Maar kook je voor jezelf dan ook niet elke dag? Of kook je voor jezelf ook in het vooruit?quote:Op maandag 16 juli 2007 12:51 schreef Popples het volgende:
heerlijk als je niet elke dag opnieuw hoeft te koken.
Voor spinazie is dat in ieder geval alweer achterhaald. Ik weet niet of dat voor andijvie ook al achterhaald is, maar kan me dat dus voorstellen.quote:Op maandag 16 juli 2007 16:10 schreef Leah het volgende:
Overigens mag je andijvie niet invriezen en nog een keer opwarmen. Andijvie is een nitraatrijke groente, net als spinazie. Als je dat nog een keer opwarmt vormt zich nitriet, en da's niet zo gezond
.
Hier ook nietquote:Op maandag 16 juli 2007 16:11 schreef nebelung het volgende:
En weer geen Opperdepop hier bij het mini AH-tje.
Mijn kennis is inmiddels uit een grijs verleden, dus hetzou zomaar kunnen dat dat achterhaald isquote:Op maandag 16 juli 2007 16:16 schreef Pruk het volgende:
[..]
Voor spinazie is dat in ieder geval alweer achterhaald. Ik weet niet of dat voor andijvie ook al achterhaald is, maar kan me dat dus voorstellen.
quote:Op maandag 16 juli 2007 21:29 schreef Leah het volgende:
Diepvries zakjes werken ook heel prima (100 voor 0,99 bij de action) en die kun je ook nog eens heel makkelijk vormen (lees, in een hoekje proppen
), als je niet zoveel plaats in je vriezer hebt.
Dat viel mij ook op, toen ik het de eerste keer doorbladerde. Opperdepop is niet gebaseerd op het schema van Kleintjes, vertelde YPPY me. Ik zie er meer dingen in die niet overeenkomen met dat schema.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:50 schreef Vivi het volgende:
Vandaag ook "Opperdepop"gescoord
Alleen staat er bij de fruithapjes vanaf 6 maanden wel ook sinaasappel
Drie maal raden wat ik nu hebquote:Op maandag 16 juli 2007 21:54 schreef PM-girl het volgende:
Saffier, ze kunnen het echt bestellen, anders bel je het hoofdkantoor en meld je dit. Trouwens, tegen je eigen winkel zeggen dat je het HK belt, werkt ook...! Toen stond de manager er zo en bestelde hij het persoonlijk!
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:51 schreef PM-girl het volgende:
Pagina 125 van Opperdepop met dit als resultaat![]()
![]()
[[url=http://i20.photobucket.com/albums/b224/pm-girl/th_pasta.jpg]afbeelding][/URL]
quote:
dan ga ik er morgen maar eens heen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:31 schreef Randa_v het volgende:
Ik heb Opperdepop ook in huis. Door mee telezen was ik ook wel geinterreseerd. In Weert lag bij de AH een flinke stapel verstopt bij de boeken. En er staan zeker lekkere recepten in.![]()
![]()
Ik wist niet of hij dat mocht hebben want daar had ik al wel aan zitten denken.quote:Op maandag 27 augustus 2007 21:31 schreef Bass-Miss het volgende:
Met oliefolie wordt het smeuiger, zit er meer smaak in, en vet hebben ze toch nodig.
Bij de Konmar hier hebben ze altijd Pompoen, bij de Indische en Surinaamse groenten liggen. Net als zoete aardappel, dat vinden ze ook heerlijk, die smurfenquote:Op woensdag 29 augustus 2007 23:01 schreef beefcake het volgende:
Ik gebruik helemaal geen extra vloeistofIk stoom de groenten en maak het fijn met de staafmixer. Die maakt het zo glad dat het vloeibaar is. Ik doe door het fruit juist wat Liga (1e of 2e stap) om het wat steviger te maken. Het zelf prutjes maken is trouwens echt leuk! Ik wil alleen zo graag pompoen klaarmaken maar ik kan het nergens vinden
Of moet ik wachten tot de herfst?
Ik heb van Tupperware een geel en een blauw rond bakje met een groen dekseltje. Erg fijn om eerste hapjes in te vervoeren.quote:Op maandag 16 juli 2007 09:02 schreef Pruk het volgende:
Hoe bewaren jullie de dingen in de vriezer? Vriezen julli in in bakjes of zakjes?
Ik heb binnenkort een tupperwareparty en ben me dus een beetje aan het orienteren
Ik zag 'm ook vandaag en wilde het al komende melden hierquote:Op maandag 16 juli 2007 09:08 schreef Pruk het volgende:
Opperdepop ligt trouwens weer in de winkel. Alleen vergat ik voor mezelf er eentje mee te nemen
Ik heb dat ding ook altijd super gevonden en wilde hem jaren geleden al kopen maar kon mezelf tegenhouden. Nu hoeft het niet meerquote:Op woensdag 19 september 2007 19:11 schreef p_iglet het volgende:
offtopic
Pruk die hollebol is leuk!!! Mijn moeder heeft jarenlang een hollebol bewaart in de kleurtjes die ik mooi vind voor als ze ooit een kleinkind zou krijgen. Nu ligt ie op pepijn zijn kamer voor in de toekomst
Hier hebben we 'm ook, is favoriet van Isa!quote:Op woensdag 19 september 2007 19:17 schreef Pruk het volgende:
[..]
Ik heb dat ding ook altijd super gevonden en wilde hem jaren geleden al kopen maar kon mezelf tegenhouden. Nu hoeft het niet meer
Bij de jumbo krijg je ook kipgehakt, da's hier een succesquote:Op dinsdag 25 september 2007 13:20 schreef PM-girl het volgende:
Succes: marokkaanse gehaktballetjes!
Succes: tortilla's met gehakt!
Ik vind het overigens wel lastig, welk vlees te kiezen. Gehakt gaat supermakkelijk natuurlijk, maar kip oid is toch lastig te kauwen met 1,5 kies.
quote:Op woensdag 19 september 2007 17:50 schreef klotezooi het volgende:
Wij hebben het vroeger wel ingevroren, maar tegenwoordig niet meer
Hij eet gewoon mee met de pot en dat gaat gelukkig goed
Af en toe kopen we nog wel eens potjes olvarit
Anna eet het liefst spruitjes en donkerbruin (zo ongeveer het donkerste wat er is) brood. Bij chocola en snoep schudt ze heftig nee.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 08:45 schreef Stiemie het volgende:
Popples gelukkig nog een pannenkoeken-haatsterWas al bang dat Linde niet helemaal normaal was
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 08:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Anna eet het liefst spruitjes en donkerbruin (zo ongeveer het donkerste wat er is) brood. Bij chocola en snoep schudt ze heftig nee.. Alhoewel ze de laatste tijd wel steeds vaker een hapje gebak meesnoept op een verjaardag ofzo.
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:33 schreef Faja-Lobi het volgende:
De meeste mensen met kinderen weten vast en zeker dat er tijden zijn dat ze beduidend minder goed eten dan normaliter. En al onze kinderen, wij zelf ook, hebben zo ook allemaal hun eigen favoriete gerecht/hapje. In dit topic zou ik het leuk vinden om dat ene gerecht of dat ene hapje uit de doeken te doen waar je je kinderen wel mee aan het eten krijgt of waar ze nog net niet dagelijks om vragen.
Ik zelf ben geen keukenprinses, ik heb een man die gek is op koken en ik zelf sta een enkele keer in de keuken. Dit gerecht maak ik wel zelf, okay het recept komt wel van een AH kaartje jaren terug, geloof een jaar of 7 terug, en heb er mijn eigen draai aan gegeven. De kinderen vinden het heerlijk en het is ondanks een taart een aardige maaltijd.
(Pittige) worteltaart
5 plakjes deeg voor hartige taart (ik haal meestal gewone bladerdeeg) diepvries (van Koopmans) 450 gr
1 rode paprika
stuk salami of ontbijtspek
2 winterwortels
2 eetlepels zonnebloemolie
4 eieren
75 ml slagroom (bekertje van 125 ml)
2 zakjes geraspte kaas (voor de pittige variant kan je Frico Red Hot nemen) a 100 gram
quichevorm ingevet 24 cm doorsnee (ik heb geen quichevorm en gebruik gewoon een springvorm, ik doe ook het restantje bladerdeeg in reepjes over de taart heen)
Over voorverwarmen op 200 graden celcius. Deeg ontdooien en de ingevette bakvorm er mee bekleden, daarna met vork op verschillende plaatsen inprikken. Paprika en wortel schoonmaken, in blokjes snijden en in een braadpan met olie samen met de salami circa 5 minuten bakken. Gooi het paprika, wortel en salami (of bacon) in de bakvorm. Eieren loskloppen met zout, room en kaas. Hierna mengsel over bakvorm verdelen. Taart in het midden van oven in circa 30 minuten goudbruin bakken.
Je kan er voor kiezen om de salami achterwegen te laten, dat is namelijk ook het originele recept maar ik vind het wel lekker er door heen. Ik gebruik meestal het restant balderdeeg om de bovenkant mee te bedekken maar je kan het ook open laten. Mocht je het bedekken laat dan de taart nog even iets langer bakken, een minuut of 5.
Dus wat is jullie succes recept ? Doe inspiratie op bij andere ouders maar beperk je tot 1 recept zodat we niet straks een topic in CUL worden.
Wij hebben het niet gebruikt bij de echte eerste hapjes. Ik denk dat we dat soort kruiden vanaf een maand of 9 zijn gaan gebruiken. En dan nog mild. Maar je kunt zo'n saus ook prima achteraf kruiden. Gehakt gebruiken we altijd gewoon zo..quote:Op zondag 26 juli 2009 18:36 schreef DJMO het volgende:
ik ben al wel speciaal zoutloos gaan koken deepfreeze; zodat ik het niet een keer vergeet als ik jan mee wil laten eten![]()
maar ik dacht dat champignons pas na het eerste jaar mochten omdat een schimmel is. en het gehakt kruid ik altijd met twee bouillonblokjes dus das vrij zout. daar moet ik maar eens een andere oplossing voor zoeken dan. maar mogen bijvoorbeeld knoflook en paprikapoeder, kerriepoeder dan wel als kruid??
Dat wilde ik ook net zeggen!quote:Op zondag 26 juli 2009 19:57 schreef Jojogirl het volgende:
Spinazie mag je toch ook niet 2x verwarmen i.v.m. nitraten?
Ik ga zo zelf weer een paar erg standaard hapjes maken (aardappel met wortel en aardappel met boontjes) voor Isis.
Ik houd persoonlijk wel van een goeie Merlot...quote:Op maandag 27 juli 2009 21:13 schreef Ticootje het volgende:
jen heeft wel fruitpotjes gehad, omdat ik die zo lekker vind.
Ik sta er eigenlijk verbaasd van hoe erg dat introductieschema afwijkt van wat je kan kopen in potjes! In dat schema staat bijvoorbeeld dat je bruine bonen pas mag geven bij 9-12 maanden, in potjes kan je het kopen en dan staat er op 4+ maanden! (En zo nog een heleboel andere voorbeelden)quote:Op maandag 27 juli 2009 15:19 schreef cattie het volgende:
Introductieschema voor DJMO en alle anderen. Daar staat duidelijk wat wanneer mag. Fee krijgt nog gewoon een gekookt worteltje, of broccoli enz. Bij Ive zijn we langzaam over gegaan naar met de pot mee eten. Eten wij pasta met tomatensaus, dan krijgt Fee nu wat tomaat, straks tomaat met champignon, en zo bouwen we het op naar helemaal mee-eten. Echt apart koken heb ik bij Ive nauwelijks gedaan en zal ik nu weer niet echt doen.
aAt kan het ook wel zijn ja. Hij wil alleen maar heel glad gepureerd hebben.quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:10 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ik denk dat het geen vers maar wel potjes lusten mischien meer met de structuur te maken heeft dan met de smaak.
Dana heeft ook een tijdje alleen potjes gegeten, vers moest ze niks van hebben. Maar het lukte me dan ook niet om het vers eten net zo fijn en vloeibaar te maken als het eten in de potjes.
Uiteindelijk kwam ik erachter dat ze vers eten wel at als ik het in stukjes gaf zodat ze het zelf kon eten. Dus gewoon stukjes brocolli en later vlees enz.
gewoon dus een beetje "spelen" met de manier waarop je het aanbied denk ik
Hmm, ik was eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar de mening van olvarit hierover.. Dus vanochtend gemailt. Wordt ik net gebeld door nutriciaquote:Op woensdag 29 juli 2009 11:30 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ik sta er eigenlijk verbaasd van hoe erg dat introductieschema afwijkt van wat je kan kopen in potjes! In dat schema staat bijvoorbeeld dat je bruine bonen pas mag geven bij 9-12 maanden, in potjes kan je het kopen en dan staat er op 4+ maanden! (En zo nog een heleboel andere voorbeelden)
quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:09 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Hmm, ik was eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar de mening van olvarit hierover.. Dus vanochtend gemailt. Wordt ik net gebeld door nutricia![]()
Maar ze gaan daar voornamelijk af op de adviezen van het voedingscentrum, landelijke richtlijnen over voeding en wetenschappelijk onderzoek. Zoals zij het uitlegde:
Bijvoorbeeld aardbeien worden bij allergie gevoelige kindjes pas vanaf een jaar geadviseerd. Maar voor niet-allergische kindjes kun je die al prima voor het jaar geven.
Zelfde met bruine bonen. Kindjes die gevoelig zijn voor winderigheid kun je beter wachten. Maar er is nergens een duidelijk onderzoek waarom je bruine bonen niet onder de 9 maanden mag geven (behalve die winderheid dus). Met kolen houden ze wel weer 1 jaar aan, omdat daar de kans op darmklachten wel groot is.
Daarnaast worden dingen even goed verhit, waardoor een aantal allergenen (bijv van appel of aardbei) een stuk minder aanwezig zijn.
Eigenlijk was de conclusie: Kijk naar je kindje, is het allergie gevoelig, dan kun je die potjes met aardbei nog even mijden. Heeft je kind krampjes, wacht dan even met die bonen. Maar als je het wel wil geven, mag je het gerust proberen. Hetzelfde geld voor bijvoeden voor de 6 maanden. Voor allergische kindjes adviseert nurtilon ook tot 6 maanden te wachten en dan de allergene producten te vermijden in het begin.
(dit is hun verhaal dus!)
Persoonlijk zijn we wel begonnen met het schema van borstvoeding.com. Maar Chris reageerde nergens op, dus zij we een aantal dingen wel eerder gaan geven. Dat ging met alles goed, behalve rode kool. Dat ging pas met 13 maanden goed (met 10 en 11 niet)
Heel veel!! Want het CB zegt dat en die hebben er verstand van...quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:07 schreef Deepfreeze het volgende:
Maar hoeveel moeders zouden dan toch fruit zijn gaan geven?
Wij zijn net begonnen met groente te geven. Gewoon zelf vers gemaakt. Voor een kind van 6 maanden is het toch niet bepaald een groot kookkunstje. Het groente puur in water koken, pureren, en hooguit een klein beetje olie, bv of kv toevoegen. Meer kun je er nog niet mee doen. Ik vroeg me af vanaf welke leeftijd kinderen groente met aardappel mogen eten? Vanaf welke leeftijd kun je wat grovere geprakte groente met stukjes geven. Een broodkorstje ging er namelijk bij Jair makkelijk in.quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:11 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
aAt kan het ook wel zijn ja. Hij wil alleen maar heel glad gepureerd hebben.
Hoe bedoel je?quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:03 schreef Jojogirl het volgende:
Ik vraag me dan toch heel hard af wat die ouders zelf eten als ik dat soort verhalen hoor.
vanaf 6 maanden tot 4jaar. het boek is in leeftijden in gedeeltquote:Op maandag 3 augustus 2009 21:12 schreef Tinuviel het volgende:
Voor welke leeftijden zijn de recepten in de Opperdepop?
Misschien moet ik je die dan maar voor je volgende verjaardag geven Guuzewuuzen. Zo wisselen we lekker kookgerei uit.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:26 schreef Guuzewuus het volgende:
Oh ja, zo'n grilpan wil ik ook nog ooit ...
Bij onze Appie liggen ze nog in de bak met spullen die eruit gaan. ¤8,99 kost ie als ik het goed zag.quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:56 schreef _Ingrid_ het volgende:
Opperdepop is niet meer te koop bij ah helaas. Wel via marktplaats voor rond de 20,- zag ik.
Erwtjes, hoe doe je dat? Ik wil wel graag een keer doperwtjes maken, maar ik ken ze alleen uit potquote:Op woensdag 3 februari 2010 10:08 schreef Nijna het volgende:
Ik heb lekker nieuw gemaakt, die kleine eet gewoon 1 appel en een halve banaan weg....
Gisteravond had ik erwtjes met courgette gemaakt (uit de opperdepop), eerste hap keek ze een beetje van wat is dit dan... maar daarna bleef dat mondje maar open gaan. Leuk hoor!
Eergisteren had ze broccoli uit het vuistje, vind ze ook lekker. En ik denk dat ik vanavond broccoli met aardappel geef, eerst maar eens kijken of ze het uit het vuistje wil eten en anders prak ik het wel door elkaar.
Invriezen werkt heel goed. Je maakt gewoon een hele berg en stopt dat in die ijsblokjesdoosjes. Dat vries je in. Even voor het geven een paar ijsblokjes met voeding eruit halen (ontdooien heel snel) en wat roeren en klaar ben jequote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:25 schreef Nijna het volgende:
Wellicht was invriezen handiger geweest? Iemand ervaring?
diepvries.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:21 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Erwtjes, hoe doe je dat? Ik wil wel graag een keer doperwtjes maken, maar ik ken ze alleen uit pot![]()
Is toch heel zacht... En ja het vergt wat hand-oog coordinatie en fijne motoriek.quote:Op woensdag 3 februari 2010 13:41 schreef miss_sly het volgende:
Erwtjes wil ik ook graag een keer doen, maar dat is rapleyend niet zo handig, denk ik? erg klein en echt iets om zich toch in te verslikken?
Dat vind ik trouwens wel echt heel mooi om te zien, hoe snel dat verbetert nu ze eenmaal bezig is. Ze kan al bijna echt bewust een bepaald boontje ofzo pakken, terwijl ze twee weken geleden nog niet eens echt iets kon pakkenquote:Op woensdag 3 februari 2010 13:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Is toch heel zacht... En ja het vergt wat hand-oog coordinatie en fijne motoriek.
Diepvriesdoperwten zijn niet zacht.quote:Op woensdag 3 februari 2010 13:42 schreef Ticootje het volgende:
Is toch heel zacht... En ja het vergt wat hand-oog coordinatie en fijne motoriek.
Wel als je ze kookt.quote:Op woensdag 3 februari 2010 13:56 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Diepvriesdoperwten zijn niet zacht.
Hoe geeft je deze gerechten dan Basboussa, in hele kleine stukjes gesneden? Want sommige dingen zijn best groot.quote:Op maandag 1 februari 2010 00:24 schreef Basboussa het volgende:
Favorietjes hier:
Zoete aardappelschijfjes uit de oven
Ovengedroogde kerstomaatjes
Gevulde courgette (die kleintjes) met rijst, gehakt en gekookt in tomatensaus
Gewone schijfjes courgette gekookt in tomatensaus met knoflook
Molokhiya met rijst en beetje citroen
Rijst met doperwtjes en beetje munt
Linzensoep (beetje laten indikken)
Rijst met linzen (mujaddara)
Kip, met yoghurtsaus met komkommer, mint en knoflook
Indiase curry met groenten en kokosmelk, niet pittig
Pasta, alle soorten pasta
Aardappelen gekookt, met beetje olijfolie en munt
welk merk heb je dan? Ik haal altijd ah huismwerk (in zo'n donkerrode zak), maar die krijg ik niet zacht als ik ze 15 minuten kook?quote:
Gewoon... ik dacht huismerk hoogvliet of bonduel (hoe je dat ook schrijft). En ik liet ze net zo lang koken tot ze zacht waren.. geen idee of dat 15 minuutjes was?quote:Op woensdag 3 februari 2010 14:02 schreef willempjewever het volgende:
[..]
welk merk heb je dan? Ik haal altijd ah huismwerk (in zo'n donkerrode zak), maar die krijg ik niet zacht als ik ze 15 minuten kook?
ze zijn trouwens veel lekkerder dan die potdoperwten en ik vraag het ook meer voor mijzelf dan voor mijn kinderen
Ik ga het eens proberen, nu zijn het halve stuiterballen en dat lust ik wel, maar mijn zoon niet. Maarja, mijn zoon heeft nu wijselijk besloten dat alleen brood met pindakaas en pasta erg goed voor hem is en heeft nu ook de aardappels afgezworen. Zelfs zijn favoriete hamburgerertjes wil hij niet meer. Nu al aan het puberen!quote:Op woensdag 3 februari 2010 14:03 schreef Ticootje het volgende:
Gewoon... ik dacht huismerk hoogvliet of bonduel (hoe je dat ook schrijft). En ik liet ze net zo lang koken tot ze zacht waren.. geen idee of dat 15 minuutjes was?
Hier is alles wat groen is bah...quote:Op woensdag 3 februari 2010 14:07 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Ik ga het eens proberen, nu zijn het halve stuiterballen en dat lust ik wel, maar mijn zoon niet. Maarja, mijn zoon heeft nu wijselijk besloten dat alleen brood met pindakaas en pasta erg goed voor hem is en heeft nu ook de aardappels afgezworen. Zelfs zijn favoriete hamburgerertjes wil hij niet meer. Nu al aan het puberen!
ja dat met die rozijntjes kwam ik laatst ook achter. Dacht die het met een jaar wel zou kunnen verteren.quote:Op woensdag 3 februari 2010 14:11 schreef Nijna het volgende:
Net als rozijntjesen die frummeltjes van broccoli zijn ook nog goed te herkennen in de luier..
ik week regelmatig een half handje rozijnen en die gaan dan door fruit of groente heen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:30 schreef mikoxx het volgende:Lekkere verhalen hier!
* mikoxx heeft genoteerd en gaat morgen doperwtjes halen![]()
Dank!
Fruit geef ik ook altijd vers (ik heb een babycook, die stoomt alles eerst (schijnt ook nog gezonder te zijn dan koken) en daarna pureert ie. Ideaal, vind ik. Ook 'hardere' stukken fruit gaan prima met dat ding
En, wanneer mogen rozijntjes eigenlijk?
quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:56 schreef mikoxx het volgende:
Hey, check! Dank je Vicky, tjongejonge bovenstebeste als we jou niet hadden gehad....
Vanavond wilden wij jouw recept met de zoete aardappelschijfjes proberen Basboussa. Helaas konden wij geen aardappelschijfjes krijgen bij de super. Dus met gewone aardappeltjes gemaakt, wedges met beetje basilicum, rosmarijn en peterselie. Daarnaast (zoete) wortelkoekjes gebakken met een vleugje kaneel en zalm. Als je met liefde kookt merkt zo'n kleintje dat blijbaar ook. Heeft erg goed gegeten. Ik dacht dat die klaar was en at nog een beetje van zijn eten, bleek later dat die toch nog meer wilde. Basboussa mag ik svp de recepten van de ovengedroogde kerstomaatjes, de gevulde courgette, linzensoep en rijst met linzen (mujaddara). Je kan het ook pmen.quote:Op maandag 1 februari 2010 00:24 schreef Basboussa het volgende:
Favorietjes hier:
Zoete aardappelschijfjes uit de oven
Ovengedroogde kerstomaatjes
Gevulde courgette (die kleintjes) met rijst, gehakt en gekookt in tomatensaus
Gewone schijfjes courgette gekookt in tomatensaus met knoflook
Molokhiya met rijst en beetje citroen
Rijst met doperwtjes en beetje munt
Linzensoep (beetje laten indikken)
Rijst met linzen (mujaddara)
Kip, met yoghurtsaus met komkommer, mint en knoflook
Indiase curry met groenten en kokosmelk, niet pittig
Pasta, alle soorten pasta
Aardappelen gekookt, met beetje olijfolie en munt
Ik gebruik gewoon kruiden en specerijen, maar kijk uit met zout... Krijg zelf geen droge aardappels weg, dus met een laagje 'smaak' is het ook voor Beisan veel beter te behappen...quote:Op zondag 7 februari 2010 00:12 schreef huuphuup het volgende:
tvp! (6 posts voor het topic sluit)
Basboussa ik hou me aanbevolen voor recepten![]()
ik vroeg me af, B. en ik eten altijd érg scherp (denk aan enkele eetlepels sambal of 4 of meer pepers door een maaltijd.) en sowieso eten we altijd erg gekruid. We zitten goed in de knoflook en ui enzo over te algemeen![]()
hoe snel kan ik dingen voor Amélie ook op smaak maken? Okay ik begrijp dat ik haar geen dingen met sambal moet geven, maar bijvoorbeeld iets met knoflook? Of dingen zoals tomaatjes met rozemarijn uit de oven ofzo?
En indische dingen zoals rendang waar toch heel wat kruiden inzitten? Die zou ik wel mild houden voor haar maar kunnen de andere kruiden die erin zitten dan wel? kindjes in thailand en indonesië worden toch ook groot zou je denken dus je hoeft toch niet per se kruidenloos te koken de eerste tijd?
kijk aan, thanksquote:Op zondag 7 februari 2010 03:40 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Ik gebruik gewoon kruiden en specerijen, maar kijk uit met zout... Krijg zelf geen droge aardappels weg, dus met een laagje 'smaak' is het ook voor Beisan veel beter te behappen...Volgens mij is dat geen probleem, mijn huisarts, een hele relaxte Pakistaanse dame, vond het juist een goed idee. Zo wennen ze wat meer aan verschillende smaakjes, en aan 'volwassen smaken', maar pittig moet je nog mee uitkijken. (Logisch) En als je van jezelf al kruidig eet, en bv geeft, dan krijgt dochter daar dus vanzelf wat van mee. En dan is ze dus al heel wat verschillende smaakjes gewend.
En knoflook? Hardstikke gezond!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |