en begint met :quote:Harry Potter and the Deathly Hallows By J. K. Rowling
The dedication of this book is split seven ways.
To Neil
To Jessica
To David
To Kenzie
To Di
To Anne
And to You
If you have stuck with Harry until the very end.
Ik heb ff snel gekeken en hij eindigt ook met dat "Nineteen years later" Hoe kunnen er dan meer dan 300 pagina's missen? Ik heb nog een tweede, die begint met:quote:Chapter One The Dark Lord Ascending
The two men appeared out of nowhere, a few yards apart in the narrow, moonlit lane. For a second they stood quite still, wands directed at each other's chests; then, recognizing each other, they stowed their wands beneath their cloaks and started walking briskly in the same direction. "News?" asked the taller of the two.
quote:Chapter One
Secrets Unraveled
Harry slowly raised his head and stared morosely at the familiar visage of number four, Privet Drive. What had already been a horrible day was rapidly getting worse. Not only did he have to appear unannounced on the Dursleys’ doorstep (something he knew they’d have no problem expressing their displeasure over), but he’d also have to tell them that two other freaks would be joining him this afternoon. The corner of Harry’s mouth twitched humorlessly as he envisioned how they’d take the news.
Die laatste heeft dus wel 659 pagina's.Lettertype van de 300zoveel PDF is veel groter dan die van 600 pagina'squote:seen him in the area on the day of his parents’ mysterious deaths. The source tells this reporter that the strangest thing about the case is the expression of terror on both victims’ faces. The source claimed it was as if they’d been frightened to death…
***THE END***
Nee,want ik heb de eerdere zes ook niet en ik ben geen HP fan.quote:
Ondanks het aantal pagina's?In elk geval bedankt voor je antwoord.Die tweede kan dus wegquote:Op zondag 22 juli 2007 02:45 schreef Biancavia het volgende:
De eerste is echt en die tweede is fanfiction.
Ja maar er gebeurt ook zoveel in dit boekquote:Op zondag 22 juli 2007 02:52 schreef athlonkmf het volgende:
vind die spoilerposters beetje te druk. Spoilt niet echt lekker. Dan is "dumbledore dies" nog beter....
Haha ja, dat is echt de leukste zin uit het boek! Fred en georgequote:Op zondag 22 juli 2007 03:38 schreef Biancavia het volgende:
Ik moest lachen om de opmerking van Fred en George nadat iedereen in het begin de Polyjuice Potion had ingenomen om in Harry te veranderen.
Fred and George turned to each other and said together, 'Wow - we're identical!'
Hoezo, er wordt toch nergens geneukt in Deathly Hallows?quote:Op zondag 22 juli 2007 10:22 schreef JH87 het volgende:
Zou Rupert Grint (acteur Ron) een gelukkig man zijn nadat ie dit boek heeft gelezen?
Ondanks het aantal pagina's, ja.quote:Op zondag 22 juli 2007 02:50 schreef Tammymara het volgende:
Ondanks het aantal pagina's?In elk geval bedankt voor je antwoord.Die tweede kan dus weg
oke dan weet ik datquote:Op zondag 22 juli 2007 11:24 schreef gothic-blackie het volgende:
yaxly is een nieuwe, word volgens mij in deel 6 wel even genoemd, en mundungus is die gast die altijd alles jaten die in deel 6 (volgens mij) vergeten was om harry te beschermen omdat hij een mooi dealtje kon maken.
Nou weet niet of iedereen gelijk het einde wil weten hoorquote:Op zondag 22 juli 2007 12:05 schreef alwaysthebest het volgende:
Uit!!!!
Tof boek, einde heb ik beetje naar gevoel over. Straks zal ik even wat uitgebreider zijn.
Dit is het spoilertopic. Als je het einde niet wilt weten moet je hier nog niet kijken hè.quote:Op zondag 22 juli 2007 12:13 schreef kluivie het volgende:
[..]
Nou weet niet of iedereen gelijk het einde wil weten hoormaar ja er zijn er altijd die nieuwsgierig zijn!
Dat wordt gewoon in het boek uitgelegd.quote:Op zondag 22 juli 2007 11:44 schreef Biancavia het volgende:Waarom heeft Snape dat Zwaard op de bodem van een bevroren meer gelegd? Had hij het niet gewoon aan een boom kunnen hangen ofzo?
Nee, want de actrice die Hermoine speelt ziet er enorm tegen op met hem te moten zoenenquote:Op zondag 22 juli 2007 10:22 schreef JH87 het volgende:
Zou Rupert Grint (acteur Ron) een gelukkig man zijn nadat ie dit boek heeft gelezen?
Pssst... Dursleysquote:Op zondag 22 juli 2007 12:59 schreef alwaysthebest het volgende:
- Wat is er van de Dudley's gekomen?
quote:
Hier ben ik het ontzettend mee eens. Andere karakters hadden ook aan bod mogen komen. En ik had wat meer over de periode net na de triomf willen weten. En wie hoofd van Hogwarts is. En en en...quote:Op zondag 22 juli 2007 02:27 schreef Biancavia het volgende:
Maar verder had die epiloog dus echt wel wat uitgebreider gemogen. Of doe dan gewoon geen epiloog.
Inderdaad. De epiloog is echt een domper op het boek. Ik vond het verhaal te snel stoppen, ik had nog wat langer doorgewillen... De rust die Harry éíndelijk kon ervaren, niet steeds geplaagd worden door de gedachte dat er een duel met Voldemort aankomt... De reacties van Anderling... uiteraard de carrières, ik ben zó benieuwd wat Hermione nu is gaan doen bijvoorbeeld. Ik had er geen bezwaar tegengehad als ze het einde en de epiloog verder had uitgewerkt om dan de dikte van OotP te bereiken....quote:Op zondag 22 juli 2007 13:17 schreef alwaysthebest het volgende:
Hier ben ik het ontzettend mee eens. Andere karakters hadden ook aan bod mogen komen. En ik had wat meer over de periode net na de triomf willen weten. En wie hoofd van Hogwarts is. En en en...
Alleen al de epiloog had ze een apart boek kunnen maken.
quote:Op zondag 22 juli 2007 11:44 schreef Biancavia het volgende:
Okee, eigenlijk heb ik dus nog gewoon een waslijst met vragen.Waarom was die anti-Snape beveiliging op Grimmauld Place zo simpel? Dachten ze nou echt dat Snape daar niet doorheen zou komen? Verwachten ze wel, daarom was het ook verlaten door de Orde, was niet meer geschikt als Headquarters omdat er zo'n 20 Secret Keepers waren inmiddels. Waarom heeft Harry niet eerder de hulp van Kreachter ingeroepen? Ik snap wel dat ze het niet direct wilden doen, met het gevaar dat er een Death Eater zou mee Verschijnselen. Maar daarna? Kreacher had ze eten kunnen brengen terwijl ze in dat bos zaten bijvoorbeeld. Waarom heeft Snape dat Zwaard op de bodem van een bevroren meer gelegd? Had hij het niet gewoon aan een boom kunnen hangen ofzo? Omdat Dumbledore tegen Snape verteld had, dat hij het ergens moest neerleggen, waar je moed voor nodig had om het te bereiken=> Moed=ware Gryffindor.
Zat Grindelwald nou opgesloten in een toren? Heeft Dumbledore hem daar opgesloten? En hem daar een halve eeuw laten creperen? Jep in Nuremgard, het "concentratiekamp" dat Grindelwald zeld gemaakt had. Waarom komt Percy ineens terug? En alles is gelijk goed? En hoe komt hij ineens daar via Aberforth? Iedereen lijkt ineens te weten wie Aberforth is en dat er via de Hogs Head een geheime gang naar Zweinstein gaat! Percy dacht al een tijdje aan terug gaan, nu had hij contact opgenomen met Aberforth, die hem vertelde dat er een gevecht zat aan te komen. Waarom gaat de Snitch ineens wel open? Alleen omdat Harry 'I'm gonna die' zegt? Ja, Harry beseft dat de enige manier om Voldemort te verslaan, "dood" gaan is. Op de Snitch stond ook: I open at the end. Dit was Harry's einde. En Dumbledore wou niet dat Harry te vroeg over de Deathly Hallows wist en per ongeluk die Stone zou gebruiken. Hoe kan het dat Ron de Geheime Kamer openkrijgt? Kun je Sisseltong ineens imiteren? Lekker simpel. Beetje vaag ja. ![]()
Hoe krijgt Neville aan het eind dat Zwaard uit de Sorting Hat? Is de hoed een manier om het Zwaard overal vandaan op te kunnen roepen? Ook dit vind ik vaag. Wat is dat krijsende iets wat bij Harry is 'aan de andere kant?' Is dat het stukje ziel van Voldemort? En waarom is alleen Perkamentus daar? Geen idee. ![]()
Maar als Harry dat stukje ziel van Voldemort heeft achtergelaten, waarom weerkaatst dan op het eind zijn Avada Kedavra vloek weer?
Waarom gebeurde dat überhaupt toen Harry nog een baby was? Alleen omdat Lily voor hem gestorven was? Zou dat nooit eerder zijn gebeurd, een moeder die haar kinderen beschermde voor ze vermoord werd?
En eigenlijk is Voldemort dan niet vermoord door Harry, maar door zijn eigen weerkaatste vervloeking. Harry had hem toch moeten vermoorden (Either must die at the hand of the other) ? Doordat Harry de rechtmatige eigenaar is van de Elder Wand, werkt die staf in het voordeel van Harry. En Harry deed Expilliarmus, dus Voldemort kwam wel degelijk indirect door Harry om het leven. Of zoiets.![]()
Foutje!quote:Op zondag 22 juli 2007 15:30 schreef p-etr-a het volgende:
Er stond "I open at the close", iets minder expliciet dat het aan het eind was.
Ik dacht eerst dat 't een grapje was, maar na DH zie je dit toch in een ander daglicht.quote:"An excellent point," said Professor Dumbledore. "My own brother, Aberforth, was prosecuted for practicing inappropriate charms on a goat. It was all over the papers, but did Aberforth hide? No, he did not! He held his head high and went about his business as usual! Of course, I'm not entirely sure he can read, so that may not have been bravery..."
Ik vond dat ook altijd al zo'n rare opmerking. Niets voor Dumbledore om zoiets denigrerends over iemand te zeggen.quote:Op zondag 22 juli 2007 15:39 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Je ziet overigens in boek 4 al dat Aberforth en Albus niet helemaal goed met elkaar omgaan.
[..]
Ik dacht eerst dat 't een grapje was, maar na DH zie je dit toch in een ander daglicht.
Die twee dingen staan apart van elkaar.quote:Op zondag 22 juli 2007 17:55 schreef PPL het volgende:
wow
...maareh wat is dat in de OP dat Voldemort sterft door een rebound spreuk op Snape?
Mis ik iets?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |