphy's law he

Al hadden we hier vannacht ook een spookje, ze droomde naar arm schaapje

ingrid

en igraine, ik stel nergens dat men zijn problemen in mijn kader moet plaatsen.
Ik snap als geen ander hoe het is als je kind niets wil eten.
Daarom mag ik nog wel vinden dat ze blij mag zijn dat ze iets eet.

En geloof ook dat ik best wel eens mag zeggen dat zoiets me kwetst, dat ik verdriet heb, maar he ik moet me maar in ieders kader plaatsen, maar daar arwen wat uitzondering is kan dat niet andersom
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_51810490
Maar waarom kwetst het jou als een andere moeder zich zorgen maakt omdat haar kind, naar haar mening, te weinig eet? Dat heeft toch niets met Arwen te maken? Of mag zij zich daarover geen zorgen maken omdat Arwen nog minder eet?
  woensdag 25 juli 2007 @ 10:54:20 #60
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51810656
Sombie, het kwetst mij niet dat andere moeders zich zorgen maken. NOGMAALS ik snap het heel goed. je hoort mij niet zeggen dat ze zich geen zorgen mogen maken.
Maar vind dat als ze nog "zoveel" eet je best een reality check mag hebben en je daar ook gewoon blij mee kunt zijn als er een probleem van te maken.

Is het zo moeilijk voor te stellen dat zoiets verdriet kan doen?
pi_51810765
Het is hartstikke naar dat eten zo'n probleem is bij Arwen. Natuurlijk doet dat je verdriet.
Maar juist omdat het bij haar zo'n speciale situatie is, is het geen reality check om een vergelijking te maken met hoeveel Arwen eet.
Je opmerking kwam nu op mij over alsof Vicky niet mag zeggen dat ze zich zorgen maakt als Amber weinig eet omdat Arwen nog minder eet.
pi_51810904
vicky, ik vind het ook nog redelijk klinken wat amber naar binnen heeft gewerkt. niet teruggaan naar potjes hoor, dat is volgens mij niet echt de oplossing. gewoon zo doorgaan, ze kunnen deze periode met ontzettend weinig toe is mij verzekerd.
  woensdag 25 juli 2007 @ 11:03:02 #63
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51810913
En dat is helemaal niet zo bedoelt, en vicky weet dat ook wel.
pi_51810937
Oke, dan vat ik het verkeerd op. In dat geval, excuses.
pi_51812439
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:43 schreef Vicky het volgende:

[..]

dat ze alleen tomaat en vlees eet, maar aardappels en groente niet..
Heb je weleens geprobeerd brood te geven als ze zo slecht eet Vicky? Hier was dat een uitkomst met het warme weer en toen ze koorts had.
Ze had toen gewoon geen trek in warm eten, maar een broodje banaan ging er prima in. Ik weet niet of ze ngo een beker warme melk krijgt s'avonds? Je kunt daar ook wat pap doorheen doen. Doe ik ook weleens als ze hier wat slechter gegeten heeft.

@ nebelung; ja dat zou ik ook een kunnen bekijken. Alleen werkt iedereen 4/5 dagen, dus als ze een dagje niet werken zijn ze blij hun kind te kunnen zien. Die zullen ze dan niet zo snel bij mij brengen of er zin in hebben een kleintje erbij op bezoek te hebben.
Maar ik denk inderdaad dat ik het daar voorlopig van moet hebben. En misschien dan toch maar zo'n peuterinloop. Bedankt voor het meedenken in elk geval!
  woensdag 25 juli 2007 @ 12:18:07 #66
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_51813065
CM, die kleintjes hebben idd snel door hoe ze je moeten bespelen Robin heeft dat ook gedaan, z'n vinger in z'n keel steken. Ik trok gewoon elke keer z'n vinger uit z'n mond en probeerde er niet teveel aandacht aan te geven. Toen is het vanzelf weer over gegaan.

PV, Robin is nog nooit uit het badje geklommen, die geniet ook veel te veel van het water zelf!

Pixels, een psz-achtig iets voor kinderen jonger dan 2 zul je idd niet snel vinden, denk ik! En kinderopvang is, wat bix al zei, een duur grapje om je kind een paar uurtjes te laten spelen.. Bij ons vinden ze 1 dag per week eigenlijk al te weinig. Is baby/peuterzwemmen geen optie? Kun je zelf ook een beetje rustig aan doen

Hier zouden we ook het max moeten betalen voor de psz en Robin gaat ook al 1 dag per week naar het kdv, dus wij moeten nog bedenken wat we gaan doen. In mijn omgeving hebben we ook niet zoveel kleine kindjes en ik merk dat Robin er wel heel erg van geniet om met kindjes te spelen.

Vicky, Robin is ook vooral gek op zijn vlees hoor. Wij zijn daarom ietsjes minder vlees gaan geven (kleiner stukje), in de hoop dat hij eerder naar de rest grijpt, maar dat maakt ook geen verschil. Als Robin niet wil eten, eet hij gewoon niet. En dan eet hij, zoals gisteravond (spinazie en aardappels met jus (hij spreekt het letterlijk zo uit ) en hamburgertje), bij vlagen zijn hele bordje leeg en nog toetje na, maar vaker niet dan wel. We maken er geen drama van, als hij honger krijgt, gaat ie vanzelf wel weer eten Ik zou ook niet terug gaan naar de potjes En als ik het zo lees, had ze toch nog wel aardig wat op! Robin laat het soms zelf na 1 stukje vlees al staan, schuift z'n bordje weg en zegt "nie meer" Maar het is idd af en toe wel frustrerend dat ze ineens (omdat dat blijkbaar bij de leeftijd hoort) slecht gaan eten

Mammietje, fijn dat de vlekken weg zijn

Fuente, hopelijk is het een eenmalige actie
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_51814585
Mikael wilde net zijn brood niet dus heb ik het door de fruit gemengt Hij had het niet eens door
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  woensdag 25 juli 2007 @ 13:54:08 #68
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_51816359
Slim, MeNicole Leuk dat je ze op deze leeftijd altijd nog kan belazeren
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_51817114
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 09:48 schreef Fuente het volgende:

Mammietje, fijn dat de vlekjes wegzijn Ik wist helemaal niet dat ze dan echt de mazelen kunnen krijgen joh, wat raar eigenlijk. Fijn dat het weer over is
In principe maakt ieder ingeent kind de ziekte in lichte vorm door, meestal hebben ze daar geen last van. De inentingen bevatten dode vaccins, behalve de BMR-prik, deze bevat levende afgezwakte virussen (van bof, rode hond en mazelen dus). Ze maken dan de ziekte (met name de mazelen geloof ik) in lichte vorm door om zo antistoffen aan te maken. Tinka maakte het dus wat heftiger door, wat ik stom genoeg al wel verwacht had. Ze reageert altijd behoorlijk op inentingen, ook op die met de dode vaccins. Aan de ene kant vind ik dat doodeng, aan de andere kant maar goed dat ze dan gevaccineerd is. Want hoe zou ze wel niet reageren als ze een niet-afgezwakt-virus op zou lopen?!
Vanmorgen was Tinka ook eindelijk haar eigen vrolijke zelfie weer!
pi_51817329
Mijn dochter was heel ziek van de BMR en zat ook onder de vlekken. Ze reageert net als Tinka heel erg sterk op de vaccinaties. Ik zou er ook niet aan moeten denken als ze een echt virus zou oplopen nee
Variety is the spice of life
pi_51829796
jullie zeggen dat kinderopvang duur is, maar dat klopt helemaal niet.
Jullie werkgevers moeten beiden 1/6 deel betalen en de overheid betaald ook nog eens 1/3 deel van de kosten.
Een dag kinderopvang kost 13 euro met een inkomen van beven modaal.
Andres kost het zelfs minder per dag!
pi_51829815
beven moet zijn : boven
  woensdag 25 juli 2007 @ 20:20:30 #73
108648 cattie
lieve moeder
pi_51830008
Voor 2 dagen in de week betaal ik netto (dus kosten opvang - teruggaaf) ¤ 139. En bij veel kinderdagverblijven is 2 dagen per week het minimum. Ik vind het nogal veel als je het enkel wilt gebruiken als speelzaal.
Daarbij komt dat Pixels volgens mij niet werkt, dus dan krijgt ze niets retour van de belastingdienst en kost het dus al snel ¤ 484 per maand voor 2 dagen in de week.
pi_51830222
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 20:20 schreef cattie het volgende:
Voor 2 dagen in de week betaal ik netto (dus kosten opvang - teruggaaf) ¤ 139. En bij veel kinderdagverblijven is 2 dagen per week het minimum. Ik vind het nogal veel als je het enkel wilt gebruiken als speelzaal.
Daarbij komt dat Pixels volgens mij niet werkt, dus dan krijgt ze niets retour van de belastingdienst en kost het dus al snel ¤ 484 per maand voor 2 dagen in de week.
Juist Cattie, ik bekeek het als optie voor een ochtend omdat de psz nog niet kan ivm leeftijd. En inderdaad moet ik het dan zelf betalen (ik werk niet) en dan kom ik zo op jouw bedrag uit.
  woensdag 25 juli 2007 @ 21:36:57 #75
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_51832399
Ook geen man/partner aanwezig die werkt? Je hoeft niet allebei te werken volgens mij

Finn heeft trouwens sinds hij 1 is ook dagen dat ie ineens niet wil eten of alle stukjes uit zijn eten vist. Hij lust in principe alles en eet meestal ook vrij grote stukjes met gemak op, maar sommige dagen heeft ie daar absoluut geen zin in of is de drang om ons te testen groter en weigert hij ze of haalt ie ze weer uit z'n mond om ze fijn op z'n kinderstoel tot moes te pletten. Manlief kan er soms niet zo goed tegen ("Ja, maar hij kan het wel"), maarja je doet er niks aan. "Het is een fase"denk ik dan maar weer. Het negeren helpt trouwens hier wel tot op zekere hoogte. En als ie het echt te bont maakt (alles met op zet op de grond gooien) zeggen we er dus wel wat van.
Maar ik vind het soms wel lastig om te bepalen wat ie met opzet doet en wat niet en wat hij begrijpt van "straffen" en wat niet. Wat dat betreft zou het makkelijk zijn als hij al kon praten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')