abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 juli 2007 @ 15:05:52 #51
262 Re
Kiss & Swallow
pi_51361645
dit is gewoon teveel bullshit om op in te gaan

praat als vrijwilliger eens met een schizophreniepatient in een zware psychose succes met je begripvolle benadering...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_51361647
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 14:47 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Dus het is toeval dat grote groepen psychoten met exact dezelfde medicatie geholpen worden en van hun psychoses afkomen?

Heb je wel eens iemand in een psychose meegemaakt? Dat gaat wel even verder dan iemand die een dagje 'ff lekker gek' doet.
Bijwerkingen van vele psychische medicamenten zijn o.a. psychoses.
En zo gaat de cirkel rond, een cirkel die groter en groter word.
Ik ben antipsychiatrisch
pi_51361649
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 14:43 schreef clumsy_clown het volgende:
Overigens is het bullcrap dat psychiatrische aandoeningen nooit op hersenscans terug te vinden zijn.
Psychische ziekten zichtbaar op hersenscan
'Hersenscan kan crimineel gedrag voorspellen' recenter.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2007 15:07:12 ]
pi_51361669
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 15:03 schreef astrada het volgende:

[..]
Oorzakelijke oplossingen zijn er wel, maar worden de kop in gedrukt of ontkent door de industrie.
Oplossingen zijn vaak te goedkoop en patentonmogelijk.
Vertel.
You don't need eyes to see, you need vision.
pi_51361683
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 14:58 schreef astrada het volgende:

Er is geen enkel bewijs dat jij kunt leveren Clumsy Clown, dat schizofrenie, borderline of een depressie te zien zou zijn op een hersenscan.
dat is natuurlijk wel zo, neurologisch zijn die processen wél te volgen en soms zelfs kunstmatig op te wekken....

punt is wel dat de neurologische processen nog lang niet geheel duidelijk zijn en zo enorm veel criteria kennen, dat een geheel effectieve behandeling eigenlijk onmogelijk is of totaal onverwachte bijeffecten kunnen oproepen...

Behandeling van neurologische aandoeningen heeft dan soms de eigenschappen te lijken op het najagen van een vlieg met een sloopkogel in een porceleinkast...
dd bijeffecten kunnen een enorm stuk schadelijker zijn dan de ziekte die bestreden wordt zelf en het is sterk de vraag met welke behandelmethode de integfriteit van de patient het beste gewaarborgd blijft, zeker aangezien de patienten zelf lang niet altijd rationel beslissingen over zichzelf kunnen vellen...

Overigens, dat geld voor iedere omgang met psychiatrische patienten, ook bijvoorbeeld mensen die stellen een 'alternatief' voor psychiatrische behandelmethodes te hebben, lopen tegen dezelfde nadelen op.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 11 juli 2007 @ 15:07:16 #56
262 Re
Kiss & Swallow
pi_51361694
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 15:05 schreef mcDavid het volgende:
http://www.bijwerkingenpsychiatrischemedicijnen.nl

Een website met zo'n naam kun je toch uberhaupt niet meer serieus nemen?
Ik hoef hem nieteens te openen!
nou ach, antipsychotica hebben nou eenmaal veel bijwerkingen, maar ja als ze niet zouden werken zou je ook geen bijwerkingen hebben, je weet wel homeopatische middelen ofzo
pi_51361829
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 15:07 schreef Re het volgende:

[..]

nou ach, antipsychotica hebben nou eenmaal veel bijwerkingen, maar ja als ze niet zouden werken zou je ook geen bijwerkingen hebben, je weet wel homeopatische middelen ofzo
Ik klikte de site aan. Precies wat ik ervan verwacht had. Vooral de instantie achter de site. Zo héérlijk objectief!

woensdag 11 juli 2007 @ 15:11:47 #58
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_51361851
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 14:57 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Jij leeft nog in de jaren 70-80?
2070, 2080. Ik loop altijd ver voor.
Je moet de maatschappij aanpassen aan de mens. We proberen het nu andersom en dan vraag je om problemen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_51361866
Nog nooit zoveel generalisaties, aannames en dom gelul in één openingspost gezien.

Daarnaast klinkt de TS als iemand die een persoonlijke "grudge" heeft tegen de "psychische wereld". Nare ervaring gehad? Weggelopen en nu jezelf helemaal beter gemaakt?

Daarnaast misschien nutteloos om op te merken, maar in de psychologie worden ook júist praktische oplossingen aangedragen, en wordt mensen geleerd hoe zij die in het vervolg zelf kunnen vinden. Het kan nooit de bedoeling zijn mensen jaaaaren onder de pillen te houden, in het kader van werkverschaffing. Maar goed, bij sommige mensen is er gewoon niet veel anders aan te doen.
  woensdag 11 juli 2007 @ 15:13:25 #60
262 Re
Kiss & Swallow
pi_51361897
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 15:11 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Ik klikte de site aan. Precies wat ik ervan verwacht had. Vooral de instantie achter de site. Zo héérlijk objectief!

[afbeelding]
quote:
WAARSCHUWING

Stop NOOIT met het slikken van psychiatrische drugs zonder het advies en de begeleiding van een kundige (niet pschiatrische) arts.

woensdag 11 juli 2007 @ 15:14:55 #61
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_51361935
ik geloof wel dat er te gemakkelijk en te snel medicijnen voorgeschreven worden door de psychologen/psychiaters/artsen...
Neerkomen wel!
  woensdag 11 juli 2007 @ 15:15:55 #62
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_51361972
Zoals hierboven al eerder gesteld, psychiatrie is een echte wetenschap, en zoals bij elke echte wetenschap wordt de kennis voordurend uitgebreid door cycli van experimenteren, theorie opstellen, theorie testen, en weer terug naar experimenteren. Een groot deel van de psychiatrische patienten wordt dan ook wel degelijk uitstekend geholpen door de bestaande psychiatrische wereld.

Echter, het probleem is dat het testen van theorieen veel moeilijker is dan bij, pak hem beet, scheikunde. Het testen en experimenteren gaat met, over en ten koste van mensen, en de wil van de onderzoeker om een bepaalde theorie te bewijzen is veel moeilijker te isoleren van de test-resultaten, zelfs als de onderzoeker zich ervan bewust is en probeert dit te vermijden. Daardoor kan het lang duren voordat duidelijk is dat een bepaalde theorie maar een beperkte, of geen geldigheid heeft. Kijk hoe lang het geduurd heeft voordat de betrekkelijke waarde van Freud's werk ingezien begon te worden. Ook electroshock-therapie, het hielp een paar mensen, en werd toen een standaard-oplossing om problemen op te lossen, soms zelfs niet-psychische (homosexuele aanleg enz.), en werd soms meer als straf, of als afreageren van frustratie door de psychiatrische hulp-verleners toegepast. Het is toen terecht een tijd uit de gratie geweest, maar in een veel zwakkere, en veel beter beredeneerde toepassing helpt het nu wel degelijk mensen.

Een groot probleem bij de behandeling van mensen, of dat nou de ordinaire fysieke geneeskunde is, of die in de psychische geneeskunde, is de neiging om symptomen te verwarren met patienten. Dat is niet altijd erg, toen ik mijn sleutelbeen gebroken had zat ik niet op een holistische aanpak te wachten, maar gewoon een gezet sleutelbeen. Aan de andere kant is mijn buurman maar net aan de dood ontsnapt door een herhaalde mis-diagnose, en vervolgens een mis-behandeling, van zoiets ordinairs als een blindedarm-ontsteking.

Veel psychiaters, en zeker die in de RIAGG, zijn jonkies, en niet de toppers in hun vak (anders zaten ze wel in een beter verdienende omgeving of zaten ze in de research). Sory, ik wil ze niet allemaal de grond in duwen, maar velen onder deze mindere goden hebben de neiging om een patient zo spoedig mogelijk na binnenkomst in een hokje te duwen, en de hele behandeling te baseren op het hokje, en niet de patient. Zo zullen de "uitlok-spelletjes" (om iemand door zijn probleem heen te laten prikken) met iemand die een hoger IQ heeft dan jezelf echt niet gaan werken, maar als ze dat al doorhebben, is het toegeven al moeilijk, en vervolgens iets verzinnen wat wel werkt blijkt welhaast onmogelijk.

Het grote probleem is natuurlijk dat, net zoals bij fysieke geneeskunde de artsen kunnen snijden en spuiten wat ze willen, maar dat dat alleen een inleiding op en hulp bij het genezings-proces van het lichaam zelf kan zijn, ook bij de psychiatrie uiteindelijk de geest van de patient zichzelf zal moeten genezen. Soms lukt dat niet, anti-psychotica zijn vaak een levenslange noodzaak, maar anti-depressiva kunnen de patient vaak voldoende uit de dip halen dat de patient er ook zelf weer wat mee kan beginnen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  woensdag 11 juli 2007 @ 15:16:20 #63
262 Re
Kiss & Swallow
pi_51361986
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 15:14 schreef Freeflyer het volgende:
ik geloof wel dat er te gemakkelijk en te snel medicijnen voorgeschreven worden door de psychologen/psychiaters/artsen...
dat sowieso maar verder kan dit topic wel richting BNW oid
pi_51362050
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 15:14 schreef Freeflyer het volgende:
Psychologen mogen geen medicijnen voorschrijven en wat is overigens 'te gemakkelijk', analyse van een onderzoeker vs de jouwe?
pi_51362136
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 14:24 schreef astrada het volgende:

Statistieken hebben echter uitgewezen dat deze mensen geen experts zijn op het gebied van de geestelijke gezondheidszorg.
Je kunt echt alles ontkrachten of bewijzen met statistieken.
quote:
Zelf ken ik mensen die meer dan twintig verschillende medicijnen op een dag krijgen, zichzelf onder plassen, op een driewieler rijden, er uit zien als zombies, apatisch en dik zijn. Dit zijn geen uitzonderingen, dit is een structureel plaatje in een psychiatrisch ziekenhuis of tijdelijk erbuiten tijdens een externe periode.
Ach ja, zo heb ik van horen zeggen dat het statistische aantal varkens op een varkensboerderij bijzonder hoog is vergeleken bij een koeienstal. Geen idee waarom, maar het kan vast als argument gebruikt worden om de koeienstallen te verbeteren of de varkens meer te ontzien.
quote:
374 verzonnen ziekten, meer dan dan 4 miljard subsidie,
Ik daag je hierbij uit om 74 van die verzonnen ziektes op te noemen. Ik ken geeneens 300 verschillende wetenschappelijk onderbouwde ziektebeelden. Heeft er iemand een medisch binas boekje voor me, want ik voel me opeens heel erg dom.
quote:
jaarlijks in de psychiatrie, valse en frauduleuze beïnvloedingen van rechtszaken/scholen/overheden/kerken/verzekeraars/onderzoekers en ga zo maar door...
Ga gerust even door. Welke instantie is er niet bij betrokken? Ik verdenk namelijk het plaatselijke tankstation van woekerprijzen waar ik weer heel gefrustreerd van raak. Voedt Shell mijn behoefte aan ritalin?
quote:
http://www.antipsychiatrie.pagina.nl
-meer dan 200 links, velen door tot stand gekomen door de bijdragen van onafhankelijke wetenschappers-
pagina.nl als betrouwbare bron opgeven?
quote:
http://www.psychiatrie-fraude.nl
-Documentaire “psychiatrie een industrie des doods”-
Lijkt me ook een heldere objectieve bron ja.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  woensdag 11 juli 2007 @ 15:22:26 #66
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_51362185
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 15:15 schreef mvdejong het volgende:
Zoals hierboven al eerder gesteld,

[....]

zelf weer wat mee kan beginnen.
De bedoeling van de meeste mensen is vast goed. Ondertussen word er aardig wat aangeklungeld in de (psychische) medische wereld. Er zijn daarom genoeg voorbeelden te vinden op TS stelling te onderbouwen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_51362351
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 15:20 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Je kunt echt alles ontkrachten of bewijzen met statistieken.
idd 80% van de statistieken is compleet uit de duim gezogen.
  woensdag 11 juli 2007 @ 15:33:06 #68
262 Re
Kiss & Swallow
pi_51362628
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 15:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De bedoeling van de meeste mensen is vast goed. Ondertussen word er aardig wat aangeklungeld in de (psychische) medische wereld. Er zijn daarom genoeg voorbeelden te vinden op TS stelling te onderbouwen.
en bij welk mensenwerk wordt niet geklungeld?... of gaan we tegenwoordig kanker genezen met ingestraald Yomanda water
pi_51362813
Ik denk dat de meeste mensen met zo'n uitgesproken mening nog nooit in aanraking zijn gekomen met de psychologie/psychiatrie. Of ze hebben misschien één klaagverhaal gehoord van een slecht geholpen patiënt (en hoe objectief is dat, want als het te moeilijk wordt nemen patiënten soms de benen, en dan ligt het aan iedereen behalve henzelf).

Ik heb een tijdje intensieve behandeling gehad, in een groep, en ik kan dus met flinke zekerheid zeggen dat het beeld dat de TS schetst in zijn OP absolute onzin is. Mensen die in behandeling zitten, worden getraind om in de toekomst zélf de oplossingen voor hun problemen te bedenken, zodat ze onafhankelijk worden van de hulpverlening.

Op het moment dat ze daar zitten, kunnen ze dat echter nog niet. (Als het zo makkelijk was als: "Je moet gewoon effe een schop onder je hol", dan was er geen therapie nodig natuurlijk.) Tijdelijk kan een persoon baat hebben bij antidepressiva, omdat de persoon zo in staat wordt gebracht de rommel in zijn hoofd op te ruimen. Maar er wordt altijd gewerkt aan een oplossing met patronen en cognities die er voor zorgen dat het nooit meer zo'n troep wórdt.
  woensdag 11 juli 2007 @ 15:38:54 #70
2651 svann
night-hawk
pi_51362852
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 15:05 schreef Re het volgende:
dit is gewoon teveel bullshit om op in te gaan

praat als vrijwilliger eens met een schizophreniepatient in een zware psychose succes met je begripvolle benadering...
Wat hij zegt!

Misschien moet TS zich eens verdiepen in de geschiedenis van de psychiatrie.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  woensdag 11 juli 2007 @ 15:40:48 #71
136780 Nosh
hurpdurp
pi_51362932
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 15:12 schreef Toeps het volgende:
Nog nooit zoveel generalisaties, aannames en dom gelul in één openingspost gezien.

Daarnaast klinkt de TS als iemand die een persoonlijke "grudge" heeft tegen de "psychische wereld". Nare ervaring gehad? Weggelopen en nu jezelf helemaal beter gemaakt?
Ik vraag me inderdaad ook af met welke achtergrond de TS dit verhaal heeft getypt.
Ik zag al meerdere keren Scientology voorbij komen, of komt het voort uit onbegrip van de behandelende arts?
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 15:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

2070, 2080. Ik loop altijd ver voor.
Je moet de maatschappij aanpassen aan de mens. We proberen het nu andersom en dan vraag je om problemen.
Onzin. Zeg dat maar eens tegen iemand wiens directe naaste gebukt gaat onder psychoses. Vaak is men dan een gevaar voor zichzelf én hun omgeving, en dat heeft níks te maken met conformisme.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_51362973
ah je probeert het hier nu ook? ben je een queeste begonnen op alle fora die je kan vinden?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_51362986
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 15:33 schreef Re het volgende:

[..]

en bij welk mensenwerk wordt niet geklungeld?... of gaan we tegenwoordig kanker genezen met ingestraald Yomanda water
Dat is juist zijn punt volgens mij. Een aantal gevallen waarbij het fout gaat zijn altijd te vinden. Maar dat is nog géén argument om psychologie of wát dan ook kwakzalverij te noemen.

Anders kunnen we de bouwkunde studies ook wel afschaffen omdat er wel eens een gebouw instort.
  woensdag 11 juli 2007 @ 15:46:20 #74
262 Re
Kiss & Swallow
pi_51363135
ik zou dan ook een groot slot op dit stuk Scientology SPAM gooien
pi_51363146
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 15:41 schreef DarkElf het volgende:
ah je probeert het hier nu ook? ben je een queeste begonnen op alle fora die je kan vinden?
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=astrada+psychologie+-estrada&meta=lr%3Dlang_nl

Haha
pi_51363283
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 14:39 schreef SHE het volgende:

[..]

Neen, ik vind dat het gros van de mensen geen psychische aandoening heeft. Mensen hebben de neiging om zich lekker te voelen bij een label om zo onder het werken aan zichzelf uit te komen.
Veel mensen zijn slappe, het leven onwaardige prutsers die de term zelfbeschikking nog eens uitgelegd moeten krijgen.

En ja, mensen zeuren.
Eensch
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 11 juli 2007 @ 15:53:28 #77
2651 svann
night-hawk
pi_51363379
quote:
astrada
Speciaal voor dit topic aangemaakt.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  woensdag 11 juli 2007 @ 15:54:48 #78
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_51363418
Ik bespeur een bepaalde obsessie
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  woensdag 11 juli 2007 @ 15:56:18 #79
136780 Nosh
hurpdurp
pi_51363471
quote:
Cheers voor het spelen van internet-detective.

TS, prima dat je deze discussie aanzwengelt, maar dit riekt, en niet zo'n beetje ook.
Voel je vrij om in het FB-topic je bedoelingen met dit topic duidelijk te maken.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  zondag 15 juli 2007 @ 14:46:07 #80
22273 Dizer
Save the beard!
pi_51489320
Ik ben het gedeeltelijk met TS eens. Ik zelf geloof ook nie in Psychiatrie. Ik vind het allemaal maar nep. Alle verhalen die je hoort, zijn gewoon gebasserd op Psychiaters die lekker snel en al te graag medicijnen willen geven. Als iemand depressief is, dan is praten goed, maar medicijnen geven vind ik nogal nep en zwak. Psychisch beter worden moet niet aan de hand van medicijnen. Je moet het zonder medicijnen bereiken zodat je kan op terugvallen minder is.

Maar goed, ik vind de OP van TS niet erg post-vriendelijk en heb niet alles gelezen.
Dus vanuit mijn kant, samenvattend: ik heb het niet zo op psychiaters en helemaal niet die rotmedicijnen.
Friends don't let friends remain beardless...
  zondag 15 juli 2007 @ 14:52:31 #81
22273 Dizer
Save the beard!
pi_51489512
Oeps, deze was op slot . Zag ik niet . .
Friends don't let friends remain beardless...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')