abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51732515
Nouja, wat ik zei, het is eerder een soort teaser voor een volgend boek dan een afdoende epiloog.
It's my party and I'll cry if I want to.
  zondag 22 juli 2007 @ 22:37:21 #102
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51732559
quote:
Op zondag 22 juli 2007 22:33 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Niks wat haar tegenhoudt om geen serie te maken over de spannende avonturen van de kinderen, van harry&ginny, Ron&Hermione natuurlijk. Ze zou maar 7 boeken over harry maken remember?
En hoe interessant zou dat worden nu er geen ultimate evil is om tegen te vechten?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_51732636
quote:
Op zondag 22 juli 2007 22:35 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ja, dat stukje klonk wel logisch, maar voor een horcrux is veel zware magie nodig toch? Dat gebeurt niet vanzelf. Voor zover ik heb begrepen, bestaat een horcrux uit twee delen. Eerst je ziel splijten en daarna dat stukje ergens instoppen. En dat laatste is dus zomaar vanzelf gebeurd?
Dat zegt Dumbledore ergens: omdat het splijten van zijn ziel door zijn kwaadaardigheid een automatisch gevolg geworden was van het vermoorden van iemand, gebeurde dat dus ook toen hij Harry probeerde te vermoorden.

En omdat zijn ziel spleet op het moment dat hij met zijn toverstaf Lily vermoorde, die voor Harry gesprongen was, ging het stukje ziel na het splijten en het sterven en ineenzakken van Lily over naar het volgende object in schutslijn van zijn toverstaf, namelijk Harry. Zoiets ?

Maar, wat jij zegt, van die heavy magie die nodig was, was ook zeker waar.
pi_51732745
quote:
Op zondag 22 juli 2007 22:37 schreef wonderer het volgende:

[..]

En hoe interessant zou dat worden nu er geen ultimate evil is om tegen te vechten?
Ik denk dat ze best weg zou kunnen komen met 1 boek. Maar dan ook 1 boek en niet meer. En in dat ene boek kan het gewoon gaan over de afloop van alles wat er gebeurd is. En dat hoeft dan echt niet te gaan van "En ze leefden nog lang en gelukkig, einde." Maar wat meer uitleg over hoe de toverwereld omgaat met de nieuwe wereldorde zogezegd, zou best wel in goede aarde vallen bij de fans, denk ik.

Ik heb in elk geval nog aardig wat losse eindjes die ik wel uitgelegd wil hebben in een wat bevredigender vorm dan alleen die laffe inteelt-epiloog.
  zondag 22 juli 2007 @ 22:45:04 #105
71919 wonderer
pi_51732863
Ik zou dat vooral een commerciele stunt vinden, het uitmelken van het concept. Een "non-fictie" boek, zoals de encyclopedie, lijkt me wel aardig, maar dit verhaal is wel klaar, vind ik.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  † In Memoriam † zondag 22 juli 2007 @ 22:45:08 #106
43556 miss_dynastie
pi_51732865
quote:
Op zondag 22 juli 2007 22:42 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik heb in elk geval nog aardig wat losse eindjes die ik wel uitgelegd wil hebben in een wat bevredigender vorm dan alleen die laffe inteelt-epiloog.
Ik heb gewoon het idee dat ze geen idee meer had hoe ze die losse eindjes moest verwerken, er geen moer meer van begreep en daarom een zeer slap boek heeft geschreven. Het geeft meer vragen dan antwoorden, het is gewoon niet leuk, naast niet origineel natuurlijk.
pi_51732883
Ik vind wel dat jullie er allemaal veel te serieus over na denken hoor
  zondag 22 juli 2007 @ 22:47:37 #108
71919 wonderer
pi_51732947
quote:
Op zondag 22 juli 2007 22:45 schreef tonks het volgende:
Gelukkig heeft Rowling dat ook gedaan.
pi_51732982
quote:
Op zondag 22 juli 2007 22:47 schreef wonderer het volgende:

[..]

Gelukkig heeft Rowling dat ook gedaan.
Gelukkig jank jij te veel
  zondag 22 juli 2007 @ 22:48:56 #110
88233 Steve
Still the best.
pi_51732988
Die epiloog is echt een doorn in het oog.

Ik wil weten hoe men de magische wereld weer heeft opgebouwd.... Wie is minister geworden, hoe is het met Hogwarts gegaan, wat is er met alle karakters gebeurd (en niet alleen dat ze lekker met z'n allen zijn getrouwd en wat kinderen hebben uitgepoept), Harry's ouders hadden wel wat meer paginatijd mogen hebben, hoe gaat de wereld om met Harry die zich nu nog beroemder heeft gemaakt, hoeveel invloed heeft Harry nu (wat voor werk doet-ie en luistert men tegenwoordig eens naar hem ).... Zoveel om nog te weten te komen.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_51733020
ik vond het een leuk boek! ik vond alleen dat einde een beetje te klef... iedereen is gelukkig getrouwt met kinders en blaaaaa
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
  zondag 22 juli 2007 @ 22:53:44 #112
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_51733168
quote:
Op zondag 22 juli 2007 22:48 schreef alwaysthebest het volgende:

Ik wil weten hoe men de magische wereld weer heeft opgebouwd.... Wie is minister geworden, hoe is het met Hogwarts gegaan, wat is er met alle karakters gebeurd (en niet alleen dat ze lekker met z'n allen zijn getrouwd en wat kinderen hebben uitgepoept), Harry's ouders hadden wel wat meer paginatijd mogen hebben, hoe gaat de wereld om met Harry die zich nu nog beroemder heeft gemaakt, hoeveel invloed heeft Harry nu (wat voor werk doet-ie en luistert men tegenwoordig eens naar hem ).... Zoveel om nog te weten te komen.
*eens*
Ze had beter de epiloog als hoofdstuk 1 van deel 8 kunnen plaatsen. Een deel waarin alles op z'n plek wordt gezet, desnoods door terugblikken 19 jaar later op heel de nasleep van de dood van Voldemort.
Overigens is de laatste zin natuurlijk ook wel een mooie manier om een 'third coming' van Voldemort als mogelijkheid open te houden. "The scar had not pained harry for nineteen years. all was well."
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zondag 22 juli 2007 @ 22:54:24 #113
3185 Adelante
To let it go now
pi_51733185
Na de eerste hoofdstukken dacht ik trouwens dat als Ginny dood was gegeaan, Harry altijd nog met Dudley had kunnen gaan samenwonen
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_51733187
Wie weet is er een nieuw ministerie en is Harry de minister.
  zondag 22 juli 2007 @ 22:55:51 #115
3185 Adelante
To let it go now
pi_51733228
quote:
Op zondag 22 juli 2007 22:53 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

*eens*
Ze had beter de epiloog als hoofdstuk 1 van deel 8 kunnen plaatsen. Een deel waarin alles op z'n plek wordt gezet, desnoods door terugblikken 19 jaar later op heel de nasleep van de dood van Voldemort.
Overigens is de laatste zin natuurlijk ook wel een mooie manier om een 'third coming' van Voldemort als mogelijkheid open te houden. "The scar had not pained harry for nineteen years. all was well."
Was die scar niet weg trouwens toen ie op bezoek was bij dumbledore?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zondag 22 juli 2007 @ 22:57:54 #116
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_51733290
quote:
Op zondag 22 juli 2007 22:55 schreef Adelante het volgende:

[..]

Was die scar niet weg trouwens toen ie op bezoek was bij dumbledore?
Niet bijgebleven dat dat werd gemeld in het boek (en het is krap anderhalf uur geleden dat ik op dat punt was ). Zou wel suf zijn als dat litteken wel weg zou zijn en alle andere door magie veroorzaakte littekens wel altijd zichtbaar blijven... toch?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_51733321
Just a thought (heb het boek nog niet gelezen dus weet niet hoe erg het echt is), maar zal die epiloog niet vooral zijn geschreven om duidelijk aan te geven dat het verhaal rondom Harry's schooljaren nu écht definitief voorbij is?

(Wat niet wegneemt dat je het dan nog op een goede manier kan schrijven e.d.)
Dat verder iedere hoofdpersoon happy eindigt verbaast me niks.. het 'ik schuw niet hoofdpersonen dood te laten gaan'-gedoe leek me altijd al vooral een manier om het tot op het laatste moment echt spannend te houden.. maar uiteindelijk echt de hoofdpersoon of één van diens beste vrienden laten sterven, in wat oorspronkelijk toch een kinderboek is, is toch een beetje 'tja..'
(Hoofdpersoon zeker, maar als bijvoorbeeld Ron doodging en vervolgens Voldemort ook verslagen werd zou de dood van Ron voor Harry en de lezer zo'n schaduw werpen over het hele boek dat het 'happy end' en de ontknoping er totaal bij in het niet zouden vallen..)
_____________Popjustice!_________________
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  † In Memoriam † zondag 22 juli 2007 @ 22:59:06 #118
43556 miss_dynastie
pi_51733324
Ik wil me Harry niet nu al voorstellen als volwassene, laat staan als volwassene die binnen no time een aantal kids heeft gemaakt en te weinig tijd heeft gehad om originele namen te verzinnen Een deel 8 had veel beter gekund zonder deze epiloog.
  Redactie Frontpage zondag 22 juli 2007 @ 23:01:22 #119
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51733401
Toch jammer dat Voldemort zichzelf doodde en niet verslagen werd door Harry of Snape. Maar Voldemort was toch al eerder dood (ik ken alleen de 5 films) dus kan hij net zo goed terugkomen.
pi_51733419
Goed punt... hoop dat bij de film de epiloog achterwege wordt gelaten want om nou even wat andere acteurs oudere Ron, Harry en Hermione te zien spelen.. brrr..
(hevig geschminkte Emma, Rupert en Daniel ook)
  zondag 22 juli 2007 @ 23:02:07 #121
3185 Adelante
To let it go now
pi_51733430
quote:
Op zondag 22 juli 2007 23:01 schreef SunChaser het volgende:
Toch jammer dat Voldemort zichzelf doodde en niet verslagen werd door Harry of Snape. Maar Voldemort was toch al eerder dood (ik ken alleen de 5 films) dus kan hij net zo goed terugkomen.
Volgens mij zijn z'n stukjes ziel op nu...
pi_51733554
quote:
Op zondag 22 juli 2007 22:54 schreef Adelante het volgende:
Na de eerste hoofdstukken dacht ik trouwens dat als Ginny dood was gegeaan, Harry altijd nog met Dudley had kunnen gaan samenwonen
. Dudley & Luna. .

Zou dat geen liefde op het eerste gezicht zijn ?
  zondag 22 juli 2007 @ 23:06:08 #123
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_51733578
quote:
Op zondag 22 juli 2007 23:02 schreef Adelante het volgende:

[..]

Volgens mij zijn z'n stukjes ziel op nu...
Maar die stukjes verzamelen zich in het hiernamaals en het kost hem nu gewoon ruim 20 jaar om terug te komen.
  Redactie Frontpage zondag 22 juli 2007 @ 23:07:56 #124
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51733624
quote:
Op zondag 22 juli 2007 23:06 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Maar die stukjes verzamelen zich in het hiernamaals en het kost hem nu gewoon ruim 20 jaar om terug te komen.
Vandaar 19 jaar later dus?

Toch vind ik t jammer dat we qua films niet The College Years krijgen, was best erg interessant geweest.
  zondag 22 juli 2007 @ 23:10:13 #125
3185 Adelante
To let it go now
pi_51733709
quote:
Op zondag 22 juli 2007 23:06 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Dat Scorpius in het verboden bos een steen vindt en daarmee The Dark Lord weer terugbrengt. Zou moeten kunnen wel...
pi_51733734
Ginny Weasley Does Spring Break.avi .

Wat me net tebinnen schoot: Kreacher. Ook al zo'n steekje wat ze liet vallen imho. Kreacher heeft boek na boek na boek een kankerhekel aan Harry, en opeens, als Harry één keer alsjeblieft zegt en er een beetje puppyachtig bij kijkt is Kreacher helemaal om en staat de rollade te dampen als ze thuiskomen.
  zondag 22 juli 2007 @ 23:11:21 #127
71919 wonderer
pi_51733746
OH ja, op een gegeven moment had Harry alle drie de Hallows. Dat zou hem master of death moeten maken, maar daar gebeurde niks mee verder. Iemand daar een verklaring voor?
pi_51733832
quote:
Op zondag 22 juli 2007 23:11 schreef wonderer het volgende:
OH ja, op een gegeven moment had Harry alle drie de Hallows. Dat zou hem master of death moeten maken, maar daar gebeurde niks mee verder. Iemand daar een verklaring voor?
Ik meende dat Dumbledore ergens zei dat het sprookje over de drie broers misschien niet helemaal de waarheid was, maar dat het gewoon drie buitengewoon talentvolle tovernaars waren die allemaal een heel bijzonder item maakten, maar dat dat sprookje over het ontmoeten van de dood onzin was. En dat het hele concept Master of Death niet bestaat.

Want ik geloof ook dat ze nergens zegt wat dat danwel zou inhouden als iemand Master of Death is.
pi_51733910
Plus dat hij de steen in het bos had laten liggen volgens mij
pi_51734029
quote:
Op zondag 22 juli 2007 23:16 schreef tonks het volgende:
Plus dat hij de steen in het bos had laten liggen volgens mij
Oh, verrek ja.

Harry heeft ze dus nooit alle 3 gehad.
pi_51734096
wat jammer dat iedereen nu foutjes zit te zoeken zeg
alsof boek 1 t/m 6 perfect waren...
ik heb er van genoten als een leuk boek wat lekker weglas en me 2 dagen geboeit hield!
en heel veel dingen die mensen hier opnoemen als "foutjes" worden zijn dat niet en worden hier in t topic weerlegt... wat me toch het gevoel geeft dat mensen dingen aan t zoeken zijn... maar ja
pi_51734158
ik vind dat foutjes zoeken ook erg jammer. stelletje zuurpruimen
pi_51734252
Ik denk dat dat ook komt omdat iedereen het boek heel snel gelezen heeft. En dat je daarom soms sommige details mist. Zoals hierboven met de steen/Master of Death-verhaal. En ik weet zeker dat veel meer dingen op hun plek gaan vallen als iedereen die nu "foutjes zoekt" de hele serie nog een keer aandachtig gelezen heeft, inclusief mijzelf.
pi_51734287
Kregen jullie het boek trouwens ook in zo'n leuk oranje tasje ?
pi_51734316
Nee. In een bruin papieren zakje en dat was het.

Wat voor spannend tasje heb jij gekregen dan ?
pi_51734413
nee
bij mij hing er wel een leuke bezorger aan
maar ik was in mn piama en met bed-haar
pi_51734484
Maak wel even een foto
  zondag 22 juli 2007 @ 23:37:22 #139
88233 Steve
Still the best.
pi_51734637
Nederland klaagland.

Over het algemeen vind ik het wel echt een tof, vol boek vol verrassingen, actie, humor en emotie. Een mooi einde van een mooi verhaal. Ik kan me goed vinden in het verhaal, ook al vind ik wat dingen raar en had ik sommige dingen persoonlijk anders gedaan.
  † In Memoriam † zondag 22 juli 2007 @ 23:37:48 #140
43556 miss_dynastie
pi_51734650
Yep, die heb ik ook. Vorige keer stond de voorkant van het boek op het tasje, die heb ik ook nog
pi_51734805
Ik zit trouwens net even te lezen in een lijst met Harry Potter vertalingen. Sommige dingen vind ik een beetje duf: het geniale "Spellotape" vertaald als "Fantastape", maar andere vertalingen zijn echt geniaal. Quick-Quotes-Quill vertaald als Fantaciteerveer. . Of Scabbers, de rat van Ron: "Schurfie". Of Apparate, Disapparate en Side-Along Apparition als Verschijnselen, Verdwijnselen en Bijverschijnselen. .

Verder: kan iemand me uitleggen wat de Wizengamot precies is en doet ? Ik heb de boeken altijd te snel gelezen om dat echt te registreren.
pi_51734879
Dat zijn toch die mensen in de rechtzaal die de beslissing maken. Net als bij het beslissen of ze harry van school gingen sturen.
  zondag 22 juli 2007 @ 23:48:33 #143
88233 Steve
Still the best.
pi_51734958
quote:
Op zondag 22 juli 2007 23:43 schreef AudreyHepburn het volgende:
Verder: kan iemand me uitleggen wat de Wizengamot precies is en doet ? Ik heb de boeken altijd te snel gelezen om dat echt te registreren.
Dat is een soort van rechtbank, ik denk zelfs het hoogste gerechtshof in de tovenaarswereld. Soort van Hoge Raad dus lijkt me.
pi_51735013
quote:
Op zondag 22 juli 2007 23:43 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik zit trouwens net even te lezen in een lijst met Harry Potter vertalingen. Sommige dingen vind ik een beetje duf: het geniale "Spellotape" vertaald als "Fantastape", maar andere vertalingen zijn echt geniaal. Quick-Quotes-Quill vertaald als Fantaciteerveer. . Of Scabbers, de rat van Ron: "Schurfie". Of Apparate, Disapparate en Side-Along Apparition als Verschijnselen, Verdwijnselen en Bijverschijnselen. .

waar staat die lijst? lijkt me best leuk om eens alles naast elkaar te zien...

is Hogwards overigens bewust een acronym van Ghost War?
Want dan is daar bij de nederlandse vertaling toch ff iets vergeten mee te doen
pi_51735086
Hier bijvoorbeeld is een mooie lijst te vinden, maar er zijn er meerdere, dus google gewoon even.

Ohja, mijn favorieten zijn ook de radioprogrammas en de tijdschriften enzo: "Heks & Haard", "Bezemkampioen". . Al zijn er dus ook gewoon grappen die niet vertalen naar het Nederlands. Het eerdergenoemde Spellotape, maar ook bijvoorbeeld "Walking with Wherewolves" als variant op het BBCprogramma Walking With Dinosaurs.

[ Bericht 27% gewijzigd door AudreyHepburn op 22-07-2007 23:59:52 ]
  maandag 23 juli 2007 @ 00:02:43 #146
88233 Steve
Still the best.
pi_51735285
quote:
Op zondag 22 juli 2007 23:53 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ohja, mijn favorieten zijn ook de radioprogrammas en de tijdschriften enzo: "Heks & Haard", "Bezemkampioen". .
Boek: Klodders In Het Koffiedik - Als Uw Toekomst Tegenvalt.

Overigens, ik zie dat Godric's Hollow is vertaald als Halvemaanstraat...wordt nog lastig nu Godric naar Griffondor verwijst...

[ Bericht 13% gewijzigd door Steve op 23-07-2007 00:10:01 ]
pi_51735380
Net schreef iemand tonks is dood en toen dacht ik
pi_51735646
Het Nederlandse Skelettine als alternatief voor "Skele-gro" is toch ook wel mooi gevonden. En Foppe de Klopgeest.
  maandag 23 juli 2007 @ 01:06:17 #149
184572 philana
i'm an oxymoron
pi_51736463
okay net uit..zoals vele anderen zie ik

ik vond de epliloog inderdaad heel erg zonde... echt jammer. te kort. laat het dan weg.. en die namen van de kids over the top en verwarrend.

de rest van het boek was wel okay.. maar ik moet zeggen dat ik het minder vond dan alle andere boeken... ik heb nu wel zin om alle andere boeken nog een keer te lezen met alle informatie die ik nu heb... lijkt me leuk..

ik wil niet dat het over is.. dat vind ik het ergst aan dit boek.. de laatste 50 bldz wou ik stoppen met lezen..en bewaren.. zodat het niet afgelopen zou zijn.. hehe.

oh..en doordat ik de film vorige week heb gezien.. was het vreemd... dat ik nu ineens tijdens het elzen al wist hoe de meeste van de genoemde karakters er uit zien..vorig boek had ik geen idee bij umbridge enzow.
  maandag 23 juli 2007 @ 01:24:39 #150
71919 wonderer
pi_51736727
quote:
Op zondag 22 juli 2007 23:19 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Oh, verrek ja.

Harry heeft ze dus nooit alle 3 gehad.
Wel waar. Voor hij die steen laat vallen, heeft hij de wand in zijn broeksband en de invisible cloak onder zijn trui, of iets in die geest. Dus zodra de snitch open is, heeft hij ze alledrie tot hij de steen laat vallen.

Dat dat stuk van het verhaal dan eventueel niet waar is, okee, maar ik vind het niet iets voor Rowling om daar dan ineens niks mee te doen...
  maandag 23 juli 2007 @ 01:37:47 #151
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_51736922
quote:
Op maandag 23 juli 2007 00:02 schreef alwaysthebest het volgende:

Overigens, ik zie dat Godric's Hollow is vertaald als Halvemaanstraat...wordt nog lastig nu Godric naar Griffondor verwijst...
Lekker suf inderdaad!
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  maandag 23 juli 2007 @ 01:48:33 #152
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_51737088
Was ik de enige die in m'n hoofd al gigantisch smulde van hoe het 'eindgevecht' eruit zal gaan zien i/d film ?
  maandag 23 juli 2007 @ 01:54:26 #153
71919 wonderer
pi_51737173
quote:
Op maandag 23 juli 2007 01:48 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Was ik de enige die in m'n hoofd al gigantisch smulde van hoe het 'eindgevecht' eruit zal gaan zien i/d film ?
Nee Ik zat regelmatig met "hoe willen ze dit in vredesnaam gaan doen", al vanaf het oor van George. Ik dacht echt "heeft ze er niet bij nagedacht dat oren nogal lastig te verwijderen zijn op film?"
  maandag 23 juli 2007 @ 01:55:14 #154
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_51737184
quote:
Op maandag 23 juli 2007 01:54 schreef wonderer het volgende:

[..]

Nee Ik zat regelmatig met "hoe willen ze dit in vredesnaam gaan doen", al vanaf het oor van George. Ik dacht echt "heeft ze er niet bij nagedacht dat oren nogal lastig te verwijderen zijn op film?"
Oor groen verven werkt
pi_51737234
Zo, eindelijk uit...

Bizar gewoon, hoeveel de schrijver van de Fanfic "The Seventh Horcrux" goed voorspeld had
Heb weer genoten!
pi_51737754
quote:
Op maandag 23 juli 2007 01:24 schreef wonderer het volgende:

[..]

Wel waar. Voor hij die steen laat vallen, heeft hij de wand in zijn broeksband en de invisible cloak onder zijn trui, of iets in die geest. Dus zodra de snitch open is, heeft hij ze alledrie tot hij de steen laat vallen.

Dat dat stuk van het verhaal dan eventueel niet waar is, okee, maar ik vind het niet iets voor Rowling om daar dan ineens niks mee te doen...
nope... de wand was nog steeds bij voldemort... de wand van harry was gewoon die van malfoy.
  maandag 23 juli 2007 @ 02:42:08 #157
71919 wonderer
pi_51737834
quote:
Op maandag 23 juli 2007 02:36 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

nope... de wand was nog steeds bij voldemort... de wand van harry was gewoon die van malfoy.
Ja, en de wand van Malfoy WAS de Elder Wand.
  maandag 23 juli 2007 @ 02:49:05 #158
88233 Steve
Still the best.
pi_51737924
quote:
Op maandag 23 juli 2007 02:42 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ja, en de wand van Malfoy WAS de Elder Wand.
De Elder Wand behoorde tot Malfoy, maar Voldemort had de Elder Wand. Harry had toch Malfoy's gewone toverstaf?

Kan best dat ik het verkeerd heb hoor, moet het even teruglezen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Steve op 23-07-2007 02:54:16 ]
  maandag 23 juli 2007 @ 02:52:43 #159
71919 wonderer
pi_51737966
quote:
Op maandag 23 juli 2007 02:49 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

De Elder Wan behoorde tot Malfoy, maar Voldemort had de Elder Wand. Harry had toch Malfoy's gewone toverstaf?

Oh. Hm. Ik had dat stukje uitleg van Potter twee keer gelezen, maar echt begrijpen deed ik het niet. Dus je zou gelijk kunnen hebben. Ik had uiteindelijk begrepen dat Draco sinds de moord (euthanasie eigenlijk) op Dumbledore de eigenaar was van de staf en dat Harry die nu had. Maar het kan inderdaad ook de "ware eigenaar" zijn zodat het voor Voldemort niet werkt.
  maandag 23 juli 2007 @ 03:36:57 #160
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_51738470
Het grote gevecht tussen Voldemort en Harry blijkt gewoon een fucking theekransje te zijn met een gesprek van ik weet niet hoe lang.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  maandag 23 juli 2007 @ 03:41:07 #161
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_51738509
Wat was dat nou van de King's Cross waar Harry Dumbledore tegenkomt....is dat nou het vagevuur?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  maandag 23 juli 2007 @ 07:53:31 #162
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_51739147
quote:
Op maandag 23 juli 2007 03:41 schreef Asskicker14 het volgende:
Wat was dat nou van de King's Cross waar Harry Dumbledore tegenkomt....is dat nou het vagevuur?
Volgens mij een soort 'wachtkamer' voor het hiernamaals wat leek op King's Cross Station.
pi_51739148
quote:
Op maandag 23 juli 2007 02:49 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

De Elder Wand behoorde tot Malfoy, maar Voldemort had de Elder Wand. Harry had toch Malfoy's gewone toverstaf?

Dit klopt, volgens mij.
I had a signature once. It was awful.
pi_51739374
Ik heb het vannacht ook uitgelezen.
Nu kan ik eindelijk in dit topic

Ik had graag nog een hoofdstuk voor het laatste hoofdstuk gehad. Nu was het echt gelijk 19 jaar later, niets meer echt over Fred, Lupin en Tonks.......
Maar voor de rest
pi_51739383
quote:
Op zondag 22 juli 2007 12:10 schreef athlonkmf het volgende:
Avada Kedavra weerkaatste omdat de elders wand z'n eigenaar niet wilt vermoorden of pijn doen. Daarom werkte crucio ook niet op harry.
Maar al zal voldemort een eigen wand zal gebruiken dan kon hij Harry ook niet meer doden omdat Harry's bloed in hem stroomt...

Vandaar dat ik zei dat in de eindscene voldemort eigenlijk een hoop spreuken op harry moest gooien, die het dan als in godmode negeert. Iedereen, voldemort, de wizards, de centaurs, de elves, de giants, etc zullen dan denken dat Harry onoverwinnelijk is, als zelfs voldemort hem niks meer kan doen en er echt 19 peaceful years kon zijn. Anders is het gewoon niet mogelijk dat Harry niet uitgedaagd wordt voor zijn wand. Niemand, op hermione en ron na, wist immers dat Harry de wand weer terug had gelegd.

En tja... voldemort kon toch al niks meer doen tegen de hogwarts wezens. Harry had immers zijn leven opgeofferd voor hun zoals het stond in de boek. Vandaar dat voldie's curses niks uithaalden.
Net zoals Lily voor hem had gedaan
pi_51739526
quote:
Op zondag 22 juli 2007 19:31 schreef wonderer het volgende:

[..]

Magische schade is niet te repareren...

Hm, die deluminator misschien, maar er wordt geen woord meer aan besteed dat het eerder moeilijk was.

En ze vonden het toch juist onwaarschijnlijk dat de horcrux in het kantoortje lag?
Elder Wand
pi_51739747
quote:
Op maandag 23 juli 2007 02:52 schreef wonderer het volgende:

[..]

Oh. Hm. Ik had dat stukje uitleg van Potter twee keer gelezen, maar echt begrijpen deed ik het niet. Dus je zou gelijk kunnen hebben. Ik had uiteindelijk begrepen dat Draco sinds de moord (euthanasie eigenlijk) op Dumbledore de eigenaar was van de staf en dat Harry die nu had. Maar het kan inderdaad ook de "ware eigenaar" zijn zodat het voor Voldemort niet werkt.
als het twee keer niet lukt... nog een keer lezen
pi_51739769
quote:
Op maandag 23 juli 2007 08:37 schreef Wouser het volgende:

[..]

Net zoals Lily voor hem had gedaan
dus had lily haar leven gewoon moeten opofferen voor de hele wereld en voldemort kan niks meer
en wij maar denken dat dat truukje alleen werkt voor 1 persoon. 1life 1 sacrifice
  maandag 23 juli 2007 @ 09:17:22 #169
103793 kozakken
Living the life
pi_51739788
Voldermort had de Elders Wand. Maar die behoorde, door zijn bijna-moord op Dumbledore, al toe aan Dracus. En laat die nou al overwonnen zijn door Harry.
Dus door het overwinnen van Dracus, behoorden alle wands toe aan Harry.

-zoiets dus -
  maandag 23 juli 2007 @ 09:17:47 #170
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_51739791
quote:
Op maandag 23 juli 2007 07:53 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Volgens mij een soort 'wachtkamer' voor het hiernamaals wat leek op King's Cross Station.
Deed mij een beetje denken aan dat Metro-station van The Matrix.
Burnt to the core but not broken
pi_51739795
quote:
Op zondag 22 juli 2007 22:48 schreef alwaysthebest het volgende:

mee eens, gistere had ik dat gevoel nog helemaal niet zo maar nu ik zo alles eens lees in de reacties dat er toch wel wat dinges missen, het epiloog had langer gemogen... Wat ik me BV afvraag wat ervan Harry is geworden tussen die 19 jaar. Hij is getrouwd met Ginny, maar heeft hij Hogwarts afgemaakt? Wat voor baan heeft die nu? etc jammer dat Rowling niet zoals Tolkien kon schrijven zoals ik hieronder schrijf
quote:
Op zondag 22 juli 2007 22:45 schreef tonks het volgende:
idd niet iedereen is Tolkien. Je hebt echt geen idee hoe lang zoiets duurt om alles tot in de detials te verwerken. Tolkien was er echter een meester in maar LOTR was eigenlijk wel z'n levenswerk zoals je het kan noemen. Het was geen topboek maar echt wel goed en leuk om te lezen. Heb me 2 dagen heel veel vermaakt thanks Rowling
  maandag 23 juli 2007 @ 09:22:52 #172
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_51739875
quote:
Op zondag 22 juli 2007 22:53 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

"The one with the power to vanquish the Dark Lord approaches... born to those who have thrice defied him, born as the seventh month dies... and the Dark Lord will mark him as his equal, but he will have power the Dark Lord knows not... and either must die at the hand of the other for neither can live while the other survives... the one with the power to vanquish the Dark Lord will be born as the seventh month dies..."

The Prophecy gaat niet over Harry (ook niet over Neville), maar over zijn kleinkind.
1e keer: James & Lilly Potter
2e keer: Harry Potter
3e keer: James of Albus Potter
...en van een van die laatste dan het kind.

Volgens mij hebben we dus nog wel het een en ander aan boeken te gaan
Harry als een opa (een soort van Dumbledore figuur) die zijn kleinkind klaarstoomt (?)
pi_51740057
rofl

Nah want Harry is gemarked door Voldemort. en zoals jij nu intrepreteerd moet James of Albus dan nog gemarked worden door Voldemort ... en ps het ging over het feit dat de familie die al 3x zijn ontsnapt aan voldemort aan daar Lily en James waren al 3x ontsnapt aan Voldemort.

En tevens Harry heeft, betwijfel ik, noch de kennis noch de macht om Voldemort in een echt gevecht te vernietige wanneer hij niet beschermd was...
pi_51740243
na een nacht slapen zijn er twee dingen die mij irriteerden:

*Malfoy

Nadat Harry z'n leven had gered had ik een Peter Pettigrew effect verwacht. Ala 'you owe me'. En waarom gaf hij niet meteen toe dat Harry voor ze stond in hun huis? Als hij Granger en Weasley herkende wist hij het, vooral ook met dat litteken erbij.

*Horcruxes

Tel even mee: De ring van Slytherin, die ketting die Umbridge droeg, dat ding in de kluis van Lestrange, de beker van Regulus, het dagboek van Riddle, Nagini, Harry zelf. Dat zijn er zeven. En Dumbledore zei in deel 6 dat hij er 6 had, plus het deeltje dat nog in zijn lichaam huist, is 7. Ongetwijfeld kun je ook je ziel in achten delen, maar waarom? Had ze niet één van die horcruxes achterwege kunnen laten en de ruimte die in het boek vrijkwam gebruiken om meer duistere taferelen te beschrijven? Ik vond dat hoofdstuk van alle Deatheaters bij Malfoy thuis echt heel gaaf. En zoals ik hierboven ook al zei: Malfoy verdiende meer bladzijdes in zijn twijfels tussen het goede en trouw aan Voldemort.

Maar, nog steeds, ik vond hem super en het einde was satisfying, waar ik van tevoren toch voor vreesde!
  maandag 23 juli 2007 @ 09:47:27 #175
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_51740246
quote:
Op maandag 23 juli 2007 09:35 schreef Wouser het volgende:

Nah want Harry is gemarked door Voldemort. en zoals jij nu intrepreteerd moet James of Albus dan nog gemarked worden door Voldemort ... en ps het ging over het feit dat de familie die al 3x zijn ontsnapt aan voldemort aan daar Lily en James waren al 3x ontsnapt aan Voldemort.
M'n dromen... wat doe je?
quote:
En tevens Harry heeft, betwijfel ik, noch de kennis noch de macht om Voldemort in een echt gevecht te vernietige wanneer hij niet beschermd was...
Daarentegen heeft hij in 19 jaar vast nog wel wat nieuwe kennis opgedaan.
Daar nog eens 10 jaar bij totdat Albus of James een kleinkind regelt.
En daar dan nog eens elf jaar bij voordat de opleiding van Harry's kleinkind op Hogwarts begint.

Da's zo'n 40 jaar om spreuken of andere zooi bij te leren
(en anders kan hij altijd nog de Elder Wand opgraven...)
pi_51740872
quote:
Op maandag 23 juli 2007 03:41 schreef Asskicker14 het volgende:
Hij zit volgens mij in een soort portaal, een overgang van de echte naar de geestenwereld.
En omdat voor Harry King's Cross symbool staat voor de overgang van zijn oude 'Dreuzel'leven naar de tovenaarswereld, maakt zijn geest van deze plek ook een 'King's Cross'. De plek waar je van de ene wereld in de andere kan komen.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_51741190
quote:
Op maandag 23 juli 2007 09:47 schreef no-look het volgende:
*Horcruxes

Tel even mee: De ring van Slytherin, die ketting die Umbridge droeg, dat ding in de kluis van Lestrange, de beker van Regulus, het dagboek van Riddle, Nagini, Harry zelf. Dat zijn er zeven. En Dumbledore zei in deel 6 dat hij er 6 had, plus het deeltje dat nog in zijn lichaam huist, is 7. Ongetwijfeld kun je ook je ziel in achten delen, maar waarom?
Dat had ik nou ook! Waarom? Dan is het dus 8 en niet 7. Het magische van dat getal is dan verdwenen of gaat het om 7 Horcruxes?
pi_51741243
quote:
Op maandag 23 juli 2007 09:47 schreef no-look het volgende:

Tel even mee: De ring van Slytherin, die ketting die Umbridge droeg, dat ding in de kluis van Lestrange, de beker van Regulus, het dagboek van Riddle, Nagini, Harry zelf. Dat zijn er zeven. En Dumbledore zei in deel 6 dat hij er 6 had, plus het deeltje dat nog in zijn lichaam huist, is 7. Ongetwijfeld kun je ook je ziel in achten delen, maar waarom? Had ze niet één van die horcruxes achterwege kunnen laten en de ruimte die in het boek vrijkwam gebruiken om meer duistere taferelen te beschrijven? Ik vond dat hoofdstuk van alle Deatheaters bij Malfoy thuis echt heel gaaf. En zoals ik hierboven ook al zei: Malfoy verdiende meer bladzijdes in zijn twijfels tussen het goede en trouw aan Voldemort.

Maar, nog steeds, ik vond hem super en het einde was satisfying, waar ik van tevoren toch voor vreesde!
Welke beker van regulus?
  maandag 23 juli 2007 @ 10:45:56 #179
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_51741250
Ongetwijfeld omdat Voldemort niet als bedoeling had om Harry een Horcrux te maken...
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_51741431
quote:
Op maandag 23 juli 2007 10:45 schreef tonks het volgende:

[..]

Welke beker van regulus?
ze tellen inderdaad verkeerd
- nagine
- harry
- amulet
- ring
- beker
- dagboek
- Voldemort zelf

de ketting van umbridge is de amulet van regules.
  maandag 23 juli 2007 @ 10:58:18 #181
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_51741489
Wat ik één van de meest irritante dingen vond, was de plek waar dat diadeem verstopt was. Hoe had Tom Riddle in godsnaam kunnen denken dat hij de enige was die van die plek wist, als die kamer/zaal zó vol lag met zooi van anderen??? Is maar iets kleins, maar ik ergerde me.
...as always
pi_51741522
Ik had het gisterochtend uit...

Wat gehaast naar het einde toe, maar wel een aardig boek. De epiloog... meh..
pi_51741580
quote:
Op maandag 23 juli 2007 10:58 schreef Anyanka het volgende:
Wat ik één van de meest irritante dingen vond, was de plek waar dat diadeem verstopt was. Hoe had Tom Riddle in godsnaam kunnen denken dat hij de enige was die van die plek wist, als die kamer/zaal zó vol lag met zooi van anderen??? Is maar iets kleins, maar ik ergerde me.
Hij verstopte hem toen ie naar Hogwarts kwam om te vragen of ie DADA leraar mocht worden, hij had weinig tijd, dus verstopte hij hem in het eerste de beste wat hij kon bedenken: de Room of Requirement.
pi_51741678
quote:
Op maandag 23 juli 2007 10:45 schreef tonks het volgende:

[..]

Welke beker van regulus?
sorry je had gelijk, dacht even verkeerd Dat amulet inderdaad dat ze in de grot gehaald hadden. Dacht dat het een beker was omdat ze dat gif moesten drinken. My bad
  maandag 23 juli 2007 @ 11:10:05 #185
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_51741746
quote:
Op maandag 23 juli 2007 11:03 schreef IedeK. het volgende:

[..]

Hij verstopte hem toen ie naar Hogwarts kwam om te vragen of ie DADA leraar mocht worden, hij had weinig tijd, dus verstopte hij hem in het eerste de beste wat hij kon bedenken: de Room of Requirement.
Had hem dan in the Chamber of Secrets gelegd.
  maandag 23 juli 2007 @ 11:11:49 #186
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_51741792
quote:
Op maandag 23 juli 2007 11:03 schreef IedeK. het volgende:

[..]

Maar volgens mij werd er in het boek redelijk de nadruk gelegd dat hij dacht dat hij de enige was die ervan wist. Zo'n Horcrux verstop je toch niet op de eerste de beste plaats. (alhoewel....eentje naar Lucius, eentje naar Bellatrix...misschien was ie gewoon dom)

Ik vond de epiloog ook niet zo geweldig, vooral de namen! Zowel Lily als James, way over the top, en dan 'Albus Severus'??? Ik had het wat subtieler gehouden als ik hem (harry)/haar (J.K. Rowling) was. Vooruit, een James, maar het meisje iets anders, en Severus was wel leuk geweest, maar zonder Albus ervoor.
...as always
pi_51741818
Mensen die hier zo lopen te zeuren (wonderer ) hebben het boek niet eens goed gelezen
pi_51742056
Woot ik heb het audioboek
pi_51742064
ik ook
pi_51742097
quote:
Op maandag 23 juli 2007 10:55 schreef Wouser het volgende:

[..]

ze tellen inderdaad verkeerd
- nagine
- harry
- amulet
- ring
- beker
- dagboek
- Voldemort zelf

de ketting van umbridge is de amulet van regules.
En die kroon van Ravenclaw!
pi_51742460
ja inderdaad dus ik had wel gelijk

de beker was van huffelpuff, het amulet van zwadderich, de kroon van ravenclaw (kan ook huffelpuff zijn, ik haal die altijd door elkaar dus dat is drie. Dan nog het dagboek (4), de ring (5), Harry (6) en Nagini (7). En dan Voldemort zelf. Het waren er dus toch 8. Of tel ik nu nog verkeerd?

Verder maakt het me niks uit maar die 7 klopt dus niet. Verder vraag ik me ook af waarom Voldermort niet méér horcruxes ging maken toen hij wist dat Harry er een stel kapot had gemaakt. Van Snape bijvoorbeeld.
pi_51742536
Er waren 7 horcruxes, maar 8 delen ziel.
Voldemort wilde eigenlijk zijn ziel in zeven delen splitsen (dus 6 Horcruxes), maar Harry werd dus per ongeluk de 7e Horcrux.
pi_51743225
quote:
Op maandag 23 juli 2007 11:38 schreef no-look het volgende:
ja inderdaad dus ik had wel gelijk

de beker was van huffelpuff, het amulet van zwadderich, de kroon van ravenclaw (kan ook huffelpuff zijn, ik haal die altijd door elkaar dus dat is drie. Dan nog het dagboek (4), de ring (5), Harry (6) en Nagini (7). En dan Voldemort zelf. Het waren er dus toch 8. Of tel ik nu nog verkeerd?

Verder maakt het me niks uit maar die 7 klopt dus niet. Verder vraag ik me ook af waarom Voldermort niet méér horcruxes ging maken toen hij wist dat Harry er een stel kapot had gemaakt. Van Snape bijvoorbeeld.
Lijkt me niet dat je zoiets binnen 5 minuten in elkaar draait.....
pi_51744468
rowling moet gewoon met een encyclopedie komen waarin zulke zaken tot in de details staan uitgelegd. Spreuken, met de juiste wand-bewegingen, zulke zaken. Ik zou hem kopen
pi_51744707
quote:
Op maandag 23 juli 2007 11:38 schreef no-look het volgende:
Omdat hij wist dat er nog tenminste 1 (Nagini) over was, en hij veilig zou zijn zodra Harry dood was.

Tijdlijnprobleempje trouwens: Wat deed Teddy Tonks als 19-jarige in de Hogwarts Express?

Verder: Ja, een beroerde epiloog, ja, sommige dingen waren extreem far-fetched, maar toch gaaf dat veruit de meeste plotwendingen al aangekondigd waren in deel 1 tot 6. Het was het in ieder geval waard om de afgelopen weken eerst even de rest grondig te herlezen
  maandag 23 juli 2007 @ 12:52:45 #196
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_51744755
quote:
Op maandag 23 juli 2007 12:50 schreef thijsdetweede het volgende:

Tijdlijnprobleempje trouwens: Wat deed Teddy Tonks als 19-jarige in de Hogwarts Express?
Teddy Lupin. En ik denk dat ie Victoire een afscheidscadeau aan het geven was.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_51744879
het is nu echt over trouwens
  maandag 23 juli 2007 @ 13:20:00 #198
88233 Steve
Still the best.
pi_51745479
Vielen jullie de seksueel getinte opmerkingen ook op trouwens?
pi_51745646
quote:
Op maandag 23 juli 2007 12:52 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

Teddy Lupin. En ik denk dat ie Victoire een afscheidscadeau aan het geven was.
Ja, maar wat doet hij daar als 19-jarige?
Hij zit dan toch zeker niet meer op Hogwarth's?
  maandag 23 juli 2007 @ 13:26:52 #200
88233 Steve
Still the best.
pi_51745680
quote:
Op maandag 23 juli 2007 13:25 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Ja, maar wat doet hij daar als 19-jarige?
Hij zit dan toch zeker niet meer op Hogwarth's?
Victoire uitzwaaien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')