Erg verwarrend ja, maar dat is dus The Great Hall is Hogwarts, met dat betoverde plafond.quote:Op maandag 23 juli 2007 13:27 schreef Biancavia het volgende:
[afbeelding]
Waar moet ik deze scene plaatsen?
Harry die de Elders Wand vangt en voldemort die dood neervaltquote:Op maandag 23 juli 2007 13:27 schreef Biancavia het volgende:
[afbeelding]
Betekent niet dat je niet 't platform op kan.quote:Op maandag 23 juli 2007 13:25 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ja, maar wat doet hij daar als 19-jarige?
Hij zit dan toch zeker niet meer op Hogwarth's?
Denk dat dat het theater is bij het ministerie, en die gecloakte (voldemort?) staat daar gewoon los van, dat is dus gewoon een plaatje van voldemortquote:Op maandag 23 juli 2007 13:27 schreef Biancavia het volgende:
[afbeelding]
Ze zijn helemaal niet meer in dat theater geweest, lijkt me dus van niet.quote:Op maandag 23 juli 2007 15:36 schreef whiteninja het volgende:
[..]
Denk dat dat het theater is bij het ministerie, en die gecloakte (voldemort?) staat daar gewoon los van, dat is dus gewoon een plaatje van voldemort.
Dat is het enige theater waar ik over gelezen hebquote:Op maandag 23 juli 2007 15:40 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Ze zijn helemaal niet meer in dat theater geweest, lijkt me dus van niet.
Ik denk ook de Great Hall in Hogwarts, het eind gevecht.quote:Op maandag 23 juli 2007 13:27 schreef Biancavia het volgende:
[afbeelding]
Ja, maar ik kan ze niet meer voor de geest halen.quote:Op maandag 23 juli 2007 13:20 schreef alwaysthebest het volgende:
Vielen jullie de seksueel getinte opmerkingen ook op trouwens?
Neequote:Op maandag 23 juli 2007 13:20 schreef alwaysthebest het volgende:
Vielen jullie de seksueel getinte opmerkingen ook op trouwens?
Ik denk het stukje ziel van Voldemort wat in Harry heeft gezeten als Horcrux.quote:Op maandag 23 juli 2007 17:27 schreef AudreyHepburn het volgende:
Trouwens, nieuwe theorie over dat ding in "Kings Cross" op het einde, wat dat ding is: Het zou best weleens Voldemort kunnen zijn. Want (p. 581) Voldemort is ook op de grond gevallen en is ook een tijdje bewusteloos geweest. Waarom hij ook bewusteloos is geweest, de oorzaak daarvoor moet ik nog even uitvissen, misschien ook weer bloed- of wand-connectie. Maar als hij dan ook bewusteloos is geweest, misschien was dat rauwe ding wel het menselijke deel van Voldemort wat er nog daadwerkelijk over was. Harry is daar zonder wonden en mooier dan in het echt, maar Voldemort in zijn "ware gedaante" is dan niks menselijker dan een rauw ding ?
Wat denken jullie ?
Opgelost.quote:Op maandag 23 juli 2007 17:34 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ik denk het stukje ziel van Voldemort wat in Harry heeft gezeten als Horcrux.
Er staat ook:
Harry glanced again at the raw-looking thing that trembled and choked in the shadow beneath the distant chair.
(En dan zegt Perkie:) 'Do not pity the dead, Harry. Pity the living, and, above all, those who live without love.'
Met andere woorden denk ik: Wees niet verdrietig om degenen die gestorven zijn, maar wel om Voldemort, die nooit liefde heeft gekend.
Ik vond het wel passend eigenlijk. In boek 4 was hij al net zo.quote:Op maandag 23 juli 2007 17:52 schreef thijsdetweede het volgende:
Wat vonden jullie trouwens van Ron die wegliep? Heethoofd als het soms mag zijn, vond ik dat absoluut niet bij zijn karakter passen. En dat hij Hermione achter liet al helemaal niet.
Ik kan ze me niet precies herinneren (en opzoeken is iets te veel werk) maar volgens mij zat er iets in over Merlin, toverstokjes die ergens gestopt kunnen worden...quote:
Maar wie had Harry dan uit die poel water moeten redden? Snape zelf?quote:Op maandag 23 juli 2007 18:48 schreef thijsdetweede het volgende:
Dat tie niet meer terug kon komen snap ik, het was eerder ietwat far-fetched hoe hij toch nog the put-outer (of hoe heette dat ding tegenwoordig) kon misbruiken. Hij had ook andere dingen kunnen gaan organiseren en bij Battle of Hogwarts terug opduiken.
Ja, dat is waar. Maar echt sexueel niet. Best wennen als je Kushiel's Legacy net uit hebt,quote:Op maandag 23 juli 2007 18:49 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Ik kan ze me niet precies herinneren (en opzoeken is iets te veel werk) maar volgens mij zat er iets in over Merlin, toverstokjes die ergens gestopt kunnen worden...
Snape's Patronus, Hermione, Potter zelf, of ze had er omheen kunnen schrijven en überhaupt niet bij dat water langskomen. Of ze blijven met die Horcruxes sjouwen tot ze bij Hogwarts/de Lestrange kluis aankomen, alwaar het zwaard of de basilisk-tand het werk doen.quote:Op maandag 23 juli 2007 18:57 schreef wonderer het volgende:
[..]
Maar wie had Harry dan uit die poel water moeten redden? Snape zelf?
Dat is mijn punt een beetje. Ron was wel ERG convenient wat tijd en plaats betreft.quote:Op maandag 23 juli 2007 19:36 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Snape's Patronus, Hermione, Potter zelf, of ze had er omheen kunnen schrijven en überhaupt niet bij dat water langskomen. Of ze blijven met die Horcruxes sjouwen tot ze bij Hogwarts/de Lestrange kluis aankomen, alwaar het zwaard of de basilisk-tand het werk doen.
Wat mij betreft had Crabbe de hele rugzak van Harry in de hens gestoken. En dat had Voldemort best mogen merken, dan.
Helemaal mee eens, vooral met deze zinquote:Op maandag 23 juli 2007 19:17 schreef Afrodite het volgende:
Bwuh, de teleurstelling. Ik ben echt heel erg teleurgesteld, ik heb jaren gewacht op dit boek, en ik had meer van Rowling verwacht dan dit.
Met dien verstande dat ik beter had gehoopt van Rowling, maar wel al heel bang was dat ze de draad kwijt was en dat is alleen maar bewezen met dit boek. Had er dan gewoon een jaar of vijf voor genomen of zo. Het had de hype echt niet minder gemaakt.quote:Ik heb gewoon het gevoel dat Rowling de draad is kwijtgeraakt en in de knel kwam met haar plot en er maar een paar regels voor haar wereld heeft bijbedacht of veranderd, zodat het maar uit zou komen, net als dat je deed toen je klein was en je al je knikkers bijna verloor aan een ander: "nee, dat zijn niet de regels, je moet minstens 50 stappen van de pot staan"
Ach tja niet iedereen is Tolkien, !! Harry Potter 7 SPOILER- topic #2! PAS OP SPOILERS !!! Maar ik kan best begrijpen dat jullie teleurgesteld zijn. Ikzelf vond het een leuk boek maar vond wel jammer dat er weinig vragen beantwoord zijn.quote:Op maandag 23 juli 2007 19:43 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, vooral met deze zin
[..]
Met dien verstande dat ik beter had gehoopt van Rowling, maar wel al heel bang was dat ze de draad kwijt was en dat is alleen maar bewezen met dit boek. Had er dan gewoon een jaar of vijf voor genomen of zo. Het had de hype echt niet minder gemaakt.
Ik vraag me hetzelfde af...quote:Op zondag 22 juli 2007 11:44 schreef Biancavia het volgende:
Okee, eigenlijk heb ik dus nog gewoon een waslijst met vragen.
Ja en toen hij met zijn toverstaf iemand verlamde DAT KAN TOCH NIET?!! BEETJE ERG RAAR ALLEMAALquote:Op maandag 23 juli 2007 19:39 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat is mijn punt een beetje. Ron was wel ERG convenient wat tijd en plaats betreft.
Harry had wel de mogelijkheid om niet te sterven: hij had gewoon de rest van zijn leven op de vlucht kunnen blijven, terwijl Voldemort hem op bleef jagen. Harry had the Forbidden Forrest niet in hoeven lopen, maar dat deed hij wel. Hij heeft er dus voor gekozen om zichzelf op te offeren.quote:Op maandag 23 juli 2007 19:17 schreef Afrodite het volgende:
en wtf.. rowling heeft altijd gezegd dat de keuze die Lily had om NIET te sterven ervoor heeft gezorgd dat de vloek weerkaatste op voldemort en harry beschermde van de dood. Toch is deze bescherming er wél wanneer Harry zich opoffert voor de rest van de wereld, terwijl hij duidelijk de keuze om te blijven lezen NIET heeft, voldemort had hem hoe dan ook willen vermoorden. Het enerzijds een bewuste keuze van harry om te sterven (hij gaf het soort van op) mar hij was hoe dan ook achtervolgd door voldemort om te sterven, voldemort gaf hem niet de mogelijkheid om weg te stappen.
Op mugglenet staan ongeveer 4300 reacties en daarin is ook te lezen dat er heel veel zijn die de epiloog nogal een disappointment vinden.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:37 schreef alwaysthebest het volgende:
30 juli is er een webchat met Rowling, ik ben benieuwd wat ze te zeggen heeft. Aan de reacties op het hele internet te zien zijn wij hier niet te enige die de epiloog toch een beetje jammer vinden.
Ben benieuwd wat voor vragenvuur Rowling op zich af zal krijgen tijdens die chat!quote:Posted by iloveketchup 15 hours ago
Oh my gosh. Wow. I think I loved it. Have to reread it to be sure. My favoritest part was when Percy came back. I squealed for like 5 minutes and hugged my dog. He was kind of afraid of me for a while.
Ja! Dat Dudley zijn zoon Harry Vernon op de trein naar Hogwarth's zet!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:40 schreef Torio het volgende:
het zou grappig zijn geweest als Harry in de epiloog opeens Dudley tegen zou komen op het treinstation
Ik vond hem op zich niet jammer, maar hij kwam te snel.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:37 schreef alwaysthebest het volgende:
30 juli is er een webchat met Rowling, ik ben benieuwd wat ze te zeggen heeft. Aan de reacties op het hele internet te zien zijn wij hier niet te enige die de epiloog toch een beetje jammer vinden.
Waarschijnlijk twee letters.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:45 schreef Torio het volgende:
wat ik me nog afvraag...petunia heeft dus een brief naar dubledore geschreven waarin ze smeekt of ze ook naar hogwarts mag.
wat heeft dumbledore nou geantwoord?
Yep.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:52 schreef AudreyHepburn het volgende:
Iets in de trant van "Ach, joh, arme Petunia, dit gaat 'm niet worden want je kan alleen naar Hogwards als je een tovenaar of heks bent. Sorry babe." Gok ik zo. Niks bijzonders lijkt me.
En als Harry dan overleeft en Lily doodgaat, dan neemt Perkamentus weer contact op met Petunia om voor Harry te zorgen, toch ?
Maar Petunia is sowieso stom. Wat had ze nou gedacht, naar Hogwards zonder ook maar een centje tovertalent te hebben ? Alsof ze dan gelukkig was geworden.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:54 schreef PPL het volgende:
[..]
Yep.
Die zal dus flink over de zeik zijn geweest.
Eerst was ze niet goed genoeg, maar nu hadden ze haar ineens wél nodig.
Uit de categorie: "Nee, ik hoef die zak spekjes niet. Stik er maar in."quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:58 schreef Torio het volgende:
ok ik dacht al dat hij 'nee' zou hebben gezegd, ik was even confused doordat petunia iets zei van:
'no i dont want to go to that stupid castle and learn how to be a freak'
maar dat was uiteraard uit jaloezie
die laatste 100 pagina's heb ik echt in een rush gelezen trouwens
Hopen dat het een dronkemans droom is van Harry na teveel Firewhiskey op het overwinningsfeest.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 13:19 schreef Strolie75 het volgende:
Ik heb de epiloog er met een mesje voorzichtig uitgesneden.
ik heb GInny even opgezocht op het internetquote:
De Banaan van Harry zal je bedoelen!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 13:27 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
[..]
ik heb GInny even opgezocht op het internet
paar jaartjes erbij, en gaan met die banaan
Dat kan niet hequote:Op dinsdag 24 juli 2007 13:45 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Overigens, wie viel 't nog meer op dat Sirius en Bellatrix op dezelfde manier 't hoekje omgingen?
Ik heb 't ook niet over de spreuken. (Overigens, welke spreuk was dat?), maar over de manier waarop.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:03 schreef leonieke het volgende:
[..]
Dat kan niet heSirius is door een spreuk achterovergevallen (niet gedood) en door die boog gevallen (wel dood, door de boog dus). Bella is gewoon door een spreuk gedood door Molly.
Oké dan, de manierquote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:05 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Ik heb 't ook niet over de spreuken. (Overigens, welke spreuk was dat?), maar over de manier waarop.![]()
Het enige wat zou kunnen is dat huiselfen niet te maken hebben met het secret, dat ze gewoon binnen kunnen lopen. Dat ze niet kunnen vertellen wat het adres is, maar er zelf wel heen kunnen gaan. Huiselfen zijn altijd al bijzonder geweest, ook met het verschijnselen en verdwijnselen...quote:Op dinsdag 24 juli 2007 11:24 schreef leonieke het volgende:
Er was maar één iets waar ik het tijdens het lezen écht moeilijk mee had en dat was het verhaal van Secret Keepers. Hoe kon Ron dit opeens doorgeven aan Dobby? Bij Grimmauld place moest het toch "neergeschreven" worden door de secret keeper zelf? Ron is idd al in het huis van Bill en Fleur geweest, maar dat maakt hem toch nog geen secret keeper aangezien Bill nog leeft? Dat vond ik een beetje vaag.
Hmz, heb je wel een punt iddquote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:12 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Het enige wat zou kunnen is dat huiselfen niet te maken hebben met het secret, dat ze gewoon binnen kunnen lopen. Dat ze niet kunnen vertellen wat het adres is, maar er zelf wel heen kunnen gaan. Huiselfen zijn altijd al bijzonder geweest, ook met het verschijnselen en verdwijnselen...
Voldemort had ook wel het ministerie overgenomen. Hij zal zijn spreuken nooit onvergeeflijk gevonden hebben, hoorquote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:16 schreef Torio het volgende:
die unforgiveable curses blijken tocg niet zo unforgiveable
de Crucio's, Imperio's en Avada Kedavra's vlogen ons om de oren
ah, daar heb je een puntquote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:17 schreef leonieke het volgende:
[..]
Voldemort had ook wel het ministerie overgenomen. Hij zal zijn spreuken nooit onvergeeflijk gevonden hebben, hoor
De spreukbeschrijving is precies hetzelfde als bij Sirius. That is to say, erg lackluster. Sirius ontweek een 'jet of red light', stopte en werd geraakt door een 'jet of light'. Bij Bella is er niet eens een kleur, alleen dat ie d'r recht over d'r hart raakte.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:08 schreef leonieke het volgende:
[..]
Oké dan, de manier
Sirius door een boog, bij Bella was er geen boog
Ik denk dat Molly ge'avada kedavraadtdt heeft, maar dan non verbal. Ik ken geen enkele andere spreuk waardoor iemand direct sterft. Alhoewel.. was er een groene lichtflits?
En haar verjaardagscadeau voor Harry natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:03 schreef alwaysthebest het volgende:
Ginny was wel heel erg afwezig in het boek ja.
Alleen dat zwaard dat ze wilde stelen. En dat mislukt nog ook.
Ik ookquote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:03 schreef PPL het volgende:
Ik had sowieso wel wat meer Harry/Ginny verwacht (gehoopt).
ik moest echt hard lachenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 11:20 schreef Sonja27 het volgende:
Ik moet stiekem wel een beetje lachen hoe er hier soms geroepen wordt dat bepaalde dingen niet kunnen en ongeloofwaardig zijn! Alsof het wel de gewoonste zaak van de wereld is dat iemand op een bezem kan vliegen en uberhaupt kan toveren!Waarom overal zo moeilijk dingen achter zoeken? Waarom niet gewoon lekker lezen? Het lijkt wel of er soms echt krampachtig gezocht wordt naar dingen die niet kloppen aan het verhaal
Ik zit nog altijd te genieten van het boek!
![]()
waarquote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:37 schreef alwaysthebest het volgende:
Dat doet er juist toe, ik quote JKR :quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:30 schreef bladibladibla het volgende:
Gisteren het einde nog maar eens gelezen, en het beviel me nu beter dan de eerste keer. Zelf de epiloog vond ik nu minder tenekrommend.
Ik hoop wel dat JKR nog met een soort Encyclopedie komt, want er zijn nog veel vragen opengelaten.
[..]
Harry had wel de mogelijkheid om niet te sterven: hij had gewoon de rest van zijn leven op de vlucht kunnen blijven, terwijl Voldemort hem op bleef jagen. Harry had the Forbidden Forrest niet in hoeven lopen, maar dat deed hij wel. Hij heeft er dus voor gekozen om zichzelf op te offeren.
Dat Voldemort hem niet expliciet de keus gaf om zichzelf niet op te offeren doet er niet toe: Harry had die keus, hij had kunnen vluchten, maar besloot toch het bos in te gaan. Dat komt volgens mij op hetzelfde neer als Lily die niet voor Harry had hoeven te blijven staan, maar dat toch deed.
Het gaat er juist om dat Voldemort lily de kans gaf om te blijven lezen, en deze kans geeft Voldemort harry niet. Harry's dood komt in die zin dus meer overeen met James zn dood dan met die van Lily.quote:Don't you want to ask me why James's death didn't protect Lily and Harry? There's your answer - you've just answered your own question - because she could have lived - and chose to die. James was going to be killed anyway. Do you see what I mean? I'm not saying James wasn't ready to; he died trying to protect his family, but he was going to be murdered anyway. He had no - he wasn't given a choice.
Als ze het echt goed had willen maken, had ze hem niet op zo'n lullige manier laten stervenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:43 schreef Molluck het volgende:
Maar verder was het gevecht in Hogwarts een prachtige climax na al die jaren dat je er al over gelezen hebt met een soort eerbetoon aan zijn bewoners (Flitwick en MacGonnagal) En ik vond vooral The Prince's Tale erg mooi, ook alsof de schrijfster het nog even goed wil maken met een personage dat al die boeken zoveel shit over zich heen krijgt.
Noodzakelijk natuurlijk. Geeft namelijk perfect aan wat voor een lul Voldemort is. Bovendien was het nogal essentieel in het knokpartijtje Harry vs. Voldy.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 19:43 schreef wonderer het volgende:
[..]
Als ze het echt goed had willen maken, had ze hem niet op zo'n lullige manier laten stervenIk geloof dat ik daar nog het meest van baal. Zonder Snape was Harry allang dood geweest, en dan wordt ie door een slang doodgebeten vanwege een toverstokje
De filmsnape ziet er totaal niet uit zoals ik me hem had voorgesteld.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 19:47 schreef no-look het volgende:
Snape stal mijn hart in de films, moet ik eerlijk toegeven. Hij wordt zooooo goed vertolkt door die Alan nog-watIk ben echt blij dat hij één van de helden van het verhaal is geworden. My main man Severus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |