abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage zondag 22 juli 2007 @ 02:34:30 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51709949
Oh ja, en ik vond het wel even net iets te makkelijk dat Harry in dat bos toevallig die mensen af kon luisteren die daar toevallig net precies op dat moment waren en het net precies daarover hadden wat Harry net op dat moment te weten moest komen.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_51709966
Ik heb toch even een vraagje aan de mensen die de pdf ook hebben gedownload / gekregen.
Op die plaatjes op pagina vier staat bijv: On page 658

Maar mijn PDF heeft maar 397 pagina's.
aan het begin staat:
quote:
Harry Potter and the Deathly Hallows By J. K. Rowling
The dedication of this book is split seven ways.
To Neil
To Jessica
To David
To Kenzie
To Di
To Anne
And to You
If you have stuck with Harry until the very end.
en begint met :
quote:
Chapter One The Dark Lord Ascending
The two men appeared out of nowhere, a few yards apart in the narrow, moonlit lane. For a second they stood quite still, wands directed at each other's chests; then, recognizing each other, they stowed their wands beneath their cloaks and started walking briskly in the same direction. "News?" asked the taller of the two.
Ik heb ff snel gekeken en hij eindigt ook met dat "Nineteen years later" Hoe kunnen er dan meer dan 300 pagina's missen? Ik heb nog een tweede, die begint met:
quote:
Chapter One
Secrets Unraveled
Harry slowly raised his head and stared morosely at the familiar visage of number four, Privet Drive. What had already been a horrible day was rapidly getting worse. Not only did he have to appear unannounced on the Dursleys’ doorstep (something he knew they’d have no problem expressing their displeasure over), but he’d also have to tell them that two other freaks would be joining him this afternoon. The corner of Harry’s mouth twitched humorlessly as he envisioned how they’d take the news.

en hij eindigd met:
quote:
seen him in the area on the day of his parents’ mysterious deaths. The source tells this reporter that the strangest thing about the case is the expression of terror on both victims’ faces. The source claimed it was as if they’d been frightened to death…
***THE END***
Die laatste heeft dus wel 659 pagina's.Lettertype van de 300zoveel PDF is veel groter dan die van 600 pagina's
Mocht er iemand zijn die die foto's heeft of zo,of wél de juiste PDF als ze allebei niet goed zijn,Pm staat aan.Ik wil pas beginnen met lezen als ik weet wélke
Wie weet het?Ik heb alles doorgelezen en ik zou denken dat het die eerste is maar die heeft zo weinig paginas...
pi_51709998
quote:
Op zondag 22 juli 2007 02:43 schreef Tammymara het volgende:
Het boek kopen geen optie?
pi_51709999
De eerste is echt en die tweede is fanfiction.
pi_51710054
quote:
Op zondag 22 juli 2007 02:45 schreef F- het volgende:

[..]

Het boek kopen geen optie?
Nee,want ik heb de eerdere zes ook niet en ik ben geen HP fan.
Een vriend van me wilde het lezen en ik had gezien dat je ergens kon downloaden en ik was het voor hem aan het zoeken (hij heeft geen internet ).Tijdens het zoeken heb ik zoveel gelezen dat ik het nu zelf ook wil lezen Maar ik ga het écht niet kopen,want zo graag wil ik het nu ook weer niet.
quote:
Op zondag 22 juli 2007 02:45 schreef Biancavia het volgende:
De eerste is echt en die tweede is fanfiction.
Ondanks het aantal pagina's?In elk geval bedankt voor je antwoord.Die tweede kan dus weg
pi_51710068
vind die spoilerposters beetje te druk. Spoilt niet echt lekker. Dan is "dumbledore dies" nog beter....
pi_51710511
Ik moest lachen om de opmerking van Fred en George nadat iedereen in het begin de Polyjuice Potion had ingenomen om in Harry te veranderen.
Fred and George turned to each other and said together, 'Wow - we're identical!'

Hoewel het vlak daarna eigenlijk een beetje cru werd, omdat het toen niet meer zo was.
  Redactie Frontpage zondag 22 juli 2007 @ 08:56:11 #9
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51711672
quote:
Op zondag 22 juli 2007 02:52 schreef athlonkmf het volgende:
vind die spoilerposters beetje te druk. Spoilt niet echt lekker. Dan is "dumbledore dies" nog beter....
Ja maar er gebeurt ook zoveel in dit boek
pi_51711755
quote:
Op zondag 22 juli 2007 03:38 schreef Biancavia het volgende:
Ik moest lachen om de opmerking van Fred en George nadat iedereen in het begin de Polyjuice Potion had ingenomen om in Harry te veranderen.
Fred and George turned to each other and said together, 'Wow - we're identical!'
Haha ja, dat is echt de leukste zin uit het boek! Fred en george
I had a signature once. It was awful.
pi_51712237
Zou Rupert Grint (acteur Ron) een gelukkig man zijn nadat ie dit boek heeft gelezen?
Don't think twice, it's all right.
  Redactie Frontpage zondag 22 juli 2007 @ 10:25:40 #12
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51712264
quote:
Op zondag 22 juli 2007 10:22 schreef JH87 het volgende:
Zou Rupert Grint (acteur Ron) een gelukkig man zijn nadat ie dit boek heeft gelezen?
Hoezo, er wordt toch nergens geneukt in Deathly Hallows?
pi_51712413
Nee, zo mooi is 't ook weer niet, idd.
Don't think twice, it's all right.
  zondag 22 juli 2007 @ 11:05:40 #14
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_51712732
quote:
Op zondag 22 juli 2007 02:50 schreef Tammymara het volgende:

Ondanks het aantal pagina's?In elk geval bedankt voor je antwoord.Die tweede kan dus weg
Ondanks het aantal pagina's, ja.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_51712978
nog een keer..

ik kan 2 toch wel belangrijke personages niet plaatsen.

Yaxley en die jongen die met Mad eye mee was, Mundungus.

weet iemand toevallig die nederlandse namen?

komen ze anders misschien wel voor in de vorige delen?
pi_51713045
yaxly is een nieuwe, word volgens mij in deel 6 wel even genoemd, en mundungus is die gast die altijd alles jat en die in deel 6 (volgens mij) vergeten was om harry te beschermen omdat hij een mooi dealtje kon maken.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_51713084
Mundungus Fletcher is volgens mij Levinius Lorrebos in de NL versie. Yaxley is een nieuwe naam.
pi_51713093
quote:
Op zondag 22 juli 2007 11:24 schreef gothic-blackie het volgende:
yaxly is een nieuwe, word volgens mij in deel 6 wel even genoemd, en mundungus is die gast die altijd alles jat en die in deel 6 (volgens mij) vergeten was om harry te beschermen omdat hij een mooi dealtje kon maken.
oke dan weet ik dat
pi_51713406
Okee, eigenlijk heb ik dus nog gewoon een waslijst met vragen.

• Waarom was die anti-Snape beveiliging op Grimmauld Place zo simpel? Dachten ze nou echt dat Snape daar niet doorheen zou komen?

• Waarom heeft Harry niet eerder de hulp van Kreachter ingeroepen? Ik snap wel dat ze het niet direct wilden doen, met het gevaar dat er een Death Eater zou mee Verschijnselen. Maar daarna? Kreacher had ze eten kunnen brengen terwijl ze in dat bos zaten bijvoorbeeld.

• Waarom heeft Snape dat Zwaard op de bodem van een bevroren meer gelegd? Had hij het niet gewoon aan een boom kunnen hangen ofzo?

• Zat Grindelwald nou opgesloten in een toren? Heeft Dumbledore hem daar opgesloten? En hem daar een halve eeuw laten creperen?

• Waarom komt Percy ineens terug? En alles is gelijk goed? En hoe komt hij ineens daar via Aberforth? Iedereen lijkt ineens te weten wie Aberforth is en dat er via de Hogs Head een geheime gang naar Zweinstein gaat!

• Waarom gaat de Snitch ineens wel open? Alleen omdat Harry 'I'm gonna die' zegt?

• Hoe kan het dat Ron de Geheime Kamer openkrijgt? Kun je Sisseltong ineens imiteren? Lekker simpel.

• Hoe krijgt Neville aan het eind dat Zwaard uit de Sorting Hat? Is de hoed een manier om het Zwaard overal vandaan op te kunnen roepen?

• Wat is dat krijsende iets wat bij Harry is 'aan de andere kant?' Is dat het stukje ziel van Voldemort? En waarom is alleen Perkamentus daar?

• Maar als Harry dat stukje ziel van Voldemort heeft achtergelaten, waarom weerkaatst dan op het eind zijn Avada Kedavra vloek weer?
    Waarom gebeurde dat überhaupt toen Harry nog een baby was? Alleen omdat Lily voor hem gestorven was? Zou dat nooit eerder zijn gebeurd, een moeder die haar kinderen beschermde voor ze vermoord werd?
    En eigenlijk is Voldemort dan niet vermoord door Harry, maar door zijn eigen weerkaatste vervloeking. Harry had hem toch moeten vermoorden (Either must die at the hand of the other) ?
  • Ja, die met de ballen in de bek.
      zondag 22 juli 2007 @ 12:05:06 #20
    88233 Steve
    Still the best.
    pi_51713784
    Uit!!!!
    Tof boek, einde heb ik beetje naar gevoel over. Straks zal ik even wat uitgebreider zijn.
    "Atb is lief, groetjes Peri."
    pi_51713895
    Avada Kedavra weerkaatste omdat de elders wand z'n eigenaar niet wilt vermoorden of pijn doen. Daarom werkte crucio ook niet op harry.
    Maar al zal voldemort een eigen wand zal gebruiken dan kon hij Harry ook niet meer doden omdat Harry's bloed in hem stroomt...

Vandaar dat ik zei dat in de eindscene voldemort eigenlijk een hoop spreuken op harry moest gooien, die het dan als in godmode negeert. Iedereen, voldemort, de wizards, de centaurs, de elves, de giants, etc zullen dan denken dat Harry onoverwinnelijk is, als zelfs voldemort hem niks meer kan doen en er echt 19 peaceful years kon zijn. Anders is het gewoon niet mogelijk dat Harry niet uitgedaagd wordt voor zijn wand. Niemand, op hermione en ron na, wist immers dat Harry de wand weer terug had gelegd.

En tja... voldemort kon toch al niks meer doen tegen de hogwarts wezens. Harry had immers zijn leven opgeofferd voor hun zoals het stond in de boek. Vandaar dat voldie's curses niks uithaalden.
    pi_51713971
    quote:
    Op zondag 22 juli 2007 12:05 schreef alwaysthebest het volgende:
    Uit!!!!
    Tof boek, einde heb ik beetje naar gevoel over. Straks zal ik even wat uitgebreider zijn.
    Nou weet niet of iedereen gelijk het einde wil weten hoor maar ja er zijn er altijd die nieuwsgierig zijn!
      zondag 22 juli 2007 @ 12:16:17 #23
    88233 Steve
    Still the best.
    pi_51714032
    quote:
    Op zondag 22 juli 2007 12:13 schreef kluivie het volgende:

[..]

Nou weet niet of iedereen gelijk het einde wil weten hoor maar ja er zijn er altijd die nieuwsgierig zijn!
    Dit is het spoilertopic. Als je het einde niet wilt weten moet je hier nog niet kijken hè.
      zondag 22 juli 2007 @ 12:32:36 #24
    99606 kruimel_20
    Doe wat je wilt!
    pi_51714438
    wie was nu diegene die nooit getoverd had/kon toveren en dat nu ineens wel kon?
    dat heb ik ff gemist...

en volgens mij heeft zij (rowling) ook gezegd dat harry geen horcrux was en de slang ook niet...
    ze kan dus goed liegen ....

Vond het wel een goed boek, mis alleen wel wat er met de rest gebeurd enzo...
    the journey is more important than the end or the start
    and what it meant to me will eventually be
    a memory of the time when i tried so hard
    pi_51714557
    tvp :p
      zondag 22 juli 2007 @ 12:40:49 #26
    16505 KP
    KwaliteitsPoster
    pi_51714665
    quote:
    Op zondag 22 juli 2007 11:44 schreef Biancavia het volgende:
  • Waarom heeft Snape dat Zwaard op de bodem van een bevroren meer gelegd? Had hij het niet gewoon aan een boom kunnen hangen ofzo?
  • Dat wordt gewoon in het boek uitgelegd. .
    There's a #filosofie spirit in everyone.
    pi_51714848
    quote:
    Op zondag 22 juli 2007 10:22 schreef JH87 het volgende:
    Nee, want de actrice die Hermoine speelt ziet er enorm tegen op met hem te moten zoenen
      zondag 22 juli 2007 @ 12:59:08 #28
    88233 Steve
    Still the best.
    pi_51715093
    DH is een boek met echt ontzettend veel in beschreven. Hoop karakters die nog even langskomen. Opvallend vond ik de hoeveelheid aan dingen die uit PS terugkwamen, erg leuk. Ook leuk is om alle oorlogmaatregelen te zien. Mensen die in het 'verzet' zitten, die radiouitzending, het uitroeien van Mudbloods wat steeds strenger wordt.... het is te zien dat ze een lijn heeft willen creeëren met Muggleoorlogen.
    Het verhaal kwam wat sloom op gang. Natuurlijk zit er wel actie in, maar na 200 pagina's wordt het pas echt boeiend en zat ik weer helemaal in het verhaal. Oh, en de 7 Potters vond ik echt briljant bedacht! Zag het ook echt helemaal voor me. En weer het getal 7 hè.
    Eindelijk wat meer informatie over Dumbledore. Een smet op zijn herinnering, maar dat maakt hem enkel menselijk. Dat boek van Skeeter ook.

Sommige punten vond ik wel erg toevallig en gemakkelijk. Onder andere Hermione die toevallig met het grootste gemak dat boek over Horcruxen te pakken kon krijgen en Ron die toevallig die toverstaf had meegenomen. Kleine dingetjes, maar toch een beetje jammer. Echter niet van cruciaal belang.

De drietal hadden weer een leuke chemie met elkaar. Ze waren wat volwassener, reageerden iets anders op elkaar, maar je zag de karakaters van het drietal wel goed naar voren komen weer. Mooi geschreven. Erg fijn dat Hermione en Harry wat tijd met elkaar doorbrachten zonder Ron, vond ik leuk om te lezen.

Wat betreft de dooien, ik had eerlijk gezegd een schokkender getal aan doden verwacht. Degene die mij eigenlijk het meest aangreep was die van Dobby, zo mooi met die begrafenis.

De Deathly Hallows zijn een mooie toevoeging aan het verhaal. Mooi sprookje had ze er ook van gemaakt.

Snape's verhaal was erg tof. 'That awful boy', waar Petunia het in PS over had, was dus Snape! Hoofdstuk waar veel op zijn plaats valt.

Sja, het einde. Helemaal emotioneel, want Harry gaat dood. Vond ik prachtig hoe ze dat deed. Maar dan kwam het stomste deel van het boek. Harry die in zijn hoofd even een gesprekje heeft met Dumbledore, om later te doen alsof hij dood is en daarna Voldemort verslaat.... Dat gesprekje met Dumbledore vond ik echt een zwaktebod. Alsof ze het nog wilde vertellen, maar niet wist hoe en Rowling deze manier maar even heeft bedacht. Erg jammer.

Die kindernamen op het eind! Beetje over de top, maar wel leuk. Albus Severus.

Vragen (niet echt van groot belang, maar was leuk geweest als ze nog even beantwoord werden:
    - Wat zag Dursley nou bij de Dementors?
    - Wat is er van de Dursley's gekomen?
    - Wie liet nog magische krachten zien op latere leeftijd?
    - Wat voor werk doet iedereen 19 jaar later (behalve Neville dat weten we nu )?
    - Waarom waren Lily's ogen zo van belang?

Een paar vragen die ik wilde stellen over het plot heeft Biancavia ook al gedaan.

Uiteindelijk vind ik het toch een van de leukste boeken uit de reeks. Een vol verhaal waarin veel losse eindjes aan elkaar worden geknoopt en alle puzzelstukjes in elkaar passen. Ze heeft me niet teleurgesteld. Ik zal het nog een paar keer moeten lezen om alles oed te kunnen plaatsen, maar dat is absoluut geen klacht.

edit 1: mijn voorspellingen uit dat voorspellingentopic waren soms echt faliekant fout. Andere klopten weer aardig.
    edit 2: kennen jullie die fanfiction die hier populair was een tijdje geleden nog? Opvallende dingetjes die (ongeveer) hetzelfde waren...

[ Bericht 1% gewijzigd door Steve op 22-07-2007 13:26:50 ]
      zondag 22 juli 2007 @ 13:10:51 #29
    88233 Steve
    Still the best.
    pi_51715344
    Het is wel lang geworden hierboven. Niemand die het nog leest. Maar ik heb het lekker van me af kunnen schrijven.
    pi_51715364
    quote:
    Op zondag 22 juli 2007 12:59 schreef alwaysthebest het volgende:
    - Wat is er van de Dudley's gekomen?
    Pssst... Dursleys
      zondag 22 juli 2007 @ 13:17:52 #31
    88233 Steve
    Still the best.
    pi_51715478
    quote:
    Op zondag 22 juli 2007 13:11 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Pssst... Dursleys
    .
    quote:
    Op zondag 22 juli 2007 02:27 schreef Biancavia het volgende:
    Maar verder had die epiloog dus echt wel wat uitgebreider gemogen. Of doe dan gewoon geen epiloog.
    Hier ben ik het ontzettend mee eens. Andere karakters hadden ook aan bod mogen komen. En ik had wat meer over de periode net na de triomf willen weten. En wie hoofd van Hogwarts is. En en en...
    Alleen al de epiloog had ze een apart boek kunnen maken.
    pi_51715564
    quote:
    Op zondag 22 juli 2007 13:17 schreef alwaysthebest het volgende:
    Hier ben ik het ontzettend mee eens. Andere karakters hadden ook aan bod mogen komen. En ik had wat meer over de periode net na de triomf willen weten. En wie hoofd van Hogwarts is. En en en...
    Alleen al de epiloog had ze een apart boek kunnen maken.
    Inderdaad. De epiloog is echt een domper op het boek. Ik vond het verhaal te snel stoppen, ik had nog wat langer doorgewillen... De rust die Harry éíndelijk kon ervaren, niet steeds geplaagd worden door de gedachte dat er een duel met Voldemort aankomt... De reacties van Anderling... uiteraard de carrières, ik ben zó benieuwd wat Hermione nu is gaan doen bijvoorbeeld. Ik had er geen bezwaar tegengehad als ze het einde en de epiloog verder had uitgewerkt om dan de dikte van OotP te bereiken....
      zondag 22 juli 2007 @ 13:23:29 #33
    88233 Steve
    Still the best.
    pi_51715620
    Ik hoop dat Rowling in interviews nog wel e.e.a. gaan vertellen over de beroepen e.d.

Oh en ik heb Fawkes gemist. En is de DADA vloek opgeheven? Wat voor werk hadden Lily en James nou?

En de volgende is wel al beantwoord volgens mij, maar waarom keerde Regulus zich tegen Voldemort?

Al de vragen.

en even een edit want ik heb al zoveel posts hier.

Vonden julle Mrs. Weasley ook zo tof tegen Bellatrix?
    YOU BITCH!

[ Bericht 39% gewijzigd door Steve op 22-07-2007 14:32:56 ]
      zondag 22 juli 2007 @ 14:30:48 #34
    133939 egeltje1985
    Elegant als een egel
    pi_51717753
    Over de ogen van Harry:
    Die zijn belangrijk omdat het Lily's ogen zijn. En Snape stierf dus, kijkend in de ogen van de vrouw waar hij zijn hele leven van gehouden had... Snif.
      zondag 22 juli 2007 @ 14:36:17 #35
    133939 egeltje1985
    Elegant als een egel
    pi_51717922
    Ow, en al met al vond ik het erg tof. Wel een beetje een Matrix-einde inderdaad, dat opstaan uit de dood. En ik was telkens heel erg blij dat er geen al te belangrijke karakters dood vinden. Al vond ik Dobby's en Fred's dood errug zielig...
    Mooi dat Snpe toch goed was. Door al die herinneringen kregen we een mooi inzicht in zijn geschiedenis, en ook in de geschiedens van de Lilly en James. De personage's blijken toch niet zo duidelijk goed of slecht als je altijd gedacht had. Die James was soms best wel een eikeltje.
    En Hermione had helemaal gelijk met haar SPEW. Best schattig om te lezen hoe blij Kreacher was met een klein beetje aardigheid. En wat een kolere-Goblin trouwens, beetje dat zwaard jatten. Ik denk dat het zwaard toch echt aan Godric Gryffindor behoorde en dat de goblin eht niet echt mee kon nemen. Daarom kon Neville het weer uit de hoge hoed (jaja, de sorting hat) trekken. Go Neville!

En en... Oké, ik ben gewoon tevreden. En nu ga ik het nog een keer lezen, maar dan ook tijd over houden om te eten enzo. En te slapen.
      zondag 22 juli 2007 @ 14:49:43 #36
    109236 Moragh_DaughterofSune
    Are you Shpongled?
    pi_51718336
    Het boek was heel spannend om te lezen en mooi vormgegeven, maar ik vind het toch een beetje jammer dat het einde zo sappy moest zijn. Die epiloog was wat mij betreft niet nodig geweest, tenzij hij een stuk uitgebreider was dan hij nu is. Heb het idee dat het einde een beetje is afgeraffeld.

Wat ik wel tof vond is dat mijn voorspelling is uitgekomen dat Snape wel degelijk heel belangrijk zou zijn in het laatste boek, en dat hij uiteindelijk goed bleek te zijn. Ik vind het gaaf dat hij uiteindelijk altijd aan dumbledore's kant is blijven staan.
    Ik heb trouwens best veel gelachen, er zitten veel leuke grapjes in het boek. Da's mooi, want het is echt razend spannend.Leuk, ook dat Harry gevangengenomen werd door de death eaters, was een hele spannende scene.

Al met al ben ik wel blij met het boek
    There is nothing left to prove
    No use deny this simple truth
    Can’t find the reason to keep holding on
    Now that the love is gone
    pi_51718409
    Ik vond het ook heel goed. Ik had de spoilers van tevoren al gelezen, maar in het boek is het toch iets heel anders. Het zieligst vond ik het voor die arme Dobby. En van Fred was het inderdaad ook zonde omdat hij zo'n mooi duo vormde met George. Beter had hij z'n andere oor kunnen verliezen of zoiets.

En dat Neville Herbology geeft, leuk! Hij had vast meer gekund, maar dit was zijn roeping, denk ik.
    pi_51718831
    *volgpost
    bye
      zondag 22 juli 2007 @ 15:18:31 #39
    88233 Steve
    Still the best.
    pi_51719118
    MuggleCast
    Erg leuke poscast waar DH wordt besproken.
    pi_51719163
    Ik ben veel overeenkomsten tegengekomen met Lord Of The Rings. De naam Gornuk voor die goblin. Horcruxes t.o.v. rings of power en de moeilijkheid ze te vernietigen.

Verder een goed boek, maar het middenstuk was wel langdradig.
    *This is the end, beautiful friend - This is the end, my only friend
    *The end of our elaborate plans - The end of everything that stands
    *The End
    pi_51719307
    quote:
    Op zondag 22 juli 2007 11:44 schreef Biancavia het volgende:
    Okee, eigenlijk heb ik dus nog gewoon een waslijst met vragen.

• Waarom was die anti-Snape beveiliging op Grimmauld Place zo simpel? Dachten ze nou echt dat Snape daar niet doorheen zou komen? Verwachten ze wel, daarom was het ook verlaten door de Orde, was niet meer geschikt als Headquarters omdat er zo'n 20 Secret Keepers waren inmiddels.

• Waarom heeft Harry niet eerder de hulp van Kreachter ingeroepen? Ik snap wel dat ze het niet direct wilden doen, met het gevaar dat er een Death Eater zou mee Verschijnselen. Maar daarna? Kreacher had ze eten kunnen brengen terwijl ze in dat bos zaten bijvoorbeeld.

• Waarom heeft Snape dat Zwaard op de bodem van een bevroren meer gelegd? Had hij het niet gewoon aan een boom kunnen hangen ofzo? Omdat Dumbledore tegen Snape verteld had, dat hij het ergens moest neerleggen, waar je moed voor nodig had om het te bereiken=> Moed=ware Gryffindor.

• Zat Grindelwald nou opgesloten in een toren? Heeft Dumbledore hem daar opgesloten? En hem daar een halve eeuw laten creperen? Jep in Nuremgard, het "concentratiekamp" dat Grindelwald zeld gemaakt had.

• Waarom komt Percy ineens terug? En alles is gelijk goed? En hoe komt hij ineens daar via Aberforth? Iedereen lijkt ineens te weten wie Aberforth is en dat er via de Hogs Head een geheime gang naar Zweinstein gaat! Percy dacht al een tijdje aan terug gaan, nu had hij contact opgenomen met Aberforth, die hem vertelde dat er een gevecht zat aan te komen.

• Waarom gaat de Snitch ineens wel open? Alleen omdat Harry 'I'm gonna die' zegt? Ja, Harry beseft dat de enige manier om Voldemort te verslaan, "dood" gaan is. Op de Snitch stond ook: I open at the end. Dit was Harry's einde. En Dumbledore wou niet dat Harry te vroeg over de Deathly Hallows wist en per ongeluk die Stone zou gebruiken.

• Hoe kan het dat Ron de Geheime Kamer openkrijgt? Kun je Sisseltong ineens imiteren? Lekker simpel. Beetje vaag ja.

• Hoe krijgt Neville aan het eind dat Zwaard uit de Sorting Hat? Is de hoed een manier om het Zwaard overal vandaan op te kunnen roepen? Ook dit vind ik vaag.

• Wat is dat krijsende iets wat bij Harry is 'aan de andere kant?' Is dat het stukje ziel van Voldemort? En waarom is alleen Perkamentus daar? Geen idee.

• Maar als Harry dat stukje ziel van Voldemort heeft achtergelaten, waarom weerkaatst dan op het eind zijn Avada Kedavra vloek weer?
    Waarom gebeurde dat überhaupt toen Harry nog een baby was? Alleen omdat Lily voor hem gestorven was? Zou dat nooit eerder zijn gebeurd, een moeder die haar kinderen beschermde voor ze vermoord werd?
    En eigenlijk is Voldemort dan niet vermoord door Harry, maar door zijn eigen weerkaatste vervloeking. Harry had hem toch moeten vermoorden (Either must die at the hand of the other) ? Doordat Harry de rechtmatige eigenaar is van de Elder Wand, werkt die staf in het voordeel van Harry. En Harry deed Expilliarmus, dus Voldemort kwam wel degelijk indirect door Harry om het leven. Of zoiets.
  • pi_51719446
    Er stond "I open at the close", iets minder expliciet dat het aan het eind was.
    pi_51719612
    quote:
    Op zondag 22 juli 2007 15:30 schreef p-etr-a het volgende:
    Er stond "I open at the close", iets minder expliciet dat het aan het eind was.
    Foutje!
      zondag 22 juli 2007 @ 15:39:39 #44
    58327 Legolas_Greenleaf
    Learning to live
    pi_51719713
    Je ziet overigens in boek 4 al dat Aberforth en Albus niet helemaal goed met elkaar omgaan.
    quote:
    "An excellent point," said Professor Dumbledore. "My own brother, Aberforth, was prosecuted for practicing inappropriate charms on a goat. It was all over the papers, but did Aberforth hide? No, he did not! He held his head high and went about his business as usual! Of course, I'm not entirely sure he can read, so that may not have been bravery..."
    Ik dacht eerst dat 't een grapje was, maar na DH zie je dit toch in een ander daglicht.
    Some say the world will end in fire
    Some say in ice
    Times went by, many memories died
    Imagination is more important than knowledge.
      zondag 22 juli 2007 @ 16:44:11 #45
    38287 SSID
    Dat zeg ik toch!
    pi_51721810
    Ik kreeg tranen in m´n ogen toen de Harry z´n staf brak. Verder eigenlijk niet zo gek veel. Epiloog mogen ze van mij in latere drukken gewoon weglaten. Al met al wel een heel goed boek.
    Onderzoek wijst uit: Treinen rijden niet op tijd, maar op rails
    pi_51723260
    quote:
    Op zondag 22 juli 2007 15:36 schreef IedeK. het volgende:

[..]

Foutje!
    Geeft niks, het is alsnog mooi opgemerkt van je.
    pi_51723825
    quote:
    Op zondag 22 juli 2007 15:39 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
    Je ziet overigens in boek 4 al dat Aberforth en Albus niet helemaal goed met elkaar omgaan.
    [..]

Ik dacht eerst dat 't een grapje was, maar na DH zie je dit toch in een ander daglicht.
    Ik vond dat ook altijd al zo'n rare opmerking. Niets voor Dumbledore om zoiets denigrerends over iemand te zeggen.
      zondag 22 juli 2007 @ 17:55:58 #48
    35623 PPL
    Autumnus Sempre
    pi_51724330
    wow

...maareh wat is dat in de OP dat Voldemort sterft door een rebound spreuk op Snape?
    Mis ik iets?
    Burnt to the core but not broken
      zondag 22 juli 2007 @ 18:03:42 #49
    88233 Steve
    Still the best.
    pi_51724572
    quote:
    Op zondag 22 juli 2007 17:55 schreef PPL het volgende:
    wow

...maareh wat is dat in de OP dat Voldemort sterft door een rebound spreuk op Snape?
    Mis ik iets?
    Die twee dingen staan apart van elkaar.
    Voldemort vermoord Snape
    Daarna wordt Voldemort gedood door een spell die hij zelf afvuurde maar terugkaatste. Snape was er toen al niet meer.
      zondag 22 juli 2007 @ 18:15:36 #50
    26118 paparia
    Zit ook in een complot.....
    pi_51724884
    Gelukkig ben ik niet de enige die het boek nu uitgelezen heeft.
    Vond het een minder emotioneel boek dan deel 6. Dobby dood, nou en... klote beest zat toch maar te zeuren.
    Geloof dat ik ergens een interview had gezien dat mw. Rowling de dood van main characters niet schuwde.
    Maar vond dat op fred na wel meevallen. Je hebt ook geen tijd om bij dat geval stil te staan omdat dat deel van het boek nu eenmaal behoorlijk snel gaat.

Vond het een beetje geschreven als iemand die van het verhaal af wil. Het is wel goed geschreven enzo hoor. Alle eindjes zijn netjes aan elkaar gebreid, maar mis een deel van de passie die er in de eerste boeken nog wel was.

Maar toch, al met al goed vermaak. Kan zijn dat ik na zo lang wachten de verwachtingen wat hoog had opgeladen. En jammer dat ik het weer eens te snel heb uitgelezen. Nog maar eens op mijn gemakje lezen als ik wat tijd heb.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')