abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 juli 2007 @ 10:58:18 #181
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_51741489
Wat ik één van de meest irritante dingen vond, was de plek waar dat diadeem verstopt was. Hoe had Tom Riddle in godsnaam kunnen denken dat hij de enige was die van die plek wist, als die kamer/zaal zó vol lag met zooi van anderen??? Is maar iets kleins, maar ik ergerde me.
...as always
pi_51741522
Ik had het gisterochtend uit...

Wat gehaast naar het einde toe, maar wel een aardig boek. De epiloog... meh..
pi_51741580
quote:
Op maandag 23 juli 2007 10:58 schreef Anyanka het volgende:
Wat ik één van de meest irritante dingen vond, was de plek waar dat diadeem verstopt was. Hoe had Tom Riddle in godsnaam kunnen denken dat hij de enige was die van die plek wist, als die kamer/zaal zó vol lag met zooi van anderen??? Is maar iets kleins, maar ik ergerde me.
Hij verstopte hem toen ie naar Hogwarts kwam om te vragen of ie DADA leraar mocht worden, hij had weinig tijd, dus verstopte hij hem in het eerste de beste wat hij kon bedenken: de Room of Requirement.
pi_51741678
quote:
Op maandag 23 juli 2007 10:45 schreef tonks het volgende:

[..]

Welke beker van regulus?
sorry je had gelijk, dacht even verkeerd Dat amulet inderdaad dat ze in de grot gehaald hadden. Dacht dat het een beker was omdat ze dat gif moesten drinken. My bad
  maandag 23 juli 2007 @ 11:10:05 #185
35623 PPL
#control
pi_51741746
quote:
Op maandag 23 juli 2007 11:03 schreef IedeK. het volgende:

[..]

Hij verstopte hem toen ie naar Hogwarts kwam om te vragen of ie DADA leraar mocht worden, hij had weinig tijd, dus verstopte hij hem in het eerste de beste wat hij kon bedenken: de Room of Requirement.
Had hem dan in the Chamber of Secrets gelegd.
Burnt to the core but not broken
  maandag 23 juli 2007 @ 11:11:49 #186
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_51741792
quote:
Op maandag 23 juli 2007 11:03 schreef IedeK. het volgende:

[..]

Maar volgens mij werd er in het boek redelijk de nadruk gelegd dat hij dacht dat hij de enige was die ervan wist. Zo'n Horcrux verstop je toch niet op de eerste de beste plaats. (alhoewel....eentje naar Lucius, eentje naar Bellatrix...misschien was ie gewoon dom)

Ik vond de epiloog ook niet zo geweldig, vooral de namen! Zowel Lily als James, way over the top, en dan 'Albus Severus'??? Ik had het wat subtieler gehouden als ik hem (harry)/haar (J.K. Rowling) was. Vooruit, een James, maar het meisje iets anders, en Severus was wel leuk geweest, maar zonder Albus ervoor.
...as always
pi_51741818
Mensen die hier zo lopen te zeuren (wonderer ) hebben het boek niet eens goed gelezen
pi_51742056
Woot ik heb het audioboek
pi_51742064
ik ook
pi_51742097
quote:
Op maandag 23 juli 2007 10:55 schreef Wouser het volgende:

[..]

ze tellen inderdaad verkeerd
- nagine
- harry
- amulet
- ring
- beker
- dagboek
- Voldemort zelf

de ketting van umbridge is de amulet van regules.
En die kroon van Ravenclaw!
pi_51742460
ja inderdaad dus ik had wel gelijk

de beker was van huffelpuff, het amulet van zwadderich, de kroon van ravenclaw (kan ook huffelpuff zijn, ik haal die altijd door elkaar dus dat is drie. Dan nog het dagboek (4), de ring (5), Harry (6) en Nagini (7). En dan Voldemort zelf. Het waren er dus toch 8. Of tel ik nu nog verkeerd?

Verder maakt het me niks uit maar die 7 klopt dus niet. Verder vraag ik me ook af waarom Voldermort niet méér horcruxes ging maken toen hij wist dat Harry er een stel kapot had gemaakt. Van Snape bijvoorbeeld.
pi_51742536
Er waren 7 horcruxes, maar 8 delen ziel.
Voldemort wilde eigenlijk zijn ziel in zeven delen splitsen (dus 6 Horcruxes), maar Harry werd dus per ongeluk de 7e Horcrux.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_51743225
quote:
Op maandag 23 juli 2007 11:38 schreef no-look het volgende:
ja inderdaad dus ik had wel gelijk

de beker was van huffelpuff, het amulet van zwadderich, de kroon van ravenclaw (kan ook huffelpuff zijn, ik haal die altijd door elkaar dus dat is drie. Dan nog het dagboek (4), de ring (5), Harry (6) en Nagini (7). En dan Voldemort zelf. Het waren er dus toch 8. Of tel ik nu nog verkeerd?

Verder maakt het me niks uit maar die 7 klopt dus niet. Verder vraag ik me ook af waarom Voldermort niet méér horcruxes ging maken toen hij wist dat Harry er een stel kapot had gemaakt. Van Snape bijvoorbeeld.
Lijkt me niet dat je zoiets binnen 5 minuten in elkaar draait.....
pi_51744468
rowling moet gewoon met een encyclopedie komen waarin zulke zaken tot in de details staan uitgelegd. Spreuken, met de juiste wand-bewegingen, zulke zaken. Ik zou hem kopen
pi_51744707
quote:
Op maandag 23 juli 2007 11:38 schreef no-look het volgende:
Omdat hij wist dat er nog tenminste 1 (Nagini) over was, en hij veilig zou zijn zodra Harry dood was.

Tijdlijnprobleempje trouwens: Wat deed Teddy Tonks als 19-jarige in de Hogwarts Express?

Verder: Ja, een beroerde epiloog, ja, sommige dingen waren extreem far-fetched, maar toch gaaf dat veruit de meeste plotwendingen al aangekondigd waren in deel 1 tot 6. Het was het in ieder geval waard om de afgelopen weken eerst even de rest grondig te herlezen
  maandag 23 juli 2007 @ 12:52:45 #196
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_51744755
quote:
Op maandag 23 juli 2007 12:50 schreef thijsdetweede het volgende:

Tijdlijnprobleempje trouwens: Wat deed Teddy Tonks als 19-jarige in de Hogwarts Express?
Teddy Lupin. En ik denk dat ie Victoire een afscheidscadeau aan het geven was.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_51744879
het is nu echt over trouwens
  maandag 23 juli 2007 @ 13:20:00 #198
88233 Steve
Still the best.
pi_51745479
Vielen jullie de seksueel getinte opmerkingen ook op trouwens?
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_51745646
quote:
Op maandag 23 juli 2007 12:52 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

Teddy Lupin. En ik denk dat ie Victoire een afscheidscadeau aan het geven was.
Ja, maar wat doet hij daar als 19-jarige?
Hij zit dan toch zeker niet meer op Hogwarth's?
  maandag 23 juli 2007 @ 13:26:52 #200
88233 Steve
Still the best.
pi_51745680
quote:
Op maandag 23 juli 2007 13:25 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Victoire uitzwaaien?
pi_51745697

Waar moet ik deze scene plaatsen?
  maandag 23 juli 2007 @ 13:32:18 #202
88233 Steve
Still the best.
pi_51745813
quote:
Op maandag 23 juli 2007 13:27 schreef Biancavia het volgende:
[afbeelding]

Erg verwarrend ja, maar dat is dus The Great Hall is Hogwarts, met dat betoverde plafond.
pi_51745886
ja de eindscene als ze om elkaar heen cirkelen ik vond hem goed. Mooi ook hoe hij hem relaxed met Riddel aanspreekt
pi_51745956
quote:
[afbeelding]

Harry die de Elders Wand vangt en voldemort die dood neervalt
  maandag 23 juli 2007 @ 13:59:47 #205
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_51746664
quote:
Op maandag 23 juli 2007 13:25 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Betekent niet dat je niet 't platform op kan.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_51749810
quote:
[afbeelding]

Denk dat dat het theater is bij het ministerie, en die gecloakte (voldemort?) staat daar gewoon los van, dat is dus gewoon een plaatje van voldemort .
  maandag 23 juli 2007 @ 15:40:56 #207
88233 Steve
Still the best.
pi_51750016
quote:
Op maandag 23 juli 2007 15:36 schreef whiteninja het volgende:

[..]

Denk dat dat het theater is bij het ministerie, en die gecloakte (voldemort?) staat daar gewoon los van, dat is dus gewoon een plaatje van voldemort .
Ze zijn helemaal niet meer in dat theater geweest, lijkt me dus van niet.
pi_51750260
quote:
Op maandag 23 juli 2007 15:40 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Ze zijn helemaal niet meer in dat theater geweest, lijkt me dus van niet.
Dat is het enige theater waar ik over gelezen heb .
Gewoon om ons te misleiden dan .
pi_51751208
Waar is Madame Mallemour gebleven? En de kindertjes van haar en Hagrid?
pi_51751473
quote:
[afbeelding]

Ik denk ook de Great Hall in Hogwarts, het eind gevecht.
pi_51751692
quote:
Op maandag 23 juli 2007 13:20 schreef alwaysthebest het volgende:
Ja, maar ik kan ze niet meer voor de geest halen.

De saintlike - holey grap van George was trouwens briljant, net als Fleur die over Teddy begint als Percy komt binnenstormen
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
  maandag 23 juli 2007 @ 16:54:36 #212
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_51752636
Nu snap ik de gelijkenis met de Bijbel. Harry sterft om de 'wereld' te redden, net als wat Jezus heeft gedaan. Vervolgens staan ze beiden op uit de dood.

Beat that, Voldie-poo!
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_51753033
*UIT*

pi_51753188
Uit en dan ben je blij !?! Is juist kut want dat betekend het einde geen hp meer
  maandag 23 juli 2007 @ 17:18:11 #215
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_51753567
quote:
Op maandag 23 juli 2007 13:20 schreef alwaysthebest het volgende:
Nee

Welke vielen jou dan zoal op?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_51753694
Los van alles had ik bij bepaalde scenes (Harry & Ginny, vlak voor Ron kwaad wordt dat Harry niet moet spelen met de gevoelens van zijn zusje) wel het gevoel dat Rowling misschien wel een woeste uitkleedscene erin had wíllen schrijven, maar dat ze tegen zichzelf heeft moeten zeggen "Oh ja, fuck, het was een kinderboek, lalalala, * insert Ron & Hermione die de deur opentrekken* zo dan."
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_51753881
Trouwens, nieuwe theorie over dat ding in "Kings Cross" op het einde, wat dat ding is: Het zou best weleens Voldemort kunnen zijn. Want (p. 581) Voldemort is ook op de grond gevallen en is ook een tijdje bewusteloos geweest. Waarom hij ook bewusteloos is geweest, de oorzaak daarvoor moet ik nog even uitvissen, misschien ook weer bloed- of wand-connectie. Maar als hij dan ook bewusteloos is geweest, misschien was dat rauwe ding wel het menselijke deel van Voldemort wat er nog daadwerkelijk over was. Harry is daar zonder wonden en mooier dan in het echt, maar Voldemort in zijn "ware gedaante" is dan niks menselijker dan een rauw ding ?

Wat denken jullie ?
pi_51754087
quote:
Op maandag 23 juli 2007 17:27 schreef AudreyHepburn het volgende:
Trouwens, nieuwe theorie over dat ding in "Kings Cross" op het einde, wat dat ding is: Het zou best weleens Voldemort kunnen zijn. Want (p. 581) Voldemort is ook op de grond gevallen en is ook een tijdje bewusteloos geweest. Waarom hij ook bewusteloos is geweest, de oorzaak daarvoor moet ik nog even uitvissen, misschien ook weer bloed- of wand-connectie. Maar als hij dan ook bewusteloos is geweest, misschien was dat rauwe ding wel het menselijke deel van Voldemort wat er nog daadwerkelijk over was. Harry is daar zonder wonden en mooier dan in het echt, maar Voldemort in zijn "ware gedaante" is dan niks menselijker dan een rauw ding ?

Wat denken jullie ?
Ik denk het stukje ziel van Voldemort wat in Harry heeft gezeten als Horcrux.

Er staat ook:
Harry glanced again at the raw-looking thing that trembled and choked in the shadow beneath the distant chair.
(En dan zegt Perkie:) 'Do not pity the dead, Harry. Pity the living, and, above all, those who live without love.'
Met andere woorden denk ik: Wees niet verdrietig om degenen die gestorven zijn, maar wel om Voldemort, die nooit liefde heeft gekend.
pi_51754170
quote:
Op maandag 23 juli 2007 17:34 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Ik denk het stukje ziel van Voldemort wat in Harry heeft gezeten als Horcrux.

Er staat ook:
Harry glanced again at the raw-looking thing that trembled and choked in the shadow beneath the distant chair.
(En dan zegt Perkie:) 'Do not pity the dead, Harry. Pity the living, and, above all, those who live without love.'
Met andere woorden denk ik: Wees niet verdrietig om degenen die gestorven zijn, maar wel om Voldemort, die nooit liefde heeft gekend.
Opgelost. .
pi_51754481
Wat vonden jullie trouwens van Ron die wegliep? Heethoofd als het soms mag zijn, vond ik dat absoluut niet bij zijn karakter passen. En dat hij Hermione achter liet al helemaal niet.
  maandag 23 juli 2007 @ 17:54:32 #221
88233 Steve
Still the best.
pi_51754521
quote:
Op maandag 23 juli 2007 17:52 schreef thijsdetweede het volgende:
Wat vonden jullie trouwens van Ron die wegliep? Heethoofd als het soms mag zijn, vond ik dat absoluut niet bij zijn karakter passen. En dat hij Hermione achter liet al helemaal niet.
Ik vond het wel passend eigenlijk. In boek 4 was hij al net zo.
En die locket versterkte alles natuurlijk.
pi_51754593
En los van het weglopen, hij kon ook niet meer terugkomen toen ie spijt had, al had ie het gewild.
pi_51755805
UIT ( sinds gisteravond 23:25)
Ik vond het geen geweldig boek, maar die epiloog beviel mij wel.
Ik hou van happy endings.
pi_51756018
Hij had voor de zomer al een goed idee van wat er moest gebeuren, en toen wou die per se mee, heeft er nog even een paar weken over na kunnen denken, en keert midden in het verhaal na wat tobben om, zonder ook maar 1 keer Harry over te hebben willen halen terug te keren en in principe iedere kans op de liefde van zijn leven verspelend? Neh.

Dat tie niet meer terug kon komen snap ik, het was eerder ietwat far-fetched hoe hij toch nog the put-outer (of hoe heette dat ding tegenwoordig) kon misbruiken. Hij had ook andere dingen kunnen gaan organiseren en bij Battle of Hogwarts terug opduiken.
  maandag 23 juli 2007 @ 18:49:53 #225
88233 Steve
Still the best.
pi_51756058
quote:
Op maandag 23 juli 2007 17:18 schreef Kaneelstokje het volgende:
Nee
Welke vielen jou dan zoal op?
Ik kan ze me niet precies herinneren (en opzoeken is iets te veel werk) maar volgens mij zat er iets in over Merlin, toverstokjes die ergens gestopt kunnen worden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')