Kale Uche? Die is toen toch naar Bordeaux gegaan uiteindelijk?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik mis Babangida![]()
Twee jaar geleden wilde Ajax per se een 19 jarige Nigeriaanse rechtsbuiten kopen die ergens in Oost-Europa speelde maar daar zagen ze vanaf toen die gozert ging flippen omdat zijn club niet meewerkte... Waar speelt die mafkees nu?
Zit bij Almeria, afgelopen jaar gepromoveerd naar de Primera Division.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik mis Babangida![]()
Twee jaar geleden wilde Ajax per se een 19 jarige Nigeriaanse rechtsbuiten kopen die ergens in Oost-Europa speelde maar daar zagen ze vanaf toen die gozert ging flippen omdat zijn club niet meewerkte... Waar speelt die mafkees nu?
Davids wordt wel beter, we hadden hem een half jaar, nu het hele jaar.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:22 schreef Suijk het volgende:
Rommedahl - de Mul vind ik gelijkwaardig. Verder missen we Grygera en Perez ook nog en worden Davids en Stam niet meer beter dit jaar. Ik vind nog niet dat we zo veel beter zijn geworden dit jaar. Ik wil nog iemand in de verdediging en in de aanval (basisspeler niveau), dan mag er wat mij betreft begonnen worden.
Viel mij ook al op, de sfeer ziet er beter uit (voor een buitenstaander) dan de afgelopen seizoenen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:26 schreef twi het volgende:
Overigens denk ik dat Sneijder gewoon tot dit besluit is gekomen na deze week in De Lutte. Hoe die oudere gasten met hem om gaan is gewoon formidabel. In zo'n filmpje op Ajax TV zag je Sneijder de chagrijn. Komt Stam naar 'm toe en die trekt hem (bij wijze van) aan z'n oor en zegt wat, en Sneijder schiet in de lach en gaat weer vrolijk verder. Davids is enorm belangrijk voor de motivatie en professionaliteit, maar volgens mij ligt vooral Stam ontzettend goed bij gasten als Sneijder en Huntelaar.
Misschien is Rommedahl ook gekomen omdat hij denk dat Ajax net zn een warme lieve club als PSV isquote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:30 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Viel mij ook al op, de sfeer ziet er beter uit (voor een buitenstaander) dan de afgelopen seizoenen.
Misschien wordt Ajax nog eens een warme club ook!
Dat Ajax een kille club zou zijn is echt larie.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:30 schreef M0NTANA het volgende:
Misschien wordt Ajax nog eens een warme club ook!
Goh.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:35 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat Ajax een kille club zou zijn is echt larie.
Volgens VI (quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:36 schreef twi het volgende:
Jammer dat AT5 er niet bij is met die verdere uitleg van Sneijder en/of de aankondiging van het vertrek van een speler.
http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/contentid=94948/sc=940879quote:
Sneijder zal om 19.00 uur tijdens een persconferentie tekst en uitleg geven. Tijdens diezelfde bijeenkomst zal Ajax ook de nieuwe aanwinst Dennis Rommedahl presenteren. De Deen komt over van Charlton Athletic.
Kalu Uche speelt inderdaad bij Almeria.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:23 schreef hello_moto1992 het volgende:
En Kale Uche speelt bij Almeria toch? Hij kwam van Wisla Krakow. Volgens mij is er zelfs nog een topic over hem.
En door van die flikkertjes als De Mul blijft zoiets in stand.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:37 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Goh.
Had alleen verwacht dat PyTh er als eerste op zou reageren, hij is degene die dat in de wereld heeft geholpen!
Feit alleen al dat zo'n Julien Escudé nog even langskomt, als hij in Amsterdam is, zegt genoeg.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:39 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
En door van die flikkertjes als De Mul blijft zoiets in stand.
Je hoort vaak genoeg van buitenlandse spelers die wel geslaagd zijn bij Ajax dat het een tweede huis is...
Als je het goed doet is het erg prettig toeven, maar ben je middelmaat dan moet je gewoon optyfen natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:39 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
En door van die flikkertjes als De Mul blijft zoiets in stand.
Je hoort vaak genoeg van buitenlandse spelers die wel geslaagd zijn bij Ajax dat het een tweede huis is...
En dat was, met alle respect, niet een van de grootste voetballers die bij Ajax heeft gespeeld.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:40 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Feit alleen al dat zo'n Julien Escudé nog even langskomt, als hij in Amsterdam is, zegt genoeg.
Dat had je kunnen zeggen over Kennedy eigenlijk. Ik ben er wel blij mee dat er 2 verschillende typen buitenspelers zijn voor op rechts. Eentje die echt op snelheid buitenom gaat en met een voorzet komt, en eentje die meer de rol aanvallende middenvelder heeft en van elke positie een bal voor de goal kan weten te krijgen. Perez en Kennedy zijn wat mij betreft dezelfde typen voetballers. Ze doen denk ik weinig voor elkaar onder. Vreemder is echter dat Ten Cate hem graag zag komen en Perez "graag" zag vertrekken.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:38 schreef Loohcs het volgende:
Hadden jullie nog beter die andere Deen kunnen houden. Van Kennedy wordt hier ook wel veel verwacht zo te lezen, maar of hij zich zo snel aan gaat passen aan een topclub waar echt gewonnen moet worden is ook nog maar af te wachten.
Dat had niets met zijn voetballende kwaliteiten te maken.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:43 schreef twi het volgende:
[..]
Dat had je kunnen zeggen over Kennedy eigenlijk. Ik ben er wel blij mee dat er 2 verschillende typen buitenspelers zijn voor op rechts. Eentje die echt op snelheid buitenom gaat en met een voorzet komt, en eentje die meer de rol aanvallende middenvelder heeft en van elke positie een bal voor de goal kan weten te krijgen. Perez en Kennedy zijn wat mij betreft dezelfde typen voetballers. Ze doen denk ik weinig voor elkaar onder. Vreemder is echter dat Ten Cate hem graag zag komen en Perez "graag" zag vertrekken.
Perez was ook niet zo prettig in de omgang als ie eenmaal op de bank kwam te zitten... daar houden trainers niet vanquote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:43 schreef twi het volgende:
Vreemder is echter dat Ten Cate hem graag zag komen en Perez "graag" zag vertrekken.
Ik zag alleen nog een pasfoto van Rommedahl voorbij komen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:47 schreef Suijk het volgende:
Nu op NL1.
Oh, ik dacht nu komen de beelden, maar dat viel even tegen.
Zorg dan wel dat ie pas ingaat op 1 septemberquote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:46 schreef twi het volgende:
Zul je trouwens zien dat Real Madrid morgen met 32,5 miljoen op de stoep staatZo'n aankondiging van Sneijder is natuurlijk nooit een 100% garantie. Ajax moet hem direct een contract voorschuiven tot 2010 met een minimum clausule van pak hem beet 17,5 miljoen euro. Sneijder blij, Ajax blij, nieuwe club blij.
Mwah, dat is niet waar. Het is geen topspeler, maar gewoon een nuttige speler die best z'n voorzetjes en intikkertjes zal maken.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:49 schreef FrankyMcG het volgende:
Rommedahl is trouwens wel een aanfluiting, die was bij psv ook al kut. Enige wat ie ken is hard rennen, verder niets!
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:51 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Zorg dan wel dat ie pas ingaat op 1 september.
Daar valt ie doorheen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:53 schreef BonJovi het volgende:
We zullen zien, goeie mand om achter de hand te hebben.
Jawel, ik werd net gebeld door Albert voor een afspraakje, heb hem jouw nummer gegeven oke?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:56 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Heb je het niet druk met je Daphne Bunskoek actie?
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:56 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Hij heeft wel gewoon gelijk wb Rommedahl.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:56 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Zie je wel, we worden kampioen!quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:00 schreef BonJovi het volgende:
Onze topics van vandaag gaan harder dan AZ, Feyenoord en psv bij elkaar.
Dramatisch iddquote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:02 schreef PyTh het volgende:
Wat natuurlijk wel een dijenkletser is, is het feit dat een dag nadat van Geel verkondigt dat Nilson niet op het lijstje staat van Ajax omdat hij niet in de kleine ruimte kan spelen, hij vrolijk Dennis Rommedahl presenteert.
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:02 schreef PyTh het volgende:
Wat natuurlijk wel een dijenkletser is, is het feit dat een dag nadat van Geel verkondigt dat Nilson niet op het lijstje staat van Ajax omdat hij niet in de kleine ruimte kan spelen, hij vrolijk Dennis Rommedahl presenteert.
We hebben mooie reserve stoelenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:02 schreef PyTh het volgende:
Dat is inderdaad treurig, maar ik vind die opmerking sowieso de grootste onzin. Alsof Babel goed was in de kleine ruimte, of De Mul. Nu hadden die wel een ietwat technische aanleg, maar een traditionele vleugelspeler van Ajax moet toch gewoon een man kunnen passeren, snelheid hebben en een voorzet kunnen geven. Niks meer, niks minider, al is het mooi als hij een paar doelpunten mee pakt.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:02 schreef PyTh het volgende:
Dat heeft van Geel nooit verkondigt.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:02 schreef PyTh het volgende:
je lijkt m'n broer welquote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:02 schreef PyTh het volgende:
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:02 schreef PyTh het volgende:
Wat natuurlijk wel een dijenkletser is, is het feit dat een dag nadat Van Geel verkondigt dat Nilson niet op het lijstje staat van Ajax omdat hij niet in de kleine ruimte kan spelen, hij vrolijk Dennis Rommedahl presenteert.
Hoofdletter V jongens.quote:
Nietquote:
quote:18/7/2007 - Ten Cate: 'Sowieso drie extra aanvallers, geen Nilsson of Kanu'
(Gepost door HT)
BRON: Sportweek
In de papieren versie van Sportweek laat trainer Henk ten Cate weten er alle vertrouwen in te hebben dat Ajax drie nieuwe aanvallers weet te strikken. Twee gegadigden voor die posities zijn Xabi Prieto en Luis Suárez. "Prieto is een speler waar je voor naar het stadion komt. Die mag van mij zó komen", aldus de oefenmeester. Ten Cate is ook erg positief over Luis Suárez: "Hij kan vanaf de linkerkant spelen. Hij is snel, agressief, technisch: een heerlijke voetballer."
Ajax Netwerk
Twee spelers die sowieso niet komen zijn Nwankwo Kanu en Lasse Nilsson. "Dat soort geruchten wordt volgens mij in de wereld gebracht door mensen die daar belang bij hebben. Zaakwaarnemers, clubs, weet ik veel. Kanu is niet in beeld en Nilsson past niet in ons profiel. Een Ajax-spits moet goed in de kleine ruimte kunnen spelen. Nilsson is meer een counterspits."
Dat is wel leuk jaquote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:08 schreef Black-Death het volgende:
Ik was trouwens de afgelopen twee weken in Kos en was daar in zo'n club, kwam ik de wc op, hoorde ik een Amsterdammer en een Isrealier praten over AjaxMeteen even gezegd dat ik ook Ajacied was.. Geweldig
Hopen dat ie na de eerste horde meteen een poot breekt ofzoquote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:16 schreef Grimm het volgende:
Je kan beter horden in het veld zetten met Rommedahl.
Dat ging om de vacature die we hebben op linksbuiten.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:02 schreef PyTh het volgende:
Nilsson is anders stijf rechts lolquote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:19 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dat ging om de vacature die we hebben op linksbuiten.![]()
Maar hij werd altijd met Ajax in verband gebracht als opvolger van Ryan babel, voor links dus.quote:
Als ik bovenstaand stukje lees heeft hij het toch meer gewoon over een spits in het algemeen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:19 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dat ging om de vacature die we hebben op linksbuiten.![]()
quote:Een Ajax-spits moet goed in de kleine ruimte kunnen spelen.
Denk ik niet, jongens als Overmars en Babangida kan je vergelijken met Rommedahl en rendeerden ook goed.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:22 schreef TC03 het volgende:
[..]
Als ik bovenstaand stukje lees heeft hij het toch meer gewoon over een spits in het algemeen.
[..]
Het is alleen maar wat Ten Cate zegt, ik verzin het niet.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:24 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Denk ik niet, jongens als Overmars en Babangida kan je vergelijken met Rommedahl en rendeerden ook goed.
Idd, en het geeft je de mogelijkheid om redelijk rustig aan je voorbereiding te beginnen!quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:32 schreef Dr.Daggla het volgende:
Dat van Sneijder getuigt gewoon van onwijs veel karakter EN clubliefde..
Hulde voor zulke spelers.
Die wel ja, gebeurt wel vaker dat ik er pas na een andere link dan 'home' op kom.quote:
quote:Aanvoerder Galásek mag langer blijven
20/7/2007 15:08
Tomás Galásek heeft definitief zijn draai gevonden bij 1. FC Nürnberg. Al na zijn eerste seizoen werd hij tot aanvoerder benoemd.
Galásek, ooit spelend voor Willem II en Ajax, is de nieuwe aanvoerder van 1. FC Nürnberg. In die hoedandigheid volgt de Tsjechische international de naar VfB Stuttgart vertrokken Raphael Schäfer op.
De routinier was al favoriet van trainer Hans Meyer voor de aanvoerdersband. Inmiddels hebben zijn medespelers Galásek tot aanvoerder gekozen. De Duitse club, waar sinds kort ook oud-Feyenoorder Angelos Charisteas onder contract staat, wil bovendien de nog doorlopende verbintenis van de middenvelder tussentijds verlengen.
Leuk voor Galaquote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:43 schreef BoNi het volgende:
Even iets anders, maar toch leuk om te lezen!
[..]
Naah als Getafe hem niet voor niks kreeg dan ajax ook niet lijkt me.quote:
Hoop niet te veel...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:48 schreef PyTh het volgende:
[..]
Naah als Getafe hem niet voor niks kreeg dan ajax ook niet lijkt me.
Maar veel zal hij niet gekost hebben denk ik.
Lijkt me ook niet.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:48 schreef PyTh het volgende:
[..]
Naah als Getafe hem niet voor niks kreeg dan ajax ook niet lijkt me.
Maar veel zal hij niet gekost hebben denk ik.
Ik denk dat de 2 transfersommen elkaar niet veel zullen ontlopen eigenlijkquote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:52 schreef Loserkid het volgende:
Wat mij betreft een fractie van wat Perez heeft opgeleverd..
1 miljoen max denk ik. 1-jarig contract bij een gedegradeerde club.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:57 schreef PyTh het volgende:
[..]
Ik denk dat de 2 transfersommen elkaar niet veel zullen ontlopen eigenlijk
Ik volg PSV niet zo.. ik heb t al druk zat met Ajax.. maar hoe doet Perez het in de voorbereidingen?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:57 schreef PyTh het volgende:
[..]
Ik denk dat de 2 transfersommen elkaar niet veel zullen ontlopen eigenlijk
Kikiquote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:59 schreef w00h00 het volgende:
Het schijnt dat Ajax Kiki Musampa voor links wilt halen![]()
Hij weet immers hoe het is om de CL te winnen.
Tot nu toe uitstekend maar vind het allemaal zo weinig zeggen die oefenpotjes tegen amateurs.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:00 schreef Loserkid het volgende:
[..]
Ik volg PSV niet zo.. ik heb t al druk zat met Ajax.. maar hoe doet Perez het in de voorbereidingen?
Voor de rest is het wel een heldensitequote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:37 schreef Chivu het volgende:
Was eigenlijk een reactie op degene die zei dat de website van Ajax niet werkt. Die klotesite zit vaak 'vast' bij de splash-page. Wanneer je daarop klikt verwijst 'ie in veel gevallen helemaal niet door naar de website.
Ja, want dat heb jij immers ookquote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:01 schreef ub40_bboy het volgende:
Montana helemaal met jou eens als het om opstellingen gaat, als het om van basten gaat en ook met jou analyse over de huidige stand van zaken bij ajax. Eindelijk iemand met verstand van zaken.
Engels, dacht ik te hebben opgemerkt in een interview nav z'n transfer.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:04 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Voor de rest is het wel een heldensite
Spreekt Kennedy trouwens Nederlands?
Als hij weg kon was hij weg...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:30 schreef methodmich het volgende:
Dat Wesley Sneijder zelf kiest om te blijven is dan wel weer topnieuws.
Tis altijd vet als buitenlandse spelers Nederlands pratenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:08 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Engels, dacht ik te hebben opgemerkt in een interview nav z'n transfer.
Maar lijkt me ook wel weer dat hij redelijk wat verstaat van onze taal.
Daar heb je ook wel weer gelijk in, maar hij maakt nu wel zelf een einde aan de geruchten.quote:
Hebben ze die andere jaren niet?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:02 schreef w00h00 het volgende:
Inmiddels heeft ook Ajax.nl het nieuws bevestigd. Algemeen directeur Maarten Fonteijn was erg in zijn nopjes met de beslissing van de middenvelder: "Dit is heel goed voor iedereen. Voor Wesley, voor het team, voor de club en voor onze fans. Zeker met de ambities die Ajax dit jaar heeft."
![]()
![]()
![]()
Litmanenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:12 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Tis altijd vet als buitenlandse spelers Nederlands praten![]()
,,Nok paar kleine dinketjes."quote:
De reservebank in de Arena heeft al verwarmde stoelen...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 16:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
Oh, hij is gratis..
Nou ja, dat scheelt al een hoop... Kan ie lekker plekje op de bank warmhouden.
Hij ziet waarschijnlijk gewoon wel in dat Valencia en Ajax er niet gaan uitkomen. Om hem dan te gaan ophemelen is ook weer wat overdreven.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:35 schreef Aanvoerder het volgende:
Wesley, topgozer. Ik zei toch, niets meer dan respect voor die gast. Al zou hij weggaan, ik gun het hem van harte. Voor alles wat hij ons al heeft gegeven verdient hij niets anders dan lof.
Ik doel meer op wat 'ie in het verleden voor Ajax heeft betekend. Hij heeft het echt al verdiend om naar een topclub te verkassen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:37 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Hij ziet waarschijnlijk gewoon wel in dat Valencia en Ajax er niet gaan uitkomen. Om hem dan te gaan ophemelen is ook weer wat overdreven.
Tuurlijk wel. Hij had ook kunnen wachten tot de laatste transferdag, maar in het belang van de club heeft hij nu al een beslissing gemaakt. Dan ben je voor mij een echte Ajacied.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:37 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Hij ziet waarschijnlijk gewoon wel in dat Valencia en Ajax er niet gaan uitkomen. Om hem dan te gaan ophemelen is ook weer wat overdreven.
Hmm, zonde, maar goed, maken we nog een beetje winst opv perez toch?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:45 schreef koningdavid het volgende:
Rommedahl heeft 1 miljoen gekost.
BRON
Kicken is hij nu 14 dan?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:45 schreef BB-boy het volgende:
Als Sneijder straks weg gaat heeft hij 6 jaar voor de club gespeeld. Dan heeft hij toch wel een toptransfer verdient.
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:51 schreef Beschouw het volgende:
Jammer dat Ajax niet meer in het Olympisch Stadion speelt. Rommedahl zou daar over de sintelbaan kunnen draven. Wat een aankoop![]()
Was getekend HtC. Ben benieuwd wie er komt als extra speler, denk een ''ervaren'' verdediger?!quote:Met de komst van Dennis kunnen we variëren. Kennedy speelt meer vanuit de bal, Dennis heeft meer diepte. We moeten ook niet vergeten dat Ajax zo´n zestig wedstrijden per jaar speelt. Dan lijken twee rechteraanvallers mij geen overbodige luxe. Ik heb al vaker gezegd dat Ajax geen elf basisspelers heeft. Misschien hebben we wel achttien basisspelers nodig. We zijn dan ook nog niet klaar. We willen graag Suarez erbij hebben, en nog een speler. Ik denk ook dat we hebben laten zien dat we niet voor de minste spelers kiezen.´´
dat is geen nieuws, is een goede prof die gewoon de taal heeft geleerd.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:09 schreef koningdavid het volgende:
Zie net dat interview met Rommedahl op Ajax TV. Die gozer spreekt echt goed Nederlands.
En dan zegt Fontein ook nog "Nice to meet you"quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:09 schreef koningdavid het volgende:
Zie net dat interview met Rommedahl op Ajax TV. Die gozer spreekt echt goed Nederlands.
Geen Prieto meer in ieder geval dusquote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:06 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Was getekend HtC. Ben benieuwd wie er komt als extra speler, denk een ''ervaren'' verdediger?!
1miljoen weg gegooidquote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:45 schreef koningdavid het volgende:
Rommedahl heeft 1 miljoen gekost.
BRON
"Oh je spreekt Nederlands?"quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:11 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
En dan zegt Fontein ook nog "Nice to meet you"![]()
.
Hopen dat het Lindebergh isquote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:19 schreef w00h00 het volgende:
'Ajax kondigt vertrek speler aan'
Ajax gaat vanavond op een persconferentie laten weten dat er iemand weg is/moet, zo meldt AT5. Om welke speler het zou gaan is vooralsnog onbekend.
Het kan wellicht zo zijn dat Olaf Lindenbergh eindelijk een club heeft gevonden, maar ook dat Edgar Davids misschien toch vertrekt naar Arsenal Kiev. Het is nog even afwachten...
Lindebergh, Mitea misschien Heitinga? Ik ben benieuwd
Mitea >>>> richting Roemenië gok ik.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:19 schreef w00h00 het volgende:
Ajax gaat vanavond op een persconferentie laten weten dat er iemand weg is/moet, zo meldt AT5. Om welke speler het zou gaan is vooralsnog onbekend.
Het kan wellicht zo zijn dat Olaf Lindenbergh eindelijk een club heeft gevonden, maar ook dat Edgar Davids misschien toch vertrekt naar Arsenal Kiev. Het is nog even afwachten...
Lijkt mij toch echt niet dat Davids vertrekt...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:19 schreef w00h00 het volgende:
Oefenwedstrijden zijn ook wel mooi, scoort er tenminste nog eens iemand anders dan KJHquote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:21 schreef Fathom het volgende:
Dit word me toch een competitie
Heb echt weer zin in het nieuwe seizoen.. Duurt me nu te lang...
moet je Eidur Gudjohnson eens horen.. ik sloeg steil achterover.. gewoon accentloos Nederlands.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:09 schreef koningdavid het volgende:
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:22 schreef Merkie het volgende:
Sneijder naar Valencia voor 30 miljoen [afbeelding] .
Rodney?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:22 schreef Merkie het volgende:
Sneijder naar Valencia voor 30 miljoen [afbeelding] .
ja dat zeiden ze vanmiddag al en ondertussen is er al een persco geweestquote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:19 schreef w00h00 het volgende:
Die Scandinaviërs zijn gewoon über in talen, ook Engels spreken zij het best van heel Europa, op de Engelstalige landen na.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:22 schreef BigFire het volgende:
[..]
moet je Eidur Gudjohnson eens horen.. ik sloeg steil achterover.. gewoon accentloos Nederlands.![]()
alleen Zlatan helaas nietquote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:24 schreef Fetai het volgende:
[..]
Die Scandinaviërs zijn gewoon über in talen, ook Engels spreken zij het best van heel Europa, op de Engelstalige landen na.
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:34 schreef Aanvoerder het volgende:
Maduro moet van mij gewoon blijven.
Hij mag van mij lekker verhuurd worden.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:34 schreef Aanvoerder het volgende:
Maduro mag van mij echt wel blijven.
Zou wel een giller zijnquote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:43 schreef devv05 het volgende:
Lindenbergh voor 5 miljoen naar rotterdam
Als dat zo is krijg je van mij een kratje pils.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:43 schreef devv05 het volgende:
Lindenbergh voor 5 miljoen naar rotterdam
Doe mij er dan ook maar éénquote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:48 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Als dat zo is krijg je van mij een kratje pils.
Weet ik veel, vind het ook nogal laat. Maar AT5 lult dus met die personferentiequote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:53 schreef Cyberia18 het volgende:
Ja hoor om 21.55 nog even een persconferentie, geloof je het zelf?.
quote:Yannis Anastasiou is terug bij Ajax. De Griekse oud-Ajacied werd op straat gezet door Sparta Rotterdam en traint nu mee bij Jong Ajax totdat hij een club gevonden heeft, om zo zijn conditie op pijl te houden.
De 34-jarige Griek tekende een jaar geleden een tweejarig contract bij Sparta. Hij werd met veel bombarie binnen gehaald met behulp van externe sponsors, hij faalde echter grandioos. In één seizoen kwam hij niet verder dan zeventien duels en slechts één goal.
In zijn carriere speelde de oud-international voor Ethnikos Piraeus (twee jaar, Griekenland), OFI Kreta (2,5 jaar, Griekenland), Anderlecht (anderhalf jaar, België), Roda JC (3,5 jaar), Ajax (2,5 jaar) en Sparta (één jaar). Hij kwam tot 313 duels en scoorde daarin 98 keer.
Dat was t nieuws van AT5quote:
Wat? Davids of zelfs Vertonghen krijgen voorrang op die plek, verhuren of nog beter verkopen. Die gozer is te traag...quote:
Yannis Anastasiou is terug bij Ajax.quote:
Davids en Maduro spelen op hele andere posities.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:08 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Wat? Davids of zelfs Vertonghen krijgen voorrang op die plek, verhuren of nog beter verkopen. Die gozer is te traag...
Dat is dan wel weer leukquote:Rommedahl stond zevenhalf jaar onder contract bij PSV, waarvan hij één seizoen werd verhuurd aan RKC Waalwijk. Uit zijn Eindhovense periode kent hij nog Klaas-Jan Huntelaar, die inmiddels ook bij Ajax is beland. 'Klaas heeft zelfs bij de familie van mijn vrouw in huis gezeten. Echt leuk dat ik weer met hem kan spelen.'
Jij kijkt echt bijna geen voetbal he? Davids is gewoon een verdedigende middenvelder net als maduro....quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:23 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Davids en Maduro spelen op hele andere posities.
Davids: Linkshalf, linkerverdediger, linkercentrumverdediger. Maduro, rechtshalf, verdedigende middenvelder, rechtercentrale verdediger.
Nu snij je jezelf wel aardig in de vingers he? Davids en Gabri spelen respectievelijk links- en rechtshalf. Sneijder speelt op 10. En ja, Davids kan ook op de positie van verdedigende centrale middenvelder spelen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:35 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Jij kijkt echt bijna geen voetbal he? Davids is gewoon een verdedigende middenvelder net als maduro....
Goeie deal jaquote:
Zeker verrassend, ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen. Geen topaankoop, maar zeker niet onaardig (vooral voor de bank)quote:
Nee, als je linkshalf staat kan je onmogelijk een verdedigende middenvelder zijn. Net zoals je op rechthalfs nooit en te nimmer een verdedigende middenvelder kan zijn.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:35 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Jij kijkt echt bijna geen voetbal he? Davids is gewoon een verdedigende middenvelder net als maduro....
Die laatste sinquote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:44 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Nee, als je linkshalf staat kan je onmogelijk een verdedigende middenvelder zijn. Net als je op rechthalfs te nimmer en te nooit een verdedigende middenvelder kan zijn.
Jesus Christ, met jou kan ik geen pepernoten bakken.
beste nieuws van afgelopen 3 maanden.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:47 schreef BonJovi het volgende:
[..]
waar is je happy face!
Sneijder blijft
Boeit me geen fuck, als we aan de champagne zitten volgend jaar met het kampioenschap vraag het dan nog een keer.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:47 schreef Steve_I. het volgende:
Rommedahl is helemaal zo slecht niet.
Maar even een serieuze vraag over sneijder, vinden jullie deze zaak zo nou ook niet een beetje triest? een speler die zo veel voor je heeft betekend gewoon verkapt dwingen om te blijven terwijl hij toe is aan een buitenlands avontuur is zowieso al niet netjes, maar het lijkt me ook dat de nieuwe lichting daar een les uit gaat trekken en minder snel zal bijtekenen omdat ze zien hoe ajax zich anders opstelt. En buiten dat, na dit seizoen heeft hij nog maar een contract voor 1 jaar, zal hij waarschijnlijk nog amper de helft kosten van wat hij nu op zou kunnen leveren....
Die heb ik wel hoorquote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:47 schreef BonJovi het volgende:
[..]
waar is je happy face!
Sneijder blijft
Vergeet soals en se nietquote:
precies ik heb er vertrouwen in dit jaar!quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:48 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
beste nieuws van afgelopen 3 maanden.
Wanneer zou hij in beginsel plaatsvinden dan?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:58 schreef jna het volgende:
Zeg hoe zit dat eigenlijk met die wedstrijd tussen het team van 95 en het huidige Ajax. Is die utigesteld ofzo of gaat dat hele idee niet door?
Volgens mij tijdens de voorbereiding van dit seizoen. Was voor het goede doel en volgens mij hadden de broertjes de Boer er iets mee te maken.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:04 schreef Vale17 het volgende:
[..]
Wanneer zou hij in beginsel plaatsvinden dan?
Lijkt me wel leuk trouwens.. Davids een helftje bij de een resp. de ander?
Ik zie je hier niet vaak meer posten, maar gelukkig heb je wel wat te melden. Bovenstaande posts heb ik niet eens meer gelezen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:13 schreef VoreG het volgende:
Rommedahl is een goede aankoop. Snelle echte! vleugelspeler. Alle ballen diep en maar voorgeven. Gaat goed komen.
Bovenstaande posts zijn dan ook de reden dat ik nooit meer in dit topic kom.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:14 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Ik zie je hier niet vaak meer posten, maar gelukkig heb je wel wat te melden. Bovenstaande posts heb ik niet eens meer gelezen.
ze zijn allebei rechtsbuiten..quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:17 schreef VoreG het volgende:
[..]
Bovenstaande posts zijn dan ook de reden dat ik nooit meer in dit topic kom.
Maar het elftal is eigenlijk al zo goed al rond.
Je kan gewoon 4-3-3 spelen met Kennedy en Rommedahl als buitenspelers. Allebei echte buitenspelers die een bal kunnen voorgeven en een man kunnen uitspelen (of in het geval van Rommedahl eruit sprinten).
Huntelaar in het centrum om alles binnen te schieten en koppen en mocht dat niet lukken gooi je die sterke Urzaiz erin, die overigens aardig kan koppen.
Middenveld blijft gelukkig zoals dit seizoen net als de verdediging.
Kampioen!
Eigenlijk moet er inderdaad een echte linksbuiten komen. Dan heb je 3 vleugelspelers. Dat zijn er genoeg, zeker met Leo en Mitea nog achter de hand.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:20 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Rommedahl hoeft wat mij betreft niet in de basis, maar het lijkt me wel een uitstekende speler die je na een uur kan in brengen. Zeker met zijn snelheid. Voor mij is Kennedy de nummer 7. Nu nog een goede nummer 11 aantrekken en er staat een prachtig elftal + een ontzettend goed schaduwelftal.
Je kan stekelenburg ook op linksbuiten zetten maar je kunt beter met spelers spelen die gewend zijn aan die positie.. no offence trouwensquote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:22 schreef VoreG het volgende:
[..]
Weet ik, maar dat betekent niet dat er 1 van de 2 op linksbuiten kan staan.
Dat is onzin. Er is praktisch geen verschil tussen de links- en rechtsbuiten, behalve dat je met je andere been moet voorgeven. Al kan Kennedy dat ook, want hij heeft dit seizoen al een paar keer linksbuiten gestaan bij Twente.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:24 schreef Loserkid het volgende:
[..]
Je kan stekelenburg ook op linksbuiten zetten maar je kunt beter met spelers spelen die gewend zijn aan die positie.. no offence trouwens
Dat zou wel weer leuk zijnquote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:06 schreef jna het volgende:
[..]
Volgens mij tijdens de voorbereiding van dit seizoen. Was voor het goede doel en volgens mij hadden de broertjes de Boer er iets mee te maken.
dat zal dan nog wel een reden zijn dat ze nog met Suarez bezig zijn. Wie is eigenlijk de standin voor Huntelaar?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:26 schreef VoreG het volgende:
[..]
Dat is onzin. Er is praktisch geen verschil tussen de links- en rechtsbuiten, behalve dat je met je andere been moet voorgeven. Al kan Kennedy dat ook, want hij heeft dit seizoen al een paar keer linksbuiten gestaan bij Twente.
Urzaiz.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:39 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
dat zal dan nog wel een reden zijn dat ze nog met Suarez bezig zijn. Wie is eigenlijk de standin voor Huntelaar?
Ismael Urzaiz.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:39 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
dat zal dan nog wel een reden zijn dat ze nog met Suarez bezig zijn. Wie is eigenlijk de standin voor Huntelaar?
die voelde ik iig niet aankomenquote:
En dan geeft hij een voorzet, maar staat er nog niemand omdat Huntelaar hem niet bij kan houdenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:42 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ik bedenk me net dat Rommedahl europees gezien zeker handig kan zijn tegen de sterkere ploegen. Dan speel je verder achteruit waardoor het gat op de helft van de tegenstander groter is. Als er iemand is die je die diepte in kan sturen is het Rommedahl wel.
Daarom gooien we Mitea op de andere kantquote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:44 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
En dan geeft hij een voorzet, maar staat er nog niemand omdat Huntelaar hem niet bij kan houden
in 2008 met drie sterrenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:44 schreef HeinekenAFCA het volgende:
En dan geeft hij een voorzet, maar staat er nog niemand omdat Huntelaar hem niet bij kan houden
Hopen dat Suarez komt. Europees "gewoon" met twee spitsen spelen. Huntelaar en Suarez.
Wij worden kampioen!
Die raakt geblesseerd tijdens die sprintquote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:45 schreef VoreG het volgende:
[..]
Daarom gooien we Mitea op de andere kant.
We zullen zien. Ik zie Rommedael vooral als versterking in de Eredivisie. Hopelijk heb jij gelijk en kan hij ook Europees zijn steentje bij dragen.quote:Nee, maar als je de bal aanneemt, heel even ophoudt dan heb je Huntelaar wel op de rand 16 en dan moet de voorzet nog komen. Gaat goed komen.
Leo - Urzaiz - Rommedaelquote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:52 schreef BB-boy het volgende:
Suarez - Huntelaar - Baki
Dat is toch geen kattepis.
