quote:Zeker tweehonderd doden door vliegtuigcrash Brazilië
Bron : Nu.nl
SAO PAULO - Zeker tweehonderd mensen hebben dinsdag de dood gevonden bij een vliegtuigcrash in Sao Paulo in Brazilië. Dat meldde Amerikaanse nieuwszender CNN op basis van gegevens van de lokale brandweer.
Vliegtuigcrash Brazilië
Een passagiersvliegtuig van de Braziliaanse maatschappij TAM gleed van de baan en boorde zich in een kantoorgebouw. Het toestel had volgens TAM 176 mensen aan boord, 170 passagiers en zes bemanningsleden. Ook mensen op de grond overleefden de crash niet, aldus de autoriteiten.
Geen van de inzittenden heeft het ongeluk overleefd. Dat meldde de gouverneur van de deelstaat Sao Paulo.
De landing had plaats in slecht weer. Na wekenlange droogte regende het voor het eerst weer waardoor de landingsbaan spekglad was geworden. Het zou gaan om de ergste vliegramp in de geschiedenis van het Zuid-Amerikaanse land.
De NOS meldt dat er al langer geluiden opgaan van critici, die zich zorgen maakten over de korte landingsbaan op Congonhas. Voor grote toestellen was de baan eigenlijk te kort, aldus de omroep.
Het toestel kwam uit Porto Alegre in het zuiden van Brazilië.
(c) ANP
quote:Op woensdag 18 juli 2007 00:47 schreef LintuxCx het volgende:
Dan is statistisch gezien de kans dat er morgen een neerstort kleiner, en dat is mooi, want ik moet morgen vliegen.
Briljant.quote:Op woensdag 18 juli 2007 00:47 schreef LintuxCx het volgende:
Dan is statistisch gezien de kans dat er morgen een neerstort kleiner, en dat is mooi, want ik moet morgen vliegen.
Landingsfoutje.. de kans op neerstorten gaat nu meteen weer groter worden dus.quote:Op woensdag 18 juli 2007 00:47 schreef LintuxCx het volgende:
Dan is statistisch gezien de kans dat er morgen een neerstort kleiner, en dat is mooi, want ik moet morgen vliegen.
Sorry voor het laten schrikkenquote:Op woensdag 18 juli 2007 00:51 schreef __Saviour__ het volgende:
Kolere. Ik schrok tog ff wel. M'n broertje zit nu op een vlucht. Maar gelukkig niet daar.
Ik zou toch niet direct gaan klappen als het vliegtuig al aan land is.quote:Op woensdag 18 juli 2007 00:53 schreef LintuxCx het volgende:Ja, shit, dat is idd niet in mijn voordeel. Maar, dan weet ik iig dat het landen wel goed zal gaan en dat opstijgen het grootste risico is.
De schrik was gelijk al voorbij toen ik op CNN keek. Maar m'n maag draaide zich echt serieus om toen ik de TT in de lijst zag.quote:
174 volgens Reuters.quote:Op woensdag 18 juli 2007 00:59 schreef MikeAtTilburg het volgende:
http://twitter.com/BreakingNewsOn
Laatste nieuws.. zeker 170 mensen aan boord.
Je hebt gelijk stond er niet bij stil normaal bij dit soort berichten plaats ik hem niet sorryquote:Op woensdag 18 juli 2007 01:09 schreef FootballPlayer het volgende:
[..]
Beetje ontoepasselijk die tong-emoticon.![]()
SAO PAULO (Reuters) - A Brazilian passenger plane carrying 174 people crashed into a fuel station at Sao Paulo's Congonhas airport on Tuesday and caught fire after braking too late upon landing, airport and airline officials said.quote:Op woensdag 18 juli 2007 01:09 schreef tong80 het volgende:
***************************************
Vliegtuig verongelukt in Sao Paolo
***************************************
` In de Braziliaanse stad Sao Paolo is
een passagiersvliegtuig bij de landing
verongelukt.Waarschijnlijk schoot het
toestel door.Het is nog onduidelijk of
de remmen kapot waren of dat het glad
was.Het regent hard in Sao Paolo.
Het toestel botste tegen een gebouw en
vloog in brand.Er zijn berichten dat
een brandstofopslag is geraakt en dat
het vliegtuig over een drukke weg is
geschoten.
Volgens de eerste berichten was het een
vlucht van de Braziliaanse maatschappij
TAM.Er waren mogelijk 170 mensen aan
boord.Over hun lot is nog niets bekend.
Het toestel kwam uit Porto Alegre.
***************************************
Volgens mij linksonderin of linksbovenin. Daar liggen 2 grote snelwegen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 01:08 schreef Quarks het volgende:
[..]
174 volgens Reuters.
Welk gebouw is het?
Deze foto is net van de news wire:quote:Op woensdag 18 juli 2007 01:13 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
Volgens mij linksonderin of linksbovenin. Daar liggen 2 grote snelwegen.
Congonhas is een gevaarlijk vliegveld. Het ligt helemaal ingebouwd tussen huizen, en er is zeer moeilijk te landen. Overigens vertrekken er alleen nationale vluchten vanaf Congonhas.
Zou je denken?quote:Op woensdag 18 juli 2007 01:31 schreef tong80 het volgende:
Denk dat het erger is dan ik in het begin door had
En dat 174 'pas' is nou ook niet bepaald geniaal bedacht.quote:Op woensdag 18 juli 2007 01:42 schreef _Qmars_ het volgende:
typo in topic titel : Het is Sao Paulo, niet San
Nee zo post ie altijd. Alleen soms is diequote:Op woensdag 18 juli 2007 01:44 schreef Bernard0s het volgende:
De topicmaker geilt waarschijnlijk op rampen met zoveel mogelijk doden. (en zo denken heel veel mensen trouwens)
Doe even normaal wil je ?quote:Op woensdag 18 juli 2007 01:44 schreef Bernard0s het volgende:
De topicmaker geilt waarschijnlijk op rampen met zoveel mogelijk doden. (en zo denken heel veel mensen trouwens)
Euhm. Tong heeft dat niet in de TT gezet.quote:Op woensdag 18 juli 2007 01:44 schreef Bernard0s het volgende:
De topicmaker geilt waarschijnlijk op rampen met zoveel mogelijk doden. (en zo denken heel veel mensen trouwens)
Ik dacht dat je dat 'pas 174' enz. er zelf in had gezet. Mijn excuses als ik je verkeerd interpreteer.quote:
Vooral Brazilianen. Was een binnenlandse vlucht.quote:Op woensdag 18 juli 2007 01:50 schreef Dutch_Nelson het volgende:
RIP, braziliaanse mensen en vakantie gangers.
Ik weet het niet, maar ik heb em weer veranderd.quote:Op woensdag 18 juli 2007 01:49 schreef golfer het volgende:
TT is inderdaad een beetje ongepast verandert door.....?
quote:BREAKING NEWS -- LARGE EXPLOSION REPORTED AT THE SCENE OF A PLANE CRASH IN SAO PAULO, THE EFE NEWS WIRE REPORTS -- BREAKING NEWS
quote:BREAKING NEWS -- Nearby residents being evacuated due to fire -- SAO PAULO CRASH
Oké.quote:Op woensdag 18 juli 2007 01:52 schreef remlof het volgende:
Ik weet het niet, maar ik heb em weer veranderd.
Is OKquote:Op woensdag 18 juli 2007 01:50 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Ik dacht dat je dat 'pas 174' enz. er zelf in had gezet. Mijn excuses als ik je verkeerd interpreteer.
quote:SAO PAULO, Brazil - A plane with as many 170 people aboard crashed and burst into flames in Sao Paulo on Tuesday after skidding off a runway that has been criticized as being too short in a driving rain, the nation's airport authority said.
There were no immediate reports of injuries or deaths by authorities.
The Tam airline's Airbus-320 skidded off the runway at Congonhas airport, then crossed a busy road at the height of rush hour in South America's largest city before slamming into a gas station, said Jose Leonardi Mota, a spokesman with airport authority Infraero.
TV footage showed flames shooting into the sky and clouds of black smoke billowing into the air after the crash, and witnesses reported hearing one loud boom followed by a series of explosions.
Brazilian media said the plane actually crashed into a building or warehouse owned by Tam, and television images showed firefighters spraying water onto a building bearing a Tam sign. Globo TV reported at least eight people who were on the plane or in the building were undergoing treatment.
Tam Linhas Aereas flight 3054 was en route to Sao Paulo from the southern Brazilian city of Porto Alegre with between 150 and 170 people on board, Mota said.
"At this moment, we cannot determine the extent of possible injuries suffered by the airplanes occupants and crew members," the airline said in a statement.
The accident happened during heavy rains, and critics have warned for years that such an accident was possible at the airport because its runway is too short for large planes landing when the runway is wet.
A federal court in February briefly banned takeoffs and landings of large jets at the airport because of safety concerns at the airport, which handles huge volumes of flights for the massive domestic Brazilian air travel market.
But an appeals court overruled the ban on three types of planes, saying it was too harsh because it would have severe economic ramifications and that there were not enough safety concerns to prevent the planes from landing and taking off the airport.
Tuesday's crash came 10 months after Brazil's deadliest crash, a September collision between a Gol Aerolinhas Inteligentes SA Boeing 737 and an executive jet over the Amazon rainforest.
All 154 people on the Gol jet died. The executive jet landed safely.
quote:Date of Accident: 17 July 2007
Airline: TAM Linhas Aéreas
Aircraft: Airbus Airbus A320-233
Location: Sao Paulo, Brazil
Registration: PR-MBK
Previous Registrations: N454TA, VN-A168
Flight Number: 3054
Fatalities: Unknown:174
MSN: 789
Line Number: ---
Engine Manufacturer: International Aero Engines
Engine Model: V2527E-A5
Year of Delivery: 1998
Accident Description: The aircraft, on a scheduled passenger flight from Porto Alegre to Sao Paulo's intercity Congonhas Airport, crashed on landing on runway 35L (1940m/6300ft) in rainy weather conditions. According to media reports, the Airbus overran the wet runway, crossed a highway, and impacted one of TAM's own aircraft maintenance hangars. The aircraft and hangar were both engulfed in flames, and totally destroyed.
Jij zit toch in Brazilie, in Sao Paulo ? Hoe ver ben je van Congonhas af? Kun je ook wat zien ?quote:Op woensdag 18 juli 2007 01:55 schreef ErwinRommel het volgende:
Leuk. Dat kan de luchtvaart crisis alhier er nog wel bij hebben. Niet dus.
Hier is er nog geen nieuws over het aantal slachtoffers, maar gevreest word dat alle inzittenden dood zijn gezien de live beelden die ik nu achter mijn rug om zie.
Bronnen?quote:
http://www.airdisaster.com/quote:
Niet die rechte lijn, want dat is toch een taxibaan? Hij is tegen de wind in geland, dus kwam hij wel van die kant, maar dan vanaf de baan ernaast...quote:Op woensdag 18 juli 2007 02:00 schreef Quarks het volgende:
[..]
Bronnen?
Als ik het goed begrijp ging het dus zo:
[afbeelding]
[afbeelding]
No shit.quote:Op woensdag 18 juli 2007 02:02 schreef MikeAtTilburg het volgende:
Zeker 1 dode, Reuters
http://twitter.com/BreakingNewsOn
Ik woon idd in de staat São Paulo, maar deze staat is vele malen groter dan Nederland. Ik woon 90 kilometer dan deze plek af en kan dus niets zien.quote:Op woensdag 18 juli 2007 02:00 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
Jij zit toch in Brazilie, in Sao Paulo ? Hoe ver ben je van Congonhas af? Kun je ook wat zien ?
Dohquote:Op woensdag 18 juli 2007 02:02 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
Niet die rechte lijn, want dat is toch een taxibaan? Hij is tegen de wind in geland, dus kwam hij wel van die kant, maar dan vanaf de baan ernaast...
Al iets bekend over casualties 'op de grond' zeg maar? Het lot voor de inzittenden lijkt me duidelijk...quote:Op woensdag 18 juli 2007 02:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik woon idd in de staat São Paulo, maar deze staat is vele malen groter dan Nederland. Ik woon 90 kilometer dan deze plek af en kan dus niets zien.
Maar hier geeft BandNews live info over wat er gaande is met live beelden.
De eerste beelden van bodybags heb ik al gezien. Het lijkt er gewoon op dat iedereen dood is.
I know it's big, ive been there. Ben ook op en rond het vliegveld geweest, en ik stond altijd te kijken hoe die vliegtuigen daar hun landing konden maken. Ze hadden Gaurulhos moeten uitbreiden voor meer nationale vluchten. Hoewel ik daar de landing ook niet bepaald prettig vond gaan.quote:Op woensdag 18 juli 2007 02:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik woon idd in de staat São Paulo, maar deze staat is vele malen groter dan Nederland. Ik woon 90 kilometer dan deze plek af en kan dus niets zien.
Maar hier geeft BandNews live info over wat er gaande is met live beelden.
De eerste beelden van bodybags heb ik al gezien. Het lijkt er gewoon op dat iedereen dood is.
quote:Op woensdag 18 juli 2007 02:07 schreef golfer het volgende:
En toch, om de luchtvaart even te ontlasten van het vreselijke feit van dit ongeluk, dit soort dingen komen nou eenmaal eens per zoveel maanden voor, maar het aantal doden dat nu in 1 klap valt bij zo'n vliegtuigongeluk is te verwaarlozen bij het aantal normaal dagelijkse verkeersdoden.
Of, om nog iets cynischer te zijn: het bijna dagelijkse doden in Irak door aanslagen en door Amerikanen gedode mensen.
Of ben ik nou weer te relativerend bij dit verkeersongeluk?
Het is wel zo. Het is ook vaak zo dat vliegtuigen neerstorten door technische mankementen die geen aandacht hebben gekregen bij de routinecontroles e.d. Ook dit zal wel weer iets van menselijke aard zijn waardoor dit ongeluk is gebeurd.quote:Op woensdag 18 juli 2007 02:07 schreef golfer het volgende:
En toch, om de luchtvaart even te ontlasten van het vreselijke feit van dit ongeluk, dit soort dingen komen nou eenmaal eens per zoveel maanden voor, maar het aantal doden dat nu in 1 klap valt bij zo'n vliegtuigongeluk is te verwaarlozen bij het aantal normaal dagelijkse verkeersdoden.
Of, om nog iets cynischer te zijn: het bijna dagelijkse doden in Irak door aanslagen en door Amerikanen gedode mensen.
Of ben ik nou weer te relativerend bij dit verkeersongeluk?
Moet je ook geen lijn over de taxibaan tekenenquote:Op woensdag 18 juli 2007 02:05 schreef Quarks het volgende:
[..]
Doh![]()
Je hebt natuurlijk gelijk, maar het principe blijft hetzelfde.
GlobeTV: One hospital recieved 6 injured from the TAM building in Brazil, 2 of them in critical conditionquote:Op woensdag 18 juli 2007 02:08 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Al iets bekend over casualties 'op de grond' zeg maar? Het lot voor de inzittenden lijkt me duidelijk...
quote:11 years ago today, on July 17, 1996, a TWA Boeing 747-131 crashed into the Atlantic Ocean off East Moriches, New York after exploding in-flight. All 230 passengers and crew aboard were killed.
Date of Accident: 17 July 1996
Airline: Trans World Airlines
Aircraft: Boeing 747-131
Location: East Moriches, New York, USA
Registration: N93119
Previous Registrations: ---
Flight Number: 800
Fatalities: 230:230
MSN: 20083
Line Number: 153
Engine Manufacturer: Pratt & Whitney
Engine Model: JT9D-7A
Year of Delivery: 1971
Accident Description: The aircraft exploded while climbing through 13,000 feet shortly after takeoff From New York's Kennedy Airport on a flight to Paris, France. Explosion of the center fuel tank. The source of the ignition is unknown.
Valt nog mee dan.. Ik bedoel; een vliegtuig die in een gebouw/tankstation crasht is niet niks natuurlijk. Vooral midden in de stad.quote:Op woensdag 18 juli 2007 02:09 schreef Quarks het volgende:
[..]
GlobeTV: One hospital recieved 6 injured from the TAM building in Brazil, 2 of them in critical condition
Bedenk wel, dit is wat er tot nu toe bekend is van verschillende bronnen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 02:10 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Valt nog mee dan.. Ik bedoel; een vliegtuig die in een gebouw/tankstation crasht is niet niks natuurlijk. Vooral midden in de stad.
Hoe wil je anders vliegen?quote:Op woensdag 18 juli 2007 02:09 schreef ErwinRommel het volgende:
je hebt wel gelijk, want luchtvaart is een van de veiligste manieren van vliegen.
Ik denk dat die meeting ook samenhangt met het feit van de Airtraffic controllers. En dus in feite de gehele Braziliaanse Luchtvaart. Want er is hier iets goed mis.quote:Op woensdag 18 juli 2007 02:09 schreef Quarks het volgende:
[..]
GlobeTV: One hospital recieved 6 injured from the TAM building in Brazil, 2 of them in critical condition
BREAKING NEWS -- Brazilian president Luiz Inácio Lula da Silva has called for an emergency meeting after a plane crashed in Sao Paulo.
Mechanical flight is the use of a machine, called an aircraft, to fly. These machines include kites, helicopters, autogyros, airships, balloons, and spacecraft. Gliders provide unpowered flight. Another form of mechanical flight is parasailing. This occurs by a parachute like object being pulled by a boat.quote:
Okokquote:Op woensdag 18 juli 2007 02:14 schreef Quarks het volgende:
[..]
Mechanical flight is the use of a machine, called an aircraft, to fly. These machines include kites, helicopters, autogyros, airships, balloons, and spacecraft. Gliders provide unpowered flight. Another form of mechanical flight is parasailing. This occurs by a parachute like object being pulled by a boat.
Er zijn een heleboel mensen die ongelooflijke ongelukken hebben overleefd, dus er is nog hoop.quote:Op woensdag 18 juli 2007 02:14 schreef ErwinRommel het volgende:
Als ik de vuurzee zo op TV zie alhier, dan vrees ik dat er geen overlevenden zullen zijn
Dat is hier ook te zien op CNNquote:Op woensdag 18 juli 2007 02:14 schreef ErwinRommel het volgende:
Als ik de vuurzee zo op TV zie alhier, dan vrees ik dat er geen overlevenden zullen zijn
Verschrikkelijk om zo tot je einde te komen. Ik snap trouwens niet waarom men een vliegveld in het midden van een stad neerzet. Ik snap dat Sao Paolo met ruimtegebrek kampt, maar een vliegveld midden in de stad is vragen om destrastreuze rampen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 02:14 schreef ErwinRommel het volgende:
Als ik de vuurzee zo op TV zie alhier, dan vrees ik dat er geen overlevenden zullen zijn
quote:SAO PAULO, Brazil (CNN) -- A TAM Airline passenger plane carrying as many as 170 people crashed Tuesday while attempting to land at Sao Paulo's Congonhas domestic airport, the airline said.
The statement did not say how many people were on board. There was no immediate word on survivors.
The plane apparently struck a building. Video footage from the scene showed visible flames at the crash site and a TAM sign visible on the building.
Flight JJ3054, an Airbus A320, was coming to Sao Paulo from Porto Alegre, the airline said. Video Watch scene after plane crashes in Sao Paulo »
The airline said it could not immediately confirm the extent of the damage or the number of victims. Family members of those on the plane were being given assistance, it said. An airline crew was at the scene working with emergency responders.
A statement from firefighters said about 50 rescue vehicles were at the scene. The fire continues to burn, firefighters said, but rescuing people on the plane is officials' priority.
Tom Hennigan, a reporter from The Times of London in Sao Paulo, told CNN that Tuesday's weather in Sao Paulo included low-lying clouds and heavy rain.
The airport's main runway was closed for several weeks at one point while it was repaired because of a problem with water collecting on the runway, Hennigan said. It was too early, however, to say whether that may have contributed to Tuesday's incident, he said.
The airport is small and in a densely populated area, he said.
"When you fly into Congonhas airport, it is like you are literally flying past people's living rooms in apartment blocks," Hennigan said. "Then you land on the runway. It is completely surrounded by the central part of Sao Paulo city. This is not an airport out on the edge of the city. This is right in the city."
advertisement
According to the Associated Press, Brazil's deadliest crash occurred last September when a Gol Aerolinhas Inteligentes SA Boeing 737 collided with an executive jet over the Amazon rainforest.
All 154 people on the passenger jet died. The executive jet landed safely.
Is in 1920 al neergelegdquote:Op woensdag 18 juli 2007 02:17 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Verschrikkelijk om zo tot je einde te komen. Ik snap trouwens niet waarom men een vliegveld in het midden van een stad neerzet. Ik snap dat Sao Paolo met ruimtegebrek kampt, maar een vliegveld midden in de stad is vragen om destrastreuze rampen.
Dat is maar een bericht van GlobeTV. Ze zeggen dat EEN ziekenhuis ZES gewonden heeft gekregen uit het TAM gebouw alleen. Dus dit is niet een volledig aantal slachtoffers. Er worden waarschijnlijk met zo'n ramp meerdere ziekenhuizen gebruikt. Zo meldt Reuters 1 dode, CNN nu 6 zwaargewonden, GlobeTV 4 gewonden en 2 zwaargewonden, enz. Maar over de passagiers is nog niets bekend. Overigens zouden er mensen nog vastzitten en zeggen getuigen lijken te hebben gezien.quote:Op woensdag 18 juli 2007 02:10 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Valt nog mee dan.. Ik bedoel; een vliegtuig die in een gebouw/tankstation crasht is niet niks natuurlijk. Vooral midden in de stad.
Met overwegend nederlandersquote:Op woensdag 18 juli 2007 02:15 schreef golfer het volgende:
In perspectief voor de wat oudere jongeren onder ons:
De Vliegtuigramp Tenerife uit 1977, toen op Tenerife twee vliegtuigen van het type Boeing 747 op elkaar botsten. Hierbij kwamen 583 mensen om. De vliegramp is nog steeds de grootste ramp uit de luchtvaartgeschiedenis, als de aanslagen op 11 september 2001 niet worden meegerekend.
Geopend in 1936.quote:
Hebben ze 16 jaar gebouwdquote:
Drugshond.quote:Op woensdag 18 juli 2007 01:49 schreef golfer het volgende:
TT is inderdaad een beetje ongepast veranderd door.....?
Rekenwonderquote:
1920 neergelegdquote:Op woensdag 18 juli 2007 02:24 schreef Quarks het volgende:
[..]
Rekenwonder![]()
Gebruiken ze nou telkens dezelfde beelden van de brand?
De voorkant leek eerder al te zijn geblust.
Weet ik, zie het op CNN.quote:Op woensdag 18 juli 2007 02:26 schreef ErwinRommel het volgende:
Het is geen "GlobeTV"
GloboTV. maar goed, detail, en al goed genoeg om fabeltjes de wereld in te helpen.
quote:Op woensdag 18 juli 2007 02:28 schreef C21H23NO5 het volgende:
[..]
1920 neergelegd
1936 open
niet 16 jaar gebouwd, maar 16 jaar gewacht met vliegen
Bronquote:Congonhas Airport is one of Brazil's busiest airports. It's located 16 miles from town, and is used for short-distanced domestic flights.
It's officially an international airport, though no international flights have taken off in years.
The airport is named after a plant common to the area. The first flight was in 1936. Built in 1919, the airport was the city's main one into the 1980's Guarulhos was built.
The main airlines serving the airport are TAM Linhas Aéreas, Gol and VARIG. The main destinations are Rio's Santos Dumont, Brasilia, and Belo Horizonte.
Information:
Number of Passengers: 17,147,628 (2005)
Main Terminal Size: 51,535 m²
Zal het even weghalen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 01:50 schreef tong80 het volgende:
Mijn TT is veranderd. Ik had er wat anders gezet met pas wordt waarschijnlijk passagiers bedoeld maar het staat er erg ongelukkig.
raar dat ze zo lang hebben gewachtquote:
Voorbereidingen?quote:Op woensdag 18 juli 2007 02:31 schreef C21H23NO5 het volgende:
[..]
raar dat ze zo lang hebben gewacht
Ok zag het alquote:Op woensdag 18 juli 2007 02:31 schreef paddy het volgende:
[..]
Zal het even weghalen.
Leek inderdaad een beetje vreemd.
Man op CNN bevestigt dit dus.quote:Op woensdag 18 juli 2007 02:30 schreef Quarks het volgende:
Tam Airlines: 155 passengers, 14 TAM employees, 6 crew members were aboard of the aircraft.
Ze zeggen geen 10 doden. Ze zeggen zeker 1 dode en 10 gewonden.quote:Op woensdag 18 juli 2007 02:29 schreef colourAgga het volgende:
Volgens televisiestation Globo zijn er minstens 10 doden gevallen in de explosie.
Ik ben zat, vandaar dat ik hussel met woordenquote:Op woensdag 18 juli 2007 02:38 schreef MikeAtTilburg het volgende:
[..]
Ze zeggen geen 10 doden. Ze zeggen zeker 1 dode en 10 gewonden.
Inderdaadquote:
Gast heb ik je nou betrapt op het geenquote:Op woensdag 18 juli 2007 02:45 schreef tong80 het volgende:
In de Braziliaanse stad Sao Paulo is
een passagiersvliegtuig bij de landing
verongelukt.Het toestel gleed door op
de natte landingsbaan van de luchthaven
Congonhas.Het schoot over een drukke
weg,botste tegen een gebouw en vloog in
brand.
Het vliegtuig had waarschijnlijk 170
mensen aan boord.Een lokaal tv-station
meldt dat er tot nu toe 6 overlevenden
zijn gevonden.De landingsbaan was glad,
omdat het na een periode van droogte
ineens hard was gaan regenen.
Het toestel,een Airbus-320 van de
Braziliaanse maatschappij TAM,kwam uit
de zuidelijke stad Porto Alegre.
6 overlevenden gevonden.
Dat ziet er slecht uit.
De tong gaat naar binnen bij trieste berichten.quote:Op woensdag 18 juli 2007 02:48 schreef colourAgga het volgende:
[..]
Gast heb ik je nou betrapt op het geengebruiken
![]()
quote:Júlio César Redecker (Taquari, 12 of July of 1956) is one Brazilian politician with electoral base in the Great River of the South Currently is representative for the PSDB. The current legislature goes until the year of 2007, but Júlio César already was member of the house of representatives in the legislatures of 1995 1999 and 1999 the 2003. Until the year of 2003 Júlio César it was filiado to the PPB, today PP when then it entered the PSDB.
BREAKING NEWS -- SAO PAULO FIRE DEPARTMENT SAYS OVER 200 DEAD ARE AT THE SCENE OF A PLANE CRASH -- ALERTquote:Op woensdag 18 juli 2007 03:03 schreef MikeAtTilburg het volgende:
200 DODEN
http://twitter.com/BreakingNewsOn
Je held is dood.quote:Op woensdag 18 juli 2007 03:04 schreef Quarks het volgende:
Kristie Lu Stout
BREAKING NEWS -- Brazilian politician Júlio César Redecker was reportedly on board of the TAM airliner that crashed in Sao Paulo (AP)
Brakke Babelfish vertaling:
[..]
[..]
quote:JUST IN -- PSDB party says that one of its deputies, Júlio César Redecker, has been killed in the Sao Paulo plane crash. -- ALERT
Ik mis de ë.quote:Op woensdag 18 juli 2007 06:04 schreef Drugshond het volgende:
TT weer aangepast, (Nederlanse Bron ingezet)
Dat wordt per geval bepaald.quote:Op woensdag 18 juli 2007 06:15 schreef pekel het volgende:
[..]
Ik mis de ë.![]()
Bestaan er geen richtlijnen over de lengte van de baan i.c.m. het toestel wat er moet landen?
Die kans is nog steeds even groot. Echter de kans dat DAT vliegtuig nog een keer neerstort, is nihil...quote:Op woensdag 18 juli 2007 00:47 schreef LintuxCx het volgende:
Dan is statistisch gezien de kans dat er morgen een neerstort kleiner, en dat is mooi, want ik moet morgen vliegen.
Een A320 is een narrowbody, niet echt een joekel. Voor het landen op een natte baan zijn echt genoeg checklists en protocollen opgesteld. Het vliegtuig zelf heeft hoogstwaarschijnlijk ook een Anti-skid systeem. Ook hoort de omgeving van landingsbanen redelijk obstakelvrij te blijven.quote:Op woensdag 18 juli 2007 06:27 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat wordt per geval bepaald.
Eerder dit jaar zijn de regels voor Congonhas voor de grootste vliegtuigen nog aangepast precies vanwege dit probleem (van gladheid en doorschieten)
Fokkers and Boeings restricted at Congonhas Airport, Sao Paulo Brazil
The Federal Justice Ministry in Sao Paulo has determined that, from 0001hrs on February 8th, the Fokker F100, Boeing 737-700 and Boeing 737-800 will be banned from operating into Congonhas (CGH) during rain due to the risk of skidding on the runways. The judge, Ronald de Carvalho Filho, denied a motion by the Ministério Público Federal to close the runway completely during rain, but decided to restrict operations of those types. He also asked for more information about the 737-400 and may block that type too.
Mjah.. zo'n A320 is anders ook een behoorlijke jongen
http://us.airliners.net/photos/middle/9/6/3/0359369.jpg
Zonder vliegtuigen zouden ze ook niet neerstorten...quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:52 schreef __Saviour__ het volgende:
Zonder die dichte bebouwing zou er niks ernstigs gebeurd zijn.
Dat gaan ze dus onderzoeken. Maar het is sowieso al een korte landingsbaan. Dat in combinatie met slecht weer, gladheid, nog niet voltooide waterafvoer, wellicht de captain die een bepaalde remhandeling vergat of te laat inzette. Het is altijd een opeenstapeling van omstandighedenquote:Op woensdag 18 juli 2007 13:59 schreef Nytro het volgende:
idd
Waarom had dat ding aan het eind van de baan nog steeds zoveel snelheid vraag ik me af... er is dan totaal niet geremt.
Nee, niet nutteloos. Het is maar om aan te geven dat zo dicht bouwen rond een vliegveld (een bezinestation nog wel!) vroeg of laat gewoon om problemen vraagt. Doorschietende vliegtuigen gebeurt soms gewoon. Dan hoort een vliegtuig die ruimte ook te hebben, iets wat hier duidelijk niet was.quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:14 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zonder vliegtuigen zouden ze ook niet neerstorten...
Wat een nutteloze reactie.
samenloop van omstandigheden...quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:59 schreef Nytro het volgende:
idd
Waarom had dat ding aan het eind van de baan nog steeds zoveel snelheid vraag ik me af... er is dan totaal niet geremt.
Misschien probeerde ze een doorstart (of hoe dat ook heet) te maken, maar hadden ze te weinig snelheid en landingsbaan over.quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:59 schreef Nytro het volgende:
idd
Waarom had dat ding aan het eind van de baan nog steeds zoveel snelheid vraag ik me af... er is dan totaal niet geremt.
Dat terwijl Brazilië een van de vroege pioniers was in de luchtvaart.quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:41 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik hoop nu dat er snel een doorbraak komt in het Braziliaanse luchtvaartsysteem en dat er snel geld vrijgemaakt word om de luchtvaart veilig te maken naar de standaard die er nu is.
Deze crisis duurt al vele manden, bijna een jaar. Erg erg veel vertragingen, stakingen van luchtverkeersleiders, en frustraties bij velen.
Waar is dit anders.quote:Hopelijk dat de politiek nu ook inziet dat ze gewoon moeten doen wat ze moeten doen ipv hun eigen zakken te vullen.
Politici hier kun je vergelijken met fraudeurs.
Idd, Santos Dumont was een Braziliaanse luchtvaart pionier.quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:52 schreef Quarks het volgende:
[..]
Misschien probeerde ze een doorstart (of hoe dat ook heet) te maken, maar hadden ze te weinig snelheid en landingsbaan over.
[..]
Dat terwijl Brazilië een van de vroege pioniers was in de luchtvaart.
[..]
Waar is dit anders.
ja idd, Zuid-Amerika loopt nogal achter...quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:41 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik hoop nu dat er snel een doorbraak komt in het Braziliaanse luchtvaartsysteem en dat er snel geld vrijgemaakt word om de luchtvaart veilig te maken naar de standaard die er nu is.
Deze crisis duurt al vele manden, bijna een jaar. Erg erg veel vertragingen, stakingen van luchtverkeersleiders, en frustraties bij velen.
Hopelijk dat de politiek nu ook inziet dat ze gewoon moeten doen wat ze moeten doen ipv hun eigen zakken te vullen.
Politici hier kun je vergelijken met fraudeurs.
Door die crash schijnt het vliegtuig geexplodeerd te zijn, althans dat zeggen ooggetuigen hier op het nieuws vanwege de harde explosie die ze hoorden.quote:Op woensdag 18 juli 2007 18:57 schreef Re het volgende:
moet dan toch een aardige vuurgolf door dat viegtuig gegaan zijn als iedereen dood is, meestal zijn er wel overlevenden bij en schuiver...
en waarschijnelijk de brandstof opslagplaats?quote:Op woensdag 18 juli 2007 19:03 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Door die crash schijnt het vliegtuig geexplodeerd te zijn, althans dat zeggen ooggetuigen hier op het nieuws vanwege de harde explosie die ze hoorden.
Precies. Dan is 't snel gedaanquote:Op woensdag 18 juli 2007 19:05 schreef Syd het volgende:
[..]
en waarschijnelijk de brandstof opslagplaats?
De brandstof instalatie van het tankstation is niet geexplodeerd als ik het nieuws hier zo lees.quote:Op woensdag 18 juli 2007 19:05 schreef Syd het volgende:
[..]
en waarschijnelijk de brandstof opslagplaats?
Justitie wilt het vliegveld Congonhas sluiten is het aatste nieuws. Echter of dat zal gebeuren is maar de vraag gezien het een luchthaven is met de meeste vliegbewegingen in Latijns Amerika, 600 plus per dag.quote:Op donderdag 19 juli 2007 21:53 schreef poohy het volgende:
Zijn de vluchten nu volledig hervat of wordt er nog steeds maar een deel van het vliegveld gebruikt? En wat als het nu weer zo hard gaat regenen? Die banen zijn nog steeds niet gedaan![]()
Het gaat zoals gewoonlijk weer eens om het geld![]()
ja lijkt het wel op he? een kleine lichtflits zie jequote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:14 schreef poohy het volgende:
Zie ik nu voor het vliegtuig uit beeld gaat al een stuk vonken/vlammen?
Daar zal ie wel al iets raken, lantaarnpaal ofzo.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:14 schreef poohy het volgende:
Zie ik nu voor het vliegtuig uit beeld gaat al een stuk vonken/vlammen?
Ja, inderdaad.. hij gaat daar de baan al af.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:16 schreef C21H23NO5 het volgende:
[..]
ja lijkt het wel op he? een kleine lichtflits zie je
maar valt misschien hieruit wel te verklaren:
http://www.youtube.com/watch?v=Sw3JxmdlaWY&mode=related&search=
Het vliegtuig werd zonder straalomkeerder ingedeeld.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:02 schreef C21H23NO5 het volgende:
Jemig, dat ding gaat nog hard zeg...moet haast wel een doorstart aan het maken zijn:
http://www.cnn.com/video/(...)ane.landing.televisa
Helaas voor jou, maar die kans blijft even groot. Al krijg je 100x achter elkaar rood op de roulettetafel, de volgende keer is de kans dat je het krijgt nog steeds iets minder dan 50%.quote:Op woensdag 18 juli 2007 00:47 schreef LintuxCx het volgende:
Dan is statistisch gezien de kans dat er morgen een neerstort kleiner, en dat is mooi, want ik moet morgen vliegen.
Er mag gewoon gevlogen worden met een uitgeschakelde thrust reverser, alleen komen er wel weight penalties bij. Je mag bijvoorbeeld 10 ton minder meenemen. Maar ook voor de landing zijn er aparte procedures. Als de piloot wist dat hij een reverser miste en hij was op de hoogte van het slechte weer en de korte baan... tja... Uitwijken zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:10 schreef Frutsel het volgende:
Straalomkeerder stond uit (Nieuws.nl)
Een van de twee straalomkeerders van het vliegtuig dat dinsdag in Brazilië crashte, was uitgeschakeld. Straalomkeerders worden gebruikt om een toestel te laten remmen nadat het is geland. De straalomkeerder was volgens de procedures uitgeschakeld toen onderhoud aan het vliegtuig moest worden gepleegd.
De Braziliaanse televisiezender Globo TV meldt dat er vier dagen voor het ongeluk problemen waren met de rechter straalomkeerder van het toestel. De oorzaak van het probleem werd onderzocht. De luchtvaartmaatschappij TAM zegt in de uitzending dat het de bedoeling was binnen tien dagen het probleem op te sporen, maar dat het vliegtuig tot die tijd gewoon kon worden gebruikt.
Op beelden die een beveiligingscamera van het vliegtuig heeft gemaakt is te zien dat de Airbus A320 met hoge snelheid over de baan raast, waarna het aan het eind van de baan over een drukke weg schoot, een benzinestation ramde en tegen een gebouw botste. Zeker 189 mensen kwamen om. Het vliegtuig ging zeker vier keer zo snel als een toestel dat vlak daarvoor landde op de luchthaven van Sao Paulo.
Het ongeluk gebeurde op een natte en gladde landingsbaan. Critici waarschuwen al jaren voor mogelijke ongelukken op de luchthaven Congonhas, omdat de landingsbaan te kort zou zijn om te landen wanneer het asfalt nat is.
Dus de piloot heeft de straalomkeerder verkeerd gezetquote:SAO PAULO - Een fout van de piloot is de oorzaak van de vliegtuigcrash die half juli in Brazilië bijna tweehonderd mensen het leven kostte.
ANP2
Onderzoekers stellen dat ook een korte landingsbaan en een nauwe ruimte die het moeilijk maakte voor inzittenden om te ontsnappen, hebben bijgedragen aan het hoge dodental. Dat meldde een Braziliaans tijdschrift zaterdag.
De Airbus A320 met 187 mensen aan boord schoot op 17 juli tijdens de landing van de baan, schoot over een weg en boorde zich in een luchthavengebouw.
Nog maar 89 lichamen zijn geïdentificeerd, maar de autoriteiten gaan er vanuit dat het dodental zal oplopen tot bijna tweehonderd.
Motoren
Een straalomkeerder in een van de motoren stond verkeerd, aldus de onderzoekers. Terwijl de linkermotor in de achteruitstand stond en hielp af te remmen, gaf de andere juist gas.
Anders dan eerdere berichten slipte het toestel van de nationale maatschappij TAM niet op de gladde baan en deden de remmen hun werk ook goed.
Volgens "Veja" van afgelopen zondag, het weekblad dat jij noemt:quote:Op zaterdag 28 juli 2007 22:37 schreef poohy het volgende:
[..]
Dus de piloot heeft de straalomkeerder verkeerd gezet![]()
Gecondoleerdquote:Op dinsdag 31 juli 2007 18:02 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Volgens "Veja" van afgelopen zondag, het weekblad dat jij noemt:
De gezagvoerder Kleyber Lima wist dat de straalomkeerder aan de rechtermotor defect was. De routine in zo'n geval is de linker turbine in reverse zetten en de rechter op langzaam vooruit. Door onbekende oozaak heeft hij verzuimd dat laatste te doen, met als gevolg dat de ene motor volop remde en de andere volop accelereerde.
Identieke ongevallen, met precies dezelfde oorzaak vonden plaats in 1998 op de Filippijnen en in 2004 in Taipei.
Er is nu grote kritiek op Airbus dat ze dit euvel nog steeds niet hebben verholpen.
Echter, de andere twee ongelukken hadden een veel minder aantal slachtoffers: op de Filippijnen 3 doden, allen op de grond en in Taipei niet één. Dit omdat deze vliegvelden veel meer ruimte en een emergency "stopbaan" hebben. Congonhas heeft dit alles niet en daarom had de gezagvoerder geen tijd / mogelijkheid z'n fout te herstellen.
Dit is het tweede grote Braziliaanse vliegtuigongeluk in een jaar tijd en het ziet er naar uit dat er eindelijk iets gebeuren gaat. Vertragingen, cancellations, verkeersleiders die geen engels spreken, gebrek aan onderhoud en investeringen, een totaal corrupte en incapabele overheid: hopelijk gaat het nu eindelijk eens veranderen. De verantwoordelijke minister is al op straat gezet, nou de president nog ...
En helaas ken ik twee van de omgekomen 199 mensen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |