abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71377617
Hij zal vanzelf wel meer vers gaan eten denk ik. Bied het wel regelmatig aan.

Kim lust hetzelfde als Anna.
Tegenwoordig gaat de macaroni, lasagne, (snack)tomaten en wortels er wel in. Vlees ook wel. Verder bar weinig. Oja, droog brood. En dan losse plakjes kaas en worst erbij.
Maar ze groeit wel goed verder.
pi_71377740
Ach het valt mee hoor. Vanavond heeft ze lekker klassiek bloemkool op. En dingen als lasagne en rijst-achtige gerechten (nasi) gaan meestal ook aardig.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  maandag 27 juli 2009 @ 22:01:25 #203
105850 Fuente
mamamuts
pi_71378584
Sara is inmiddels ook echt een tut met eten hoor, die eet amper avondeten omdat ze volgens haar alleen maar doperwten lust. Het is een faaaaase.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 29 juli 2009 @ 10:57:27 #204
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_71421396
Finn lust eigenlijk vrijwel alles, maar dat zegt dus niet dat ie ook altijd eet. Af en toe heeft ie gewoon peuterkuren en dan gaat ie in staking. Maar papa en mama winnen de strijd meestal dus uiteindelijk wordt er aardig gegeten. Alleen sperziebonen en peultjes vindt ie echt niks.

En Isis eet nog amper wat, ze lijkt het wegwerken en slikken gewoon nog niet te snappen. Maargoed, we proberen wel vanalles; brood, pasta, aardappel met groenteprut, fruit met rijstebloem/liga erdoor. Allemaal vers, want voor die 2 hapjes ga ik geen heel potje weggooien en het vers is het allemaal ook zo gemaakt.
pi_71421999
Dana eet meestal vers, maar ze wilt het dan wel ook echt zelf doen, wat nogal eens een rotzooitje word
Ze eet de laatste tijd wel wat slechter dan ik van haar gewend ben, en ook de boterhammen lijken iets minder te zijn. Maar ze at ook wel heel erg veel en het CB stond er van te kijken dat ze niet veel te zwaar was toen ik opsomde wat ze op een dag at
pi_71422364
quote:
Op maandag 27 juli 2009 15:19 schreef cattie het volgende:
Introductieschema voor DJMO en alle anderen. Daar staat duidelijk wat wanneer mag. Fee krijgt nog gewoon een gekookt worteltje, of broccoli enz. Bij Ive zijn we langzaam over gegaan naar met de pot mee eten. Eten wij pasta met tomatensaus, dan krijgt Fee nu wat tomaat, straks tomaat met champignon, en zo bouwen we het op naar helemaal mee-eten. Echt apart koken heb ik bij Ive nauwelijks gedaan en zal ik nu weer niet echt doen.
Ik sta er eigenlijk verbaasd van hoe erg dat introductieschema afwijkt van wat je kan kopen in potjes! In dat schema staat bijvoorbeeld dat je bruine bonen pas mag geven bij 9-12 maanden, in potjes kan je het kopen en dan staat er op 4+ maanden! (En zo nog een heleboel andere voorbeelden)
  woensdag 29 juli 2009 @ 12:03:46 #207
62233 Jelief
ikke lief!
pi_71423371
Ik heb Emma gewoon geen potje aangeboden, ja toen ze al redelijk met de pot mee at omdat ik dacht dat het handig was voor onderweg
Dus ik zit een beetje met dezelfde vraag als Owlet. Als je je kind alleen maar vers aanbied dan gaat het dat toch gewoon eten op een bepaald moment, dat is een kwestie van gewenning,toch? Het eerste jaar hoef je je niet druk te makenof er wel genoeg in gaat, dan is het vooral proeven en ontdekken. Als Emma een paar dagen weinig had gegeten dan maak(te) ik een pan maccaroni met véél groente,dat at ze altijd wel.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_71423546
Ik denk dat het geen vers maar wel potjes lusten mischien meer met de structuur te maken heeft dan met de smaak.

Dana heeft ook een tijdje alleen potjes gegeten, vers moest ze niks van hebben. Maar het lukte me dan ook niet om het vers eten net zo fijn en vloeibaar te maken als het eten in de potjes.

Uiteindelijk kwam ik erachter dat ze vers eten wel at als ik het in stukjes gaf zodat ze het zelf kon eten. Dus gewoon stukjes brocolli en later vlees enz.

gewoon dus een beetje "spelen" met de manier waarop je het aanbied denk ik
pi_71423800
En toch zijn potjes zo slecht nog niet. Zo komt het op mij nu over.
pi_71424165
niks mis met potjes als je het mij vraagt
  woensdag 29 juli 2009 @ 12:37:49 #211
62233 Jelief
ikke lief!
pi_71424302
Niet slecht Ingrid, maar er is beter en goedkoper. Het is hetzelfde verschil tusseneenkant en klaar maaltijd en zelf koken. Die kant en klaar maaltijd stilt ook je honger maar of het zo gezond is om datdag indag uit te eten? Er zitten toch minder vitaminen ed. in danin vers voedsel. En het lijkt mij dan nog eens moeilijker om je kind te laten wennen aan vers voedsel als het al maanden uit potjes heeft gegeten. Hoe goed ze hun best ook doen, het eten in die potjes smaakt totaal anders dan wat ik normaal kook. Ik vind de potjes die ik geproefd heb ook gewoon vies!
Dit is ook een beetje mijn lichtelijke onvermogen om mij in te leven in de keuze van anderen
pi_71424488
Amberis echt een trut met eten.... droge rijst, droge pasta, droge mie, tomaten, komkkommer, worteltjes (wel koud), kidneybonen en doperwten gaan erin.. ik vind het niet boeiend... wil ze niet eten, jammer voor haar, ze krijgt niets anders.

Bij Tess wil ik proberen om haar zo snel mogelijk met de pot mee te laten eten.

Jojo, wat is Isis een scheetje zeg!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71425108
Vicky, hier ook zo'n tutje met eten... ze krijgt niet iets anders. Dan maar niet. Gelukkig is ze wel een lekkere fruiteter (maar ook zeer selectief... banaan/appel/aardbei/peer), dus ik stop er af en toe maar wat extra fruit in. Ze groeit als een speer, dus het zal wel goed zijn...
Fake it till you make it...
pi_71425403
Amber is ook een hele grote fruiteter. Appel, banaan, aardbeien, frambozen, druiven... dat gaat er goe din.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71425491
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 12:10 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ik denk dat het geen vers maar wel potjes lusten mischien meer met de structuur te maken heeft dan met de smaak.

Dana heeft ook een tijdje alleen potjes gegeten, vers moest ze niks van hebben. Maar het lukte me dan ook niet om het vers eten net zo fijn en vloeibaar te maken als het eten in de potjes.

Uiteindelijk kwam ik erachter dat ze vers eten wel at als ik het in stukjes gaf zodat ze het zelf kon eten. Dus gewoon stukjes brocolli en later vlees enz.

gewoon dus een beetje "spelen" met de manier waarop je het aanbied denk ik
aAt kan het ook wel zijn ja. Hij wil alleen maar heel glad gepureerd hebben.
  woensdag 29 juli 2009 @ 13:18:48 #216
1762 YPPY
Yppiaans
pi_71425730
Wij zijn helemaal met vers begonnen. Anna's eerste eetfoto's heeft ze een stronk broccoli in handen. Helemaal volgens Stefan Kleintjes, rapley, vers, alles gedaan. En alsnog vertikt ze het dan ineens dat te eten. En als potjes er dan wel in gaan, doen we dat, eet ze tenminste iets.
Zelfs versgemaakte prut wilde ze niet. En aangezien niet eten echt niet goed was (met d'r erg lage gewicht), was de keuze niet moeilijk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 29 juli 2009 @ 14:06:08 #217
62233 Jelief
ikke lief!
pi_71427443
Dat snap ik dan weer wel
pi_71429826
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 11:30 schreef Raissa het volgende:

[..]

Ik sta er eigenlijk verbaasd van hoe erg dat introductieschema afwijkt van wat je kan kopen in potjes! In dat schema staat bijvoorbeeld dat je bruine bonen pas mag geven bij 9-12 maanden, in potjes kan je het kopen en dan staat er op 4+ maanden! (En zo nog een heleboel andere voorbeelden)
Hmm, ik was eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar de mening van olvarit hierover.. Dus vanochtend gemailt. Wordt ik net gebeld door nutricia

Maar ze gaan daar voornamelijk af op de adviezen van het voedingscentrum, landelijke richtlijnen over voeding en wetenschappelijk onderzoek. Zoals zij het uitlegde:
Bijvoorbeeld aardbeien worden bij allergie gevoelige kindjes pas vanaf een jaar geadviseerd. Maar voor niet-allergische kindjes kun je die al prima voor het jaar geven.
Zelfde met bruine bonen. Kindjes die gevoelig zijn voor winderigheid kun je beter wachten. Maar er is nergens een duidelijk onderzoek waarom je bruine bonen niet onder de 9 maanden mag geven (behalve die winderheid dus). Met kolen houden ze wel weer 1 jaar aan, omdat daar de kans op darmklachten wel groot is.
Daarnaast worden dingen even goed verhit, waardoor een aantal allergenen (bijv van appel of aardbei) een stuk minder aanwezig zijn.

Eigenlijk was de conclusie: Kijk naar je kindje, is het allergie gevoelig, dan kun je die potjes met aardbei nog even mijden. Heeft je kind krampjes, wacht dan even met die bonen. Maar als je het wel wil geven, mag je het gerust proberen. Hetzelfde geld voor bijvoeden voor de 6 maanden. Voor allergische kindjes adviseert nurtilon ook tot 6 maanden te wachten en dan de allergene producten te vermijden in het begin.

(dit is hun verhaal dus!)

Persoonlijk zijn we wel begonnen met het schema van borstvoeding.com. Maar Chris reageerde nergens op, dus zij we een aantal dingen wel eerder gaan geven. Dat ging met alles goed, behalve rode kool. Dat ging pas met 13 maanden goed (met 10 en 11 niet)
pi_71429963
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:09 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Hmm, ik was eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar de mening van olvarit hierover.. Dus vanochtend gemailt. Wordt ik net gebeld door nutricia

Maar ze gaan daar voornamelijk af op de adviezen van het voedingscentrum, landelijke richtlijnen over voeding en wetenschappelijk onderzoek. Zoals zij het uitlegde:
Bijvoorbeeld aardbeien worden bij allergie gevoelige kindjes pas vanaf een jaar geadviseerd. Maar voor niet-allergische kindjes kun je die al prima voor het jaar geven.
Zelfde met bruine bonen. Kindjes die gevoelig zijn voor winderigheid kun je beter wachten. Maar er is nergens een duidelijk onderzoek waarom je bruine bonen niet onder de 9 maanden mag geven (behalve die winderheid dus). Met kolen houden ze wel weer 1 jaar aan, omdat daar de kans op darmklachten wel groot is.
Daarnaast worden dingen even goed verhit, waardoor een aantal allergenen (bijv van appel of aardbei) een stuk minder aanwezig zijn.

Eigenlijk was de conclusie: Kijk naar je kindje, is het allergie gevoelig, dan kun je die potjes met aardbei nog even mijden. Heeft je kind krampjes, wacht dan even met die bonen. Maar als je het wel wil geven, mag je het gerust proberen. Hetzelfde geld voor bijvoeden voor de 6 maanden. Voor allergische kindjes adviseert nurtilon ook tot 6 maanden te wachten en dan de allergene producten te vermijden in het begin.

(dit is hun verhaal dus!)

Persoonlijk zijn we wel begonnen met het schema van borstvoeding.com. Maar Chris reageerde nergens op, dus zij we een aantal dingen wel eerder gaan geven. Dat ging met alles goed, behalve rode kool. Dat ging pas met 13 maanden goed (met 10 en 11 niet)
Je hebt gewoon met ze gebeld! Vind het opzich wel een goede uitleg.
pi_71430196
Nou ja, ze belden mij. Maar ik heb wel goede ervaringen met de nurtilon lijn. Ook niet te verkoperig, maar gewoon helder en duidelijk kijken naar jou situatie. Soms zelfs beter dan het CB
pi_71437352
Mooi verhaal van de nutrilon lijn

Maar in de praktijk zetten ze er nog steeds een zo laag mogelijke leeftijd op de verpakking. Niet omdat het vanaf dan goed is voor het kind, maar omdat dat wettelijk zo mag en 200.000 kinderen per jaar x 2 maanden extra potjes toch wel een behoorlijke omzet is.
Er staat echt niet op de verpakking "denk zelf na of u kind wellicht allergisch aangelegd is en of u nog beter even kunt wachten tot 6-8-12 maanden voordat u dit geef"

En een groot gedeelte van de ouders kan dat heel goed zelf bedenken, maar ook een behoorlijke groep mensen kijken echt niet verder dan de maanden aanduiding. Of kunnen op de verpakking gewoon niet eens meer lezen dan dat. En 99.9% van de mensen belt echt niet met de nutrilon lijn voor persoonlijk advies...

Sorry als ik wat aanvallend overkom, maar ik had vanochtend op het huisartsenspreekuur een moeder die kwam met haar zoon van 1,5 die zo slecht at.
Het kind kreeg als het zijn potje avondeten niet at dan maar 2 danoontjes. Kreeg 's morgens een of ander ontbijtpapje, dan een potje fruit, 's middags weigerde hij altijd zijn brood dus dan gaf moeder maar een grote beker chocomel dan kreeg hij nog wat binnen, 's middags met kleine broer een liga en dus 's avonds meestal 2 danootnjes.
Op de vraag of ze ook wel eens vers groente of fruit gaf kwam het antwoord: "dat lust hij niet"

Toen we ook maar even vroegen naar het eetschema van broertje van 6 maanden bleek hij er zo ongeveer hetzelfde eetschema op na te houden. Alleen dan met opvolgmelk als lunch ipv chocomel.

De reactie, ja maar er staat toch op de verpakking van 6-36 maanden?
pi_71438016
Fake it till you make it...
pi_71438390
voor die moeder
voor de reactie

Kom maar op hoor.. Dit zijn de woorden van nutrilon. Nutrilon is ook geen heilige instantie die alles weet.. Dat draait ook om geld. Ik weet zelf inderdaad ook dat die 4+ potjes ook 3+ potjes waren geweest als dat wettelijk had gemogen.

Maar eigenlijk is het ook triest dat veel ouders hun kind maar blind geven wat het CB/nutrilon/hun moeder/een gek op internet adviseert.. Niet even zelf nadenken, naar je eigen kind kijken, en een goede afweging maken.

Zo wilde mijn CB Chris met 3 maanden aan het fruit, omdat hij veel honger had. Nutrilon vroeg eerst dingen over de fles, hoelang hij dronk etc, en daarna adviseerden ze alsnog om hongerige baby voeding te geven. Dit was ook al mijn eigen idee. Maar hoeveel moeders zouden dan toch fruit zijn gaan geven?
pi_71439107
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 20:07 schreef Deepfreeze het volgende:
Maar hoeveel moeders zouden dan toch fruit zijn gaan geven?
Heel veel!! Want het CB zegt dat en die hebben er verstand van...
pi_71548839
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 13:11 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

aAt kan het ook wel zijn ja. Hij wil alleen maar heel glad gepureerd hebben.
Wij zijn net begonnen met groente te geven. Gewoon zelf vers gemaakt. Voor een kind van 6 maanden is het toch niet bepaald een groot kookkunstje. Het groente puur in water koken, pureren, en hooguit een klein beetje olie, bv of kv toevoegen. Meer kun je er nog niet mee doen. Ik vroeg me af vanaf welke leeftijd kinderen groente met aardappel mogen eten? Vanaf welke leeftijd kun je wat grovere geprakte groente met stukjes geven. Een broodkorstje ging er namelijk bij Jair makkelijk in.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_71550081
Wij hebben Chris eerst met 4 groentes laten kennismaken (van 5,5 tot 6 maand). Daarna zijn we ook de aardappel gaan toevoegen. En dan eerst in combinatie met een van die 4 groentes. Dus dat was dan met net 6 maand.
Stukje mag je zelf weten. Sommige mensen geven het kindje bij 6 maand gewoon zo een stronk broccoli, anderen pletten het tot moes. Als je durft mag je gewoon iets grover wel proberen. Kindjes hebben een behoorlijk goede kokhalsreflex, dus normaal gebeurd er niet zoveel. Behalve dat kokhalzen dus..
pi_71550135
Ik vind het eng hoor dat kokhalzen. Al gaat het wel beter.
pi_71550166
Ik heb in het begin gewoon geprakt, met een vork dus. Ik heb geen staafmixer.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 3 augustus 2009 @ 11:03:58 #229
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_71558710
Ik vraag me dan toch heel hard af wat die ouders zelf eten als ik dat soort verhalen hoor.

Bij Finn heb ik trouwens in het begin ook gepureerd, maar die was al snel toe aan grotere stukjes. En bij Isis werkt puree juist voor geen meter en gaan stukjes wat beter, dus nu stamp ik alles met de stamppostamper.
pi_71559527
dubbel
pi_71559555
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:03 schreef Jojogirl het volgende:
Ik vraag me dan toch heel hard af wat die ouders zelf eten als ik dat soort verhalen hoor.
Hoe bedoel je?
  maandag 3 augustus 2009 @ 11:57:21 #232
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_71560272
als je je kind nooit groente en fruit geeft, wat eet je zelf dan?
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_71561671
Ik eet genoeg groente en fruit. Alleen aardappels yuk. Tyler krijgt nu merendeel binnen uit potje. Vers wil hij soms. Denk echt dat het aan de structuur ligt. Vers niet glad genoeg dus. Kim is weer een ander verhaal.
  maandag 3 augustus 2009 @ 13:37:57 #234
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_71562947
We hadden het over dat stukje van p_iglet, kinderen die chocomelk te drinken krijgen omdat ze niet willen eten en 'zo krijgen ze tenminste nog iets binnen'
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_71575232
Voor welke leeftijden zijn de recepten in de Opperdepop?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_71575367
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 21:12 schreef Tinuviel het volgende:
Voor welke leeftijden zijn de recepten in de Opperdepop?
vanaf 6 maanden tot 4jaar. het boek is in leeftijden in gedeelt
maar toch even zelf kijken wat je kind kan eten. want ook daar werken ze niet met de voedingsschema van kleintjes.
mama van 3 kids!
pi_71575874
Die opperdepop, wat is dt precies?
  Licht Ontvlambaar maandag 3 augustus 2009 @ 21:48:26 #238
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_71576531
Combineer de posts voor je vraag eens...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_71576816
Opperdepop is niet meer te koop bij ah helaas. Wel via marktplaats voor rond de 20,- zag ik.
pi_71577393
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 21:31 schreef ymme het volgende:
Die opperdepop, wat is dt precies?
Google is je vriend
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_71626812
Tja wat denken jullie nou over de opperdepop? Is dat een goed receptenboek voor babys en kinderen of zijn er betere? Ben altijd dankbaar voor tips.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_71627128
Ik heb hem een tijdje geleden gekocht,moet er eigenlijk eens in gaan neuzen. De eerste keer doorbladeren vond ik er leuke lekkere recepten in staan. Ik had bij Emma een klein receptenboekje van bleuband, ook veel gebruikt. Ik kan van alles koken maar heb vaak de inspiratie niet dan vind ik het fijn als het zo 'voorgekauwd' is
pi_71627524
Ik kijk vaak op keukenkikker.nl, ook leuke recepten!

Vraag meteen: ik wil Merel wat kipfilet maken, zal ik dat koken of bakken? En als ik het moet koken, hoe lang dan? Ik kook zoiets nooit
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 5 augustus 2009 @ 17:15:52 #244
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71627572
Heb je een grilpan Fuente?
Ik sneed hem dan doormidden zodat hij lekker dun werd en dan op de grillpan. Dan blijft hij goed mals en is verder supergezond want geen toegevoegde olie of vetten ofzo.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 17:26:11 #245
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_71627786
Oh ja, zo'n grilpan wil ik ook nog ooit ...
pi_71628787
fuente zoals be dus zei. ik deed het vlees op de contactgrill van Tef*l. helaas is deze pas overleden dus moet een nieuwe kopen zodat ik daar ook weer lekkere tostis enzo op kan maken
mama van 3 kids!
pi_71631405
Ja ik heb een grillpan! Goed idee, dan doe ik dat morgen eens Ben benieuwd wat ze ervan vindt.
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 5 augustus 2009 @ 21:32:17 #248
35189 Troel
scherp en bot
pi_71634242
Ik heb opperdepop eigenlijk nooit echt gebruikt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 5 augustus 2009 @ 22:12:02 #249
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_71635489
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 17:26 schreef Guuzewuus het volgende:
Oh ja, zo'n grilpan wil ik ook nog ooit ...
Misschien moet ik je die dan maar voor je volgende verjaardag geven Guuzewuuzen. Zo wisselen we lekker kookgerei uit. Ik heb hem trouwens nog helemaal niet geprobeerd, kom ik nu plots achter. Morgen! U krijgt verslag. X
pi_71662916
Mag je groente nou weer opwarmen of niet? Of met welke groente mag het en met welke niet? Kan ik aardappel weer opwarmen? Ik had ergens gelezen (volgens mij GGD of cb informatie) dat je groente nooit mocht opwarmen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')