Wij zijn het dus niet met elkaar eensquote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:53 schreef TerroRobbie het volgende:
nog niemand - opa van bilbao - rommedahl
daarentegen....
alleen al het feit dat ze de vraagprijs flink omhooggooien als ze hem ineens dreigen kwijt te raken maakt het absurd. Daarbij, jongen, ga nou eens even na hoeveel spelers tegenwoordig nog 30 miljoen opleveren, dan kom je alleen bij wereldtoppers en commercieel zeer aantrekkelijke spelers uit. Zelfs een Henry haalt dat niet. Robben zou ook 21 miljoen zijn. In Nederland is sneijder van topniveau, maar internationaal nog lang niet. een subtopper uit spanje zou dan ook het beste voor hem zijn, laat hem eerst daar maar eens aardig mee zien te komen. Als hij naar een barca/real oid gaat zal hij voorlopig hooguit redelijk meekunnen (waar ik persoonlijk zelfs al aan twijfel), en heus niet ineens hun topspeler zijn.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:52 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Het is niet absurd, ik heb meer vertrouwen in Van Geel & co dan jij.
Bedoelde meer een jonkie, of gaan we weer 433 spelen? In 95 had je bijv Kluivert en Kanu, beide jonge gasten, nu sta je alleen met Huntelaar, denk dat daar nog iets bij moet?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:42 schreef VoreG het volgende:
[..]
Urzaiz.
Ik bedenk me net dat Rommedahl europees gezien zeker handig kan zijn tegen de sterkere ploegen. Dan speel je verder achteruit waardoor het gat op de helft van de tegenstander groter is. Als er iemand is die je die diepte in kan sturen is het Rommedahl wel.
Als je het vergelijkt met een Hargreaves is hij echt wel 30 waard. Of een Iniesta van 60quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:58 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
alleen al het feit dat ze de vraagprijs flink omhooggooien als ze hem ineens dreigen kwijt te raken maakt het absurd. Daarbij, jongen, ga nou eens even na hoeveel spelers tegenwoordig nog 30 miljoen opleveren, dan kom je alleen bij wereldtoppers en commercieel zeer aantrekkelijke spelers uit. Zelfs een Henry haalt dat niet. In Nederland is sneijder van topniveau, maar internationaal nog lang niet. een subtopper uit spanje zou dan ook het beste voor hem zijn, laat hem eerst daar maar eens aardig mee zien te komen. Als hij naar een barca/real oid gaat zal hij voorlopig hooguit redelijk meekunnen (waar ik persoonlijk zelfs al aan twijfel), en heus niet ineens hun topspeler zijn.
Zoals ik al zei, er is prima geïnvesteerd in de breedte van de selectie. Er zijn geen dragende spelers weg gegaan, dus waarom zou je nog meer toppers (die een basisplaats eisen) erbij halen?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:56 schreef VoreG het volgende:
Ik snap het gezeik niet op de aankopen. Wat wil je dan? Toppers? Die komen niet naar Nederland, behalve de oude Nederlandse spelers, maar noem eens die spelers die er zouden moeten komen?
Stom om perez weg te schoppen. verder best redelijke aankopen gedaan hoor.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:00 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, er is prima geïnvesteerd in de breedte van de selectie. Er zijn geen dragende spelers weg gegaan, dus waarom zou je nog meer toppers (die een basisplaats eisen) erbij halen?
De Mul is vertrokken, maar daar hebben we Rommedael en Kennedy voor terug. Dus gaan we er alleen maar op vooruit!
Alleen voor Babel moet nog een geschikte vervanger gezocht worden en de selectie is rond, er van uitgaande dat er niemand meer vertrekt.
Is dat zo dan? Naar mijn weten heeft Ajax zich nooit uitgesproken wat Sneijder moet kosten. Dat de Telegraaf ineens met 15-20 miljoen euro aan komt zetten, wil nog niet zeggen dat Ajax dat bedrag voor Sneijder wilde hebben. Het enige wat ik gehoord heb, is dat Van Geel die 12 miljoen van Valencia belachelijk laag vond. En vergeleken met 30 miljoen die Ajax wilde hebben, is dat zeker een lachertje.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:58 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
alleen al het feit dat ze de vraagprijs flink omhooggooien als ze hem ineens dreigen kwijt te raken maakt het absurd.
Perez was niet meer te behouden. Als voetballer vind ik dat erg jammer, maar als persoon mis ik hem geen seconde. Hopelijk lukt het Ajax om Suarez nog aan te trekken en de selectie is nagenoeg rond.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:03 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
Stom om perez weg te schoppen. verder best redelijke aankopen gedaan hoor.
Mwah voor Perez heb je een gelijkwaardige speler gekocht, Kennedy dus. Wel een beetje vreemd dat Ten Cate het niet zag in Perez maar wel in Kennedy.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:03 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
Stom om perez weg te schoppen. verder best redelijke aankopen gedaan hoor.
Henk gaat er vanuit dat Kennedy wat makkelijker in de omgang is denk ik.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:15 schreef stefmans het volgende:
[..]
Mwah voor Perez heb je een gelijkwaardige speler gekocht, Kennedy dus. Wel een beetje vreemd dat Ten Cate het niet zag in Perez maar wel in Kennedy.
dat moet je als team zijnde oplossen. twente is niet echt een team voor als het echt moet, er ook echt staat. dat bleek de slotfase van de competitie ook welquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:19 schreef manny het volgende:
Perez schat ik toch wel wat hoger in dan Kennedy. Perez heeft al laten zien dat ie het ook op het hoogste niveau op belangrijke momenten kan brengen.
tsja..quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:24 schreef JeroenV het volgende:
"Ik denk ook dat we hebben laten zien dat we niet voor de minste spelers kiezen." aldus HtC.
Over Urzaiz klopt het misschien, maar de rest van de transfers?
Ach, als reservespeler is iemand als Rommedahl echt niet slechtquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:24 schreef JeroenV het volgende:
"Ik denk ook dat we hebben laten zien dat we niet voor de minste spelers kiezen." aldus HtC.
Wie verwacht jij dan, als de selectie grotendeels hetzelfde blijft hoef je alleen maar te investeren in de breedte.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:24 schreef JeroenV het volgende:
Mwah, hij geeft aan dat de selectie 18 basisspelers moet kennen. Ook dat hij de aankopen niet de minste vindt.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:26 schreef stefmans het volgende:
[..]
Wie verwacht jij dan, als de selectie grotendeels hetzelfde blijft hoef je alleen maar te investeren in de breedte.
Delorge kan heus nog wel een balletje trappen, alleen hij had de pech om bij het slecht draaiende Ado te spelen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:28 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Mwah, hij geeft aan dat de selectie 18 basisspelers moet kennen. Ook dat hij de aankopen niet de minste vindt.
Dus zijn Delorge, Rommedahl enzo in zijn ogen basispelers niveau en naar Ajax maatstaven hele goede aankopen. Het gemiddelde niveau kan hoger liggen.
Alsof het een martelgang is voor Ajax te spelen, alsjeblieft hoor. Wesley zou hoogstens nog 2 jaar in Nederland moeten voetballen, nou en? Hij heeft zelf zijn handtekening gezet en hij moet daar maar vrede mee hebben.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:23 schreef Houniet het volgende:
als er iemand het verdient om weg te gaan is het Sneijder wel, en niet Babel. ik vind het heel sneu voor hem, al vind ik het uiteraard voor ons Ajax niet erg
Maar ze zien toch ook dat spelers voor de juiste prijs gewoon een stap hogerop mogen maken? Of is er bij Babel ook van alles in de weg gelegd?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:47 schreef Steve_I. het volgende:
Maar even een serieuze vraag over sneijder, vinden jullie deze zaak zo nou ook niet een beetje triest? een speler die zo veel voor je heeft betekend gewoon verkapt dwingen om te blijven terwijl hij toe is aan een buitenlands avontuur is zowieso al niet netjes, maar het lijkt me ook dat de nieuwe lichting daar een les uit gaat trekken en minder snel zal bijtekenen omdat ze zien hoe ajax zich anders opstelt. En buiten dat, na dit seizoen heeft hij nog maar een contract voor 1 jaar, zal hij waarschijnlijk nog amper de helft kosten van wat hij nu op zou kunnen leveren....
Volgens mij nog steeds op een zijspoor bij Newcastle. Als ik het mail adres van Martin had zou ik even voor hem lobby'en.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:21 schreef VoreG het volgende:
Eigenlijk moet er inderdaad een echte linksbuiten komen. Dan heb je 3 vleugelspelers. Dat zijn er genoeg, zeker met Leo en Mitea nog achter de hand.
Waar hangt die Luque uit.
Dat moet nog blijken . Urzaiz en Rommedahl moeten zich nog compleet bewijzen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 03:48 schreef ub40_bboy het volgende:
Ik hoop dat die van geel nog 10 jaar blijft. Die man heeft echt een goede kijk op aankopen.
Urzaiz was gratis en echt de perfecte speler gezien de eisen die HtC stelde.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:18 schreef Fides het volgende:
[..]
Dat moet nog blijken . Urzaiz en Rommedahl moeten zich nog compleet bewijzen.
Klopt, maar het gaat me ook te ver om deze beide spelers al meteen als miskopen te bestempelen voordat ze een bal hebben geraakt. Van Geel is op dit moment gewoon bezig om de bank vorm te geven, want gezien onze medische staf kunnen wat extra krachten achter de hand geen kwaad. Dat dit wat oudere spelers zijn, lijkt mij niet meer dan logisch. Het lijkt mij sterk dat toppers van begin twintig op de bank bij Ajax willen gaan zitten.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:18 schreef Fides het volgende:
[..]
Dat moet nog blijken . Urzaiz en Rommedahl moeten zich nog compleet bewijzen.
Zijn jullie het met deze lap tekst eens?quote:Van Geel verkijkt zich op de lange termijn
Geschreven door Robert Smid op zaterdag, 21 juli om 08:07
Het is zomer. De clubs kunnen weer naar hartelust miljoenen euro's over de balk smijten om nieuwe publiekslievelingen, topscorers, breekijzers, bikkelaars en mandekkers aan te trekken. Een club met een bovengemiddeld budget kan dan ook niet achterblijven met de rest om met frisse krachten bij het publiek aan te komen. Zo is Nederland ook in de ban van de voetbaltransfers. Van FC Groningen tot VVV-Venlo: elke trainer heeft het heimelijke genoegen om de oude selectie te vernieuwen.
Zo ook Ajax. De Amsterdamse formatie is zoals gewoonlijk druk bezig om de selectie voor het volgende seizoen in orde te krijgen. Technisch directeur Martin van Geel doet met zijn collega's binnen Ajax zijn stinkende best om goede versterkingen binnen te halen. Na het net niet bereiken van de kampioensschaal en de pijnlijke uitschakeling in de voorronde van de Champions League wordt er nu alles op alles gezet om dit jaar wel succesvol te zijn. Maar als de Amsterdammers niet voorzichtig zijn, zou het ook zomaar kunnen gebeuren dat men na het komende seizoen een minder rooskleurige periode tegemoet ziet.
Met Dennis Rommedahl en vooral Ismael Urzaíz heeft Ajax aardige tweede keuzes binnengehaald, voor het geval dat. Maar wanneer men verder kijkt dan het aankomende seizoen, lijken de problemen qua kwaliteit binnen de selectie onvermijdelijk. Jaap Stam heeft voor zichzelf de knoop doorgehakt en gaat zijn kicksen na dit seizoen aan de wilgen hangen. De huidige verdediging leunt op de kwaliteiten van de oud-international, het is vaak direct merkbaar wanneer Stam er vanwege een schorsing of blessure niet bij kan zijn. Thomas Vermaelen is een verdediger met zeer veel potentie en lijkt het hoogste niveau zeker aan te kunnen, maar daarnaast is er niemand die zich centraal achterin al heeft bewezen. John Heitinga heeft in het verleden al laten blijken geen perfecte klant voor het hart van de defensie te zijn. Ook Jan Vertonghen wordt vaker genoemd als mogelijke opvolger, maar de Belg heeft zich als centrale verdediger nog niet bewezen op het hoogste niveau.
Ook Edgar Davids begint op leeftijd te geraken. De Pitbull is vorige winter als tijdelijke oplossing op de verdedigende middenvelder-positie gehaald, en heeft een contract tot de volgende zomer. Dan is Davids alweer 35 jaar en zal alles een stuk lastiger gaan voor de man die het moet hebben van zijn strijdlust. Davids is op dat moment niet meer in staat om een verdediging optimaal bij te staan en een aanvallend ingesteld middenveld te voorzien van de juiste verdedigende balans. Hedwiges Maduro deed het afgelopen zomer weer aardig op het jeugd-EK, maar bij hem lijkt de stress in z’n lijf op te komen wanneer hij al een Ajax-shirt ziet. Daarnaast John Heitinga mist een portie techniek en tempo in zijn spel om Ajax bij te staan in de opbouw, waardoor er geen echte opvolger voor Davids klaarstaat.
En dan waarschijnlijk nog de belangrijkste man uit de selectie: Wesley Sneijder. De spelverdeler kan een slecht draaiend Ajax met één schot of splijtende pass omturnen tot een winnend elftal. De kleine international wilde in eerste instantie maar al te graag weg, maar lijkt in te zien dat Ajax hem koste wat het kost wil behouden. Sneijder heeft dan ook maar besloten om nog één seizoen voor het rood-witte tricot aan te trekken. Voor trainer Henk ten Cate en TD Martin van Geel een waar godsgeschenk. Had de veelscorende Ajacied deze zomer al weggeweest, dan had het elftal aanvallend waarschijnlijk weinig te brengen in zowel Europees verband als in de Eredivisie. Niemand in de huidige selectie zou op kunnen vangen wat Sneijder achter zou laten, waardoor men een groot probleem zou hebben op de ‘10’-positie in Amsterdam.
Als je daarbij optelt dat Klaas-Jan Huntelaar door half Europa wordt begeerd en wellicht vertrekt, kan er geconcludeerd worden dat maar liefst vier dragende spelers volgend seizoen niet meer van dienst zullen of kunnen zijn voor Ajax. Opvallend genoeg zijn dit ook nog eens vier spelers die in de as van het veld fungeren en dus het hart van het elftal zijn. De meeste teams op de wereld worden gebouwd rondom een vaste as, omdat deze over het algemeen beschikt over de meeste kwaliteiten. Nu zou deze as in de zomer van 2008 in één klap verdwenen zijn, en dat terwijl er geen waardige opvolgers in huis zijn. Dat zou dus moeten inhouden dat Ajax een nieuw 'hart' zou moeten kopen. Het kopen zal misschien wel lukken, maar dan zou een trainer daarbij ook nog eens het team helemaal opnieuw moeten gaan vormen. Een helse taak, die voor een topclub de kop kan kosten. Een jaar geen Europees voetbal is voor een club als Ajax funest qua financiën.
Er staat groot rampscenario bij Ajax voor de deur, en dat is helemaal te danken aan Martin van Geel. De Brabander doet misschien wel zijn best om op de korte termijn een leuk elftal neer te zetten, maar verkijkt zich totaal op de lange termijn. De technisch directeur moet zeer snel, eigenlijk nog deze zomer, in actie komen om Ajax in te dekken voor de vertrekkende spelers. Al is het er maar één. Dan heeft Ajax in ieder geval één speler die de kar kan gaan trekken als de Amsterdammers in 2008/2009 voor het landskampioenschap willen gaan. De gevolgen zullen niet te overzien zijn wanneer Van Geel faalt. Zijn wanbeleid zou het begin van een zware periode voor Ajax kunnen betekenen.
MvG heeft nog een heel seizoen, het mooie van dit soort ervaren krachten is dat ze er meteen staan... Dus haast is niet geboden, op zich.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:47 schreef Damzkieee het volgende:
Welke van die ervaren krachten zijn er ook na volgend seizoen nog dan?
Kun je er niet beter nu vast 1 of 2 bijhalen zodat je volgend seizoen niet wéér opnieuw moet beginnen?
Denk niet dat er bepalende ervaren krachten zijn die even een seizoentje willen banken.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:47 schreef Damzkieee het volgende:
Welke van die ervaren krachten zijn er ook na volgend seizoen nog dan?
Kun je er niet beter nu vast 1 of 2 bijhalen zodat je volgend seizoen niet wéér opnieuw moet beginnen?
Dat ook nog eens inderdaad! En in van dit team staat de basis wel enigszins vast, me dunkt.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:50 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Denk niet dat er bepalende ervaren krachten zijn die even een seizoentje willen banken.
quote:Sneijder in 2008 weg voor gelimiteerd bedrag
De onverwachte beslissing van Wesley Sneijder om nog één seizoen bij Ajax te blijven lijkt vooral te zijn ingegeven door afspraken die de middenvelder vrijdag maakte met Ajax, schrijft het AD.
Volgens de ochtendkrant zaten vrijdag Sören Lerby en Sjaak Swart, zaakwaarnemers van de Utrechter, om tafel met de clubleiding van Ajax. Daarbij werd afgesproken dat Sneijder na komend seizoen voor een afgesproken bedrag mag vertrekken bij Ajax. Maarten Fontein, algemeen directeur van Ajax, weigerde die lezing te bevestigen: "Wij doen geen uitspraken over de inhoud van contracten."
Het contract van de spelmaker loopt nog tot 2009. Ajax deed er de afgelopen weken alles aan om Sneijder nog één seizoen voor de club te behouden. Pas toen de prijs op dertig miljoen euro werd gesteld, smoorde de belangstelling van Valencia en legde Sneijder zich neer bij de wetenschap dat hij nog één seizoen voor Ajax zal spelen.
quote:Rommedahl kost Ajax 1 miljoen euro
Op de officiele website van Charlton Athletic staat dat de 28-jarige Dennis Rommedahl voor 1 miljoen euro overgaat naar Ajax. Dat maakte het medium vrijdagavond bekend.
De Deen vertrok in 2004 voor bijna drie miljoen euro van PSV naar de Engelse club. Daar speelde hij 84 wedstrijden in het eerste elftal. Rommedahl heeft een contract voor drie jaar getekend bij Ajax en wordt de stand-in voor Kennedy. Hij gaat spelen met nummer 16.
De aanvaller zegt op de officiele website dat 'Ajax goed bij hem past'. Het is volgens Rommedahl alleen de vraag in hoeverre hij bij Ajax past.
'Ik wilde graag terug naar Nederland. Ik heb heel wat jaren in de Nederlandse competitie gespeeld, en ik hou van het positieve voetbal dat er gespeeld wordt. Dat geldt natuurlijk helemaal voor Ajax. Dat speelt aanvallend, vooruit en altijd voor de prijzen', aldus Rommedahl.
Ten Cate zegt dat hij Rommedahl wil gaan gebruiken als er meer diepgang is vereist. Dit kan Kennedy als type speler niet klaarspelen als rechtsbuiten.
Raffie ging ook voor een appel en een ei.quote:
Mja, maar er moet natuurlijk wel genoeg geld zijn om weer kwaliteit voor terug te kopen..quote:Op zaterdag 21 juli 2007 11:09 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Mocht het waar zijn, vind ik het een goede actie van Ajax. Kwaliteit moet op het veld staan en niet op de bankrekening.
Met Sneijder erbij is Ajax een heel stuk sterker en dus heeft het ook meer kans om ver in de CL te komen. Voila, daar is het geldquote:Op zaterdag 21 juli 2007 11:14 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Mja, maar er moet natuurlijk wel genoeg geld zijn om weer kwaliteit voor terug te kopen..
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:41 schreef Dr.Daggla het volgende:
Niet mee eens, ik denk dat MvG zich nu vooral op aankomend seizoen richt omdat Ajax echt weer eens wat serieuze prijzen moet oogsten.. Daar is niets mis mee, dat jarenlange "toekomst" gedoe heeft ons geen fuck opgeleverd.
Hety Ajax van vorig seizoen was zo goed vanwege de ervaren krachten die er meteen stonden (Stam, Gabri, Davids) en een weergaloze Sneijder..
Ik denk als MvG zo bezig blijft er volgend seizoen ook een prima team staat dat Nationaal iig voor de prijzen meedoet.
Het moest maar eens afgelopen zijn met dat lange termijn denken, prijzen willen we.
Ik denk dat ook Ajax gokt op het goed presteren in de CL door de aanwezigheid van Sneijder, waardoor er ook miljoenen kunnen binnenkomen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 11:14 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Mja, maar er moet natuurlijk wel genoeg geld zijn om weer kwaliteit voor terug te kopen..
Babel heeft genoeg opgeleverd dacht ik zo.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 11:14 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |