abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51740872
quote:
Op maandag 23 juli 2007 03:41 schreef Asskicker14 het volgende:
Wat was dat nou van de King's Cross waar Harry Dumbledore tegenkomt....is dat nou het vagevuur?
Hij zit volgens mij in een soort portaal, een overgang van de echte naar de geestenwereld.
En omdat voor Harry King's Cross symbool staat voor de overgang van zijn oude 'Dreuzel'leven naar de tovenaarswereld, maakt zijn geest van deze plek ook een 'King's Cross'. De plek waar je van de ene wereld in de andere kan komen.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_51741190
quote:
Op maandag 23 juli 2007 09:47 schreef no-look het volgende:
*Horcruxes

Tel even mee: De ring van Slytherin, die ketting die Umbridge droeg, dat ding in de kluis van Lestrange, de beker van Regulus, het dagboek van Riddle, Nagini, Harry zelf. Dat zijn er zeven. En Dumbledore zei in deel 6 dat hij er 6 had, plus het deeltje dat nog in zijn lichaam huist, is 7. Ongetwijfeld kun je ook je ziel in achten delen, maar waarom?
Dat had ik nou ook! Waarom? Dan is het dus 8 en niet 7. Het magische van dat getal is dan verdwenen of gaat het om 7 Horcruxes?
pi_51741243
quote:
Op maandag 23 juli 2007 09:47 schreef no-look het volgende:

Tel even mee: De ring van Slytherin, die ketting die Umbridge droeg, dat ding in de kluis van Lestrange, de beker van Regulus, het dagboek van Riddle, Nagini, Harry zelf. Dat zijn er zeven. En Dumbledore zei in deel 6 dat hij er 6 had, plus het deeltje dat nog in zijn lichaam huist, is 7. Ongetwijfeld kun je ook je ziel in achten delen, maar waarom? Had ze niet één van die horcruxes achterwege kunnen laten en de ruimte die in het boek vrijkwam gebruiken om meer duistere taferelen te beschrijven? Ik vond dat hoofdstuk van alle Deatheaters bij Malfoy thuis echt heel gaaf. En zoals ik hierboven ook al zei: Malfoy verdiende meer bladzijdes in zijn twijfels tussen het goede en trouw aan Voldemort.

Maar, nog steeds, ik vond hem super en het einde was satisfying, waar ik van tevoren toch voor vreesde!
Welke beker van regulus?
  maandag 23 juli 2007 @ 10:45:56 #179
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_51741250
Ongetwijfeld omdat Voldemort niet als bedoeling had om Harry een Horcrux te maken...
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_51741431
quote:
Op maandag 23 juli 2007 10:45 schreef tonks het volgende:

[..]

Welke beker van regulus?
ze tellen inderdaad verkeerd
- nagine
- harry
- amulet
- ring
- beker
- dagboek
- Voldemort zelf

de ketting van umbridge is de amulet van regules.
  maandag 23 juli 2007 @ 10:58:18 #181
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_51741489
Wat ik één van de meest irritante dingen vond, was de plek waar dat diadeem verstopt was. Hoe had Tom Riddle in godsnaam kunnen denken dat hij de enige was die van die plek wist, als die kamer/zaal zó vol lag met zooi van anderen??? Is maar iets kleins, maar ik ergerde me.
...as always
pi_51741522
Ik had het gisterochtend uit...

Wat gehaast naar het einde toe, maar wel een aardig boek. De epiloog... meh..
pi_51741580
quote:
Op maandag 23 juli 2007 10:58 schreef Anyanka het volgende:
Wat ik één van de meest irritante dingen vond, was de plek waar dat diadeem verstopt was. Hoe had Tom Riddle in godsnaam kunnen denken dat hij de enige was die van die plek wist, als die kamer/zaal zó vol lag met zooi van anderen??? Is maar iets kleins, maar ik ergerde me.
Hij verstopte hem toen ie naar Hogwarts kwam om te vragen of ie DADA leraar mocht worden, hij had weinig tijd, dus verstopte hij hem in het eerste de beste wat hij kon bedenken: de Room of Requirement.
pi_51741678
quote:
Op maandag 23 juli 2007 10:45 schreef tonks het volgende:

[..]

Welke beker van regulus?
sorry je had gelijk, dacht even verkeerd Dat amulet inderdaad dat ze in de grot gehaald hadden. Dacht dat het een beker was omdat ze dat gif moesten drinken. My bad
  maandag 23 juli 2007 @ 11:10:05 #185
35623 PPL
#control
pi_51741746
quote:
Op maandag 23 juli 2007 11:03 schreef IedeK. het volgende:

[..]

Hij verstopte hem toen ie naar Hogwarts kwam om te vragen of ie DADA leraar mocht worden, hij had weinig tijd, dus verstopte hij hem in het eerste de beste wat hij kon bedenken: de Room of Requirement.
Had hem dan in the Chamber of Secrets gelegd.
Burnt to the core but not broken
  maandag 23 juli 2007 @ 11:11:49 #186
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_51741792
quote:
Op maandag 23 juli 2007 11:03 schreef IedeK. het volgende:

[..]

Maar volgens mij werd er in het boek redelijk de nadruk gelegd dat hij dacht dat hij de enige was die ervan wist. Zo'n Horcrux verstop je toch niet op de eerste de beste plaats. (alhoewel....eentje naar Lucius, eentje naar Bellatrix...misschien was ie gewoon dom)

Ik vond de epiloog ook niet zo geweldig, vooral de namen! Zowel Lily als James, way over the top, en dan 'Albus Severus'??? Ik had het wat subtieler gehouden als ik hem (harry)/haar (J.K. Rowling) was. Vooruit, een James, maar het meisje iets anders, en Severus was wel leuk geweest, maar zonder Albus ervoor.
...as always
pi_51741818
Mensen die hier zo lopen te zeuren (wonderer ) hebben het boek niet eens goed gelezen
pi_51742056
Woot ik heb het audioboek
pi_51742064
ik ook
pi_51742097
quote:
Op maandag 23 juli 2007 10:55 schreef Wouser het volgende:

[..]

ze tellen inderdaad verkeerd
- nagine
- harry
- amulet
- ring
- beker
- dagboek
- Voldemort zelf

de ketting van umbridge is de amulet van regules.
En die kroon van Ravenclaw!
pi_51742460
ja inderdaad dus ik had wel gelijk

de beker was van huffelpuff, het amulet van zwadderich, de kroon van ravenclaw (kan ook huffelpuff zijn, ik haal die altijd door elkaar dus dat is drie. Dan nog het dagboek (4), de ring (5), Harry (6) en Nagini (7). En dan Voldemort zelf. Het waren er dus toch 8. Of tel ik nu nog verkeerd?

Verder maakt het me niks uit maar die 7 klopt dus niet. Verder vraag ik me ook af waarom Voldermort niet méér horcruxes ging maken toen hij wist dat Harry er een stel kapot had gemaakt. Van Snape bijvoorbeeld.
pi_51742536
Er waren 7 horcruxes, maar 8 delen ziel.
Voldemort wilde eigenlijk zijn ziel in zeven delen splitsen (dus 6 Horcruxes), maar Harry werd dus per ongeluk de 7e Horcrux.
pi_51743225
quote:
Op maandag 23 juli 2007 11:38 schreef no-look het volgende:
ja inderdaad dus ik had wel gelijk

de beker was van huffelpuff, het amulet van zwadderich, de kroon van ravenclaw (kan ook huffelpuff zijn, ik haal die altijd door elkaar dus dat is drie. Dan nog het dagboek (4), de ring (5), Harry (6) en Nagini (7). En dan Voldemort zelf. Het waren er dus toch 8. Of tel ik nu nog verkeerd?

Verder maakt het me niks uit maar die 7 klopt dus niet. Verder vraag ik me ook af waarom Voldermort niet méér horcruxes ging maken toen hij wist dat Harry er een stel kapot had gemaakt. Van Snape bijvoorbeeld.
Lijkt me niet dat je zoiets binnen 5 minuten in elkaar draait.....
pi_51744468
rowling moet gewoon met een encyclopedie komen waarin zulke zaken tot in de details staan uitgelegd. Spreuken, met de juiste wand-bewegingen, zulke zaken. Ik zou hem kopen
pi_51744707
quote:
Op maandag 23 juli 2007 11:38 schreef no-look het volgende:
Omdat hij wist dat er nog tenminste 1 (Nagini) over was, en hij veilig zou zijn zodra Harry dood was.

Tijdlijnprobleempje trouwens: Wat deed Teddy Tonks als 19-jarige in de Hogwarts Express?

Verder: Ja, een beroerde epiloog, ja, sommige dingen waren extreem far-fetched, maar toch gaaf dat veruit de meeste plotwendingen al aangekondigd waren in deel 1 tot 6. Het was het in ieder geval waard om de afgelopen weken eerst even de rest grondig te herlezen
  maandag 23 juli 2007 @ 12:52:45 #196
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_51744755
quote:
Op maandag 23 juli 2007 12:50 schreef thijsdetweede het volgende:

Tijdlijnprobleempje trouwens: Wat deed Teddy Tonks als 19-jarige in de Hogwarts Express?
Teddy Lupin. En ik denk dat ie Victoire een afscheidscadeau aan het geven was.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_51744879
het is nu echt over trouwens
  maandag 23 juli 2007 @ 13:20:00 #198
88233 Steve
Still the best.
pi_51745479
Vielen jullie de seksueel getinte opmerkingen ook op trouwens?
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_51745646
quote:
Op maandag 23 juli 2007 12:52 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

Teddy Lupin. En ik denk dat ie Victoire een afscheidscadeau aan het geven was.
Ja, maar wat doet hij daar als 19-jarige?
Hij zit dan toch zeker niet meer op Hogwarth's?
  maandag 23 juli 2007 @ 13:26:52 #200
88233 Steve
Still the best.
pi_51745680
quote:
Op maandag 23 juli 2007 13:25 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Ja, maar wat doet hij daar als 19-jarige?
Hij zit dan toch zeker niet meer op Hogwarth's?
Victoire uitzwaaien?
"Atb is lief, groetjes Peri."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')