Hij zit volgens mij in een soort portaal, een overgang van de echte naar de geestenwereld.quote:Op maandag 23 juli 2007 03:41 schreef Asskicker14 het volgende:
Wat was dat nou van de King's Cross waar Harry Dumbledore tegenkomt....is dat nou het vagevuur?
Dat had ik nou ook! Waarom? Dan is het dus 8 en niet 7. Het magische van dat getal is dan verdwenen of gaat het om 7 Horcruxes?quote:Op maandag 23 juli 2007 09:47 schreef no-look het volgende:
*Horcruxes
Tel even mee: De ring van Slytherin, die ketting die Umbridge droeg, dat ding in de kluis van Lestrange, de beker van Regulus, het dagboek van Riddle, Nagini, Harry zelf. Dat zijn er zeven. En Dumbledore zei in deel 6 dat hij er 6 had, plus het deeltje dat nog in zijn lichaam huist, is 7. Ongetwijfeld kun je ook je ziel in achten delen, maar waarom?
Welke beker van regulus?quote:Op maandag 23 juli 2007 09:47 schreef no-look het volgende:
Tel even mee: De ring van Slytherin, die ketting die Umbridge droeg, dat ding in de kluis van Lestrange, de beker van Regulus, het dagboek van Riddle, Nagini, Harry zelf. Dat zijn er zeven. En Dumbledore zei in deel 6 dat hij er 6 had, plus het deeltje dat nog in zijn lichaam huist, is 7. Ongetwijfeld kun je ook je ziel in achten delen, maar waarom? Had ze niet één van die horcruxes achterwege kunnen laten en de ruimte die in het boek vrijkwam gebruiken om meer duistere taferelen te beschrijven? Ik vond dat hoofdstuk van alle Deatheaters bij Malfoy thuis echt heel gaaf. En zoals ik hierboven ook al zei: Malfoy verdiende meer bladzijdes in zijn twijfels tussen het goede en trouw aan Voldemort.
Maar, nog steeds, ik vond hem super en het einde was satisfying, waar ik van tevoren toch voor vreesde!
ze tellen inderdaad verkeerdquote:
Hij verstopte hem toen ie naar Hogwarts kwam om te vragen of ie DADA leraar mocht worden, hij had weinig tijd, dus verstopte hij hem in het eerste de beste wat hij kon bedenken: de Room of Requirement.quote:Op maandag 23 juli 2007 10:58 schreef Anyanka het volgende:
Wat ik één van de meest irritante dingen vond, was de plek waar dat diadeem verstopt was. Hoe had Tom Riddle in godsnaam kunnen denken dat hij de enige was die van die plek wist, als die kamer/zaal zó vol lag met zooi van anderen??? Is maar iets kleins, maar ik ergerde me.
sorry je had gelijk, dacht even verkeerdquote:
Had hem dan in the Chamber of Secrets gelegd.quote:Op maandag 23 juli 2007 11:03 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Hij verstopte hem toen ie naar Hogwarts kwam om te vragen of ie DADA leraar mocht worden, hij had weinig tijd, dus verstopte hij hem in het eerste de beste wat hij kon bedenken: de Room of Requirement.
Maar volgens mij werd er in het boek redelijk de nadruk gelegd dat hij dacht dat hij de enige was die ervan wist. Zo'n Horcrux verstop je toch niet op de eerste de beste plaats. (alhoewel....eentje naar Lucius, eentje naar Bellatrix...misschien was ie gewoon dom)quote:Op maandag 23 juli 2007 11:03 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Hij verstopte hem toen ie naar Hogwarts kwam om te vragen of ie DADA leraar mocht worden, hij had weinig tijd, dus verstopte hij hem in het eerste de beste wat hij kon bedenken: de Room of Requirement.
En die kroon van Ravenclaw!quote:Op maandag 23 juli 2007 10:55 schreef Wouser het volgende:
[..]
ze tellen inderdaad verkeerd
- nagine
- harry
- amulet
- ring
- beker
- dagboek
- Voldemort zelf
de ketting van umbridge is de amulet van regules.
Lijkt me niet dat je zoiets binnen 5 minuten in elkaar draait.....quote:Op maandag 23 juli 2007 11:38 schreef no-look het volgende:
ja inderdaaddus ik had wel gelijk
de beker was van huffelpuff, het amulet van zwadderich, de kroon van ravenclaw (kan ook huffelpuff zijn, ik haal die altijd door elkaardus dat is drie. Dan nog het dagboek (4), de ring (5), Harry (6) en Nagini (7). En dan Voldemort zelf. Het waren er dus toch 8. Of tel ik nu nog verkeerd?
Verder maakt het me niks uit maar die 7 klopt dus niet. Verder vraag ik me ook af waarom Voldermort niet méér horcruxes ging maken toen hij wist dat Harry er een stel kapot had gemaakt. Van Snape bijvoorbeeld.
Omdat hij wist dat er nog tenminste 1 (Nagini) over was, en hij veilig zou zijn zodra Harry dood was.quote:Op maandag 23 juli 2007 11:38 schreef no-look het volgende:
Verder maakt het me niks uit maar die 7 klopt dus niet. Verder vraag ik me ook af waarom Voldermort niet méér horcruxes ging maken toen hij wist dat Harry er een stel kapot had gemaakt. Van Snape bijvoorbeeld.
Teddy Lupin. En ik denk dat ie Victoire een afscheidscadeau aan het geven was.quote:Op maandag 23 juli 2007 12:50 schreef thijsdetweede het volgende:
Tijdlijnprobleempje trouwens: Wat deed Teddy Tonks als 19-jarige in de Hogwarts Express?
Ja, maar wat doet hij daar als 19-jarige?quote:Op maandag 23 juli 2007 12:52 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Teddy Lupin. En ik denk dat ie Victoire een afscheidscadeau aan het geven was.
Victoire uitzwaaien?quote:Op maandag 23 juli 2007 13:25 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ja, maar wat doet hij daar als 19-jarige?
Hij zit dan toch zeker niet meer op Hogwarth's?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |