abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 juli 2007 @ 22:26:10 #91
88233 Steve
Still the best.
pi_51732204
quote:
Op zondag 22 juli 2007 22:19 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

De Order als verzetsgroep, ondergrondse radioprogrammas, de hele toestand op het ministerie met o.a. het volledig screenen en volgen van mensen, het selecteren van individuen op raszuiverheid, enz. Niet bedoeld als aanval op jou omdat je het niet zag, maar ik (student geschiedenis) vond dat ze het er veeeeeeel te dik bovenop had gelegd.
Het was ook wel erg overduidelijk.
Wat ik dan wel weer leuk vond was dat Grindelwald in 1945 is verslagen, en er volgens Rowling een verband was met Grindelwald en WO II. Maar dat kwam niet zo expliciet naar voren in Philosopher's Stone toentertijd.

Nog een minpuntje: Harry als horcrux was wel heel erg tussen neus en lippen door verteld. Alsof het zo enorm logisch is en dat weinig uitleg behoeft. Daar is bi de fans veel discussie over geweest en op zich is het niet zo vreemd, maar ze had er wel even bij stil mogen staan.

Al met al vind ik het wel een goed boek hoor.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_51732242
Toen tonks en lupin dood waren dacht ik bijna aan een harry potter spinoff waar harry dan de peetvader is.
  zondag 22 juli 2007 @ 22:29:30 #93
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51732300
Voor het boek uit kwam, had ik zoiets "Harry als horcrux kan niet", maar op zich was de uitleg wel redelijk. Dat Voldie in de consternatie niet merkt dat zijn ziel gespleten was, okee... maar dat er dan een horcrux gemaakt wordt van harry, zonder die uiterst ingewikkelde spreuk...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_51732320
Ik begrijp niet zo waarom ze dat gedaan heeft. Als het is om de mensen iets te leren over goed en kwaad en naastenliefde, dan is het enige karakter waarmee dat kan Snape. Mensen ZIJN nu eenmaal niet goed (Harry, Dumbledore) of slecht (Voldemort). Juist wat meer aandacht voor de grijze gevallen (hoe gaat het verder met Draco Malfoy, bijvoorbeeld) is veel interessanter en geeft veel meer diepte aan het punt dat ze wil maken, dan zoals nu heel simpel alles in goed en slecht te verdelen.
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_51732333
quote:
Op zondag 22 juli 2007 22:27 schreef tonks het volgende:
Toen tonks en lupin dood waren dacht ik bijna aan een harry potter spinoff waar harry dan de peetvader is.
Ik ook ! .
  zondag 22 juli 2007 @ 22:30:40 #96
71919 wonderer
pi_51732350
Door The Prince's Tale zit een boek over Snape er ook niet meer in natuurlijk
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_51732389
quote:
Op zondag 22 juli 2007 22:29 schreef wonderer het volgende:
Voor het boek uit kwam, had ik zoiets "Harry als horcrux kan niet", maar op zich was de uitleg wel redelijk. Dat Voldie in de consternatie niet merkt dat zijn ziel gespleten was, okee... maar dat er dan een horcrux gemaakt wordt van harry, zonder die uiterst ingewikkelde spreuk...
Dat kwam dus omdat zijn ziel al zo gespleten was, en hij als persoon beyond ordinary evil (of hoe Dumbledore dat ook alweer noemt) geraakt is, dat zijn ziel automatisch ging splitsen als hij weer iemand doodde. En dat is dus gebeurd bij de dood van Lily en James.
  zondag 22 juli 2007 @ 22:32:54 #98
71919 wonderer
pi_51732421
quote:
Op zondag 22 juli 2007 22:29 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik begrijp niet zo waarom ze dat gedaan heeft. Als het is om de mensen iets te leren over goed en kwaad en naastenliefde, dan is het enige karakter waarmee dat kan Snape. Mensen ZIJN nu eenmaal niet goed (Harry, Dumbledore) of slecht (Voldemort). Juist wat meer aandacht voor de grijze gevallen (hoe gaat het verder met Draco Malfoy, bijvoorbeeld) is veel interessanter en geeft veel meer diepte aan het punt dat ze wil maken, dan zoals nu heel simpel alles in goed en slecht te verdelen.
Eens. En hoe vergaat het de Weasley family, vooral George?

Die epiloog was knap duf
  zondag 22 juli 2007 @ 22:33:57 #99
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_51732453
quote:
Op zondag 22 juli 2007 22:27 schreef tonks het volgende:
Niks wat haar tegenhoudt om geen serie te maken over de spannende avonturen van de kinderen, van harry&ginny, Ron&Hermione natuurlijk. Ze zou maar 7 boeken over harry maken remember?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zondag 22 juli 2007 @ 22:35:17 #100
71919 wonderer
pi_51732490
quote:
Op zondag 22 juli 2007 22:31 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Dat kwam dus omdat zijn ziel al zo gespleten was, en hij als persoon beyond ordinary evil (of hoe Dumbledore dat ook alweer noemt) geraakt is, dat zijn ziel automatisch ging splitsen als hij weer iemand doodde. En dat is dus gebeurd bij de dood van Lily en James.
Ja, dat stukje klonk wel logisch, maar voor een horcrux is veel zware magie nodig toch? Dat gebeurt niet vanzelf. Voor zover ik heb begrepen, bestaat een horcrux uit twee delen. Eerst je ziel splijten en daarna dat stukje ergens instoppen. En dat laatste is dus zomaar vanzelf gebeurd?
pi_51732515
Nouja, wat ik zei, het is eerder een soort teaser voor een volgend boek dan een afdoende epiloog.
  zondag 22 juli 2007 @ 22:37:21 #102
71919 wonderer
pi_51732559
quote:
Op zondag 22 juli 2007 22:33 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Niks wat haar tegenhoudt om geen serie te maken over de spannende avonturen van de kinderen, van harry&ginny, Ron&Hermione natuurlijk. Ze zou maar 7 boeken over harry maken remember?
En hoe interessant zou dat worden nu er geen ultimate evil is om tegen te vechten?
pi_51732636
quote:
Op zondag 22 juli 2007 22:35 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ja, dat stukje klonk wel logisch, maar voor een horcrux is veel zware magie nodig toch? Dat gebeurt niet vanzelf. Voor zover ik heb begrepen, bestaat een horcrux uit twee delen. Eerst je ziel splijten en daarna dat stukje ergens instoppen. En dat laatste is dus zomaar vanzelf gebeurd?
Dat zegt Dumbledore ergens: omdat het splijten van zijn ziel door zijn kwaadaardigheid een automatisch gevolg geworden was van het vermoorden van iemand, gebeurde dat dus ook toen hij Harry probeerde te vermoorden.

En omdat zijn ziel spleet op het moment dat hij met zijn toverstaf Lily vermoorde, die voor Harry gesprongen was, ging het stukje ziel na het splijten en het sterven en ineenzakken van Lily over naar het volgende object in schutslijn van zijn toverstaf, namelijk Harry. Zoiets ?

Maar, wat jij zegt, van die heavy magie die nodig was, was ook zeker waar.
pi_51732745
quote:
Op zondag 22 juli 2007 22:37 schreef wonderer het volgende:

[..]

En hoe interessant zou dat worden nu er geen ultimate evil is om tegen te vechten?
Ik denk dat ze best weg zou kunnen komen met 1 boek. Maar dan ook 1 boek en niet meer. En in dat ene boek kan het gewoon gaan over de afloop van alles wat er gebeurd is. En dat hoeft dan echt niet te gaan van "En ze leefden nog lang en gelukkig, einde." Maar wat meer uitleg over hoe de toverwereld omgaat met de nieuwe wereldorde zogezegd, zou best wel in goede aarde vallen bij de fans, denk ik.

Ik heb in elk geval nog aardig wat losse eindjes die ik wel uitgelegd wil hebben in een wat bevredigender vorm dan alleen die laffe inteelt-epiloog.
  zondag 22 juli 2007 @ 22:45:04 #105
71919 wonderer
pi_51732863
Ik zou dat vooral een commerciele stunt vinden, het uitmelken van het concept. Een "non-fictie" boek, zoals de encyclopedie, lijkt me wel aardig, maar dit verhaal is wel klaar, vind ik.
  † In Memoriam † zondag 22 juli 2007 @ 22:45:08 #106
43556 miss_dynastie
pi_51732865
quote:
Op zondag 22 juli 2007 22:42 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik heb in elk geval nog aardig wat losse eindjes die ik wel uitgelegd wil hebben in een wat bevredigender vorm dan alleen die laffe inteelt-epiloog.
Ik heb gewoon het idee dat ze geen idee meer had hoe ze die losse eindjes moest verwerken, er geen moer meer van begreep en daarom een zeer slap boek heeft geschreven. Het geeft meer vragen dan antwoorden, het is gewoon niet leuk, naast niet origineel natuurlijk.
pi_51732883
Ik vind wel dat jullie er allemaal veel te serieus over na denken hoor
  zondag 22 juli 2007 @ 22:47:37 #108
71919 wonderer
pi_51732947
quote:
Op zondag 22 juli 2007 22:45 schreef tonks het volgende:
Ik vind wel dat jullie er allemaal veel te serieus over na denken hoor
Gelukkig heeft Rowling dat ook gedaan.
pi_51732982
quote:
Op zondag 22 juli 2007 22:47 schreef wonderer het volgende:

[..]

Gelukkig heeft Rowling dat ook gedaan.
Gelukkig jank jij te veel
  zondag 22 juli 2007 @ 22:48:56 #110
88233 Steve
Still the best.
pi_51732988
Die epiloog is echt een doorn in het oog.

Ik wil weten hoe men de magische wereld weer heeft opgebouwd.... Wie is minister geworden, hoe is het met Hogwarts gegaan, wat is er met alle karakters gebeurd (en niet alleen dat ze lekker met z'n allen zijn getrouwd en wat kinderen hebben uitgepoept), Harry's ouders hadden wel wat meer paginatijd mogen hebben, hoe gaat de wereld om met Harry die zich nu nog beroemder heeft gemaakt, hoeveel invloed heeft Harry nu (wat voor werk doet-ie en luistert men tegenwoordig eens naar hem ).... Zoveel om nog te weten te komen.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_51733020
ik vond het een leuk boek! ik vond alleen dat einde een beetje te klef... iedereen is gelukkig getrouwt met kinders en blaaaaa
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
  zondag 22 juli 2007 @ 22:53:44 #112
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_51733168
quote:
Op zondag 22 juli 2007 22:48 schreef alwaysthebest het volgende:
Die epiloog is echt een doorn in het oog.

Ik wil weten hoe men de magische wereld weer heeft opgebouwd.... Wie is minister geworden, hoe is het met Hogwarts gegaan, wat is er met alle karakters gebeurd (en niet alleen dat ze lekker met z'n allen zijn getrouwd en wat kinderen hebben uitgepoept), Harry's ouders hadden wel wat meer paginatijd mogen hebben, hoe gaat de wereld om met Harry die zich nu nog beroemder heeft gemaakt, hoeveel invloed heeft Harry nu (wat voor werk doet-ie en luistert men tegenwoordig eens naar hem ).... Zoveel om nog te weten te komen.
*eens*
Ze had beter de epiloog als hoofdstuk 1 van deel 8 kunnen plaatsen. Een deel waarin alles op z'n plek wordt gezet, desnoods door terugblikken 19 jaar later op heel de nasleep van de dood van Voldemort.
Overigens is de laatste zin natuurlijk ook wel een mooie manier om een 'third coming' van Voldemort als mogelijkheid open te houden. "The scar had not pained harry for nineteen years. all was well."
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zondag 22 juli 2007 @ 22:54:24 #113
3185 Adelante
To let it go now
pi_51733185
Na de eerste hoofdstukken dacht ik trouwens dat als Ginny dood was gegeaan, Harry altijd nog met Dudley had kunnen gaan samenwonen
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_51733187
Wie weet is er een nieuw ministerie en is Harry de minister.
  zondag 22 juli 2007 @ 22:55:51 #115
3185 Adelante
To let it go now
pi_51733228
quote:
Op zondag 22 juli 2007 22:53 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

*eens*
Ze had beter de epiloog als hoofdstuk 1 van deel 8 kunnen plaatsen. Een deel waarin alles op z'n plek wordt gezet, desnoods door terugblikken 19 jaar later op heel de nasleep van de dood van Voldemort.
Overigens is de laatste zin natuurlijk ook wel een mooie manier om een 'third coming' van Voldemort als mogelijkheid open te houden. "The scar had not pained harry for nineteen years. all was well."
Was die scar niet weg trouwens toen ie op bezoek was bij dumbledore?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zondag 22 juli 2007 @ 22:57:54 #116
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_51733290
quote:
Op zondag 22 juli 2007 22:55 schreef Adelante het volgende:

[..]

Was die scar niet weg trouwens toen ie op bezoek was bij dumbledore?
Niet bijgebleven dat dat werd gemeld in het boek (en het is krap anderhalf uur geleden dat ik op dat punt was ). Zou wel suf zijn als dat litteken wel weg zou zijn en alle andere door magie veroorzaakte littekens wel altijd zichtbaar blijven... toch?
pi_51733321
Just a thought (heb het boek nog niet gelezen dus weet niet hoe erg het echt is), maar zal die epiloog niet vooral zijn geschreven om duidelijk aan te geven dat het verhaal rondom Harry's schooljaren nu écht definitief voorbij is?

(Wat niet wegneemt dat je het dan nog op een goede manier kan schrijven e.d.)
Dat verder iedere hoofdpersoon happy eindigt verbaast me niks.. het 'ik schuw niet hoofdpersonen dood te laten gaan'-gedoe leek me altijd al vooral een manier om het tot op het laatste moment echt spannend te houden.. maar uiteindelijk echt de hoofdpersoon of één van diens beste vrienden laten sterven, in wat oorspronkelijk toch een kinderboek is, is toch een beetje 'tja..'
(Hoofdpersoon zeker, maar als bijvoorbeeld Ron doodging en vervolgens Voldemort ook verslagen werd zou de dood van Ron voor Harry en de lezer zo'n schaduw werpen over het hele boek dat het 'happy end' en de ontknoping er totaal bij in het niet zouden vallen..)
_____________Popjustice!_________________
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  † In Memoriam † zondag 22 juli 2007 @ 22:59:06 #118
43556 miss_dynastie
pi_51733324
Ik wil me Harry niet nu al voorstellen als volwassene, laat staan als volwassene die binnen no time een aantal kids heeft gemaakt en te weinig tijd heeft gehad om originele namen te verzinnen Een deel 8 had veel beter gekund zonder deze epiloog.
  Redactie Frontpage zondag 22 juli 2007 @ 23:01:22 #119
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51733401
Toch jammer dat Voldemort zichzelf doodde en niet verslagen werd door Harry of Snape. Maar Voldemort was toch al eerder dood (ik ken alleen de 5 films) dus kan hij net zo goed terugkomen.
pi_51733419
Goed punt... hoop dat bij de film de epiloog achterwege wordt gelaten want om nou even wat andere acteurs oudere Ron, Harry en Hermione te zien spelen.. brrr..
(hevig geschminkte Emma, Rupert en Daniel ook)
_____________Popjustice!_________________
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  zondag 22 juli 2007 @ 23:02:07 #121
3185 Adelante
To let it go now
pi_51733430
quote:
Op zondag 22 juli 2007 23:01 schreef SunChaser het volgende:
Toch jammer dat Voldemort zichzelf doodde en niet verslagen werd door Harry of Snape. Maar Voldemort was toch al eerder dood (ik ken alleen de 5 films) dus kan hij net zo goed terugkomen.
Volgens mij zijn z'n stukjes ziel op nu...
pi_51733554
quote:
Op zondag 22 juli 2007 22:54 schreef Adelante het volgende:
Na de eerste hoofdstukken dacht ik trouwens dat als Ginny dood was gegeaan, Harry altijd nog met Dudley had kunnen gaan samenwonen
. Dudley & Luna. .

Zou dat geen liefde op het eerste gezicht zijn ?
  zondag 22 juli 2007 @ 23:06:08 #123
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_51733578
quote:
Op zondag 22 juli 2007 23:02 schreef Adelante het volgende:

[..]

Volgens mij zijn z'n stukjes ziel op nu...
Maar die stukjes verzamelen zich in het hiernamaals en het kost hem nu gewoon ruim 20 jaar om terug te komen.
  Redactie Frontpage zondag 22 juli 2007 @ 23:07:56 #124
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51733624
quote:
Op zondag 22 juli 2007 23:06 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Maar die stukjes verzamelen zich in het hiernamaals en het kost hem nu gewoon ruim 20 jaar om terug te komen.
Vandaar 19 jaar later dus?

Toch vind ik t jammer dat we qua films niet The College Years krijgen, was best erg interessant geweest.
  zondag 22 juli 2007 @ 23:10:13 #125
3185 Adelante
To let it go now
pi_51733709
quote:
Op zondag 22 juli 2007 23:06 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Dat Scorpius in het verboden bos een steen vindt en daarmee The Dark Lord weer terugbrengt. Zou moeten kunnen wel...
pi_51733734
Ginny Weasley Does Spring Break.avi .

Wat me net tebinnen schoot: Kreacher. Ook al zo'n steekje wat ze liet vallen imho. Kreacher heeft boek na boek na boek een kankerhekel aan Harry, en opeens, als Harry één keer alsjeblieft zegt en er een beetje puppyachtig bij kijkt is Kreacher helemaal om en staat de rollade te dampen als ze thuiskomen.
  zondag 22 juli 2007 @ 23:11:21 #127
71919 wonderer
pi_51733746
OH ja, op een gegeven moment had Harry alle drie de Hallows. Dat zou hem master of death moeten maken, maar daar gebeurde niks mee verder. Iemand daar een verklaring voor?
pi_51733832
quote:
Op zondag 22 juli 2007 23:11 schreef wonderer het volgende:
OH ja, op een gegeven moment had Harry alle drie de Hallows. Dat zou hem master of death moeten maken, maar daar gebeurde niks mee verder. Iemand daar een verklaring voor?
Ik meende dat Dumbledore ergens zei dat het sprookje over de drie broers misschien niet helemaal de waarheid was, maar dat het gewoon drie buitengewoon talentvolle tovernaars waren die allemaal een heel bijzonder item maakten, maar dat dat sprookje over het ontmoeten van de dood onzin was. En dat het hele concept Master of Death niet bestaat.

Want ik geloof ook dat ze nergens zegt wat dat danwel zou inhouden als iemand Master of Death is.
pi_51733910
Plus dat hij de steen in het bos had laten liggen volgens mij
pi_51734029
quote:
Op zondag 22 juli 2007 23:16 schreef tonks het volgende:
Plus dat hij de steen in het bos had laten liggen volgens mij
Oh, verrek ja.

Harry heeft ze dus nooit alle 3 gehad.
pi_51734096
wat jammer dat iedereen nu foutjes zit te zoeken zeg
alsof boek 1 t/m 6 perfect waren...
ik heb er van genoten als een leuk boek wat lekker weglas en me 2 dagen geboeit hield!
en heel veel dingen die mensen hier opnoemen als "foutjes" worden zijn dat niet en worden hier in t topic weerlegt... wat me toch het gevoel geeft dat mensen dingen aan t zoeken zijn... maar ja
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_51734158
ik vind dat foutjes zoeken ook erg jammer. stelletje zuurpruimen
pi_51734252
Ik denk dat dat ook komt omdat iedereen het boek heel snel gelezen heeft. En dat je daarom soms sommige details mist. Zoals hierboven met de steen/Master of Death-verhaal. En ik weet zeker dat veel meer dingen op hun plek gaan vallen als iedereen die nu "foutjes zoekt" de hele serie nog een keer aandachtig gelezen heeft, inclusief mijzelf.
pi_51734287
Kregen jullie het boek trouwens ook in zo'n leuk oranje tasje ?
pi_51734316
Nee. In een bruin papieren zakje en dat was het.

Wat voor spannend tasje heb jij gekregen dan ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')