Mijn verbazing stijgt verder. Jij kunt dus alleen bepalen of iemand jou gezien heeft uit de gezichtuitdrukking van medeweggebruikers in intensief stadsverkeer? Opmerkelijk. Doorgaans zijn mensen in staat om veel meer relevante informatie hieruit te destilleren.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:18 schreef gronk het volgende:
[..]
'heeft hij/zij mij gezien' is iets totaal anders als 'jeuh, wat ziet mijn collega d'r sip uit''. Moeilijk he, begrijpend lezen?
quote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:18 schreef gronk het volgende:. Moeilijk he, begrijpend lezen?
Mijn oprechte excuses. Ik heb mij geprobeerd mij al wat duidelijker proberen uit te drukken, ervan uitgaand dat deze redenering voor de meeste mensen zonder veel moeite te volgen zou moeten zijn. Kun je wellicht aangeven wat jouw specifieke beperkingen zijn? Ik zal mijn best doen om daar in het vervolg rekening mee te houden.quote:
Moeilijk he, nederlands.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:47 schreef Halinalle het volgende:
Ik heb mij geprobeerd mij al wat duidelijker proberen uit te drukken, ervan uitgaand dat deze redenering voor de meeste mensen zonder veel moeite te volgen zou moeten zijn.
Goed, ik geeft het op. Kennelijk heb je niet alleen moeite met non-verbale communicatie.quote:
heb je zelf wel eens autogereden? lijkt er namelijk niet echt op... als jij naar een andere auto kijkt kun jij echt wel zien of hij jou heeft gezien en daarnaast kun je dat vaak ook aan zijn gedrag zien, dit is voor ons niet moeilijk te interpreteren maar voor een autist misschien wel ..quote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:34 schreef gronk het volgende:
[..]
Ja, dat kun je dus niet zien heHet enige wat je ziet is die auto. Maar gelaatsuitdrukkingen, lichaamshouding, en meer van dat soort dingen waar klassieke autisten moeite mee hebben, dat zie je dus niet. Het enige wat je ziet is een metalen doos, die over de weg heen rijdt. En dat snel doet, zwabberend, netjes richting aangeeft of zit te duwen.
tweakers.net is ------> die kant op.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 18:53 schreef tride het volgende:
heb je zelf wel eens autogereden? lijkt er namelijk niet echt op... als jij naar een andere auto kijkt kun jij echt wel zien of hij jou heeft gezien en daarnaast kun je dat vaak ook aan zijn gedrag zien, dit is voor ons niet moeilijk te interpreteren maar voor een autist misschien wel ..
Quoted for truth!quote:Op zaterdag 26 januari 2008 22:00 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
'k denk dat jij meer baat hebt bij Rover.
Communicatie in de sociale omgang is heel complex. In het verkeer blijft de communicatie beperkt tot een wel / niet keuze. Dat kan je gewoon leren. Al ben je nog zo contactgestoord als een deur: als je stopt voor een zebrapad omdat iemand daar stilstaat boeit het echt niet of je dat nu doet omdat je je kan inleven in het feit dat voetgangers graag veilig willen oversteken of dat je het doet omdat het in je theorieboek stond.quote:Ik ben eigenlijk bijzonder verbaasd door dit antwoord.
In druk stadsverkeer is er volop non-verbale communicatie tussen verkeersdeelnemers. Als automobilist heb je dat heel duidelijk met fietsers en voetgangers, maar ook met andere automobilisten. Heeft hij/zij mij gezien? Krijg ik voorrang, of geef ik de ander voorrang?
wat is tweakers.net? en aangezien je niet normaal inhoudelijk kan reageren denk ik dat je dan ook beter niks kan plaatsenquote:Op zaterdag 26 januari 2008 18:58 schreef gronk het volgende:
[..]
tweakers.net is ------> die kant op.
Nee, die vlieger gaat niet meer op. Wil je toch een handbak gaan rijden, dan moet je opnieuw praktijkexamen doen. Theorie is dan niet meer nodig. TS zou voor handbak kunnen gaan, maar dan in etappes, dus eerst automaat halen en na een jaar ofzo een handbak gaan lessen en afrijden. Als het goed is heb je dan wat ervaring opgedaan.quote:Op zondag 27 januari 2008 12:40 schreef yup het volgende:
Voor topicstarter:
Mijn advies is: neem automaatrijles!. Ik weet het is al eerder gezegd, maar bij automaatrijles mag je na 2 jaar ofzo gewoon een handgeschakelde wagen rijden.
Koop je gewoon een simpele kleine wagentje met automaat, je hebt er genoeg te koop hoor voor een prikkie.
Dit advies ga ik waarschijnlijk ook opvolgen, ben nu in de automaat aan het lessen en is een wereld van verschil. Al rij ik liever schakel, maar om de deskundige tevreden te stellen ga ik tot de rijtest in een autmaat lessen. Indien de tweede rijtest voldoende is zal ik waarschijnlijk verplicht zijn om examen te doen in de automaat en mocht ik hiervoor slagen dan dan kan ik in een later stadium alsnog een herexamen doen voor de schakelauto, de theorie hoef ik dan niet meer te doen, dus dat scheeld alweer.quote:Op zondag 27 januari 2008 12:40 schreef yup het volgende:
Voor topicstarter:
Mijn advies is: neem automaatrijles!. Ik weet het is al eerder gezegd, maar bij automaatrijles mag je na 2 jaar ofzo gewoon een handgeschakelde wagen rijden.
Koop je gewoon een simpele kleine wagentje met automaat, je hebt er genoeg te koop hoor voor een prikkie.
Buiten dat, ik denk dat TS zijn mobiliteitsprobleem al volledig verholpen is met een automaatrijbewijs en een handbak voor hem niks toevoegt. Hij wil, met zijn complexe probematiek, op 4 wielen deelnemen aan het snelverkeer en met een automaatrijbewijs kan hij die wens volledig in vervulling laten gaan. Waarom dan nog gaan voor de handbak, in de wetenschap dat TS sowieso al extreem veel moeite heeft überhaupt een rijbewijs van welke soort dan ook te halen?quote:Op zondag 27 januari 2008 12:59 schreef Ridocar het volgende:
Nee, die vlieger gaat niet meer op. Wil je toch een handbak gaan rijden, dan moet je opnieuw praktijkexamen doen. Theorie is dan niet meer nodig. TS zou voor handbak kunnen gaan, maar dan in etappes, dus eerst automaat halen en na een jaar ofzo een handbak gaan lessen en afrijden. Als het goed is heb je dan wat ervaring opgedaan.
quote:Op maandag 21 januari 2008 06:56 schreef r_one het volgende:
denk ook niet dat jij met jouw problematiek baat zult hebben bij automatische transmissie
Ja idd, mijn fout. Gaat idd niet meer op.quote:Op zondag 27 januari 2008 12:59 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nee, die vlieger gaat niet meer op. Wil je toch een handbak gaan rijden, dan moet je opnieuw praktijkexamen doen. Theorie is dan niet meer nodig. TS zou voor handbak kunnen gaan, maar dan in etappes, dus eerst automaat halen en na een jaar ofzo een handbak gaan lessen en afrijden. Als het goed is heb je dan wat ervaring opgedaan.
Juist. Met een automaat kan je veel meer focussen op het verkeer indien je moeite hebt met schakelen.quote:Op zondag 27 januari 2008 13:11 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Dit advies ga ik waarschijnlijk ook opvolgen, ben nu in de automaat aan het lessen en is een wereld van verschil. Al rij ik liever schakel, maar om de deskundige tevreden te stellen ga ik tot de rijtest in een autmaat lessen. Indien de tweede rijtest voldoende is zal ik waarschijnlijk verplicht zijn om examen te doen in de automaat en mocht ik hiervoor slagen dan dan kan ik in een later stadium alsnog een herexamen doen voor de schakelauto, de theorie hoef ik dan niet meer te doen, dus dat scheeld alweer.
Maar nu nog goed door die tweede rijtest 14 februari as te komen (met de automaat).
Ben ik aan het overwegen, maar ik wil toch alle mogelijkheden benutten (hoe klein ook) om door de rijtest en medische procedure te komen. Volgens de deskundige mag ik zo vaak ik wil rijtesten en medische (her)onderzoeken aanvragen, maar onder een rijtest kom ik niet meer uit. In principe mag iemand 3 keer bezwaar of een herkeuring aanvragen met bijhorende rijtesten.quote:Op donderdag 14 februari 2008 12:47 schreef Halinalle het volgende:
Heb je overwogen om het advies van de deskundige op te volgen?
TS ondervindt juist dat hij het rijbewijs niet cadeau krijgt.quote:Op donderdag 14 februari 2008 13:34 schreef illusions het volgende:
[..]
Achterlijke methode eigenlijk. "Lukt het echt niet? Dan maken we 't wel iets makkelijker, we moeten toch geld op je verdienen he, ook al ga je 10 mensen aanrijden per jaar."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |