Mooie tabel! En dus een onderbouwing van het door mij gestelden dat allochtonen groeperingen idd crimineler zijn dan autochtonen.quote:Op donderdag 12 juli 2007 00:25 schreef maartena het volgende:
[..]
Klopt. Maar als we de cijfers van gevangenen van het CBS erbij pakken mag wel weer worden opgemerkt dat Marokkanen en Turken veel minder crimineel zijn dan Antillianen en Surinamers:
[ code verwijderd ]
Klopt Turken geven amper problemen. Met hen heb ik absoluut geen moeite.quote:Je ziet dus duidelijk dat inderdaad, allochtonen crimineler zijn dan Nederlanders, maar je ziet ook dat de twee meest criminele groepen de Antillianen en Surinamers zijn, en dan pas gevolgd door de Marokkanen en de Turken. Sterker nog, de Turken zijn zeker 5 keer zo braaf als Antillianen.
Dat wil ik dus ook. Differentiatie naar etniciteit.quote:Maar dan zou je eigenlijk de stelling nog een stap verder moeten trekken: Bestraf Antillianen twee keer zo zwaar dan Surinamers en Marokkanen, want Antillianen zitten twee keer zoveel in de gevangenis.
non-discriminatie is een groot goed. Maar het heeft ook weer zijn tol. Misschien moet non-discriminatie hier maar even niet gelden.quote:De vraag is echter, hoe ga je dit precies aanpakken? Volgens de grondwet ben je namelijk Nederlander als je een Nederlands paspoort bezit, ofwel je bent in Nederland geboren, ofwel je bent tot Nederlander genaturaliseerd. De grondwet stelt tevens dat iedereen in gelijke gevallen, gelijk behandeld dient te worden, wat dus inhoudt dat een persoon met de Nederlandse nationaliteit en een kilo coke op zak, net zo zwaar bestraft dient te worden als een andere persoon met de Nederlandse nationaliteit en een kilo coke op zak.
Wellicht een uitzondering maken in de (grondwet)wet. Want dit is typisch een onderwerp dat de grondwet een sta in de weg is. Dat kan nooit de bedoeling zijn.quote:Je zou dan toch naar huidskleur of afkomst moeten gaan kijken, en dan krijg je dus weer het probleem dat de grondwet het niet toelaat iemand met een andere huidkleur of afkomst anders te behandelen. En hoe ga je dat dan doen met halfbloedjes? Er zijn genoeg Nederlanders die getrouwd zijn met een Antilliaanse, om maar even de meest criminele groep te pakken, en als hun kind nou een kilo coke op zak heeft.... moet deze dan zwaarder worden gestraft dan een Nederlander, maar minder zwaar dan een Antilliaan? Volgens de CBS definitie is deze persoon nog steeds een allochtoon, maar deze is met een Nederlands paspoort en nationaliteit geboren.
Het klopt dat evenredig zwaarder straffen geen evenredig effect sorteert als het om repressie gaat. Verder kun je slecht iemand 1 keer de doodstraf geven. Dus dat houd een keer op.quote:Ten tweede denk ik dat zwaarder straffen niet perse helpt met het verminderen van de criminaliteit. In de VS kan men in 28 van de 50 staten de doodstraf geven, dus in meer van de helft van het land, inclusief de drie druk bevolkste staten. En toch zijn de staten waar de doodstraf in wordt gegeven niet minder crimineel dan staten waar geen doodstraf is. En eenzelfde vergelijking kan worden gemaakt voor de kleine criminaliteit. In sommige staten is het bezit van Marihuana voor eigen gebruik goed voor 3 weken cel, in andere staten is het "decriminilized" en krijg je slechts een boete. Dat betekend niet dat in de ene staat per definitie meer wietrokers zijn dan in de andere staat.
Er moeten dus tabellen worden gemaakt die rekening houd met diverse parameters. Dat is nu net mijn uitgangspunt bij de gewenste differentiatie in straftoemeting.quote:En dan heb je de Europese allochtonen. En wat doe je met een blanke Amerikaan of Australier die hier al 20 jaar woont en de bak in gaat voor een misdaad? Zwaarder straffen omdat hij onder het generale kopje "allochtoon" valt?
Ik denk zelf dat dit niet in de praktijk is te brengen.
Hoe wil jij een betrouwbaar stamboom kaartje uit allerhande buitenlanden gaan krijgen? In veel gevallen is niet eens de geboortedatum van personen gedocumenteerd.quote:Op donderdag 12 juli 2007 11:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Bij halfbloedjes kan altijd "weging" worden toegepast. Met een stamboom kaartje heb je dat zo bepaald.
Allicht, maar is er ook verschil tussen 20 jaar of levenslang? Of 15 jaar en levenslang?quote:Ik blijf van menig dat er meer moorden plaatsvinden bij 1 maand gevangenisstraf dan bij levenslang.
Er zullen altijd lastige en grijze gevallen zijn. In die gevallen moet je altijd het voorzorgsbeginsel hanteren.quote:Op donderdag 12 juli 2007 11:20 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Hoe wil jij een betrouwbaar stamboom kaartje uit allerhande buitenlanden gaan krijgen? In veel gevallen is niet eens de geboortedatum van personen gedocumenteerd.
Er zullen enkel lastige en grijze gevallen zijn. Turkije en Marokko kun je al geen fatsoenlijke stamboom gegevens van krijgen. Laat staan dat je dat wil gaan achterhalen in allerlei exotische verwegistannen waar ze 't wiel nog moeten uitvinden. Of waar een leuke (burger)oorlog aan de gang is.quote:Op donderdag 12 juli 2007 11:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Er zullen altijd lastige en grijze gevallen zijn. In die gevallen moet je altijd het voorzorgsbeginsel hanteren.
Wat jij wilt is ethniciteiten veroordelen en afstraffen..quote:Op donderdag 12 juli 2007 11:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat wil ik dus ook. Differentiatie naar etniciteit.
[..]
Wat is mis met (volks)nationalisme?quote:Op donderdag 12 juli 2007 11:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat jij wilt is ethniciteiten veroordelen en afstraffen..
Mensen moeten per individu en per daad beoordeeld worden en niet vanwege hun afkomst.
Je zit op een wansmakelijke discriminerende koers..
Absurdistisch is de weging van ' halfbloedjes'...
Wie 40 % Nederlandse voorouders heeft wordt zwaarder aangepakt dan wie 60% heeft..
En de 60-procenters worden nog steeds meer afgezeken dan wie 100% heeft.
Je morele boodschap is dat puur Hollands de deugdzaamheidzelve is en gewenst.
Dit is volksnationalisme..
Het is onderdrukking van ethnische minderheden... het is een opstapje naar racisme..als het al niet verkapt racisme is.quote:Op donderdag 12 juli 2007 11:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat is mis met (volk)nationalisme?
Nee hoor. Ik maak problemen als deze slechts bespreekbaar. We moeten onze ogen niet sluiten voor problemen.quote:Op donderdag 12 juli 2007 11:33 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het is onderdrukking van ethnische minderheden... het is een opstapje naar racisme..als het al niet verkapt racisme is.
Nee.. je wilt serieus klassejustitie invoeren..quote:Op donderdag 12 juli 2007 11:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik maak problemen als deze slechts bespreekbaar. We moeten onze ogen niet sluiten voor problemen.
Prima ...oplossen dus..quote:Een zwaar doordrenkte multiculturele samenleving geeft nu eenmaal problemen als deze. Als we die kunnen oplossen, graag.
Problemen bespreekbaar maken, oke. Maar dus niet stug vastgrijpen aan één of andere kortzichtige "oplossing". Heb je nou zelf nog steeds niet door dat de problemen die jij hiermee wilt oplossen in het niets vallen bij de problemen die je met dit soort ongelijke behandelingen gaat veroorzaken? Dus klaar. Gaat niet werken. Heb je nog andere/betere plannen misschien? (aangezien je de problemen zo graag wilt oplossen)quote:Op donderdag 12 juli 2007 11:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik maak problemen als deze slechts bespreekbaar. We moeten onze ogen niet sluiten voor problemen.
Een zwaar doordrenkte multiculturele samenleving geeft nu eenmaal problemen als deze. Als we die kunnen oplossen, graag.
Hoe wil jij het oplossen? Want integratie is gewoon mislukt. Eerlijk?quote:Op donderdag 12 juli 2007 11:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee.. je wilt serieus klassejustitie invoeren..
[..]
Prima ...oplossen dus..
En niet de samenleving ontwrichten door wie een buitenlandse afkomst heeft burgerrechten af te pakken...
Integratie bevorderen. Maar inmiddels geloof ik niet meer daarin in . Het werkt gewoon niet , zoveel verschillende etniciteiten op een postzegel.quote:Op donderdag 12 juli 2007 11:59 schreef Icelus het volgende:
[..]
Problemen bespreekbaar maken, oke. Maar dus niet stug vastgrijpen aan één of andere kortzichtige "oplossing". Heb je nou zelf nog steeds niet door dat de problemen die jij hiermee wilt oplossen in het niets vallen bij de problemen die je met dit soort ongelijke behandelingen gaat veroorzaken? Dus klaar. Gaat niet werken. Heb je nog andere/betere plannen misschien? (aangezien je de problemen zo graag wilt oplossen)
Het is maar net hoe zwartgallig je bent...quote:Op donderdag 12 juli 2007 12:24 schreef EchtGaaf het volgende:
Hoe wil jij het oplossen? Want integratie is gewoon mislukt. Eerlijk?
Dan rest toch niets anders dan repressie?
Dan ben je anti-integratie ... en met je discriminerend justitieplannetje ben je een DEEL van het probleem.quote:Integratie bevorderen. Maar inmiddels geloof ik niet meer daarin in . Het werkt gewoon niet , zoveel verschillende etniciteiten op een postzegel.
Als 'florerende' hier synoniem is aan misdaadvrij dan is het idd ..utopie.quote:Op donderdag 12 juli 2007 12:26 schreef EchtGaaf het volgende:
Een florerende multiculturele samenleving is een volstrekte utopie. We hadden dit nooit moeten willen.
[Wilders-modus] Allemaal preventief uitzetten [/Wilders-modus]quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:27 schreef EchtGaaf het volgende:
Hoe kan de criminaliteit onder allochtonen worden teruggebracht?
"Alle marokkanen terug naar Turkije !"quote:Op donderdag 12 juli 2007 14:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
[Wilders-modus] Allemaal preventief uitzetten [/Wilders-modus]
"Kunnen die Turken nog eens een keer doen bij de Marokkanen wat ze niet gedaan hebben bij de Armeniërs?"quote:Op donderdag 12 juli 2007 14:26 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
"Alle marokkanen terug naar Turkije !"
Kijk bij een man hoort testosteron. Het gevolg is dat ze daardoor doorgaans agressiever reageren dan vrouwen doen en vaker in crimineel gedrag vervallen. Dat valt ze echter niet aan te rekenen. Ze kunnen immers er helemaal niets aan doen dat ze als man geboren zijn geworden.quote:Op donderdag 12 juli 2007 13:51 schreef ijsbrekertje het volgende:
Echtgaaf, ik begrijp nog steeds niet waarom je wel voorstelt om allochtone criminelen strenger te bestraffen, maar niet mannen strenger wilt bestraffen dan vrouwen.
Oh, en iemands afkomst kan je hem wel aanrekenen?quote:Op donderdag 12 juli 2007 17:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Kijk bij een man hoort testosteron. Het gevolg is dat ze daardoor doorgaans agressiever reageren dan vrouwen doen en vaker in crimineel gedrag vervallen. Dat valt ze echter niet aan te rekenen. Ze kunnen immers er helemaal niets aan doen dat ze als man geboren zijn geworden.
Ik vind de vergelijking derhalve niet opgaan.
Doe het dan net als in Duitsland. Daar ben je OF Auslander (geen Duits paspoort), OF Duitser (wel Duits paspoort).quote:Op donderdag 12 juli 2007 01:13 schreef Kees22 het volgende:
Ik veronderstelde, dat het CBS een probleem heeft, want de ouders van Antillianen en Surinamers zijn in het Koninkrijk der Nederlanden geboren. Dus hebben de ouders ook een Nederlands paspoort. Dus zouden die criminelen juist autochtoon zijn.
Nee, maar als je het effect van de afkomst daarin verdisconteert, dan zijn ze nog steeds crimineler.quote:Op donderdag 12 juli 2007 17:44 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Oh, en iemands afkomst kan je hem wel aanrekenen?![]()
Tja, het is wederom de vergelijking die niemand eigenlijk wil horen.... maar de laatste keer dat men met stamboomkaartjes aan het bepalen was wie er 1/4e Joods was etc, was toen de Nuremburger rassenwetten ingevoerd werden in 1935.quote:Op donderdag 12 juli 2007 11:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Wellicht een uitzondering maken in de (grondwet)wet. Want dit is typisch een onderwerp dat de grondwet een sta in de weg is. Dat kan nooit de bedoeling zijn.
Bij halfbloedjes kan altijd "weging" worden toegepast. Met een stamboom kaartje heb je dat zo bepaald.
Als je het effect van afkomst verdisconteert, dan zijn allochtonen nog steeds criminelerquote:Op donderdag 12 juli 2007 17:55 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee, maar als je het effect van de afkomst daarin verdisconteert, dan zijn ze nog steeds crimineler.
Wat een lulkoek eerste klasse, hoe wil je het effect van afkomst verdisconteren als afkomst de enige factor is in je argumentatie.quote:Op donderdag 12 juli 2007 17:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, maar als je het effect van de afkomst daarin verdisconteert, dan zijn ze nog steeds crimineler.
Ik geef toe dat het praktisch en ethisch nogal wat bezwaren aankleven. Maar ik zoek een oplossing.....quote:Op donderdag 12 juli 2007 17:55 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja, het is wederom de vergelijking die niemand eigenlijk wil horen.... maar de laatste keer dat men met stamboomkaartjes aan het bepalen was wie er 1/4e Joods was etc, was toen de Nuremburger rassenwetten ingevoerd werden in 1935.
En inderdaad, er is toen ook bepaald dat Joden zwaardere straffen kregen dan Duitsers voor dezelfde misdaad. We spreken hier dan wel over de periode 1933-1939, toen er nog enige vorm van civiele rechtspraak was in Duitsland, niet over de holocaust die pas daarna volgde.
http://www.historyplace.com/worldwar2/ww2-pix/chart.jpg
Zo'n stamboomkaartje bedoel je?
Het is natuurlijk niet 100% te vergelijken, maar het geeft wel aan dat wat jij wil niet realistisch is in te voeren in een democratie zoals we die kennen in Nederland. En een revolutie naar een regeringsvorm die dat wel mogelijk maakt zie ik 1-2-3 niet gebeuren.
Of gewoon simpelweg: perfecte samenleving = utoptie.quote:Op donderdag 12 juli 2007 18:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik geef toe dat het praktisch en ethisch nogal wat bezwaren aankleven. Maar ik zoek een oplossing.....
Eigenlijk moet hier voor een meta benadering worden gekozen: multiculturele samenleving = utopie?
Waarom gaat de vergelijking niet op? Allochtonen kunnen er toch ook niets aan doen dat ze niet in Nederland uit Nederlandse ouders zijn geboren?quote:Op donderdag 12 juli 2007 17:37 schreef EchtGaaf het volgende:
Kijk bij een man hoort testosteron. Het gevolg is dat ze daardoor doorgaans agressiever reageren dan vrouwen doen en vaker in crimineel gedrag vervallen. Dat valt ze echter niet aan te rekenen. Ze kunnen immers er helemaal niets aan doen dat ze als man geboren zijn geworden.
Ik vind de vergelijking derhalve niet opgaan.
Aanvullend:quote:Op donderdag 12 juli 2007 18:00 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Wat een lulkoek eerste klasse, hoe wil je het effect van afkomst verdisconteren als afkomst de enige factor is in je argumentatie.![]()
![]()
Dat is geen vergelijk. Je kan alleen een monocultureel Nederland met een Multicultureel Nederland vergelijken.quote:Op donderdag 12 juli 2007 18:07 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Of gewoon simpelweg: perfecte samenleving = utoptie.
Noem eens een monoculturele samenleving die duidelijk geslaagder is dan de Nederlandse?
Dat is dus niet met correctie op basis van afkomst maar op basis van Sociaal Economische Status. Compleet iets anders dus. Bovendien een dubieus onderzoek wat daarbij steeds aangehaald wordt. SES-correctie is trouwens sowieso koffiedik kijken, gokken en met de natte vinger aannames doen.quote:Op donderdag 12 juli 2007 18:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Aanvullend:
Uit onderzoek van het WODC blijkt dat allochtonen ook na correctie voor de SES nog altijd veel crimineler zijn.
Bovendien moet je je afvragen in hoeverre het terecht is dat je een volledige SES-correctie toepast aangezien een lage SES "overerfelijk", groepgebonden blijkt.
De verzuiling destijds was toch ook een zeer duidelijke vorm van multi-cultuur.quote:Op donderdag 12 juli 2007 18:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is geen vergelijk. Je kan alleen een monocultureel Nederland met een Multicultureel Nederland vergelijken.
De jaren 50 waren op dat punt veel beter.
Ik denk niet dat het een utopie is. Maar het zal nooit realiteit worden als de overheersende cultuur de niet-overheersende cultuur blijft wegdrukken, met maatregelen zoals zwaardere straffen voor allochtonen, het weigeren van staatsburgerschap omdat men in Marokko een rare paspoort wet heeft, etc, etc, etc.quote:Op donderdag 12 juli 2007 18:06 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik geef toe dat het praktisch en ethisch nogal wat bezwaren aankleven. Maar ik zoek een oplossing.....
Eigenlijk moet hier voor een meta benadering worden gekozen: multiculturele samenleving = utopie?
Als het niet om afkomst gaat, hoe kun je dan besluiten om afkomst harder te straffen? Dit slaat kant noch wal.quote:Op donderdag 12 juli 2007 17:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Is er wel een oplossing? Ik kan je zo goed als garanderen dat al die Turken, Marokkanen, Surinamers, en Antilianen in Nederland ook in Nederland zullen blijven, en zolang het een democratie is zullen ze ook gelijk behandeld worden. Je zult dus echt moeten wennen aan het feit dat er altijd arabisch of turks om je geen zal worden gesproken. Wil je dat niet, dan zul je misschien moeten verhuizen naar een land met weinig immigranten, zoals bijvoorbeeld IJsland.quote:Op donderdag 12 juli 2007 18:06 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar ik zoek een oplossing.....
Vergeldingquote:Op woensdag 11 juli 2007 21:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het nut van straffen is
1 vergelding naar de samenleving
2 afschrikwekkend effect te sorteren. En op die manier voorkomen/tegengaan dat mensen de fout ingaan.
Puntje 2 kan alleen werken als de straf voldoende hoog is. Anders schrikt het immers niet of onvoldoende af.
Eens. Mijn wil de maatschappelijke problemen van de multiculturele samenleving niet aanpakken, en men kijkt dus naar de makkelijke uitwegen. Het zal uiteindelijk een veel groter negatief effect hebben dan dat het de criminaliteit oplost. Een allochtoon die weet dat hij vanwege zijn huidskleur of afkomst bij voorbaat al 5 keer zwaarder wordt gestraft zal de overheid nooit meer vertrouwen, en zal zich alleen maar meer verzetten tegen de overheid.quote:Op donderdag 12 juli 2007 18:55 schreef Gabry het volgende:
De strafmaat vijf keer zo hoog maken voor allochtonen lijkt me een maatregel gebaseerd op gemakszucht; te lui om de andere oorzaken van criminaliteit aan te pakken. Onder jouw gemakszucht zullen allochtonen dan moeten lijden.
quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:27 schreef EchtGaaf het volgende:
De gevangenispopulatie bestaat ongeveer voor de helft uit allochtonen.
quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:27 schreef EchtGaaf het volgende:
Een simpele rekensom leert dan dat 5 x zoveel allochtonen in de gevangenis zitten dan autochtonen.
21% allochtonen in Nederland, en het aantal allochtonen in de gevangenis is ongeveer 45%, dus ongeveer twee keer zoveel allochtonen in de bak dan Nederlanders.quote:Op donderdag 12 juli 2007 20:50 schreef Sidekick het volgende:
3,5 miljoen allochtonen in Nederland; 16,5 miljoen inwoners. 21%. Niet 1/6.
De rekensom klopt nog minder dan al eerder gezegd.
Nou en of dat de bedoeling was! De bedoeling van de Grondwet is nou juist om een eerlijke basis aan de wetgeving te geven. Alle andere wetten dienen zich te conformeren aan de Grondwet. Dus het is wel degelijk de bedoeling geweest (en nog steeds) de dat Grondwet soms een sta-in-de-weg is.quote:Op donderdag 12 juli 2007 11:15 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wellicht een uitzondering maken in de (grondwet)wet. Want dit is typisch een onderwerp dat waarbij de grondwet een sta-in-de-weg is. Dat kan nooit de bedoeling zijn.
Alle Hollanders zijn import.quote:Op donderdag 12 juli 2007 11:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat jij wilt is ethniciteiten veroordelen en afstraffen..
Mensen moeten per individu en per daad beoordeeld worden en niet vanwege hun afkomst.
Je zit op een wansmakelijke discriminerende koers..
Absurdistisch is de weging van ' halfbloedjes'...
Wie 40 % Nederlandse voorouders heeft wordt zwaarder aangepakt dan wie 60% heeft..
En de 60-procenters worden nog steeds meer afgezeken dan wie 100% heeft.
Je morele boodschap is dat puur Hollands de deugdzaamheidzelve is en gewenst.
Dit is volksnatregionalisme.
Nou, mislukt?quote:Op donderdag 12 juli 2007 12:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hoe wil jij het oplossen? Want integratie is gewoon mislukt. Eerlijk?
Dan rest toch niets anders dan repressie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |