abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage zondag 22 juli 2007 @ 02:34:30 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51709949
Oh ja, en ik vond het wel even net iets te makkelijk dat Harry in dat bos toevallig die mensen af kon luisteren die daar toevallig net precies op dat moment waren en het net precies daarover hadden wat Harry net op dat moment te weten moest komen.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_51709966
Ik heb toch even een vraagje aan de mensen die de pdf ook hebben gedownload / gekregen.
Op die plaatjes op pagina vier staat bijv: On page 658

Maar mijn PDF heeft maar 397 pagina's.
aan het begin staat:
quote:
Harry Potter and the Deathly Hallows By J. K. Rowling
The dedication of this book is split seven ways.
To Neil
To Jessica
To David
To Kenzie
To Di
To Anne
And to You
If you have stuck with Harry until the very end.
en begint met :
quote:
Chapter One The Dark Lord Ascending
The two men appeared out of nowhere, a few yards apart in the narrow, moonlit lane. For a second they stood quite still, wands directed at each other's chests; then, recognizing each other, they stowed their wands beneath their cloaks and started walking briskly in the same direction. "News?" asked the taller of the two.
Ik heb ff snel gekeken en hij eindigt ook met dat "Nineteen years later" Hoe kunnen er dan meer dan 300 pagina's missen? Ik heb nog een tweede, die begint met:
quote:
Chapter One
Secrets Unraveled
Harry slowly raised his head and stared morosely at the familiar visage of number four, Privet Drive. What had already been a horrible day was rapidly getting worse. Not only did he have to appear unannounced on the Dursleys’ doorstep (something he knew they’d have no problem expressing their displeasure over), but he’d also have to tell them that two other freaks would be joining him this afternoon. The corner of Harry’s mouth twitched humorlessly as he envisioned how they’d take the news.

en hij eindigd met:
quote:
seen him in the area on the day of his parents’ mysterious deaths. The source tells this reporter that the strangest thing about the case is the expression of terror on both victims’ faces. The source claimed it was as if they’d been frightened to death…
***THE END***
Die laatste heeft dus wel 659 pagina's.Lettertype van de 300zoveel PDF is veel groter dan die van 600 pagina's
Mocht er iemand zijn die die foto's heeft of zo,of wél de juiste PDF als ze allebei niet goed zijn,Pm staat aan.Ik wil pas beginnen met lezen als ik weet wélke
Wie weet het?Ik heb alles doorgelezen en ik zou denken dat het die eerste is maar die heeft zo weinig paginas...
pi_51709998
quote:
Op zondag 22 juli 2007 02:43 schreef Tammymara het volgende:
Het boek kopen geen optie?
pi_51709999
De eerste is echt en die tweede is fanfiction.
pi_51710054
quote:
Op zondag 22 juli 2007 02:45 schreef F- het volgende:

[..]

Het boek kopen geen optie?
Nee,want ik heb de eerdere zes ook niet en ik ben geen HP fan.
Een vriend van me wilde het lezen en ik had gezien dat je ergens kon downloaden en ik was het voor hem aan het zoeken (hij heeft geen internet ).Tijdens het zoeken heb ik zoveel gelezen dat ik het nu zelf ook wil lezen Maar ik ga het écht niet kopen,want zo graag wil ik het nu ook weer niet.
quote:
Op zondag 22 juli 2007 02:45 schreef Biancavia het volgende:
De eerste is echt en die tweede is fanfiction.
Ondanks het aantal pagina's?In elk geval bedankt voor je antwoord.Die tweede kan dus weg
pi_51710068
vind die spoilerposters beetje te druk. Spoilt niet echt lekker. Dan is "dumbledore dies" nog beter....
pi_51710511
Ik moest lachen om de opmerking van Fred en George nadat iedereen in het begin de Polyjuice Potion had ingenomen om in Harry te veranderen.
Fred and George turned to each other and said together, 'Wow - we're identical!'

Hoewel het vlak daarna eigenlijk een beetje cru werd, omdat het toen niet meer zo was.
  Redactie Frontpage zondag 22 juli 2007 @ 08:56:11 #9
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51711672
quote:
Op zondag 22 juli 2007 02:52 schreef athlonkmf het volgende:
vind die spoilerposters beetje te druk. Spoilt niet echt lekker. Dan is "dumbledore dies" nog beter....
Ja maar er gebeurt ook zoveel in dit boek
pi_51711755
quote:
Op zondag 22 juli 2007 03:38 schreef Biancavia het volgende:
Ik moest lachen om de opmerking van Fred en George nadat iedereen in het begin de Polyjuice Potion had ingenomen om in Harry te veranderen.
Fred and George turned to each other and said together, 'Wow - we're identical!'
Haha ja, dat is echt de leukste zin uit het boek! Fred en george
I had a signature once. It was awful.
pi_51712237
Zou Rupert Grint (acteur Ron) een gelukkig man zijn nadat ie dit boek heeft gelezen?
Don't think twice, it's all right.
  Redactie Frontpage zondag 22 juli 2007 @ 10:25:40 #12
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51712264
quote:
Op zondag 22 juli 2007 10:22 schreef JH87 het volgende:
Zou Rupert Grint (acteur Ron) een gelukkig man zijn nadat ie dit boek heeft gelezen?
Hoezo, er wordt toch nergens geneukt in Deathly Hallows?
pi_51712413
Nee, zo mooi is 't ook weer niet, idd.
Don't think twice, it's all right.
  zondag 22 juli 2007 @ 11:05:40 #14
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_51712732
quote:
Op zondag 22 juli 2007 02:50 schreef Tammymara het volgende:

Ondanks het aantal pagina's?In elk geval bedankt voor je antwoord.Die tweede kan dus weg
Ondanks het aantal pagina's, ja.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_51712978
nog een keer..

ik kan 2 toch wel belangrijke personages niet plaatsen.

Yaxley en die jongen die met Mad eye mee was, Mundungus.

weet iemand toevallig die nederlandse namen?

komen ze anders misschien wel voor in de vorige delen?
pi_51713045
yaxly is een nieuwe, word volgens mij in deel 6 wel even genoemd, en mundungus is die gast die altijd alles jat en die in deel 6 (volgens mij) vergeten was om harry te beschermen omdat hij een mooi dealtje kon maken.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_51713084
Mundungus Fletcher is volgens mij Levinius Lorrebos in de NL versie. Yaxley is een nieuwe naam.
pi_51713093
quote:
Op zondag 22 juli 2007 11:24 schreef gothic-blackie het volgende:
yaxly is een nieuwe, word volgens mij in deel 6 wel even genoemd, en mundungus is die gast die altijd alles jat en die in deel 6 (volgens mij) vergeten was om harry te beschermen omdat hij een mooi dealtje kon maken.
oke dan weet ik dat
pi_51713406
Okee, eigenlijk heb ik dus nog gewoon een waslijst met vragen.

• Waarom was die anti-Snape beveiliging op Grimmauld Place zo simpel? Dachten ze nou echt dat Snape daar niet doorheen zou komen?

• Waarom heeft Harry niet eerder de hulp van Kreachter ingeroepen? Ik snap wel dat ze het niet direct wilden doen, met het gevaar dat er een Death Eater zou mee Verschijnselen. Maar daarna? Kreacher had ze eten kunnen brengen terwijl ze in dat bos zaten bijvoorbeeld.

• Waarom heeft Snape dat Zwaard op de bodem van een bevroren meer gelegd? Had hij het niet gewoon aan een boom kunnen hangen ofzo?

• Zat Grindelwald nou opgesloten in een toren? Heeft Dumbledore hem daar opgesloten? En hem daar een halve eeuw laten creperen?

• Waarom komt Percy ineens terug? En alles is gelijk goed? En hoe komt hij ineens daar via Aberforth? Iedereen lijkt ineens te weten wie Aberforth is en dat er via de Hogs Head een geheime gang naar Zweinstein gaat!

• Waarom gaat de Snitch ineens wel open? Alleen omdat Harry 'I'm gonna die' zegt?

• Hoe kan het dat Ron de Geheime Kamer openkrijgt? Kun je Sisseltong ineens imiteren? Lekker simpel.

• Hoe krijgt Neville aan het eind dat Zwaard uit de Sorting Hat? Is de hoed een manier om het Zwaard overal vandaan op te kunnen roepen?

• Wat is dat krijsende iets wat bij Harry is 'aan de andere kant?' Is dat het stukje ziel van Voldemort? En waarom is alleen Perkamentus daar?

• Maar als Harry dat stukje ziel van Voldemort heeft achtergelaten, waarom weerkaatst dan op het eind zijn Avada Kedavra vloek weer?
    Waarom gebeurde dat überhaupt toen Harry nog een baby was? Alleen omdat Lily voor hem gestorven was? Zou dat nooit eerder zijn gebeurd, een moeder die haar kinderen beschermde voor ze vermoord werd?
    En eigenlijk is Voldemort dan niet vermoord door Harry, maar door zijn eigen weerkaatste vervloeking. Harry had hem toch moeten vermoorden (Either must die at the hand of the other) ?
  • Ja, die met de ballen in de bek.
      zondag 22 juli 2007 @ 12:05:06 #20
    88233 Steve
    Still the best.
    pi_51713784
    Uit!!!!
    Tof boek, einde heb ik beetje naar gevoel over. Straks zal ik even wat uitgebreider zijn.
    "Atb is lief, groetjes Peri."
    pi_51713895
    Avada Kedavra weerkaatste omdat de elders wand z'n eigenaar niet wilt vermoorden of pijn doen. Daarom werkte crucio ook niet op harry.
    Maar al zal voldemort een eigen wand zal gebruiken dan kon hij Harry ook niet meer doden omdat Harry's bloed in hem stroomt...

Vandaar dat ik zei dat in de eindscene voldemort eigenlijk een hoop spreuken op harry moest gooien, die het dan als in godmode negeert. Iedereen, voldemort, de wizards, de centaurs, de elves, de giants, etc zullen dan denken dat Harry onoverwinnelijk is, als zelfs voldemort hem niks meer kan doen en er echt 19 peaceful years kon zijn. Anders is het gewoon niet mogelijk dat Harry niet uitgedaagd wordt voor zijn wand. Niemand, op hermione en ron na, wist immers dat Harry de wand weer terug had gelegd.

En tja... voldemort kon toch al niks meer doen tegen de hogwarts wezens. Harry had immers zijn leven opgeofferd voor hun zoals het stond in de boek. Vandaar dat voldie's curses niks uithaalden.
    pi_51713971
    quote:
    Op zondag 22 juli 2007 12:05 schreef alwaysthebest het volgende:
    Uit!!!!
    Tof boek, einde heb ik beetje naar gevoel over. Straks zal ik even wat uitgebreider zijn.
    Nou weet niet of iedereen gelijk het einde wil weten hoor maar ja er zijn er altijd die nieuwsgierig zijn!
      zondag 22 juli 2007 @ 12:16:17 #23
    88233 Steve
    Still the best.
    pi_51714032
    quote:
    Op zondag 22 juli 2007 12:13 schreef kluivie het volgende:

[..]

Nou weet niet of iedereen gelijk het einde wil weten hoor maar ja er zijn er altijd die nieuwsgierig zijn!
    Dit is het spoilertopic. Als je het einde niet wilt weten moet je hier nog niet kijken hè.
    "Atb is lief, groetjes Peri."
      zondag 22 juli 2007 @ 12:32:36 #24
    99606 kruimel_20
    Doe wat je wilt!
    pi_51714438
    wie was nu diegene die nooit getoverd had/kon toveren en dat nu ineens wel kon?
    dat heb ik ff gemist...

en volgens mij heeft zij (rowling) ook gezegd dat harry geen horcrux was en de slang ook niet...
    ze kan dus goed liegen ....

Vond het wel een goed boek, mis alleen wel wat er met de rest gebeurd enzo...
    the journey is more important than the end or the start
    and what it meant to me will eventually be
    a memory of the time when i tried so hard
    pi_51714557
    tvp :p
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')