leuk verzonnen joh!! Alleen bijna allemaal fout.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:50 schreef koen_pijl het volgende:
Ik had deze spoilers:
hij was stervendequote:Op zaterdag 21 juli 2007 15:06 schreef Sloggi het volgende:
Wat is nou de deal met Dumbledore?
Je bent er nu tochquote:Op zaterdag 21 juli 2007 19:01 schreef Biancavia het volgende:
Wat ben ik blij dat ik dit topic heb weten te vermijden.
de wat??quote:Op zaterdag 21 juli 2007 15:50 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Wat ik overigens wel wat matig vind is de 1984-achtige draai die Rowling eraan gaf.
Heb je snel gedaanquote:
Dat Rowling in een pagina of, wat was 't, 100, de complete samenleving verandert in een slechte persiflage van de samenleving in 1984, inclusief het 'thoughtcrime' principe, alleen nu met Voldemort's naam, en de Undesirables, evenals een vuile knipoog naar de concentratiekampen van Hitler. (Meerdere keren zelfs.).quote:
Juist met die epiloog kan ze nu twee kanten op.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:11 schreef DABAMaster het volgende:uit
en een stijve nek
Die deal tussen Severus en Albus had ik niet zo verwacht
En hermoine en ron ook niet
Verder best gaaf boek!! Jammer alleen, van die epiloog. Ze had nog x boeken kunnen schrijven zonder die epiloog
Het was eerst dumbledore. En op een of andere manier kreeg malfoy die (ben zeker iets vergeten van HP6,....) en HP werd de eigenaar omdat ie malfoy had verslagen een paar weken geleden.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:42 schreef archgallo het volgende:
Ik snapte alleen niet hoe het nou precies zat me de eigenaar van de Elder Wand. Het was eerste Dumbledore en toen Malfoy en toen Harry?
Ja... dat vroeg ik me dus ook af... Dus ik had ook niks gemist?quote:En hoe kwam Neville aan dat zwaard? Die goblin had hem toch?
Ik heb het net opgezocht en hij greep hem uit de Sorting Hat.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:46 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Ja... dat vroeg ik me dus ook af... Dus ik had ook niks gemist?
Ehm... ok. Als ik ooit mijn middelbare school overdoe zal ik opletten bij Geschiedenis. Beloofd.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:46 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Dat Rowling in een pagina of, wat was 't, 100, de complete samenleving verandert in een slechte persiflage van de samenleving in 1984, inclusief het 'thoughtcrime' principe, alleen nu met Voldemort's naam, en de Undesirables, evenals een vuile knipoog naar de concentratiekampen van Hitler. (Meerdere keren zelfs.).
En Umbridge kwam over als Mengele.
Draco gebruikte expelliarmus tegen Dumbledore, daardoor werd hij dus de eigenaar van de elder wand.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:46 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Het was eerst dumbledore. En op een of andere manier kreeg malfoy die (ben zeker iets vergeten van HP6,....) en HP werd de eigenaar omdat ie malfoy had verslagen een paar weken geleden.
[..]
Ja... dat vroeg ik me dus ook af... Dus ik had ook niks gemist?
Nee dat kids of kan gewoon niet, voor de trouwe lezers van deel 1/7, die namen zijn te verwarrend. Ik denk echt dat het gewoonklaar is nu. Maar een happy end is onverwachts maar wel fijnquote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:42 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Juist met die epiloog kan ze nu twee kanten op.
ze kan bv Harry Potter - The Lost Years- schrijven nu.
Of the Kids Of Harry Potter.
Ja, dat zag ik net ook (ben even op internet aan het zoeken). En toen Harry Draco's wand afpakte in Malfoy Manor toen werd hij de eigenaar?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:53 schreef Feldhofer het volgende:
[..]
Draco gebruikte expelliarmus tegen Dumbledore, daardoor werd hij dus de eigenaar van de elder wand.
En hoe komt het daar weer terecht vraag je je dan af... Maar ik had er zeker ook over gelezen. Was dan ook 4 uur snachts, end ie scan was niet zo duidelijkquote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:47 schreef archgallo het volgende:
[..]
Ik heb het net opgezocht en hij greep hem uit de Sorting Hat.
"In one swift, fluid motion Neville broke free of the Body-Bind Curse upon him; the flaming Hat fell off him and he drew from its depths something silver, with a glittering rubied handle -"
Moet ik zeker overheen gelezen hebben.
Harry had hetzelfde gedaan in Chamber of Secrets.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:54 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
En hoe komt het daar weer terecht vraag je je dan af... Maar ik had er zeker ook over gelezen. Was dan ook 4 uur snachts, end ie scan was niet zo duidelijk![]()
Ja. toen was het daar verborgen. Nu was het meegenomen door de goblin.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:57 schreef archgallo het volgende:
[..]
Harry had hetzelfde gedaan in Chamber of Secrets.
1984 is een boek, dus probeer Engels.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:48 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Ehm... ok. Als ik ooit mijn middelbare school overdoe zal ik opletten bij Geschiedenis. Beloofd.
"Only a true Gryffindor could have pulled that out of the hat" , zie boek 2.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:00 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Ja. toen was het daar verborgen. Nu was het meegenomen door de goblin.
Dus, zoals ik al zei. Omdat het toen in de hat was verborgen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:05 schreef Feldhofer het volgende:
[..]
"Only a true Gryffindor could have pulled that out of the hat" , zie boek 2.
Er zit een soort van spreuk op die het zwaard terugroept als een Gryffindor het nodig heeft denk ik.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:11 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Dus, zoals ik al zei. Omdat het toen in de hat was verborgen.
Maar daarna is het dus al uit de hat en in dit boek is door de goblin meegenomen.... Tis niet zo dat het elke keer vanzelf weer naar de hat teruggaat... Andes had harry niet zoveel moeite hoeven te doen en gelijk die sword aan de goblin gegeven. "Hee, neem maar mee swah. Als ik nodig heb, trek ik het toch weer uit m'n hoge hoed."
dan moet het wel ergens uitgelegd worden, anders is het gewoon plothole.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:21 schreef Feldhofer het volgende:
[..]
Er zit een soort van spreuk op die het zwaard terugroept als een Gryffindor het nodig heeft denk ik.
Het zwaard was niet in de sorting-hat verborgen toen Harry het kreeg hoor, het zwaard kwam omdat hij het nodig had en Dumbledore zei dat je een echte Gryffindor moet zijn om het te krijgen, vandaar dat ik denk dat er een spreuk op zit.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:30 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
dan moet het wel ergens uitgelegd worden, anders is het gewoon plothole.
Nogmaals, MEESTERLIJKquote:Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth would that mean it is not real?
sneep, op orders van perkamentus.quote:Op zondag 22 juli 2007 00:18 schreef Frag_adder het volgende:
Hmmm nog een vraag, wie had Harry en de Order verraden? helemaal in het begin van het boek.
Ik heb het niet kunnen vinden.
en remus dan? gewoonweg harry's beste DA leraarquote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:21 schreef Frag_adder het volgende:
Het enige wat mij zwaar viel was het dood gaan van Fred, G&F waren naar mijn mening toch echt de grappigste personages uit het boed en erg goed opgezet, het perfecte duo.
Ik weet niet, op het moment dat ik hoorde dat Tonks zwanger was had ik al zo iets dat harry de Godfather zou worden en zowel tonks als remus het niet zouden halen en daar had ik me min of meer bij neer gelegd. Beetje herhaling van wat er gebeurde met Lily en James en toen dat na een uur of 4 - 5 lezen later gebeurde had ik het wel geaccepteerd.quote:Op zondag 22 juli 2007 00:25 schreef Nachtrog het volgende:
sneep, op orders van perkamentus.
en remus dan? gewoonweg harry's beste DA leraar
Dat is toch het teken wat op de zijkant van het boek staat (childrens edition iig) ik zal er op letten wanneer ik de film ga zienquote:Op zondag 22 juli 2007 00:36 schreef athlonkmf het volgende:
Hm.... ik zag het teken van de Deathly Hallows in de film goblet of fire. Toen Harry de flashback van dumbledore zag... Interesting...
"blz 552quote:Op zondag 22 juli 2007 00:40 schreef Frag_adder het volgende:
Waar stond trouwens dat Snape op orders van Dumbledore de order verrade op het moment dat ze harry gingen halen en met de 6 harry's vluchten.
oftewel, verraden en tegelijkertijd ervoor gezorgd dat harry het zou overleven (hopelijk)quote:'You will have to give Voldemort the correct date of Harry's departure from his aunt and uncle's,' said Dumbledore. 'Not to do so will raise suspicion, when Voldemort believes you so well-informed. However, you must plant the idea of decoys - that, I think, ought to ensure Harry's safety. Try Confunding Mundungus Fletcher. And Severus, if you are forced to take part in the chace, be sure to act convincingly... I am counting upon you to remain in Lord Voldemort's good books as long as possible, or Hogwarts will be left to the mercy of the Carrows...'
Now Snape was head to head with mundungus in an unfamiliar tavern, Mundungus's face looking curiously blank, Snape frowning in concentration.
'You will suggest to the Order of the Phoenix,' Snape murmured, 'that they use decoys. Polyjuice Potion. Identical Potters. It is the only thing that might work. You will forget that I have suggested this. You will present it as your own idea. You understand?'
Ja. in de film is het een glazen pyramide met een bol in het midden, dat als een sate op een stok hangt.quote:Op zondag 22 juli 2007 00:40 schreef Frag_adder het volgende:
Dat is toch het teken wat op de zijkant van het boek staat (childrens edition iig) ik zal er op letten wanneer ik de film ga zien
Hoe heb ik zo een lap text kunnen missenquote:Op zondag 22 juli 2007 01:03 schreef Nachtrog het volgende:
"blz 552
oftewel, verraden en tegelijkertijd ervoor gezorgd dat harry het zou overleven (hopelijk)
Snel naar deel 1 danquote:Op zondag 22 juli 2007 01:35 schreef Alexxxxx het volgende:
goed topic, bespaart me 18 euro
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |