abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51745697

Waar moet ik deze scene plaatsen?
Ja, die met de ballen in de bek.
  maandag 23 juli 2007 @ 13:32:18 #202
88233 Steve
Still the best.
pi_51745813
quote:
Op maandag 23 juli 2007 13:27 schreef Biancavia het volgende:
[afbeelding]

Erg verwarrend ja, maar dat is dus The Great Hall is Hogwarts, met dat betoverde plafond.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_51745886
ja de eindscene als ze om elkaar heen cirkelen ik vond hem goed. Mooi ook hoe hij hem relaxed met Riddel aanspreekt
pi_51745956
quote:
[afbeelding]

Harry die de Elders Wand vangt en voldemort die dood neervalt
  maandag 23 juli 2007 @ 13:59:47 #205
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_51746664
quote:
Op maandag 23 juli 2007 13:25 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Ja, maar wat doet hij daar als 19-jarige?
Hij zit dan toch zeker niet meer op Hogwarth's?
Betekent niet dat je niet 't platform op kan.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_51749810
quote:
[afbeelding]

Denk dat dat het theater is bij het ministerie, en die gecloakte (voldemort?) staat daar gewoon los van, dat is dus gewoon een plaatje van voldemort .
  maandag 23 juli 2007 @ 15:40:56 #207
88233 Steve
Still the best.
pi_51750016
quote:
Op maandag 23 juli 2007 15:36 schreef whiteninja het volgende:

[..]

Denk dat dat het theater is bij het ministerie, en die gecloakte (voldemort?) staat daar gewoon los van, dat is dus gewoon een plaatje van voldemort .
Ze zijn helemaal niet meer in dat theater geweest, lijkt me dus van niet.
pi_51750260
quote:
Op maandag 23 juli 2007 15:40 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Ze zijn helemaal niet meer in dat theater geweest, lijkt me dus van niet.
Dat is het enige theater waar ik over gelezen heb .
Gewoon om ons te misleiden dan .
pi_51751208
Waar is Madame Mallemour gebleven? En de kindertjes van haar en Hagrid?
pi_51751473
quote:
[afbeelding]

Ik denk ook de Great Hall in Hogwarts, het eind gevecht.
pi_51751692
quote:
Op maandag 23 juli 2007 13:20 schreef alwaysthebest het volgende:
Vielen jullie de seksueel getinte opmerkingen ook op trouwens?
Ja, maar ik kan ze niet meer voor de geest halen.

De saintlike - holey grap van George was trouwens briljant, net als Fleur die over Teddy begint als Percy komt binnenstormen
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
  maandag 23 juli 2007 @ 16:54:36 #212
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_51752636
Nu snap ik de gelijkenis met de Bijbel. Harry sterft om de 'wereld' te redden, net als wat Jezus heeft gedaan. Vervolgens staan ze beiden op uit de dood.

Beat that, Voldie-poo!
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_51753033
*UIT*

pi_51753188
Uit en dan ben je blij !?! Is juist kut want dat betekend het einde geen hp meer
  maandag 23 juli 2007 @ 17:18:11 #215
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_51753567
quote:
Op maandag 23 juli 2007 13:20 schreef alwaysthebest het volgende:
Vielen jullie de seksueel getinte opmerkingen ook op trouwens?
Nee

Welke vielen jou dan zoal op?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_51753694
Los van alles had ik bij bepaalde scenes (Harry & Ginny, vlak voor Ron kwaad wordt dat Harry niet moet spelen met de gevoelens van zijn zusje) wel het gevoel dat Rowling misschien wel een woeste uitkleedscene erin had wíllen schrijven, maar dat ze tegen zichzelf heeft moeten zeggen "Oh ja, fuck, het was een kinderboek, lalalala, * insert Ron & Hermione die de deur opentrekken* zo dan."
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_51753881
Trouwens, nieuwe theorie over dat ding in "Kings Cross" op het einde, wat dat ding is: Het zou best weleens Voldemort kunnen zijn. Want (p. 581) Voldemort is ook op de grond gevallen en is ook een tijdje bewusteloos geweest. Waarom hij ook bewusteloos is geweest, de oorzaak daarvoor moet ik nog even uitvissen, misschien ook weer bloed- of wand-connectie. Maar als hij dan ook bewusteloos is geweest, misschien was dat rauwe ding wel het menselijke deel van Voldemort wat er nog daadwerkelijk over was. Harry is daar zonder wonden en mooier dan in het echt, maar Voldemort in zijn "ware gedaante" is dan niks menselijker dan een rauw ding ?

Wat denken jullie ?
pi_51754087
quote:
Op maandag 23 juli 2007 17:27 schreef AudreyHepburn het volgende:
Trouwens, nieuwe theorie over dat ding in "Kings Cross" op het einde, wat dat ding is: Het zou best weleens Voldemort kunnen zijn. Want (p. 581) Voldemort is ook op de grond gevallen en is ook een tijdje bewusteloos geweest. Waarom hij ook bewusteloos is geweest, de oorzaak daarvoor moet ik nog even uitvissen, misschien ook weer bloed- of wand-connectie. Maar als hij dan ook bewusteloos is geweest, misschien was dat rauwe ding wel het menselijke deel van Voldemort wat er nog daadwerkelijk over was. Harry is daar zonder wonden en mooier dan in het echt, maar Voldemort in zijn "ware gedaante" is dan niks menselijker dan een rauw ding ?

Wat denken jullie ?
Ik denk het stukje ziel van Voldemort wat in Harry heeft gezeten als Horcrux.

Er staat ook:
Harry glanced again at the raw-looking thing that trembled and choked in the shadow beneath the distant chair.
(En dan zegt Perkie:) 'Do not pity the dead, Harry. Pity the living, and, above all, those who live without love.'
Met andere woorden denk ik: Wees niet verdrietig om degenen die gestorven zijn, maar wel om Voldemort, die nooit liefde heeft gekend.
pi_51754170
quote:
Op maandag 23 juli 2007 17:34 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Ik denk het stukje ziel van Voldemort wat in Harry heeft gezeten als Horcrux.

Er staat ook:
Harry glanced again at the raw-looking thing that trembled and choked in the shadow beneath the distant chair.
(En dan zegt Perkie:) 'Do not pity the dead, Harry. Pity the living, and, above all, those who live without love.'
Met andere woorden denk ik: Wees niet verdrietig om degenen die gestorven zijn, maar wel om Voldemort, die nooit liefde heeft gekend.
Opgelost. .
pi_51754481
Wat vonden jullie trouwens van Ron die wegliep? Heethoofd als het soms mag zijn, vond ik dat absoluut niet bij zijn karakter passen. En dat hij Hermione achter liet al helemaal niet.
  maandag 23 juli 2007 @ 17:54:32 #221
88233 Steve
Still the best.
pi_51754521
quote:
Op maandag 23 juli 2007 17:52 schreef thijsdetweede het volgende:
Wat vonden jullie trouwens van Ron die wegliep? Heethoofd als het soms mag zijn, vond ik dat absoluut niet bij zijn karakter passen. En dat hij Hermione achter liet al helemaal niet.
Ik vond het wel passend eigenlijk. In boek 4 was hij al net zo.
En die locket versterkte alles natuurlijk.
pi_51754593
En los van het weglopen, hij kon ook niet meer terugkomen toen ie spijt had, al had ie het gewild.
pi_51755805
UIT ( sinds gisteravond 23:25)
Ik vond het geen geweldig boek, maar die epiloog beviel mij wel.
Ik hou van happy endings.
pi_51756018
Hij had voor de zomer al een goed idee van wat er moest gebeuren, en toen wou die per se mee, heeft er nog even een paar weken over na kunnen denken, en keert midden in het verhaal na wat tobben om, zonder ook maar 1 keer Harry over te hebben willen halen terug te keren en in principe iedere kans op de liefde van zijn leven verspelend? Neh.

Dat tie niet meer terug kon komen snap ik, het was eerder ietwat far-fetched hoe hij toch nog the put-outer (of hoe heette dat ding tegenwoordig) kon misbruiken. Hij had ook andere dingen kunnen gaan organiseren en bij Battle of Hogwarts terug opduiken.
  maandag 23 juli 2007 @ 18:49:53 #225
88233 Steve
Still the best.
pi_51756058
quote:
Op maandag 23 juli 2007 17:18 schreef Kaneelstokje het volgende:
Nee
Welke vielen jou dan zoal op?
Ik kan ze me niet precies herinneren (en opzoeken is iets te veel werk) maar volgens mij zat er iets in over Merlin, toverstokjes die ergens gestopt kunnen worden...
  maandag 23 juli 2007 @ 18:57:51 #226
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51756304
quote:
Op maandag 23 juli 2007 18:48 schreef thijsdetweede het volgende:
Dat tie niet meer terug kon komen snap ik, het was eerder ietwat far-fetched hoe hij toch nog the put-outer (of hoe heette dat ding tegenwoordig) kon misbruiken. Hij had ook andere dingen kunnen gaan organiseren en bij Battle of Hogwarts terug opduiken.
Maar wie had Harry dan uit die poel water moeten redden? Snape zelf?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 23 juli 2007 @ 19:08:37 #227
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_51756678
quote:
Op maandag 23 juli 2007 18:49 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Ik kan ze me niet precies herinneren (en opzoeken is iets te veel werk) maar volgens mij zat er iets in over Merlin, toverstokjes die ergens gestopt kunnen worden...
Ja, dat is waar. Maar echt sexueel niet. Best wennen als je Kushiel's Legacy net uit hebt,
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_51756707
Ik vond het nepste stukje hoe ze op die draak uit Goudgrijp ontsnapten, dwars door de aarde ofzo
Het deed verder niets af aan het verhaal, heel mooi boek.
pi_51757016
Er waren gewoon zoveel rare dingen aan het boek..
Allereerst vond ik het eerste hoofdstuk redelijk teleurstellend, oehoeee, death eathers vermoorden een lerares van Hogwarts die we nog nooit hebben gezien.. who cares really. En als het ministerie zo makkelijk is overte nemen, waarom hebben ze dan in godsnaam zo lang ermee gewacht? Het hoofdstuk over de dursleys vond ik ook erg melodramatisch, daar hebben we dudley, die harry jarenlang heeft getreiterd, die nu opeens liefdevol tegen harry spreekt. Ja, het was vanaf boek 1 al duidelijk dat Rowlings zwakste kant het brengen van wat drama is.. ("Harry... you're a wizard!) maar dat heeft het nooit voor mij verpest.. Maar nu..het was leuk toen Petunia voor Harry opkwam in deel 5, nu was het gewoon een beetje overdue. Ik vond het ook niet erg leuk hoe harry nou al die dingen over dumbledore kwam te weten, hij las het meeste gewoon in de fucking krant! (dat stukje vond ik ook al zo raar geschreven) en dan hebben we 7 paginas van Rita Skeeter, waarvan, ik geef toe, het op het begin leuk was, maar na een tijdje was dat ook wel weer teveel van het goede.

Er kwamen ook wel erg veel gebeurtenissen voor die wel heel makkelijk waren.. Accio Hagrid? Ron spreekt Parseltongue?! "Oh hey, we moeten ontsnappen... goh een draak, komt dat even goed uit" "ja eigenlijk is dit een aan/uitsteker, maar voor het gemak kan ik ook jullie stemmen ermee horen".. How convenient!
Rowling heeft eerst gezegd dat "een geheim met de secret keeper meesterft" en nu waren er opeens 20 secretkeepers... Bill was secret keeper van zijn huis, maar Ron kon wel aan Dobby vertellen waar hij heen moest gaan (dit klopt dus absoluut niet met de rest van de boeken). De horcruxes waren zooo belangrijk, maar eigenlijk speelden ze maar een minieme rol in dit boek.. Het enige wat we ervan zagen was dat Harry, Ron en Hermione aan het kamperen waren en "op zoek" waren naar die dingen, die ze overigens wel érg makkelijk hadden gevonden en vernietigd. Come on.. Ron en hermione vernietigen al een horcrux in CoS, en vervolgens vernietigd Harry dat ding omdat het in het vuur valt dat door Crabbe is gemaakt (crabbe... for fucks sake, zelfs hermione, "slimste heks van haar generatie", durfde/kon dat niet)
Oe, kreacher, de huiself die 20 jaren lang is geindoctrineerd door slechte tovenaars en die Harry 2 jaar lang heeft gehaat (en vice versa) blijkt opeens fucking hardcore te zijn en maakt eten voor Harry en leidt een huiself opstand.. Moest dan iedereen perse in dit boek opeens het licht zien behalve voldemort? doe eens even realistisch zeg. Het kwam gewoon allemaal té goed uit voor Harry, al die mensen die opeens aan zijn kant stonden. Alles werd hem gewoon aangeboden.. van kreacher tot narcissa.

En wat een rare introductie van dat verslaan en dan toe-eigenen van die toverstokken, daar had ze ook wel eerder mee mogen komen.. (deel 2 met duelleren misschien?)

Ik heb gewoon het gevoel dat Rowling de draad is kwijtgeraakt en in de knel kwam met haar plot en er maar een paar regels voor haar wereld heeft bijbedacht of veranderd, zodat het maar uit zou komen, net als dat je deed toen je klein was en je al je knikkers bijna verloor aan een ander: "nee, dat zijn niet de regels, je moet minstens 50 stappen van de pot staan"

Soms had ik het gevoel dat het beter Albus Dumbledore & The Deathly Hallows had kunnen heten. De ene magere verhaallijn ("zoektocht" naar horcruxes) die het halve boek besloeg maakte plaats voor een ander matig verhaal ("deathly hallows") waar het voor de rest van het verhaal over ging, en daarna kwam ze weer met dr horcruxes in de laatste 2 hoofdstukken, ik vond het maar erg warrig geschreven.. Alsof ze zelf van tevoren niet wist wat ze zelf nou liever wilde gebruiken om voldemort mee te verslaan en dat ze daarna het maar bij elkaar heeft gevoegd omdat ze het allebei lwel leuk vond, met als gevolg dat het allebei net niet heeft gewerkt.

Dan de mensen die dood gingen.. laat het duidelijk zijn dat ik het niet erg vind WIE er zijn gestorven, maar wel op de manier waarop dat is beschreven. Hedwig gaat dood, en Harry maakt er een ontzettend drama van..Hedwigs dood zijn we bij en er worden 2 bladzijden aan verspild, I daresay. Dan aan het eind van het boek hebben we de dood van Lupin, die ik toch echt wel wat belangrijker acht dan een fucking Uil, die wordt gedood OFF-SCREEN in één enkele zin. Sinds wanneer is die fucking uil belangrijker dan lupin? Zelfs Cedric Diggory heeft Harry langer over getreurd. Rowling beschrijft ook nog eens, in een poging om poetisch te klinken ofzo, de dood van fred, en dat had heel mooi geklonken als hij niet was gestorven door fucking vallend gesteente of wat het ook was. Oh isnt that ironic, don't you think

En dan dat tenenkrommende einde. Wat een suikerspinhoofdstuk zeg, give me a fucking break.. Albus Severus Potter?! How cheesy. Kijk, dat soort dingen zijn leuk voor fanfics, leuk om als fan over na te denken omdat je weet dat het toch niet gebeurt.. helaas is dit the real deal. Ik kan werkelijk niet geloven dat dit het hoofdstuk is waar we allemaal zo lang op hebben gewacht, waar ze 17 jaar op heeft zitten zwoegen. Wat in haar fucking kluis heeft gelegen al die tijd, doe normaal zeg. Ze besteed 3 boeken aan harry's carriere in de toekomst (deel 4 denkt hij na over het schouwer zijn, deel 5 zegt mcgonagall dat ze er alles aan zal doen om dat te laten lukken, deel 6 denkt hij dat het over is, maar surprise surprise daar is slughorn) en dan komen we niet eens te weten wat hij nou is..

Dit boek heeft gewoon te veel gaten, in plaats van dat Rowling de dingen heeft uitgelegd waar ze altijd zo mysterieus heeft gedaan in interviews en de boeken (bv wat james en lily deden voor de kost, wat het departement van mystificatie nou precies is, het gordijn, al die instrumentjes van dumbledore, blablabla) komt ze op te proppen met personages just for the hell of it, ik noem een Krum (en een Umbridge en Rita Skeeter) want ja, het is natuurlijk schandaling asl niet ieder personage dat ze ooit heet verzonnen zn neus niet even laat zien in dit boek..

En dan dat "Not my daughter you bitch", ik heb echt geen probleem met gevloek, als ik kinderen zou hebben zou ik wel iets ergers kunnen bedenken dan het blootstellen van "hun tere kinderzieltjes" aan gevloek en gescheld.. maar iets in me zegt mij dat Rowling nooit van zn leven bitch had gezegd in de afgelopen delen, (wat ze volgens mij ook niet heeft gedaan.. het was altijd van: "Hermione said.. RON!"blabla) al was het alleen omdat er dan ouders waren geweest die de serie niet hadden gekocht voor hun kids, maar ja.. dit is het 7e deel, dus rowling hoeft dan geen rekening meer te houden met de verkoop.. het verkoopt toch wel.. Dus begon ze in dit boek zich uit te leven met all those damn bitches en slechte toverstok grapjes. You know its the last book when rowling starts swearing. Ik vind het gewoon erg goedkoop van dr, doe het van het begin af aan of doe het niet.

en wtf.. rowling heeft altijd gezegd dat de keuze die Lily had om NIET te sterven ervoor heeft gezorgd dat de vloek weerkaatste op voldemort en harry beschermde van de dood. Toch is deze bescherming er wél wanneer Harry zich opoffert voor de rest van de wereld, terwijl hij duidelijk de keuze om te blijven lezen NIET heeft, voldemort had hem hoe dan ook willen vermoorden. Het enerzijds een bewuste keuze van harry om te sterven (hij gaf het soort van op) mar hij was hoe dan ook achtervolgd door voldemort om te sterven, voldemort gaf hem niet de mogelijkheid om weg te stappen.

Bwuh, de teleurstelling. Ik ben echt heel erg teleurgesteld, ik heb jaren gewacht op dit boek, en ik had meer van Rowling verwacht dan dit. Er kloppen gewoon dingen niet aan.. er zitten gewoon gaten in dit boek, en wanneer de gaten er niet zitten is het omdat Rowling er een oplossing tevoorschijn heeft getoverd (pun not intended ). Het enige wat ik wél erg leuk vond om te lezen was hoe Snape Lily al die tijd lief had. En daarmee bedoel ik niet de manier waarop dat is geschreven, dat was ronduit beroerd, maar wél het verhaal erachter.
pi_51757613
quote:
Op maandag 23 juli 2007 18:57 schreef wonderer het volgende:

[..]

Maar wie had Harry dan uit die poel water moeten redden? Snape zelf?
Snape's Patronus, Hermione, Potter zelf, of ze had er omheen kunnen schrijven en überhaupt niet bij dat water langskomen. Of ze blijven met die Horcruxes sjouwen tot ze bij Hogwarts/de Lestrange kluis aankomen, alwaar het zwaard of de basilisk-tand het werk doen.
Wat mij betreft had Crabbe de hele rugzak van Harry in de hens gestoken. En dat had Voldemort best mogen merken, dan.
  maandag 23 juli 2007 @ 19:39:48 #231
71919 wonderer
pi_51757744
quote:
Op maandag 23 juli 2007 19:36 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Snape's Patronus, Hermione, Potter zelf, of ze had er omheen kunnen schrijven en überhaupt niet bij dat water langskomen. Of ze blijven met die Horcruxes sjouwen tot ze bij Hogwarts/de Lestrange kluis aankomen, alwaar het zwaard of de basilisk-tand het werk doen.
Wat mij betreft had Crabbe de hele rugzak van Harry in de hens gestoken. En dat had Voldemort best mogen merken, dan.
Dat is mijn punt een beetje. Ron was wel ERG convenient wat tijd en plaats betreft.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  † In Memoriam † maandag 23 juli 2007 @ 19:43:34 #232
43556 miss_dynastie
pi_51757889
quote:
Op maandag 23 juli 2007 19:17 schreef Afrodite het volgende:
Bwuh, de teleurstelling. Ik ben echt heel erg teleurgesteld, ik heb jaren gewacht op dit boek, en ik had meer van Rowling verwacht dan dit.
Helemaal mee eens, vooral met deze zin
quote:
Ik heb gewoon het gevoel dat Rowling de draad is kwijtgeraakt en in de knel kwam met haar plot en er maar een paar regels voor haar wereld heeft bijbedacht of veranderd, zodat het maar uit zou komen, net als dat je deed toen je klein was en je al je knikkers bijna verloor aan een ander: "nee, dat zijn niet de regels, je moet minstens 50 stappen van de pot staan"
Met dien verstande dat ik beter had gehoopt van Rowling, maar wel al heel bang was dat ze de draad kwijt was en dat is alleen maar bewezen met dit boek. Had er dan gewoon een jaar of vijf voor genomen of zo. Het had de hype echt niet minder gemaakt.
pi_51758216
Ok, waar ik deel 4, 5 en 6 in een ruk uit had gelezen had ik het nu iets rustiger gedaan: ik moet zeggen dat mijn vrees dat 600 pagina’s te weinig zouden zijn om alles te “behandelenden” en uit te leggen te weinig zou zijn ongegrond is gebleken.

Ik heb er gemengde gevoelens over, van de ene kant een heel mooie einde maar van de andere kant: waar alle magie tot nu toe “te verkopen” was had ik daar nu last mee: het is een zeer volwassen verhaal met een erg sterke onderwerpen: Rassenhaat, Oorlog, moord, intriges, plotwendingen: en opeens Wingardium Leviosa , magie was naar mijn idee opeens onreëel als je begrijpt wat ik bedoel. Geen kinderboek maar af en toe regelrechte horror (recht las ik in een comment: 1984 praktijken, daar moest ik ook vaak aan denken)

Rowling heeft dit erg goed gespeeld: ze heeft het nooit onder stoelen en banken gestoken dat het einde al bekend was: dus ze had wel degelijk een volwassen boek in gedachten. Door een kinderboek te schrijven had kinderen al op een zeer jonge leeftijd bereikt die naar mate ze ouder werden ook een volwassenere boek te lezen kregen. Een 13 jarige die alle boeken in een ruk zou uitlezen heeft er niet een zelfde belevenis bij als een fan van de eerste orde.

Jammer, toch wel vreemd om te beseffen dat je nooit meer halsreikend uit zal kijken naar de nieuwe Potter
pi_51763201
quote:
Op maandag 23 juli 2007 19:43 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, vooral met deze zin
[..]

Met dien verstande dat ik beter had gehoopt van Rowling, maar wel al heel bang was dat ze de draad kwijt was en dat is alleen maar bewezen met dit boek. Had er dan gewoon een jaar of vijf voor genomen of zo. Het had de hype echt niet minder gemaakt.
Ach tja niet iedereen is Tolkien, !! Harry Potter 7 SPOILER- topic #2! PAS OP SPOILERS !!! Maar ik kan best begrijpen dat jullie teleurgesteld zijn. Ikzelf vond het een leuk boek maar vond wel jammer dat er weinig vragen beantwoord zijn.
pi_51763655
Ik heb het boek rond 17:00 uitgelezen vanmiddag...
Het zinkt nu pas een beetje...

Vond het boek niet supergeweldig, maar het ging ermee door. Vooral fred en george waren leuk.
Maar dat hele verhaal over the elder wand, vond ik een beetje achterlijk. Dat had niet gehoeven.
En ik had meer verwacht over het huis van harry's ouders.
Er gingen wel ontzettend veel dood zeg Echt absurd.
pi_51763776
Jammer dat het nu ècht afgelopen is..
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_51764472
quote:
Op zondag 22 juli 2007 11:44 schreef Biancavia het volgende:
Okee, eigenlijk heb ik dus nog gewoon een waslijst met vragen.
Ik vraag me hetzelfde af...
Op naar boek 8
pi_51774009
Ik verheug me wel al op de film
pi_51776448
Ik heb hem gisteravond uitgelezen.
Heel mooi boek
Heel verassend ook met sneep/perkamentus/lily
En het einde was mooi <3
pi_51777467
Ik moet stiekem wel een beetje lachen hoe er hier soms geroepen wordt dat bepaalde dingen niet kunnen en ongeloofwaardig zijn! Alsof het wel de gewoonste zaak van de wereld is dat iemand op een bezem kan vliegen en uberhaupt kan toveren! Waarom overal zo moeilijk dingen achter zoeken? Waarom niet gewoon lekker lezen? Het lijkt wel of er soms echt krampachtig gezocht wordt naar dingen die niet kloppen aan het verhaal Ik zit nog altijd te genieten van het boek!
pi_51777507
quote:
Op maandag 23 juli 2007 19:39 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dat is mijn punt een beetje. Ron was wel ERG convenient wat tijd en plaats betreft.
Ja en toen hij met zijn toverstaf iemand verlamde DAT KAN TOCH NIET?!! BEETJE ERG RAAR ALLEMAAL !
  dinsdag 24 juli 2007 @ 11:24:45 #242
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51777593
Ik heb het boek uit. Jammer eigenlijk, want nu is het gedaan. Persoonlijk vind ik dat er wel een beetje gezeurd wordt in dit topic, maar dit terzijde

Er was maar één iets waar ik het tijdens het lezen écht moeilijk mee had en dat was het verhaal van Secret Keepers. Hoe kon Ron dit opeens doorgeven aan Dobby? Bij Grimmauld place moest het toch "neergeschreven" worden door de secret keeper zelf? Ron is idd al in het huis van Bill en Fleur geweest, maar dat maakt hem toch nog geen secret keeper aangezien Bill nog leeft? Dat vond ik een beetje vaag.

En ow, geen incest toch in de epiloog? Teddy (zoon van Lupin en Tops) heeft iets met Victoire (kind van Bill en Fleur). Hier is toch geen verwantschap?

Voor de rest mocht alles wel uitgebreider voor mij. Ik ging er geen probleem mee hebben moest het boek een paar honderd bladzijden dikker geweest zijn, maar het was wel goed En Rowling gebruikt al in elk boek een aantal "deux ex machina's". Dus had ik ze hier ook wel verwacht hoor. Dat is nu net magie zeker?
pi_51777792
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 08:27 schreef Koningin het volgende:
Ik verheug me wel al op de film
Zal wel een lange film worden willen ze alles er in stoppen.
pi_51779539
Gisteren het einde nog maar eens gelezen, en het beviel me nu beter dan de eerste keer. Zelf de epiloog vond ik nu minder tenekrommend.

Ik hoop wel dat JKR nog met een soort Encyclopedie komt, want er zijn nog veel vragen opengelaten.
quote:
Op maandag 23 juli 2007 19:17 schreef Afrodite het volgende:
en wtf.. rowling heeft altijd gezegd dat de keuze die Lily had om NIET te sterven ervoor heeft gezorgd dat de vloek weerkaatste op voldemort en harry beschermde van de dood. Toch is deze bescherming er wél wanneer Harry zich opoffert voor de rest van de wereld, terwijl hij duidelijk de keuze om te blijven lezen NIET heeft, voldemort had hem hoe dan ook willen vermoorden. Het enerzijds een bewuste keuze van harry om te sterven (hij gaf het soort van op) mar hij was hoe dan ook achtervolgd door voldemort om te sterven, voldemort gaf hem niet de mogelijkheid om weg te stappen.
Harry had wel de mogelijkheid om niet te sterven: hij had gewoon de rest van zijn leven op de vlucht kunnen blijven, terwijl Voldemort hem op bleef jagen. Harry had the Forbidden Forrest niet in hoeven lopen, maar dat deed hij wel. Hij heeft er dus voor gekozen om zichzelf op te offeren.

Dat Voldemort hem niet expliciet de keus gaf om zichzelf niet op te offeren doet er niet toe: Harry had die keus, hij had kunnen vluchten, maar besloot toch het bos in te gaan. Dat komt volgens mij op hetzelfde neer als Lily die niet voor Harry had hoeven te blijven staan, maar dat toch deed.
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_51779653
Dat oor van George, dat was natuurlijk een voorbode.
Zijn oren waren niet meer compleet, hij was niet meer heel. En toen ging zijn hele 'andere helft' eraan.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 12:37:03 #246
88233 Steve
Still the best.
pi_51779718
30 juli is er een webchat met Rowling, ik ben benieuwd wat ze te zeggen heeft. Aan de reacties op het hele internet te zien zijn wij hier niet te enige die de epiloog toch een beetje jammer vinden.
pi_51779813
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 12:37 schreef alwaysthebest het volgende:
30 juli is er een webchat met Rowling, ik ben benieuwd wat ze te zeggen heeft. Aan de reacties op het hele internet te zien zijn wij hier niet te enige die de epiloog toch een beetje jammer vinden.
Op mugglenet staan ongeveer 4300 reacties en daarin is ook te lezen dat er heel veel zijn die de epiloog nogal een disappointment vinden.

Deze reactie vond ik grappig:
quote:
Posted by iloveketchup 15 hours ago

Oh my gosh. Wow. I think I loved it. Have to reread it to be sure. My favoritest part was when Percy came back. I squealed for like 5 minutes and hugged my dog. He was kind of afraid of me for a while.
Ben benieuwd wat voor vragenvuur Rowling op zich af zal krijgen tijdens die chat!
pi_51779818
het zou grappig zijn geweest als Harry in de epiloog opeens Dudley tegen zou komen op het treinstation
In life you achieve what you thínk you deserve
pi_51779853
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 12:40 schreef Torio het volgende:
het zou grappig zijn geweest als Harry in de epiloog opeens Dudley tegen zou komen op het treinstation
Ja! Dat Dudley zijn zoon Harry Vernon op de trein naar Hogwarth's zet!
pi_51779945
wat ik me nog afvraag...petunia heeft dus een brief naar dubledore geschreven waarin ze smeekt of ze ook naar hogwarts mag.
wat heeft dumbledore nou geantwoord?
pi_51780075
quote:
Ik vond hem op zich niet jammer, maar hij kwam te snel.
Het was echt: einde gevecht => epiloog.
Beter zou ik vinden als ie terug liep naar de Great Hall, iedereen weer zag, praten met Ginny, misschien wat begrafenissen etc.... en daarna de epiloog
  dinsdag 24 juli 2007 @ 12:51:08 #252
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_51780099
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 12:45 schreef Torio het volgende:
wat ik me nog afvraag...petunia heeft dus een brief naar dubledore geschreven waarin ze smeekt of ze ook naar hogwarts mag.
wat heeft dumbledore nou geantwoord?
Waarschijnlijk twee letters.
N & O
(zou die een howler hebben gebruikt? )
Burnt to the core but not broken
pi_51780127
Iets in de trant van "Ach, joh, arme Petunia, dit gaat 'm niet worden want je kan alleen naar Hogwards als je een tovenaar of heks bent. Sorry babe." Gok ik zo. Niks bijzonders lijkt me.

En als Harry dan overleeft en Lily doodgaat, dan neemt Perkamentus weer contact op met Petunia om voor Harry te zorgen, toch ?
pi_51780144
wat een bagger einde
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 12:54:12 #255
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_51780179
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 12:52 schreef AudreyHepburn het volgende:
Iets in de trant van "Ach, joh, arme Petunia, dit gaat 'm niet worden want je kan alleen naar Hogwards als je een tovenaar of heks bent. Sorry babe." Gok ik zo. Niks bijzonders lijkt me.

En als Harry dan overleeft en Lily doodgaat, dan neemt Perkamentus weer contact op met Petunia om voor Harry te zorgen, toch ?
Yep.
Die zal dus flink over de zeik zijn geweest.
Eerst was ze niet goed genoeg, maar nu hadden ze haar ineens wél nodig.
pi_51780286
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 12:54 schreef PPL het volgende:

[..]

Yep.
Die zal dus flink over de zeik zijn geweest.
Eerst was ze niet goed genoeg, maar nu hadden ze haar ineens wél nodig.
Maar Petunia is sowieso stom. Wat had ze nou gedacht, naar Hogwards zonder ook maar een centje tovertalent te hebben ? Alsof ze dan gelukkig was geworden. . Volgens mij word je dan platgebombardeerd met jinxes door Lucius Malfoy voor je "WTF ?" kan zeggen. !
pi_51780290
ok ik dacht al dat hij 'nee' zou hebben gezegd, ik was even confused doordat petunia iets zei van:
'no i dont want to go to that stupid castle and learn how to be a freak'

maar dat was uiteraard uit jaloezie

die laatste 100 pagina's heb ik echt in een rush gelezen trouwens
pi_51780345
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 12:58 schreef Torio het volgende:
ok ik dacht al dat hij 'nee' zou hebben gezegd, ik was even confused doordat petunia iets zei van:
'no i dont want to go to that stupid castle and learn how to be a freak'

maar dat was uiteraard uit jaloezie

die laatste 100 pagina's heb ik echt in een rush gelezen trouwens
Uit de categorie: "Nee, ik hoef die zak spekjes niet. Stik er maar in." .
pi_51780536
ook leuk dat gescheld af en toe tussendoor

NOT MY DAUGHTER YOU BITCH!!!
dat 'effing' tussendoor
en Hermione die zei dat Ron zijn wand ergens in kon stoppen
pi_51780753
Toch mis ik nog honderd pagina's
  dinsdag 24 juli 2007 @ 13:18:35 #261
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_51780936
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 13:12 schreef kyraaa het volgende:
Toch mis ik nog honderd pagina's
Op z'n minst (...)
  dinsdag 24 juli 2007 @ 13:19:47 #262
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_51780982
Ik heb de epiloog er met een mesje voorzichtig uitgesneden.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 24 juli 2007 @ 13:25:28 #263
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_51781167
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 13:19 schreef Strolie75 het volgende:
Ik heb de epiloog er met een mesje voorzichtig uitgesneden.
Hopen dat het een dronkemans droom is van Harry na teveel Firewhiskey op het overwinningsfeest.
Boek 8 begint dan dat ie met een kater wakker wordt naast Ginny.
Dan komt Molly Weasley binnen: "NOT MY DAUGHTER YOU ASSHOLE!!!"
pi_51781193
wie is Ginny in het nederlands?
Mods met een x zijn tof.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 13:26:27 #265
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_51781207
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 13:26 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
wie is Ginny in het nederlands?
Ginevra
pi_51781249
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 13:26 schreef PPL het volgende:

[..]

Ginevra
ik heb GInny even opgezocht op het internet

paar jaartjes erbij, en gaan met die banaan
Mods met een x zijn tof.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 13:32:33 #267
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_51781398
Redheads
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
  dinsdag 24 juli 2007 @ 13:45:32 #268
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_51781859
Overigens, wie viel 't nog meer op dat Sirius en Bellatrix op dezelfde manier 't hoekje omgingen?
Some say in ice
  dinsdag 24 juli 2007 @ 13:45:45 #269
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_51781865
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 13:27 schreef Deoxyribonucleic het volgende:

[..]

ik heb GInny even opgezocht op het internet

paar jaartjes erbij, en gaan met die banaan
De Banaan van Harry zal je bedoelen!
  dinsdag 24 juli 2007 @ 14:03:25 #270
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51782392
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 13:45 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Overigens, wie viel 't nog meer op dat Sirius en Bellatrix op dezelfde manier 't hoekje omgingen?
Dat kan niet he Sirius is door een spreuk achterovergevallen (niet gedood) en door die boog gevallen (wel dood, door de boog dus). Bella is gewoon door een spreuk gedood door Molly.

Hey, wat ben ik een pietje precies
  dinsdag 24 juli 2007 @ 14:05:04 #271
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_51782435
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 14:03 schreef leonieke het volgende:

[..]

Dat kan niet he Sirius is door een spreuk achterovergevallen (niet gedood) en door die boog gevallen (wel dood, door de boog dus). Bella is gewoon door een spreuk gedood door Molly.
Ik heb 't ook niet over de spreuken. (Overigens, welke spreuk was dat?), maar over de manier waarop.
Some say in ice
  dinsdag 24 juli 2007 @ 14:08:35 #272
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51782534
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 14:05 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

Ik heb 't ook niet over de spreuken. (Overigens, welke spreuk was dat?), maar over de manier waarop.
Oké dan, de manier
Sirius door een boog, bij Bella was er geen boog

Ik denk dat Molly ge'avada kedavraadtdt heeft, maar dan non verbal. Ik ken geen enkele andere spreuk waardoor iemand direct sterft. Alhoewel.. was er een groene lichtflits?
  dinsdag 24 juli 2007 @ 14:12:00 #273
88233 Steve
Still the best.
pi_51782624
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 11:24 schreef leonieke het volgende:
Er was maar één iets waar ik het tijdens het lezen écht moeilijk mee had en dat was het verhaal van Secret Keepers. Hoe kon Ron dit opeens doorgeven aan Dobby? Bij Grimmauld place moest het toch "neergeschreven" worden door de secret keeper zelf? Ron is idd al in het huis van Bill en Fleur geweest, maar dat maakt hem toch nog geen secret keeper aangezien Bill nog leeft? Dat vond ik een beetje vaag.
Het enige wat zou kunnen is dat huiselfen niet te maken hebben met het secret, dat ze gewoon binnen kunnen lopen. Dat ze niet kunnen vertellen wat het adres is, maar er zelf wel heen kunnen gaan. Huiselfen zijn altijd al bijzonder geweest, ook met het verschijnselen en verdwijnselen...
  dinsdag 24 juli 2007 @ 14:15:01 #274
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51782712
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 14:12 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Het enige wat zou kunnen is dat huiselfen niet te maken hebben met het secret, dat ze gewoon binnen kunnen lopen. Dat ze niet kunnen vertellen wat het adres is, maar er zelf wel heen kunnen gaan. Huiselfen zijn altijd al bijzonder geweest, ook met het verschijnselen en verdwijnselen...
Hmz, heb je wel een punt idd En dan kunnen ze blijkbaar ook zomaar andere mensen meenemen. Zou wel kunnen Maar toen ik het in het boek las, had ik toch zoiets van: hmz
* leonieke onderschat de magische krachten van huiselfen
pi_51782747
die unforgiveable curses blijken tocg niet zo unforgiveable

de Crucio's, Imperio's en Avada Kedavra's vlogen ons om de oren
  dinsdag 24 juli 2007 @ 14:17:19 #276
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51782789
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 14:16 schreef Torio het volgende:
die unforgiveable curses blijken tocg niet zo unforgiveable

de Crucio's, Imperio's en Avada Kedavra's vlogen ons om de oren
Voldemort had ook wel het ministerie overgenomen. Hij zal zijn spreuken nooit onvergeeflijk gevonden hebben, hoor
pi_51782816
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 14:17 schreef leonieke het volgende:

[..]

Voldemort had ook wel het ministerie overgenomen. Hij zal zijn spreuken nooit onvergeeflijk gevonden hebben, hoor
ah, daar heb je een punt
  dinsdag 24 juli 2007 @ 14:18:53 #278
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_51782837
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 14:08 schreef leonieke het volgende:

[..]

Oké dan, de manier
Sirius door een boog, bij Bella was er geen boog

Ik denk dat Molly ge'avada kedavraadtdt heeft, maar dan non verbal. Ik ken geen enkele andere spreuk waardoor iemand direct sterft. Alhoewel.. was er een groene lichtflits?
De spreukbeschrijving is precies hetzelfde als bij Sirius. That is to say, erg lackluster. Sirius ontweek een 'jet of red light', stopte en werd geraakt door een 'jet of light'. Bij Bella is er niet eens een kleur, alleen dat ie d'r recht over d'r hart raakte.

Ik denk niet dat het een Killing Curse was. Elke keer dat we die gebruikt hebben gezien, was er een spreuk, uitzondering daargelaten 1 keer. (Bellatrix die de vos vermoordt in HBP.). En dan nog was er het bekende groene licht. Dat wordt hier niet genoemd, denk niet dat het dus zo was...

Variantje op de Conjuctivis Curse, maar ipv de ogen voor het hart?
Some say in ice
  dinsdag 24 juli 2007 @ 14:21:43 #279
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51782919
Ik zou dat stuk over die spreuk echt nog eens opnieuw moeten lezen, maar mijn man is het boek nu aan het lezen en ik kan hem toch niet afnemen, he?

Kun je eens helpen met wat die conjuctivis curse precies is?
  dinsdag 24 juli 2007 @ 14:27:13 #280
88233 Steve
Still the best.
pi_51783100
Conjunctivitis Curse

Conjunctivitis is an inflammation of the conjunctiva (mucous membrane that lines the surface of the eyelid and the exposed surface of the eyeball), and is taken from the Latin "conjunctus," meaning "joined together."

This curse is aimed at the eyes of the victim and causes the eyelids to crust together so that the victim cannot see. In addition to loss of sight, it seems to cause pain to the victim as well. Evidence of this comes from Krum's use of the spell in the First Task of the Triwizard Tournament, when he cast it on his dragon as he tried to retrieve his golden egg: having been hit with the curse, the dragon began to trample around in agony [GOF20].

Sirius was going to suggest this spell for Harry to use in the Tournament himself, but he was interrupted by Ron coming into the Gryffindor common room before he could say it [GOF19]. This may have been just as well in the end, as Sirius later admitted that Barty Crouch Jnr/Moody's solution of using his broomstick was a better idea [GOF23].

Olympe Maxime also used this spell against the Giants, when they turned nasty following Gogomath replacing Karkus as the chief. The spell was effective in making them release Hagrid, but also turned the Giants against them once and for all, because if there's one thing a Giant hates, it's magic being used against them [OOTP20].

Bron: Mugglenet
  dinsdag 24 juli 2007 @ 14:52:32 #281
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51783834
Thx alwaysthebest
Een spreuk om het hart te verlammen dan ofzo?

Trouwens, hadden jullie ook geen grootse dingen van Ginny verwacht? Of iets ivm katten? Of beroepen-nieuws? Ik miste toch nog een paar dingen hoor
  dinsdag 24 juli 2007 @ 15:03:20 #282
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_51784141
Ik had sowieso wel wat meer Harry/Ginny verwacht (gehoopt).
  dinsdag 24 juli 2007 @ 15:03:39 #283
88233 Steve
Still the best.
pi_51784152
Ginny was wel heel erg afwezig in het boek ja.
Alleen dat zwaard dat ze wilde stelen. En dat mislukt nog ook.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 15:04:14 #284
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_51784169
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 15:03 schreef alwaysthebest het volgende:
Ginny was wel heel erg afwezig in het boek ja.
Alleen dat zwaard dat ze wilde stelen. En dat mislukt nog ook.
En haar verjaardagscadeau voor Harry natuurlijk.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 15:06:24 #285
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51784224
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 15:03 schreef PPL het volgende:
Ik had sowieso wel wat meer Harry/Ginny verwacht (gehoopt).
Ik ook Maar dat komt ook omdat ik die fanfiction een paar keer heb gelezen. Ik vond het een beetje jammer dat Ginny terug naar school ging en niet meeging met het trio.
pi_51784826
Inderdaad! JKR legt al die tijd zo vreselijk de nadruk op liefde, en dan laat die Ginny zich iedere keer maar wegsturen...
pi_51785460
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 11:20 schreef Sonja27 het volgende:
Ik moet stiekem wel een beetje lachen hoe er hier soms geroepen wordt dat bepaalde dingen niet kunnen en ongeloofwaardig zijn! Alsof het wel de gewoonste zaak van de wereld is dat iemand op een bezem kan vliegen en uberhaupt kan toveren! Waarom overal zo moeilijk dingen achter zoeken? Waarom niet gewoon lekker lezen? Het lijkt wel of er soms echt krampachtig gezocht wordt naar dingen die niet kloppen aan het verhaal Ik zit nog altijd te genieten van het boek!
ik moest echt hard lachen van die eerste paar zinnen maar je hebt gelijk ik heb ook zeker wel genoten echt pokke dat dit het einde is
pi_51785521
quote:
waar
  dinsdag 24 juli 2007 @ 16:07:51 #289
88233 Steve
Still the best.
pi_51786141
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 15:46 schreef Wouser het volgende:

[..]

waar
Via bloomsbury.com.
pi_51786430
tof ik neem aan dat er ook staat op de website hoe laat ?
  dinsdag 24 juli 2007 @ 16:53:00 #291
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_51787608
Uit. En ik vond het een vrij goede climax voor het eind van de serie, al zijn er ook wat minpunten naarmijn mening.

Even wat losse flarden die mij echt bij zijn gebleven;
Ik kreeg kippenvel en een enorm onheilspellend gevoel toen er op de bruiloft door de patronus van Kingsley werd gezegd: "It is done. The ministry has fallen. They are coming." Ik kreeg er echt kriebels van op een of andere manier.

Verder vond ik de dood van Dobby niet leuk. Had niet verwacht dat ik er veel om zou geven, went hij boeide me in de eerdere boeken niet, maar nu vond ik het wel erg zielig.

Net iets te toevallig dat ze de goblins, Dean Thomas en Ted Tonks hoorden aan de rivierkant

Sommige stukken enorm langdradig met veel woorden en weinig actie. Dat ze maanden zitten te wachten enzo, maar daar lees je toch zo overheen.

De dood van Tonks, haar ik best wat meer naar voren had willen zien komen, vond haar erg tof. Helaaaaas dood .

Harry's vagevuur-ervaring,of wat het ook was, beetje matig, al is het goed dat hij terugkeert natuurlijk, maar hij kwam er zo wel wat makkelijk vanaf.

Nevills heldenacties op school en op het eind met het zwaard en de slang .

McGonagall overleeft .

Mrs. Weasley die tegen Bellatrix gilt: "NOT MY DAUGHTER, YOU BITCH" .

Het epiloog had langer gemogen, ik wil graag weten hoe het met de rest van de Weasleys is, hoe het ministerie weer heropbouwt hoe en wat Harry in die 19 jaar gedaan heeft qua school/baan, en zo zijn er nog wat losse eindjes.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 17:09:12 #292
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51788051
Hey, Tha_Erik, je bent er ook geraakt in dit topic
  dinsdag 24 juli 2007 @ 18:05:25 #293
32402 s0k
..............................
pi_51789694
Mss een leuk idee om vanaf de epiloog verder te gaan in een tv serie
..................................................................................................................................................
  dinsdag 24 juli 2007 @ 18:43:00 #294
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_51790942
Ik heb hem uit en moet terugkomen op dat ik een aantal dagen geleden zei dat ik hem tegen vond vallen tot op dat moment.

Ik blijf er alleen wel bij dat het veels te langzaam op gang komt, naar mijn mening werd dat verhaal over Dumbledores verleden veels te lang gerekt. Het begon veelbelovend met die achtervolging door de lucht, de vroege dood van Moody die toch wel na Dumbledores dood een van de belangrijkste leden van de Order was, maar daarna kakte het boek tot ongeveer halverwege heel hard in. (bruiloft, heroveren van een Horcrux die ze eigenlijk al hadden, nog meer geouwehoer over Dumbledore) En dat terwijl je vanaf het begin een heel beklemmend gevoel van 'jetzt geht's los' kreeg, de overeenkomsten met de Jodenvervolging en nazi's/KluKuxKlan was daar erg treffend.

Maar verder was het gevecht in Hogwarts een prachtige climax na al die jaren dat je er al over gelezen hebt met een soort eerbetoon aan zijn bewoners (Flitwick en MacGonnagal) En ik vond vooral The Prince's Tale erg mooi, ook alsof de schrijfster het nog even goed wil maken met een personage dat al die boeken zoveel shit over zich heen krijgt.

De Epiloog vond ik erg slecht, niet alleen vanwege de zoetsappigheid, maar ook vanwege de schrijfstijl die op een of andere manier niet aansloot bij de rest van het boek.
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_51792450
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 12:30 schreef bladibladibla het volgende:
Gisteren het einde nog maar eens gelezen, en het beviel me nu beter dan de eerste keer. Zelf de epiloog vond ik nu minder tenekrommend.

Ik hoop wel dat JKR nog met een soort Encyclopedie komt, want er zijn nog veel vragen opengelaten.
[..]

Harry had wel de mogelijkheid om niet te sterven: hij had gewoon de rest van zijn leven op de vlucht kunnen blijven, terwijl Voldemort hem op bleef jagen. Harry had the Forbidden Forrest niet in hoeven lopen, maar dat deed hij wel. Hij heeft er dus voor gekozen om zichzelf op te offeren.

Dat Voldemort hem niet expliciet de keus gaf om zichzelf niet op te offeren doet er niet toe: Harry had die keus, hij had kunnen vluchten, maar besloot toch het bos in te gaan. Dat komt volgens mij op hetzelfde neer als Lily die niet voor Harry had hoeven te blijven staan, maar dat toch deed.
Dat doet er juist toe, ik quote JKR :
quote:
Don't you want to ask me why James's death didn't protect Lily and Harry? There's your answer - you've just answered your own question - because she could have lived - and chose to die. James was going to be killed anyway. Do you see what I mean? I'm not saying James wasn't ready to; he died trying to protect his family, but he was going to be murdered anyway. He had no - he wasn't given a choice.
Het gaat er juist om dat Voldemort lily de kans gaf om te blijven lezen, en deze kans geeft Voldemort harry niet. Harry's dood komt in die zin dus meer overeen met James zn dood dan met die van Lily.

Het is niet zo dat ik honderd keer dit boek heb gelezen en bewust opzoek ben gegaan naar fouten in het boek, maar ik heb van tevoren veel theorien gelezen en interviews en dergelijke, en als je dan kijkt naar de verklaring die voor bepaalde dingen wordt gegeven in Deathly Hallows, dan gaan er echt wel een paar belletjes rinkelen.

Trouwens, aan de verklaring die hierboven ergens wordt gegeven voor Dobby/Secretkeeper daar zitten lsnog haken en ogen aan. Ok, ik kan me erin vinden dat Dobby, huiself zijnde, zich wel naar het huis van Bill & Fleur kon verplaatsen omdat de regels niet voor hem van toepassing zijn. Maar Ron had, tovenaar zijnde, in de eerste plaats al niet de plek/naam van het huis van Bill kunnen noemen, dat is het hele principe van secretkeeper "I'm not the secretkeeper, I can not speak the name of the place" zoals iemand zegt in deel 6. Rowling spreekt zichzelf meerdere malen tegen in dit boek en ik vind dat gewoon zo ongelooflijk jammer vooral omdat alle voorgaande boeken echt óntzettend goed in elkaar zaten, plotwise.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 19:37:29 #296
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_51792809
Ah, dat vroeg ik me ook al af, hoe zij zich naar Bill en Fleur konden Disapparaten. (Lupin had het al kunnen weten natuurlijk, maar zij niet)

En wat ik ook nogal vreemd vond was dat Voldemort er helemaal geen last van had dat op het laatste moment 7/8e van zijn ziel vernietigd was en dat hij er ook niets van merkte als dat gebeurde...
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  dinsdag 24 juli 2007 @ 19:43:04 #297
71919 wonderer
pi_51793042
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 18:43 schreef Molluck het volgende:
Maar verder was het gevecht in Hogwarts een prachtige climax na al die jaren dat je er al over gelezen hebt met een soort eerbetoon aan zijn bewoners (Flitwick en MacGonnagal) En ik vond vooral The Prince's Tale erg mooi, ook alsof de schrijfster het nog even goed wil maken met een personage dat al die boeken zoveel shit over zich heen krijgt.
Als ze het echt goed had willen maken, had ze hem niet op zo'n lullige manier laten sterven Ik geloof dat ik daar nog het meest van baal. Zonder Snape was Harry allang dood geweest, en dan wordt ie door een slang doodgebeten vanwege een toverstokje
pi_51793219
Snape stal mijn hart in de films, moet ik eerlijk toegeven. Hij wordt zooooo goed vertolkt door die Alan nog-wat Ik ben echt blij dat hij één van de helden van het verhaal is geworden. My main man Severus
pi_51793240
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 19:43 schreef wonderer het volgende:

[..]

Als ze het echt goed had willen maken, had ze hem niet op zo'n lullige manier laten sterven Ik geloof dat ik daar nog het meest van baal. Zonder Snape was Harry allang dood geweest, en dan wordt ie door een slang doodgebeten vanwege een toverstokje
Noodzakelijk natuurlijk. Geeft namelijk perfect aan wat voor een lul Voldemort is. Bovendien was het nogal essentieel in het knokpartijtje Harry vs. Voldy.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 19:49:02 #300
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_51793267
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 19:47 schreef no-look het volgende:
Snape stal mijn hart in de films, moet ik eerlijk toegeven. Hij wordt zooooo goed vertolkt door die Alan nog-wat Ik ben echt blij dat hij één van de helden van het verhaal is geworden. My main man Severus
De filmsnape ziet er totaal niet uit zoals ik me hem had voorgesteld.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')