abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56319127
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 14:18 schreef gronk het volgende:

[..]

'heeft hij/zij mij gezien' is iets totaal anders als 'jeuh, wat ziet mijn collega d'r sip uit''. Moeilijk he, begrijpend lezen?
Mijn verbazing stijgt verder. Jij kunt dus alleen bepalen of iemand jou gezien heeft uit de gezichtuitdrukking van medeweggebruikers in intensief stadsverkeer? Opmerkelijk. Doorgaans zijn mensen in staat om veel meer relevante informatie hieruit te destilleren.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 14:34:41 #202
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56319173
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 14:18 schreef gronk het volgende:. Moeilijk he, begrijpend lezen?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_56319395
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 14:34 schreef gronk het volgende:

[..]
Mijn oprechte excuses. Ik heb mij geprobeerd mij al wat duidelijker proberen uit te drukken, ervan uitgaand dat deze redenering voor de meeste mensen zonder veel moeite te volgen zou moeten zijn. Kun je wellicht aangeven wat jouw specifieke beperkingen zijn? Ik zal mijn best doen om daar in het vervolg rekening mee te houden.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 14:49:16 #204
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56319428
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 14:47 schreef Halinalle het volgende:
Ik heb mij geprobeerd mij al wat duidelijker proberen uit te drukken, ervan uitgaand dat deze redenering voor de meeste mensen zonder veel moeite te volgen zou moeten zijn.
Moeilijk he, nederlands.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_56319624
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 14:49 schreef gronk het volgende:

[..]

Moeilijk he, nederlands.
Goed, ik geeft het op. Kennelijk heb je niet alleen moeite met non-verbale communicatie.

Maar vooruit, je hebt hebt helemaal gelijk. Bij deze stem ik ook alvast in met verdere bijdragen jouwerzijds aan dit topic.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 15:22:21 #206
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_56319912
Dude..

íedereen raadt je af om de weg op te gaan (óók de deskundigen dus).. kijk, dat je jezelf tot boomversiering promoveert moet jíj weten.. Maar helaas ben je niet de enige in het verkeer.
Huilen dan.
pi_56323712
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 13:34 schreef gronk het volgende:

[..]

Ja, dat kun je dus niet zien he Het enige wat je ziet is die auto. Maar gelaatsuitdrukkingen, lichaamshouding, en meer van dat soort dingen waar klassieke autisten moeite mee hebben, dat zie je dus niet. Het enige wat je ziet is een metalen doos, die over de weg heen rijdt. En dat snel doet, zwabberend, netjes richting aangeeft of zit te duwen.
heb je zelf wel eens autogereden? lijkt er namelijk niet echt op... als jij naar een andere auto kijkt kun jij echt wel zien of hij jou heeft gezien en daarnaast kun je dat vaak ook aan zijn gedrag zien, dit is voor ons niet moeilijk te interpreteren maar voor een autist misschien wel ..
  zaterdag 26 januari 2008 @ 18:58:05 #208
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56323821
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 18:53 schreef tride het volgende:

heb je zelf wel eens autogereden? lijkt er namelijk niet echt op... als jij naar een andere auto kijkt kun jij echt wel zien of hij jou heeft gezien en daarnaast kun je dat vaak ook aan zijn gedrag zien, dit is voor ons niet moeilijk te interpreteren maar voor een autist misschien wel ..
tweakers.net is ------> die kant op.
pi_56328571
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 18:58 schreef gronk het volgende:
'k denk dat jij meer baat hebt bij Rover.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 22:27:15 #210
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_56329169
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 22:00 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

'k denk dat jij meer baat hebt bij Rover.
Quoted for truth!
Huilen dan.
pi_56330785
quote:
Ik ben eigenlijk bijzonder verbaasd door dit antwoord.
In druk stadsverkeer is er volop non-verbale communicatie tussen verkeersdeelnemers. Als automobilist heb je dat heel duidelijk met fietsers en voetgangers, maar ook met andere automobilisten. Heeft hij/zij mij gezien? Krijg ik voorrang, of geef ik de ander voorrang?
Communicatie in de sociale omgang is heel complex. In het verkeer blijft de communicatie beperkt tot een wel / niet keuze. Dat kan je gewoon leren. Al ben je nog zo contactgestoord als een deur: als je stopt voor een zebrapad omdat iemand daar stilstaat boeit het echt niet of je dat nu doet omdat je je kan inleven in het feit dat voetgangers graag veilig willen oversteken of dat je het doet omdat het in je theorieboek stond.

Bij voorrang kan je leren je vaart te minderen en kijken of de ander ook vaart mindert en stopt. Zo ja, dan rijd je door. Zo nee, dan doe je iets anders. In tegenstelling tot een in de sociale context ongeschreven regel dat je uit hoffelijkheid een dame laat voorgaan. Dat verschil in moeilijkheidsgraad wordt volgens mij door gronk bedoeld.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_56331380
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 18:58 schreef gronk het volgende:

[..]

wat is tweakers.net? en aangezien je niet normaal inhoudelijk kan reageren denk ik dat je dan ook beter niks kan plaatsen
pi_56337369
Voor topicstarter:

Mijn advies is: neem automaatrijles!. Ik weet het is al eerder gezegd, maar bij automaatrijles mag je na 2 jaar ofzo gewoon een handgeschakelde wagen rijden.

Koop je gewoon een simpele kleine wagentje met automaat, je hebt er genoeg te koop hoor voor een prikkie.
pi_56337848
quote:
Op zondag 27 januari 2008 12:40 schreef yup het volgende:
Voor topicstarter:

Mijn advies is: neem automaatrijles!. Ik weet het is al eerder gezegd, maar bij automaatrijles mag je na 2 jaar ofzo gewoon een handgeschakelde wagen rijden.

Koop je gewoon een simpele kleine wagentje met automaat, je hebt er genoeg te koop hoor voor een prikkie.
Nee, die vlieger gaat niet meer op. Wil je toch een handbak gaan rijden, dan moet je opnieuw praktijkexamen doen. Theorie is dan niet meer nodig. TS zou voor handbak kunnen gaan, maar dan in etappes, dus eerst automaat halen en na een jaar ofzo een handbak gaan lessen en afrijden. Als het goed is heb je dan wat ervaring opgedaan.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_56338121
quote:
Op zondag 27 januari 2008 12:40 schreef yup het volgende:
Voor topicstarter:

Dit advies ga ik waarschijnlijk ook opvolgen, ben nu in de automaat aan het lessen en is een wereld van verschil. Al rij ik liever schakel, maar om de deskundige tevreden te stellen ga ik tot de rijtest in een autmaat lessen. Indien de tweede rijtest voldoende is zal ik waarschijnlijk verplicht zijn om examen te doen in de automaat en mocht ik hiervoor slagen dan dan kan ik in een later stadium alsnog een herexamen doen voor de schakelauto, de theorie hoef ik dan niet meer te doen, dus dat scheeld alweer.

Maar nu nog goed door die tweede rijtest 14 februari as te komen (met de automaat).
pi_56338197
quote:
Op zondag 27 januari 2008 12:59 schreef Ridocar het volgende:
Nee, die vlieger gaat niet meer op. Wil je toch een handbak gaan rijden, dan moet je opnieuw praktijkexamen doen. Theorie is dan niet meer nodig. TS zou voor handbak kunnen gaan, maar dan in etappes, dus eerst automaat halen en na een jaar ofzo een handbak gaan lessen en afrijden. Als het goed is heb je dan wat ervaring opgedaan.
Buiten dat, ik denk dat TS zijn mobiliteitsprobleem al volledig verholpen is met een automaatrijbewijs en een handbak voor hem niks toevoegt. Hij wil, met zijn complexe probematiek, op 4 wielen deelnemen aan het snelverkeer en met een automaatrijbewijs kan hij die wens volledig in vervulling laten gaan. Waarom dan nog gaan voor de handbak, in de wetenschap dat TS sowieso al extreem veel moeite heeft überhaupt een rijbewijs van welke soort dan ook te halen?

Maar, zoals ik in een ander topic al stelde:
quote:
Op maandag 21 januari 2008 06:56 schreef r_one het volgende:
denk ook niet dat jij met jouw problematiek baat zult hebben bij automatische transmissie
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_56340677
quote:
Op zondag 27 januari 2008 12:59 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ja idd, mijn fout. Gaat idd niet meer op.
quote:
Op zondag 27 januari 2008 13:11 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Dit advies ga ik waarschijnlijk ook opvolgen, ben nu in de automaat aan het lessen en is een wereld van verschil. Al rij ik liever schakel, maar om de deskundige tevreden te stellen ga ik tot de rijtest in een autmaat lessen. Indien de tweede rijtest voldoende is zal ik waarschijnlijk verplicht zijn om examen te doen in de automaat en mocht ik hiervoor slagen dan dan kan ik in een later stadium alsnog een herexamen doen voor de schakelauto, de theorie hoef ik dan niet meer te doen, dus dat scheeld alweer.

Maar nu nog goed door die tweede rijtest 14 februari as te komen (met de automaat).
Juist. Met een automaat kan je veel meer focussen op het verkeer indien je moeite hebt met schakelen.
pi_56686140
Vandaag de laatste rijles gereden in de automaat voor de tweede rijtest die donderdag as gaat plaatsvinden. Het rijden in de automaat gaat mij toch beter af en vind het best wel relax rijden. Als ik donderdag op de rijtest rij als vandaag zou ik volgens mijn instrukteur verder mogen lessen en krijg ik de geschiktheids verklaring om op examen te gaan. Als alles goed gaat wilt mijn instrukteur meteen na afloop een AA praktijk examen aanvragen voor mij. Donderdag komt hij mij om 9.00 uur ophalen, dan gaan we nog wat rijden (deze 45 minuten les krijg gratis) om 10 uur begint dan de tweede rijtest waarna meteen een besluit wordt genomen.
pi_56700008
TS: heel veel succes morgen
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_56724892
Heb vandaag de tweede rijtest gehad en die was volgens de deskundige iets beter dan de eerste, maar toch vond hij 'm onvoldoende, zelfs in de automaat. Hij wil mij nog een derde laatste kans geven omdat ik hierop aandrong, maar hij gaf het advies aan mij om te stoppen omdat hij ondanks alle moeite die ik doe weinig verbetering ziet, hij kon al met zekerheid voorspellen dat de derde rijtest ook niet goed zal gaan omdat hij merkt dat mijn psychische aandoeningen te veel invloed hebben op mijn rijgedrag. Indien ik de derde rijtest ook weer onvoldoende rij wordt ik ongeschikt verklaard. Wel heb ik de mogelijkheid om een herkeuring aan te vragen via een nieuwe eigen verklaring, maar dit kan ik 3 keer doen waarbij ik toch telkens een rijtest moet doen. Uiteraard zal ik de derde rijtest doen en indien deze ook onvoldoende is stuur ik een nieuwe eigen verklaring in en kom ik in de bezwaar procedure terecht.

Voorlopig is het voor mij niet blazen op de Duitse snelwegen.
pi_56725023
Heb je overwogen om het advies van de deskundige op te volgen?
pi_56725273
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 12:47 schreef Halinalle het volgende:
Heb je overwogen om het advies van de deskundige op te volgen?
Ben ik aan het overwegen, maar ik wil toch alle mogelijkheden benutten (hoe klein ook) om door de rijtest en medische procedure te komen. Volgens de deskundige mag ik zo vaak ik wil rijtesten en medische (her)onderzoeken aanvragen, maar onder een rijtest kom ik niet meer uit. In principe mag iemand 3 keer bezwaar of een herkeuring aanvragen met bijhorende rijtesten.
pi_56726079
zonde van je geld
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_56726110
7 keer gezakt? Mijn god zeg. Na 4 keer mag je toch staatsexamen doen? Vriend van mij had dat gedaan, stelde echt niks voor. Je begint dan bij een snelweg-hotel, en moet de snelweg 1 kant op pakken tot de rotonde van Alkmaar, dan omkeren en terugrijden naar het hotel. Dat was het dus zegmaar.

Achterlijke methode eigenlijk. "Lukt het echt niet? Dan maken we 't wel iets makkelijker, we moeten toch geld op je verdienen he, ook al ga je 10 mensen aanrijden per jaar."
pi_56726173
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 13:34 schreef illusions het volgende:
[..]
Achterlijke methode eigenlijk. "Lukt het echt niet? Dan maken we 't wel iets makkelijker, we moeten toch geld op je verdienen he, ook al ga je 10 mensen aanrijden per jaar."
TS ondervindt juist dat hij het rijbewijs niet cadeau krijgt.
  donderdag 14 februari 2008 @ 19:23:11 #226
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_56733269
Gozer...

Huilen dan.
pi_56736363
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 13:37 schreef Halinalle het volgende:

[..]

TS ondervindt juist dat hij het rijbewijs niet cadeau krijgt.
en waarschijnlijk is de reden dat hij het echt niet kan.

[ Bericht 0% gewijzigd door roburt op 14-02-2008 22:11:13 ]
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_56740372
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 12:40 schreef Fusionfreak het volgende:
Heb vandaag de tweede rijtest gehad en die was volgens de deskundige iets beter dan de eerste, maar toch vond hij 'm onvoldoende, zelfs in de automaat. Hij wil mij nog een derde laatste kans geven omdat ik hierop aandrong, maar hij gaf het advies aan mij om te stoppen omdat hij ondanks alle moeite die ik doe weinig verbetering ziet, hij kon al met zekerheid voorspellen dat de derde rijtest ook niet goed zal gaan omdat hij merkt dat mijn psychische aandoeningen te veel invloed hebben op mijn rijgedrag. Indien ik de derde rijtest ook weer onvoldoende rij wordt ik ongeschikt verklaard. Wel heb ik de mogelijkheid om een herkeuring aan te vragen via een nieuwe eigen verklaring, maar dit kan ik 3 keer doen waarbij ik toch telkens een rijtest moet doen. Uiteraard zal ik de derde rijtest doen en indien deze ook onvoldoende is stuur ik een nieuwe eigen verklaring in en kom ik in de bezwaar procedure terecht.

Voorlopig is het voor mij niet nooit blazen op de Duitse snelwegen.
pi_56740542
Zo... M'n respect voor het CBR en bijhorend gepeupel is zowaar behoorlijk toegenomen .

Ik trek de champagne los! .
I was an atheist until I realized I was God
  vrijdag 15 februari 2008 @ 02:05:03 #230
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56740566
Succes TS.

Ik rij al jaren automaat en ik wil niet meer zonder.

Wel jammer dat het zoveel moeite kost om weer in die molen te geraken, ik durf er vergif op in te nemen dat er mensen rondrijden met een geldig rijbewijs die veel en veel gevaarlijker zijn.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 08:50:21 #231
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_56741925
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 01:59 schreef kastanova het volgende:
Zo... M'n respect voor het CBR en bijhorend gepeupel is zowaar behoorlijk toegenomen .

quote:
Hij wil mij nog een derde laatste kans geven omdat ik hierop aandrong, maar hij gaf het advies aan mij om te stoppen omdat hij ondanks alle moeite die ik doe weinig verbetering ziet, hij kon al met zekerheid voorspellen dat de derde rijtest ook niet goed zal gaan omdat hij merkt dat mijn psychische aandoeningen te veel invloed hebben op mijn rijgedrag. Indien ik de derde rijtest ook weer onvoldoende rij wordt ik ongeschikt verklaard. Wel heb ik de mogelijkheid om een herkeuring aan te vragen via een nieuwe eigen verklaring, maar dit kan ik 3 keer doen waarbij ik toch telkens een rijtest moet doen. Uiteraard zal ik de derde rijtest doen en indien deze ook onvoldoende is stuur ik een nieuwe eigen verklaring in en kom ik in de bezwaar procedure terecht.
Huilen dan.
pi_56742526
quote:

Hoho, hij heeft nog een kans...
pi_56743171
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 09:28 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Hoho, hij heeft nog een kans...
Theoretisch. Elke deskundige/beoordelaar heeft aangegeven dat TS ongeschikt geacht wordt om zelfstandig een auto te besturen, maar dat formeel nog verdere procedures zijn.
Ik acht de kans groter dat ik volgende trekking van de staatsloterij de hoofdprijs win en ik heb nog niet eens een lot.
pi_56743265
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 02:05 schreef popolon het volgende:
Succes TS.

Ik rij al jaren automaat en ik wil niet meer zonder.

Wel jammer dat het zoveel moeite kost om weer in die molen te geraken, ik durf er vergif op in te nemen dat er mensen rondrijden met een geldig rijbewijs die veel en veel gevaarlijker zijn.
Die zijn waarschijnlijk zoals de TS begonnen
Ik heb respect voor de TS dat hij zo graag wilt en zoveel doorzettingvermogen heeft. Maar sommige dingen in het leven moet je gewoon laten. Ik heb een afwijking aan mn heup en kan daarom niet hardlopen, dit doe ik dan ook niet. Jij hebt een psychologisch probleem waardoor het niet lukt, doe het dan ook niet.

Er rijden al genoeg mensen rond die hun rijbewijs niet horen te hebben, als ze dat nou gewoon accepteren... scheelt veel ergenis en ongelukken.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_56744151
quote:

Schenk voor mij ook maar een glas in.
pi_56746408
Dus als ik het goed begrijp is er geen eindpunt. TS kan dus zoveel aanvragen doen als hij maar wilt.

Zet de champagne nog maar even terug. Dit topic wordt het begin van een reeks.
pi_56746811
Als ik TS zo hoor, gaat hij, op het moment dat het hem wel een keer lukt om te slagen, direct flink "blazen" op de (duitse) snelweg? Zal waarschijnlijk ook direct zijn laatste rit worden. Idioot
pi_56746911
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 12:12 schreef Ridocar het volgende:
Dus als ik het goed begrijp is er geen eindpunt. TS kan dus zoveel aanvragen doen als hij maar wilt.

Nou nee... Dat de TS een josti met een bord voor z'n kop is was me al bij zijn eerste topic duidelijk.
En gezien die houding zal hij waarschijnlijk als een kutkleuter die een lolly wil door blijven zeiken en janken totdat hij zijn zin heeft.

Naar alle waarschijnlijk heeft die keuringsdude dus gewoon maar ja en amen gezegd om van het gezeik af te zijn.
Dat wordt ook al wel duidelijk door het verhaal van de TS; het aandringen van zijn kant en de mededeling richting hem dat het niet minder kansloos is.
Meer een "Hé, als jij er kansloos geld in wilt pompen, doe je ding... Keur ik je over een maand wel weer af en dien je maar lekker bezwaar in, ben ik er in ieder geval van af ."
pi_56748063
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 12:12 schreef Ridocar het volgende:

En daar heb je gelijk in, heb vandaag een nieuwe afspraak gemaakt voor de derde rijtest die op 26 fubruari as gaat plaatsvinden. Mocht deze derde rijtest ook onvoldoende zijn dan kan ik eenmalig in beroep gaan (4e rijtest in Rijswijk, wat ik niet ga doen) Maar ik mag wel telkens een nieuwe eigen verklaring insturen waarin ik verzoek om herkeuring door een andere arts en deze moeten door het CBR telkens in behandeling genomenen, indien er geen medische bezwaren meer zijn hoef ik waarschijnlijk geen rijtest meer te doen en wordt ik gedeeltelijk of geheel geschikt verklaard. Heb woensdag as ook een afspraak met mijn huisarts, hij gaat voor mij een verklaring opstellen dat ik volledig genezen ben en dat de aantekening van de andere arts op eerste eigen verklaring een misverstand was. Mijn huisarts staat helemaal achter mij en wilt mij dan ook zoveel mogelijk bijstaan om door de medische procedure van het CBR te komen.

Navraag heeft inderdaad bevestigd dat ik zo vaak ik wil een herkeuring mag aanvragen om mijn rijgeschiktheid te krjgen.

Dan kan kastanova alias de benzinedief zich nog meer opfokken in dit topic!
pi_56748260
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 13:31 schreef Fusionfreak het volgende:
Heb woensdag as ook een afspraak met mijn huisarts, hij gaat voor mij een verklaring opstellen dat ik volledig genezen ben en dat de aantekening van de andere arts op eerste eigen verklaring een misverstand was.
Ah tof! Je kunt dus ook weer volledig gaan werken?

Hmmmz, ik hoef je antwoord denk ik niet af te wachten en kan beter direct even de UWV lamme-uitkeringstrekkers tiplijn bellen denk ik..
  vrijdag 15 februari 2008 @ 13:48:44 #241
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56748531
quote:
, hij gaat voor mij een verklaring opstellen dat ik volledig genezen ben en dat de aantekening van de andere arts op eerste eigen verklaring een misverstand was.
Dat je dus iedere keer zakt voor je rijexamen ligt dus aan je eigen incompetentie en niet aan een medisch of lichamelijk probleem?
  vrijdag 15 februari 2008 @ 14:17:48 #242
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_56749256
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 12:40 schreef Fusionfreak het volgende:

Voorlopig is het voor mij niet blazen op de Duitse snelwegen.
Geef het op. Je verneukt alleen maar een hoop tijd en (overheids)geld. Een deskundige oordeelt niet voor niks dat je een gevaar bent.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 16:07:37 #243
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56751856
Hoe kom je eigenlijk steeds aan het geld, TS? Aangezien je van het minimum moet rondkomen en dan wel steeds rijlessen enzo.

Moet je ook nog betalen voor die rijtesten of is dat verkwisting van mijn belastingcenten? (dat zijn die rijlessen ook al eigenlijk )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_56753240
quote:
Heb woensdag as ook een afspraak met mijn huisarts, hij gaat voor mij een verklaring opstellen dat ik volledig genezen ben en dat de aantekening van de andere arts op eerste eigen verklaring een misverstand was.
Dus je bent volledig genezen van autisme en ADHD? Moet je me toch eens vertellen hoe je dat doet, want ik heb dat middel nog niet gevonden voor mijn clientjes.
En we weten allemaal dat de eigen verklaring geen misverstand was, anders was je tenslotte al 10 keer geslaagd.

Wat een pauper huisarts trouwens
  vrijdag 15 februari 2008 @ 18:55:37 #245
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_56755465
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 12:39 schreef kastanova het volgende:

[..]

Nou nee... Dat de TS een josti met een bord voor z'n kop is was me al bij zijn eerste topic duidelijk.
En gezien die houding zal hij waarschijnlijk als een kutkleuter die een lolly wil door blijven zeiken en janken totdat hij zijn zin heeft.

Naar alle waarschijnlijk heeft die keuringsdude dus gewoon maar ja en amen gezegd om van het gezeik af te zijn.
Dat wordt ook al wel duidelijk door het verhaal van de TS; het aandringen van zijn kant en de mededeling richting hem dat het niet minder kansloos is.
Meer een "Hé, als jij er kansloos geld in wilt pompen, doe je ding... Keur ik je over een maand wel weer af en dien je maar lekker bezwaar in, ben ik er in ieder geval van af ."
TS zal tenminste wel 't fatsoen hebben af te rekenen bij de kassa als ie heeft getankt, i.p.v door te rijden met een wel zeer slechte smoes a la "ik weet ut niet meer" .
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_56758052
TS: geef het op, alsjeblieft.
Er zijn nu al zoveel deskundigen die hebben gezegd dat je het niet aankan. Er zijn andere manieren om je voort te bewegen in het verkeer, een rijbewijs is niet zaligmakend. En je kunt je (ons?) geld wel beter gebruiken dan het te verspillen aan rijtesten en herkeuringen.
En als je denkt dat je huisarts zelf de eigen verklaring kan veranderen en je daardoor opeens niet meer als bijzonder geval wordt aangemerkt door het CBR: vergeet het maar. Deze mensen hebbben ook een administratie en zullen vragen gaan stellen bij een gewijzigde verklaring.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Licht Ontvlambaar vrijdag 15 februari 2008 @ 20:54:00 #247
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56758431
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 18:55 schreef Demarest het volgende:

[..]

TS zal tenminste wel 't fatsoen hebben af te rekenen bij de kassa als ie heeft getankt, i.p.v door te rijden met een wel zeer slechte smoes a la "ik weet ut niet meer" .
En deze post draagt aan dit topic bij omdat...?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 15 februari 2008 @ 21:09:01 #248
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56758789
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 20:39 schreef Cat22 het volgende:
TS: geef het op, alsjeblieft.
Neu, TS zal 't niet opgeven.

Om een eigen post van mezelf nog maar eens te herhalen:
quote:
Op zondag 20 januari 2008 17:28 schreef gronk het volgende:
Wat je nog wel eens ziet is dat bij mensen met zo'n diagnose is dat ze zich vastbijten in dingen als het halen van een rijbewijs om te laten zien dat ze echt wel net zo goed kunnen functioneren als ieder ander mens. Dat hele rijbewijs doet er eigenlijk niet toe, 't wordt puur een pyschologisch kunststukje.

Daarom ook dat TS zo vasthoudend is: 't gaat niet om het niet halen van een rijbewijs, het gaat om de verklaring dat ze echt wel OK zijn. Moeten toegeven dat ze inderdaad dingen niet kunnen vanwege een handicap is, erm, lastig. En dat kan ook even duren.
(heb exact hetzelfde gezien met een familielid van me met een vergelijkbare diagnose als TS, en dezelfde problematiek met het halen van 'n rijbewijs. Alleen ging hij niet zover dat-ie in beroep ging en all that.)
  zaterdag 16 februari 2008 @ 00:13:52 #249
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_56763412
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 20:54 schreef Sjeen het volgende:

[..]

En deze post draagt aan dit topic bij omdat...?
... het niet helemaal verstoken is van relevantie.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_56858802
Heb na lang wikken en wegen besloten om geen derde rijtest 26 februari as aan te gaan (geannuleerd), omdat deze waarschijnlijk zal lijden tot ongeschiktheids verklaring. Wel heb ik een brief geschreven met het verzoek het huidige medische dossier te sluiten. Dit zal tot gevolg hebben dat er geen uitslag zal komen van geschikt of ongeschikt (het dossier gaat in het medisch archief). Omdat ik hiermee alsnog geen examen kan doen ga ik een dezer dagen weer een nieuwe eigen verklaring kopen en een afspraak maken met een andere huisarts die dan de juiste gegevens op de nieuwe eigen verklaring zet, indien nodig wil ik ook nog wel een herkeuring ondergaan bij een andere psychiater. Het is wel zo dat als het CBR een nieuwe eigen verklaring van mij binnenkrijgt dat er alsnog een rijtest afgenomen dient te worden, alleen zal deze dan anders worden beoordeeld dan de eerste omdat er dan andere medische gegevens van mij zijn binnengekomen, maar ik kom hoe dan ook niet onder een rijtest uit.

Voor alle duidelijkheid ik ben niet ongeschikt verklaard, maar kom alleen opnieuw in de medische procedure.

Wordt zeker nog vervolgd.

Mocht mijn theorie na verloop van tijd niet meer geldig zijn, vind ik dat geen probleem want daar ben ik al 4 keer voor geslaagd met maar telkens 1 vraag fout. Zelfs de 5 nieuwe vragen omtrent gevaarherkenning heb ik inmiddels al bestudeerd.
  woensdag 20 februari 2008 @ 13:35:32 #251
3011 E.T.
pi_56858873
Over bord voor je kop gesproken...

ik mag toch aannemen dat ze bij het CBR altijd even een check doen op geboortedatum oid, zodat oude, relevante gegevens naar boven komen bij nieuwe 'gevallen'.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 20 februari 2008 @ 13:52:33 #252
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_56859272
Zo gods onnozel kan toch niemand zijn? Kloon?
  woensdag 20 februari 2008 @ 14:23:29 #253
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_56859985
Ik begin het idd ook op te geven met TS.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_56861666
Djiez Laat ik m'n mond maar houden.
pi_56862162
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:32 schreef Fusionfreak het volgende:
Heb na lang wikken en wegen besloten om geen derde rijtest 26 februari as aan te gaan (geannuleerd), omdat deze waarschijnlijk zal lijden tot ongeschiktheids verklaring. Wel heb ik een brief geschreven met het verzoek het huidige medische dossier te sluiten. Dit zal tot gevolg hebben dat er geen uitslag zal komen van geschikt of ongeschikt (het dossier gaat in het medisch archief). Omdat ik hiermee alsnog geen examen kan doen ga ik een dezer dagen weer een nieuwe eigen verklaring kopen en een afspraak maken met een andere huisarts die dan de juiste gegevens op de nieuwe eigen verklaring zet, indien nodig wil ik ook nog wel een herkeuring ondergaan bij een andere psychiater. Het is wel zo dat als het CBR een nieuwe eigen verklaring van mij binnenkrijgt dat er alsnog een rijtest afgenomen dient te worden, alleen zal deze dan anders worden beoordeeld dan de eerste omdat er dan andere medische gegevens van mij zijn binnengekomen, maar ik kom hoe dan ook niet onder een rijtest uit.

Voor alle duidelijkheid ik ben niet ongeschikt verklaard, maar kom alleen opnieuw in de medische procedure.

Wordt zeker nog vervolgd.

Mocht mijn theorie na verloop van tijd niet meer geldig zijn, vind ik dat geen probleem want daar ben ik al 4 keer voor geslaagd met maar telkens 1 vraag fout. Zelfs de 5 nieuwe vragen omtrent gevaarherkenning heb ik inmiddels al bestudeerd.
Je bent eigenlijk wel ongeschikt verklaard alleen probeer je via een trucje er onderuit te komen.
pi_56863140
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:32 schreef Fusionfreak het volgende:
Het is wel zo dat als het CBR een nieuwe eigen verklaring van mij binnenkrijgt dat er alsnog een rijtest afgenomen dient te worden, alleen zal deze dan anders worden beoordeeld dan de eerste omdat er dan andere medische gegevens van mij zijn binnengekomen, maar ik kom hoe dan ook niet onder een rijtest uit.
Je bent op wonderbaarlijke wijze genezen?
pi_56863554
Kunnen mensen met zo'n enorm bord voor hun kop niet gewoon preventief opgenomen worden
A mind with a heart of it's own
  woensdag 20 februari 2008 @ 17:01:20 #258
194524 tgs.
unleash hell at my command
pi_56863748
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 02:42 schreef hierissiedan het volgende:
jah als je ouderbent leer je het moeilijker, maar je moet het gaan doen en je niet te zenuwachtig maken. Want met dit soort gesprekken blaast je jezelf alleen maar achts in waardoor je het niet zult gaan halen...
daar is niks tegen in te brengen.
"When there is no peril in the fight, there is no glory in the triumph."
pi_56896236
Deze kerel wil gewoon erg graag auto rijden. Laat hem.
pi_56896414
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 23:08 schreef l0c4lh0st het volgende:
Deze kerel wil gewoon erg graag auto rijden. Laat hem.
Het verkeer is geen speeltuin !

donderdag 21 februari 2008 @ 23:58:00 #261
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_56897189
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 23:16 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Het verkeer is geen speeltuin !

I beg to differ

Huilen dan.
pi_56899376
Ik heb het idee dat TS gewoon echt niet snapt dat zijn handicap, met de daaruit volgende beperkingen en bijbehorend CBR verleden altijd een rol zal blijven spelen. Van autisme genees je niet. Met een nieuwe (gewijzigde) eigen verklaring denk ik dat hij bij het CBR eerder een zaakje 'valsheid in geschrifte' zal aanzwengelen als dat hij met een schone lei weer examens kan gaan doen.
Of het nu zijn handicap is of pure koppigheid: TS komt er wel achter. Ik vind het alleen jammer voor hem dat hij hierdoor nog zo vaak tegen dezelfde figuurlijke muur zal gaan knallen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 22 februari 2008 @ 10:27:31 #263
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_56901371
Als je coördinatie dusdanig verstoord is dat je niet eens een auto kunt besturen zonder een gevaar op de weg te zijn moet je je niet zo vastbijten in het halen van een rijbewijs.

Een rijbewijs halen is namelijk geen recht, maar een vaardigheid. En als je die na zo lange tijd en alle mogelijke trucjes uit de doos nog steeds niet in de vingers hebt, moet je dat accepteren.

Je laat iemand met een I.Q. van 145 en spasmen toch ook geen neurochirurgie uitvoeren!! Die vaardigheid zal zo iemand nooit bezitten. Accepteer dat je een beperking hebt en concentreer je liever op wat je wél kunt. En er zijn meer dan genoeg alternatieve vormen van vervoer. Je voert een onmogelijke strijd op het moment. Het lijkt wel of je per se, en koste wat kost, wilt bewijzen dat je het wel kunt. Ik zou het veel dapperder vinden als je kunt onderkennen dat het er gewoon niet inzit.

[ Bericht 1% gewijzigd door ElizabethR op 22-02-2008 10:50:59 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 22 februari 2008 @ 10:35:07 #264
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_56901515
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 08:10 schreef Cat22 het volgende:
Met een nieuwe (gewijzigde) eigen verklaring denk ik dat hij bij het CBR eerder een zaakje 'valsheid in geschrifte' zal aanzwengelen als dat hij met een schone lei weer examens kan gaan doen.
Inderdaad, er is een mooi artikel aanwezig in het Wetboek van Strafrecht aangaande 'opzettelijke verzwijging' van cruciale gegevens in dit soort zaken. Ik kan alleen even niet meer op het artikelnummer komen.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 10:40:20 #265
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56901615
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 10:27 schreef ElizabethR het volgende:

Het lijkt wel of je per se, en koste wat kost, wilt bewijzen dat je het wel kunt. Ik zou het veel dapperder vinden als je kunt onderkennen dat het er gewoon niet inzit.
pi_56908581
Wat een kansloos gezever in dit topic. Idd het verkeer is geen speeltuin, maar als je ziet wat voor zakenmalloten er op de weg zitten, zie ik liever de TS vol met motivatie op de weg dan iemand die overal lak aan heeft.

En ja, ik weet waarover ik praat. Zelf ook 100+ rijlessen gehad. 4e keer geslaagd.

Veel mensen roepen meteen KAP ermee, niet doen, gevaar op de weg. Zulk soort mensen lach ik uit. Want ik heb hem, en niemand neemt hem voorlopig meer af !

En als ik het zo bekijk, rijdt ik nog beter dan de mensen die hem in 10 dagen hebben gehaald bij het ANWB. Want zeg nu zelf, na zo kort op de weg hebben gezeten, rijdt je als een dweil.

Het gaat om de kilometers die je maakt, de tijd die je op de weg hebt gezeten.

Een goede instructeur geeft je de kans om fouten te maken, en zal nooit zeggen kap er maar mee. Niet alleen vanwege het geld wat hij/zij ermee verdiend, maar ook vanwege het feit dat bijna iedereen een rijbewijs kan halen.

Het rijden is een kunstje, het deelnemen aan het verkeer een vaardigheid. En daar kun je handig in worden.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_56908834
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 16:25 schreef W00fer het volgende:
En ja, ik weet waarover ik praat. Zelf ook 100+ rijlessen gehad. 4e keer geslaagd.
Maar jij bent vast niet afgekeurd voor 2 rijtesten bij het CBR.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_56909342
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 16:38 schreef Addict89 het volgende:
Maar jij bent vast niet afgekeurd voor 2 rijtesten bij het CBR.
Hij misschien niet, maar ik wel.

Door een oogafwijking trillen mijn ogen erg, met name als ik moe ben. Ik wist wel dat deze oogafwijking had, echter ik dacht niet dat dit gevolgen voor mijn rijbewijs zou hebben. Net 18 jaar geworden, ben ik dan ook met goede moed gaan lessen, maar na 70 rijlessen en 3 rij-examens bleek dat ik niet geschikt was om een schakelauto te besturen. Omdat ik destijds geen geld meer dan (> 5000 gulden uitgegeven), ben ik hevig teleurgesteld gestopt. Dit alles was in 1997.

In 2005 las ik toevallig een artikeltje in de krant, dan tegenwoordig bijna iedereen, misschien met wat aanpassingen, toch een rijbewijs kan halen. In de afgelopen jaren heb ik mijn rijbewijs niet echt gemist, maar ik wilde toch wat meer vrijheid dan enkel fiets en OV.

Ik heb daarom een Eigen Verklaring ingevuld, samen met verklaring van de oogarts, en deze opgestuurd naar het CBR. Ik heb toen al voor mezelf besloten dat ik enkel in automaat wil gaan rijden. Eerste reactie van CBR was het voorstel tot een rijtest met een medisch adviseur, na een tiental lessen.

Afijn, ik heb tien lessen genomen daarna rijtest. Adviseur vond dat het allemaal wel meeviel, maar toch niet voldoende. Ik moest nogmaals 15 lessen nemen voor een tweede rijtest. Verhaaltje idem, ook tweede adviseur vond het allemaal meevallen, maar ook nu weer geen goedkeurign om rij-examen te mogen aanvragen. Zowel mijn instructeur als ik erg pissed over de hele manier van doen. We hebben daarom nog meteen de derde rijtest aangevraagd, die twee weken later plaatsvond. Na de derde test kreeg ik eindelijk de goedkeuring. Ik kreeg alleen toestemming voor een examen in automaat, voor de rest geen beperkingen. Dit heeft allemaal een half jaar en in totaal 30 lessen gekost.

Maar dan ben je er nog niet. Ik moest dus examen aanvragen, maar omdat een CBR adviseur mijn dossier behandeld heeft mocht alleen een speciale rij-examinator het examen afnemen. Ook al was alleen maar een "automaat-examen". De wachttijd destijds (begin 2006) was ongeveer 3 maanden, dus in april had ik mijn eerste examen.

Het eerste examen heb ik helemaal verknald, geheel terecht gezakt. Daarom maar een tweede examen aangevraagd, dit zou eind juli plaatsvinden. Tijdens het tweede examen ben ik hoofdzakelijk gezakt op de bijzondere verrichtingen, raar maar waar. Wat daarbij volgens de examinator meespeelde was dat ik te langzaam invoegde op de autoweg. Ik voegde met 85 km/h in op een "lege" autoweg. Zowel voor als achter me was in een x 100 meters geen auto's te vinden. Ik dacht, voeg lekker gemoedelijk in en versnel daarna geleidelijk. Beter voor de auto en het milieu. Niet dus.

Tijdens het derde examen, 12 oktober 2006, ben ik eindelijk geslaagd. Volgens de examinator was er werkelijk niets op te merken en reed ik beter als een willekeurig andere kandidaat. Daar waar de tweede examinator me liet zakken op de bijzondere verrichten, hoefde ik tijdens het derde examen helemaal geen bijzondere verrichtingen te doen. Verdómme, dan had ik ook in twee keer kunnen slagen.

Uiteindelijk heeft de tweede rijlespoging mij gekost:
- 15 maanden tijd
- Drie rijtesten
- Drie examens
- bijna 80 rijlessen
- In totaal bijna 5000 euro.

Achteraf ben ik wel heel erg blij dat ik doorgezet heb. Ik wilde eigenlijk na de tweede rijtest ermee kappen, maar daarmee zou ik niets opschieten. Nu ben ik in totaal 8000 euro armer (als ik mijn eerste poging 11 jaar geleden meetel), maar ik heb wel mijn roze pasje.

Ik durf daarbij gerust te stellen dat ik beter rijdt dan het overgrote deel van de mensen die 1 jaar hun rijbewijs hebben. Aangezien ik "een speciaal geval" ben, werd bij mij echt op alles gelet tijdens rijlessen, testen en examens. Waar bij veel examens iemand nogal eens met mazzel kan slagen, gebeurt dit bij zo'n speciaal examen echt niet. En ik kan erover meespreken, mijn broer kreeg tijdens het examen een ingreep van de examinator omdat hij bijna een spiegel van een geparkeerde auto erafreed. Uiteindelijk is hij toch geslaagd.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 17:21:22 #269
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_56909589
quote:

Het rijden is een kunstje, het deelnemen aan het verkeer een vaardigheid. En daar kun je handig in worden.
Rijden is in zoverre een kunstje dat je wel over een fatsoenlijke oog-hand-voet coöordinatie dient te beschikken. Heb je dat niet, dan zul je er ook nooit of te nimmer vaardigheid in het verkeer mee krijgen, ook al leer je met hangen en wurgen dat 'trucje'. Het is niet voor niets dat TS een simpele brommer meteen in de prak rijdt.

Feit is dat niet iedereen geschikt is om een motorisch aangedreven vervoersmiddel te bedienen.
pi_56909902
Ik heb vandaag een nieuwe eigen verklaring ingestuurd en opnieuw een kleine medische keuring ondergaan door alweer een andere huisarts, tevens heb ik vandaag een brief gekregen van het CBR dat mijn huidige medisch dossier op mijn verzoek geloten is. De reden waarom ik de derde rijtest geannuleerd heb is dat de deskundige zei dat deze weinig kans van slagen had, om te voorkomen dat ik na de derde rijtest ongeschikt verklaard zou worden en onnodig in de bezwaarprocedure terecht zou komen heb ik besloten het huidige medisch dossier te laten sluiten, bovendien zaten daar enkele onjuistheden is waar ik het niet mee eens ben.
De nieuwe keuring heeft deze keer heel goed voor mij uitgepakt, de andere huisarts heeft geen aantekening gemaakt (wat die andere arts op de eerste EV wel gedaan heeft) Ik heb een copy gemaakt en het orgineel opgestuurd. Heb beide copyen vergeleken, buiten de aantekening van de arts op de eerste eigen verklaring om is er vrijwel geen verschil in onderzoeksresultaat. Er zijn twee mogelijkheden, 1 geschiktheids verklaring. 2 doorverwijzing naar een psychiater. Als ik opnieuw naar een andere psychiater doorverwezen zal worden zal dat waarschijnlijk zijn omdat het CBR twijfels heeft over mijn psychische toestand (gesloten dossier). Omdat het huidige medisch dossier gesloten is zal een eventueel andere arts alleen een copy krijgen van de nieuwe eigen verklaring (waar geen aantekening instaat)
het enigste waar ik voor blijf vrezen en ook zwaar tegenop zie is dat ze alsnog een rijtest willen, en daar kom ik op een of ander manier maar niet doorheen.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 17:39:31 #271
3011 E.T.
pi_56909981
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 17:36 schreef Fusionfreak het volgende:
en daar kom ik op een of ander manier maar niet doorheen.
zou het heel misschien kunnen komen omdat je niet geschikt bent om te rijden???
  vrijdag 22 februari 2008 @ 17:43:59 #272
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_56910067
quote:
het enigste waar ik voor blijf vrezen en ook zwaar tegenop zie is dat ze alsnog een rijtest willen,
Als je je rijbewijs ooit wilt halen, zul je vroeg of laat toch moeten rijden....
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  Moderator vrijdag 22 februari 2008 @ 18:10:34 #273
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_56910600
Dit is me een topic wel !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 22 februari 2008 @ 18:37:28 #274
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56911157
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 17:43 schreef Mark het volgende:

[..]

Als je je rijbewijs ooit wilt halen, zul je vroeg of laat toch moeten rijden....
TS: 'o fuck'
pi_56911572
quote:
het enigste waar ik voor blijf vrezen en ook zwaar tegenop zie is dat ze alsnog een rijtest willen, en daar kom ik op een of ander manier maar niet doorheen.
Ja ik snap ook niet waarom je niet gewoon een rijbewijs kunt krijgen als je genoeg airmiles hebt.

Misschien moet je Marianne Thieme eens bellen, die maakt er zo een motietje van voor in de 2e kamer.

pi_56920077
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 17:21 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Rijden is in zoverre een kunstje dat je wel over een fatsoenlijke oog-hand-voet coöordinatie dient te beschikken. Heb je dat niet, dan zul je er ook nooit of te nimmer vaardigheid in het verkeer mee krijgen, ook al leer je met hangen en wurgen dat 'trucje'. Het is niet voor niets dat TS een simpele brommer meteen in de prak rijdt.

Feit is dat niet iedereen geschikt is om een motorisch aangedreven vervoersmiddel te bedienen.
Weet je HOE kort door de bocht die redenering van jou is

Er gebeuren zat ongelukken met medelanders die scootertjes in de prak rijden.

En dat trucje dat is volgens mij niet zo moeilijk. Het verkeersinzicht en handelen naar situatie wel, daarom wil het CBR in de nieuwe examens daar meer aandacht aan besteden. Omdat veel mensen rijden als een voorgeprogrameerde robot, die rijdt van situatie naar situatie.
Oog hand coördinatie vind ik niet HET trucje wat je moet kennen om gas/rem/sturen/schakelen te doen.

Je ziet wat en je doet wat, reageren heet zoiets. Als je het dan ook nog een beetje vlug kan is al helemaal mooi meegenomen.
pi_56927139
Goed topic.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_56927257
Ben bang dat toch rijbewijs niet haalbaar is voor TS.
Ja kan altijd nog wel je brommer rijbewijs ophalen bij het postkantoor en dan een brommobiel kopen, alleen dat is alleen maar handig voor afstanden niet verder dan 50 km.
............................
  zaterdag 23 februari 2008 @ 16:17:18 #279
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_56927270
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 02:20 schreef W00fer het volgende:

[..]

Weet je HOE kort door de bocht die redenering van jou is
Ik zal het tegen mijn echtgenoot vertellen. Rij-instructeur en gespecialiseerd in gevallen zoals TS.
Helaas komt het gewoon incidenteel voor dat een kandidaat na verloop van een aantal lessen nee te horen krijgt op de vraag of hij ooit zijn rijbewijs zal halen.

pi_56927443
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 16:17 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik zal het tegen mijn echtgenoot vertellen. Rij-instructeur en gespecialiseerd in gevallen zoals TS.
Helaas komt het gewoon incidenteel voor dat een kandidaat na verloop van een aantal lessen nee te horen krijgt op de vraag of hij ooit zijn rijbewijs zal halen.

Stuur maar een PM met telefoonummer (geen mobiel nummer) zal ik wel even contact opnemen met die rijinstrukteur, horen welke adviezen hij dan geeft.

Uiteindelijk beslist het CBR of ik wel of niet geschikt wordt verklaard, ik weet eigenlijk al zeker dat ik opnieuw naar een psychiater moet ondanks dat er geen aantekening is geplaats op de nieuwe EV en dat er alsnog een rijtest moet plaatsvinden. Volgens het CBR kunnen ze iemand nooit definitief ongeschikt verklaren, wel tijdelijk (van enkele maanden tot enkele jaren)
pi_56927496
stop er gewoon mee
  zaterdag 23 februari 2008 @ 23:45:29 #282
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_56938480
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 16:25 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Volgens het CBR kunnen ze iemand nooit definitief ongeschikt verklaren, wel tijdelijk (van enkele maanden tot enkele jaren)
Dat klopt, maar ze kunnen iemand wel blijven laten zakken. Als ie ongeschikt is.
pi_56938493
quote:
Veel mensen roepen meteen KAP ermee, niet doen, gevaar op de weg. Zulk soort mensen lach ik uit. Want ik heb hem, en niemand neemt hem voorlopig meer af !
Vrouwenlogica
pi_56940809
Ik ben geen vrouw gast

Maargoed wat zeiken we eigenlijk nog in dit topic. Haal liever de zatlappen van de weg, ipv de ts te stangen dat hij moet kappen al dan niet.
pi_56941670
quote:
Op zondag 24 februari 2008 02:49 schreef W00fer het volgende:
Ik ben geen vrouw gast
Kun je nagaan
pi_56944829
quote:
Wat een kansloos gezever in dit topic. Idd het verkeer is geen speeltuin, maar als je ziet wat voor zakenmalloten er op de weg zitten, zie ik liever de TS vol met motivatie op de weg dan iemand die overal lak aan heeft.
quote:
Op zondag 24 februari 2008 02:49 schreef W00fer het volgende:
Maargoed wat zeiken we eigenlijk nog in dit topic. Haal liever de zatlappen van de weg, ipv de ts te stangen dat hij moet kappen al dan niet.
Het is toch geen óf-óf-scenario?! Gevaren, álle, horen niet op de openbare weg: zakkenmalloten niet, zatlappen niet, TS niet.

De eerste 2 worden door de politie (en niet door Fok!kers of het CBR) van de weg geplukt, de derde wordt door het CBR niet op de weg toegelaten.

Kansloos gezever is te veronderstellen dat de ene groep de andere uitsluit.
.
pi_56945536
Laten we liever on topic blijven en afwachten welk antwoord ik van het CBR ga krijgen op het insturen van de nieuwe eigen verklaring. Ik heb een nieuwe EV ingestuurd en het huidige medisch dossier op mijn verzoek laten sluiten omdat er onjuistheden instaan. Uiteraard wordt het gesloten dossier door het CBR bewaard. Komende maandag of dinsdag zullen de nieuwe EV in hun systeem verwerkt hebben en zal ik doorgaans binnen 2 weken bericht krijgen of ik opnieuw wordt doorverwezen naar een andere psychiater, rijtest of zelfs gewoon een geschiktheids verklaring ga krijgen. Al zie ik dat laatste nog niet zo snel gebeuren omdat ze toch twijfels blijven houden over mijn geestelijk functioneren vanwege 2 onvoldoende gereden rijtesten. Maargoed dit is maar een veronderstelling. Er zijn verschillende uitslagen en beslissingen mogelijk, dit is voor mij ook een leerproces.
pi_56947264
quote:
Op zondag 24 februari 2008 13:51 schreef Fusionfreak het volgende:
Laten we liever on topic blijven en afwachten welk antwoord ik van het CBR ga krijgen op het insturen van de nieuwe eigen verklaring.
Als het niet over jouw nieuwe EV gaat, is het off-topic
.
  zondag 24 februari 2008 @ 14:55:04 #289
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56947490
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:45 schreef r_one het volgende:

[..]

Als het niet over jouw nieuwe EV gaat, is het off-topic
Ach, ik zie 't positief in: TS begint zachte-socio-talk uit te slaan. Met een beetje mazzel krijgt TS nog in dit topic een verhelderend inzicht
pi_56947904
Ik heb wel bewondering voor het doorzettingsvermogen van de ts
Ik heb nu 7 lessen gehad (wel in een automaat, omdat ik last heb van faalangst), en er zit volgens de rijinstructeur wel duidelijk vordering in, maar het is niet iets wat bij mij vanzelf gaat.
Maar als ik dan ook nog zoveel moeite zou moeten doen om me uberhaupt geschikt te laten verklaren (ik gebruik medicijnen, maar die bevorderen mijn rijgedrag eerder) dan weet ik niet of ik dat zou kunnen opbrengen.
pi_56948034
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 17:21 schreef ElizabethR het volgende:
Juistem, NOFI tegen TS, maar ik vind het heel erg triest dat je in NL via allerlei kronkels toch als -op het gebied van rijvaardigheid- ongeschikt persoon "geschikt" bevonden kan worden.
Levensgevaarlijk eigenlijk.....je kind zou maar worden doodgereden omdat de bestuurder "eigenlijk" niet echt capabel was om te rijden. (En kom nou niet met drogredenen aankakken dat ook capabele bestuurders kinderen doodrijden, of dat jou incapabele buurvrouw nog nooit iemand heeft doodgereden )

Wat ik ook erg vreemd vind, is dat TS diverse geschiktheidstests moet afleggen, waar eigenlijk niet echt naar de geschiktheid van de bestuurder wordt gekeken, maar meer wordt getoetst op de rijvaardigheid.
Ondanks dat iemand een goede rijvaardigheid heeft is het uiteraard altijd nog mogelijk dat degenen ongeschikt is. En dit soort "ongeschiktheid" verdwijnt ook niet even door de rijvaardigheid te verhogen dus snap ik niet waarom je meerdere tests kan doen....
In mijn opninie is het gewoon 1 geschiktheidstest, voorts kan je 1x een second opinion vragen. Ben je dan niet geschikt dan is het gewoon SLUSS. punt uit.
pi_56950251
Als speciaal geval moet je presteren als iemand die al zijn rijbewijs heeft terwijl voor anderen een lager niveau geldt. Aan de ene kant is dat niet helemaal eerlijk omdat je kansen veel kleiner worden, maar aan de andere kant moet je het als speciaal geval wel beter beheersen omdat je door de handicap een terugval kan krijgen. Zelfs na zo'n terugval moet er nog voldoende vaardigheid overblijven.

Dat betekent wel dat ALS iemand het dan haalt met dat hogere niveau, hij vaak beter kan rijden dan de gemiddelde automobilist. Los van de vraag of TS misschien moet stoppen als het echt niet gaat, vind ik het daarom ook niet erg als hij na het halen van zijn rijbewijs de weg op gaat. Er zijn 2 mogelijkheden: of het blijft mislukken en dan komt hij nooit de weg op, of hij haalt zijn rijbewijs en dan is er voldoende vertrouwen om hem te laten rijden. Hij heeft dan immers voldaan aan hogere eisen.

Ik wil de mensen die roepen dat het gevaarlijk zou zijn wel eens zien presteren tijdens zo'n rijtest.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_56950705
quote:
Op zondag 24 februari 2008 17:00 schreef Neuralnet het volgende:

Ik wil de mensen die roepen dat het gevaarlijk zou zijn wel eens zien presteren tijdens zo'n rijtest.
En daar zullen de meesten die hier als een betweter staan te blaten in dit topic dat ik maar moet kappen en een gevaar op de weg ben met zekerheid op zakken op zo'n rijtest. Die rijtesten worden op een behoorlijk nivo afgenomen en er wordt op ieder foutje gelet, tijdens mijn rijexamens in het verleden werd nog niet eens zo streng gelet tov die rijtesten, vandaar dat ik ook vrees voor die rijtesten.
pi_56950818
quote:
Op zondag 24 februari 2008 17:21 schreef Fusionfreak het volgende:

Die rijtesten worden op een behoorlijk nivo afgenomen en er wordt op ieder foutje gelet, tijdens mijn rijexamens in het verleden werd nog niet eens zo streng gelet tov die rijtesten, vandaar dat ik ook vrees voor die rijtesten.
Eerder zei je nog dat je op die rijtesten niet beter hoefde te rijden dan op een normale rijles..
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_56950886
quote:
Op zondag 24 februari 2008 17:21 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

En daar zullen de meesten die hier als een betweter staan te blaten in dit topic dat ik maar moet kappen en een gevaar op de weg ben met zekerheid op zakken op zo'n rijtest. Die rijtesten worden op een behoorlijk nivo afgenomen en er wordt op ieder foutje gelet, tijdens mijn rijexamens in het verleden werd nog niet eens zo streng gelet tov die rijtesten, vandaar dat ik ook vrees voor die rijtesten.
Ik ga die uitdaging aan. Alleen om jouw 'met zekerheid op zakken' te ontkrachten.

Trouwens, m'n baas verwacht binnenkort een rijtest van mij. omdat alle chauffeurs op m'n werk bijgeschoold moeten worden. Het schijnt voor beroepschauffeurs een verplichte periodieke test te worden, net als de reeds bestaande medische keuring om de 10 jaar.

TS mag blij zijn dat dit alleen geldt als je een groot rijbewijs hebt.

[ Bericht 22% gewijzigd door Ridocar op 24-02-2008 17:37:21 ]
pi_56950937
quote:
Op zondag 24 februari 2008 17:27 schreef Addict89 het volgende:

[..]

Eerder zei je nog dat je op die rijtesten niet beter hoefde te rijden dan op een normale rijles..
Dat dacht ik eerst ook (tenminste werd mij door enkele instrrukteurs verteld) maar nu ik ze zelf heb moeten doen, denk ik er toch anders over. Die rijtesten is geen kattepis wat je even tussen neus en lippen door doet, zeker niet voor iemand die nog geen rijbewijs heeft!
pi_56959904
quote:
Tussen wat formeel beweerd wordt en in de praktijk gebeurt zit vaak een nogal groot ongeschreven verschil. Niet alleen bij rijtesten.
quote:
Ik ga die uitdaging aan. Alleen om jouw 'met zekerheid op zakken' te ontkrachten.

Trouwens, m'n baas verwacht binnenkort een rijtest van mij. omdat alle chauffeurs op m'n werk bijgeschoold moeten worden. Het schijnt voor beroepschauffeurs een verplichte periodieke test te worden, net als de reeds bestaande medische keuring om de 10 jaar.
Je kennis en vaardigheden als beroepschauffeur vergelijken met de vaardigheid die mensen in personenauto's hebben als ze net (niet) hun rijbewijs hebben is niet echt eerlijk.
pi_56960079
quote:
Op maandag 25 februari 2008 00:31 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

Tussen wat formeel beweerd wordt en in de praktijk gebeurt zit vaak een nogal groot ongeschreven verschil. Niet alleen bij rijtesten.
[..]
Tussen wat TS zo ervaren heeft en wat daadwerkelijk in de praktijk gebeurt kan net zo goed een groot verschil zitten.
pi_56961845
quote:
Op maandag 25 februari 2008 00:31 schreef Neuralnet het volgende:
[..]

Je kennis en vaardigheden als beroepschauffeur vergelijken met de vaardigheid die mensen in personenauto's hebben als ze net (niet) hun rijbewijs hebben is niet echt eerlijk.
Ik weet dat er wel wat verschillen zijn, maar TS wist met zekerheid te melden dat merendeel zou zakken als een baksteen voor zo'n test, dat wou ik even aankaarten.
pi_56963526
quote:
Op maandag 25 februari 2008 07:31 schreef Ridocar het volgende:
Ik weet dat er wel wat verschillen zijn, maar TS wist met zekerheid te melden dat merendeel zou zakken als een baksteen voor zo'n test, dat wou ik even aankaarten.
Correctie: het merendeel "die hier als een betweter staan te blaten in dit topic dat ik maar moet kappen en een gevaar op de weg ben". Daar val jij volgens mij niet onder.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')