Dat zegt meer over jou dan dit topic.quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:31 schreef SHE het volgende:
Eerste topic op Fok! waar ik het van begin tot eind mee eens ben
Nee hoor, heb er geen eens verstand van.quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:27 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Scientology-aanhanger?
Denk dat je wel een beetje gelijk hebt trouwens
Misschien ik ook wel maar graag eerst een samenvattingquote:Op woensdag 11 juli 2007 14:31 schreef SHE het volgende:
Waarschijnlijk niets meer dan dat je erg zwart wit over dit soort dingen denkt uit onwetendheid en waarschijnlijk ook dat je vindt dat mensen met een psychische aandoening zich aanstellen en niet moeten zeuren.quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:34 schreef SHE het volgende:
[..]
Nou helder licht, vertel SHE dan maar eens wat dat over mij zegt.
Dacht ik ook... maar deze is te samenhangend, denk ikquote:Op woensdag 11 juli 2007 14:34 schreef Copycat het volgende:
Tinoz?
nu heb je et over mijquote:Op woensdag 11 juli 2007 14:37 schreef dawg het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niets meer dan dat je erg zwart wit over dit soort dingen denkt uit onwetendheid en waarschijnlijk ook dat je vindt dat mensen met een psychische aandoening zich aanstellen en niet moeten zeuren.
SHE is gek.quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:31 schreef SHE het volgende:
In Amerika word er door de "kanker-mafia" meer dan 100 miljard dollar per jaar omgezet.quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:30 schreef flyck het volgende:
psychologie is een 'wetenschap' die onstaan is door proefondervindelijke testen en vele andere soorten testen in de de tands des tijds.
Als je kijkt naar de geschiedenis dan zie je dat in alle perioden er andere en zogezegd betere manieren waren om met dergelijke mensen om te gaan. Dit ging van martelen tot hetgeen we nu hebben.
Dus zijn ze nu in elk geval veel beter af !!.
btw chemotherapie kost ook veel geld, is ook neit altijd even doeltreffend, en daar word in sommige gevallen de patient ook enorm slecht van. Ga ja dat ook willen afschaffen ?
ik heb het gelezen hoor, was alleen nogal een lapje txt he?quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:37 schreef clumsy_clown het volgende:
niet bitchen over samenvattingen. Lezen of niet. En inderdaad TS, jij vindt dat, en nu?
Ik ben het er alles behalve mee eens. Ik ben in psychiatrische ziekenhuizen geweest, ik heb gezien hoe psychiaters te werk gaan, ik heb gezien wat medicatie kan veranderen aan een mens en ik heb gezien hoe het heeft geholpen.
Dat was puur geluk?
Neen, ik vind dat het gros van de mensen geen psychische aandoening heeft. Mensen hebben de neiging om zich lekker te voelen bij een label om zo onder het werken aan zichzelf uit te komen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:37 schreef dawg het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niets meer dan dat je erg zwart wit over dit soort dingen denkt uit onwetendheid en waarschijnlijk ook dat je vindt dat mensen met een psychische aandoening zich aanstellen en niet moeten zeuren.
Dat komt op hetzelfde neer.quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:39 schreef SHE het volgende:
[..]
Neen, ik vind dat het gros van de mensen geen psychische aandoening heeft. Mensen hebben de neiging om zich lekker te voelen bij een label om zo onder het werken aan zichzelf uit te komen.
Veel mensen zijn slappe, het leven onwaardige prutsers die de term zelfbeschikking nog eens uitgelegd moeten krijgen.
En ja, mensen zeuren.
Denk ik wel.quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:37 schreef clumsy_clown het volgende:
niet bitchen over samenvattingen. Lezen of niet. En inderdaad TS, jij vindt dat, en nu?
Ik ben het er alles behalve mee eens. Ik ben in psychiatrische ziekenhuizen geweest, ik heb gezien hoe psychiaters te werk gaan, ik heb gezien wat medicatie kan veranderen aan een mens en ik heb gezien hoe het heeft geholpen.
Dat was puur geluk?
Dus het is toeval dat grote groepen psychoten met exact dezelfde medicatie geholpen worden en van hun psychoses afkomen?quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:45 schreef astrada het volgende:
[..]
Denk ik wel.
De gebruikersstatistieken van psychische medicatie lopen al veertig jaar fors op.
Meer dan 3 miljoen Nederlanders zitten aan de antipsychotica, A.D., stimulerende middelen(ritalin enz) en slaapmiddelen.
Dat is niet voor niks, deze mensen zijn verslaafd gemaakt en de oorzaak van hun probleem is niet weggenomen.
Anders hoefden ze niet te gebuiken.
Omzet psychofarmaca in Nederland; ongeveer 400 miljoen euro per jaar
Dan wil ik nu wel eens weten wat er nou eigenlijk verkeerd is aan psychoLOGIEquote:Op woensdag 11 juli 2007 14:45 schreef astrada het volgende:
[..]
Denk ik wel.
De gebruikersstatistieken van psychische medicatie lopen al veertig jaar fors op.
Meer dan 3 miljoen Nederlanders zitten aan de antipsychotica, A.D., stimulerende middelen(ritalin enz) en slaapmiddelen.
Dat is niet voor niks, deze mensen zijn verslaafd gemaakt en de oorzaak van hun probleem is niet weggenomen.
Het is heel simpel: Mensen hebben de behoefte aan drugs. Sommige drugs worden verboden, maar de behoefte blijft. Dus die mensen krijgen andere drugs. Pure sympoombestrijding.quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:45 schreef astrada het volgende:
[..]
Denk ik wel.
Welke symptomen moet je bestrijden? En waarom? En wie help je daar mee? Of gaat het er alleen om om snel van een cliënt af te zijn? En moet er een industrie persé iets aan verdienen? Levert het meer geld op om in medicijnen te investeren dan in kennis over hersenen? Wie word er uiteindelijk beter van? Is de maatschappij gebaat bij gedrogeerde zombies die netjes in de maat lopen? Wat is er mis met een psycose op z'n tijd?quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:46 schreef Gauge het volgende:
Zware chronische depressies zijn anders soms wel op te lossen met een hersenimplantaat. Stimulatie van hersendelen kan hulp bieden.
Verder kraam je best wel wat onzin uit, als je zelf geen echte psychische stoornis hebt (of in die wereld werkt) moet je je mond houden. Dit veroorzaakt enkel stigmatisatie van betreffende personen.
Verder hoop ik dat je een psychose krijgt of een bipolaire stoornis type I.
Groet.
Wat is er verder mis met symptoombestrijding als dat het enige is wat voor handen is?
Tja, als die wetenschappers er een sluitende verklaring voor kunnen geven, welke bijvoorbeeld rationeel kan verklaren waarom de ene behandelmethode wel of niet 'aanslaat', zou je kunnen stellen dat de psychiatrie een duidelijk rationeel-wetenschappelijke basis heeft...quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:37 schreef clumsy_clown het volgende:
Dat was puur geluk?
Nu weet ik het... je bent de vrouw van mijn baas!!!quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:45 schreef astrada het volgende:
[..]
Denk ik wel.
Jij leeft nog in de jaren 70-80?quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Is de maatschappij gebaat bij gedrogeerde zombies die netjes in de maat lopen? Wat is er mis met een psycose op z'n tijd?
Die discussie is zo vaak gevoerd...quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:43 schreef clumsy_clown het volgende:
Overigens is het bullcrap dat psychiatrische aandoeningen nooit op hersenscans terug te vinden zijn.
quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:55 schreef Papierversnipperaa... het volgende:
[..]Wat is er mis met een psycose op z'n tijd?
Gamma ja. Ongetwijfeld geloof ik dat je het zelf in je hebt om te genezen, maar dat sluit niet uit dat iemand je kan begeleiden het naar de surface te brengen. In de meeste gevallen gaat het zelfs extra begeleiding, medicatie etc slechter, juist omdat je het verwerpt.quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:37 schreef clumsy_clown het volgende:
Dat was puur geluk?
Je besturingsapparaat/schakelkast beïnvloeden is geen oplossing, gewoon een ordinaire onderdrukking.quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:46 schreef Gauge het volgende:
Zware chronische depressies zijn anders soms wel op te lossen met een hersenimplantaat. Stimulatie van hersendelen kan hulp bieden.
Wat is er verder mis met symptoombestrijding als dat het enige is wat voor handen is?
Bijwerkingen van vele psychische medicamenten zijn o.a. psychoses.quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:47 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Dus het is toeval dat grote groepen psychoten met exact dezelfde medicatie geholpen worden en van hun psychoses afkomen?
Heb je wel eens iemand in een psychose meegemaakt? Dat gaat wel even verder dan iemand die een dagje 'ff lekker gek' doet.
Psychische ziekten zichtbaar op hersenscanquote:Op woensdag 11 juli 2007 14:43 schreef clumsy_clown het volgende:
Overigens is het bullcrap dat psychiatrische aandoeningen nooit op hersenscans terug te vinden zijn.
Vertel.quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:03 schreef astrada het volgende:
[..]
Oorzakelijke oplossingen zijn er wel, maar worden de kop in gedrukt of ontkent door de industrie.
Oplossingen zijn vaak te goedkoop en patentonmogelijk.
dat is natuurlijk wel zo, neurologisch zijn die processen wél te volgen en soms zelfs kunstmatig op te wekken....quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:58 schreef astrada het volgende:
Er is geen enkel bewijs dat jij kunt leveren Clumsy Clown, dat schizofrenie, borderline of een depressie te zien zou zijn op een hersenscan.
nou ach, antipsychotica hebben nou eenmaal veel bijwerkingen, maar ja als ze niet zouden werken zou je ook geen bijwerkingen hebben, je weet wel homeopatische middelen ofzoquote:Op woensdag 11 juli 2007 15:05 schreef mcDavid het volgende:
http://www.bijwerkingenpsychiatrischemedicijnen.nl
Een website met zo'n naam kun je toch uberhaupt niet meer serieus nemen?![]()
Ik hoef hem nieteens te openen!
Ik klikte de site aan. Precies wat ik ervan verwacht had. Vooral de instantie achter de site. Zo héérlijk objectief!quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:07 schreef Re het volgende:
[..]
nou ach, antipsychotica hebben nou eenmaal veel bijwerkingen, maar ja als ze niet zouden werken zou je ook geen bijwerkingen hebben, je weet wel homeopatische middelen ofzo![]()
2070, 2080. Ik loop altijd ver voor.quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:57 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Jij leeft nog in de jaren 70-80?
quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:11 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ik klikte de site aan. Precies wat ik ervan verwacht had. Vooral de instantie achter de site. Zo héérlijk objectief![afbeelding]
quote:WAARSCHUWING
Stop NOOIT met het slikken van psychiatrische drugs zonder het advies en de begeleiding van een kundige (niet pschiatrische) arts.
dat sowieso maar verder kan dit topic wel richting BNW oidquote:Op woensdag 11 juli 2007 15:14 schreef Freeflyer het volgende:
ik geloof wel dat er te gemakkelijk en te snel medicijnen voorgeschreven worden door de psychologen/psychiaters/artsen...
Psychologen mogen geen medicijnen voorschrijven en wat is overigens 'te gemakkelijk', analyse van een onderzoeker vs de jouwe?quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:14 schreef Freeflyer het volgende:
ik geloof wel dat er te gemakkelijk en te snel medicijnen voorgeschreven worden door de psychologen/psychiaters/artsen...
Je kunt echt alles ontkrachten of bewijzen met statistieken.quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:24 schreef astrada het volgende:
Statistieken hebben echter uitgewezen dat deze mensen geen experts zijn op het gebied van de geestelijke gezondheidszorg.
Ach ja, zo heb ik van horen zeggen dat het statistische aantal varkens op een varkensboerderij bijzonder hoog is vergeleken bij een koeienstal. Geen idee waarom, maar het kan vast als argument gebruikt worden om de koeienstallen te verbeteren of de varkens meer te ontzien.quote:Zelf ken ik mensen die meer dan twintig verschillende medicijnen op een dag krijgen, zichzelf onder plassen, op een driewieler rijden, er uit zien als zombies, apatisch en dik zijn. Dit zijn geen uitzonderingen, dit is een structureel plaatje in een psychiatrisch ziekenhuis of tijdelijk erbuiten tijdens een externe periode.
Ik daag je hierbij uit om 74 van die verzonnen ziektes op te noemen. Ik ken geeneens 300 verschillende wetenschappelijk onderbouwde ziektebeelden. Heeft er iemand een medisch binas boekje voor me, want ik voel me opeens heel erg dom.quote:374 verzonnen ziekten, meer dan dan 4 miljard subsidie,
Ga gerust even door. Welke instantie is er niet bij betrokken? Ik verdenk namelijk het plaatselijke tankstation van woekerprijzen waar ik weer heel gefrustreerd van raak. Voedt Shell mijn behoefte aan ritalin?quote:jaarlijks in de psychiatrie, valse en frauduleuze beïnvloedingen van rechtszaken/scholen/overheden/kerken/verzekeraars/onderzoekers en ga zo maar door...
pagina.nl als betrouwbare bron opgeven?quote:http://www.antipsychiatrie.pagina.nl
-meer dan 200 links, velen door tot stand gekomen door de bijdragen van onafhankelijke wetenschappers-
Lijkt me ook een heldere objectieve bron ja.quote:http://www.psychiatrie-fraude.nl
-Documentaire “psychiatrie een industrie des doods”-
De bedoeling van de meeste mensen is vast goed. Ondertussen word er aardig wat aangeklungeld in de (psychische) medische wereld. Er zijn daarom genoeg voorbeelden te vinden op TS stelling te onderbouwen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:15 schreef mvdejong het volgende:
Zoals hierboven al eerder gesteld,
[....]
zelf weer wat mee kan beginnen.
idd 80% van de statistieken is compleet uit de duim gezogen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:20 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Je kunt echt alles ontkrachten of bewijzen met statistieken.
en bij welk mensenwerk wordt niet geklungeld?... of gaan we tegenwoordig kanker genezen met ingestraald Yomanda waterquote:Op woensdag 11 juli 2007 15:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De bedoeling van de meeste mensen is vast goed. Ondertussen word er aardig wat aangeklungeld in de (psychische) medische wereld. Er zijn daarom genoeg voorbeelden te vinden op TS stelling te onderbouwen.
Wat hij zegt!quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:05 schreef Re het volgende:
dit is gewoon teveel bullshit om op in te gaan
praat als vrijwilliger eens met een schizophreniepatient in een zware psychosesucces met je begripvolle benadering...
Ik vraag me inderdaad ook af met welke achtergrond de TS dit verhaal heeft getypt.quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:12 schreef Toeps het volgende:
Nog nooit zoveel generalisaties, aannames en dom gelul in één openingspost gezien.
Daarnaast klinkt de TS als iemand die een persoonlijke "grudge" heeft tegen de "psychische wereld". Nare ervaring gehad? Weggelopen en nu jezelf helemaal beter gemaakt?
Onzin. Zeg dat maar eens tegen iemand wiens directe naaste gebukt gaat onder psychoses. Vaak is men dan een gevaar voor zichzelf én hun omgeving, en dat heeft níks te maken met conformisme.quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
2070, 2080. Ik loop altijd ver voor.
Je moet de maatschappij aanpassen aan de mens. We proberen het nu andersom en dan vraag je om problemen.
Dat is juist zijn punt volgens mij. Een aantal gevallen waarbij het fout gaat zijn altijd te vinden. Maar dat is nog géén argument om psychologie of wát dan ook kwakzalverij te noemen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:33 schreef Re het volgende:
[..]
en bij welk mensenwerk wordt niet geklungeld?... of gaan we tegenwoordig kanker genezen met ingestraald Yomanda water
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=astrada+psychologie+-estrada&meta=lr%3Dlang_nlquote:Op woensdag 11 juli 2007 15:41 schreef DarkElf het volgende:
ah je probeert het hier nu ook? ben je een queeste begonnen op alle fora die je kan vinden?
Eenschquote:Op woensdag 11 juli 2007 14:39 schreef SHE het volgende:
[..]
Neen, ik vind dat het gros van de mensen geen psychische aandoening heeft. Mensen hebben de neiging om zich lekker te voelen bij een label om zo onder het werken aan zichzelf uit te komen.
Veel mensen zijn slappe, het leven onwaardige prutsers die de term zelfbeschikking nog eens uitgelegd moeten krijgen.
En ja, mensen zeuren.
astradaquote:Op woensdag 11 juli 2007 15:46 schreef mcDavid het volgende:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=astrada+psychologie+-estrada&meta=lr%3Dlang_nl
Haha
Cheers voor het spelen van internet-detective.quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:46 schreef mcDavid het volgende:
[..]
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=astrada+psychologie+-estrada&meta=lr%3Dlang_nl
Haha
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |