abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 juli 2007 @ 14:05:04 #271
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_51782435
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 14:03 schreef leonieke het volgende:

[..]

Dat kan niet he Sirius is door een spreuk achterovergevallen (niet gedood) en door die boog gevallen (wel dood, door de boog dus). Bella is gewoon door een spreuk gedood door Molly.
Ik heb 't ook niet over de spreuken. (Overigens, welke spreuk was dat?), maar over de manier waarop.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 14:08:35 #272
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51782534
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 14:05 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

Ik heb 't ook niet over de spreuken. (Overigens, welke spreuk was dat?), maar over de manier waarop.
Oké dan, de manier
Sirius door een boog, bij Bella was er geen boog

Ik denk dat Molly ge'avada kedavraadtdt heeft, maar dan non verbal. Ik ken geen enkele andere spreuk waardoor iemand direct sterft. Alhoewel.. was er een groene lichtflits?
  dinsdag 24 juli 2007 @ 14:12:00 #273
88233 Steve
Still the best.
pi_51782624
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 11:24 schreef leonieke het volgende:
Er was maar één iets waar ik het tijdens het lezen écht moeilijk mee had en dat was het verhaal van Secret Keepers. Hoe kon Ron dit opeens doorgeven aan Dobby? Bij Grimmauld place moest het toch "neergeschreven" worden door de secret keeper zelf? Ron is idd al in het huis van Bill en Fleur geweest, maar dat maakt hem toch nog geen secret keeper aangezien Bill nog leeft? Dat vond ik een beetje vaag.
Het enige wat zou kunnen is dat huiselfen niet te maken hebben met het secret, dat ze gewoon binnen kunnen lopen. Dat ze niet kunnen vertellen wat het adres is, maar er zelf wel heen kunnen gaan. Huiselfen zijn altijd al bijzonder geweest, ook met het verschijnselen en verdwijnselen...
"Atb is lief, groetjes Peri."
  dinsdag 24 juli 2007 @ 14:15:01 #274
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51782712
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 14:12 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Het enige wat zou kunnen is dat huiselfen niet te maken hebben met het secret, dat ze gewoon binnen kunnen lopen. Dat ze niet kunnen vertellen wat het adres is, maar er zelf wel heen kunnen gaan. Huiselfen zijn altijd al bijzonder geweest, ook met het verschijnselen en verdwijnselen...
Hmz, heb je wel een punt idd En dan kunnen ze blijkbaar ook zomaar andere mensen meenemen. Zou wel kunnen Maar toen ik het in het boek las, had ik toch zoiets van: hmz
* leonieke onderschat de magische krachten van huiselfen
pi_51782747
die unforgiveable curses blijken tocg niet zo unforgiveable

de Crucio's, Imperio's en Avada Kedavra's vlogen ons om de oren
In life you achieve what you thínk you deserve
  dinsdag 24 juli 2007 @ 14:17:19 #276
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51782789
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 14:16 schreef Torio het volgende:
die unforgiveable curses blijken tocg niet zo unforgiveable

de Crucio's, Imperio's en Avada Kedavra's vlogen ons om de oren
Voldemort had ook wel het ministerie overgenomen. Hij zal zijn spreuken nooit onvergeeflijk gevonden hebben, hoor
pi_51782816
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 14:17 schreef leonieke het volgende:

[..]

Voldemort had ook wel het ministerie overgenomen. Hij zal zijn spreuken nooit onvergeeflijk gevonden hebben, hoor
ah, daar heb je een punt
In life you achieve what you thínk you deserve
  dinsdag 24 juli 2007 @ 14:18:53 #278
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_51782837
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 14:08 schreef leonieke het volgende:

[..]

Oké dan, de manier
Sirius door een boog, bij Bella was er geen boog

Ik denk dat Molly ge'avada kedavraadtdt heeft, maar dan non verbal. Ik ken geen enkele andere spreuk waardoor iemand direct sterft. Alhoewel.. was er een groene lichtflits?
De spreukbeschrijving is precies hetzelfde als bij Sirius. That is to say, erg lackluster. Sirius ontweek een 'jet of red light', stopte en werd geraakt door een 'jet of light'. Bij Bella is er niet eens een kleur, alleen dat ie d'r recht over d'r hart raakte.

Ik denk niet dat het een Killing Curse was. Elke keer dat we die gebruikt hebben gezien, was er een spreuk, uitzondering daargelaten 1 keer. (Bellatrix die de vos vermoordt in HBP.). En dan nog was er het bekende groene licht. Dat wordt hier niet genoemd, denk niet dat het dus zo was...

Variantje op de Conjuctivis Curse, maar ipv de ogen voor het hart?
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 14:21:43 #279
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51782919
Ik zou dat stuk over die spreuk echt nog eens opnieuw moeten lezen, maar mijn man is het boek nu aan het lezen en ik kan hem toch niet afnemen, he?

Kun je eens helpen met wat die conjuctivis curse precies is?
  dinsdag 24 juli 2007 @ 14:27:13 #280
88233 Steve
Still the best.
pi_51783100
Conjunctivitis Curse

Conjunctivitis is an inflammation of the conjunctiva (mucous membrane that lines the surface of the eyelid and the exposed surface of the eyeball), and is taken from the Latin "conjunctus," meaning "joined together."

This curse is aimed at the eyes of the victim and causes the eyelids to crust together so that the victim cannot see. In addition to loss of sight, it seems to cause pain to the victim as well. Evidence of this comes from Krum's use of the spell in the First Task of the Triwizard Tournament, when he cast it on his dragon as he tried to retrieve his golden egg: having been hit with the curse, the dragon began to trample around in agony [GOF20].

Sirius was going to suggest this spell for Harry to use in the Tournament himself, but he was interrupted by Ron coming into the Gryffindor common room before he could say it [GOF19]. This may have been just as well in the end, as Sirius later admitted that Barty Crouch Jnr/Moody's solution of using his broomstick was a better idea [GOF23].

Olympe Maxime also used this spell against the Giants, when they turned nasty following Gogomath replacing Karkus as the chief. The spell was effective in making them release Hagrid, but also turned the Giants against them once and for all, because if there's one thing a Giant hates, it's magic being used against them [OOTP20].

Bron: Mugglenet
  dinsdag 24 juli 2007 @ 14:52:32 #281
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51783834
Thx alwaysthebest
Een spreuk om het hart te verlammen dan ofzo?

Trouwens, hadden jullie ook geen grootse dingen van Ginny verwacht? Of iets ivm katten? Of beroepen-nieuws? Ik miste toch nog een paar dingen hoor
  dinsdag 24 juli 2007 @ 15:03:20 #282
35623 PPL
#control
pi_51784141
Ik had sowieso wel wat meer Harry/Ginny verwacht (gehoopt).
Burnt to the core but not broken
  dinsdag 24 juli 2007 @ 15:03:39 #283
88233 Steve
Still the best.
pi_51784152
Ginny was wel heel erg afwezig in het boek ja.
Alleen dat zwaard dat ze wilde stelen. En dat mislukt nog ook.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 15:04:14 #284
35623 PPL
#control
pi_51784169
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 15:03 schreef alwaysthebest het volgende:
Ginny was wel heel erg afwezig in het boek ja.
Alleen dat zwaard dat ze wilde stelen. En dat mislukt nog ook.
En haar verjaardagscadeau voor Harry natuurlijk.
Burnt to the core but not broken
  dinsdag 24 juli 2007 @ 15:06:24 #285
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51784224
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 15:03 schreef PPL het volgende:
Ik had sowieso wel wat meer Harry/Ginny verwacht (gehoopt).
Ik ook Maar dat komt ook omdat ik die fanfiction een paar keer heb gelezen. Ik vond het een beetje jammer dat Ginny terug naar school ging en niet meeging met het trio.
pi_51784826
Inderdaad! JKR legt al die tijd zo vreselijk de nadruk op liefde, en dan laat die Ginny zich iedere keer maar wegsturen...
pi_51785460
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 11:20 schreef Sonja27 het volgende:
Ik moet stiekem wel een beetje lachen hoe er hier soms geroepen wordt dat bepaalde dingen niet kunnen en ongeloofwaardig zijn! Alsof het wel de gewoonste zaak van de wereld is dat iemand op een bezem kan vliegen en uberhaupt kan toveren! Waarom overal zo moeilijk dingen achter zoeken? Waarom niet gewoon lekker lezen? Het lijkt wel of er soms echt krampachtig gezocht wordt naar dingen die niet kloppen aan het verhaal Ik zit nog altijd te genieten van het boek!
ik moest echt hard lachen van die eerste paar zinnen maar je hebt gelijk ik heb ook zeker wel genoten echt pokke dat dit het einde is
pi_51785521
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 12:37 schreef alwaysthebest het volgende:
30 juli is er een webchat met Rowling, ik ben benieuwd wat ze te zeggen heeft. Aan de reacties op het hele internet te zien zijn wij hier niet te enige die de epiloog toch een beetje jammer vinden.
waar
  dinsdag 24 juli 2007 @ 16:07:51 #289
88233 Steve
Still the best.
pi_51786141
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 15:46 schreef Wouser het volgende:

[..]

waar
Via bloomsbury.com.
pi_51786430
tof ik neem aan dat er ook staat op de website hoe laat ?
  dinsdag 24 juli 2007 @ 16:53:00 #291
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_51787608
Uit. En ik vond het een vrij goede climax voor het eind van de serie, al zijn er ook wat minpunten naarmijn mening.

Even wat losse flarden die mij echt bij zijn gebleven;
Ik kreeg kippenvel en een enorm onheilspellend gevoel toen er op de bruiloft door de patronus van Kingsley werd gezegd: "It is done. The ministry has fallen. They are coming." Ik kreeg er echt kriebels van op een of andere manier.

Verder vond ik de dood van Dobby niet leuk. Had niet verwacht dat ik er veel om zou geven, went hij boeide me in de eerdere boeken niet, maar nu vond ik het wel erg zielig.

Net iets te toevallig dat ze de goblins, Dean Thomas en Ted Tonks hoorden aan de rivierkant

Sommige stukken enorm langdradig met veel woorden en weinig actie. Dat ze maanden zitten te wachten enzo, maar daar lees je toch zo overheen.

De dood van Tonks, haar ik best wat meer naar voren had willen zien komen, vond haar erg tof. Helaaaaas dood .

Harry's vagevuur-ervaring,of wat het ook was, beetje matig, al is het goed dat hij terugkeert natuurlijk, maar hij kwam er zo wel wat makkelijk vanaf.

Nevills heldenacties op school en op het eind met het zwaard en de slang .

McGonagall overleeft .

Mrs. Weasley die tegen Bellatrix gilt: "NOT MY DAUGHTER, YOU BITCH" .

Het epiloog had langer gemogen, ik wil graag weten hoe het met de rest van de Weasleys is, hoe het ministerie weer heropbouwt hoe en wat Harry in die 19 jaar gedaan heeft qua school/baan, en zo zijn er nog wat losse eindjes.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 17:09:12 #292
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51788051
Hey, Tha_Erik, je bent er ook geraakt in dit topic
  dinsdag 24 juli 2007 @ 18:05:25 #293
32402 s0k
..............................
pi_51789694
Mss een leuk idee om vanaf de epiloog verder te gaan in een tv serie
..................................................................................................................................................
  dinsdag 24 juli 2007 @ 18:43:00 #294
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_51790942
Ik heb hem uit en moet terugkomen op dat ik een aantal dagen geleden zei dat ik hem tegen vond vallen tot op dat moment.

Ik blijf er alleen wel bij dat het veels te langzaam op gang komt, naar mijn mening werd dat verhaal over Dumbledores verleden veels te lang gerekt. Het begon veelbelovend met die achtervolging door de lucht, de vroege dood van Moody die toch wel na Dumbledores dood een van de belangrijkste leden van de Order was, maar daarna kakte het boek tot ongeveer halverwege heel hard in. (bruiloft, heroveren van een Horcrux die ze eigenlijk al hadden, nog meer geouwehoer over Dumbledore) En dat terwijl je vanaf het begin een heel beklemmend gevoel van 'jetzt geht's los' kreeg, de overeenkomsten met de Jodenvervolging en nazi's/KluKuxKlan was daar erg treffend.

Maar verder was het gevecht in Hogwarts een prachtige climax na al die jaren dat je er al over gelezen hebt met een soort eerbetoon aan zijn bewoners (Flitwick en MacGonnagal) En ik vond vooral The Prince's Tale erg mooi, ook alsof de schrijfster het nog even goed wil maken met een personage dat al die boeken zoveel shit over zich heen krijgt.

De Epiloog vond ik erg slecht, niet alleen vanwege de zoetsappigheid, maar ook vanwege de schrijfstijl die op een of andere manier niet aansloot bij de rest van het boek.
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_51792450
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 12:30 schreef bladibladibla het volgende:
Gisteren het einde nog maar eens gelezen, en het beviel me nu beter dan de eerste keer. Zelf de epiloog vond ik nu minder tenekrommend.

Ik hoop wel dat JKR nog met een soort Encyclopedie komt, want er zijn nog veel vragen opengelaten.
[..]

Harry had wel de mogelijkheid om niet te sterven: hij had gewoon de rest van zijn leven op de vlucht kunnen blijven, terwijl Voldemort hem op bleef jagen. Harry had the Forbidden Forrest niet in hoeven lopen, maar dat deed hij wel. Hij heeft er dus voor gekozen om zichzelf op te offeren.

Dat Voldemort hem niet expliciet de keus gaf om zichzelf niet op te offeren doet er niet toe: Harry had die keus, hij had kunnen vluchten, maar besloot toch het bos in te gaan. Dat komt volgens mij op hetzelfde neer als Lily die niet voor Harry had hoeven te blijven staan, maar dat toch deed.
Dat doet er juist toe, ik quote JKR :
quote:
Don't you want to ask me why James's death didn't protect Lily and Harry? There's your answer - you've just answered your own question - because she could have lived - and chose to die. James was going to be killed anyway. Do you see what I mean? I'm not saying James wasn't ready to; he died trying to protect his family, but he was going to be murdered anyway. He had no - he wasn't given a choice.
Het gaat er juist om dat Voldemort lily de kans gaf om te blijven lezen, en deze kans geeft Voldemort harry niet. Harry's dood komt in die zin dus meer overeen met James zn dood dan met die van Lily.

Het is niet zo dat ik honderd keer dit boek heb gelezen en bewust opzoek ben gegaan naar fouten in het boek, maar ik heb van tevoren veel theorien gelezen en interviews en dergelijke, en als je dan kijkt naar de verklaring die voor bepaalde dingen wordt gegeven in Deathly Hallows, dan gaan er echt wel een paar belletjes rinkelen.

Trouwens, aan de verklaring die hierboven ergens wordt gegeven voor Dobby/Secretkeeper daar zitten lsnog haken en ogen aan. Ok, ik kan me erin vinden dat Dobby, huiself zijnde, zich wel naar het huis van Bill & Fleur kon verplaatsen omdat de regels niet voor hem van toepassing zijn. Maar Ron had, tovenaar zijnde, in de eerste plaats al niet de plek/naam van het huis van Bill kunnen noemen, dat is het hele principe van secretkeeper "I'm not the secretkeeper, I can not speak the name of the place" zoals iemand zegt in deel 6. Rowling spreekt zichzelf meerdere malen tegen in dit boek en ik vind dat gewoon zo ongelooflijk jammer vooral omdat alle voorgaande boeken echt óntzettend goed in elkaar zaten, plotwise.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 19:37:29 #296
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_51792809
Ah, dat vroeg ik me ook al af, hoe zij zich naar Bill en Fleur konden Disapparaten. (Lupin had het al kunnen weten natuurlijk, maar zij niet)

En wat ik ook nogal vreemd vond was dat Voldemort er helemaal geen last van had dat op het laatste moment 7/8e van zijn ziel vernietigd was en dat hij er ook niets van merkte als dat gebeurde...
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  dinsdag 24 juli 2007 @ 19:43:04 #297
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51793042
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 18:43 schreef Molluck het volgende:
Maar verder was het gevecht in Hogwarts een prachtige climax na al die jaren dat je er al over gelezen hebt met een soort eerbetoon aan zijn bewoners (Flitwick en MacGonnagal) En ik vond vooral The Prince's Tale erg mooi, ook alsof de schrijfster het nog even goed wil maken met een personage dat al die boeken zoveel shit over zich heen krijgt.
Als ze het echt goed had willen maken, had ze hem niet op zo'n lullige manier laten sterven Ik geloof dat ik daar nog het meest van baal. Zonder Snape was Harry allang dood geweest, en dan wordt ie door een slang doodgebeten vanwege een toverstokje
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_51793219
Snape stal mijn hart in de films, moet ik eerlijk toegeven. Hij wordt zooooo goed vertolkt door die Alan nog-wat Ik ben echt blij dat hij één van de helden van het verhaal is geworden. My main man Severus
pi_51793240
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 19:43 schreef wonderer het volgende:

[..]

Als ze het echt goed had willen maken, had ze hem niet op zo'n lullige manier laten sterven Ik geloof dat ik daar nog het meest van baal. Zonder Snape was Harry allang dood geweest, en dan wordt ie door een slang doodgebeten vanwege een toverstokje
Noodzakelijk natuurlijk. Geeft namelijk perfect aan wat voor een lul Voldemort is. Bovendien was het nogal essentieel in het knokpartijtje Harry vs. Voldy.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 19:49:02 #300
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_51793267
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 19:47 schreef no-look het volgende:
Snape stal mijn hart in de films, moet ik eerlijk toegeven. Hij wordt zooooo goed vertolkt door die Alan nog-wat Ik ben echt blij dat hij één van de helden van het verhaal is geworden. My main man Severus
De filmsnape ziet er totaal niet uit zoals ik me hem had voorgesteld.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_51793401
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 19:47 schreef no-look het volgende:
Alan Rickman en Emma Watson zijn al sinds film 1 de onbetwiste sterren.
Wel leuk ook trouwens dat in dit boek zowel Snape (met zijn Lilly crush) als Dumbledore mens zijn geworden. Eigenlijk zijn alleen Bellatrix en Voldemort volkomen eenzijdig gebleven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')