En hoe interessant zou dat worden nu er geen ultimate evil is om tegen te vechten?quote:Op zondag 22 juli 2007 22:33 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Niks wat haar tegenhoudt om geen serie te maken over de spannende avonturen van de kinderen, van harry&ginny, Ron&Hermione natuurlijk. Ze zou maar 7 boeken over harry maken remember?![]()
Dat zegt Dumbledore ergens: omdat het splijten van zijn ziel door zijn kwaadaardigheid een automatisch gevolg geworden was van het vermoorden van iemand, gebeurde dat dus ook toen hij Harry probeerde te vermoorden.quote:Op zondag 22 juli 2007 22:35 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja, dat stukje klonk wel logisch, maar voor een horcrux is veel zware magie nodig toch? Dat gebeurt niet vanzelf. Voor zover ik heb begrepen, bestaat een horcrux uit twee delen. Eerst je ziel splijten en daarna dat stukje ergens instoppen. En dat laatste is dus zomaar vanzelf gebeurd?
Ik denk dat ze best weg zou kunnen komen met 1 boek. Maar dan ook 1 boek en niet meer. En in dat ene boek kan het gewoon gaan over de afloop van alles wat er gebeurd is. En dat hoeft dan echt niet te gaan van "En ze leefden nog lang en gelukkig, einde." Maar wat meer uitleg over hoe de toverwereld omgaat met de nieuwe wereldorde zogezegd, zou best wel in goede aarde vallen bij de fans, denk ik.quote:Op zondag 22 juli 2007 22:37 schreef wonderer het volgende:
[..]
En hoe interessant zou dat worden nu er geen ultimate evil is om tegen te vechten?
Ik heb gewoon het idee dat ze geen idee meer had hoe ze die losse eindjes moest verwerken, er geen moer meer van begreep en daarom een zeer slap boek heeft geschreven. Het geeft meer vragen dan antwoorden, het is gewoon niet leuk, naast niet origineel natuurlijk.quote:Op zondag 22 juli 2007 22:42 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik heb in elk geval nog aardig wat losse eindjes die ik wel uitgelegd wil hebben in een wat bevredigender vorm dan alleen die laffe inteelt-epiloog.
Gelukkig heeft Rowling dat ook gedaan.quote:Op zondag 22 juli 2007 22:45 schreef tonks het volgende:
Ik vind wel dat jullie er allemaal veel te serieus over na denken hoor
Gelukkig jank jij te veelquote:Op zondag 22 juli 2007 22:47 schreef wonderer het volgende:
[..]
Gelukkig heeft Rowling dat ook gedaan.
*eens*quote:Op zondag 22 juli 2007 22:48 schreef alwaysthebest het volgende:
Die epiloog is echt een doorn in het oog.
Ik wil weten hoe men de magische wereld weer heeft opgebouwd.... Wie is minister geworden, hoe is het met Hogwarts gegaan, wat is er met alle karakters gebeurd (en niet alleen dat ze lekker met z'n allen zijn getrouwd en wat kinderen hebben uitgepoept), Harry's ouders hadden wel wat meer paginatijd mogen hebben, hoe gaat de wereld om met Harry die zich nu nog beroemder heeft gemaakt, hoeveel invloed heeft Harry nu (wat voor werk doet-ie en luistert men tegenwoordig eens naar hem).... Zoveel om nog te weten te komen.
Was die scar niet weg trouwens toen ie op bezoek was bij dumbledore?quote:Op zondag 22 juli 2007 22:53 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
*eens*
Ze had beter de epiloog als hoofdstuk 1 van deel 8 kunnen plaatsen. Een deel waarin alles op z'n plek wordt gezet, desnoods door terugblikken 19 jaar later op heel de nasleep van de dood van Voldemort.
Overigens is de laatste zin natuurlijk ook wel een mooie manier om een 'third coming' van Voldemort als mogelijkheid open te houden. "The scar had not pained harry for nineteen years. all was well."
Niet bijgebleven dat dat werd gemeld in het boek (en het is krap anderhalf uur geleden dat ik op dat punt wasquote:Op zondag 22 juli 2007 22:55 schreef Adelante het volgende:
[..]
Was die scar niet weg trouwens toen ie op bezoek was bij dumbledore?
Volgens mij zijn z'n stukjes ziel op nu...quote:Op zondag 22 juli 2007 23:01 schreef SunChaser het volgende:
Toch jammer dat Voldemort zichzelf doodde en niet verslagen werd door Harry of Snape. Maar Voldemort was toch al eerder dood (ik ken alleen de 5 films) dus kan hij net zo goed terugkomen.
quote:Op zondag 22 juli 2007 22:54 schreef Adelante het volgende:
Na de eerste hoofdstukken dacht ik trouwens dat als Ginny dood was gegeaan, Harry altijd nog met Dudley had kunnen gaan samenwonen
Maar die stukjes verzamelen zich in het hiernamaals en het kost hem nu gewoon ruim 20 jaar om terug te komen.quote:Op zondag 22 juli 2007 23:02 schreef Adelante het volgende:
[..]
Volgens mij zijn z'n stukjes ziel op nu...
Vandaar 19 jaar later dus?quote:Op zondag 22 juli 2007 23:06 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Maar die stukjes verzamelen zich in het hiernamaals en het kost hem nu gewoon ruim 20 jaar om terug te komen.
Dat Scorpius in het verboden bos een steen vindt en daarmee The Dark Lord weer terugbrengt. Zou moeten kunnen wel...quote:Op zondag 22 juli 2007 23:06 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Maar die stukjes verzamelen zich in het hiernamaals en het kost hem nu gewoon ruim 20 jaar om terug te komen.
Ik meende dat Dumbledore ergens zei dat het sprookje over de drie broers misschien niet helemaal de waarheid was, maar dat het gewoon drie buitengewoon talentvolle tovernaars waren die allemaal een heel bijzonder item maakten, maar dat dat sprookje over het ontmoeten van de dood onzin was. En dat het hele concept Master of Death niet bestaat.quote:Op zondag 22 juli 2007 23:11 schreef wonderer het volgende:
OH ja, op een gegeven moment had Harry alle drie de Hallows. Dat zou hem master of death moeten maken, maar daar gebeurde niks mee verder. Iemand daar een verklaring voor?
Oh, verrek ja.quote:Op zondag 22 juli 2007 23:16 schreef tonks het volgende:
Plus dat hij de steen in het bos had laten liggen volgens mij
Dat is een soort van rechtbank, ik denk zelfs het hoogste gerechtshof in de tovenaarswereld. Soort van Hoge Raad dus lijkt me.quote:Op zondag 22 juli 2007 23:43 schreef AudreyHepburn het volgende:
Verder: kan iemand me uitleggen wat de Wizengamot precies is en doet ? Ik heb de boeken altijd te snel gelezen om dat echt te registreren.
waar staat die lijst? lijkt me best leuk om eens alles naast elkaar te zien...quote:Op zondag 22 juli 2007 23:43 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik zit trouwens net even te lezen in een lijst met Harry Potter vertalingen. Sommige dingen vind ik een beetje duf: het geniale "Spellotape" vertaald als "Fantastape", maar andere vertalingen zijn echt geniaal. Quick-Quotes-Quill vertaald als Fantaciteerveer.. Of Scabbers, de rat van Ron: "Schurfie". Of Apparate, Disapparate en Side-Along Apparition als Verschijnselen, Verdwijnselen en Bijverschijnselen.
.
Verder: kan iemand me uitleggen wat de Wizengamot precies is en doet ? Ik heb de boeken altijd te snel gelezen om dat echt te registreren.
Boek: Klodders In Het Koffiedik - Als Uw Toekomst Tegenvalt.quote:Op zondag 22 juli 2007 23:53 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ohja, mijn favorieten zijn ook de radioprogrammas en de tijdschriften enzo: "Heks & Haard", "Bezemkampioen"..
Wel waar. Voor hij die steen laat vallen, heeft hij de wand in zijn broeksband en de invisible cloak onder zijn trui, of iets in die geest. Dus zodra de snitch open is, heeft hij ze alledrie tot hij de steen laat vallen.quote:Op zondag 22 juli 2007 23:19 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Oh, verrek ja.
Harry heeft ze dus nooit alle 3 gehad.
Lekker suf inderdaad!quote:Op maandag 23 juli 2007 00:02 schreef alwaysthebest het volgende:
Overigens, ik zie dat Godric's Hollow is vertaald als Halvemaanstraat...wordt nog lastig nu Godric naar Griffondor verwijst...
Neequote:Op maandag 23 juli 2007 01:48 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Was ik de enige die in m'n hoofd al gigantisch smulde van hoe het 'eindgevecht' eruit zal gaan zien i/d film![]()
?
Oor groen verven werktquote:Op maandag 23 juli 2007 01:54 schreef wonderer het volgende:
[..]
NeeIk zat regelmatig met "hoe willen ze dit in vredesnaam gaan doen", al vanaf het oor van George. Ik dacht echt "heeft ze er niet bij nagedacht dat oren nogal lastig te verwijderen zijn op film?"
nope... de wand was nog steeds bij voldemort... de wand van harry was gewoon die van malfoy.quote:Op maandag 23 juli 2007 01:24 schreef wonderer het volgende:
[..]
Wel waar. Voor hij die steen laat vallen, heeft hij de wand in zijn broeksband en de invisible cloak onder zijn trui, of iets in die geest. Dus zodra de snitch open is, heeft hij ze alledrie tot hij de steen laat vallen.
Dat dat stuk van het verhaal dan eventueel niet waar is, okee, maar ik vind het niet iets voor Rowling om daar dan ineens niks mee te doen...
Ja, en de wand van Malfoy WAS de Elder Wand.quote:Op maandag 23 juli 2007 02:36 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
nope... de wand was nog steeds bij voldemort... de wand van harry was gewoon die van malfoy.
De Elder Wand behoorde tot Malfoy, maar Voldemort had de Elder Wand. Harry had toch Malfoy's gewone toverstaf?quote:Op maandag 23 juli 2007 02:42 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja, en de wand van Malfoy WAS de Elder Wand.
Oh. Hm. Ik had dat stukje uitleg van Potter twee keer gelezen, maar echt begrijpen deed ik het niet. Dus je zou gelijk kunnen hebben. Ik had uiteindelijk begrepen dat Draco sinds de moord (euthanasie eigenlijk) op Dumbledore de eigenaar was van de staf en dat Harry die nu had. Maar het kan inderdaad ook de "ware eigenaar" zijn zodat het voor Voldemort niet werkt.quote:Op maandag 23 juli 2007 02:49 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
De Elder Wan behoorde tot Malfoy, maar Voldemort had de Elder Wand. Harry had toch Malfoy's gewone toverstaf?
Kan best dat ik het verkeerd heb hoor, moet het even teruglezen.
Volgens mij een soort 'wachtkamer' voor het hiernamaals wat leek op King's Cross Station.quote:Op maandag 23 juli 2007 03:41 schreef Asskicker14 het volgende:
Wat was dat nou van de King's Cross waar Harry Dumbledore tegenkomt....is dat nou het vagevuur?
Dit klopt, volgens mij.quote:Op maandag 23 juli 2007 02:49 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
De Elder Wand behoorde tot Malfoy, maar Voldemort had de Elder Wand. Harry had toch Malfoy's gewone toverstaf?
Kan best dat ik het verkeerd heb hoor, moet het even teruglezen.
Net zoals Lily voor hem had gedaanquote:Op zondag 22 juli 2007 12:10 schreef athlonkmf het volgende:
Avada Kedavra weerkaatste omdat de elders wand z'n eigenaar niet wilt vermoorden of pijn doen. Daarom werkte crucio ook niet op harry.
Maar al zal voldemort een eigen wand zal gebruiken dan kon hij Harry ook niet meer doden omdat Harry's bloed in hem stroomt...
Vandaar dat ik zei dat in de eindscene voldemort eigenlijk een hoop spreuken op harry moest gooien, die het dan als in godmode negeert. Iedereen, voldemort, de wizards, de centaurs, de elves, de giants, etc zullen dan denken dat Harry onoverwinnelijk is, als zelfs voldemort hem niks meer kan doen en er echt 19 peaceful years kon zijn. Anders is het gewoon niet mogelijk dat Harry niet uitgedaagd wordt voor zijn wand. Niemand, op hermione en ron na, wist immers dat Harry de wand weer terug had gelegd.
En tja... voldemort kon toch al niks meer doen tegen de hogwarts wezens. Harry had immers zijn leven opgeofferd voor hun zoals het stond in de boek. Vandaar dat voldie's curses niks uithaalden.
Elder Wandquote:Op zondag 22 juli 2007 19:31 schreef wonderer het volgende:
[..]
Magische schade is niet te repareren...
Hm, die deluminator misschien, maar er wordt geen woord meer aan besteed dat het eerder moeilijk was.
En ze vonden het toch juist onwaarschijnlijk dat de horcrux in het kantoortje lag?
als het twee keer niet lukt... nog een keer lezenquote:Op maandag 23 juli 2007 02:52 schreef wonderer het volgende:
[..]
Oh. Hm. Ik had dat stukje uitleg van Potter twee keer gelezen, maar echt begrijpen deed ik het niet. Dus je zou gelijk kunnen hebben. Ik had uiteindelijk begrepen dat Draco sinds de moord (euthanasie eigenlijk) op Dumbledore de eigenaar was van de staf en dat Harry die nu had. Maar het kan inderdaad ook de "ware eigenaar" zijn zodat het voor Voldemort niet werkt.
dus had lily haar leven gewoon moeten opofferen voor de hele wereld en voldemort kan niks meerquote:
Deed mij een beetje denken aan dat Metro-station van The Matrix.quote:Op maandag 23 juli 2007 07:53 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Volgens mij een soort 'wachtkamer' voor het hiernamaals wat leek op King's Cross Station.
mee eens, gistere had ik dat gevoel nog helemaal niet zo maar nu ik zo alles eens lees in de reacties dat er toch wel wat dinges missen, het epiloog had langer gemogen... Wat ik me BV afvraag wat ervan Harry is geworden tussen die 19 jaar. Hij is getrouwd met Ginny, maar heeft hij Hogwarts afgemaakt? Wat voor baan heeft die nu? etc jammer dat Rowling niet zoals Tolkien kon schrijven zoals ik hieronder schrijfquote:Op zondag 22 juli 2007 22:48 schreef alwaysthebest het volgende:
Die epiloog is echt een doorn in het oog.
Ik wil weten hoe men de magische wereld weer heeft opgebouwd.... Wie is minister geworden, hoe is het met Hogwarts gegaan, wat is er met alle karakters gebeurd (en niet alleen dat ze lekker met z'n allen zijn getrouwd en wat kinderen hebben uitgepoept), Harry's ouders hadden wel wat meer paginatijd mogen hebben, hoe gaat de wereld om met Harry die zich nu nog beroemder heeft gemaakt, hoeveel invloed heeft Harry nu (wat voor werk doet-ie en luistert men tegenwoordig eens naar hem).... Zoveel om nog te weten te komen.
idd niet iedereen is Tolkien. Je hebt echt geen idee hoe lang zoiets duurt om alles tot in de detials te verwerken. Tolkien was er echter een meester in maar LOTR was eigenlijk wel z'n levenswerk zoals je het kan noemen. Het was geen topboek maar echt wel goed en leuk om te lezen. Heb me 2 dagen heel veel vermaaktquote:Op zondag 22 juli 2007 22:45 schreef tonks het volgende:
Ik vind wel dat jullie er allemaal veel te serieus over na denken hoor
"The one with the power to vanquish the Dark Lord approaches... born to those who have thrice defied him, born as the seventh month dies... and the Dark Lord will mark him as his equal, but he will have power the Dark Lord knows not... and either must die at the hand of the other for neither can live while the other survives... the one with the power to vanquish the Dark Lord will be born as the seventh month dies..."quote:Op zondag 22 juli 2007 22:53 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Overigens is de laatste zin natuurlijk ook wel een mooie manier om een 'third coming' van Voldemort als mogelijkheid open te houden. "The scar had not pained harry for nineteen years. all was well."
M'n dromen... wat doe je?quote:Op maandag 23 juli 2007 09:35 schreef Wouser het volgende:
Nah want Harry is gemarked door Voldemort. en zoals jij nu intrepreteerd moet James of Albus dan nog gemarked worden door Voldemort... en ps het ging over het feit dat de familie die al 3x zijn ontsnapt aan voldemort aan daar Lily en James waren al 3x ontsnapt aan Voldemort.
Daarentegen heeft hij in 19 jaar vast nog wel wat nieuwe kennis opgedaan.quote:En tevens Harry heeft, betwijfel ik, noch de kennis noch de macht om Voldemort in een echt gevecht te vernietige wanneer hij niet beschermd was...
Hij zit volgens mij in een soort portaal, een overgang van de echte naar de geestenwereld.quote:Op maandag 23 juli 2007 03:41 schreef Asskicker14 het volgende:
Wat was dat nou van de King's Cross waar Harry Dumbledore tegenkomt....is dat nou het vagevuur?
Dat had ik nou ook! Waarom? Dan is het dus 8 en niet 7. Het magische van dat getal is dan verdwenen of gaat het om 7 Horcruxes?quote:Op maandag 23 juli 2007 09:47 schreef no-look het volgende:
*Horcruxes
Tel even mee: De ring van Slytherin, die ketting die Umbridge droeg, dat ding in de kluis van Lestrange, de beker van Regulus, het dagboek van Riddle, Nagini, Harry zelf. Dat zijn er zeven. En Dumbledore zei in deel 6 dat hij er 6 had, plus het deeltje dat nog in zijn lichaam huist, is 7. Ongetwijfeld kun je ook je ziel in achten delen, maar waarom?
Welke beker van regulus?quote:Op maandag 23 juli 2007 09:47 schreef no-look het volgende:
Tel even mee: De ring van Slytherin, die ketting die Umbridge droeg, dat ding in de kluis van Lestrange, de beker van Regulus, het dagboek van Riddle, Nagini, Harry zelf. Dat zijn er zeven. En Dumbledore zei in deel 6 dat hij er 6 had, plus het deeltje dat nog in zijn lichaam huist, is 7. Ongetwijfeld kun je ook je ziel in achten delen, maar waarom? Had ze niet één van die horcruxes achterwege kunnen laten en de ruimte die in het boek vrijkwam gebruiken om meer duistere taferelen te beschrijven? Ik vond dat hoofdstuk van alle Deatheaters bij Malfoy thuis echt heel gaaf. En zoals ik hierboven ook al zei: Malfoy verdiende meer bladzijdes in zijn twijfels tussen het goede en trouw aan Voldemort.
Maar, nog steeds, ik vond hem super en het einde was satisfying, waar ik van tevoren toch voor vreesde!
ze tellen inderdaad verkeerdquote:
Hij verstopte hem toen ie naar Hogwarts kwam om te vragen of ie DADA leraar mocht worden, hij had weinig tijd, dus verstopte hij hem in het eerste de beste wat hij kon bedenken: de Room of Requirement.quote:Op maandag 23 juli 2007 10:58 schreef Anyanka het volgende:
Wat ik één van de meest irritante dingen vond, was de plek waar dat diadeem verstopt was. Hoe had Tom Riddle in godsnaam kunnen denken dat hij de enige was die van die plek wist, als die kamer/zaal zó vol lag met zooi van anderen??? Is maar iets kleins, maar ik ergerde me.
sorry je had gelijk, dacht even verkeerdquote:
Had hem dan in the Chamber of Secrets gelegd.quote:Op maandag 23 juli 2007 11:03 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Hij verstopte hem toen ie naar Hogwarts kwam om te vragen of ie DADA leraar mocht worden, hij had weinig tijd, dus verstopte hij hem in het eerste de beste wat hij kon bedenken: de Room of Requirement.
Maar volgens mij werd er in het boek redelijk de nadruk gelegd dat hij dacht dat hij de enige was die ervan wist. Zo'n Horcrux verstop je toch niet op de eerste de beste plaats. (alhoewel....eentje naar Lucius, eentje naar Bellatrix...misschien was ie gewoon dom)quote:Op maandag 23 juli 2007 11:03 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Hij verstopte hem toen ie naar Hogwarts kwam om te vragen of ie DADA leraar mocht worden, hij had weinig tijd, dus verstopte hij hem in het eerste de beste wat hij kon bedenken: de Room of Requirement.
En die kroon van Ravenclaw!quote:Op maandag 23 juli 2007 10:55 schreef Wouser het volgende:
[..]
ze tellen inderdaad verkeerd
- nagine
- harry
- amulet
- ring
- beker
- dagboek
- Voldemort zelf
de ketting van umbridge is de amulet van regules.
Lijkt me niet dat je zoiets binnen 5 minuten in elkaar draait.....quote:Op maandag 23 juli 2007 11:38 schreef no-look het volgende:
ja inderdaaddus ik had wel gelijk
de beker was van huffelpuff, het amulet van zwadderich, de kroon van ravenclaw (kan ook huffelpuff zijn, ik haal die altijd door elkaardus dat is drie. Dan nog het dagboek (4), de ring (5), Harry (6) en Nagini (7). En dan Voldemort zelf. Het waren er dus toch 8. Of tel ik nu nog verkeerd?
Verder maakt het me niks uit maar die 7 klopt dus niet. Verder vraag ik me ook af waarom Voldermort niet méér horcruxes ging maken toen hij wist dat Harry er een stel kapot had gemaakt. Van Snape bijvoorbeeld.
Omdat hij wist dat er nog tenminste 1 (Nagini) over was, en hij veilig zou zijn zodra Harry dood was.quote:Op maandag 23 juli 2007 11:38 schreef no-look het volgende:
Verder maakt het me niks uit maar die 7 klopt dus niet. Verder vraag ik me ook af waarom Voldermort niet méér horcruxes ging maken toen hij wist dat Harry er een stel kapot had gemaakt. Van Snape bijvoorbeeld.
Teddy Lupin. En ik denk dat ie Victoire een afscheidscadeau aan het geven was.quote:Op maandag 23 juli 2007 12:50 schreef thijsdetweede het volgende:
Tijdlijnprobleempje trouwens: Wat deed Teddy Tonks als 19-jarige in de Hogwarts Express?
Ja, maar wat doet hij daar als 19-jarige?quote:Op maandag 23 juli 2007 12:52 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Teddy Lupin. En ik denk dat ie Victoire een afscheidscadeau aan het geven was.
Victoire uitzwaaien?quote:Op maandag 23 juli 2007 13:25 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ja, maar wat doet hij daar als 19-jarige?
Hij zit dan toch zeker niet meer op Hogwarth's?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |