Het was ook wel erg overduidelijk.quote:Op zondag 22 juli 2007 22:19 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
De Order als verzetsgroep, ondergrondse radioprogrammas, de hele toestand op het ministerie met o.a. het volledig screenen en volgen van mensen, het selecteren van individuen op raszuiverheid, enz. Niet bedoeld als aanval op jou omdat je het niet zag, maar ik (student geschiedenis) vond dat ze het er veeeeeeel te dik bovenop had gelegd.
Ik ook !quote:Op zondag 22 juli 2007 22:27 schreef tonks het volgende:
Toen tonks en lupin dood waren dacht ik bijna aan een harry potter spinoff waar harry dan de peetvader is.
Dat kwam dus omdat zijn ziel al zo gespleten was, en hij als persoon beyond ordinary evil (of hoe Dumbledore dat ook alweer noemt) geraakt is, dat zijn ziel automatisch ging splitsen als hij weer iemand doodde. En dat is dus gebeurd bij de dood van Lily en James.quote:Op zondag 22 juli 2007 22:29 schreef wonderer het volgende:
Voor het boek uit kwam, had ik zoiets "Harry als horcrux kan niet", maar op zich was de uitleg wel redelijk. Dat Voldie in de consternatie niet merkt dat zijn ziel gespleten was, okee... maar dat er dan een horcrux gemaakt wordt van harry, zonder die uiterst ingewikkelde spreuk...
Eens. En hoe vergaat het de Weasley family, vooral George?quote:Op zondag 22 juli 2007 22:29 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik begrijp niet zo waarom ze dat gedaan heeft. Als het is om de mensen iets te leren over goed en kwaad en naastenliefde, dan is het enige karakter waarmee dat kan Snape. Mensen ZIJN nu eenmaal niet goed (Harry, Dumbledore) of slecht (Voldemort). Juist wat meer aandacht voor de grijze gevallen (hoe gaat het verder met Draco Malfoy, bijvoorbeeld) is veel interessanter en geeft veel meer diepte aan het punt dat ze wil maken, dan zoals nu heel simpel alles in goed en slecht te verdelen.
Niks wat haar tegenhoudt om geen serie te maken over de spannende avonturen van de kinderen, van harry&ginny, Ron&Hermione natuurlijk. Ze zou maar 7 boeken over harry maken remember?quote:Op zondag 22 juli 2007 22:27 schreef tonks het volgende:
Toen tonks en lupin dood waren dacht ik bijna aan een harry potter spinoff waar harry dan de peetvader is.
Ja, dat stukje klonk wel logisch, maar voor een horcrux is veel zware magie nodig toch? Dat gebeurt niet vanzelf. Voor zover ik heb begrepen, bestaat een horcrux uit twee delen. Eerst je ziel splijten en daarna dat stukje ergens instoppen. En dat laatste is dus zomaar vanzelf gebeurd?quote:Op zondag 22 juli 2007 22:31 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Dat kwam dus omdat zijn ziel al zo gespleten was, en hij als persoon beyond ordinary evil (of hoe Dumbledore dat ook alweer noemt) geraakt is, dat zijn ziel automatisch ging splitsen als hij weer iemand doodde. En dat is dus gebeurd bij de dood van Lily en James.
En hoe interessant zou dat worden nu er geen ultimate evil is om tegen te vechten?quote:Op zondag 22 juli 2007 22:33 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Niks wat haar tegenhoudt om geen serie te maken over de spannende avonturen van de kinderen, van harry&ginny, Ron&Hermione natuurlijk. Ze zou maar 7 boeken over harry maken remember?![]()
Dat zegt Dumbledore ergens: omdat het splijten van zijn ziel door zijn kwaadaardigheid een automatisch gevolg geworden was van het vermoorden van iemand, gebeurde dat dus ook toen hij Harry probeerde te vermoorden.quote:Op zondag 22 juli 2007 22:35 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja, dat stukje klonk wel logisch, maar voor een horcrux is veel zware magie nodig toch? Dat gebeurt niet vanzelf. Voor zover ik heb begrepen, bestaat een horcrux uit twee delen. Eerst je ziel splijten en daarna dat stukje ergens instoppen. En dat laatste is dus zomaar vanzelf gebeurd?
Ik denk dat ze best weg zou kunnen komen met 1 boek. Maar dan ook 1 boek en niet meer. En in dat ene boek kan het gewoon gaan over de afloop van alles wat er gebeurd is. En dat hoeft dan echt niet te gaan van "En ze leefden nog lang en gelukkig, einde." Maar wat meer uitleg over hoe de toverwereld omgaat met de nieuwe wereldorde zogezegd, zou best wel in goede aarde vallen bij de fans, denk ik.quote:Op zondag 22 juli 2007 22:37 schreef wonderer het volgende:
[..]
En hoe interessant zou dat worden nu er geen ultimate evil is om tegen te vechten?
Ik heb gewoon het idee dat ze geen idee meer had hoe ze die losse eindjes moest verwerken, er geen moer meer van begreep en daarom een zeer slap boek heeft geschreven. Het geeft meer vragen dan antwoorden, het is gewoon niet leuk, naast niet origineel natuurlijk.quote:Op zondag 22 juli 2007 22:42 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik heb in elk geval nog aardig wat losse eindjes die ik wel uitgelegd wil hebben in een wat bevredigender vorm dan alleen die laffe inteelt-epiloog.
Gelukkig heeft Rowling dat ook gedaan.quote:Op zondag 22 juli 2007 22:45 schreef tonks het volgende:
Ik vind wel dat jullie er allemaal veel te serieus over na denken hoor
Gelukkig jank jij te veelquote:Op zondag 22 juli 2007 22:47 schreef wonderer het volgende:
[..]
Gelukkig heeft Rowling dat ook gedaan.
*eens*quote:Op zondag 22 juli 2007 22:48 schreef alwaysthebest het volgende:
Die epiloog is echt een doorn in het oog.
Ik wil weten hoe men de magische wereld weer heeft opgebouwd.... Wie is minister geworden, hoe is het met Hogwarts gegaan, wat is er met alle karakters gebeurd (en niet alleen dat ze lekker met z'n allen zijn getrouwd en wat kinderen hebben uitgepoept), Harry's ouders hadden wel wat meer paginatijd mogen hebben, hoe gaat de wereld om met Harry die zich nu nog beroemder heeft gemaakt, hoeveel invloed heeft Harry nu (wat voor werk doet-ie en luistert men tegenwoordig eens naar hem).... Zoveel om nog te weten te komen.
Was die scar niet weg trouwens toen ie op bezoek was bij dumbledore?quote:Op zondag 22 juli 2007 22:53 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
*eens*
Ze had beter de epiloog als hoofdstuk 1 van deel 8 kunnen plaatsen. Een deel waarin alles op z'n plek wordt gezet, desnoods door terugblikken 19 jaar later op heel de nasleep van de dood van Voldemort.
Overigens is de laatste zin natuurlijk ook wel een mooie manier om een 'third coming' van Voldemort als mogelijkheid open te houden. "The scar had not pained harry for nineteen years. all was well."
Niet bijgebleven dat dat werd gemeld in het boek (en het is krap anderhalf uur geleden dat ik op dat punt wasquote:Op zondag 22 juli 2007 22:55 schreef Adelante het volgende:
[..]
Was die scar niet weg trouwens toen ie op bezoek was bij dumbledore?
Volgens mij zijn z'n stukjes ziel op nu...quote:Op zondag 22 juli 2007 23:01 schreef SunChaser het volgende:
Toch jammer dat Voldemort zichzelf doodde en niet verslagen werd door Harry of Snape. Maar Voldemort was toch al eerder dood (ik ken alleen de 5 films) dus kan hij net zo goed terugkomen.
quote:Op zondag 22 juli 2007 22:54 schreef Adelante het volgende:
Na de eerste hoofdstukken dacht ik trouwens dat als Ginny dood was gegeaan, Harry altijd nog met Dudley had kunnen gaan samenwonen
Maar die stukjes verzamelen zich in het hiernamaals en het kost hem nu gewoon ruim 20 jaar om terug te komen.quote:Op zondag 22 juli 2007 23:02 schreef Adelante het volgende:
[..]
Volgens mij zijn z'n stukjes ziel op nu...
Vandaar 19 jaar later dus?quote:Op zondag 22 juli 2007 23:06 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Maar die stukjes verzamelen zich in het hiernamaals en het kost hem nu gewoon ruim 20 jaar om terug te komen.
Dat Scorpius in het verboden bos een steen vindt en daarmee The Dark Lord weer terugbrengt. Zou moeten kunnen wel...quote:Op zondag 22 juli 2007 23:06 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Maar die stukjes verzamelen zich in het hiernamaals en het kost hem nu gewoon ruim 20 jaar om terug te komen.
Ik meende dat Dumbledore ergens zei dat het sprookje over de drie broers misschien niet helemaal de waarheid was, maar dat het gewoon drie buitengewoon talentvolle tovernaars waren die allemaal een heel bijzonder item maakten, maar dat dat sprookje over het ontmoeten van de dood onzin was. En dat het hele concept Master of Death niet bestaat.quote:Op zondag 22 juli 2007 23:11 schreef wonderer het volgende:
OH ja, op een gegeven moment had Harry alle drie de Hallows. Dat zou hem master of death moeten maken, maar daar gebeurde niks mee verder. Iemand daar een verklaring voor?
Oh, verrek ja.quote:Op zondag 22 juli 2007 23:16 schreef tonks het volgende:
Plus dat hij de steen in het bos had laten liggen volgens mij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |