In ieder geval die foto's hier plaatsen...quote:Op woensdag 11 juli 2007 17:35 schreef moemoe het volgende:
What to do?
Jah foto's ga ik nog uploaden, staan niet op mijn telefoon. Al vraag ik me af of het iets helpt, ze zouden bijvoorbeeld kunnen denken dat ik eerst mijn voertuig verplaatst heb. Al staat achter op mijn bekeuring dat ik mijn beroep ook persoonlijk bij de officier van justitie mag toelichten. Als dat onder ede is, is het geen probleem denk ik zo.quote:Op woensdag 11 juli 2007 17:45 schreef The_stranger het volgende:
[..]
In ieder geval die foto's hier plaatsen...
Dat was zo!quote:Op woensdag 11 juli 2007 17:47 schreef gelly het volgende:
Ja, laat die foto's een zien
Je bent een vrouw, dus ik heb al een vermoeden ! Binnen de witte lijnen wil zeggen dat je hele auto binnen die lijnen moet staan. Niet enkel je wielen.
Gaat niet alleen om gevaar, ook om hinder. Zet 'm voor een uitrit van een brandweerkazerne en je hebt beide...quote:Op woensdag 11 juli 2007 17:55 schreef moemoe het volgende:
[..]
Dat was zo!
[afbeelding]
Ik heb zo'n soort auto, klein dus. Hoeveel gevaar kan zo'n klein ding veroorzaken?
In de handen van een vrouw ? Bovendien, hoe ben je aan je rijbewijs gekomen als je zo'n dinkytoy niet eens fatsoenlijk kan inparkeren.quote:Op woensdag 11 juli 2007 17:55 schreef moemoe het volgende:
[..]
Ik heb zo'n soort auto, klein dus. Hoeveel gevaar kan zo'n klein ding veroorzaken?
Dat was hier dus niet het geval, er stond zelfs een parkeerautomaat naast. Je mocht daar parkeren.quote:Op woensdag 11 juli 2007 17:56 schreef The_stranger het volgende:
Gaat niet alleen om gevaar, ook om hinder. Zet 'm voor een uitrit van een brandweerkazerne en je hebt beide...
Is dat zo? Achter op de bekeuring staat: ''indien u bij de officier van justitie persoonlijk uw beroep wilt toelichten, dient u daar in uw brief nadrukkelijk om te vragen''. Dan is het idd alsnog van hem afhankelijk en jammer van het niet onder ede staan. Dan hebben mijn foto's weinig meerwaarde.quote:Op woensdag 11 juli 2007 17:57 schreef Wupppie het volgende:
de officier kan je alleen vragen iets mondeling toe te lichten als HIJ daar meerwaarde inziet, en de officier stelt je niet onder ede.
* moemoe meptquote:Op woensdag 11 juli 2007 18:02 schreef gelly het volgende:
In de handen van een vrouw ? Bovendien, hoe ben je aan je rijbewijs gekomen als je zo'n dinkytoy niet eens fatsoenlijk kan inparkeren.
WOW, dit topic staat vol met nieuwe grapjes die nog nooit gemaakt zijn.quote:Op woensdag 11 juli 2007 18:44 schreef immortalsean het volgende:
stond er toevallig een groot wit kruis door het 'parkeervak'?
Oh sorry, dat is jouw afdeling natuurlijk.quote:Op woensdag 11 juli 2007 18:45 schreef Sebasser het volgende:
[..]
WOW, dit topic staat vol met nieuwe grapjes die nog nooit gemaakt zijn.
Dat zouden ze kunnen denken, maar als jij met een redelijk en normaal verhaal komt zal dat zeker niet het eerste zijn waar ze vanuit gaan.quote:Op woensdag 11 juli 2007 17:48 schreef moemoe het volgende:
Al vraag ik me af of het iets helpt, ze zouden bijvoorbeeld kunnen denken dat ik eerst mijn voertuig verplaatst heb.
Inderdaad.quote:Op woensdag 11 juli 2007 18:46 schreef gelly het volgende:
[..]
Oh sorry, dat is jouw afdeling natuurlijk.
Je staat voor een uitrit.quote:Op woensdag 11 juli 2007 17:55 schreef moemoe het volgende:
[..]
Dat was zo!
[afbeelding]
Had deze opmerking al eerder verwacht.quote:
Deze was wel serieus trouwens....quote:Op woensdag 11 juli 2007 19:52 schreef zwaaibaai het volgende:
Ook gekeken of je niet op een invalide parkeerplaats stond?
quote:Op woensdag 11 juli 2007 20:59 schreef gelly het volgende:
Heb je nog zo'n ding met rolletjes ofzo ?
quote:Op woensdag 11 juli 2007 17:48 schreef moemoe het volgende:
Jah foto's ga ik nog uploaden, staan niet op mijn telefoon.
ONZ zit op 49quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:05 schreef gelly het volgende:
Je laat ze eerst afdrukken en gaat ze dan weer inscannen ? Je weet het niet, vrouw enzo...
Hee!, daar zit het parkeerbeheer ookquote:
En dan toch happen:quote:Op woensdag 11 juli 2007 19:51 schreef mien-moeke het volgende:
[..]
Had deze opmerking al eerder verwacht.
quote:Zie jij witte strepen?
Zie jij een parkeervak?
Kun je lezen?
Het is een foto van een zelfde soort auto.
Niet van de situatie waarmee ze de boete kreeg.
![]()
Tja, sorry. Honger.quote:
Jah I know, daarom wilde ik graag mijn verklaring onder ede afleggen, anders geloven ze me toch niet.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 21:23 schreef floris_ het volgende:
In ieder geval is het handig om te weten dat het woord van de parkeerambtenaar altijd boven dat van jou gaat. Dit op basis van het ambtseed.
Wellicht kun je het in Nijmegen proberen?quote:Op maandag 16 juli 2007 01:07 schreef moemoe het volgende:
[..]
Jah I know, daarom wilde ik graag mijn verklaring onder ede afleggen, anders geloven ze me toch niet.
En de foto's komen eraan, had vandaag geen tijd.
quote:Op maandag 16 juli 2007 01:19 schreef niekth het volgende:
[..]
Wellicht kun je het in Nijmegen proberen?
http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&geocode=&q=ede&ie=UTF8&ll=51.881578,5.84198&spn=0.514561,1.496887&z=10&om=1
Whahaha.quote:Op maandag 16 juli 2007 01:45 schreef Aibmi het volgende:
Onder Ede. Nijmegen, onder Ede.
Scherpquote:
* Againzender wacht in spanning!quote:Op woensdag 18 juli 2007 23:07 schreef moemoe het volgende:
Ik heb de foto's, ik zal ze even uploaden.
totaal niets!quote:
75-plussers.quote:Op woensdag 18 juli 2007 23:26 schreef moemoe het volgende:
Mijn auto staat gewoon binnen de witte lijnen en mijn spiegel inklappen? Wie doet dat als die gaat parkeren?![]()
ik doe het meestal wel, puur om de spiegel te sparen, maar het is absoluut niet verplicht.quote:Op woensdag 18 juli 2007 23:26 schreef moemoe het volgende:
Mijn auto staat gewoon binnen de witte lijnen en mijn spiegel inklappen? Wie doet dat als die gaat parkeren?![]()
De bekeuring is 's ochtends uitgeschreven, misschien een goed begin van de dag ofzo.quote:Op woensdag 18 juli 2007 23:26 schreef Againzender het volgende:
[..]
totaal niets!
Ik zou hem zelf iets dichter tegen de band proberen te zetten, puur om mijn spiegel te sparen, maar dit lijkt mij binnen de lijnen verder. De auto staat wat scheef, maar dat boeit niet bij zo'n kleine auto, misschien dat de bonnenschrijver daardoor al wat geil werd ofzo
Die auto achter je stat trouwens meer in de weg, had hij ook een bon?
Het is idd knap dat je met zo'n auto nog meer dan het parkeervak nodig hebtquote:Op woensdag 18 juli 2007 23:30 schreef piemel80 het volgende:
Dat ding had 25 centimeter dichter bij de stoep gekund!
Mijn spiegel stond wel anders toen ik in de auto stapte. Ik heb ook een foto gemaakt van hoe mijn spiegel normaal is. Volgens mij deze:quote:Op woensdag 18 juli 2007 23:29 schreef gelly het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je uitstekende spiegel hinderlijk is voor fietsers of motorrijders. Misschien had je de pech dat een motormuis je spiegel d'r bijna afreed.
Ik vind het prima staan, binnen de witte lijnen, dan ben ik al blij.quote:Op woensdag 18 juli 2007 23:30 schreef piemel80 het volgende:
Dat ding had 25 centimeter dichter bij de stoep gekund!
De vorige auto van mijn ouders had geen inklapbare spiegels, is er denk ik 5 keer afgetrapt voor het huis door baldadige dronkaards (gebeurde altijd in het weekend). En dat in een klein dorpje. Daarom staat mijn eigen auto niet voor het huis, maar achter op het pleintje.quote:Op woensdag 18 juli 2007 23:26 schreef moemoe het volgende:
mijn spiegel inklappen? Wie doet dat als die gaat parkeren?![]()
mensen die geen spiegel kwijt willen raken somsquote:Op woensdag 18 juli 2007 23:26 schreef moemoe het volgende:
quote:Op woensdag 18 juli 2007 23:34 schreef moemoe het volgende:
Ik vind het prima staan, binnen de witte lijnen, dan ben ik al blij.
quote:Geslacht: Vrouw
Ik heb de gegevens van de Opel niet genoteerd en daarnaast ben ik daar niet zo heel vaak. Die Opel kan natuurlijk ook geen bekeuring hebben gekregen omdat die er toen nog niet stond. Het inklappen van spiegels is misschien aan te raden i.v.m. de veiligheid van je spiegel, maar het is toch geen verplichting?quote:Op woensdag 18 juli 2007 23:36 schreef mvt het volgende:
Maar ik zou zeker bezwaar aantekenen. Misschien dat je via via in contact kan komen met de eigenaar van die Opel achter je. (indien kenteken op een foto zichtbaar is) Als die geen boete heeft gekregen dan in het niet consequent.
Je zorgt er dan natuurlijk wel voor dat je bij je bezwaarschrift zijn/haar kenteken en persoonsgegevens anonimiseerd
Alleen jammer dat die witte lijnen niet bepalend zijn. Moet je niet zo dicht mogelijk bij de stoeprand staan, volledig parallel, met je voorwielen rechtuit??quote:Op woensdag 18 juli 2007 23:34 schreef moemoe het volgende:
[..]
Ik vind het prima staan, binnen de witte lijnen, dan ben ik al blij.
Dat dus, veel succes met je gelijk krijgenquote:Op donderdag 19 juli 2007 01:28 schreef DaMook het volgende:
Lijkt me een onterechte bekeuring . Maarja wie ben ik.
Hmmmm waar staat dat omschreven dan? Ik ben nu wel benieuwd worden naar de regels omtrent het parkeren van een auto. Ga denk ik even langs de rechtswinkelquote:Op donderdag 19 juli 2007 01:20 schreef Archont het volgende:
Alleen jammer dat die witte lijnen niet bepalend zijn. Moet je niet zo dicht mogelijk bij de stoeprand staan, volledig parallel, met je voorwielen rechtuit??
Kan genoeg reden zijn voor een overijverige politieman om een boete te geven.
True, de parkeervakken zijn geplaatst naast een fietsbaan/trambaan/autoweg, als ik er mag parkeren doe ik dat gewoon. Ik mag tenslotte aannemen dat erover is nagedacht voor het parkeervak daar werd geplaatst.quote:Op donderdag 19 juli 2007 02:22 schreef Misanthropist het volgende:Jij mag er immers vanuit gaan dat de vakken juist geplaatst zijn (helemaal omdat er apart vakken gemaakt zijn).
Mjah, zo klein als mijn auto is en dan nog gevaar veroorzaken. Laat staan als er een idd een BMW had gestaan. Dan zouden ze daar elke dag bekeuringen moeten uitschrijvenquote:Op donderdag 19 juli 2007 07:56 schreef nikky het volgende:
En wat als er iemand daar gaat staan met een dikke Volvo, mercedes, BMW? Die dingen zijn wat breder dan dit autootje. Ik heb trouwens geen mogelijkheid om mijn spiegels in te klappen. Dat is ook lang niet bij elke auto mogenlijk.
Aanvechten. Wat een onzin dit zeg!
Belachelijk, daardoor kan iemand met niet-inklapbare spiegels daar niet staan?quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:00 schreef malt-bavaria het volgende:
deze soort vakken zijn kleiner dan normaal en zijn bij de wet dan ook geen normaal parkeervak
bij deze kleiner parkeervakken ben je verplicht je spiegels inteklappen bij parkeren
ja en wie bewijst dat die auto niet eerst geel was of in het parkeervak erachter stond?quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:13 schreef kreischer2000 het volgende:
En hoe bewijs je dat die foto's niet zijn gemaakt nadat je je auto nog even iets beter hebt geparkeerd?
En als je in het bezit bent van een auto waarvan je de spiegels niet kunt inklappen?quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:00 schreef malt-bavaria het volgende:
deze soort vakken zijn kleiner dan normaal en zijn bij de wet dan ook geen normaal parkeervak
bij deze kleiner parkeervakken ben je verplicht je spiegels inteklappen bij parkeren
Als je in het bezit bent van een auto die je niet op een normale wijze kan parkeren zodat er geen overlast ontstaat dan mag je daar simpelweg niet parkeren.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 08:00 schreef nikky het volgende:
[..]
En als je in het bezit bent van een auto waarvan je de spiegels niet kunt inklappen?
...noem mij eens een auto waarbij dat niet kan dan?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 08:00 schreef nikky het volgende:
En als je in het bezit bent van een auto waarvan je de spiegels niet kunt inklappen?
Mercedes 300D type W123...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:34 schreef Kreator het volgende:
[..]
...noem mij eens een auto waarbij dat niet kan dan?
Volvo 440quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:34 schreef Kreator het volgende:
[..]
...noem mij eens een auto waarbij dat niet kan dan?
In de tijd dat ik rijlessen volgde (quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Als je in het bezit bent van een auto die je niet op een normale wijze kan parkeren zodat er geen overlast ontstaat dan mag je daar simpelweg niet parkeren.
Agossie, is het te min voor je jongen?quote:
Net als vrouwen die het een uitdaging vinden om hun eigen veters te strikken, vind ik volvo 440's idd nogal kansloos.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:59 schreef nikky het volgende:
Agossie, is het te min voor je jongen?. Ik ben blij met mijn Volvo
Pssssssssssst, die komt uit 1986quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:59 schreef nikky het volgende:
[..]
Agossie, is het te min voor je jongen?. Ik ben blij met mijn Volvo
De Mercedes hierboven heeft ook geen mogelijkheid tot inklappen.
Volgens mij is het al jaren verplicht, ivm veiligheid bij een aanrijding oid.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:04 schreef SuperWeber het volgende:
Maar volgens mij kan het ook niet bij alle nieuwere modellen (maar ik heb de laatste tijd mijn interesse in auto's een beetje verloren, dus ik kan dat niet met zekerheid zeggen
Psssssssssst... We vragen de experts...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:04 schreef Kreator het volgende:
[..]
Volgens mij is het al jaren verplicht, ivm veiligheid bij een aanrijding oid.
Ik vind het anders verdacht veel lijken op een normaal parkeervak. Er staat ook een automaat bij voor betaald parkeren. Als het parkeervak te smal is voor een normale auto dan zie ik dat als een goede reden om de auto met 2 wielen op de stoep te zetten. Die twee tegels geven toch zo'n 60 cm extra ruimte.quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:00 schreef malt-bavaria het volgende:
die kan iig van toepassing zijn als er niks specifiek in de wet staat over het binnen de lijntjes parkeren...quote:Het is eenieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt, of kan worden veroorzaakt, of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
O jawel hoor:)quote:Op zaterdag 21 juli 2007 04:23 schreef StefanP het volgende:
Wat een gezeik. Die auto staat goed, en alleen zo'n ambtenarenmongool zou pretenderen dat dat niet zo is. Maar ja, de gemeente heeft geld nodig he; meer, meer en nog meer... volksverlakkers.
Succes met je bezwaarschrift maar ik denk dat het verspilde moeite is. Geld teruggeven, daar doen de ambenaartjes niet aan.
En laat ze die ene kniesoor nou gevonden hebbenquote:Op donderdag 19 juli 2007 07:57 schreef nikky het volgende:
En volgens mij wordt er tijdens je autorijlessen aangegeven dan je in het midden van een vak moet parkeren. Staat ze toch ook? De ene kant 1 steentje vanaf de lijn en de andere kant twee. Nou poepoe een kniesoor die daarover valt.
het verschil tussen stilstaan en parkeren krijg je volgens mij bij je theorielessen rijbewijs bquote:Op zaterdag 21 juli 2007 11:18 schreef longinus het volgende:
En al te slim zijn ze in rotterdam ook niet, zo sprong daar een parkeertrut voor mijn auto terwijl ik wegreed, ik had wel over haar voet kunnen rijden of erger![]()
En voor de verduidelijking, ik stopte even op iets op te zoeken duurde 20 sec of zo omdat opzoeken tijdens het rijden niet erg veilig is. Dit was helaas voor die parkeerwacht, en dat was volgens haar parkeren
Ja, die zou van toepassing kunnen zijn als je op de linkerbaan van de snelweg parkeert. Niet als je auto net een streepje buiten het parkeervak komt.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:41 schreef Palomar het volgende:
Je hebt ook artikel 5 uit de wegenverkeerswet:
[..]
die kan iig van toepassing zijn als er niks specifiek in de wet staat over het binnen de lijntjes parkeren...
volgens mij staat er nergens vastgelegd welke situaties daar allemaal precies onder vallen, dus het is ter interpretatie van de betreffende agent of er gevaar voor het verkeer is...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:31 schreef Light het volgende:
[..]
Ja, die zou van toepassing kunnen zijn als je op de linkerbaan van de snelweg parkeert. Niet als je auto net een streepje buiten het parkeervak komt.
En het moge duidelijk zijn dat dit een gevalletje "parkeren" is.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:00 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
het verschil tussen stilstaan en parkeren krijg je volgens mij bij je theorielessen rijbewijs b
Ja, de definitie is behoorlijk aangescherpt, maar stilstaan, kaart uit vak pakken en doorrijden is nou niet echt mijn begrip van parkeren.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 16:42 schreef niekth het volgende:
[..]
En het moge duidelijk zijn dat dit een gevalletje "parkeren" is.
Ik ben dan ook erg benieuwd wat er op de brief van het CJIB wordt vermeld, nog steeds niet binnen overigens.quote:Op donderdag 19 juli 2007 14:03 schreef hiolpi het volgende:
vraag gewoon om wat er gevaarlijk aan was (zeg er niets over dat je zelf foto's hebt) leg in eerste instantie ALTIJD de bewijslast bij de Politie/parkeerbeheer etc... Hun schrijven de bonnen, hun moeten bewijzen wat er fout aan was...
De foto's kan je eventueel gaan invoeren als verweer op hun bewijslast. Wie weet klopt het verhaal van die spiegel... en dan naai je jezelf een bekeuring aan
Er staat een parkeerautomaat naast, wel gewoon een normaal parkeervak.quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:00 schreef malt-bavaria het volgende:
Met mijn betrouwbare hoofdquote:Op donderdag 19 juli 2007 19:13 schreef kreischer2000 het volgende:
En hoe bewijs je dat die foto's niet zijn gemaakt nadat je je auto nog even iets beter hebt geparkeerd?
Die heb ik ook zitten doorspitten, kon er idd niks over vinden. De rechtswinkel in Utrecht is nu helaas gesloten i.v.m. de zomervakantiequote:Op zaterdag 21 juli 2007 07:22 schreef Claudia_x het volgende:
Waarin en hoe is dan vastgelegd hoe je je auto precies zou moeten parkeren? Ik kan er in het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 niks over vinden?
Ook hier heb ik naar zitten zoeken, wat wordt er verstaan onder ''gevaar''? Dat moet toch wel ergens vastgelegd zijnquote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:09 schreef Palomar het volgende:
volgens mij staat er nergens vastgelegd welke situaties daar allemaal precies onder vallen, dus het is ter interpretatie van de betreffende agent of er gevaar voor het verkeer is...
R-395.quote:Op zondag 22 juli 2007 05:56 schreef sjimz het volgende:
Wat was de feitcode van je bon?
Liefquote:Op zondag 22 juli 2007 06:01 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik zal zo in mijn eigen boekje eens kijken hoe je het best in beroep kan gaan![]()
het feit dat er een parkeerautomaat naast staat beslist niet of het een normaal parkeervak isquote:Op zondag 22 juli 2007 05:49 schreef moemoe het volgende:
[..]
Ik ben dan ook erg benieuwd wat er op de brief van het CJIB wordt vermeld, nog steeds niet binnen overigens.
[..]
Er staat een parkeerautomaat naast, wel gewoon een normaal parkeervak.
[..]
Met mijn betrouwbare hoofd.
[..]
Die heb ik ook zitten doorspitten, kon er idd niks over vinden. De rechtswinkel in Utrecht is nu helaas gesloten i.v.m. de zomervakantie.
[..]
Ook hier heb ik naar zitten zoeken, wat wordt er verstaan onder ''gevaar''? Dat moet toch wel ergens vastgelegd zijn
Het is ook niet verboden om een beetje afstand te bewaren als je auto's voorbij rijdt, ook als ze geparkeerd zijn.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 13:15 schreef rameijer het volgende:
Volgens mij is de linkerspiegel naar voren geklapt doordat iemand er tegenaan gereden is...
-> buiten de lijnen -> gevaar
Waar staat vermeld dat je bij een smal parkeervak je spiegel moet inklappen danquote:Op zondag 22 juli 2007 13:00 schreef malt-bavaria het volgende:
het feit dat er een parkeerautomaat naast staat beslist niet of het een normaal parkeervak is
ook smalle parkeerplaatsen(waarbij je de spiegel moet inklappen) zoals waar stond kan een automaat nhebben
Mjah vind ik ook, de bekeuring is zondag ochtend uitgeschreven. Misschien fietste er iemand tegenaan die net uit de kroeg kwam en zag de politie dat ofzoquote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:04 schreef Light het volgende:
Het is ook niet verboden om een beetje afstand te bewaren als je auto's voorbij rijdt, ook als ze geparkeerd zijn.
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:12 schreef Dungeonmaster het volgende:
Gewoon bezwaar aantekenen en hopen op een mannelijke officier van justitie. Ik zag je Fotoboek, moet dan geen probleem zijn.
En en en? What did it say?quote:Op zondag 22 juli 2007 06:01 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik zal zo in mijn eigen boekje eens kijken hoe je het best in beroep kan gaan![]()
EEN STUKJE TIET OP DE BOVENSTE FOTO WEL BEDEKT MAAR BOEIEquote:Op woensdag 18 juli 2007 23:19 schreef moemoe het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]'
[afbeelding]
Kijken jullie eens naar deze foto? moemoe heeft de foto NET na de gevaarlijke situatie gemaakt. Check het groene flesje op de grond en de vlek op de tram.quote:
en?quote:Op zondag 22 juli 2007 06:01 schreef sjimz het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |