Zonder vliegtuigen zouden ze ook niet neerstorten...quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:52 schreef __Saviour__ het volgende:
Zonder die dichte bebouwing zou er niks ernstigs gebeurd zijn.
Dat gaan ze dus onderzoeken. Maar het is sowieso al een korte landingsbaan. Dat in combinatie met slecht weer, gladheid, nog niet voltooide waterafvoer, wellicht de captain die een bepaalde remhandeling vergat of te laat inzette. Het is altijd een opeenstapeling van omstandighedenquote:Op woensdag 18 juli 2007 13:59 schreef Nytro het volgende:
idd
Waarom had dat ding aan het eind van de baan nog steeds zoveel snelheid vraag ik me af... er is dan totaal niet geremt.
Nee, niet nutteloos. Het is maar om aan te geven dat zo dicht bouwen rond een vliegveld (een bezinestation nog wel!) vroeg of laat gewoon om problemen vraagt. Doorschietende vliegtuigen gebeurt soms gewoon. Dan hoort een vliegtuig die ruimte ook te hebben, iets wat hier duidelijk niet was.quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:14 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zonder vliegtuigen zouden ze ook niet neerstorten...
Wat een nutteloze reactie.
samenloop van omstandigheden...quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:59 schreef Nytro het volgende:
idd
Waarom had dat ding aan het eind van de baan nog steeds zoveel snelheid vraag ik me af... er is dan totaal niet geremt.
Misschien probeerde ze een doorstart (of hoe dat ook heet) te maken, maar hadden ze te weinig snelheid en landingsbaan over.quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:59 schreef Nytro het volgende:
idd
Waarom had dat ding aan het eind van de baan nog steeds zoveel snelheid vraag ik me af... er is dan totaal niet geremt.
Dat terwijl Brazilië een van de vroege pioniers was in de luchtvaart.quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:41 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik hoop nu dat er snel een doorbraak komt in het Braziliaanse luchtvaartsysteem en dat er snel geld vrijgemaakt word om de luchtvaart veilig te maken naar de standaard die er nu is.
Deze crisis duurt al vele manden, bijna een jaar. Erg erg veel vertragingen, stakingen van luchtverkeersleiders, en frustraties bij velen.
Waar is dit anders.quote:Hopelijk dat de politiek nu ook inziet dat ze gewoon moeten doen wat ze moeten doen ipv hun eigen zakken te vullen.
Politici hier kun je vergelijken met fraudeurs.
Idd, Santos Dumont was een Braziliaanse luchtvaart pionier.quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:52 schreef Quarks het volgende:
[..]
Misschien probeerde ze een doorstart (of hoe dat ook heet) te maken, maar hadden ze te weinig snelheid en landingsbaan over.
[..]
Dat terwijl Brazilië een van de vroege pioniers was in de luchtvaart.
[..]
Waar is dit anders.
ja idd, Zuid-Amerika loopt nogal achter...quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:41 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik hoop nu dat er snel een doorbraak komt in het Braziliaanse luchtvaartsysteem en dat er snel geld vrijgemaakt word om de luchtvaart veilig te maken naar de standaard die er nu is.
Deze crisis duurt al vele manden, bijna een jaar. Erg erg veel vertragingen, stakingen van luchtverkeersleiders, en frustraties bij velen.
Hopelijk dat de politiek nu ook inziet dat ze gewoon moeten doen wat ze moeten doen ipv hun eigen zakken te vullen.
Politici hier kun je vergelijken met fraudeurs.
Door die crash schijnt het vliegtuig geexplodeerd te zijn, althans dat zeggen ooggetuigen hier op het nieuws vanwege de harde explosie die ze hoorden.quote:Op woensdag 18 juli 2007 18:57 schreef Re het volgende:
moet dan toch een aardige vuurgolf door dat viegtuig gegaan zijn als iedereen dood is, meestal zijn er wel overlevenden bij en schuiver...
en waarschijnelijk de brandstof opslagplaats?quote:Op woensdag 18 juli 2007 19:03 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Door die crash schijnt het vliegtuig geexplodeerd te zijn, althans dat zeggen ooggetuigen hier op het nieuws vanwege de harde explosie die ze hoorden.
Precies. Dan is 't snel gedaanquote:Op woensdag 18 juli 2007 19:05 schreef Syd het volgende:
[..]
en waarschijnelijk de brandstof opslagplaats?
De brandstof instalatie van het tankstation is niet geexplodeerd als ik het nieuws hier zo lees.quote:Op woensdag 18 juli 2007 19:05 schreef Syd het volgende:
[..]
en waarschijnelijk de brandstof opslagplaats?
Justitie wilt het vliegveld Congonhas sluiten is het aatste nieuws. Echter of dat zal gebeuren is maar de vraag gezien het een luchthaven is met de meeste vliegbewegingen in Latijns Amerika, 600 plus per dag.quote:Op donderdag 19 juli 2007 21:53 schreef poohy het volgende:
Zijn de vluchten nu volledig hervat of wordt er nog steeds maar een deel van het vliegveld gebruikt? En wat als het nu weer zo hard gaat regenen? Die banen zijn nog steeds niet gedaan![]()
Het gaat zoals gewoonlijk weer eens om het geld![]()
ja lijkt het wel op he? een kleine lichtflits zie jequote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:14 schreef poohy het volgende:
Zie ik nu voor het vliegtuig uit beeld gaat al een stuk vonken/vlammen?
Daar zal ie wel al iets raken, lantaarnpaal ofzo.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:14 schreef poohy het volgende:
Zie ik nu voor het vliegtuig uit beeld gaat al een stuk vonken/vlammen?
Ja, inderdaad.. hij gaat daar de baan al af.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:16 schreef C21H23NO5 het volgende:
[..]
ja lijkt het wel op he? een kleine lichtflits zie je
maar valt misschien hieruit wel te verklaren:
http://www.youtube.com/watch?v=Sw3JxmdlaWY&mode=related&search=
Het vliegtuig werd zonder straalomkeerder ingedeeld.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:02 schreef C21H23NO5 het volgende:
Jemig, dat ding gaat nog hard zeg...moet haast wel een doorstart aan het maken zijn:
http://www.cnn.com/video/(...)ane.landing.televisa
Helaas voor jou, maar die kans blijft even groot. Al krijg je 100x achter elkaar rood op de roulettetafel, de volgende keer is de kans dat je het krijgt nog steeds iets minder dan 50%.quote:Op woensdag 18 juli 2007 00:47 schreef LintuxCx het volgende:
Dan is statistisch gezien de kans dat er morgen een neerstort kleiner, en dat is mooi, want ik moet morgen vliegen.
Er mag gewoon gevlogen worden met een uitgeschakelde thrust reverser, alleen komen er wel weight penalties bij. Je mag bijvoorbeeld 10 ton minder meenemen. Maar ook voor de landing zijn er aparte procedures. Als de piloot wist dat hij een reverser miste en hij was op de hoogte van het slechte weer en de korte baan... tja... Uitwijken zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:10 schreef Frutsel het volgende:
Straalomkeerder stond uit (Nieuws.nl)
Een van de twee straalomkeerders van het vliegtuig dat dinsdag in Brazilië crashte, was uitgeschakeld. Straalomkeerders worden gebruikt om een toestel te laten remmen nadat het is geland. De straalomkeerder was volgens de procedures uitgeschakeld toen onderhoud aan het vliegtuig moest worden gepleegd.
De Braziliaanse televisiezender Globo TV meldt dat er vier dagen voor het ongeluk problemen waren met de rechter straalomkeerder van het toestel. De oorzaak van het probleem werd onderzocht. De luchtvaartmaatschappij TAM zegt in de uitzending dat het de bedoeling was binnen tien dagen het probleem op te sporen, maar dat het vliegtuig tot die tijd gewoon kon worden gebruikt.
Op beelden die een beveiligingscamera van het vliegtuig heeft gemaakt is te zien dat de Airbus A320 met hoge snelheid over de baan raast, waarna het aan het eind van de baan over een drukke weg schoot, een benzinestation ramde en tegen een gebouw botste. Zeker 189 mensen kwamen om. Het vliegtuig ging zeker vier keer zo snel als een toestel dat vlak daarvoor landde op de luchthaven van Sao Paulo.
Het ongeluk gebeurde op een natte en gladde landingsbaan. Critici waarschuwen al jaren voor mogelijke ongelukken op de luchthaven Congonhas, omdat de landingsbaan te kort zou zijn om te landen wanneer het asfalt nat is.
Dus de piloot heeft de straalomkeerder verkeerd gezetquote:SAO PAULO - Een fout van de piloot is de oorzaak van de vliegtuigcrash die half juli in Brazilië bijna tweehonderd mensen het leven kostte.
ANP2
Onderzoekers stellen dat ook een korte landingsbaan en een nauwe ruimte die het moeilijk maakte voor inzittenden om te ontsnappen, hebben bijgedragen aan het hoge dodental. Dat meldde een Braziliaans tijdschrift zaterdag.
De Airbus A320 met 187 mensen aan boord schoot op 17 juli tijdens de landing van de baan, schoot over een weg en boorde zich in een luchthavengebouw.
Nog maar 89 lichamen zijn geïdentificeerd, maar de autoriteiten gaan er vanuit dat het dodental zal oplopen tot bijna tweehonderd.
Motoren
Een straalomkeerder in een van de motoren stond verkeerd, aldus de onderzoekers. Terwijl de linkermotor in de achteruitstand stond en hielp af te remmen, gaf de andere juist gas.
Anders dan eerdere berichten slipte het toestel van de nationale maatschappij TAM niet op de gladde baan en deden de remmen hun werk ook goed.
Volgens "Veja" van afgelopen zondag, het weekblad dat jij noemt:quote:Op zaterdag 28 juli 2007 22:37 schreef poohy het volgende:
[..]
Dus de piloot heeft de straalomkeerder verkeerd gezet![]()
Gecondoleerdquote:Op dinsdag 31 juli 2007 18:02 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Volgens "Veja" van afgelopen zondag, het weekblad dat jij noemt:
De gezagvoerder Kleyber Lima wist dat de straalomkeerder aan de rechtermotor defect was. De routine in zo'n geval is de linker turbine in reverse zetten en de rechter op langzaam vooruit. Door onbekende oozaak heeft hij verzuimd dat laatste te doen, met als gevolg dat de ene motor volop remde en de andere volop accelereerde.
Identieke ongevallen, met precies dezelfde oorzaak vonden plaats in 1998 op de Filippijnen en in 2004 in Taipei.
Er is nu grote kritiek op Airbus dat ze dit euvel nog steeds niet hebben verholpen.
Echter, de andere twee ongelukken hadden een veel minder aantal slachtoffers: op de Filippijnen 3 doden, allen op de grond en in Taipei niet één. Dit omdat deze vliegvelden veel meer ruimte en een emergency "stopbaan" hebben. Congonhas heeft dit alles niet en daarom had de gezagvoerder geen tijd / mogelijkheid z'n fout te herstellen.
Dit is het tweede grote Braziliaanse vliegtuigongeluk in een jaar tijd en het ziet er naar uit dat er eindelijk iets gebeuren gaat. Vertragingen, cancellations, verkeersleiders die geen engels spreken, gebrek aan onderhoud en investeringen, een totaal corrupte en incapabele overheid: hopelijk gaat het nu eindelijk eens veranderen. De verantwoordelijke minister is al op straat gezet, nou de president nog ...
En helaas ken ik twee van de omgekomen 199 mensen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |