Bij onze Appie liggen ze nog in de bak met spullen die eruit gaan. ¤8,99 kost ie als ik het goed zag.quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:56 schreef _Ingrid_ het volgende:
Opperdepop is niet meer te koop bij ah helaas. Wel via marktplaats voor rond de 20,- zag ik.
Erwtjes, hoe doe je dat? Ik wil wel graag een keer doperwtjes maken, maar ik ken ze alleen uit potquote:Op woensdag 3 februari 2010 10:08 schreef Nijna het volgende:
Ik heb lekker nieuw gemaakt, die kleine eet gewoon 1 appel en een halve banaan weg....
Gisteravond had ik erwtjes met courgette gemaakt (uit de opperdepop), eerste hap keek ze een beetje van wat is dit dan... maar daarna bleef dat mondje maar open gaan. Leuk hoor!
Eergisteren had ze broccoli uit het vuistje, vind ze ook lekker. En ik denk dat ik vanavond broccoli met aardappel geef, eerst maar eens kijken of ze het uit het vuistje wil eten en anders prak ik het wel door elkaar.
Invriezen werkt heel goed. Je maakt gewoon een hele berg en stopt dat in die ijsblokjesdoosjes. Dat vries je in. Even voor het geven een paar ijsblokjes met voeding eruit halen (ontdooien heel snel) en wat roeren en klaar ben jequote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:25 schreef Nijna het volgende:
Wellicht was invriezen handiger geweest? Iemand ervaring?
diepvries.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:21 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Erwtjes, hoe doe je dat? Ik wil wel graag een keer doperwtjes maken, maar ik ken ze alleen uit pot![]()
Is toch heel zacht... En ja het vergt wat hand-oog coordinatie en fijne motoriek.quote:Op woensdag 3 februari 2010 13:41 schreef miss_sly het volgende:
Erwtjes wil ik ook graag een keer doen, maar dat is rapleyend niet zo handig, denk ik? erg klein en echt iets om zich toch in te verslikken?
Dat vind ik trouwens wel echt heel mooi om te zien, hoe snel dat verbetert nu ze eenmaal bezig is. Ze kan al bijna echt bewust een bepaald boontje ofzo pakken, terwijl ze twee weken geleden nog niet eens echt iets kon pakkenquote:Op woensdag 3 februari 2010 13:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Is toch heel zacht... En ja het vergt wat hand-oog coordinatie en fijne motoriek.
Diepvriesdoperwten zijn niet zacht.quote:Op woensdag 3 februari 2010 13:42 schreef Ticootje het volgende:
Is toch heel zacht... En ja het vergt wat hand-oog coordinatie en fijne motoriek.
Wel als je ze kookt.quote:Op woensdag 3 februari 2010 13:56 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Diepvriesdoperwten zijn niet zacht.
Hoe geeft je deze gerechten dan Basboussa, in hele kleine stukjes gesneden? Want sommige dingen zijn best groot.quote:Op maandag 1 februari 2010 00:24 schreef Basboussa het volgende:
Favorietjes hier:
Zoete aardappelschijfjes uit de oven
Ovengedroogde kerstomaatjes
Gevulde courgette (die kleintjes) met rijst, gehakt en gekookt in tomatensaus
Gewone schijfjes courgette gekookt in tomatensaus met knoflook
Molokhiya met rijst en beetje citroen
Rijst met doperwtjes en beetje munt
Linzensoep (beetje laten indikken)
Rijst met linzen (mujaddara)
Kip, met yoghurtsaus met komkommer, mint en knoflook
Indiase curry met groenten en kokosmelk, niet pittig
Pasta, alle soorten pasta
Aardappelen gekookt, met beetje olijfolie en munt
welk merk heb je dan? Ik haal altijd ah huismwerk (in zo'n donkerrode zak), maar die krijg ik niet zacht als ik ze 15 minuten kook?quote:
Gewoon... ik dacht huismerk hoogvliet of bonduel (hoe je dat ook schrijft). En ik liet ze net zo lang koken tot ze zacht waren.. geen idee of dat 15 minuutjes was?quote:Op woensdag 3 februari 2010 14:02 schreef willempjewever het volgende:
[..]
welk merk heb je dan? Ik haal altijd ah huismwerk (in zo'n donkerrode zak), maar die krijg ik niet zacht als ik ze 15 minuten kook?
ze zijn trouwens veel lekkerder dan die potdoperwten en ik vraag het ook meer voor mijzelf dan voor mijn kinderen
Ik ga het eens proberen, nu zijn het halve stuiterballen en dat lust ik wel, maar mijn zoon niet. Maarja, mijn zoon heeft nu wijselijk besloten dat alleen brood met pindakaas en pasta erg goed voor hem is en heeft nu ook de aardappels afgezworen. Zelfs zijn favoriete hamburgerertjes wil hij niet meer. Nu al aan het puberen!quote:Op woensdag 3 februari 2010 14:03 schreef Ticootje het volgende:
Gewoon... ik dacht huismerk hoogvliet of bonduel (hoe je dat ook schrijft). En ik liet ze net zo lang koken tot ze zacht waren.. geen idee of dat 15 minuutjes was?
Hier is alles wat groen is bah...quote:Op woensdag 3 februari 2010 14:07 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Ik ga het eens proberen, nu zijn het halve stuiterballen en dat lust ik wel, maar mijn zoon niet. Maarja, mijn zoon heeft nu wijselijk besloten dat alleen brood met pindakaas en pasta erg goed voor hem is en heeft nu ook de aardappels afgezworen. Zelfs zijn favoriete hamburgerertjes wil hij niet meer. Nu al aan het puberen!
ja dat met die rozijntjes kwam ik laatst ook achter. Dacht die het met een jaar wel zou kunnen verteren.quote:Op woensdag 3 februari 2010 14:11 schreef Nijna het volgende:
Net als rozijntjesen die frummeltjes van broccoli zijn ook nog goed te herkennen in de luier..
ik week regelmatig een half handje rozijnen en die gaan dan door fruit of groente heen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:30 schreef mikoxx het volgende:Lekkere verhalen hier!
* mikoxx heeft genoteerd en gaat morgen doperwtjes halen![]()
Dank!
Fruit geef ik ook altijd vers (ik heb een babycook, die stoomt alles eerst (schijnt ook nog gezonder te zijn dan koken) en daarna pureert ie. Ideaal, vind ik. Ook 'hardere' stukken fruit gaan prima met dat ding
En, wanneer mogen rozijntjes eigenlijk?
quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:56 schreef mikoxx het volgende:
Hey, check! Dank je Vicky, tjongejonge bovenstebeste als we jou niet hadden gehad....
Vanavond wilden wij jouw recept met de zoete aardappelschijfjes proberen Basboussa. Helaas konden wij geen aardappelschijfjes krijgen bij de super. Dus met gewone aardappeltjes gemaakt, wedges met beetje basilicum, rosmarijn en peterselie. Daarnaast (zoete) wortelkoekjes gebakken met een vleugje kaneel en zalm. Als je met liefde kookt merkt zo'n kleintje dat blijbaar ook. Heeft erg goed gegeten. Ik dacht dat die klaar was en at nog een beetje van zijn eten, bleek later dat die toch nog meer wilde. Basboussa mag ik svp de recepten van de ovengedroogde kerstomaatjes, de gevulde courgette, linzensoep en rijst met linzen (mujaddara). Je kan het ook pmen.quote:Op maandag 1 februari 2010 00:24 schreef Basboussa het volgende:
Favorietjes hier:
Zoete aardappelschijfjes uit de oven
Ovengedroogde kerstomaatjes
Gevulde courgette (die kleintjes) met rijst, gehakt en gekookt in tomatensaus
Gewone schijfjes courgette gekookt in tomatensaus met knoflook
Molokhiya met rijst en beetje citroen
Rijst met doperwtjes en beetje munt
Linzensoep (beetje laten indikken)
Rijst met linzen (mujaddara)
Kip, met yoghurtsaus met komkommer, mint en knoflook
Indiase curry met groenten en kokosmelk, niet pittig
Pasta, alle soorten pasta
Aardappelen gekookt, met beetje olijfolie en munt
Ik gebruik gewoon kruiden en specerijen, maar kijk uit met zout... Krijg zelf geen droge aardappels weg, dus met een laagje 'smaak' is het ook voor Beisan veel beter te behappen...quote:Op zondag 7 februari 2010 00:12 schreef huuphuup het volgende:
tvp! (6 posts voor het topic sluit)
Basboussa ik hou me aanbevolen voor recepten![]()
ik vroeg me af, B. en ik eten altijd érg scherp (denk aan enkele eetlepels sambal of 4 of meer pepers door een maaltijd.) en sowieso eten we altijd erg gekruid. We zitten goed in de knoflook en ui enzo over te algemeen![]()
hoe snel kan ik dingen voor Amélie ook op smaak maken? Okay ik begrijp dat ik haar geen dingen met sambal moet geven, maar bijvoorbeeld iets met knoflook? Of dingen zoals tomaatjes met rozemarijn uit de oven ofzo?
En indische dingen zoals rendang waar toch heel wat kruiden inzitten? Die zou ik wel mild houden voor haar maar kunnen de andere kruiden die erin zitten dan wel? kindjes in thailand en indonesië worden toch ook groot zou je denken dus je hoeft toch niet per se kruidenloos te koken de eerste tijd?
kijk aan, thanksquote:Op zondag 7 februari 2010 03:40 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Ik gebruik gewoon kruiden en specerijen, maar kijk uit met zout... Krijg zelf geen droge aardappels weg, dus met een laagje 'smaak' is het ook voor Beisan veel beter te behappen...Volgens mij is dat geen probleem, mijn huisarts, een hele relaxte Pakistaanse dame, vond het juist een goed idee. Zo wennen ze wat meer aan verschillende smaakjes, en aan 'volwassen smaken', maar pittig moet je nog mee uitkijken. (Logisch) En als je van jezelf al kruidig eet, en bv geeft, dan krijgt dochter daar dus vanzelf wat van mee. En dan is ze dus al heel wat verschillende smaakjes gewend.
En knoflook? Hardstikke gezond!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |