abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 februari 2008 @ 13:35:32 #251
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56858873
Over bord voor je kop gesproken...

ik mag toch aannemen dat ze bij het CBR altijd even een check doen op geboortedatum oid, zodat oude, relevante gegevens naar boven komen bij nieuwe 'gevallen'.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 20 februari 2008 @ 13:52:33 #252
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_56859272
Zo gods onnozel kan toch niemand zijn? Kloon?
  woensdag 20 februari 2008 @ 14:23:29 #253
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_56859985
Ik begin het idd ook op te geven met TS.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_56861666
Djiez Laat ik m'n mond maar houden.
pi_56862162
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:32 schreef Fusionfreak het volgende:
Heb na lang wikken en wegen besloten om geen derde rijtest 26 februari as aan te gaan (geannuleerd), omdat deze waarschijnlijk zal lijden tot ongeschiktheids verklaring. Wel heb ik een brief geschreven met het verzoek het huidige medische dossier te sluiten. Dit zal tot gevolg hebben dat er geen uitslag zal komen van geschikt of ongeschikt (het dossier gaat in het medisch archief). Omdat ik hiermee alsnog geen examen kan doen ga ik een dezer dagen weer een nieuwe eigen verklaring kopen en een afspraak maken met een andere huisarts die dan de juiste gegevens op de nieuwe eigen verklaring zet, indien nodig wil ik ook nog wel een herkeuring ondergaan bij een andere psychiater. Het is wel zo dat als het CBR een nieuwe eigen verklaring van mij binnenkrijgt dat er alsnog een rijtest afgenomen dient te worden, alleen zal deze dan anders worden beoordeeld dan de eerste omdat er dan andere medische gegevens van mij zijn binnengekomen, maar ik kom hoe dan ook niet onder een rijtest uit.

Voor alle duidelijkheid ik ben niet ongeschikt verklaard, maar kom alleen opnieuw in de medische procedure.

Wordt zeker nog vervolgd.

Mocht mijn theorie na verloop van tijd niet meer geldig zijn, vind ik dat geen probleem want daar ben ik al 4 keer voor geslaagd met maar telkens 1 vraag fout. Zelfs de 5 nieuwe vragen omtrent gevaarherkenning heb ik inmiddels al bestudeerd.
Je bent eigenlijk wel ongeschikt verklaard alleen probeer je via een trucje er onderuit te komen.
pi_56863140
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:32 schreef Fusionfreak het volgende:
Het is wel zo dat als het CBR een nieuwe eigen verklaring van mij binnenkrijgt dat er alsnog een rijtest afgenomen dient te worden, alleen zal deze dan anders worden beoordeeld dan de eerste omdat er dan andere medische gegevens van mij zijn binnengekomen, maar ik kom hoe dan ook niet onder een rijtest uit.
Je bent op wonderbaarlijke wijze genezen?
pi_56863554
Kunnen mensen met zo'n enorm bord voor hun kop niet gewoon preventief opgenomen worden
A mind with a heart of it's own
  woensdag 20 februari 2008 @ 17:01:20 #258
194524 tgs.
unleash hell at my command
pi_56863748
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 02:42 schreef hierissiedan het volgende:
jah als je ouderbent leer je het moeilijker, maar je moet het gaan doen en je niet te zenuwachtig maken. Want met dit soort gesprekken blaast je jezelf alleen maar achts in waardoor je het niet zult gaan halen...
daar is niks tegen in te brengen.
"When there is no peril in the fight, there is no glory in the triumph."
pi_56896236
Deze kerel wil gewoon erg graag auto rijden. Laat hem.
pi_56896414
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 23:08 schreef l0c4lh0st het volgende:
Deze kerel wil gewoon erg graag auto rijden. Laat hem.
Het verkeer is geen speeltuin !

donderdag 21 februari 2008 @ 23:58:00 #261
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_56897189
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 23:16 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Het verkeer is geen speeltuin !

I beg to differ

Huilen dan.
pi_56899376
Ik heb het idee dat TS gewoon echt niet snapt dat zijn handicap, met de daaruit volgende beperkingen en bijbehorend CBR verleden altijd een rol zal blijven spelen. Van autisme genees je niet. Met een nieuwe (gewijzigde) eigen verklaring denk ik dat hij bij het CBR eerder een zaakje 'valsheid in geschrifte' zal aanzwengelen als dat hij met een schone lei weer examens kan gaan doen.
Of het nu zijn handicap is of pure koppigheid: TS komt er wel achter. Ik vind het alleen jammer voor hem dat hij hierdoor nog zo vaak tegen dezelfde figuurlijke muur zal gaan knallen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 22 februari 2008 @ 10:27:31 #263
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_56901371
Als je coördinatie dusdanig verstoord is dat je niet eens een auto kunt besturen zonder een gevaar op de weg te zijn moet je je niet zo vastbijten in het halen van een rijbewijs.

Een rijbewijs halen is namelijk geen recht, maar een vaardigheid. En als je die na zo lange tijd en alle mogelijke trucjes uit de doos nog steeds niet in de vingers hebt, moet je dat accepteren.

Je laat iemand met een I.Q. van 145 en spasmen toch ook geen neurochirurgie uitvoeren!! Die vaardigheid zal zo iemand nooit bezitten. Accepteer dat je een beperking hebt en concentreer je liever op wat je wél kunt. En er zijn meer dan genoeg alternatieve vormen van vervoer. Je voert een onmogelijke strijd op het moment. Het lijkt wel of je per se, en koste wat kost, wilt bewijzen dat je het wel kunt. Ik zou het veel dapperder vinden als je kunt onderkennen dat het er gewoon niet inzit.

[ Bericht 1% gewijzigd door ElizabethR op 22-02-2008 10:50:59 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 22 februari 2008 @ 10:35:07 #264
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_56901515
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 08:10 schreef Cat22 het volgende:
Met een nieuwe (gewijzigde) eigen verklaring denk ik dat hij bij het CBR eerder een zaakje 'valsheid in geschrifte' zal aanzwengelen als dat hij met een schone lei weer examens kan gaan doen.
Inderdaad, er is een mooi artikel aanwezig in het Wetboek van Strafrecht aangaande 'opzettelijke verzwijging' van cruciale gegevens in dit soort zaken. Ik kan alleen even niet meer op het artikelnummer komen.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 10:40:20 #265
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56901615
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 10:27 schreef ElizabethR het volgende:

Het lijkt wel of je per se, en koste wat kost, wilt bewijzen dat je het wel kunt. Ik zou het veel dapperder vinden als je kunt onderkennen dat het er gewoon niet inzit.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_56908581
Wat een kansloos gezever in dit topic. Idd het verkeer is geen speeltuin, maar als je ziet wat voor zakenmalloten er op de weg zitten, zie ik liever de TS vol met motivatie op de weg dan iemand die overal lak aan heeft.

En ja, ik weet waarover ik praat. Zelf ook 100+ rijlessen gehad. 4e keer geslaagd.

Veel mensen roepen meteen KAP ermee, niet doen, gevaar op de weg. Zulk soort mensen lach ik uit. Want ik heb hem, en niemand neemt hem voorlopig meer af !

En als ik het zo bekijk, rijdt ik nog beter dan de mensen die hem in 10 dagen hebben gehaald bij het ANWB. Want zeg nu zelf, na zo kort op de weg hebben gezeten, rijdt je als een dweil.

Het gaat om de kilometers die je maakt, de tijd die je op de weg hebt gezeten.

Een goede instructeur geeft je de kans om fouten te maken, en zal nooit zeggen kap er maar mee. Niet alleen vanwege het geld wat hij/zij ermee verdiend, maar ook vanwege het feit dat bijna iedereen een rijbewijs kan halen.

Het rijden is een kunstje, het deelnemen aan het verkeer een vaardigheid. En daar kun je handig in worden.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_56908834
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 16:25 schreef W00fer het volgende:
En ja, ik weet waarover ik praat. Zelf ook 100+ rijlessen gehad. 4e keer geslaagd.
Maar jij bent vast niet afgekeurd voor 2 rijtesten bij het CBR.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_56909342
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 16:38 schreef Addict89 het volgende:
Maar jij bent vast niet afgekeurd voor 2 rijtesten bij het CBR.
Hij misschien niet, maar ik wel.

Door een oogafwijking trillen mijn ogen erg, met name als ik moe ben. Ik wist wel dat deze oogafwijking had, echter ik dacht niet dat dit gevolgen voor mijn rijbewijs zou hebben. Net 18 jaar geworden, ben ik dan ook met goede moed gaan lessen, maar na 70 rijlessen en 3 rij-examens bleek dat ik niet geschikt was om een schakelauto te besturen. Omdat ik destijds geen geld meer dan (> 5000 gulden uitgegeven), ben ik hevig teleurgesteld gestopt. Dit alles was in 1997.

In 2005 las ik toevallig een artikeltje in de krant, dan tegenwoordig bijna iedereen, misschien met wat aanpassingen, toch een rijbewijs kan halen. In de afgelopen jaren heb ik mijn rijbewijs niet echt gemist, maar ik wilde toch wat meer vrijheid dan enkel fiets en OV.

Ik heb daarom een Eigen Verklaring ingevuld, samen met verklaring van de oogarts, en deze opgestuurd naar het CBR. Ik heb toen al voor mezelf besloten dat ik enkel in automaat wil gaan rijden. Eerste reactie van CBR was het voorstel tot een rijtest met een medisch adviseur, na een tiental lessen.

Afijn, ik heb tien lessen genomen daarna rijtest. Adviseur vond dat het allemaal wel meeviel, maar toch niet voldoende. Ik moest nogmaals 15 lessen nemen voor een tweede rijtest. Verhaaltje idem, ook tweede adviseur vond het allemaal meevallen, maar ook nu weer geen goedkeurign om rij-examen te mogen aanvragen. Zowel mijn instructeur als ik erg pissed over de hele manier van doen. We hebben daarom nog meteen de derde rijtest aangevraagd, die twee weken later plaatsvond. Na de derde test kreeg ik eindelijk de goedkeuring. Ik kreeg alleen toestemming voor een examen in automaat, voor de rest geen beperkingen. Dit heeft allemaal een half jaar en in totaal 30 lessen gekost.

Maar dan ben je er nog niet. Ik moest dus examen aanvragen, maar omdat een CBR adviseur mijn dossier behandeld heeft mocht alleen een speciale rij-examinator het examen afnemen. Ook al was alleen maar een "automaat-examen". De wachttijd destijds (begin 2006) was ongeveer 3 maanden, dus in april had ik mijn eerste examen.

Het eerste examen heb ik helemaal verknald, geheel terecht gezakt. Daarom maar een tweede examen aangevraagd, dit zou eind juli plaatsvinden. Tijdens het tweede examen ben ik hoofdzakelijk gezakt op de bijzondere verrichtingen, raar maar waar. Wat daarbij volgens de examinator meespeelde was dat ik te langzaam invoegde op de autoweg. Ik voegde met 85 km/h in op een "lege" autoweg. Zowel voor als achter me was in een x 100 meters geen auto's te vinden. Ik dacht, voeg lekker gemoedelijk in en versnel daarna geleidelijk. Beter voor de auto en het milieu. Niet dus.

Tijdens het derde examen, 12 oktober 2006, ben ik eindelijk geslaagd. Volgens de examinator was er werkelijk niets op te merken en reed ik beter als een willekeurig andere kandidaat. Daar waar de tweede examinator me liet zakken op de bijzondere verrichten, hoefde ik tijdens het derde examen helemaal geen bijzondere verrichtingen te doen. Verdómme, dan had ik ook in twee keer kunnen slagen.

Uiteindelijk heeft de tweede rijlespoging mij gekost:
- 15 maanden tijd
- Drie rijtesten
- Drie examens
- bijna 80 rijlessen
- In totaal bijna 5000 euro.

Achteraf ben ik wel heel erg blij dat ik doorgezet heb. Ik wilde eigenlijk na de tweede rijtest ermee kappen, maar daarmee zou ik niets opschieten. Nu ben ik in totaal 8000 euro armer (als ik mijn eerste poging 11 jaar geleden meetel), maar ik heb wel mijn roze pasje.

Ik durf daarbij gerust te stellen dat ik beter rijdt dan het overgrote deel van de mensen die 1 jaar hun rijbewijs hebben. Aangezien ik "een speciaal geval" ben, werd bij mij echt op alles gelet tijdens rijlessen, testen en examens. Waar bij veel examens iemand nogal eens met mazzel kan slagen, gebeurt dit bij zo'n speciaal examen echt niet. En ik kan erover meespreken, mijn broer kreeg tijdens het examen een ingreep van de examinator omdat hij bijna een spiegel van een geparkeerde auto erafreed. Uiteindelijk is hij toch geslaagd.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 17:21:22 #269
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_56909589
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 16:25 schreef W00fer het volgende:

Het rijden is een kunstje, het deelnemen aan het verkeer een vaardigheid. En daar kun je handig in worden.
Rijden is in zoverre een kunstje dat je wel over een fatsoenlijke oog-hand-voet coöordinatie dient te beschikken. Heb je dat niet, dan zul je er ook nooit of te nimmer vaardigheid in het verkeer mee krijgen, ook al leer je met hangen en wurgen dat 'trucje'. Het is niet voor niets dat TS een simpele brommer meteen in de prak rijdt.

Feit is dat niet iedereen geschikt is om een motorisch aangedreven vervoersmiddel te bedienen.
pi_56909902
Ik heb vandaag een nieuwe eigen verklaring ingestuurd en opnieuw een kleine medische keuring ondergaan door alweer een andere huisarts, tevens heb ik vandaag een brief gekregen van het CBR dat mijn huidige medisch dossier op mijn verzoek geloten is. De reden waarom ik de derde rijtest geannuleerd heb is dat de deskundige zei dat deze weinig kans van slagen had, om te voorkomen dat ik na de derde rijtest ongeschikt verklaard zou worden en onnodig in de bezwaarprocedure terecht zou komen heb ik besloten het huidige medisch dossier te laten sluiten, bovendien zaten daar enkele onjuistheden is waar ik het niet mee eens ben.
De nieuwe keuring heeft deze keer heel goed voor mij uitgepakt, de andere huisarts heeft geen aantekening gemaakt (wat die andere arts op de eerste EV wel gedaan heeft) Ik heb een copy gemaakt en het orgineel opgestuurd. Heb beide copyen vergeleken, buiten de aantekening van de arts op de eerste eigen verklaring om is er vrijwel geen verschil in onderzoeksresultaat. Er zijn twee mogelijkheden, 1 geschiktheids verklaring. 2 doorverwijzing naar een psychiater. Als ik opnieuw naar een andere psychiater doorverwezen zal worden zal dat waarschijnlijk zijn omdat het CBR twijfels heeft over mijn psychische toestand (gesloten dossier). Omdat het huidige medisch dossier gesloten is zal een eventueel andere arts alleen een copy krijgen van de nieuwe eigen verklaring (waar geen aantekening instaat)
het enigste waar ik voor blijf vrezen en ook zwaar tegenop zie is dat ze alsnog een rijtest willen, en daar kom ik op een of ander manier maar niet doorheen.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 17:39:31 #271
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56909981
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 17:36 schreef Fusionfreak het volgende:
en daar kom ik op een of ander manier maar niet doorheen.
zou het heel misschien kunnen komen omdat je niet geschikt bent om te rijden???
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 17:43:59 #272
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_56910067
quote:
het enigste waar ik voor blijf vrezen en ook zwaar tegenop zie is dat ze alsnog een rijtest willen,
Als je je rijbewijs ooit wilt halen, zul je vroeg of laat toch moeten rijden....
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  Moderator vrijdag 22 februari 2008 @ 18:10:34 #273
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_56910600
Dit is me een topic wel !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 22 februari 2008 @ 18:37:28 #274
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56911157
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 17:43 schreef Mark het volgende:

[..]

Als je je rijbewijs ooit wilt halen, zul je vroeg of laat toch moeten rijden....
TS: 'o fuck'
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_56911572
quote:
het enigste waar ik voor blijf vrezen en ook zwaar tegenop zie is dat ze alsnog een rijtest willen, en daar kom ik op een of ander manier maar niet doorheen.
Ja ik snap ook niet waarom je niet gewoon een rijbewijs kunt krijgen als je genoeg airmiles hebt.

Misschien moet je Marianne Thieme eens bellen, die maakt er zo een motietje van voor in de 2e kamer.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')